Adakah Bapa Snape Harry? Snape bukan ayah Harry Porter tetapi untuk menjelaskannya, James Potter adalah ayahnya. Snape sangat menyayangi ibu Harry, Lily, oleh sebab itu dia menganggap dirinya sebagai bapa Harry.

Adakah Bapa Snape Harry

Ketika Snape berusia 9 tahun, dia jatuh cinta pada Lily, itulah sebabnya dia melindungi Harry dari Voldemort yang kejam itu mengapa dia digambarkan sebagai ayah Harry dalam filem itu.

Perwatakan Snape?

Severus Snape adalah ahli sihir separuh darah Inggeris. Kehidupan berkembarnya memainkan peranan yang sangat penting dalam kedua-dua Perang Sihir melawan Voldemort. Severus Snape mengandungi watak fiksyen dalam siri Harry Potter.

Dia adalah ahli sihir mahir yang mempunyai watak sarkastik dengan emosi dan penderitaan yang mendalam. Namun, permusuhan Snape di Hogwarts School of Witchcraft dan Wizardry terhadap Harry disebabkan oleh kemiripannya dengan ayahnya James Potter. Juga, siri ini mengatakan bahawa James membuli Snape ketika mereka bersama di Hogwarts.

Snape meninggal dalam buku ketujuh oleh Lord Voldemort. Walaupun mengandung ketuanan penyihir, Snape jatuh cinta dengan Lily, ibu Harry Potter. Snape ada di semua lapan filem Harry Potter yang dirilis antara tahun 2001 dan 2011.

Siri Harry Potter

Harry Potter adalah siri tujuh novel fantasi yang ditulis oleh JK Rowling. Novel ini menjelaskan kehidupan ahli sihir muda iaitu Harry Potter dan rakan-rakannya Hermione Granger dan Ron Weasley, yang merupakan pelajar di Hogwarts School of Witchcraft and Wizardry

Kisah utama adalah mengenai Harry dan perjuangannya melawan Lord Voldemort, dia adalah penyihir gelap dan selalu berusaha membunuh Harry. Dia juga membunuh James dan Lily, ibu bapa Harry.

novel pertama dikeluarkan, Harry Potter and the Philosopher's Stone, (juga dikenali sebagai Harry Potter and the Sorcerers Stone di Amerika Syarikat), pada 26 Jun 1997, dan buku-buku tersebut mendapat populariti yang besar. Selanjutnya, ia mempunyai ulasan positif, dan kejayaan komersial di seluruh dunia. Lebih-lebih lagi, mereka telah menarik sebilangan besar khalayak dewasa serta pembaca yang lebih muda dan sering dikenali sebagai landasan sastera dewasa muda moden.

Adakah bapa James Harry?

James Potter adalah ayah Harry dan dia adalah seorang penyihir muda yang dibunuh oleh Voldemort pada tahun 1970-an ketika dia dibunuh melindungi anaknya Harry ketika dia berusia 15 bulan. James sangat terkenal di Hogwarts tetapi juga dia mempunyai musuh di sana. Severus Snape cemburu pada James walaupun mereka pertama kali bertemu dan dia selalu membuli dia. Snape lebih membencinya ketika dia mula berkencan dengan Lily dan berkahwin dengannya kerana Snape mencintai Lily seumur hidupnya. Lily memilih James daripada Snape kerana dia membuktikan kesetiaannya yang lebih penting. Snape menyayanginya hingga kematiannya.

Mengapa orang menganggap Snape adalah bapa Harry?

:small_blue_diamond: Dalam filem itu, Harry tidak mempunyai ciri-ciri Snape tetapi mereka membuat orang bingung pada musim pertama memberikan maklumat yang tidak jelas. Tetapi setelah menonton keseluruhan filem, anda akan mengetahui bahawa James adalah bapa Harry. Sekiranya anda mempunyai sedikit maklumat mengenai filem itu, anda akan menganggap Snape adalah bapa kepada Harry.

:small_blue_diamond: Filem ini menunjukkan bahawa Snape mencintai Lily tetapi tidak pernah mengatakan bahawa mereka menjalin hubungan. Tetapi Lily entah bagaimana menyukai Snape dan dia memilih James untuk kesetiaannya.

:small_blue_diamond: Orang menganggap Snape adalah ayah Harry kerana ketika dia meminta Dumbledore untuk melindungi Harry dan Lilly sahaja.

