Adakah England Sebuah Negara

Adakah England sebuah negara?

Bahasa Inggeris dan Ireland (seperti dulu), walaupun betul dari segi teknikal, dengan mudah dapat disalahtafsirkan jika anda menganggap Ireland sebagai nama sebuah negara dan bukannya sebuah pulau. Inggeris dan Republik Ireland akan salah kerana tidak ada negara yang disebut Republik Ireland. UK dan ARE betul (kedua-dua negara tidak sesuai) tetapi mereka mempunyai campuran bahasa. Oleh itu, Brittany dan Ireland (dua pulau yang tidak bertindih) mungkin tidak sesuai kerana mereka tidak dapat merangkumi beberapa pulau terpencil yang terhubung.

Atau periksa syaratnya:

England, negara pulau terbesar di utara Perancis, adalah pulau Britain yang terdiri daripada tiga negara: England, Scotland dan Wales.

England adalah salah satu negara di United Kingdom.

Scotland adalah negara Britain.

Wallace adalah negara Britain.

Norland Ireland adalah bidang kuasa dengan status yang sama dengan England, Scotland dan Wales, tetapi di pulau yang berbeza.

England England adalah kesatuan England, Scotland, Wales dan Ireland Utara, termasuk pulau-pulau yang merupakan sebahagian dari negara-negara ini. United Kingdom adalah United Kingdom dari Great England dan Ireland Utara. Britain sendiri adalah sebuah negara. Jadi ini adalah negara dengan empat negeri. Satu negara dan satu negara mungkin kelihatan bertentangan, tetapi negara-negara yang membentuk UK, terutama England, Scotland dan Wales, melihat diri mereka tidak kurang dari Scotland. Atau Parlimen dan catatannya, bahasa kebangsaan atau bahasa Wales. Selain itu, ketiga-tiganya memiliki identiti nasional lebih dari satu tahun dan Encyclopedia dia Britannica memanggil mereka negara (item seterusnya). Secara khusus, UK, Scotland, Wales dan Ireland Utara disenaraikan dalam USPS Country and Place Index. (Menurut Kamus Bahasa Inggeris Oxford, istilah Inggeris pertama kali digunakan pada tahun 1801 dan diperluas ke Ireland hingga tahun 1921.)

Bahasa Inggeris adalah istilah yang bermaksud perkara yang berbeza bagi orang yang berbeza. CA Post menggunakannya sebagai satu-satunya nama yang dikenali di UK. United Kingdom didefinisikan dalam Kamus Webster sebagai sebuah pulau di United Kingdom, dan Britania Raya didefinisikan sebagai (a) sebuah pulau yang merangkumi Inggris, Skotlandia dan Wales, atau (b) Inggeris (menghasilkan Ireland Utara) . Termasuk). Encyclopia dia Britannica secara teknikal menyatakan bahawa England adalah salah satu daripada dua pulau utama Kepulauan Britain. Definisi ini merangkumi England, Scotland dan Wales. Sudah tentu, Britain adalah nama Inggeris dan Ireland Utara adalah nama Inggeris. Menurut OED, England adalah satu-satunya pulau yang merangkumi England, Wales dan Scotland. Namun, William Weiss mengatakan bahawa istilah itu sebenarnya berasal dari zaman Penaklukan Norman dan digunakan untuk membezakan Britain dan Inggeris. Ini tidak ada hubungannya dengan kerajaan atau dunia dan merujuk langsung kepada masa ketika Perancis memerintah dan berperang di pulau itu. Lagipun, adakah kesamaran istilah Inggeris adalah sebuah negara, sebuah pulau atau sekumpulan pulau? Dianjurkan bahawa perkara ini harus dielakkan.

Kepulauan England adalah istilah geografi yang tidak jelas yang merangkumi (menurut Webster dan OED) Kepulauan Man dan Kepulauan Channel, termasuk United Kingdom, Ireland dan pulau-pulau bersebelahan. Elakkan istilah lain, kerana orang Ireland tidak menganggap pulau mereka sebagai pulau Inggeris. Keadaan yang lebih baik adalah di Kepulauan Britain dan Ireland. Kepulauan England kadang-kadang digunakan dalam alamat pos, tetapi hanya dalam sistem pos Inggeris, misalnya. Semasa menghantar surat dari UK ke Isle of Man (USPS tidak menerima atau memerlukan syarat yang dinyatakan di bawah).

Ketergantungan burung gagak merangkumi Isle of Man dan Channel Islands, yang bebas dan bukan sebahagian daripada United Kingdom. Pendapat dibahagikan mengenai apakah pulau-pulau ini dan pulau-pulau bersebelahan lain, seperti Pulau Skotlandia (Hebrides Luar), juga merupakan pulau-pulau Britain atau tergolong dalam United Kingdom (lihat definisi yang bertentangan di bawah).

Kepulauan England dan Inggeris bermaksud England, Scotland, Wales, Ireland Utara, Isle of Man dan Channel Islands.

Di negara mana Inggeris berada?

England, bersama dengan tiga negeri dan negara lain, adalah negara yang membina politik. Scotland, Wales dan Ireland Utara.

Secara kolektif, keempat-empat negara dan bangsa ini dikenal sebagai United Kingdom dan Ireland Utara, dan ini adalah negara-negara, bukan negara-negara tersebut.

Adakah England Sebuah Negara

Adakah England Sebuah Negara

Anda betul, tetapi saya tidak akan mengatakan bahawa England adalah wilayah. Pakar dari England, Scotland, Wales dan Ireland Utara terkenal dengan perpecahan politik mereka. Ini kerana mereka memiliki kekuatan lebih sedikit daripada negeri atau provinsi. Ini boleh menjadi sangat negatif, tetapi hakikatnya adalah bahawa UK bukanlah sebuah negara. Ia berasal dari seorang lelaki yang merupakan seorang ahli geografi semasa kecil dan masih mempunyai minat terhadap geografi.

United Kingdom adalah negara tetap dan terdiri daripada:

England adalah sebuah negara

Negara Scotland

Wales adalah seorang putera, tetapi sekarang ia adalah sebuah negara

Wilayah Ireland Utara

Britain bermaksud Kerajaan Britain (England, Scotland dan Wales) dan Ireland Utara.

Dalam undang-undang antarabangsa, England bukanlah negara jika negara di bawah kawalannya adalah negara merdeka, England adalah negara merdeka. Kata solo digunakan dalam permainan dengan pasukan bola sepak, dll. Boleh dikatakan berasal dari Scotland, England, Wales atau Ireland Utara, tetapi wilayah geografi ini tidak memiliki pelabuhan. Hanya ada satu pelabuhan di England, hanya Emiriah Britain, hanya ada satu Ketua Negara (Ratu). Westminster mempunyai pemerintah daerah, kabupaten dan kota berdasarkan perjanjian dengan Pemerintah Timur.

Adakah England Sebuah Negara