Adakah air basah?

Sekiranya kita mendefinisikan "basah" sebagai sensasi yang kita dapat ketika cairan bersentuhan dengan kita, maka ya, air basah kepada kita. Sekiranya kita mendefinisikan "basah" sebagai "terbuat dari cairan atau kelembapan", maka air pasti basah karena terbuat dari cairan.

Kelembapan air

Imgur

Air bendalir tidak basah, tetapi dapat membuat bahan kuat lain basah. Kelembapan adalah keupayaan cecair untuk menempel di luar yang kuat, jadi ketika kita mengatakan bahawa sesuatu itu basah, kita menyiratkan bahawa cairan itu melekat di luar bahan. Contoh untuk memahami logik ini Gambar ini; anda bertengger di pantai ketika mula mencurah. Rambut anda menjadi basah, pakaian anda basah, bahkan pasir menjadi basah, tetapi benda-benda itu akan kering. Walaupun demikian, ketika hujan turun ke laut tidak basah, hanya mengandung lebih banyak air, dan tidak dapat dikeringkan. Mengeluarkan air dari laut dan "mengeringkannya" membuang laut yang sebenarnya. Pertanyaan ini tidak mudah dibuktikan salah, tetapi telah dibalas. Bayangkan ini; Sekiranya anda menjatuhkan sedikit air pada kulit anda, zarah-zarah akan melekat dan anda akan basah. Sekiranya anda menumpahkan air di baju anda, zarah tekstur membawa air ke dalamnya, walaupun melawan graviti. Positif dan negatif di dalam zarah air ditarik ke positif dan negatif pada atom tangan atau baju anda. Itulah sebabnya mereka basah.

Baca Artikel Ini Juga: 1. Galon berat air 2. Berapa banyak air yang harus anda minum sehari? 3. Berapa Botol Air Sama dengan Satu Gelen

Pengenalan air

Imgur

  • Penggambaran

Sebatian sintetik yang mengandungi satu bahagian oksigen dan dua bahagian hidrogen. Ini adalah cairan yang paling biasa dijumpai di bumi dan merupakan asas kehidupan, interaksi memasak, dan iklim.

  • Nama Elektif

H2O

  • Kegunaan Kulinari

Air adalah penyusun asas di dapur. Ini larut secara meluas dan digunakan untuk membantu memecah dan membuang campuran lazat dalam sup, stok, dan sos. Air juga digunakan untuk membantu dalam interaksi memasak. Ia digunakan secara berkala dalam pelbagai keadaan (cecair, gas, beku) untuk mengawal atau berpotensi memasak lekapan yang berbeza. Memandangkan kesejagatan air di dalamnya hampir semua pemasangan yang digunakan di dapur, pemahaman tentang sifat sebenar air dan cara mengendalikannya adalah maklumat asas di dapur.

  • Cadangan Waktu dan Suhu Memasak

Air bendalir boleh dimasak pada suhu 0 hingga 100 darjah C.

  • Penggantian

Tidak ada penggantian air yang jelas.

  • Petua Membeli

Air boleh didapati dalam pelbagai jenis hari ini. Minum air dari keran biasanya dirawat dengan klorin untuk alasan kesejahteraan dan bergantung pada geologi anda mungkin tinggi / rendah kalsium (misalnya kekerasan). Ini sangat mustahak untuk diingat ketika memasak pelekap sensitif, misalnya kacang, atau ketika menggunakan strategi kalsium yang halus seperti sferifikasi. Air yang ditapis juga biasa dan dapat ditemui dengan mineral langsung dari sumber air tawar yang khas di seluruh dunia sama seperti yang disuling dan dicemari.

  • Keselamatan

Pembukaan air yang terbuka dalam strukturnya yang kuat (disebut ais) boleh menyebabkan hipotermia dan juga radang dingin. Gunakan keselamatan yang sah (contohnya tuala pengeringan atau sarung tangan ayam pedaging) sekiranya anda ingin bersentuhan dengan ais.

  • Penyelewengan

Sepanjang tahun

  • Sejarah

Air mungkin merupakan penyelesaian paling berpengalaman di simpanan senjata tukang masak. Makhluk hidup memakan air sebelum manusia wujud. Terlepas dari kemajuan logik pada usia lanjut, air masih penting untuk menyokong kehidupan.

Baca Artikel Ini Juga: 1. Apa itu Tanah Lembap? 2. Pajakan basah 3. Ejen pembasahan

Sebab-Sebab Mengapa Air kelihatan Basah?