:small_blue_diamond: Dalam filem itu, Snape mengatakan Harry anda mempunyai mata seperti ibu anda yang kedengarannya agak ayah.

Adakah Snape membunuh Dumbledore untuk melindungi nyawa Harry?

Snape harus membunuh Dumbledore kerana dia memberitahunya dan dia sudah mati. Dia juga harus membunuhnya untuk menjadi Death Eater yang dipercayai dan tangan kanan Voldemort, Voldemort yang membunuh ibu Harry. Oleh itu, dia memainkan peranan ganda, dan juga Voldemort cuba membunuh Harry ketika dia masih bayi Snape ingin membunuh Voldemort kerana membalas dendam cinta Lily. Oleh itu, membunuh Dumbledore, untuk dipercaya di mata Voldemort dan dengan cara sedemikian dia akan mengetahui rahsia mereka dan dia juga akan melindungi Harry.

:star: RINGKASAN

Adakah Bapa Snape Harry? James Potter adalah bapa kandung Harry dalam siri ini. Snape menyayangi ibu Harry yang digambarkan dalam filem sebagai ayahnya. Tetapi pada awal filem, terdapat sedikit kekeliruan dan itulah sebabnya orang berpendapat bahawa Snape adalah ayahnya. Juga, cinta Snape untuk Lily adalah hingga nafas terakhirnya di mana dia menjadi perisik Voldemort yang membunuh cintanya dan kemudian cuba membunuh Harry. Snape juga mengorbankan nyawanya untuk cintanya dan Harry. Dia selalu melindungi Harry dari Voldemort, ayah kandung Harry meninggal ketika dia berusia 15 bulan.

Voldemort membunuh Snape yang melindungi Harry sebagai ayahnya bahkan dia memiliki Watak Sarkastik

Voldemort memerintahkan untuk membunuh Snape kerana dia menganggap bahawa dia adalah tuan Elder Wand tongkat yang sangat kuat dan kuat yang sangat diinginkan oleh Voldemort, dan juga salah satu Deathly Hallows. tetapi pada hakikatnya, Harry adalah tuan Penatua Wand. Setelah kematian Snape, Harry memastikan bahawa potretnya mesti kekal di Hogwarts dan dia menghormatinya sebagai pahlawan, walaupun mempunyai perbezaan peribadi. Selanjutnya, Harry menamakan anaknya Albus Severus Potter yang memberi inspirasi kepada Snape dan Albus Dumbledore yang menolong Harry untuk membunuh Voldemort yang jahat.

Snape kehilangan Harry yang menyelamatkan nyawanya

Snape kehilangan nyawa dan dibunuh oleh Voldemort dan Harry membunuh Voldemort pada 2 Mei 1998 di Dewan Besar Istana Hogwarts. Dia dihadapkan oleh Harry Potter. Voldemort adalah seorang yang kejam dan dia adalah penjahat dalam siri Harry Potter dan selalu berusaha membunuh Harry. Tetapi Snape dan Dumbledore selalu menyembunyikan Harry dari Voldemort.

:star: DALAM PENDEK

Dalam filem itu, Harry tidak mempunyai ciri Snape tetapi mereka membuat orang bingung pada musim pertama memberikan maklumat yang tidak jelas. Tetapi setelah menonton keseluruhan filem, anda akan mengetahui bahawa James adalah bapa Harry. Sekiranya anda mempunyai sedikit maklumat mengenai filem itu, anda akan menganggap Snape adalah bapa kepada Harry.

Soalan Lazim

Terdapat beberapa soalan yang sering diajukan oleh orang kerana orang keliru mengenai keseluruhan siri yang merupakan Bapa Snape Harry? Soalan lazim diberikan di bawah.

1. Siapakah bapa sebenar Harry Potter?

James Potter adalah bapa kepada Harry Potter. Mereka yang telah membaca buku itu tahu bahawa James adalah bapa kepada Harry. Tetapi Snape sangat menyayangi ibu Harry, sebab itulah orang sedikit keliru dan Harry juga mempunyai wajah ayahnya James yang menghilangkan kebingungan.

2. Adakah Snape suka, Lily Potter?

Snape mencintai Lily ketika berusia 9 tahun setelah mengakhiri persahabatan mereka, dia masih mencintai Lily. … Cinta mendalam Snape yang dipegang untuk Lily sepanjang hidupnya juga mempengaruhi Patronus-nya, yang dia ambil sebagai bentuk seekor kelinci perak. Cinta untuk Lily menyebabkannya sebagai perisik Voldemort membalas dendam, ketika dia membunuhnya.

