Adakah C ++ sukar dipelajari? Ya, pelajar menganggap C ++ sukar kerana mereka harus banyak berfikir. Itu cukup banyak. Namun, mengenai Java dan C #, ya, C ++ sulit dipelajari. C ++ mempunyai banyak "ciri" berguna yang menyelamatkan pemaju daripada tidak perlu risau tentang keanehan bahasa. Anda tidak perlu memikirkan penempatan memori di Java dan C # kerana bahasa menyediakan pengurusan memori terbina dalam. Tidak ada bilangan bulat, tidak ada nombor titik terapung berketepatan dua, nombor titik tetap, dan penunjuk watak tidak dibenarkan dalam JavaScript. Simpan nilainya di suatu tempat dan cari tahu bagaimana mendapatkannya semula.

Semasa memprogram dengan tahap kerumitan yang lebih abstrak, banyak pengaturcara sampai pada kesimpulan bahawa "tidak kurang, lakukan lebih banyak, jangan bimbang, dan dapatkan wang". Walaupun hanya anda dan masalah yang cuba anda atasi, tidak ada pertolongan untuknya. Bahasa hanyalah alat untuk mencapai tujuan. Ia mesti bermanfaat bagi anda, dan tidak memudaratkan emosi anda.

Apa itu C ++?

C ++ adalah keturunan langsung dari bahasa C, yang mempunyai banyak aplikasi yang bervariasi. Contoh yang baik adalah kernel Linux, yang dikembangkan di C, dan juga keseluruhan bahasa pengaturcaraan Python. "Tingkat rendah" dapat digunakan untuk menggambarkan kedekatan bahasa pengaturcaraan dengan perkakasan mesin. Bahasa yang mengeluarkan sebanyak mungkin bahasa perhimpunan dianggap berada pada tahap yang lebih tinggi.

C ++ diciptakan oleh Bjarne Stroustrup pada tahun 1979. Seorang penyusun C yang berfungsi dengan perpustakaan kelas pada awalnya diberi nama "C dengan Kelas", yang bertujuan untuk memasukkan kemampuan tingkat rendah tingkat tinggi C bersama dengan pendekatan berorientasi objek. "C ++" adalah referensi langsung ke operator kenaikan di C dan C ++, karena kedua-duanya menyertakan huruf "++" yang berarti "tambahkan satu ke nomor yang ada."

Sejak itu, C ++ telah menjadi salah satu bahasa pengaturcaraan utama untuk aplikasi yang bergantung pada kapasiti pemprosesan super cepat , seperti permainan video, kereta memandu sendiri, dan Internet of Things (IoT). Ia berada di kedudukan keempat pada Indeks Komuniti Pengaturcaraan TIOBE pada tahun 2020.

C ++ adalah bahasa yang disusun. Untuk memastikan bahawa keseluruhan program diubah menjadi kod yang boleh dibaca mesin, pertama kita mesti menulis program tersebut, dan kemudian menyimpannya dalam skrip. Bahasa yang disusun lebih cepat dijalankan daripada bahasa yang ditafsirkan seperti JavaScript dan Python.

Adakah C ++ sukar dipelajari?

Bahasa pengaturcaraan biasanya mempunyai keluk pembelajaran yang curam, tetapi dengan menguasai bahasa ini, anda akan membezakan diri dalam bidang ini dan mendapat markah tinggi dalam profesion anda. Mendapatkan bahasa baru akan lebih mudah bagi anda kerana anda akan mengembangkan kebolehan menyelesaikan masalah sebenar dan mempelajari asas pengaturcaraan.

C ++ membantu anda mengajar tabiat pengaturcaraan yang sangat baik seperti gaya pengekodan yang jelas dan konsisten, mengulas kod anda semasa anda membuatnya, dan mendedahkan dalaman kelas hanya kepada dunia luar.

Panduan pemula untuk belajar C ++ akan dibahas dalam artikel ini, membantu anda merasa yakin ketika memulakan perjalanan. Walau bagaimanapun, C ++ memang sukar bagi lebih banyak individu daripada yang lain. Ini dalam beberapa keadaan hanya disebabkan oleh paradigma pengaturcaraan: Bahasa tingkat tinggi seperti Python dan Java pasti "lebih mudah" kerana mereka menyembunyikan banyak kerumitan pengguna. Itu menjadikannya kurang serba boleh di bahagian belakang berbanding bahasa yang rendah.

