Johnny & June adalah penyanyi negara Amerika. Mereka mendapat banyak gembar-gembur & kemasyhuran bukan hanya untuk album muzik mereka tetapi juga untuk menjadi burung cinta. Album kompilasi Johnny Cash dan album keseluruhan ke-60 dikeluarkan di Bear Family Records pada tahun 1978. Ia terdiri daripada bahan yang tidak diterbitkan atau tidak banyak tersedia, seperti The Unissued Johnny Cash. Sebilangan besar lagu, kecuali 'Tersenyum Bill McCall' dari tahun 1960, dirakam dari tahun 1964 hingga 1965.

Johnny & Jun:

Mari ketahui lebih lanjut mengenai penyanyi kegemaran kami, Johny & June. Semoga bacaan ini akan memberi anda maklumat yang cukup untuk memuaskan rasa ingin tahu anda.

June Carter: Dibentuk pada 23 Jun 1929 di Maces Springs, Virginia, Valerie June Carter adalah seorang seniman yang dilahirkan dan dibesarkan. Ibunya, anak perempuan Ezra dan Maybelle Carter, bermain dengan kumpulan negara dan rakyat Carter Family yang terkenal dengan June Uncle AP Sejak tahun 1927, Carter dan isterinya Sara sama-sama meminjamkan suara mereka kepada kumpulan itu ketika dia berusia sepuluh, sedikit Jun .

Pada tahun 1940-an, Mother Maybelle dan Carter Sisters (sebentar-sebentar disebut sebagai Carter Sisters) membentuk akta tersebut pada bulan Jun bersama ibu dan dua saudaranya, Helen dan Anita, mengembara ke negara ini, membuat rancangan radio, dan akhirnya bergabung dengan pelakon pameran muzik negara Grand Ole Opry. Melalui Opry, Jun bertemu dengan Carl Smith, penyanyi jujur ​​yang dia nikahi pada tahun 1952.

june carter

Johnny Cash: Johnny Cash dilahirkan pada 26 Februari 1932, di Cleveland County, Arkansas. Atas desakan perekrut Tentera Udara yang tidak hanya membenarkan inisial. Dia kononnya adalah kompromi antara orang tuanya yang tidak dapat menetap nama, Cash kemudian akan mengambil nama John, walaupun pencipta Sun Records Sam Phillips juga dikreditkan dengan menyesuaikannya dengan 'Johnny.'

Cash lulus dari sekolah menengah pada tahun 1950, mengambil pelbagai pekerjaan jangka pendek sebelum akhirnya memasuki Tentera Udara. Dia bertemu dengan Vivian Liberto di gelanggang di San Antonio tidak lama sebelum dia dihantar ke Jerman pada tahun 1951, memancarkan percintaan angin puyuh. Kedua-duanya bertukar banyak surat semasa perkhidmatan Cash, dan ketika dia kembali ke Amerika pada tahun 1954, mereka berkahwin. Mereka akan mempunyai empat anak perempuan bersama; Rosanne, Kathy, Cindy, dan Tara.

Sebelum saudaranya Roy memperkenalkannya kepada pemain gitar Luther Perkins dan Marshall Grant, yang akan terus menjadi pemain sandaran Cash sebagai Tennessee Two, pengantin baru itu pergi ke Memphis, di mana Cash menjual peralatan secara ringkas.

Cash memainkan salah satu lagu asalnya, "Hey Porter," setelah memperkenalkan dirinya kepada Phillips pada tahun 1955, yang cukup menarik minat produser untuk memintanya menulis lagu sedih untuk memasangkannya.

Kisah Cinta Johnny & June:

Kisah mereka mempengaruhi lagu-lagu klasik cinta dan diciptakan semula dalam sebuah filem yang dicalonkan untuk Oscar. Johnny dan June menjadi pembawa obor gaya muzik negara dengan cinta yang kuat dan bersemangat. Tetapi burung cinta menavigasi perairan yang deras menuju dan selama perkahwinan mereka selama 35 tahun yang menghasilkan seorang putra, banyak lagu hit tentang patah hati, penyembahan, dan keselamatan, dan berakhir ketika mereka mengambil busur terakhir mereka satu sama lain dalam masa empat bulan.

john & jun

Di Nashville, Tennessee's Grand Ole Opry pada tahun 1956, Johnny dan June pertama kali bertemu di belakang pentas, tetapi akan menjadi selusin tahun sebelum mereka menjadi suami isteri. Melalui cadangan Elvis Presley, dengan siapa dia menyanyikan sandaran; Carter telah menyedari Wang Tunai. Semasa kami bermain di Selatan, Elvis akan membuat saya pergi ke kafe-kafe kecil ini dan mendengarkan John.

