Nama Jim Morrison
Tarikh lahir 8 Disember 1943
Tarikh kematian 3hb Julai 1971
Pembawa Penyanyi, penulis lagu, Penyair
Tempat lahir Melbourne, Florida
Ibu bapa James Douglass Morrison, Clara Clark
Ahli kepada Kumpulan rock terkenal "Doors"
Bergabung dengan Pintu 1965
Meninggalkan Pintu 1971
Tempat kematian Paris, Perancis
Sebab kematian Dilaporkan mengalami kegagalan jantung
Umur pada masa kematian 27 tahun

Janggut Jim Morrison adalah hasil dari kemurungan dan kekecewaan yang dia lalui kerana gambar anak lelaki buruknya.

Dia ingin dikenali sebagai seniman, penyair, dan pemuzik bahawa dia bukan imej buruk kerana alkoholisme dan ketagihan dadah yang melampau.

Jim Morrison adalah penyanyi yang menarik namun memberontak pada usia pertengahan 20-an yang meninggal kerana kegagalan jantung pada usia yang sangat muda - hanya pada usia 27 tahun.

1. Personaliti Jim Morrison

Jim Morrison adalah penyanyi rock terkenal kumpulan rock terkenal dunia "The Doors" pada pertengahan 20-an. Janggut Jim Morrison sama terkenal dengan kemalangan kereta Mark Hamill yang mengubah pandangan wajahnya.

Namun, Jim Morrison menumbuhkan janggutnya agar kelihatan seperti penyair dan artis dan bukannya simbol seks. Dia diambil sebagai budak lelaki yang teruk kerana ketagihan alkohol dan ketagihan dadah.

Jim Morrison - Pengenalan ringkas

  1. Jim Morrison adalah penyanyi terkenal, penulis lagu, penyair, dan anggota "The Doors" - kumpulan rock terkenal selama tahun 1960 - an . Dia dianggap pemimpin yang dilahirkan kerana sifatnya yang suka memberontak dan memimpin.

  2. Dia dilahirkan pada 8 Disember 1943 di Melbourne Florida sebagai anak lelaki James Douglass Morrison dan Clara Clark. Sejak usia dini, Jim Morrison adalah anak yang cemerlang dengan kerjaya akademik yang hebat.

  3. Kemudian, kerana disiplin tentera bapanya yang ketat - yang sedang berkhidmat dengan tentera laut AS - dia mula memberontak.

  4. Dia mewarisi minat muziknya dari ayahnya yang juga pemain piano yang hebat, walaupun dia tidak menjadikannya pembawa.

Jangka hayat Jim Morrison

  1. Jangka hayat Jim Morrison yang bermula pada tahun 1943 dan berakhir pada bulan Julai, 3hb 1971 cukup berubah-ubah dengan banyak naik turun.

  2. Dia cemerlang di sekolah kerana lebih cenderung dan pandai membaca, menulis, dan melukis. Ini menunjukkan corak seninya yang muncul di kemudian hari.

  3. Walaupun janggut Jim Morrison adalah topik perbincangan, namun memahami latar belakangnya cukup diperlukan.

  4. Ia juga berpendapat bahawa fikirannya memberi kesan mendalam terhadap kejadian masa kecilnya yang berlaku ketika dia berusia lima tahun.

  1. Dia melihat sebuah trak pekerja India terhempas di jalan raya ketika melintas di dalam kereta bersama keluarganya. Artis secara semula jadi sensitif dan begitu juga dia.

  2. Dia mengambil kesan mendalam dari pemandangan itu yang membawanya ke arah beberapa aspek kehidupan yang serius.

  3. Semasa remaja, dia mula menjadi anak yang memberontak - seperti yang digambarkan sebelumnya sebagai pemimpin yang dilahirkan - yang sering muak dengan persekitaran mereka.

  4. Dia mula meminati wanita dan alkohol namun dia dianggap sebagai pelajar yang baik. Jim Morrison menamatkan sekolah menengah pada tahun 1961 dan kemudian berpindah ke Florida.

  5. Selepas itu dia pergi ke California untuk belajar filem - itu adalah topik terbaru untuk belajar pada masa itu. Kemudian, dia meninggalkan pengajian filem dan lulus dari UCLA pada tahun 1965.

Bergabung dan meninggalkan The Doors

1965 adalah tahun ketika dia bergabung dengan "the Doors" dan anggota lain adalah seperti berikut:

  1. Ray Manzarek- pemain piano dari Pintu

  2. Robbie Krieger - gitaris Doors

  3. John Densmore - pemain dram Doors

  4. Jim Morrison - vokalis Doors

Band rock ini memerintah industri muzik rock dengan memberikan beberapa hits yang luar biasa dan Jim Morrison adalah degup jantung kumpulan itu.