Pengekodan adalah seperti sebuah rumah dengan banyak kakitangan isi rumah dalam bahasa aras tinggi. Mungkin ada tadika, pembersih, dan tukang kebun. Oleh itu, anda kurang memikirkan masalah harian dan mungkin menumpukan perhatian sepenuhnya kepada pekerjaan dan hiburan. Anda hanya memahami berapa banyak anda bergantung pada pekerja anda apabila keadaan berhenti berfungsi. Anda melakukan pengemasan, berkebun, dan pengasuhan anak dalam bahasa tahap rendah anda.

Walaupun C ++ mempunyai keupayaan tahap rendah yang serupa dengan C, ia juga berorientasikan objek dan menyokong paradigma tahap tinggi. Kadang-kadang C ++ disebut bahasa pertengahan dengan tepat. Watak hibrid C ++ mewakili kekuatan dan kesukaran C ++.

Terdapat laporan bahawa Bjarne sendiri mempunyai tujuh daripada 10 penilaian untuk kemahiran C ++. Ini menunjukkan betapa sukarnya programmer C ++ bertarung dengan kerumitan bahasa, sama ada ini nyata atau tidak. Lihat Soalan Lazim dari Bjarne dan dia menjawab soalan seperti "Berapa lama masa yang diperlukan untuk belajar C ++?"

Sintaks C ++ itu sendiri tidak sukar dipelajari, terutamanya jika anda mengetahui C. Fleksibiliti C ++, bagaimanapun, adalah tepat mengapa begitu banyak orang merasa sukar. Bahasa itu sangat kuat dan menarik. Sekarang mari kita lihat beberapa penyebab salah faham ketika anda mula belajar C ++.

Ringkasan:

C ++ adalah bahasa peringkat tinggi, tetapi sukar bagi sesetengah orang untuk belajar. Pengekodan adalah seperti sebuah rumah dengan banyak kakitangan isi rumah dalam bahasa aras tinggi. Panduan pemula untuk belajar C ++ akan dibahas dalam artikel ini.

Asas perbezaan C C ++
Jenis pengaturcaraan Bahasa ini Berorientasikan Prosedur. Bahasa ini adalah Pengaturcaraan Berorientasikan Objek.
Pendekatan Bahasa pengaturcaraan C mempunyai pendekatan atas-bawah untuk pengaturcaraan. Teknik pengaturcaraan bawah-atas digunakan dalam C ++.
Sambungan fail Sambungan fail program AC adalah.c. Sambungan fail bahasa program c ++ ialah.cpp.
Pembahagian program Kod program besar dibahagikan kepada bahagian kecil yang disebut fungsi dalam bahasa pengaturcaraan C. Kod program besar dibahagikan kepada bahagian kecil yang disebut fungsi dalam bahasa pengaturcaraan C. Kod program besar dibahagikan kepada Objek dan Kelas dalam bahasa pengaturcaraan C ++.
Struktur Fungsi deklarasi fungsi tidak terdapat dalam struktur C. Ciri mendefinisikan fungsi sebagai pemboleh ubah rujukan struktur dalam C ++ disebut struktur.
Fungsi sebaris Tidak mungkin menggunakan fungsi sebaris. Ia mempunyai fungsi sebaris.
Operasi I / O standard Input dan output standard dalam C adalah imbasan dan printf. Prosedur input dan output standard dalam C ++ adalah cin »dan cout«.
Keselamatan Data Data tidak selamat dalam bahasa pengaturcaraan C. Fungsi luaran tidak dapat mengakses data kerana selamat. (Menggunakan idea Encapsulation OOP)
Kemudahan Pengekodan C adalah bahasa pengaturcaraan yang lebih tradisional yang disebut secara langsung. Anda mesti memberitahu perisian untuk melakukan semua perkara dalam bahasa ini. Tambahan pula, anda akan dapat mencapai hampir semua perkara dengan bahasa ini. C ++ adalah bahasa peluasan berasaskan C. Ia membolehkan program berorientasikan objek dikendalikan dengan ketat.
Keserasian dengan bahasa lain Sebarang bahasa pengaturcaraan lain tidak sesuai dengan C. C ++ dapat digunakan dengan berbagai bahasa pengaturcaraan tujuan umum.
Penunjuk Hanya Penunjuk yang disokong dalam C. Kedua-dua petunjuk dan rujukan disokong dalam C ++.
Pembolehubah Pemboleh ubah harus dinyatakan pada permulaan program di C. Pemboleh ubah boleh dinyatakan di mana sahaja dalam fungsi C ++.

