Kurapika Gender Kurapika adalah lelaki mengikut jantina. Tetapi, penampilan dan kelucuannya membuatnya lebih feminin , sehingga dia bisa disebut wanita.

Menurut televisyen anime , Kurapika adalah salah satu anggota kurta clan, yang terkenal sebagai protagonis utama di kota yorknew dan seni pertandingan penggantian.

Jantina Kurapika

Kurapika, yang terakhir bertahan dalam semua anggota kurta clan, yang satu-satunya tujuannya adalah untuk membalas dendam dari pembunuh kurta clan.

Perwatakan Kurapika dengan penampilannya agak feminin, comel dan baik. Bersama dengan rantai pembunuhan dan penampilan pembunuhnya.

lihat, watak itu telah membingkai semua penonton terhadap dirinya sendiri di Jepun.

Tetapi, siapa sangka penonton akan membawanya sebagai wanita. Atau akan menjadikan siri ini sebagai siri anime teratas .

Pembuat Hunter X Hunter tidak pernah menyangka, penonton akan membawanya sebagai gadis di luar negara mereka. Tetapi, seperti yang kita tahu, ia berlaku.

Kini, banyak orang yang menyaksikan Hunter X Hunter bingung mengenai jantina.

Semasa pertama kali menonton Hunter X Hunter, saya juga bingung, kemudian saya googled tetapi tidak mendapat jawapan sepenuhnya, jadi saya membuat penyelidikan mendalam dan bercakap dengan beberapa anak kapal televisyen Hunter X Hunter.

Oleh itu, apa yang saya lakukan adalah wajar dan menghabiskan masa, jadi saya berfikir bahawa saya harus membersihkan keraguan anda.

Di sini saya akan membersihkan setiap keraguan anda mengenai jantina, feminisme dan kelucuannya. Tetapi, untuk ini anda mesti membaca keseluruhan artikel, kerana ia benar-benar membingungkan.

Sekarang bermula dari awal,

Secara sederhana , berdasarkan jantina, kurapika adalah lelaki, namun, dia selalu disebut perempuan, kerana penampilannya, dan suaranya, yang disuarakan oleh wanita.

Wanita yang telah menyuarakan Kurapika dalam siri televisyen anime adalah Yuki Kaida, dan Miyuki Sawashiro dalam bahasa Jepun. Sementara Erika Harlacher, telah menyuarakan Kurapika dalam bahasa Inggeris.

Menurut penulis "Hunter X Hunter" Togashi Yoshihiro, gadis Jepun di negara kita lebih menyukai jenis lelaki yang comel dan baik daripada jenis lelaki dan seksi. Itulah sebabnya dia menjadikan watak Kurapika sedikit feminin dan comel. Beberapa gadis Jepun yang lain menyukai budak lelaki yang sedikit dingin, pembunuh dan comel kerana mereka kelihatan sebagai cabaran bagi mereka.

Togashi Yoshihiro juga mengatakan, "Saya membuat watak itu tidak feminisme, tetapi tidak pernah menjadikannya sebagai wanita atau memikirkan untuk memberikan peranan ini kepada seorang wanita. Walaupun, orang secara konsisten mengambilnya sebagai wanita. Bagi saya, itu tidak buruk, ada baiknya orang-orang bergosip mengenai watak saya dan ingin tahu siapa dia. "

Dalam keseluruhan konspirasi jantina Kurapika, salah satu sebab utama dia selalu dipanggil perempuan adalah kerana suaranya. Tidak menarik, kerana saya tidak pernah mendapati watak lelaki disuarakan oleh wanita.

Ya, suara Kurapika diliputi oleh wanita, ini adalah alasan besar, mengapa orang benar-benar salah memahami watak. Bahkan ketika penulis Togashi Yoshihiro mengatakan Kurapika adalah lelaki. Saya fikir dia bergurau tetapi benar-benar bermaksud.

Walaupun, mudah bagi anda untuk membuat perbezaan antara lelaki dan wanita dari penampilannya, jika kita mengabaikan keseluruhan kelucuan dan rambut berambut perang dari dia.

Memang, suara membuat perbezaan keseluruhan jantina, dan ia mendedahkan banyak rahsia.

Catatan berkaitan : Berapa musim pemburu x pemburu?

Kurapika - siapa dia?

Kurapika, adalah anggota terakhir dan yang terselamat dari Kurta Clan. Dia adalah Blacklist Hunter dan ketua persatuan sekarang yang ditubuhkan oleh Light Nostrade. Dia adalah individu dari Zodiacs dengan nama kod "Rodent" (Ne). Dia mungkin akan membenarkan puaknya dan memulihkan sisa-sisa Scarlet Eyes.

Dia memainkan peranan sebagai pahlawan prinsip di selekoh Yorknew City dan Succession Contest.

Setelah berubah menjadi Pemburu yang ahli, Kurapika memulakan perjalanan membalas dendam dengan cara yang bodoh. Kemarahannya mendorongnya untuk mengemukakan demonstrasi kemarahan kerana kesakitannya. Sikap terpuji Kurapika membuatnya kadang-kadang biadab dan aneh, namun sahabatnya adalah satu-satunya yang bersedia untuk menyelesaikan masalahnya sehingga dia dapat berfikir secara munasabah.

Pada waktunya, Dia secara beransur-ansur mempercayai bahawa teman-temannya menjadi penghalang atau kelemahan baginya, menghalangnya untuk mencapai dalam rancangannya untuk menilai nilai mereka, dan dia dapat menuntut pembalasannya terhadap Phantom Troupe untuk ditunda untuk kesejahteraan sahabatnya .