Imgur

Air bendalir tidak basah, tetapi dapat membuat bahan kuat lain basah. Kelembapan adalah keupayaan cecair untuk menempel di luar yang kuat, jadi ketika kita mengatakan bahawa sesuatu itu basah, kita menyiratkan bahawa cairan itu melekat di luar bahan. Tidak kira sama ada barang basah atau kering bergantung pada keharmonian antara daya tahan dan gam. Kekuatan tahan lama adalah daya tarikan di dalam bendalir yang menyebabkan atom-atom di dalam cairan itu ingin tinggal bersama. Kekuatan yang kuat juga dapat dipertanggungjawabkan untuk tekanan permukaan. Dengan andaian kekuatan tegas, atom bendalir lebih suka tinggal berdekatan dan mereka pasti tidak akan menyukai bahagian luar artikel. Walau apa yang diharapkan, kekuatan semen adalah daya tarikan antara cecair dan bahagian luar bahan. Sekiranya daya semen kuat, cecair akan berupaya keluar ke permukaan seberapa banyak yang diharapkan. Jadi betapa basahnya permukaan bergantung pada keharmonian antara kedua kekuatan ini. Sekiranya kekuatan simen (kuat bendalir) lebih besar daripada daya tahan lama (bendalir), kami mengatakan bahannya basah, dan bendalir pada umumnya akan keluar untuk meningkatkan hubungan dengan permukaan. Sekali lagi, jika daya gam (kuat bendalir) lebih sederhana daripada kekuatan tahan lama (bendalir), kita mengatakan bahannya kering, dan bendalir pada umumnya akan turun menjadi putaran dan berusaha untuk membatasi hubungan dengan permukaan . Air benar-benar mempunyai kekuatan tegas yang tinggi kerana pegangan hidrogen, tidak terlalu hebat pada permukaan basah seperti cecair tertentu seperti CH3) 2CO atau alkohol. Walaupun begitu, air membasahi permukaan tertentu seperti kaca misalnya. Menambah pembersih dapat meningkatkan air ketika membasahi dengan menurunkan kekuatan tegas. Bahan-bahan yang selamat untuk air, misalnya, tekstur Gore-tex terbuat dari bahan yang bersifat hidrofobik (penghalau air) sehingga kekuatan tegas di dalam air (bendalir) jauh lebih banyak dibumikan daripada daya simen (kuat bendalir) dan air pada umumnya globule keluar dari bahan dan anda tetap kering.

Kepekaan manusia terhadap basahnya air

Imgur

Keberkesanan manusia terhadap kelembapan mengambil bahagian dalam banyak bahagian kehidupan seharian. Tidak kira sama ada rasa melekit, keringat, atau tuala lembap, kami sering mengalami peningkatan yang terasa basah. Terlepas dari kenyataan bahwa hal itu mendasar, merasa sesuatu yang basah adalah pencapaian yang signifikan dengan alasan kulit kita tidak mempunyai reseptor yang merasakan basah. Idea kebasahan, kebenarannya, mungkin merupakan "penipuan persepsi" yang diinspirasikan oleh pikiran kita bergantung pada keterlibatan kita yang berkaitan dengan dorongan yang telah kita pelajari basah. Oleh itu, bagaimana mungkin seseorang mengetahui sama ada dia duduk di tempat duduk basah atau berjalan-jalan melalui genangan air? Pakar di Loughborough University dan Oxylane Research mengesyorkan agar tahap kelembapan terjalin dengan keupayaan kita untuk mengesan suhu sejuk dan sensasi bahan seperti faktor tekanan dan permukaan. Mereka juga melihat bahagian filamen saraf A - saraf nyata yang menyampaikan suhu dan data bahan dari kulit ke otak - dan kesan tindakan saraf yang berkurang pada tahap kelembapan. Sebagai kesimpulan, mereka berspekulasi bahawa berdasarkan fakta bahawa kulit yang lusuh lebih sensitif hingga peningkatan yang hangat, ia akan lebih lembap daripada kulit yang berkilau (misalnya, telapak tangan, bahagian bawah kaki), yang lebih sensitif pada bahan penambahbaikan. Penjelasannya terasa seperti ketika air menyentuh kulit benar-benar tindak balas elektro-sintetik kompleks yang berfungsi pada kadar yang luar biasa.

