James Arness Net Worth James Arness adalah pelakon Amerika dengan nilai bersih $ 8 juta .

Berapa banyak yang diperoleh James Arness setiap episod Gunsmoke?

Arness pada awalnya menghasilkan $ 1,200 setiap episod, tetapi setelah siri ini memenangkan Emmy dan naik tangga lagu, dia sekali lagi memperdagangkan $ 20,000 setiap episod dan mengatakan tidak ada tekanan! (Panduan TV memanggilnya seorang pertapa yang menunggang kuda.

Berapa banyak filem yang dibuat oleh James Arness selepas Gunsmoke?

Setelah berakhirnya Gunsmoke, Arness muncul dalam filem dan siri bertema barat, termasuk How the West Was Won, dan dalam lima filem TV Gunsmoke yang mewah antara tahun 1987 dan 1994. Satu pengecualian adalah sebagai polis di sebuah bandar besar sejak tahun 1981. - Siri 1982, McClains Law, dakwaan terhadap Marshall Colt.

Berapa berat James Arness?

Berat James Arness ialah 235 kg

Mengapa Chester Goode meninggalkan Gunsmoke?

Ia pada asalnya ditulis untuk Gunsmoke semasa ia merupakan rancangan radio dan kemudian disesuaikan untuk televisyen. Dennis Weaver adalah pelakon utama. Dennis Weaver mengatakan dalam komen DVD bahawa alasan Chester tidak membawa pistol adalah kerana dia harus tidak ganas.

Berapa Nilai Clint Eastwood?

Eastwood telah muncul dalam filem seperti Dirty Harry (1971), Million Dollar Baby (2004) dan Gran Torino (2008). Pada tahun 2020, nilai bersih Clinton Eastwood dianggarkan berjumlah $ 375 juta. Eastwood adalah salah satu pelakon yang paling terkenal dalam sejarah .

Berapakah nilai bersih Chuck Connor?

Kekayaan Bersih Chuck Connors: Chuck Connors adalah pelakon, penulis, dan pemain bola keranjang dan besbol profesional Amerika dengan nilai bersih $ 5 juta. Chuck Connors dilahirkan di Brooklyn, New York pada April 1921 dan meninggal pada November 1992.

Mengapa Chester mempunyai kaki yang teruk di Gunsmoke?

Bagaimana Chester Goode, pembantu Matt Dillons di Gunsmoke, menjadi lesu? Chester Goode dilaporkan cedera semasa perang saudara. Kadang-kadang Weaver lupa pincang, kadang-kadang dia pincang pada kaki yang salah. Kita perlu memperhatikan hal ini pada saat kita menonton Gunsmoke.

Berapa harga Dennis Weaver?

Dennis Weaver Nilai Bersih: Dennis Weaver adalah pelakon Amerika yang mempunyai nilai bersih $ 16 juta setelah kematiannya pada tahun 2006. Dennis Weaver dilahirkan di Joplin, Missouri pada bulan Jun 1924 dan meninggal pada Februari 2006.

Nilai bersih Bilakah James Arness mati?

James meninggal dunia sebagai jutawan kerana kekayaan bersihnya pada tahun 2011 adalah $ 10 juta, dianggarkan dalam dana selebriti.

Siapa isteri James Arness?

Janet Surtees berkahwin dengan Virginia Chapman 1978-2011 1948-1960

Apa yang mati oleh James Arness?

Kematian James Arness adalah Sebab Alami.

Apa yang Berlaku kepada Chester di Gunsmoke?

Dennis Weaver, yang penggambaran pembantu Chester Goode di televisyen klasik Gunsmoke barat menjadikannya penulis kegemaran di awal televisyen, meninggal dunia pada hari Jumaat di rumahnya di Ridgway, Colorado. Dia berumur 81 tahun. Penyebabnya adalah komplikasi dari barah, kata Julian Myers, pegawai akhbarnya. The Slim M.

Mengapa Milburn meninggalkan Gunsmoke?