Dia bahkan meneliti keaslian misinya setelah mengalami ikatan mendalam yang mengikat Laba-laba, terutama kebolehpercayaan Pakunoda, walaupun pada akhirnya ia tidak menghalangnya.

Kurapika - bagaimana penampilannya:

Kurapika mempunyai rambut ringan sederhana dengan mata berwarna bersahaja; biru dalam susunan 1999 (malap / malap gelap dalam susunan 2011). Matanya bersinar indah dan berwarna merah sambil menghadapi perasaan yang melampau.

Dalam penampilan pertamanya dalam susunan itu, dia memakai jubah biru yang dicerahkan dengan hiasan berwarna oren (merah pada susunan 2011) dan sut putih lengkap di bawahnya. Dia menukar jubah dan menyiapkan baju untuk sepanjang tikungan Yorknew City. Kasutnya adalah alas gaya Cina periwinkle.

Kurapika juga mengenakan jepit drop yang dihiasi dengan ruby ​​di telinga kirinya. Setelah mengetahui Nen, dia mulai menggunakan titik kontak gelap untuk menyembunyikan Mata Merahnya.

Kurapika adalah individu yang baik dan berwawasan, mempunyai maklumat yang besar. Dia ragu-ragu; tidak boleh dibuka kepada individu dengan berkesan dan sangat kritikal. Pemisahannya dari orang lain pada awalnya membuatnya praktikal dan bermoral, namun hatinya telah dilukai dengan masalah dan penghinaan. Setelah dirosakkan oleh kehilangan semua orang yang dia sayangi pada usia dua belas tahun, Kurapika menutup hati kepada individu baru dan tetap menarik diri untuk tetap memusatkan perhatian pada objektifnya.

Bagaimanapun, Kurapika dapat bersikap ramah dan hangat, menyeringai ketika para sahabat gembira.

Walaupun Kurapika nampaknya menyatakan bahawa dia ingin berubah menjadi Blacklist Hunter dan objektif utamanya adalah untuk menangkap kumpulan penjenayah yang membunuh keluarganya, dia akan menawar kualitinya yang sangat mendalam dan menggali ke sisi masyarakat yang kotor untuk mencapainya objektif. Dia cenderung menyerang kegusaran sekiranya ingatan terhadap puaknya tersinggung dalam apa jua keadaan.

Walaupun pada hakikatnya dia membuat dirinya tidak dapat diakses selama beberapa waktu, orang-orang yang dia sayangi ternyata sangat penting untuk pemanduannya, mendorongnya untuk mencari kekuatan yang lebih kuat untuk tidak kehilangan individu lain.

Setelah hampir menyelesaikan objektifnya untuk memulihkan mata saudara-saudaranya, dia mulai merasakan perasaan musibah yang mendalam, menerima untuk tidak memiliki siapa-siapa dan tidak ada tempat untuk kembali.

Bagaimana dia semasa kecil?

Sebagai seorang kanak-kanak, wataknya lebih disamakan dengan tempat Gon di mana dia mencari pengalaman dan mempunyai sifat tidak bijaksana.

Bagaimanapun, Kurapika masih bersikap mempertahankan diri dari rakan-rakannya, dengan berani untuk memukul seorang lelaki kerana ucapannya yang tidak baik terhadapnya.

Kawasan hutan terhad di Wilayah Lukso. Sebagai seorang kanak-kanak, dia hampir jatuh dari tebing namun diselamatkan oleh rakan terdekatnya, Pairo. Semasa dia selamat, rakannya Pairo telah menyakiti kedua kaki dan matanya, keadaan mereka merosot setiap hari. Kurapika merasa bertanggung jawab atas kejadian itu dan berangkat meninggalkan hutan dan mencari seluruh dunia untuk mendapatkan pakar yang dapat memperbaiki Pairo.

Oleh itu, Kurapika bergerak ke arah senior Kurta Clan beberapa kali untuk menuntut ke dunia lain, namun dia tidak dapat terus menerus. Ini memulakan perbincangan yang boleh dipercayai antara keduanya, dengan Kurapika melihat ketakutan Kurta Clan dari seluruh dunia sebagai tidak masuk akal dan sebaliknya.

Setelah bertengkar seperti itu, dia berbicara dengan Pairo dan mendapati bahawa individu di luar Kurta Clan tidak mempunyai Scarlet Eyes, yang membuat puak mereka terkilan.

Kurapika dan Hunter X Hunter

Kurapika membuat debut pertamanya di atas kapal yang pergi dari Pulau Whale ke tempat ujian Ujian Hunter ke-287. Dia, Gon, dan Leorio adalah satu-satunya pesaing yang tidak terjejas oleh ribut malam sebelumnya.

Pada ketika Kapten melaporkan seorang yang lebih kuat semakin dekat, ketiga-tiga adalah pemohon yang tidak boleh meninggalkan kapal.

Pada mulanya dia tidak menjawab pertanyaan Kapten mengenai niatnya, namun ketika dia mengetahui bahawa dia adalah seorang penganalisis Kurapika menjawab bahawa dia adalah orang Kurta yang lain dan perlu menangkap Phantom Troupe.

Pada saat Leorio keberatan dia tidak perlu berubah menjadi Pemburu untuk melakukan hal itu, Kurapika dengan rendah hati menjelaskan izin yang mendorong pengambilan data.

ketika Leorio menjawab Kapten bahawa dia ditarik oleh barang-barang material yang diberikan dengan menjadi Pemburu, Kurapika memberi komen bahawa wang tunai tidak dapat membeli kelas. Kedua-duanya bertengkar tentang pelbagai kesimpulan mereka dan memilih untuk mengakhirinya dengan pertempuran di geladak sementara ribut lain sedang terjadi.