Sumber maklumat yang nyata adalah gabungan dari:

  1. PH badan anda pada ketika itu
  2. PH air
  3. Tahap panas dalaman anda pada ketika itu
  4. Suhu air
  5. Faktor penekanan iklim
  6. Lekapan atom

Davide Filingeri et al. menemui 13 pelajar lelaki yang sihat untuk peningkatan basah, tidak berpihak, dan sejuk. Mereka mencuba bahasa setempat mengenai lengan bawah (kulit yang lusuh) dan hujung jari (kulit berkilau). Pakar juga menjalankan ujian peningkatan basah dengan dan tanpa blok saraf. Blok saraf dicapai dengan menggunakan lengan tekanan (tekanan peredaran darah) kembung untuk mencapai ketegangan yang mencukupi untuk mempengaruhi kerentanan saraf A. Mereka mengesan bahawa kebijaksanaan basah berkembang ketika suhu berkurang, yang bermaksud subjek lebih cenderung untuk mengesan peningkatan basah sejuk daripada peningkatan basah hangat atau tidak berpihak. Kumpulan eksplorasi juga mengesan bahawa subjek kurang sensitif terhadap basah ketika tindakan saraf-A terhalang dan kulit yang lebat lebih lembut untuk dibasahi daripada kulit yang berkilau. Hasil ini menambah pemahaman tentang bagaimana orang menguraikan kelembapan dan menyajikan model lain untuk bagaimana minda mengukur sensasi ini. "Mengingat idea pembelajaran persepsi dan kejutan persepsi Bayesian, kami membina model neurofisiologi utama kebolehlenturan kelembapan kulit yang tertumpu pada penyatuan multisensori kulit lembut dan sensitif mekanik," kata kumpulan pemeriksaan. "Hasil kami memberikan bukti adanya model pengendalian data tertentu yang mendukung gambaran neural peningkatan basah biasa."

Baca Artikel Ini Juga: 1. Gas Asli Cecair (LNG) 2. Tanah Lembap 3. Psikologi sukan

Apa yang ada di dasar lautan?

Imgur

Soalan-soalan tertentu telah menyusahkan kehidupan manusia sejak dulu lagi: Apa yang ada di bahagian bawah laut? Apa yang kita buat di sini? Adakah kehidupan di Marikh? Terutama, yang mana yang memulakan, ayam atau telur? Pertanyaan ini sepertinya tidak ada penutupan, kerana penyataan logik terus mendorong ke arah jawapan, tetapi kemudian hanya membuka lebih banyak pertanyaan. Satu penyelidikan yang timbul dalam beberapa tahun sebelumnya akan mengatakan bahawa penyelidik telah menghabiskan waktu malam yang gelisah dengan mempertimbangkan: Adakah air basah? Air, aset utama di dunia, digunakan untuk segala hal dalam kehidupan seharian seperti minum, mandi, membersihkan, memasak, bersenam, dan bahkan sebagai senjata yang digunakan oleh kebanyakan kanak-kanak kecil untuk mengancam satu sama lain dan orang-orang mereka. Namun, nampaknya manusia memandang rendah. Semua orang menyedari air itu mendasar selama-lamanya, air itu jatuh dari langit, dan ia terdiri dari dua zarah hidrogen dan satu iota Oksigen. Namun, setelah itu, manusia normal menjauh dari tempat-tempat menarik cecair, tidak lama dahulu. Hari ini, anda akhirnya akan menemui respons yang sesuai yang anda cari, dengan pengesahan logik dan pemikiran yang konsisten yang akan menggembirakan Socrates. Bagaimana kalau kita terjun. Air basah. Itu dia, yang menakjubkan. Kata rujukan makna "basah" adalah "tertutup atau direndam dengan air atau cecair lain." Daripada melihat air sebagai kumpulan zarah, untuk memahami sepenuhnya, kita harus melihat air sebagai hidrogen dan Oksigen Oiotas individu. Zarah-zarah ini dikelilingi oleh, atau diliputi oleh, lebih banyak atom Hidrogen dan Oksigen. Mengingat penjelasan langsung ini, air seperti sekarang berkoordinasi dengan definisi: air meliputi lebih banyak air, sehingga membuat air terakhir basah. Kemudian, kita harus melihatnya dari sudut pandangan yang konsisten. Dengan tujuan agar sesuatu dapat menyesuaikan artikel ganti, ia harus mengandungi atribut yang mana ia berubah. Sebagai contoh, dengan tujuan untuk menghangatkan sesuatu, ia harus menahan api atau aliran elektrik, yang mana kedua-duanya menahan tahap suhu dan tenaga motor yang signifikan. Untuk mengorek sekeping kertas pencetak berwarna merah, anda harus menggunakan sejenis barang berwarna merah untuk melakukannya. Dengan alasan ini, untuk menjadikan barang lain basah, air itu sendiri harus basah. Jelas, ini tidak konkrit. Sekarang para penyelidik telah menunjukkan ini, dan memang, ada yang tidak setuju sama ada air basah atau tidak. Ini adalah pengesahan yang kuat seperti yang dapat dicapai sekarang. Mungkin pada bulan-bulan yang akan datang, maklumat ini akan ditolak, namun untuk sementara waktu kenyataannya: air basah.