Pengaturcaraan adalah keupayaan yang luar biasa untuk memperoleh dan meningkatkan untuk setiap kanak-kanak. Asas pengaturcaraan harus dilakukan oleh sesiapa sahaja yang suatu hari akan berurusan dengan komputer. Walau bagaimanapun, bahasa pengaturcaraan mungkin hampir tidak terbatas, dan sukar untuk mengetahui mana yang digunakan untuk murid-murid anda. Berikut adalah gambaran keseluruhan lima bahasa pengaturcaraan pembelajaran kod terbaik untuk kanak-kanak:

Bahasa Program untuk kanak-kanak:

1. Python :

Python adalah bahasa pengaturcaraan yang merangkumi semua. Komen jarang sekali ditambahkan pada kod tersebut kerana kod Python yang ditulis dengan baik berbunyi ketika komen sudah ada dalam kod tersebut. Anda ingin tahu bagaimana berfikir seperti pengaturcaraan jika anak-anak atau murid anda akan mempelajari sesuatu seperti pengekodan. Dengan Python, pembelajaran murid cara memprogram akan mempunyai sedikit halangan. Mereka mungkin belajar bagaimana membina konsep pengaturcaraan di dalam badan mereka dan kemudian menumpukan perhatian dalam menerjemahkan idea-idea ini menjadi petunjuk yang dapat difahami oleh komputer. Python juga mempunyai konsep "termasuk bateri", yang menyinggung sejumlah besar pekerjaan yang mungkin hanya dengan belajar dan menggunakan perpustakaan asas Python. Sebilangan besar ciri asas yang diperlukan pengekod sudah termasuk dalam bahasa pengaturcaraan, menjadikan ini bahasa yang sangat baik untuk anak-anak belajar.

2. Ruby.

Untuk pengaturcara pemula, Ruby menawarkan sintaks yang paling difahami. Daripada menghabiskan banyak masa untuk membincangkan kod yang ditaip oleh murid dalam komputer, banyak yang dijelaskan sendiri. Bagi anak muda yang terus memperoleh prinsip pengaturcaraan , ini adalah aspek penting. Kanak-kanak perlu memahami prinsip-prinsip untuk membuat skrip yang sangat baik pada penghujung hari. Ruby adalah bahasa yang kuat dan digunakan untuk membina Twitter, sehingga pelajar dapat dengan cepat menunjukkan bahawa aplikasi adalah alat yang digunakan di laman web utama.

3. Java:

Java mungkin sedikit lebih rumit daripada Ruby atau Python, tetapi sedikit lebih mudah bagi pelajar untuk menguasai Java sebagai bahasa pengaturcaraan pertama kali. Ramai pelajar telah memikirkan untuk mengembangkan aplikasi atau laman web sendiri, tetapi mereka tidak tahu harus bermula dari mana. Terdapat begitu banyak sumber dalam talian, alat, dan tutorial sehingga hampir semua perkara dapat dibangun dari awal menggunakan Java. Halangan awal seperti pemasangan JDK dan pengetahuan tentang sintaks mungkin dapat diatasi, tetapi bahasa pengaturcaraan yang berfokus pada objek memudahkan perkembangan murid. Java kelihatan seperti C dan C ++, tetapi memberikan ciri tambahan, yang membolehkan pelajar membina aplikasi yang lebih canggih.

4. C tambah + 4.

Banyak maklumat dan pembangun tidak bersetuju sama ada pelajar harus memulakan C ++ atau tidak. Ini mungkin kelihatan seperti sedikit matematik dan mungkin meletakkan konsep belajar untuk menyekat anak-anak. Walau bagaimanapun, C ++ dapat membuka banyak kemungkinan dalam pengaturcaraan apabila asas pengaturcaraan dipahami. Banyak pengaturcara yang berjaya pada masa ini telah mula mempelajari pengekodan C atau C ++.

5. Gosokkannya ke dalam.

Sekiranya anda mempunyai anak-anak yang berminat dalam animasi, penceritaan interaktif, seni, atau muzik, maka Scratch adalah bahasa pengekodan dalam talian percuma. Walaupun bahasa ini cukup mendasar bagi anak-anak, bahkan pengaturcara yang berpengalaman menggunakan bahasa dengan fungsi dan pilihan yang mencukupi.