Pada saat mereka akan bermula, bahagian pasukan dihancurkan dek oleh sebatang kayu yang dipotong dari halaman. Leorio segera bergegas membantunya, diikuti oleh Kurapika dalam waktu singkat, namun mereka lalai mendapatkannya. Gon melompat ke tepi dan merampasnya, sementara kedua menangkapnya dengan kakinya.

Mereka berdua mengecam Gon kerana kebodohannya, pada ketika itu meminta maaf dan saling membuat kosmetik. Melihat itu, ketua itu tertawa dan memilih untuk membawa mereka bertiga ke pelabuhan yang paling dekat dengan lobi ujian, Zaban City's. Untuk mengetahui apa yang berlaku lebih lanjut dengannya, anda harus menonton Hunter X Hunter.

Soalan Lazim (Soalan Lazim)

Soalan berikut sering diajukan berkaitan dengan jantina Kurapika,

Adakah Kurapika dipanggil Dia atau Dia?

Kurapika adalah lelaki mengikut jantina, jadi lebih senang menggunakan "Dia". Kerana semua khabar angin mengenai jantina dia tidak benar. Menurut penulis utama dia adalah lelaki semata-mata dan harus dipanggil Dia. Memang benar suaranya perempuan tetapi tidak bermaksud dia harus dipanggil She.

Kurapika mengikut jantina?

Mengikut jantina Kurapika adalah lelaki, walaupun aksen, suara dan penampilannya nampaknya menyerupai wanita. Ini kerana gadis Jepun menyukai budak lelaki dengan watak tambahan seperti itu, yang terdapat di Kurapika.

Adakah Kurapika sudah mati?

Pada awal Hunter X Hunter orang menyangka bahawa seluruh klan kurta bersama Kurapika sudah mati, tetapi itu tidak benar. Entah bagaimana dia hanya terselamat dari kejadian itu.

Setelah kembali satu-satunya tujuannya adalah untuk membunuh orang-orang yang menyerang klan kurta. Untuk melakukannya, dia mula-mula menjadi waspada, setelah itu protagonis pertama kota yorknew dan seni pertandingan penggantian.

Cukup, sampai sekarang dia tidak pernah mati, walaupun beberapa teori peminat mengatakan bahawa dia akan mati tidak lama lagi.

Mengapa Kurapika adalah satu-satunya yang masih hidup?

Kurapika menjadi mangsa terakhir klan kurta, kerana dia tidak ada di sana, ketika rombongan hantu menyerang klan kurta. Pada masa itu dia melihat dunia luar dan bersenang-senang. Dia mendapat berita tentang klan ketika dia sedang dalam lawatannya dan kembali untuk mencari klannya yang hilang.

Kesimpulan:

Kurapika, yang merupakan watak utama Hunter X Hunter yang ditulis oleh Togashi Yoshihiro, dan disuarakan oleh Erika Harlacher, Miyuki Sawashiro dan Yuki Kaida.

Kurapika lelaki mengikut jantina, walaupun begitu, dia secara konsisten potret sebagai wanita. Penulis watak Kurapika mengatakan bahawa Kurapika adalah lelaki mengikut jantina.

Terdapat dua sebab utama, mengapa dia seperti perempuan dan bukannya lelaki.

1. Penulis keputusan penampilan:

Penulis watak Kurapika, Togashi Yoshihiro berkata, saya telah membuat penampilan watak sesuai dengan keinginan setiap gadis Jepun, kerana mereka menyukai budak lelaki yang comel, feminin dan tidak maskulin dengan sedikit pencerobohan dan penampilan pembunuh yang begitu dingin yang sukar diperoleh.

2. Suara Kurapika

Kurapika yang merupakan lelaki, harus disuarakan oleh lelaki, sebaliknya pengeluar menyuarakan Kurapika oleh seorang wanita. Itulah keseluruhan perkara yang menggambarkannya sebagai wanita, tidak diragukan lagi suara menjadikan seseorang. Kurapika disuarakan oleh tiga wanita bernama, Erica Harlacher, Miyuki Sawashiro, dan Yuki Kaida.

Kurapika sendiri, adalah yang terakhir terselamat dari klan kurta yang diserang oleh The Phantom Troupe, phantom rombongan mempunyai kebolehan yang membuat mereka mungkin berguna.

Kurapika setelah selamat dari insiden rombongan hantu, menjadi waspada dan protagonis pertama di kota yorknew. Setelah beberapa ketika dia menjadi Pemburu profesional, tetapi untuk mencapai tujuannya iaitu membalas dendam hantu, dia harus lebih marah.

Kurapika adalah berdasarkan jantina lelaki, ini disahkan oleh seluruh pasukan pemburu x pemburu dan oleh pelakon suara itu sendiri.

Kurapika disuarakan oleh?

Disuarakan oleh: Noriko Hidaka (filem 1998), Yuki Kaida (1999 pengaturan, Jepun), Cheryl McMaster (1999 pengaturan, Inggeris), Miyuki Sawashiro (2011 pengaturan, Jepun), Erika Harlacher (2011 pengaturan, Inggeris)

Kematian Kurapika

Kurapika mungkin telah mati dalam banyak kesempatan walaupun dia selalu berjaya mengatasi situasi itu, tidak peduli seberapa kuat penjahat di depannya.

Suatu ketika, ia adalah chrollo, yang bertempur dengan musuh-musuhnya, diselamatkan dengan bantuan p9wers Kurapika.

Walaupun kemampuan Chrollo untuk mencuri Nen orang lain, Kurapika dapat menenangkan dan menjeratnya melalui rantai Nennya. Sejak lelaki berambut perang itu diperkenalkan, dia menjadikannya tujuan untuk membalas dendam atas apa yang telah dilakukan oleh Phantom Troupe dan diberi kesempatan sempurna untuk menerimanya.