Di Gunsmoke TV, Milburn Stone yang memegang peranan sebagai Doc pada tahun 1955, dan menjadi Doc hingga akhir bahagian barat yang bersejarah pada tahun 1975. Pada bulan Mac 1971, Stone menjalani pembedahan pintasan jantung dan meninggal pada tahun 1980 akibat komplikasi jantung ■■■ ■■■ pada usia 75 tahun.

Berapa nilai Peter Graves?

Peter Aurness, alias Peter Graves, dianggarkan bernilai bersih $ 8 juta. Dia membuat sebahagian besar kekayaannya dari kerjaya lakonan yang berjaya yang bermula pada tahun 1950. Kekayaan Peter Grave datang terutamanya dari siri televisyen dan filem .

Adakah James Arness masih hidup?

Tidak, James Arness tidak hidup sekarang. Dia meninggal pada tahun 2011.

Berapakah umur Matt Dillon?

Matt Dilion berumur 56 tahun. (18 Februari 1964)

Siapa yang bermain Matt Dillon Gunsmoke?

James Arness bermain Gunsmoke

Adakah James Arness menunggang kudanya di Gunsmoke?

James Arness menunggang kuda yang sama Buckskin (Buck) dalam filem ini yang ditunggangnya dalam banyak episod Gunsmoke (1955). Ini adalah yang pertama dari banyak western yang diarahkan oleh Andrew V. McLaglen.

Soalan Lazim (Soalan Lazim)

S: Apakah nilai Miss Kitty?

Amanda Blake (juga dikenali sebagai Miss Kitty) adalah seorang pelakon Amerika yang mempunyai nilai bersih $ 500,000 pada saat kematiannya pada tahun 1989.

S: Apakah nilai bersih Ken Curtis semasa kematian?

Nilai bersih Ken Curtis adalah $ 5 juta.

S: Siapa isteri Ken Curtis?

Ken Curtis mempunyai 3 isteri: Lorraine Page (1943), Barbara Ford (1952-1964), dan Torrie Ahern Connelly (1966-1991).

S: Berapa umur Buck Taylor sekarang?

Buck Taylor berumur 83 tahun .

S: Berapa umur Amanda Blake?

Amanda Blake berumur 60 tahun .

S: Bagaimana Gunsmoke berakhir?

Episod terakhir "Gunsmoke" tidak dimaksudkan untuk menjadi final siri . Episod "The Sharecroppers" ditayangkan pada tahun 1975 dan berkisar tentang MP Festus Haggen yang secara tidak sengaja menembak seorang lelaki di kaki dan kemudian membantu di ladang keluarga.

S: Siapa yang memperkenalkan Gunsmoke?

John Wayne adalah orang yang memperkenalkan Gunsmoke.

Q: Berapa tinggi Matt Dillon dari Gunsmoke?

Matt Dillion setinggi 6 kaki 7 inci.

Kesimpulannya

Arness pada awalnya menghasilkan $ 1,200 setiap episod, tetapi setelah siri ini memenangkan Emmy dan naik tangga lagu , dia sekali lagi memperdagangkan $ 20,000 setiap episod dan mengatakan tidak ada tekanan! (Panduan TV memanggilnya seorang pertapa yang menunggang kuda.

Mengapa penenun Dennis meninggalkan Gunsmoke?

"Sebab saya berhenti 'Gunsmoke' adalah kerana saya mahu meninggalkan peranan kedua Banana," kata Weaver kepada akhbar Toronto. "Ini adalah langkah yang sangat penting dan menakutkan bagi saya dalam karier saya.

James Arness berumur ketika mati

James Arness berumur 88 tahun ketika dia meninggal.

Adakah Matt Dillon dari Gunsmoke masih hidup

Tidak, Matt Dillon tidak hidup.

Chuck menghubungkan nilai bersih semasa kematian

Nilai bersih Chuck Connors adalah sekitar $ 5 Juta ketika dia meninggal dunia.

Dennis Weaver penyebab kematian

Dennis Weaver mati kerana jantung ■■■■■■ .

Apa yang mati oleh James Arness?

James Arness meninggal kerana sebab semula jadi.

Isteri James Arness

Jmes Arness mempunyai dua isteri: Janet Surtees dan Virginia Chapman.