3. Mengapa Voldemort begitu mempercayai Snape?

Dia memainkan peranan ganda sebagai hamba Voldemort yang dipercayai, dia membunuh Dumbledore dan memberitahu rahsianya, tetapi pada kenyataannya, dia adalah perisik dan melindungi Harry dari Voldemort yang kejam.

4. Mengapa orang berfikir bahawa Snape adalah ayah Harry?

Dalam siri pertama, terdapat sedikit kekeliruan, bahawa Snape adalah Harry, ayahnya kerana dia mencintai ibunya Lily. Tetapi apabila anda akan menonton keseluruhan siri anda akan mengetahui bahawa James adalah ayahnya yang sebenarnya.

Kesimpulannya

Adakah Bapa Snape Harry? No James Potter adalah ayah kandung Harry dalam siri ini. Snape menyayangi ibu Harry yang digambarkan dalam filem sebagai ayahnya. Tetapi pada permulaan filem, terdapat sedikit kekeliruan yang menyebabkan orang berpendapat bahawa Snape adalah ayahnya. Juga, cinta Snape untuk Lily adalah hingga nafas terakhirnya di mana dia menjadi perisik Voldemort yang membunuh cintanya dan kemudian cuba membunuh Harry. Snape juga mengorbankan nyawanya untuk cintanya dan Harry. Dia selalu melindungi Harry dari Voldemort, ayah kandung Harry meninggal ketika dia berusia 15 bulan.

JUGA, BACA HARRY POTTER KIDS

Berapakah jumlah buku Harry Potter

Snape harry potter

Severus Snape adalah salah satu watak yang paling memecah belah dalam siri ini. Semua "Harry Potter". Dia mata-mata bermuka dua, banyak perincian watak dirahsiakan, dan sedikit yang diketahui mengenai kehidupannya di luar Hogwarts.

Namun, ibunya dikenal sebagai penyihir dan ayahnya menjadi Muggle, yang menimbulkan nama panggilan. "Half-Blood Prince" Nama dan nama keluarga Snape juga mempunyai arti penting bagi watak-watak itu.

Nama Severus bermaksud "padat" atau "padat" dalam bahasa Latin dan nampaknya sesuai dengan pendirian profesor.

Menurut laman web Wizarding World rasmi, nama belakang berasal dari kata Norse lama "sneypa", yang bermaksud "kejahatan, penghinaan atau rasa malu".

Namun, nama keluarga juga mempunyai arti nenek moyang di England, yang dikaitkan dengan keluarga yang tinggal berhampiran Snæp. (Dataran Tinggi) di dataran Yorkshire Utara dan Suffolk.

Mengapa snape membunuh dumbledore?

Jawapannya ialah spoiler gergasi dan kebanyakan spoiler akan terdedah. Maaf, tidak ada cara untuk melakukan ini tanpa mereka.

Snape mesti membunuh Dumbledore. Pertama sekali, kerana ada pertunjukan belas kasihan kepada Dumbledore ketika dia meninggal, pertama dari kutukan yang dia terima ketika memakai cincinnya , dan kedua dari kutukan yang dia terima ketika dia meminum gua dari loket. Inilah yang dimaksudkan oleh Dumbledore ketika dia mengatakannya. "Severus, tolong"

Snape juga merupakan pemakan kematian yang boleh dipercayai dan mesti membunuh Dumbledore agar dapat tetap menjadi orang kanan Voldemort. Dia harus menjadi ejen ganda dalam barisan Voldemort untuk membantu Harry & Co dalam misi mereka, seperti ketika dia menghantar bosnya ke tasik di mana Godric Gryffindor menyembunyikan pedangnya.

Mengenai bagaimana Snape menjadi ejen ganda - setelah niat Voldemort untuk membunuh Harry sebagai bayi, adalah berbahaya bagi ibu Snape, Lily, yang Snape sayangkan salah seorang anaknya.

Snape meminta Dumbledore untuk melindungi Lily. Bagaimanapun, Lily mati pula. Snape terus melayani Dumbledore sebagai ejen ganda untuk menghormati ingatannya . (Palam tanpa malu) tinggal di anaknya. (Oleh itu "Anda mempunyai mata ibu")

Adakah ayah snape harry?