Alih-alih melakukannya, dia yakin sebaliknya melalui permohonan Killua dan Gon, menghilangkan kesimpulan yang memuaskan bagi kehidupan Lucifer dan membiarkan Phantom Troupe menjelajahi dunia untuk seseorang yang dapat menyembuhkannya. Ketidaktanggungjawaban Kurapika tidak sesuai dengan wataknya dan akan membawa akibat di kemudian hari.

Kurapika dan pemburu x pemburu

Kurapika (ク ラ ピ カ) adalah satu-satunya penakluk kumpulan Kurta (uta ル タ, Kuruta), perlumbaan dengan bunga irama yang menjadi merah di tengah-tengah kemarahan atau kegembiraan. Empat tahun sebelum perjanjian, seluruh kumpulan Kurta dibunuh oleh kumpulan penipu yang dikenali sebagai Phantom Troupe. The Troupe memperagakan koleksi rasnya dengan mengambil mata merah mereka setelah penyembelihan, dari sana menjualnya di pasar barang rampasan.

Dia berminat dalam Ujian Hunter yang dekat dengan Gon, Leorio dan Killua untuk berubah menjadi Pemburu Senarai Hitam dan memperoleh aset untuk membalas dendam atas perlumbaannya dan memulihkan mata mereka. Terlepas dari menjadi seorang moralis, Kurapika tidak berada di atas dengan dirinya sendiri ke dunia tersembunyi masyarakat untuk mencapai kerinduannya sendiri - menyesuaikan dirinya dengan keluarga mafia Nostrade apabila peluang itu muncul. Setelah berubah menjadi Pemburu yang diberi kuasa, dia tidak lama menjadi atasan pelindung Nostrade. Secara teratur pandai, beralasan pantas dan praktis, ketika Kurapika melihat serangga, gambaran Phantom Troupe, dia menjadi marah.] Dia menyembelih Uvogin, menyebabkan kematian Pakunoda, dan menutup Nen Chrollo Lucilfer. Dia kemudian dialu-alukan untuk bergabung dengan Zodiacs sebagai "Rodent" atas saran Leorio dan hanya mengakui setelah diberitahu bahawa Tserriednich Hui Guo Rou memiliki kumpulan mata merah terakhir yang dia perlu pulih. Ini mendorong dia pergi dengan Woble Hui Guo Rou ke Benua Gelap sebagai pelindungnya.

Kapasiti dan Kuasa

Kurapika mempunyai setiap kelebihan yang diberikan oleh statusnya sebagai Pemburu. Sebagai Zodiak, pengaruh dalam Persatuan Pemburu adalah peringkat kedua berbanding pengarah itu sendiri. Sebagai tangan kanan Light Nostrade, dia mempunyai kawalan terhadap puak itu dan kini menjadi penyelia persatuan baru Light. Pasukan Kurapika bertambah besar ketika pengaturan berjalan maju. Hisoka adalah yang pertama mengembangkan minatnya, menjadikannya sebagai salah satu "produk semula jadi hijau" dengan potensi besar. Walaupun pada awalnya dia lebih rentan daripada Killua, selama segmen pekeliling Yorknew City, dia lebih kuat darinya kerana kemampuan Nen. Dia hanya salah satu dari segelintir watak (yang lain adalah Hisoka dan Silva) yang telah membunuh seorang individu dari Phantom Troupe yang terkenal, dan seorang yang kuat. Pengetahuannya yang sangat baik diselaraskan oleh kemampuan pertempuran yang tinggi dan kehendak besi yang timbul dari kerinduannya untuk membalas dendam. Dia juga fleksibel kerana dia dilihat menggunakan pelbagai senjata. Dalam konfrontasinya dengan Uvogin, dia menggunakan rantai ketika jauh dan pada pertempuran jarak dekat. Walaupun dia biasanya bersikap tenang dan berkumpul, dia secara amnya akan kehilangan kesegarannya pada bila-bila masa, Phantom Troupe atau puaknya, ditugaskan, selalu menjadi jahat.

Senjata Kurapika

Bokken : Semasa Peperiksaan Pemburu, Kurapika menggunakan dua bokken berukuran wakizashi sebagai senjata keputusannya. Pegangan kedua bokkennya ditutup dengan kain kasa dan dihubungkan bersama oleh tali, yang membolehkan Kurapika menggunakannya sebagai nunchaku. Pada anime 1999, bokken itu ditemui sebagai pedang berselubung.

Pisau : Dalam Ujian Pemburu, Kurapika bagaimanapun menyampaikan tiga bilah yang ditutup di bawah rompinya. Bagaimanapun, seperti yang ditunjukkan oleh Majtani, dia tampaknya tidak terlalu bergantung pada mereka.

Shuriken : Dalam Ujian Pemburu, Kurapika bagaimanapun juga dua shuriken ditutupi di bawah rompinya. Seperti bilahnya, mereka adalah langkah pencegahan tambahan.

Switchblade : Setelah belajar Nen dan bergabung dengan Mafia, Kurapika mula menggunakan blade suis untuk mengganas.

Pistol: Kurapika mula menyampaikan pistol gelap setelah dipekerjakan oleh Oito. Sejauh ini dia menggunakannya hanya untuk motivasi di sebalik mengganas.

Debut Kurapika

Bagaimana Kurapika memasuki rancangan itu ?, Bilakah episod ini dikeluarkan? Bagaimana Kurapika debut? Semua soalan diselesaikan di bawah perenggan ini

Kurapika, mungkin watak yang paling mengagumkan dan hebat di antara rancangan televisyen pergerakan Korea, yang dibuat oleh Togashi Yoshihiro, muncul pada tahun 1998.