Nombor air

Sebilangan sifat sebenar air:

⦁ Berat: 62.416 paun / kaki padu pada 32 ° F; 1,000 kilogram / meter padu ⦁ Berat: 61,998 paun / kaki padu pada 100 ° F; 993 kilogram / meter padu ⦁ Berat: 8.33 paun / gelen; 1 kilogram / liter ⦁ Ketebalan: 1 gram / sentimeter padu (cc) pada 39.2 ° F, 0.95865 gram / cc pada 212 ° F

Beberapa korelasi isi padu air:

⦁ 1 galon = 4 liter = 8 liter = 128 ons cecair = 3.7854 liter ⦁ 1 liter = 0.2642 gelen = 1.0568 liter ⦁ 1 juta gelen = 3.069 bahagian kaki darat = 133.685.64 kaki padu

Kadar aliran:

Foot 1 kaki padu / saat (cfs) = 449 gelen / minit = 0.646 juta gelen / hari = 1.98 bahagian kaki tanah / hari

Baca Artikel Ini Juga: 1. Berapa botol air dalam satu gelen? 2. Berapa oz dalam botol air? 3. Perkara yang perlu dipertimbangkan sebelum memilih beg galas hidrasi pada tahun 2021

Fakta Air

Imgur

Berikut adalah beberapa fakta menarik mengenai sifat air. Mesti membaca fakta cepat mengenai air seperti yang dinyatakan di bawah:

⦁ Air adalah salah satu jenisnya kerana ia adalah bahan khas yang terdapat di setiap satu daripada tiga keadaan sebenar - cecair, kuat, dan gas - pada suhu yang sering dijumpai di Bumi. ⦁ Air membeku pada 32 ° Fahrenheit (F) dan gelembung pada 212 ° F (paras terpaut, namun 186.4 ° pada 14.000 kaki). ⦁ Air adalah aneh kerana struktur yang kuat, ais, kurang tebal daripada struktur bendalir, yang merupakan sebabnya ais berpusat. ⦁ Air dikenal sebagai "larut semua-inklusif" dengan alasan ia memecah sebilangan besar zat daripada cecair lain. Ini menunjukkan bahawa mana-mana tempat air pergi, baik melalui tanah atau badan kita, membawa sintetik, mineral, dan makanan tambahan yang penting. Water Air yang tidak dicairkan mempunyai pH 7 yang tidak berat sebelah, yang tidak berasid (di bawah 7) atau asas (lebih menonjol daripada 7). Part Partikel air sangat kuat - sangat melekit, yang bermaksud atom air saling melekat. Air adalah yang paling tahan lama di antara cecair bukan logam. Atom Atom air adalah semen yang luar biasa - melekit, yang bermaksud zarah-zarah air secara amnya akan mematuhi zarah-zarah yang berlainan bahan. Water Air yang tidak dicairkan, yang tidak akan Anda temui di habitat biasa, tidak membawa tenaga. Air berubah menjadi konduktor setelah mula melarutkan zat di sekitarnya. ⦁ Air mempunyai fail kehangatan tinggi - ia mengasimilasikan banyak kehangatan sebelum mula menjadi panas. Ini adalah sebab air penting bagi perusahaan dan di radiator kenderaan anda sebagai penyejuk. Fail air panas yang tinggi juga mengarahkan kadar di mana udara mengubah suhu, itulah sebabnya perubahan suhu antara musim berterusan dan bukannya di luar jangkaan, terutama dekat dengan laut. ⦁ Air mempunyai ketegangan permukaan yang sangat tinggi. Oleh karena itu, air tidak lekang dan serba boleh, dan secara umum akan berkumpul bersama-sama dalam tetesan dan bukannya menyebar dalam filem yang jauh, seperti mencuci minuman keras. Tekanan permukaan dapat dipertanggungjawabkan untuk aktiviti seperti rambut, yang membolehkan air (dan zatnya yang hancur) bergerak melalui asas-asas tumbuhan yang mendasari dan melalui urat kecil di badan kita. ⦁ Ketebalan air menunjukkan bahawa bunyi bergerak melalui jarak yang jauh (tanya ikan paus!). Di air laut pada suhu 30 ° C, suara mempunyai kelajuan 1.545 meter setiap saat (sekitar 3,500 batu setiap jam). Force Kekuatan pneumatik mempengaruhi pinggir mendidih air, itulah sebabnya memerlukan lebih banyak masa untuk memanaskan telur di Denver, Colorado daripada di pantai. Semakin tinggi ketinggian, semakin rendah ketegangan gas, semakin rendah had air, dan dengan cara ini, semakin banyak peluang ideal untuk memanaskan telur. Gelembung air tahap terpaut pada 212 ° F (100 ° C), sementara pada ketinggian 5.000 kaki, gelembung air pada suhu 202.9 ° F (94.9 ° C).