Pada masa pertemuan pertama, Johny & June telah berkahwin dengan individu lain. Wang Tunai kepada Vivian Liberto Cash, dengan siapa Roseanne, Kathy, Cindy, dan Tara mempunyai empat orang anak. Carter berkahwin dengan penyanyi honky-tonk Carl Smith untuk pertama kalinya dan pasangan itu mempunyai seorang anak perempuan, Rebecca. Perkahwinan itu berakhir pada tahun 1956 dan Carter mengahwini Edwin 'Rip' Nix, bekas pemain bola sepak, setahun kemudian. Sebelum pasangan itu bercerai pada tahun 1966, persatuan itu melahirkan seorang anak perempuan, Rozanna "Rosie,"

Johnny & June oleh Heidi Newfield:

Lagu ini adalah penghormatan kepada cinta abadi yang dimiliki dunia untuk Johnny dan June. Heidi Newfield menambah bahawa dia ingin menjalin hubungan dengan teman lelakinya yang serupa dengan Johny & June. Selama 5 tahun terakhir kehidupan mereka, bekas vokalis Trick Pony menjadi setia kepada pasangan ini. Newfield mempersembahkan paduan suara berpakaian hitam, dikelilingi oleh api, dalam video muzik lagu itu. Ini adalah rujukan kepada Ring Of Fire, album Johnny Cash.

Ini adalah lagu cinta tentang dua orang terkenal, Johnny dan June, dan ini mengenai kisah inspirasi Johnny Cash dan June Carter Cash, tentu saja. Bagi seniman untuk menulis lagu penghormatan kepada Johnny Cash dan June Carter Cash sama sekali tidak biasa. Bagaimanapun, kebanyakan orang terpengaruh oleh artis ikonik ini - sekurang-kurangnya sedikit. Tetapi dalam kes Newfield, kerana dia memanggil Johnny dan June sebagai temannya, pengaruh mereka juga sangat peribadi.

Soalan Lazim (Soalan Lazim):

Berikut adalah beberapa soalan yang paling kerap ditanya. Ini pasti akan menimbulkan minat anda terhadap topik ini.

Adakah Johnny dan June mempunyai bayi?

John Carter Cash (lahir 3 Mac 1970) adalah seorang seniman, pengeluar, dan penyanyi-penulis lagu negara Amerika. Dia adalah anak tunggal Johnny Cash dan June Carter Cash.

Adakah Johnny Cash berkahwin dengan June Carter?

Semasa penampilan langsung di London Ice House di London, Ontario, Cash melamar Carter pada tahun 1968. Mereka berkahwin di Franklin, Kentucky, pada 1 Mac, dan tetap berkahwin sehingga kematiannya pada bulan Mei 2003, hanya empat bulan sebelum kematian Tunai .

Siapakah suami pertama June Carter?

Dari 9 Julai 1952, hingga perceraian mereka pada tahun 1956, dia pertama kali menikah dengan penyanyi Carl Smith yang gemilang. "Mereka menulis bersama" Time's A-Wastin ". Mereka mempunyai seorang anak perempuan, Rebecca Carlene Smith, yang terkenal secara profesional sebagai penyanyi country Carlene Carter.

Siapa yang meninggal dunia pertama Johnny atau Jun?

June Carter Cash meninggal pada 15 Mei 2003, di Nashville, Tennessee, akibat komplikasi selepas pembedahan jantung. Kemudian pada tahun itu pada 12 September, suami tercinta meninggal dunia. Dua tahun kemudian, kisah cinta mereka dalam biopik Johnny Cash Walks the Line berjaya ke layar lebar.

Kesimpulan:

Johnny & June seumur hidup, tinggal bersama, meninggal beberapa bulan lagi: Carter pada Mei 2003, Tunai pada bulan September. "Walaupun, anda memikat saya dan memberi inspirasi kepada saya; anda mempengaruhi saya menjadi lebih baik ”. Cash menulis kepada isterinya pada hari ulang tahunnya yang ke-65, "Kami semakin tua dan terbiasa satu sama lain. Kami sama-sama berfikir, kami membaca fikiran satu sama lain". Mereka kekal & akan kekal sebagai kisah cinta ikonik untuk muzik selama bertahun-tahun akan datang.