Itu adalah Hunter × Hunter Pilot (ハ ン タ ー × ハ ン タ ー パ イ ロ ッ ト, Hantā × Hantā Pairotto) adalah juruterbang manga Hunter × Hunter yang mendasari. Ia mula-mula muncul di Jump Super Anime Tour pada tahun 1998, setahun sebelum permulaan susunan transformasi anime Hunter × Hunter 1999.

Gon ditemui memancing cuba mendapatkan Master of the Paya. Yang dia lakukan dan bawa pulang ke kota dan ibu penggantinya Mito, yang mengizinkannya mengikuti Ujian Pemburu dan menjadi Pemburu yang pakar. Dia kembali ke hutan untuk menemui rakan Foxbear, Kon. Kami pada ketika itu melihat kilas balik Kite menyembelih ibu Foxbear dan menangani Gon yang akhirnya menerima Foxbear. Dia pada ketika itu mengucapkan selamat tinggal terakhirnya kepada Mito, sebelum pergi menaiki kapal besar. Di atas kapal dia bertemu Leorio dan Kurapika. Semasa di kapal, kapal itu diserang ribut dan banyak haiwan pelik. Gon, Leorio, dan Kurapika membantu pasukan menangkis mereka. Walaupun Leorio dan Kurapika tidak akur, mereka akhirnya dihalang oleh keadaan dan dimotivasi oleh Gon untuk bekerjasama menyelamatkan kapal, yang mereka lakukan. Akhirnya, mereka menjadi sahabat terdekat, dan Kapten menunjukkan harapan tinggi untuk mereka.

Rantai Kurapika dan sekatannya:

Semua perkara dipertimbangkan, batasan itu tidak dipaksa secara keseluruhan dari rantai Kurapika. Sebagai contoh, Rantai Dowsing adalah sejenis rantai yang banyak digunakan oleh Kurapika untuk alasan yang berbeza dan pada sasaran yang berbeza.

(Di sini Kurapika menggunakan Dowsing Chain pada bahagian bukan Phantom Troupe untuk memilih sama ada dia berbohong atau tidak).

Hanya ada satu kapasiti yang mempunyai sekatan seperti itu, dan itu adalah Chain Jail.

Dalam Bab 77, Kurapika menggunakan Chain Jail dengan menarik dan selanjutnya menjelaskan kemampuannya (kepada para pelaku):

Kapasiti Nen Kurapika adalah keadaan "Tenggelam atau berenang". Untuk memperoleh kemampuan, dia perlu mempertaruhkan taruhannya. Semakin tinggi bahaya, keupayaannya lebih luar biasa. Juga, Kurapika menyimpulkan bahawa hidupnya sendiri adalah bahaya yang paling penting yang ada. Bagi rakan yang sangat cerdas, Kurapika benar-benar terkenal dengan pilihan yang berbahaya. Salah satu keupayaannya yang berbeza, "Waktu Berdaulat" juga menggunakan kuasa hidup pemiliknya (kemudian Kurapika); jadi semakin dia menggunakannya, semakin cepat dia akan menggigit debu.

Untuk lebih tepatnya, keadaan ini terpaksa berterima kasih kepada kemampuan Kurapika yang lain, Rantai Penghakiman.

Kapasiti ini memungkinkan dia untuk mengirim sedikit kepentingan tepat ke hati objektif dan memberikan fokus pada permintaan. Sekiranya objektif itu lalai mengikuti permintaan itu, tiang itu melukai hati, membunuh objektif dengan cepat (akibatnya disebut Rantai Kematian). Kurapika memiliki kepentingan seperti ini di hatinya sendiri, dengan permintaannya untuk menggunakan Chain Jail sama ada pada individu Phantom Troupe. Dengan cara ini, dia memilih syarat itu dengan alasan bahawa: a) ia memperkuat kemampuannya hingga tahap yang besar; b) ini mewakili jumlah yang dia benci dengan Phantom Troupe dan dia sangat bertekad untuk memberikan pembalasan kepada mereka. Mengenai mengapa dia menggigit debu, itu akan menjadi akibat langsung dari hati yang dipotong oleh tiang-tiang Nen.

Kurapika adalah mangsa terakhir dari Kurta Clan. Dia adalah Blacklist Hunter atau pemimpin organisasi semasa yang diasaskan oleh Light Nostrade. Dia adalah ahli Zodiacs dengan nama kod "Tikus". Tujuannya adalah untuk membalas dendam klannya atau mendapatkan kembali Scarlet Eyes yang tersisa. Dia mengambil peranan sebagai protagonis utama di arena Yorknew City atau Succession Contest.

Reka bentuk penyesuaian anime Kurapika (Hunter Exam arc) 2011. Kurapika mempunyai rambut berambut perang sederhana dengan mata coklat; biru pada siri 1999 (kelabu / kelabu gelap pada siri 2011). Matanya bersinar merah yang cantik atau didambakan jika mengalami emosi yang kuat. dalam penampilan pertamanya dalam siri ini, dia memakai tabard biru yang dihiasi dengan selimut berwarna oren (merah pada siri 2011) atau pakaian latihan putih penuh di bawahnya. Dia menukar tabard atau baju latihannya sepanjang lengkungan Yorknew City. Kasutnya adalah flat gaya Cina periwinkle.

Kurapika juga memakai anting-anting single drop yang dihiasi dengan ruby ​​di telinga kirinya. Setelah belajar Nen, dia mula menggunakan kanta lekap hitam untuk menyembunyikan Mata Merahnya. Kurapika adalah individu yang sejuk atau cerdas, memiliki pengetahuan yang luas. Dia adalah pendiam; tidak boleh terbuka kepada rakyat dengan mudah atau adil. Jaraknya dari yang lain pada awalnya menjadikannya berkepala atau bermoral, tetapi hatinya telah diracuni oleh kesedihan atau kebencian.