Episod terakhir Chester di Gunsmoke

Pelakon Dennis Weaver (yang bermain TV Chester) memutuskan untuk meninggalkan siri ini selepas sembilan musim untuk mengejar peluang lain. Dalam episod terakhirnya, berjudul "Bently," Chester meninggalkan Dodge City, Can. Untuk mencari pembunuh di ranjang kematiannya setelah pengakuan yang mencurigakan.

Siapa yang bermain Chester di Gunsmoke?

Dennis Weaver bermain Chester di Gunsmoke.

Nilai bersih batu Milburn

Batu Milburn mempunyai nilai bersih $ 600,000 .

Janet Surtees masih hidup

Tidak, Janet Surtees tidak hidup.

Adakah doc dari senjata api masih hidup

Tidak, doc tidak hidup.

Berapakah umur James Arness ketika dia mula merokok?

James Arness berusia 32 tahun ketika dia mula membuat senjata api.

Berapa tinggi James Arness dan Chuck Connors?

Chuck Connors adalah 1.96 meter manakala James Arness adalah 2.01 meter.

Umur Janet Surtees

Janet Surtees berumur 88 tahun ketika dia meninggal dunia.

Apa jenis kuda yang ditunggangi Matt Dillon?

Kuda Matt Dillon adalah Kuda Kuarter Amerika bernama Buck.

Soalan Lazim (Soalan Lazim)

S: Berapakah bayaran James Arness setiap episod Gunsmoke?

Semasa menjadi Marsekal Dodge City di "Gunsmoke," Arness melakukannya dengan baik untuk dirinya sendiri. Dia dibayar $ 1,200 setiap episod. Walaupun kemudian Ketika rancangan itu dimenangi dan masih popular di kalangan pengkritik dan peminat, dia merundingkan kontrak baru. Hasilnya, dia dibayar sebanyak $ 20,000 setiap episod.

S: Apakah nilai bersih Ken Curtis semasa kematian?

Nilai bersih Ken Curtis semasa kematian adalah $ 5 juta.

S: Di mana set senjata api?

Ia berada di Dodge City, Kansas .

S: Berapakah nilai Alex dari Black Ink?

Nilai bersih Alex adalah $ 1.5 Juta .

S: Berapakah nilai PUMA dari Black Ink?

Nilai bersih Puma: Puma adalah eksekutif hubungan awam Amerika dan personaliti televisyen realiti yang mempunyai nilai bersih $ 150,000 . Puma dibesarkan di Bronx. dan digelar sebagai artis grafiti.

S: Berapa umur Amanda Blake?

60 tahun (1929–1989) .

Q: Berapa banyak salun di Gunsmoke?

Terdapat 18 salun di Gunsmoke.

Kesimpulannya

James Arness adalah pelakon Amerika. Dia sangat popular kerana peranannya sebagai Matt Dillon di Gunsmoke.

Festus Gunsmoke adalah wakil ketua pasukan Matt Dillon yang merupakan watak utama dalam senjata api. Pada asalnya seorang pendaki bukit yang kasar kerana ingin membalas dendam terhadap bapa saudaranya kerana membunuh saudaranya. Dia menjadi timbalan dan rakan Matt Dillon.

:eight_pointed_black_star: Ken Curtis - Festus on Gunsmoke

Ken Curtis, seorang pemuzik dan pelakon di rancangan TV "Gunsmoke" yang mewakili pembantu Festus, meninggal di rumah ketika tidur pada hari Ahad. Dia berumur tujuh puluh empat tahun. AC Lyle, pengeluar di Paramount Studios, mengatakan kematiannya disebabkan oleh sebab semula jadi.

Curtis dilahirkan di Lamar, Colo, yang nama sebenarnya Curtis Gates. Dia adalah anak seorang sheriff dan bekerja sebagai anak muda di ladang penjara. Pada tahun 1930-an ia memulai debutnya sebagai vokalis swing-band dan memasuki kumpulan Tommy Dorsey ketika Frank Sinatra pergi untuk memulakan karier solo.

Columbia Pictures memerankannya sebagai lelaki yang tampil setelah dia merakam "Tumbling Tumbleweeds." Dia kemudian membentuk kumpulan nyanyian Sons of the Pioneers Western , yang merupakan Roy Rogers.