Dia memberontak, dia liar, dia tekad dan dia berkarisma tetapi dia tidak hidup begitu lama.

Satu-satunya perkara yang dituntutnya adalah kebebasan bersuara dan kebebasan bertindak. Dia tidak suka batas; dia tidak suka peraturan.

Dia adalah jiwa yang bebas dan dia mahu memerintah dunia dengan cara yang sesuai. Dia tidak menanggung kekurangan dan terbiasa marah ketika melihat perkara-perkara yang tidak menghalangi seperti yang dia mahukan.

Setelah memberikan beberapa lagu hit - yang telah disenaraikan di bawah ini - Jim Morrison menuju ke puncak ketagihan dadah dan marah.

Selepas beberapa peristiwa sedih dan tertekan dalam hidupnya - setelah menjadi terkenal sebagai budak seks - Jim cuba mengatur semula hidupnya.

Dia berlepas dari Pintu pada tahun 1971 dan berpindah ke Paris, Perancis.

Dia ditemui mati di tab mandi pada 3 Julai 1971 - dilaporkan kerana gagal jantung - dan itulah akhir zamannya.

:writing_hand: Ringkasan

Jim Morrison dilahirkan pada tahun 1943 dan dia adalah pelajar yang cemerlang dalam kehidupan awalnya. Selepas menamatkan pengajian, dia bergabung dengan The Doors sebagai vokalis. Dia tumbuh janggut pada tahun-tahun terakhir hidupnya untuk memperbaiki imej budak jahatnya. Jim Morrison meninggal pada tahun 1971 di Paris kerana gagal jantung.

2. Cermin mata hitam janggut Jim Morrison

  1. Janggut Jim Morrison bukanlah sebahagian dari keperibadiannya sejak awal. Dia menumbuhkan janggutnya untuk dikenali sebagai artis, penyanyi, dan penyair dan bukannya budak jahat.

  2. Dengan kata lain, Jim Morrison tumbuh janggutnya untuk menyusun semula keperibadiannya sambil menyingkirkan imej budak seks.

  3. Dia terkenal sebagai budak lelaki yang jahat kerana sifatnya yang suka melakukan wanita, ketagihan dadah, dan alkoholisme yang melampau. Jadi, dia mengubah pandangannya untuk dikenali dengan siapa dia.

  1. Janggut dan kacamata hitam Jim Morrison terkenal kerana mewakili keperibadiannya. Dia muncul dengan janggut berat dan cermin mata hitam gelap yang hampir menyembunyikan identitinya.

  2. Namun, sama seperti janggut yang disebabkan oleh kekecewaan dan kemurungannya, cermin mata hitam tidak boleh dianggap sebagai simbol perkara seperti itu.

3. Bagaimana menanam janggut Jim Morrison?

  1. Janggut Jim Morrison dianggap sebagai gaya klasik tahun 1970-an untuk menumbuhkan rambut wajah.

  2. Bila-bila masa anda memikirkan gaya rambut 70-an atau gaya janggut tahun 70-an, fesyen hip hop melompat ke dalam imaginasi anda.

  3. Tidak kira anda mencari cara untuk menjadi model fesyen atau sekadar menggunakan gaya janggut, janggut Jim Morrison akan menemui anda sebagai contoh gaya.

  4. Ini juga boleh membawa anda ke arah fesyen lelaki 80-an , tetapi budaya hip hop bermula bahkan sebelum tahun 80-an. Janggut Jim Morrison dapat disebut sebagai janggut gaya hippie.

  5. Jim Morrison tidak menumbuhkan janggutnya untuk masa yang lama kerana dia mencukurnya sebelum kematiannya namun ia menjadi simbol keperibadiannya.

Jim Morrison mempunyai janggut tebal dan penuh - lebih tepatnya janggut liar dan 6. shaggy - jika anda ingin tahu bagaimana menanam janggut Jim Morrison?

:books: Baca seterusnya :arrow_forward: Bagaimana evolusi pakaian Gothic berlaku sejak tahun 1970-an? :arrow_forward: Apakah maksud BTS? :arrow_forward: Siapa tentera BTS?

Kematian Jim Morrison

  1. Walaupun tajuk yang akan dibahas di sini dalam artikel ini adalah tentang janggut Jim Morrison yang dia tumbuh untuk waktu yang lebih pendek - kerana kecewa dan tertekan - namun kematian Jim Morrison juga dikaitkan dengan ini.

  2. Oleh kerana jelas bahawa Jim memberontak, memimpin, dan menjadi jengkel ketika semuanya tidak sesuai dengan pemikirannya, kematiannya juga disebabkan oleh hal ini.