Setelah trauma dari kehilangan semua orang yang dia cintai pada usia dua belas tahun, Kurapika menutup hatinya kepada orang-orang baru atau tetap terganggu untuk tetap fokus pada tujuannya. Namun, Kurapika mungkin baik atau penyayang, tersenyum jika rakan-rakan itu bahagia. Walaupun Kurapika secara terang-terangan menyatakan ini, dia ingin menjadi Blacklist Hunter atau tujuan utamanya adalah untuk menangkap kumpulan pencuri ini yang membantai keluarganya, dia rela berkompromi dengan moral pribadinya atau menyelami sisi jurang masyarakat dalam rangka mencapai matlamatnya. Dia adalah rentan terhadap kemarahan yang tidak terkawal sekiranya ingatan klannya dihina dengan cara apa pun.

Setelah menjadi Pemburu profesional, Kurapika memulakan jalan yang merosakkan diri sendiri. Kemarahannya membawanya ke tindakan murka sebagai katarsis untuk kesakitannya. Sikap terpuji Kurapika menjadikannya sangat kejam atau tidak masuk akal pada masa itu, tetapi rakan-rakannya adalah orang yang adil yang dapat menyelesaikan sesuatu yang cukup untuk dia berfikir secara rasional.

Dia perlahan-lahan beralih dari mempertimbangkan persahabatannya menjadi kelemahan yang menghalangnya dari berjaya dalam tujuannya untuk menghargai nilai mereka, atau dia bersedia untuk membalas dendamnya pada Phantom Troupe yang ditahan untuk rakan-rakannya ' kesejahteraan. Dia bahkan mempertanyakan kesahihan pencariannya setelah mengalami ikatan yang mendalam ini mengikat Laba-laba bersama, terutama kesetiaan Pakunoda, walaupun ini akhirnya tidak menghalangnya.

Walaupun dia membuat dirinya tidak tersedia untuk tempoh tersebut, orang-orang yang dia sayangi menjadi bagian dari pemanduannya, menyebabkan dia mencari kekuatan yang lebih besar agar tidak kehilangan orang lain. Setelah hampir menyelesaikan tujuannya untuk mendapatkan kembali mata saudara-saudaranya, dia mulai merasakan rasa kehilangan yang mendalam, percaya kepada yang tidak memiliki atau tidak ada tempat untuk kembali.

Sebagai anak, keperibadiannya lebih mirip dengan Gon di mana dia mencari petualangan atau mempunyai sifat impulsif. Namun, Kurapika masih melindungi rakan-rakannya, sehingga memukul lelaki itu kerana komennya yang menghina terhadapnya.

Kurapika dilahirkan dari Klan Kurta di hutan terpencil di Provinsi Lukso. Sebagai anak, dia hampir jatuh dari tebing tetapi diselamatkan oleh sahabatnya, Pairo. Walaupun dia tidak cedera, rakannya Pairo telah mencederakan kedua kaki atau matanya, keadaan mereka bertambah buruk setiap hari. Kurapika merasa bertanggungjawab atas kejadian itu atau memutuskan untuk meninggalkan hutan atau mencari di dunia luar untuk doktor yang dapat menyembuhkan Pairo.

Oleh itu, Kurapika mendekati penatua Kurta Clan beberapa kali untuk meminta pergi ke dunia luar, tetapi dia terus ditolak. Ini memicu perdebatan jangka panjang antara keduanya, dengan Kurapika menganggap ketakutan Kurta Clan terhadap dunia luar sebagai tidak masuk akal atau mundur. Setelah bertengkar, dia bercakap dengan Pairo atau mendapati orang-orang di luar Kurta Clan tidak memiliki Mata Merah, yang menyebabkan klan mereka dianiaya.

Pada beberapa ketika, Kurapika atau Pairo menyelamatkan wanita luar yang bernama Sheila. Sebagai ucapan terima kasih, dia memberi mereka buku tentang pengembaraan D Hunter di dunia luar yang mereka baca bersama, keinginan mereka untuk mengunjungi dunia luar menjadi lebih kuat. Setelah Sheila pergi, Kurapika menyedari bahawa penatua Kurta Clan telah mencuri buku itu atau berhadapan dengannya. Setelah bertengkar lagi, penatua klan akhirnya mengizinkan Kurapika mengikuti ujian untuk pergi ke dunia luar.

Dengan belajar bersungguh-sungguh atau lulus semua ujian dengan jayanya, penatua memberikannya ujian terakhir: pergi membeli-belah di dunia luar dengan pasangannya tanpa mengungkapkan Mata Merah mereka. Kurapika memilih Pairo sebagai pasangannya. Penatua meminta mereka meletakkan tetes di mata mereka yang akan menyebabkan mata mereka tetap merah selama beberapa hari jika mereka berubah warna semasa ujian. Dalam perjalanan itu, Kurapika berjanji pada dirinya sendiri untuk mencari jalan untuk menyembuhkan Pairo sehingga mereka dapat menjelajah dunia luar bersama-sama.

Kurapika lulus ujian akhir

Semasa membeli bahan makanan, Kurapika atau Pairo dibuli atau hampir ditipu oleh tiga samseng. Kurapika berjaya mengekalkan ketenangannya hanya terima kasih kepada rakannya. Orang lain di pasar raya itu berpihak kepada mereka atau mengusir samseng itu. Setelah budak-budak itu selesai membeli-belah, mereka didatangi oleh trio itu lagi. Kali ini mereka mengejek keadaan Pairo, membuat Kurapika marah.