Adakah ayah snape harry? Snape bukan ayah Harry Potter, tetapi untuk menjelaskan bahawa James Potter adalah ayahnya, Snape sangat menyayangi ibu Harry, Lily, itulah sebabnya dia kelihatan dirinya sebagai ayah harry.

Ayah Harry potter

Ayah Harry potter adalah James potter.

Mengapa snape dan lily mempunyai Patronus yang sama?

Mereka tidak berkaitan, cinta Snape yang mendalam bagi Lily yang mendorong bosnya menjadi rusa. Bos yang menegaskan bahawa Spangle mewakili yang tersembunyi tidak diketahui. Tetapi ini perlu untuk keperibadian. "Tapi inilah Severus," kata Dumbledore serius.

Siapa yang membunuh snape?

Voldemort membunuh snape.

Siapa yang membunuh ibu bapa harry potter?

Bermula pada tahun 1981, ketika Harry baru berusia satu tahun, ibu bapanya James dan Lily dibunuh oleh Penyihir seni gelap Lord Voldemort yang paling berkuasa. (Nanti, untuk menggunakan nama sebenarnya orang takhayul, itu akan disebut sebagai "Anda-Tahu-Siapa" dan "Orang Yang Harus Dinamakan."

Mengapa voldemort membunuh snape?

Voldemort membunuh Snape kerana dia menganggap Snape adalah pemilik Elder Wand, itulah yang diinginkan oleh Voldemort. Dia fikir dia akan melakukannya (Voldemort) jika dia membunuh Snape, yang menurutnya adalah tuan sejati, seperti yang dia dapatkan dari Dumbledore. Kuasai tongkat dan biarkan ia berfungsi sepenuhnya.

Berapa umur snape?

Snape berumur 38 tahun.

Mengapa snape membenci harry?

Profesor School of Witchcraft and Wizardry adalah musuh Harry kerana persamaannya dengan ayah Harry, James Potter. Menurut siri ini, James mengintimidasi Snape semasa mereka tinggal bersama di Hogwarts . Ketika siri ini berlangsung, watak-watak Snape menjadi lebih berlapis dan penuh teka-teki.

Adakah snape membunuh dumbledore?

Ya, snape dibunuh dumbledore.

Anak Harry potters

Albus Severus "Al" Potter adalah anak kepada harry potter.

Mengapa Voldemort membunuh ibu bapa harry potter?

Dalam usaha untuk membuat perjalanan Delphi masa depan ini ke Godric's Hollow, malam Voldemort membunuh ibu bapanya Harry dengan harapan dapat menghindari ramalan yang menyebabkan ayahnya jatuh.

Adakah ayah snape harry potter?

Tidak, snape bukan bapa harry potter.

Siapa bapa sebenar harry?

James Potter adalah bapa sebenar harry potter.

Mengapakah Harry menamakan anaknya selepas diambil gambar?

Sebab sebenar Harry Potter menamakan anaknya Severino Copperas Snape cinta yang tidak berbalas, yang menjadikannya ayah yang tidak bahagia, James Potter, Harry dan Harry akhirnya. Menurut Rowling, Harry perlu menghormatinya ketika akhirnya dia melihat Snape mengorbankan dirinya untuk menolong Harry dalam pertempuran di Hogwarts.

Adakah dumbledore meminta snape untuk membunuhnya?

Ya, Dumbledore meminta Snape membunuhnya

Mengapa snape cinta harry?

Namun, Snape tidak mempunyai hubungan dengan Harry, sebenarnya, dia baru saja mengenal pengenalan diri saya terhadap Harry dan hubungan yang terjalin dalam bayang-bayang. Harry akhirnya mengetahui apa yang berlaku antara Profesor Snape dan keluarganya.

Snape dari kematian harry potter

Alan Rickman memainkan peranan sebagai profesor snape dalam siri harry potter. Dia meninggal kerana barah pankreas pada 14 Januari 2016 pada usia 69 tahun.

Buku snape harry potter

Kemudian Snape mengesyaki bahawa buku teks lama mungkin jatuh ke tangan Harry. Ketika Harry Seth bersama The Oprah, Draco, Snape dapat mengesahkan kecurigaannya. Namun, dia tidak dapat mengeluarkan buku itu kerana Harry menyimpan buku itu di Bilik Keperluan dan buku Ron sebagai umpan.

Adakah Voldemort tahu snape adalah mata-mata?

