Apa itu daging tanpa lemak?

Daging tanpa lemak akan menjadi daging dengan zat rendah lemak yang sederhana. Contoh daging tanpa lemak adalah ayam dan ayam belanda tanpa kulit, dan daging merah, seperti daging babi, dengan lemak, dipotong.

Manfaat Kesihatan dari Daging tanpa lemak

Daging tanpa lemak adalah sumber protein yang baik dan mengandungi lebih sedikit kalori daripada daging tanpa lemak. Daging tanpa lemak popular di kalangan orang yang menjalani diet rendah lemak tanpa kalori.

Unggas adalah sumber selenium yang baik, nutrien B3 dan B6, dan kolin.

Selenium mempunyai sifat antioksidan yang membantu mencegah radikal bebas merosakkan sel. Selenium juga membantu sistem imun. Nutrien B3 dan B6 membantu tubuh mengubah pati menjadi glukosa.

Bahaya daging tanpa lemak

Antibiotik biasanya digunakan dalam peternakan unggas dan telah dikaitkan dengan orang yang mendapat jangkitan, seperti jangkitan saluran kencing, yang tahan terhadap antibiotik.

Walaupun petani harus mematuhi peraturan yang meminimumkan jumlah antibiotik yang dapat melewati kita ketika makan unggas, mereka yang berkenaan mungkin ingin meneliti unggas organik atau menyatakan bahawa antibiotik belum digunakan.

Daging tanpa lemak memberikan purin tahap sederhana. Purin berguna untuk tubuh tetapi dapat meningkatkan risiko gout pada orang yang sensitif terhadapnya.

Kebersihan daging dan makanan tanpa lemak

Seperti jenis daging yang lain, risiko utama adalah dari memasak yang tidak mencukupi dan cara pengendalian dan penyimpanan daging yang tidak betul. Sentiasa basuh tangan dan perkakas yang telah menyentuh daging mentah.

Pastikan daging dimasak sepenuhnya sebelum anda memakannya, dan jangan sekali-kali memanaskan daging yang dimasak lebih dari sekali.

Apa yang digabungkan daging tanpa lemak dan ayam, ikan, telur, tahu, kacang dan biji, dan sayur-sayuran / kacang?

Makanan dari kumpulan makanan ini tergolong dalam 6 kategori. Contohnya merangkumi:

  1. Daging tanpa lemak - daging lembu, domba, daging sapi muda, daging babi, kanggaru, dan sosis tanpa lemak
  2. Unggas - ayam, ayam belanda, itik, emu, angsa, makhluk bersayap lindung nilai
  3. Makanan laut - ikan, udang, ketam, udang karang, kerang, tiram, kerang, kerang
  4. Telur - telur ayam, telur itik
  5. Kekacang / Kacang - Semua kacang, lentil, kacang buncis, kacang polong, tauhu.

Berapa banyak makan daging tanpa lemak

Garis Panduan mengesyorkan agar anda makan 1 hingga 3 hidangan makanan dari kumpulan makanan ini setiap hari, bergantung pada usia anda. Semasa mengandung, disyorkan 3-4 hidangan sehari.

Ragam adalah kunci. Selama seminggu, maksimum disyorkan sekitar 7 hidangan daging merah tanpa lemak. Walaupun begitu, ingatlah bahawa banyak orang dewasa memakan jumlah yang lebih besar daripada hidangan yang disarankan dalam daging, ayam, atau pesta ikan. Ikuti pautan di bawah untuk mengetahui berapa banyak hidangan yang anda perlu makan setiap hari.

Senarai daging tanpa lemak

  • Dada ayam. Ini adalah yang paling senang diperoleh dan paling biasa. …
  • Rusa. Hidangan daging rusa 3-ons mengandungi hanya 2 gram lemak, bahkan lebih sedikit lemak daripada seekor arnab. …
  • Pegar. …
  • Burung unta.

Daging merah tanpa lemak

Daging merah mempunyai reputasi yang cukup buruk kerana diketahui tinggi lemak tepu. Walaupun begitu, masih hidup dan baik untuk membakar daging merah tanpa lemak dengan sedikit kekangan. Hampir semua haiwan daging merah dapat menghasilkan potongan daging tanpa lemak, yang kemungkinan dilabel sebagai potongan pinggang atau bulat.

potongan daging merah tanpa lemak termasuk:

  • Steak panggang atau bulat bawah (juga dikenali sebagai London grill steak)
  • Stik separuh rata
  • Panggang bulat atau mata stik
  • Stik flank
  • Keratan rentas batang
  • Panggang bahu atau lengan
  • Stik bahu (juga dikenali sebagai steak peternakan)
  • Bahu panggang atau medali lembut
  • Stik sirloin (terutama bahagian atas, potongan panggang di tengah dan sisi hujung)
  • Strip loin steak (juga dikenali sebagai top loin steak)
  • Stik T-bone
  • Steak Tenderloin
  • Stik panggang atau bulat atas
  • Stik panggang atau tiga hujung

Anda juga boleh membeli daging lembu tanpa lemak dengan daging merah. Potongan daging lembu yang lebih kurus cenderung menjadi panggang dan stik yang lebih rendah, panggang mata dan stik, stik sisi sirloin, dan bahagian atas sirloin.