Matanya berubah menjadi merah atau dia memukul mereka sendirian. Para samseng menyatakan bahawa penatua telah membayar mereka untuk mengecewakannya. Pairo meminta mereka melaporkan bahawa mereka gagal. Setelah mengenali mereka sebagai Kurta, orang-orang yang sebelumnya membela mereka berubah menjadi ganas atau ketakutan.

Dalam perjalanan kembali, Kurapika menyedari ini matanya kembali ke warna normal mereka, dengan Pairo mengungkapkan hal ini pada hari sebelumnya dia telah mendengar bahawa penatua itu merancang untuk menipu, atau telah menukar tetes untuk ubat mata.

Setelah lulus ujian, Kurapika diberi izin tanpa had untuk pergi ke dunia luar. Sebelum pergi, Kurapika berjanji kepada Pairo bahawa dia akan kembali dengan doktor atau ini suatu hari mereka akan pergi ke dunia luar bersama-sama. Pairo meminta dia berjanji untuk bersenang-senang atau bersenang-senang ketika berada di luar, melakukan petualangan seperti Pemburu yang mereka baca dari buku Sheila.

Enam minggu kemudian, ketika Kurapika pergi, Kurta Clan didatangi oleh Phantom Troupe atau dibantai, mata mereka dijual di pasar gelap. Berita itu melaporkan kematian ke-128 anggota Klan Kurta atau sejumlah mayat dengan mata tertutup ketika mereka bangun. Sebagai anggota terakhir klannya yang masih hidup, Kurapika berjanji akan mendapatkan kembali semua mata rakyatnya yang dicuri atau untuk menangkap semua anggota Rombongan itu.

Kurapika membuat penampilan pertamanya di atas kapal yang menuju dari Pulau Whale ke tempat ujian pada Ujian Hunter ke-287. Dia, Gon, atau Leorio adalah satu-satunya 3 calon yang tidak terpengaruh oleh ribut malam sebelumnya. jika Kapten mengumumkan yang lebih sengit semakin hampir, ketiga-tiganya adalah calon yang tepat untuk tidak keluar dari kapal.

Dia awalnya enggan menjawab pertanyaan Kapten tentang motifnya, tetapi jika dia mengungkapkannya, dia adalah pemeriksa, Kurapika menjawab bahawa dia adalah yang terakhir dari Kurta atau ingin menangkap Phantom Troupe. jika Leorio membantah dia tidak perlu menjadi Pemburu untuk melakukannya, Kurapika dengan rendah hati menjelaskan lesen itu memudahkan pemerolehan maklumat tersebut. jika Leorio menjawab Kapten ini, dia tertarik dengan harta benda yang disediakan dengan menjadi Pemburu, Kurapika menyatakan wang ini tidak dapat membeli kelas.

Kedua-duanya bertengkar kerana pendapat mereka yang berbeza atau memutuskan untuk mengakhiri ini dengan pertarungan di geladak sementara ribut lain sedang marak. jika mereka akan sampai ke awal, anak kapal akan terhempas dek oleh sekeping kayu yang terputus dari halaman. Leorio segera meluru membantunya, diikuti oleh Kurapika, tetapi mereka gagal menangkapnya. Gon melompat ke atas laut atau menariknya, sementara kedua menangkapnya dengan kakinya. Mereka berdua menegur Gon kerana kelalaiannya, lalu meminta maaf pada atau saling bersolek. Melihat itu, kapten ketawa atau memutuskan untuk mengambil trio ke pelabuhan yang berdekatan dengan dewan peperiksaan, Zaban City's.

Kurapika menghentikan Leorio daripada menyerang

Sebaik sahaja mereka berlabuh, Kapten memberitahu Gon ke arah kepala untuk menyendiri di atas bukit, atau Gon memutuskan untuk mengikuti nasihatnya daripada menaiki bas ke Bandar Zaban. Kurapika memutuskan untuk mengikutinya, berminat dengan apa yang mungkin dia lakukan. Leorio kemudiannya bergabung semula dengan mereka. in the what seems an abandoned town, Kurapika or Gon hear people around them. An old lady, also an examiner, asks them the question which they just have 5 seconds to the answer. While Kurapika or Leorio scuffle over the prospect of the one causing the other to the fail, another applicant takes the test in the their place.

While Leorio protests the unreasonableness of the question, Kurapika hears the applicant the lay let pass scream or understands how to the pass the test, but the screener silences him and, after Kurapika agrees to the it, poses them her question. Getting annoyed, Leorio picks up the wooden stick or attacks her but is the blocked by Kurapika, who explains to the him this they have passed because keeping silent is the correct answer to the this question.

The old lady then tells them to the go to the house in the forest to the find the couple, who would be their navigators if they consider the trio qualified. Kurapika or Leorio laugh at the Gon if he states he cannot find an answer to the question, but become pensive if he suggests they might one day be faced with the similar choice. The three then take the path opened by the screener.

Kurapika

Kurapika (ク ラ ピ カ, Kurapika) is the last surviving member of the Kurata family. He is the current leader of the organization founded by Black List Hunter and Light Nostrade. He is a member of the horoscope with the nickname “Rat”. (子 ね, Ne) His goal is to avenge his group and save the remaining Red Eyes. He played the main character in the New York City Race and Succession Contest.

Kurapika has medium blond hair with brown eyes. In 1999 series Blue (gray / dark gray in 2011 series), her eyes shine with a beautiful and coveted bright red glow while experiencing intense emotions. In her first appearance in the series, she wore a blue coat adorned with an orange skirt. (Red in 2011 series) and below are white athletes. She changed her outfits and workout outfits along the New York City curve. Her shoes are Chinese style flats. Winkle-Chooser

Kurapika also wore a single earring decorated with rubies in her left ear. After learning about Nen, she started using black contact lenses to hide her Red Eyes.