Voldemort mengetahui pengkhianatan Snape. Harry memberitahunya sebelum pertandingan akhir. Inilah perbualan terakhir mereka: "Saya bercakap mengenai kematian Albus Dumbledore!"

Ibu dan ayah Harry potter

Ibu Harry potter adalah Lily potter dan ayahnya James potter.

Soalan Lazim (Soalan Lazim)

S: Mengapa Lily memilih James daripada Snape?

Mengapa Lily Evans memilih James Potter daripada Severus Snape? Lily memilih James kerana James membuktikan kesetiaan dan tidak mementingkan diri sendiri terhadap seseorang yang penting baginya. Snape tidak dapat melakukan ini semasa dia masih hidup.

Q: Adakah Lily suka Snape?

Pada tahun 1998, Harry mengulangi ingatannya dengan Snape, seperti orang lain yang bersama ibunya di Thoughtful setelah kematian Snape. Kenangan mengungkapkan bahawa dia dan Snape telah menjadi teman baik sejak kecil dan menjelaskan cinta Snape yang tidak berbalas dan berkekalan selama bertahun-tahun setelah kematiannya.

S: Bagaimana Lily dan James menjadi kaya?

Wang itu berasal dari warisan ayah Harry, James. Ketika James meninggalkan kaya secara bebas (dari wang keluarga) Hogwarts cukup untuk membesarkan dirinya sebagai pejuang sepenuh masa, Sirius, dan Lily. Untuk Order of the Phoenix (tidak dibayar).

Q: Adakah Snape menyukai Lily Potter?

Snape jatuh cinta dengan Lily dan tidak dapat meneruskannya kerana dia merasa bersalah. Dia mengungkapkan dari ingatannya bahawa dia bimbang tentang masa depan Harry, bahawa Lily dan James sudah mati, dan bahawa dia takut melihat Harry ketika dia cukup tua untuk pergi ke Hogwarts.

S: Adakah Voldemort tahu bahawa Snape sudah separuh jalan?

Voldemort tahu pembunuhan pertama Snape terhadap Snape adalah bajingan. Saya percaya Tuan Kegelapan membiarkan Severus membunuh ayahnya sendiri, yang dia senang. Voldemort adalah saudara terakhir putera, kerana dia tahu siapa ibu Severus.

S: Harry lebih kaya daripada Malfoy, bukan?

Akibatnya, Harry lebih kaya daripada yang dia ceritakan. Dia mempunyai sebilangan besar aset yang diwarisi daripada ibu bapanya. Ketika dia menjadi pewaris keluarga dan mewarisi semua Malfoy, satu-satunya yang mempunyai lebih banyak wang daripada dia adalah ibu saudaranya Bellatrix.

S: Mengapa bencana lumpur dibenci?

Beberapa ahli sihir di Harry Potter membenci ahli sihir kelahiran Muggle kerana mereka percaya darah lebih baik daripada darah Muggle. Mereka menganggap mereka lebih unggul daripada mereka yang bukan "darah murni" (iaitu mereka tidak mempunyai darah sihir 100%). Muggle yang dilahirkan dan menggerutu darah secara teknikal adalah perkara yang sama. Tetapi yang kedua adalah penghinaan yang serius.

Kesimpulannya

Harry Potter adalah filem yang digemari oleh semua orang. Ia sangat popular di kalangan orang di seluruh dunia. Semua watak memainkan peranan yang luar biasa dalam filem ini. Harry Potter, Ron, dan Hermione adalah tiga rakan yang datang ke sekolah ahli sihir dan kemudian mempelajari segala sesuatu di sana.

Adakah Bapa Snape Harry

Adakah ini Harry Snape?

Saya baru sahaja menonton filem terakhir dan menjadi sangat bodoh.

Amaran kemungkinan bahaya sekiranya anda belum membaca / menonton filem.

Dalam adegan di mana Harry dan Doubledor bercakap, dan dalam adegan pemikir pemikiran Snap, Snape mempunyai corak yang sama. Dan itu kebetulan.

Adakah dia benar-benar bermaksud bahawa Lily sebenarnya adalah pelacur dan berselingkuh dengannya dengan James?

Untuk mengemas kini

Bagaimana anda tahu bahawa Snapeley mempunyai peranan penajaan yang sama?

Tidak, Snap tidak mengganggunya, walaupun saya mengakui bahawa filem itu seperti dalam filem.

Sekiranya anda membaca buku itu, anda akan mendapati bahawa Lily berpisah dengan Snap, meninggalkan Guartus, dan bahkan merawat James.