Scratch juga menawarkan komuniti dalam talian yang sangat dinamik dengan individu yang berkongsi kerja dan permainan mereka, yang membolehkan anak-anak anda mengambil bahagian lebih banyak.

Pengaturcaraan adalah kemampuan berharga bagi hampir semua orang. Anda diajar bagaimana proses berfungsi. Ini mengajar anda untuk mempertimbangkan proses yang diperlukan untuk melaksanakan proses dan bagaimana mengatasi masalah.

Adalah mustahak untuk menyedari bahawa setiap bahasa sebagai guru atau mentor melihat pelbagai kemungkinan. Yang penting ialah murid anda dapat memahami idea-idea yang mendasari pengaturcaraan, termasuk alasan di sebalik kod tersebut, bagaimana menggunakan struktur dan teknik perdagangan. CoderZ adalah persekitaran pembelajaran dalam talian untuk kanak-kanak berumur 10 hingga 18 tahun untuk belajar bagaimana membuat kod robot maya dan robot sebenar. Ketahui lebih lanjut mengenai Intelitek's CoderZ.

Ringkasan:

  • Python adalah bahasa pengaturcaraan yang merangkumi semua.
  • Ruby menawarkan sintaks yang paling difahami untuk pengaturcara pemula. Java sedikit lebih rumit daripada C dan Ruby, tetapi sedikit lebih mudah untuk dikuasai oleh pelajar.
  • C plus + mungkin kelihatan seperti sedikit matematik dan mungkin meletakkan konsep belajar untuk menyekat. Sekiranya anda mempunyai anak-anak yang berminat dalam animasi, penceritaan interaktif, seni, atau muzik, Scratch adalah bahasa pengekodan dalam talian percuma. CoderZ adalah persekitaran pembelajaran dalam talian untuk kanak-kanak berumur 10 hingga 18 tahun untuk belajar bagaimana membuat kod robot maya.

C ++:

Ketika kami mengatakan C ++ adalah bahasa yang mudah dipelajari, kami bermaksud bahasa pengaturcaraan untuk tujuan umum, bukan kerana mirip dengan C. C ++ digunakan dalam berbagai aplikasi termasuk penyemak imbas Chromium Google , banyak program Microsoft, dan bahkan di Pemodelan kewangan Morgan Stanley.

Anda mempunyai masa yang sukar untuk belajar kerana:

Ia menawarkan pelbagai sintaks yang menampung semua jenis aplikasi.

Permisif; ia membolehkan anda melakukan apa sahaja, walaupun tidak selalu menjadi perkara yang betul.

Kemahiran pengaturcaraan C diperoleh paling baik dari seseorang yang mempunyai pengalaman pengaturcaraan C sebelumnya.

Prolog

Prolog adalah antara bahasa pengaturcaraan terawal di mana peraturan logik telah digunakan dan kini diterapkan dalam pengembangan kecerdasan buatan dan pemprosesan bahasa semula jadi.

Ia sukar difahami kerana:

Sintaks bahasa ini agak luar biasa. Struktur data bahasa ini tidak seperti bahasa pengaturcaraan lain. Penyusun memerlukan kemahiran yang sangat baik . Ini membuat pengekod merenungkan penalaran mereka dengan teliti sebelum menulis kod tersebut.

Walaupun kod Prolog dan sumber dalam talian mungkin bermanfaat, menggunakan sumber ini tanpa mempertimbangkan terlebih dahulu keperluan anda tidak dinasihatkan.

3. LISP

Ini lebih tua daripada FORTRAN dan masih banyak digunakan dalam aplikasi yang lebih maju, seperti kecerdasan buatan.

Ia sukar difahami kerana:

Ini adalah bahasa yang tersebar di beberapa domain dengan aplikasi khusus domain

Penggunaan kurungan LISP yang besar memerlukan pengguna membiasakannya, menjadikan mereka sukar untuk belajar.

4. Haskell

Berfungsi sepenuhnya, ditaip secara polimorfik secara statik, dan berdasarkan kalkulus lambda: ini semua berlaku untuk Haskell. Simbol khas ini pada awalnya dinamai ahli matematik Haskell B Curry, dan kebanyakannya digunakan dalam aplikasi akademik, industri, dan instruksional.

Ia sukar difahami kerana:

Tidak seperti bahasa kontemporari lain, yang membenarkan arahan penting, ia mengikuti paradigma 100% berfungsi

Penyusunan dan pembetulan ralat di Haskell sangat sukar difahami.