Apa itu "Air Kering"?

Imgur

Air Kering, jenis "serbuk cairan" yang tidak biasa, adalah emulsi air-udara di mana sedikit air jatuh, masing-masing seukuran sebiji pasir, dikelilingi oleh lapisan silika berpasir. Air kering benar-benar merangkumi 95% air bendalir, namun penutup silika membuat tetesan air tidak menyatukan dan berubah menjadi cecair jisim. Hasilnya adalah serbuk putih yang pada dasarnya sama seperti garam meja. Ia juga lebih biasa disebut di kalangan pakar sebagai air yang tidak diisi.

Penemuan Air Kering

Air kering pertama kali dilesenkan pada tahun 1968 dan segera diambil oleh organisasi pemulihan kerana nampaknya ada kemungkinan aplikasi di bidang agen kecantikan. Ia ditemui semula pada tahun 2006 oleh University of Hull, UK, dan sejak itu dinilai dan dibaca untuk jangkaan penggunaannya dalam bidang lain. Air kering itu sendiri mudah dibuat. Nanopartikel silika hidrofobik dan air dicampurkan bersama-sama menggunakan mesin dengan tiang pengadun dan pendesak yang berputar pada 19.000 rpm selama 90 saat, yang meliputi tetesan air sepenuhnya.

Aplikasi Air Kering

Gas tertentu, apabila dicampurkan dengan air kering, bergabung dengan air, yang pada ketika itu menjebaknya dalam kurungan hidrat hidrat yang kuat. Ini menunjukkan kemungkinan gas tidak stabil dapat digerakkan secara berkesan dengan bahaya peledakan yang tidak disengajakan. Air kering sekarang sedang dipertimbangkan untuk digunakan sebagai pakar penyerapan karbon untuk menangkap dan menyekat bahan-bahan yang menghilangkan ozon di atmosfera. Para saintis berpendapat bahawa air kering akan terbukti berharga di kemudian hari untuk membantu memerangi perubahan suhu di seluruh dunia kerana didapati bahawa ia dapat menyimpan banyak kali ganda lebih banyak karbon dioksida daripada air biasa dalam jangka masa yang sama. Air kering juga mempunyai aplikasi untuk pengangkutan dan kapasiti banyak bahan berbahaya. Ini cenderung digunakan sebagai model untuk campuran yang tidak stabil, karena bahan-bahan yang disimpan di dalam air kering dapat direduksi menjadi serbuk dan diselesaikan - mengurangi ketidakpastian bahan, tetapi juga beratnya untuk pengangkutan. Hal ini juga telah dihipotesiskan bahawa air kering mungkin memiliki kemungkinan penggunaan dalam pengembangan alat kuasa untuk kenderaan kerana kemampuannya menyimpan dan mengimbangi banyak gas dan bahan yang tidak stabil tanpa membatasi selamanya. Kerana temperamennya, air kering dinamakan bahan penjerap. Ia mempunyai banyak kemungkinan penggunaan dalam bidang di mana emulsi diperlukan atau digunakan. Penyelidikan baru-baru ini juga mendapati air kering untuk membantu memulakan tindak balas atau berfungsi sebagai pemangkin.