Dia menulis "The Alamo," "Bagaimana Barat menang," "Mr. Roberts "dan" Cheyenne Autumn. " Dia juga muncul dalam serial televisi "Rawhide", "Perry Mason" dan "Have Gun, Will Travel". Isteri dan dua anaknya selamat daripadanya.

Ken Curtis Penyanyi dan Pelakon
Dilahirkan Curtis Wain Gates - 2 Julai 1916
Meninggal dunia 28 April 1991 (berumur 74 tahun)
tahun aktif 1941-1991
Pekerjaan Pelakon , penyanyi
Ketinggian 6 kaki 0 ​​inci (183 cm)
Anak-anak 2
Pasangan suami isteri Halaman Lorraine

:white_square_button: Ringkasan

Curtis bermain Festus Haggin dari tahun 1964 hingga 1975 ketika siri ini berakhir, sepakan ke Marsekal Matt Dillon. Dia menggantikan Dennis Weaver, yang bermain sebagai Chester Goode selepas sembilan tahun sebelum dia meninggalkan pertunjukan. Dalam filem klasik tertentu, terutama "The Searchers" dan "The Quiet Man," dia memerankan watak watak baik dengan John Wayne.

:eight_pointed_black_star: Festus Gunsmoke

Gunsmoke adalah sebuah siri drama Barat dan radio Amerika yang dicipta oleh Norman Macdonnell dan John Meston. Ia berpusat pada tahun 1870-an di seluruh Dodge City, Kansas.

Marsekal Matt Dillon adalah watak utama, dimainkan oleh William Conrad di siaran dan James Arness di TV. Di UK, program ini pertama kali diberi judul Gun Law sebelum diganti namanya menjadi Gunsmoke.

Penyesuaian TV Senapang
Negara USA
Genre Barat
Dihasilkan oleh Norman Macdonnell
Bahasa Bahasa Inggeris
Dicipta oleh Norman Macdonnell - John Meston
Lepaskan 25 April 1952 - 19 Jun 1961
Jumlah episod 480
Jumlah siri 9

:eight_pointed_black_star: Gunsmoke: Pelakon & Watak The Long Ride

Inilah pemeran dan maklumat untuk filem TV Barat Gunsmoke: The Long Ride. Gunsmoke bermula sebagai siri radio sebelum menjadi beberapa rancangan terhebat dalam sejarah televisyen . Ia mempunyai 20 musim antara tahun 1955 dan 1975 dengan jumlah keseluruhan 635 episod - satu rekod yang hanya dikalahkan oleh The Simpsons pada musim ke-29.

Siri ini memfokuskan pada pencapaian pengacara Marsekal Dillon, dan pertunjukan itu dikenali sebagai sentuhan yang lebih mendasari daripada pertunjukan Barat lain pada era seperti The Wild Western.

Sudah tentu, Gunsmoke jauh dari Deadwood atau Hell On Wheels, tetapi sejumlah peminat ditinggalkan dengan kesan yang berkekalan. Penghentiannya pada tahun 1975 merupakan kejutan kepada para pelakon sehingga siri akhir yang betul tidak berlaku.

:small_red_triangle_down: James Arness - Marsekal Matt Dillon

James Arness melakonkan Gunsmoke: The Long Ride, kini bersara Marshal Dillon. Ketika dia ditahan kerana membunuh, dia menghadiri pernikahan putrinya Beth, jadi dia berangkat untuk membersihkan watak baiknya; akan berlaku beberapa tembakan.

:small_red_triangle_down: Ali MacGraw - Jane Merkel "Paman"

"Uncle" Jane, bekas pelacur yang memiliki rumah lelong untuk membantu Dillion keluar, memainkan Ali MacGraw, tetapi kemudian berakhir dengan tragis . MacGraw menambah sedikit komik dan mungkin pelakon itu sangat diingati untuk klasik seperti Love Story dan The Getaway pada tahun 1970-an.

:small_red_triangle_down: John Parsley - James Brolin

Dalam filem Westworld yang asal, James Brolin memerankan John Parsley di Gunsmoke , Long Ride, seorang pendakwah yang diselamatkan dan menjadi sekutu lain oleh Marshal Dillion.