Mentor Snap seperti Lily dalam erti kata bahawa dia sangat mencintainya sehingga dia terus mencintainya, jadi Ledor menambahkan Snap ke dalam filem setelah sekian lama.

Dia bertanya adakah Snap masih menyayangi Lily.

Teringat sebelumnya ketika Lilis Ledor memberitahu Snape bahawa dia akan melindungi anaknya jika dia mencintai Lily, Snape menganggapnya serius dan melindunginya setelah bertahun-tahun dan ketika dia diberitahu bahawa Harry Harus marah untuk melindungi keinginannya kerana dia masih mencintai Lily.

Dan seseorang akan menjawab bahawa Harry menamakan salah satu putranya Snap, yang dia lakukan, tetapi Harry juga memanggil putra sulungnya James.

Saya rasa nama anak-anak anda mengikut urutan:

James Sirius

Pembetung Albus.

چاند للی

JKR adalah penulis yang hebat dan jika Snap benar-benar Harry dia akan melakukan lebih daripada menunjukkannya.

Sangat bagus. Setelah menonton kesemua 8 filem dalam seminggu setengah, dia berada di sini. 1:22:29 ET 1:35:51 Saya, ia akan keluar apabila Harry melihat gambar di Lee Loose Pt 2. Sementara itu, fikirkanlah. Apa warna rambut James dan Lee dan apakah warna Harry?

Tidak, Severus bukan Harry. Dia menyelamatkannya hanya kerana dia mencintai Lily seperti cacing. Dia membenci Harry hanya kerana dia adalah anak lelaki James dan penampilannya.

Dan kerana itu Snape, dia memberikan ingatannya dan Harry melihatnya dalam fikirannya. Dia mendapat tahu bahawa setelah sekian lama dia menyelamatkannya dari Weldermart kerana dia sangat menyayangi Lily.

Snap dan Lily berkawan dan dia lebih menyayangi mereka, tetapi mereka berantakan ketika Snap memasuki Dark Arts dan keluar bersama Waldey ■■■■■ Eaters. Snap tidak pernah berhenti mencintai Lily ...

Oleh itu, James mempunyai model rusa kerana dia satu, Harry kerana ayahnya dan Snape kerana Lily mempunyai seekor rusa.

Lily dan Snap tidak berteman selama bertahun-tahun kerana mereka menyebutnya tahun kelima mereka di Middle Bluetgarts. Snap tidak boleh menjadi miliknya. Dia banyak bercakap dengan Harry dalam buku itu, dia kelihatan seperti James.

Terdapat ruang untuk spekulasi, terutama ketika semua orang melupakan kisah khayalan Raja Arthur. Athar Pendragon meminta Merlin untuk membantu membawa salah seorang isteri kaptennya ke tempat tidur. Merlin mencipta sihir yang membuat Aether berasa seperti suaminya. Terapkan pada situasi Snap dan anda mempunyai Harry. Jika tidak, mengapa Snap menyertai Voldemort? MV dapat memberi Snap kesempatan sekali seumur hidup untuk membalas kesetiaannya kepada Lily. Tetapi ketika MV sedang mengedit Lilly, Snap dapat menjauh dari MV. Ia masuk akal apabila anda melihatnya.

Adakah Bapa Snape Harry

Siapa bapa Harry Potter? James Potter adalah ayah Harry , dan dia adalah penyihir muda yang dibunuh oleh Voldemort pada tahun 1970-an ketika melindungi anaknya Harry, yang baru berusia 15 bulan pada saat kematiannya.

James Potter (Bapa Harry Potter)

Penyihir darah murni Inggeris, James Potter, yang terkenal sebagai Prongs, adalah satu-satunya anak lelaki Fleamont dan Euphemia Potter. Antara tahun 1971 hingga 1978 dia belajar di Hogwarts College of Witchcraft and Wizardry dan diklasifikasikan ke dalam Gryffindor.

Ketika James bermula di Hogwarts, dia bertemu dengan tiga rakan pelajar dari Gryffindor, Remus Lupin, Sirius Black dan Peter Pettigrew, dan menjadi sahabat.

Dia juga bertemu Severus Snape, pelajar Slytherin dengan seseorang yang dia pesaing pahit. James dilantik sebagai anak lelaki pada tahun ketujuh dan mula berkencan dengan Lily Evans.