Daging lembu tanpa lemak mengandungi kurang dari 5 gram lemak setiap hidangan 3.5-ons. Hampir 2 gram lemak ini harus berasal dari lemak yang direndam, dan harus ada 95 miligram kolesterol atau kurang.

Ambil daging merah tanpa lemak

Sebilangan besar haiwan tersebut adalah haiwan daging merah. Contoh daging merah adalah daging lembu, domba, kambing, daging rusa, bison, dan daging babi. Daging merah juga boleh berasal dari burung seperti burung unta, angsa, dan itik.

Daging merah umumnya dianggap lebih buruk bagi anda berbanding protein lain, terutamanya daging putih seperti ayam atau produk makanan laut seperti salmon.

Lemak tepu dianggap berbahaya bagi kesihatan jika dikonsumsi secara berlebihan. Mengonsumsi terlalu banyak lemak tepu dapat meningkatkan kadar kolesterol anda dan mengurangkan risiko penyakit kardiovaskular.

Namun, ini tidak bermaksud anda harus menghindari daging merah sepenuhnya. Yang paling penting, anda pasti ingin mengelakkan kepingan daging merah berlemak.

Contoh daging merah tanpa lemak

Terdapat pelbagai jenis daging merah tanpa lemak. Contohnya, permainan liar seperti babi hutan dan daging rusa cenderung lebih kurus daripada daging lembu dan daging babi. Walau bagaimanapun, daging ini mahal dan sukar diperoleh.

Sekiranya pilihan anda terhad, perkara terbaik yang perlu dilakukan adalah mematuhi cadangan Persatuan Jantung Amerika dan dapatkan tali pinggang atau potongan daging yang paling banyak dimakan. Beberapa daging merah tanpa lemak yang mungkin anda dapati di kedai runcit termasuk daging babi dan tenderloin daging lembu.

Walaupun stik daging lembu boleh menjadi marmer atau berlemak, anda juga boleh mendapatkan pelbagai potongan daging tanpa lemak. Potongan daging merah tanpa lemak cenderung dilabel Pilihan atau Pilih, dan bukannya Perdana.

Daging dengan protein tanpa lemak

Protein adalah bahagian asas dari rutin makan yang wajar, namun, di sana sini terdapat lebih banyak lemak dan kalori daripada yang anda perlukan.

Nasib baik, terdapat pelbagai jenis makhluk tanpa lemak dan sumber protein tumbuhan untuk membantu anda memenuhi bahagian anda.

Pengambilan rujukan protein harian (RDI) untuk orang dewasa yang menggunakan 2,000 kalori sehari adalah 50 gram, walaupun sebilangan orang mungkin mendapat manfaat daripada makan lebih banyak daripada itu. Keperluan kalori dan protein individu anda berdasarkan pada usia, berat badan, tinggi badan, dan tahap aktiviti anda.

Di luar peranan penting protein dalam membina dan mengekalkan otot dan tisu di dalam badan anda dan membantu mengatur banyak proses badan, ia juga meningkatkan rasa kenyang (kenyang) dan dapat membantu mengawal berat badan anda.

Berikut adalah 13 makanan protein tanpa lemak yang perlu dipertimbangkan.

1. Ikan daging putih

Sebilangan besar ikan berdaging putih adalah sumber protein yang sangat kurus dan sangat baik. Mereka mengandungi kurang dari 3 gram lemak, sekitar 20 hingga 25 gram protein, dan 85 hingga 130 kalori setiap 100 gram hidangan yang dimasak.

Contoh ikan putih yang sangat kurus adalah ikan kod, haddock, pollock, wallow, halibut, tilapia, dan oren kasar.

Ikan putih ini sebahagian besarnya hanya mempunyai 10-25% lebih banyak lemak omega-3 daripada lemak yang lebih tinggi, lebih berlemak, ikan berdaging lebih jernih, misalnya, salmon coho atau sockeye. Dengan cara ini, adalah idea yang bagus untuk memakan dua jenis ikan.

Cara mudah untuk membeli fillet ikan sederhana boleh didapati di bahagian peti sejuk pasar raya anda. Apabila anda memasukkan fillet ke dalam peti sejuk pada waktu pagi dari peti sejuk anda, ia akan dicairkan dan siap dimasak untuk makan malam anda.

2. Yogurt Yunani biasa

Hidangan yogurt Yunani 170 gram mengandungi 15 hingga 20 gram protein, berbanding hanya 9 gram yogurt biasa.

Ini kerana bagaimana yogurt Yunani dibuat. Tujuannya adalah untuk membuang whey cair, meninggalkan produk yang lebih pekat dengan lebih banyak protein yang juga lebih tebal dan berkrim.

Sekiranya anda mencari kalori dan lemak serendah mungkin, dapatkan 100 kalori per yogurt Yunani tanpa lemak, 100 kalori.

Yogurt Yunani rendah lemak, yang mempunyai 3 gram lemak dan 125 kalori setiap hidangan 6 ons, juga merupakan pilihan yang tepat. Sekiranya anda memilih polos, anda boleh meninggalkan pemanis yang tidak perlu dan boleh menambah buah anda sendiri.

3. Kacang, kacang polong dan lentil

Kacang kering, kacang polong, dan lentil, juga dikenal sebagai kekacang, adalah subkumpulan kekacang. Mereka mengandungi rata-rata 8 gram protein setiap 1/2 cawan (100 gram) hidangan yang dimasak dan juga rendah lemak dan tinggi serat.

Kandungan serat dan protein yang tinggi dalam kekacang membantu mereka menjadi gemuk. Selain itu, jika anda makan kekacang secara berkala, serat dapat menurunkan kolesterol darah anda.

Dalam tinjauan 26 kajian terhadap 1,037 orang, makan rata-rata 2/3 cawan (130 gram) kekacang yang dimasak setiap hari selama sekurang-kurangnya tiga minggu mengakibatkan 7 mg / dL menurunkan kolesterol LDL “buruk” berbanding diet kawalan - itu setara kepada satu penurunan 5% LDL dari masa ke masa.

Khususnya, impuls dalam beberapa asid amino penting, blok protein dalam badan anda rendah. Walau bagaimanapun, jika anda memakan sumber protein berasaskan tumbuhan lain seperti biji-bijian atau kacang sepanjang hari, isilah jurang tersebut.

Soalan Lazim (Soalan Lazim)

Q. Adakah kambing adalah daging tanpa lemak?

A. Ini adalah sejenis daging merah - istilah yang digunakan untuk daging mamalia yang lebih banyak zat besi daripada ayam atau ikan.

Daging domba muda - pada tahun pertama - dikenali sebagai domba sementara domba adalah istilah untuk daging domba dewasa.

Ia paling sering dimakan mentah, tetapi domba yang disembuhkan (salai dan asin) juga biasa di beberapa tempat di dunia.

Menjadi banyak protein unggul dan banyak nutrien dan mineral, domba boleh menjadi segmen yang luar biasa dari rejimen pemakanan yang baik.

Di sini anda akan menemui semua yang perlu anda ketahui mengenai anak domba.

Maklumat pemakanan

Anak domba terdiri daripada protein, tetapi juga mengandungi jumlah lemak yang berlainan.

Hidangan domba panggang 3.5-ons (100 gram) menyediakan nutrien berikut:

  • Kalori: 258
  • Air: 57%
  • Protein: 25.6 gram
  • Karbohidrat: 0 gram
  • Gula: 0 gram
  • Serat: 0 gram
  • Lemak: 16.5 gram

Protein

Seperti jenis daging lain, domba terdiri daripada protein.

Kandungan protein domba tanpa lemak yang dimasak biasanya 25-26%.

Daging domba adalah sumber protein berkualiti tinggi yang menyediakan sembilan asid amino penting yang diperlukan oleh tubuh anda untuk pertumbuhan dan pemeliharaan.

Oleh itu, makan daging domba - atau jenis daging lain - sangat bermanfaat bagi ahli bina badan, atlet yang pulih, dan orang-orang selepas operasi.

Makan daging akan mendapat rezeki yang ideal pada titik mana pun tisu otot harus dibuat atau diperbaiki.

Q. Adakah daging tanpa lemak dan tanah?

A. Daging tanpa lemak adalah daging rendah lemak. Contoh daging tanpa lemak adalah ayam dan ayam belanda tanpa daging dan daging merah, seperti daging babi, dengan lemak yang dipangkas. Lemak pada potongan daging babi membentuk sekitar dua pertiga dari kandungan lemaknya dan kulit ayam dapat mencapai 80 persen dari kandungan lemaknya.

Q. Adakah stik kurus?

A. Sekiranya anda membeli daging lembu segar yang tidak mempunyai label pemakanan, ada kata-kata tertentu yang memberitahu bahawa dagingnya kurus. Ini termasuk "pinggang" dan "bulat".

Q. Adakah daging itik kurus?

A. Itik adalah daging tanpa lemak - hampir sama dengan lemak dan kalori dengan ayam tanpa kulit atau ayam belanda. Ia juga merupakan sumber selenium dan zink yang sangat baik, keduanya menyokong metabolisme sel yang sihat. Oleh kerana itik adalah daging merah, ia mengandungi lebih banyak zat besi daripada unggas lain.