Pendatang baru mungkin akan kecewa dengan penggunaan jargon dalam karya ini.

5. Malbolge

Malbolge adalah ilustrasi subset bahasa pengaturcaraan yang dikenali sebagai "esolang" (bahasa pengaturcaraan esoterik). Perisian Malbolge pertama dikembangkan dua tahun selepas ia dirancang. Bahasa lain dalam kategori ini termasuk INTERCAL dan Lembu, yang mungkin anda jalani semata-mata kerana anda ingin belajar bagaimana melakukan sesuatu yang lebih sukar.

Ia sukar difahami kerana:

Pengaturcara tidak mempunyai banyak masa untuk mencurahkannya, oleh itu menjadikan bahan pembelajaran sukar dicapai. Tingkah laku yang tidak menentu berlaku kerana ia adalah bahasa yang mengubahsuai diri.

Sekiranya anda berminat dalam pengaturcaraan, bahasa pengaturcaraan mana yang harus anda pelajari?

Walaupun internet dan media sosial telah menjadikan alat untuk mempelajari sesuatu yang dapat diakses, bahkan beberapa bahasa pengaturcaraan yang paling sukar di dunia, kini dapat ditemukan dan digunakan di seluruh dunia. Memetik buah paling rendah memilih untuk mempelajari pilihan yang lebih mudah. Hanya kerana jangkauan yang panjang tidak menjamin anda akan mendapat ganjaran.

Sekiranya anda ingin menguasai bahasa pengaturcaraan, pastikan untuk memanfaatkan aplikasinya. Untuk kemajuan profesional, HTML adalah tempat yang sangat baik untuk memulakan sama ada anda ingin bekerja dalam pembangunan perisian, pengembangan web, pengembangan aplikasi mudah alih, atau bahkan pembuatan permainan. Python mungkin merupakan bahasa pengaturcaraan terbaik untuk aplikasi sains data dan data besar. Nasib baik, bahasa pengaturcaraan yang paling biasa digunakan, termasuk C, Java, dan Python, mudah dikuasai.

Ringkasan:

Kemahiran pengaturcaraan C diperoleh paling baik dari seseorang yang mempunyai pengalaman pengaturcaraan C sebelumnya. Penggunaan kurungan LISP yang besar memerlukan pengguna membiasakannya, menjadikan mereka sukar untuk belajar. Haskell adalah bahasa yang tersebar di beberapa domain dengan aplikasi khusus domain. Bahasa pengaturcaraan yang paling biasa digunakan, termasuk C, Java, dan Python, mudah dikuasai. HTML adalah tempat yang sangat baik untuk memulakan sama ada anda ingin bekerja dalam pembangunan perisian atau pembangunan aplikasi mudah alih. Untuk kemajuan profesional, pelajari HTML untuk kemajuan profesional

.

Mengapa anda harus memahami bahasa C ++:

Walaupun bahasa pengaturcaraan baru tidak pernah menjadi perkara yang buruk, belajar bahasa yang sesuai dengan paradigma perubahan paradigma mungkin mencabar. Pengaturcaraan yang baik bukan bermaksud menjadi pakar dalam satu bahasa pengaturcaraan tertentu.

Sebenarnya, ini adalah mengenai belajar bagaimana menghasilkan kod yang didokumentasikan dengan mudah untuk mencapai tujuan anda. Daripada mengasah setiap elemen bahasa pengaturcaraan tertentu, cara terbaik untuk mengembangkan kemampuan ini adalah dengan meningkatkan pengetahuan keseluruhan anda mengenai pengaturcaraan.

Namun, jika anda berminat untuk bekerja di salah satu bidang yang disebutkan di atas (iaitu permainan, kenderaan memandu sendiri, Internet of Things, atau bahkan perbankan), dengan memahami C ++ akan memberi manfaat kepada anda. "

Saya ingin belajar C dan C ++, tetapi bagaimana saya boleh bermula?

Penyusun AC atau C ++ adalah prasyarat paling biasa untuk memulakan.

Antara muka baris perintah adalah program yang mungkin disusun oleh penyusun ■■■■■■■■ (CLI). Untuk mengubah kod sumber program menjadi format, baca dahulu keseluruhan kod dan kemudian ubah menjadi program objek.

Sekiranya anda ingin hidup anda lebih sederhana, maka anda harus menggunakan IDE lengkap yang menjadikan penggunaan C atau C ++ lebih menyeronokkan.