Dia berkahwin dengan Lily semasa tamat pengajian di Hogwarts dan mereka mempunyai seorang anak lelaki, Harry James Potter, dari mana dia menjadi baptis Sirius Black.

James Potter Maklumat biografi
Jantina Lelaki
Kelahiran 27 Mac 1960
Kematian 31 Oktober 1981
Sekolah Hogwarts - Gryffindor
Spesies Ahli sihir
Status Darah Darah suci
Kumpulan Keluarga Keluarga potter
Nama lain Prong

Namun, setelah ramalan yang melibatkan Voldemort dan anak lelaki mereka, James dan Lily terpaksa bersembunyi.

James dan Lily akhirnya dikhianati oleh rakan baik mereka yang lain kepada Voldemort (Peter Pettigrew). James, Lily, dan rakan-rakan mereka semua berperang sebagai agen Perintah Phoenix semasa Perang Penyihir Pertama, dengan dia tiga kali menentang Lord Voldemort dan isterinya.

Ringkasan:

Fleamont Potter dan Euphemia Potter menemui James pada 27 Mac 1960. Fleamont adalah seorang pencipta dan pengusaha kosmetik yang berjaya yang mencipta Sleekeazy's Hair Potion pada tahun 1926. Fleamont dan Euphemia keduanya ahli sihir lama.

Keluarga

Leluhur: Ibu dan ayahnya kedua-duanya ahli sihir. Bapanya adalah keturunan yang agak lurus dari pemilik pertama Invisibility Cloak Deathly Hallow, Ignotus Peverell.

  • Ibu: Eufemia Potter. Antara tahun 1978 dan 1981 dia meninggal. Dia adalah seorang penyihir tua, dan meninggal kerana penyakit sihir. Kematiannya "tidak ada yang tidak diingini."

  • Bapa: Seorang peramal, Fleamont Potter. Dia meninggal dari tahun 1978 hingga 1981. Dia kuno , bahkan ahli sihir, dan meninggal kerana penyakit penyihir. Kematiannya adalah "tidak menyeramkan."

  • Isteri: Lily (Evans) Potter; dibunuh pada 31 Okt 1981 di Godric's Hollow oleh Lord Voldemort. Antara musim panas 1978 dan musim gugur 1979, Lily dan James berkahwin dengan sangat senyap. Lelaki terbaik mereka adalah Sirius Black. Hitam.

  • Adik beradik: Tidak ada, namun setelah enam tahun di Hogwarts Sirius Black melarikan diri dari rumah dan berpindah bersama Potters.

  • Kanak-kanak: James "sangat manja ," menurut JKR. Ibu bapanya yang sudah tua "mempunyai dia di kemudian hari jadi dia permata, saya percaya, seperti yang sering terjadi."

  • Keadaan keluarga: Potters sangat kaya; James tidak perlu bekerja dengan baik.

Kebolehan dan kemahiran ajaib

Oleh kerana Voldemort sebelumnya meminta James untuk bergabung dengan pemakan kematiannya, ada bukti yang jelas bahawa James adalah penyihir yang sangat kuat dan berjaya .

Remus pernah menyatakan bahawa James adalah salah satu murid yang paling pintar di Hogwarts pada zamannya, dan dapat mengukuhkan Patronus, panggung koperal, tanda sihir unggul.

  • Animagus: Prestasi transfigurasi yang jarang berlaku, James menjadi Animagus pada usia lima belas tahun. Dalam bentuk Animagus, dia bisa berubah menjadi Stag.

  • Transfigurasi: Di samping kemampuannya yang luar biasa dalam bidang sihir yang sukar, teknikal, dan bahkan mematikan ini, tongkat sihir James dianggap " indah untuk Transfigurasi." Dia begitu baik dalam Transfigurasi Manusia sehingga dia menjadi Animagus. Dia mungkin berjaya dalam subjek ini di Hogwarts.

  • Ramuan: Pada usia lima belas tahun, James membuat ramuan Animagus yang berfungsi, membuktikan bakatnya yang luar biasa di lapangan, kerana ramuan itu terkenal kompleks, sukar dibancuh, dan berbahaya jika dilakukan dengan tidak betul. Remus juga menyoroti transformasi James 'Animagus sebagai cabang sihir yang sukar yang "mungkin salah."

Tetapi itu juga menunjukkan keterampilan Peter sebagai perintis dengan membiarkannya menguruskannya. Mungkin kebolehan awalnya untuk ramuan berasal dari garis keturunannya sebagai perintis hebat seperti Linfred dari Stinchcombe.