Baca Artikel Ini Juga: 1. Stok Berair 2. Mesin Pam Air Elektrik 3. Bagaimana Berenang?

H20 — Air

Imgur

Adakah zarah lain sangat penting, sehingga berbahaya, bagi individu?

Tanpa air, perniagaan pertanian hilang dan loji kuasa berhenti. Di tempat yang berlainan, banjir melancarkan kehancuran. Sebilangan besar individu secara konsisten menendang baldi dari minum air suling. Untuk membantu menangani pergerakan ini yang dikenali dengan air tawar, para penyelidik dalam banyak pesanan menggunakan alat dan prosedur baru. Mereka berusaha memahami pengaruh perubahan persekitaran terhadap jumlah dan kualiti air, dan meramalkan keperluan dan bahaya di masa depan. Satu peristiwa terakhir: menggunakan air - untuk tujuan minum atau moden - dari sumber yang pada umumnya dipandang tidak dapat digunakan. Kawasan lain yang timbul ialah kesan biologi latihan yang dikenal pasti dengan perniagaan tenaga, misalnya, penggerudian minyak dalam atau penyerapan karbon. Para saintis yang berbeza berusaha membina keberkesanan homestead dan kilang pembuatan, pembeli terbesar. Halaman ini dirancang untuk memberikan garis besar kemajuan penerokaan dan perkembangan terkini di seluruh titik Sains dan di tempat lain. "Air" adalah nama wilayah bendalir H2O pada keadaan standard untuk faktor suhu dan tekanan. Ia membina curah hujan sebagai hujan dan penguap seperti jerebu. Kabut dibentuk dari manik-manik air dan ais yang digantung, keadaannya kuat. Pada titik ketika dipisahkan, ais seperti kaca dapat mendorong salji. Keadaan wap air adalah wap atau asap air. Air meliputi 71% permukaan Bumi, sebahagian besarnya di lautan dan lautan. [3] Segmen kecil air terjadi seperti air bawah tanah (1,7%), di kawasan glasier dan penutup ais Antartika dan Greenland (1,7%), dan terlihat di sekitarnya seperti asap, kabut (berbentuk ais dan air cair yang digantung di udara), dan kerpasan (0.001%). [4] [5] Air bergerak tanpa henti melalui pola pembuangan air, terjadi (evapotranspirasi), penumpukan, curah hujan, dan tumpahan, biasanya tiba di lautan. Air mengambil bahagian penting dalam ekonomi planet ini. Kira-kira 70% air tawar yang digunakan oleh orang ramai pergi ke pertanian. [6] Memancing garam dan badan air baru adalah sumber makanan yang penting bagi beberapa bahagian dunia. Sebahagian besar pertukaran barang jarak jauh (seperti minyak, gas mudah terbakar, dan barang-barang buatan) dihantar oleh kapal melalui lautan, jalan air, tasik, dan parit. Sejumlah besar air, ais, dan wap digunakan untuk penyejukan dan pemanasan, di industri dan rumah. Air adalah larut yang luar biasa untuk pelbagai jenis bahan mineral dan semula jadi; oleh itu biasanya digunakan dalam kitaran mekanikal, dan dalam memasak dan mencuci. Air, ais, dan salji juga sangat penting untuk banyak permainan dan berbagai jenis hiburan, seperti berenang, melayang menyenangkan, bergegas kapal, berselancar, memancing sukan, melompat, meluncur ais, dan bermain ski.

Baca Artikel Ini Juga: 1. Kayak Memancing Terbaik 2. Urutan Warna Pelangi 3. Banjir

Soalan Lazim— (Soalan Lazim)

Imgur

Q1. Adakah air basah ya atau tidak? "Dalam komunikasi cecair, seperti air tanpa orang lain, kita dapat mengatakan bahawa air tidak basah, kerana zarah-zarah terikat bersama dan tidak membasahi satu sama lain." ... Walaupun air boleh membuat bahan yang berlainan basah, cecair sebenarnya tidak basah.

Q2. Adakah air basah atau kering? Air tanpa orang lain tidak basah, namun, ketika diterapkan pada artikel lain, barang itu dapat disinggung sebagai basah. Sebagai contoh, "kekeringan" adalah kualiti juga. Udara tanpa orang lain hanyalah udara, namun apabila ia digunakan pada item lain, artikel itu dilihat kering.