Windows:

Windows mempunyai beberapa penyusun yang sangat baik. Penyusun C ++ disediakan oleh Visual Studio untuk Windows. Selain membina program C, penyusun dapat membuat program C.

Anda mungkin mahu menggunakan penyusun yang lebih mematuhi standard seperti GCC (MinGW) jika anda ingin mencapai kesan standard yang anda lihat dalam program visual. Konfigurasi ini sangat sesuai untuk menggunakan Codeblocks kerana seberapa berkesan ia berfungsi.

Selain itu, Clang adalah pilihan hebat pada Windows hari ini, dan juga berguna dalam membuat Google Chrome.

IDE merentas platform yang juga menyediakan persekitaran pengembangan C dan C ++ merangkumi Eclipse CDT, Jetbrains CLion, dan Netbeans. Sebaliknya, kini, Visual Studio Code membayangi mereka, kerana ia menyokong platform Linux dan Mac.

Linux:

Sekiranya anda menggunakan Linux, kemungkinan GCC telah diprapasang. Untuk memastikannya dipasang, anda hanya perlu memasukkan satu arahan:

Ini berlaku untuk IDE Codeblocks dan CDT Eclipse. Sistem operasi ini (mac, Mac OS, OS X, dan macOS)

Sekiranya anda adalah orang Mac, anda harus memilih menggunakan perisian lain seperti Clang atau GCC. Nasib baik, tidak ada yang dibayar dan boleh diunduh. Manfaat Clang untuk kebanyakan situasi adalah bahawa ia menyokong pelbagai standard C dan C ++ yang lebih luas.

Ringkasan:

Kelas Programming C LearnVern sangat baik bagi mereka yang baru memulakan. The Fundamentals of C ++ series dari Pluralsight menawarkan tepat pelajaran yang anda cari. Kursus dalam talian pengaturcaraan Coursera C dibuat agar sangat mudah dicapai oleh pemula

.

Persamaan Java dan C ++:

Kesamaan antara Java dan C ++ termasuk abstraksi, enkapsulasi, polimorfisme, pengikatan statik dan dinamik, tetapi sebagai pengaturcara Java, anda harus sedar bahawa kedua-dua bahasa menawarkannya.

Adalah penting untuk notis di sintaktik tahap yang kedua-dua bahasa adalah kompleks. tujuan utama objek-objek ini adalah untuk menyediakan kaedah akses

  1. Pelbagai jenis data serupa (misalnya int, float, bool, char, string, etc.)

  2. Kod yang dikomentari pada dasarnya sama dalam kedua-dua bahasa.

  3. Kesamaan seperti ini memudahkan peralihan antara Java dan C ++ dalam jangka waktu yang singkat.

  4. Sebilangan besarnya, terdapat perbezaan yang signifikan antara Java dan C ++.

  5. Perbezaan antara keduanya adalah bahawa pengurusan memori diserahkan kepada pengembang di C ++, sementara di Java, ini ditangani untuk anda.

Beberapa perbezaan yang ketara termasuk:

Sebagai tambahan kepada ini, anda akan mendapat istilah tambahan seperti banyak warisan di C ++ berbanding warisan tunggal di Java; penggunaan konstruktor dan pemusnah dalam C ++ tetapi Java terhad kepada pembina dan pemusnah; operator berlebihan di C ++ tetapi tidak di Java, dan struktur di C ++ tetapi tidak di Java. Walaupun banyak dari mereka berguna dalam C ++, mereka mengalami komplikasi tambahan, yang dapat menyebabkan kesalahan yang tidak masuk akal.

Untuk membungkus kepala anda dengan C ++ memerlukan masa untuk merenungkan sesuatu, itulah sebabnya mengapa lebih lama untuk memikirkannya.

ciri-ciri C ++ Jawa
Kemerdekaan Platform Bergantung pada platform Bebas platform
Jurubahasa dan Penyusun Bahasa pengaturcaraan yang disusun Bahasa yang disusun dan ditafsirkan
** Kemudahalihan Tidak mudah alih ** Mudah alih
Pengurusan Memori Manual Sistem dikawal
Warisan Pelbagai Menyokong warisan tunggal dan berganda. Hanya menyokong warisan tunggal
Beban berlebihan Beban berlebihan boleh berlaku kepada kedua-dua pengendali dan kaedah. Hanya kaedah overloading sahaja yang dibenarkan
Keserasian dengan Bahasa Pengaturcaraan Lain Sesuai dengan C Tidak sesuai dengan bahasa apa pun
Petunjuk Menyokong petunjuk Menyokong petunjuk dengan sekatan
Komen Dokumentasi Tidak mempunyai komen dokumentasi menyokong komen dokumentasi terbina dalam yang (/ /), membolehkan dokumen Java mempunyai dokumentasi peribadi mereka
Sokongan Thread Tidak mempunyai benang Menyokong benang terbina dalam melalui kelas "utas"