Nenek moyangnya yang paling awal dan pencipta Ramuan Pepper-Up, dan Fleamont Potter, ayahnya sendiri yang mencipta Sleekeazy's Hair Potion (atau hanya Sleekeazy), yang menggandakan kekayaan keluarga.

  • Charms: James dikurniakan pesona sejak usia dini, tetapi dia dan rakannya Marauders membuat Peta Marauder yang ajaib dan rumit dengan Charm Homonculous, serta daya tarikan untuk mengejek Severus Snape. Dia juga dapat menampilkan Pesona Patronus yang maju, menghasilkan Patronus korporeal dalam bentuk Animagus, sebuah rusa. Pada tahun kelima, dia menggunakan Charms Melucuti dan Menggoda untuk menyeksa Snape.

  • Dueling: James adalah pemain duel yang mahir. Dengan bantuan Sirius Black, dia dapat memalukan Severus Snape, seorang ahli sihir yang kompeten pada masa kecilnya . Levicorpus (dengan Liberacorpus lawan-jinnya) dan beberapa hex lain sering digunakan untuk menggertak Snape. Dia mungkin bertempur dengan Death Eater serta kekuatan gelap yang lain sepanjang Perang Sihir Pertama, bertahan hingga akhir.

  • Flying: James adalah pemain Quidditch yang mahir, telah menjadi kapten pasukan Gryffindor Quidditch. Dia mengalami refleks cepat, seperti yang dilihat oleh penggunaan Quidditch Snitch. Sirius mengatakan kemahiran Quidditch dan terbang Harry sama dengan James '.

Ringkasan:

Kepercayaan James yang tidak tergoyahkan pada teman-temannya akan mengkhianati dia, isterinya, dan anaknya kepada Voldemort. Sirius dan Remus kemudian cuba membunuhnya kerana pengkhianatan ini. Harry, berfikir bapanya tidak akan mahu yang terbaik teman menjadi pembunuhan untuk pengkhianat, menahan mereka.

Soalan Lazim - Soalan Lazim

Orang ramai bertanya banyak mengenai ayah Harry Potter. Kami membincangkan beberapa perkara di bawah:

1 - Bagaimana hubungan Harry dengan Snape?

Seperti yang dijelaskan oleh Rowling dalam serangkaian tweet , Snape mengasihi ibu Harry, Lily, dan dia didorong untuk memuja ayah Harry, James - dan Harry juga, dengan cara yang teratur.

2 - Siapa ciuman pertama Harry Potter?

Harry telah matang, ciuman filem pertamanya dengan kegilaan panjang Cho Chang yang dimainkan oleh Katie Leung dalam "Harry Potter and the Order of the Phoenix," yang terbaru dari siri megahit berdasarkan buku-buku oleh JK Rowling.

3 - Mengapa Lily memilih Snape untuk James?

James selalu menjadi lelaki hebat yang menjadi dia, tetapi Lily menjelaskan bahawa dia tidak akan melakukan apa-apa yang kurang. Apabila James memilih untuk membentuk beliau prestasi untuk menarik dia, dia dibenarkan sifat-sifat yang terbaik bersinar juga.

4 - Mengapa James Potter dikenali sebagai serong?

Manusia serigala mungkin mematikan orang, tetapi tidak membahayakan haiwan lain, oleh itu rakan Lupin menemui kaedah untuk tetap bersama sebagai satu kumpulan. Bentuk James 'Animagus adalah bentuk rusa yang memberikan nama panggilannya kepada Prongs.

5 - Apakah nama penuh James Potter?

James Sirius Potter dilahirkan oleh Harry dan Ginny Potter sekitar 1 September 2003 dan 30 Ogos 2004. Sebagai penghormatan kepada paman dan datuk ayahnya, dia diberi nama.

Kesimpulan:

James adalah ayah Harry Potter, kecuali mata hazel. Satu-satunya anak dari ibu bapa yang kaya dan tua yang meninggal tidak lama setelah dia lulus dari Hogwarts, dia adalah keturunan Ignotus. James yang "manja" ketika kecil yakin dan agresif. Kemudian dia mengempiskan kepalanya, diberi nama Head Boy, dan mula berkencan dengan Lily Evans. Harry dilahirkan pada 31 Julai 1980, pada usia dua puluh satu.

artikel berkaitan