  3. Dia adalah penyanyi dan penulis lagu yang liar, bersemangat, dan tekad. Dia bergabung dengan The Doors pada tahun 1965 dan beraksi pada tahun 1971. Di antara tahun-tahun ini, kumpulannya memberikan beberapa lagu super hit.

  4. Seiring berjalannya waktu Jim mula bertindak liar di panggung juga ditangkap kerana melakukan perbuatan tidak bermoral. Dia terkenal sebagai wanita dan penagih dadah.

  5. Pada tahun 1971, dia mulai merombak hidupnya dan pergi ke Paris, Perancis untuk meneruskan kehidupannya sebagai penyair. Dadah dan kemurungan pergi bersamanya sambil tidak meninggalkannya sendirian.

  6. Isteri hukumnya Courson menemuinya mati di dalam tab mandi pada 3 Julai 1971. Penyebab kematiannya adalah kegagalan jantung.

  7. Ia boleh diterima sebagai kemurungan - pembunuh senyap dapat menyebabkan mangsa mati jika tidak dilayan dengan baik.

:books: Pendek kata

Jim Morrison adalah penyanyi, penulis lagu, dan penyair Amerika. Dia adalah penagih dadah yang paling teruk dan orang yang mabuk yang menyebabkannya mati kerana gagal jantung di Paris, Perancis pada tahun 1971.

Soalan lazim

Janggut Jim Morrison bukanlah satu perkara menarik dari keperibadiannya. Selain itu, beberapa soalan lain mengenai dirinya juga diajukan oleh orang-orang yang telah dijawab di bawah:

1. Mengapa Jim Morrison menanam janggut?

  1. Oleh kerana Jim Morrison hanya dianggap sebagai anak lelaki yang jahat atau lebih tepat bercakap sebagai objek seks - kerana sifatnya yang suka melakukan wanita dan ketagihan dadah, dia ingin mengubah imej ini.

  2. Di kemudian hari, dia tumbuh janggut untuk memberikan pandangan penyair dan artis kerana dia kecewa dan tertekan kerana gambar budak lelaki buruknya.

2. Siapa yang menggantikan Jim Morrison di Doors?

  1. Pintu dan janggut kedua-duanya adalah sebahagian daripada keperibadian Jim Morrison. Dia meninggalkan pintu pada tahun 1971 ketika dia memutuskan untuk pindah ke Paris, Perancis.

  2. Oleh kerana dia adalah vokalis di The Doors dan ada keperluan untuk pengganti untuk meneruskan band, John Densmore - pemain dram menggantikannya.

3. Berapakah usia Jim Morrison hari ini?

  1. Jim Morrison - ikon muzik tahun 1960 - yang menjadi lebih terkenal kerana janggutnya yang tebal dilahirkan pada tahun 1943. Dia meninggal pada tahun 1971 pada usia muda 27 tahun.

  2. Dia akan berusia 77 tahun jika dia masih hidup hingga tahun 2020. Dia ditemui mati di tab mandi dan dilaporkan dia meninggal dunia akibat kegagalan jantung yang disebabkan oleh alkohol dan kemurungan.

Kesimpulannya

  1. Janggut Jim Morrison juga menjadi bahan perbincangan bagi orang kerana ia bukan sahaja berkaitan dengan fesyen hip hop tetapi juga dengan aspek penting dalam hidupnya.

  2. Jim Morrison dilahirkan pada 8 Disember 1943 di Melbourne, Florida. James Douglass Morrison dan Clara Clark adalah ibu bapanya sementara ayahnya bertugas di tentera laut AS.

  3. Dia lulus dari ULCA dan kemudian meneruskan kerjayanya sebagai penyanyi di kumpulan rock The Doors pada tahun 1965. Dia memberontak, liar dan pencari kebebasan yang membawanya ke arah wanita dan dadah.

  4. Kerana alkoholisme dan sifat wanita yang melampau, dia dikenali sebagai lelaki seks yang membuatnya semakin kecewa dan tertekan.

  5. Untuk membina semula citranya, dia menanam janggut untuk diakui sebagai penulis dan penyair, namun, dia mencukur janggut sebelum mati.

  6. Jim Morrison meninggalkan band pada tahun 1971 dan berpindah ke Paris, Perancis untuk mengatur semula kehidupannya. Dadah dan kemurungan tidak meninggalkannya sendirian.

  7. Dia ditemui mati di tab mandi - dilaporkan kerana gagal jantung - pada tahun 1971.

Baca lebih banyak kandungan berkaitan

Berapakah bilangan filem BTS? Ulang tahun ahli BTS arahan filem Lord of the rings 8 drama Korea Teratas 2020 Mark of the Doom Slayer