Apa yang boleh anda cadangkan untuk mereka yang ingin belajar C dan C ++?

Pendekatan terbaik untuk memulakan dengan bahasa terkini adalah melalui tutorial. Sekiranya anda tidak terbiasa dengan pengekodan, anda boleh memulakan dengan apa sahaja yang anda mahukan. Berikut adalah koleksi pelajaran yang dirancang untuk membantu anda mempelajari asas-asas penting.

Kelas Pengaturcaraan LearnVern's C

Tutorial pengaturcaraan C yang menyeluruh ini sangat baik bagi mereka yang baru memulakannya, yang mungkin tidak mempunyai kepakaran pengaturcaraan sebelumnya. Segala-galanya mengenai C dan pengaturcaraan dijelaskan sejak awal. Subjek lanjutan, seperti peruntukan memori dinamik, pengurusan fail , dan topik lain juga disertakan.

C ++ sangat sesuai untuk pengaturcara C yang mengikuti kursus di Coursera. Bagi pengaturcara yang sudah biasa dengan C, siri dua bahagian ini sangat sesuai. Kursus ini mengambil fokus dari persamaan antara C ++ dan Java dan menekankan perbezaan yang halus antara mereka.

Asas siri C ++ dari Pluralsight:

Bagi seseorang yang sudah selesa dengan C ++, PluralSight menawarkan pelajaran yang anda cari. Matlamat utama kursus ini adalah untuk memberi pelajar keupayaan untuk menggunakan C ++ dengan lebih cekap.

Belajar Pengaturcaraan C dari pakar terkemuka di Udemy. Kursus dalam talian pengaturcaraan C ini adalah untuk mereka yang ingin memulakan pembelajaran C di tiga platform utama, dan ini dibuat agar sangat mudah diakses oleh pemula.

Tutorial bahasa C ++ untuk Pemula dengan penjelasan mendalam mengenai Udemy: Kursus ini khas untuk mereka yang tahu menggunakan komputer tetapi ingin memasuki dunia pengaturcaraan. Di satu pihak, dikatakan bahawa belajar C ++ sebagai bahasa pertama anda adalah kaedah yang sesuai untuk melakukannya. Kursus ini juga digalakkan sekiranya anda ingin mengetahui lebih lanjut mengenai pembuatan permainan.

Kursus latihan Udemy ini memberi tumpuan kepada teknik pengaturcaraan C ++ yang maju. Pelajaran perantaraan, seperti ini, disarankan setelah anda cukup mengetahui asas pengaturcaraan C ++. Dalam pelajaran ini, anda akan belajar tentang, bekas, templat, algoritma, tumpukan, pengendalian pengecualian, polimorfisme, aliran, dan ciri penting lain.

SOALAN YANG BANYAK DITANYA:

1. Adakah C ++ sukar difahami daripada Python?

Ya, C ++ lebih sukar dipelajari daripada Python. C ++ menawarkan beberapa ciri, tetapi sintaksnya mungkin mencabar. Tugas menulis kod C ++ tidak semudah yang disangka. Python cukup mudah ditulis, dan ia mempunyai sintaks langsung . Jika dibandingkan dengan C ++, aplikasi Python jauh lebih mudah untuk ditulis.

2. Adakah C ++ mudah difahami untuk pemula?

Tidak, bahasa C ++ tidak begitu banyak difahami untuk pemula. Pengaturcaraan dalam C dan C ++ sangat mencabar untuk belajar melakukannya dengan berkesan. Walaupun begitu, mereka mempunyai banyak persamaan dengan bahasa-bahasa terkemuka lainnya. Anda mungkin belajar Pengaturcaraan Berorientasikan Objek (OOP) dengan cara yang sama seperti anda dapat mempelajari bahasa pengaturcaraan lain: yang pertama mudah, kemudian mencabar.