:small_red_triangle_down: Amy Stoch - Beth Stoch

Amy Stoch (Bill & Ted Face The Music) kembali sebagai anak perempuan Beth, Dillon dari filem TV sebelumnya, yang sedikit manja pada hari perkahwinannya ketika ayahnya ditangkap di upacara itu. Daripada berehat dan membiarkan Matt menyelesaikannya sendiri, dia berusaha mendapatkan bukti untuk membersihkannya.

:small_red_triangle_down: Josh Reardon - Christopher Bradley

The Long Ride, yang membantu Beth ketika dia mulai menolong Matt, kemudian kembali ke Gunsmoke: keadilan seorang lelaki. Christopher Bradley berperanan sebagai suami baru Beth, Josh, yang berada di Gunsmoke.

:white_square_button: Ringkasan

Atas sebab ini James Arness memutuskan untuk kembali ke Dillon pada tahun 1987 dalam filem TV Gunsmoke: Return to Dodge . Gunsmoke 1994: One Man's Justice membawa siri ke final empat urutan kemudian. Long Ride adalah bahagian kedua dari belakang. Dillon disyaki melakukan pembunuhan dan harus membersihkan namanya. Berikut adalah panduan untuk pemeran dan watak The Long Ride.

Soalan Lazim - Soalan Lazim

Orang ramai bertanya banyak mengenai senjata api Festus. Kami membincangkan beberapa perkara di bawah:

:one: Apa yang salah dengan mata Gunsmoke's Festus?

Festus kerap mengalami tekanan, mata kanannya separuh tertutup. Dia mengawal tangan kanan tetapi tidak pada kelopak mata. Menolak peranan dalam Gunsmoke: Return to Dodge (1987), yang dibintangi oleh James Arness, Fran Ryan, Buck Taylor, dan Amanda Blake.

:two: Adakah mereka benar-benar meminum bir Gunsmoke?

Pada hakikatnya, pemain Gunsmoke minum bir, tetapi wiski itu teh atau air. Marshall Trimble adalah sejarawan rasmi Arizonia dan naib presiden Persatuan Sejarah Wild West.

:three: Adakah ada yang masih hidup dari Gunsmoke?

Salah seorang dari mereka meninggal semasa program ini, pada tahun 1973, pada usia 74 tahun - Glenn Strange, seorang koboi sejati dari New Mexico yang bermain sebagai bartender Sam. Masih ada yang tetap dengan kami: Roger Ewing, 73 tahun (Thad Greenwood), Buck Taylor, 77 tahun (Baru O'Brien), dan Burt Reynolds, 79.

:four: Adakah Festus pernah berkahwin dengan Gunsmoke?

Dia bergabung dengan ensembel Gunsmoke pada tahun 1967, menggantikan Thaddeus "Thad" Greenwood , mantan wakil yang dimainkan oleh Roger Ewing. Pada tahun 1966, Curtis berkahwin dengan Torrie Connelly. Mereka berkahwin pada tahun 1991 dan dia mempunyai dua anak tiri hingga kematiannya.

:five: Mengapa Festus menggantikan Gunsmoke untuk Chester?

Sebab ketiga mereka tidak mempunyai lebih banyak waktu bersama adalah Chester meninggalkan "Gunsmoke" untuk padang rumput yang lebih besar. Pemain Chester , Pelakon Dennis Weaver, mahukan peluang lain. Produksi itu menyebabkan pelakon Ken Curtis menggantikan watak sebagai Festus.

:closed_book: Kesimpulan:

Festus tidak muncul dalam salah satu filem Gunsmoke yang dibuat untuk TV, dan dia tidak pernah disebut dalam siri ini. Hasil penolakan Ken Curtis untuk bermain Festus setelah mengetahui jumlah wang yang akan dia terima untuk filem pertama, Gunsmoke: Return to Dodge, dan pernyataannya bahawa dia harus diberi pampasan mengikut peranan Festus dalam pemeran, ini telah berlaku. Hasilnya, Newly O'Brien dinaikkan pangkat ke jawatan timbalan Marsekal.

artikel berkaitan