How old is kurapika?

7 Kurapika Kurta (17 Years Old )

Hunter x hunter kurapika

Kurapika is a very cool and intelligent person who has a lot of knowledge. He was stubborn; He is not an easy-to-understand and highly critical person who opens his mind to others. His distance to others initially gave him leadership and morals. But his heart was poisoned with sadness and hatred. Shaken by the loss of everyone she loves since the age of twelve, Kurapika gets closer to new people and remains introverted to focus on her goals. However, Kurapika can be kind and lovable, smiling when these friends are happy. While Kurapika says he aspires to become a blacklist hunter and his ultimate goal is to group the thieves who killed his family, Kurapika wants to compromise his personal morals and dive into the field. his family is insulted in any way.

After becoming a professional hunter, Kurapika embarked on a self-destructive journey. His anger caused him to behave terribly with anger, like pain. Kurapika's timid behavior makes him cruel and irrational at times. But only one friend was able to calm his emotions a little enough for him to think rationally. He slowly turned from thinking of his friendship to a weakness that prevented him from achieving his goals for his appreciation, and he was willing to take revenge on the Phantom Troupe for the good of his friends. He also questioned the legitimacy of his mission after experiencing the deep bond that binds Spider together, especially Pakunoda's loyalty.

Is kurapika a girl?

Written by Togashi Yoshihiro and voiced by Erika Harlacher, Miyuki Sawashiro and Yuki Kaida, Hunter X Hunter's main character Kurapika, Kurapika, is a male by gender, although always has a feminine portrait. Character writer Kurapika describes Kurapika as male by gender.

Kurapika death

All of the things that should have died are dead, but many people say “You will lie next to your blood-red eyes” Kurapika will die.

Kurapika voice actor

Miyuki Sawashiro (Miyuki Sawashiro, Sawashiro Miyuki, born June 2, 1985) is a Japanese actress, voice actor, and narrator.

Is kurapika a boy?

Yes, kurapika is a boy

Kurapika voice actor English

Erika harlacher

Erika Harlacher is the English voice of Kurapika in the movie Hunter x Hunter (2011), and Miyuki Sawashiro is the Japanese voice.

Kurapika chain jail

Middle Finger - Cooking Chain: This chain has a fish hook at the end. Kurapika can only be used on Phantom Troupe, if he breaks this rule he will die. The Sound Troupe members will be forced into the Zetsu state and will not be able to use Nen.

Kurapika heart chain

Kurapika's crimson eyes allowed him to transition from being a Wizard to expert due to his unique nature. This ability, Emperor Time, allowed him to use all kinds of Nen with 100% efficiency. The Kurpika had a chain of Nen blades wrapped around his heart.

Phantom troupe kurapika

Kurapika is a member of the Khurta tribe and has a deep history with members of the Phantom Troupe.

Kurapika chains powers

Kurapika's Hatsu, the special way to use Nen, is the ability to call chains on the fingers of his right hand. These chains can be expanded at Kurapika's request and are strong enough to break stones.

Kurapika voice

The Japanese actor behind kurapika's voice are: Miyuki Sawashiro , Yuki Kaida , Erika Harlacher

Soalan Lazim (Soalan Lazim)

Q: What gender is hisokas?

The terrifying magician defines gender, gender identity. Male, Pansexual.

Q: Is Kurapika stronger than Gon?

Though originally a Conjurer, Kurapika's red eyes made him an expert and he harnessed the full potential of the 6 Nen. As a result, he has the potential to be a little stronger and stronger than Kurapika Gon.

Q: Who is GON's mother?

Alicia freecs

His mother was Alicia Freec, she was a hunter and died while exploring the Black Continent. She and Ging met shortly after Ging became a hunter. Together they go on many great adventures.

Q: Who can beat Kurapika?

Feitan is the only one strong enough to fight and defeat the Chimera Ant Fleet Leader. Unfortunately, Kurapika cannot be stopped when she encounters a member of the Phantom Troupe, which means Feitan is as strong as herself. he has absolutely no chance against him.

Q: What is the IQ of Meruem?

Meruem has a recorded IQ of 200 or higher.

Q: Is Illumi a man?

Illumi is the eldest son of Silva and Kikyo and has grown up in the arts of assassination since birth. He trained Killua to be an assassin, and Ilumi was sent from his mother to deal with Killua, who took Hunter's exam.

Q: How old is ging gon?

At the age of twenty, Ging Freecss returned home to Whale Island for the first time in eight years with his infant son Gon.

Q: How did Hisoka die?

When Chrollo's Nen was sealed by Kurapika, he left the group and began to find a way to break the seal. Following this success, Hisoka died after battling Chrollo in Heaven's Arena, but he recovered and went on an attack to kill the Phantom Troupe.

Q: Is Gon's story over?

To kill Pitou Gon, his body, his mind must “sacrifice everything” and vice versa, the ability to use nen manga cannot come to an end. But it's still being updated (although it's very rare) and now the story focuses more on Kurapika than Kirua or Gon.

Q: Is Hisoka married to Illumi?

Whether they're married is still a mystery, but Yoshihiro Togashi, creator of 'Hunter X Hunter', established their relationship in volume 36 of the manga, the manga reveals that the two are in a relationship.

Kesimpulannya

Kurapika (ク ラ ピ カ, Kurapika) is the last surviving member of the Kurata family. He is the current leader of the organization founded by Black List Hunter and Light Nostrade. He is a member of the horoscope with the nickname “Rat”. (子 ね, Ne) His goal is to avenge his group and save the remaining Red Eyes. He is a character in the manga series.