Q3. Adakah air basah Benar atau palsu? Air bendalir tidak basah, namun dapat membuat bahan kuat lain basah. Kelembapan adalah keupayaan cecair untuk menahan kuat di luar yang kuat, jadi ketika kita mengatakan bahawa ada sesuatu yang basah, kita menyiratkan bahawa cairan itu melekat di luar bahan.

Q4. Bolehkah api menjadi basah? Air basah, namun api tidak kering. ... Air basah tanpa keraguan, Jika api cukup panas untuk memakan sesuatu dengan kelembapan dalaman atau bahkan di luar, api akan basah dengan wap.

Q5.Mengapa hujan turun? Hujan lebat adalah air cair sebagai manik-manik yang padat dari asap air iklim dan setelah itu menjadi cukup besar untuk jatuh di bawah graviti. … Sebab utama penciptaan hujan lebat adalah kelembapan bergerak di sepanjang zona tiga dimensi suhu dan kontras kelembapan yang dikenali sebagai iklim depan.

Q6. Adakah air akan hidup? Sejujurnya, sebilangan air mungkin mengandungi racun organik seperti Alga Bloom, Coliform, E.… Coli, Giardia, dan Nitrates. Walaupun bahan pencemar ini mungkin tidak dapat dilihat dengan mata tanpa bantuan, ini menunjukkan bahawa air anda mungkin hidup.

Q7. Adakah anda boleh minum air kering? Ini jelas tidak beracun, namun itu tidak bermaksud ia dilindungi untuk diminum, dan pastinya bukan satu liter penuh. Dalam kes organisasi saya, air kering akan menjadi 72% air yang dibawa ke atas silika yang tidak digalakkan. 0/10 tidak akan minum tetapi ia menjadikan pek ais yang terhormat.

Q8. Bagaimana anda memakan anggota pokok yang basah? Gunakan pisau / kapak tajam untuk melucutkan kayu dan kayu basah seperti yang diharapkan. Sekiranya anda dapat menggunakan kapak untuk membelah bahagian kayu yang lebih besar menjadi bahan bakar, ini akan mengungkap lapisan dalam yang lebih kering. Nyalakan sedikit api menggunakan bahan bakar yang dilucutkan. Gunakan api kecil untuk memanaskan dan mengeringkan bahagian yang lebih besar.

Q9. Apa itu hujan kering? Hujan kering atau "Virga" adalah keajaiban yang berkaitan dengan iklim yang berlaku apabila hujan turun sebelum hujan turun. Ini secara teratur mencolok ke luar dan seolah-olah bungkus koyak yang menggantung dari awan yang memberi kesan bahawa ia sedang mencurahkan suatu tempat di suatu tempat di luar sana.

Q10. Apa yang basah? basah, basah, lembap, basah, lembap bermaksud tertutup atau cukup basah dengan cecair. basah selalunya merendam tetapi mungkin mencadangkan penutup permukaan dengan air atau sesuatu (seperti cat) belum kering.

Q11.Mengapa air sangat kuat? Air sangat kuat - ia adalah cecair bukan logam yang paling penting. … Lebih tegas, cas positif dan negatif zarah hidrogen dan oksigen yang membentuk atom air menjadikannya saling menarik.

Kesimpulannya

Imgur

Air tidak basah. Kebasahan adalah gambaran dari pengalaman kita tentang air; apa yang menimpa kita ketika kita bersentuhan dengan air sehingga mengganggu keadaan kita. Kami, atau aset kami, 'basah'. Pengertian air yang kurang mengganggu adalah bahawa ia sejuk atau hangat, sementara pengalaman visual menunjukkan kepada kita bahawa ia adalah hijau atau biru atau ceroboh atau streaming cepat. Kami belajar berdasarkan pengalaman bahawa kesan basah berkaitan dengan air: 'semestinya ada rehat / saya lebih mungkin daripada tidak duduk di sesuatu.' Sebarang cecair boleh dikatakan basah jika basah adalah akibat dari sensasi yang disebabkan oleh pengembangan cairan pada kulit. Pernahkah anda melihat bahawa anda tidak dapat merasa basah sekiranya anda memegang tangan anda dengan tenang semasa diturunkan, atau setetes air di kulit tidak terasa basah? Kelembapan air dipercayai kerana kandungan kelembapannya yang tinggi.

Baca Artikel Ini Juga: 1. Cara Mendidih Air 2. Minuman Kelapa 3. Mengapa Sains Penting?