3. Berapa banyak masa yang diperlukan untuk belajar C ++ untuk pemula?

Walaupun anda tidak pernah memprogram sebelumnya, anda memerlukan sekurang-kurangnya tiga bulan untuk belajar C ++. Sekurang-kurangnya dua hingga tiga jam setiap hari, ia berfungsi. Walaupun anda seorang pemula pengaturcaraan, anda memerlukan satu hingga tiga bulan usaha setiap hari untuk memahami asasnya.

Anda mesti menghabiskan sekurang-kurangnya dua tahun untuk menjadi C ++ jika anda mahir dalam pengaturcaraan.

4. Adakah mungkin menguasai bahasa C ++ dalam jangka masa tiga bulan?

Ya, mungkin untuk menguasai C ++ dalam tiga bulan. Belajar sedikit, menulis sedikit, tidur, dan menulis lebih banyak adalah cara untuk mula banyak menulis .

5. Adakah C ++ bahasa mati?

Tidak C ++ sama sekali bukan bahasa yang mati. Sebenarnya, ia sangat popular sekarang. Bahasa itu masih digunakan dalam perniagaan oleh kira-kira ke-3 atau ke-4 sebahagian besar penduduk.

6. Apa yang perlu saya pelajari C ++ atau Python?

Memandangkan kod Python yang mudah dibaca dan tatabahasa yang mudah, Python secara semula jadi membawa kepada satu kesimpulan: Python adalah bahasa terbaik untuk pemula. Juga, walaupun C ++ tidak begitu popular dalam pengembangan web dalam bentuk apa pun, Python adalah pilihan yang sangat baik untuk pembangunan web (backend). Sebagai demonstrasi lebih lanjut mengenai kecemerlangan Python dalam analisis data dan pembelajaran mesin, ia juga dapat digunakan untuk analisis data dan pembelajaran mesin.

7. Adakah C ++ patut dipelajari pada tahun 2020?

Ya, C ++ patut dipelajari pada tahun 2020. Hampir mustahil untuk tidak bekerja sebagai pembangun C ++. Setelah itu, ia bergantung pada apa yang ingin anda capai dan di mana anda mahu pergi dalam kerjaya anda.

8. Adakah Python atau C ++ sesuai untuk permainan?

C ++ adalah bahasa pengaturcaraan yang lebih asas daripada Python dan C #. Memerlukan waktu yang paling lama untuk belajar C ++ sejak diciptakan untuk menjadikan anda lebih banyak menggunakan kemampuan sebagai pengaturcara. C ++ dengan OpenGL atau Direct X adalah pilihan yang lebih baik jika anda menulis permainan dari awal.

9. Bagaimana saya boleh belajar C ++ dalam 21 hari?

Berikut adalah panduan langkah demi langkah mengenai cara belajar bahasa C ++ hanya dalam 21 hari

Bermula pada Hari 1 pada hari kedua , kita akan melihat pelbagai bahagian program C ++. Boleh berubah dan tetap pada Hari 3. Petunjuk hari ini untuk hari ke 8. Berikut adalah beberapa rujukan Hari ke-9: Pada Hari 10, kita akan melihat fungsi lanjutan. Pada hari ke-15, "Warisan Lanjutan" diajarkan. Hari ini adalah hari ke-16 aliran. Pra-Pemproses, Hari 17. Pengendali Keutamaan. Kata kunci B khusus untuk C ++ versi perduaan dan heksadesimal C.

10. Bahasa mana yang harus saya pelajari terlebih dahulu, C atau C ++?

Walaupun C tidak wajib sebelum belajar C ++, tidak perlu menghabiskan masa belajar C sebelum belajar C ++. Bahasa berbeza. C ++ sering dianggap bergantung pada C; walau bagaimanapun, ia adalah bahasa yang jelas dengan sendirinya. Anda tidak perlu belajar C sebelum belajar C ++ kerana kedua-dua bahasa mempunyai sintaksis dan semantik yang sangat serupa.

Kesimpulan:

C ++ adalah versi bahasa C yang lebih baik dan diperluas. Penyusun C ++ memberikan sokongan untuk pengaturcaraan berorientasikan objek serta ciri pengaturcaraan lain yang terdapat di C. (OOP). Peningkatan dan ciri lain yang menjadikan C ++ sebagai "C yang lebih baik" selain pengaturcaraan berorientasikan objek menjadikannya ciri unik C ++.

ARTIKEL BERKAITAN: