Novel Cahaya Vs Manga

Apakah perbezaan antara manga, novel ringan dan novel visual?

Manga com adalah setara dengan buku komik. Ia dibaca dari belakang dan dari kanan ke kiri. Dan halaman anda.

Novel ringan: "Pada dasarnya ini adalah novel biasa, hanya gambar. Tidak banyak gambar, tetapi beberapa aksi, atau jika watak baru diperkenalkan, mungkin akan ada gambar.

Novel Visual  Ini adalah permainan video di mana anda adalah watak utama. Suatu keadaan disampaikan kepada anda dan bergantung pada apa yang anda pilih, ceritanya akan berubah. Sebilangan besar novel visual mempunyai tema romantis, seperti novel semalam.

Itu dia. (Melalui suku) Anda mungkin berpeluang keluar bersama Nagisa. Sekiranya anda mencuba lagi dengan Person X, beberapa bahagian permainan Nagisa menjadi tidak dapat ditahan dan berakhir dengan cara yang berbeza. Penyesuaian telefon bimbit adalah cerita dan mengikuti jalan itu (seperti Kalyan mengikuti jalan Nagisa).

Manga adalah buku komik atau versi buku komik Anis, tetapi hanya anda yang membaca dari kanan ke kiri. Novel ringan adalah buku yang telah diadaptasi ke Hollywood dan mempunyai dialog lebih banyak daripada yang lain (kebanyakan novel ringan pada dasarnya mempunyai lebih daripada 50% dialog) dan ia sinonim dengan novel muda. Novel visual lebih daripada sekadar permainan berasaskan teks dalam arti bahawa anda pada dasarnya membaca cerita dan bermain hanya apabila watak utama harus berpusing atau ketika ada wang. Sebilangan besar novel visual tidak mempunyai permainan, jadi anggaplah buku maya tanpa kertas berdasarkan tema anime.

Manga adalah buku komik.

Romantik ringan adalah percintaan biasa, tetapi wabak selalu ada.

Novel visual adalah novel interaktif. Ia seperti permainan video, tetapi pada dasarnya ia masih cerita.

Manga seperti komik

Novel ringan mempunyai lebih banyak penulisan (saya rasa) dan novel visual mempunyai permainan untuk dimainkan

Novel Cahaya Vs Manga