Ramai orang percaya bahawa hubungan jarak jauh tidak akan berjaya. Keluarga anda mungkin tidak mengizinkannya, dan beberapa rakan baik anda mungkin menasihati anda untuk tidak menganggapnya terlalu serius, sekiranya anda patah hati.

Tidak ada yang mengatakan bahawa ia akan menjadi mudah - jarak tambahan menjadikan banyak perkara tidak dapat dicapai. Perkara boleh menjadi rumit, dan kadang-kadang anda boleh merasa sedih dan kesepian.

Walau bagaimanapun, jarak yang lebih jauh juga menjadikan perkara yang paling sederhana paling manis, dapat memegang tangan orang lain, makan bersama di meja yang sama, merasakan sentuhan antara satu sama lain, berjalan-jalan bersama, mencium rambut satu sama lain ... keinginan kecil ini tiba-tiba dapat bererti lebih-lebih lagi dalam hubungan jarak jauh.

Petua Terbaik Untuk Membuat Hubungan Jarak Jauh Berfungsi

Hubungan jarak jauh mungkin sukar tetapi mereka juga mempunyai kejutan tersendiri. Untuk memastikan cinta anda tetap hidup dan kuat, berikut adalah beberapa petua untuk menjayakan hubungan jarak jauh anda:

" Umur tidak melindungi anda dari cinta. Tetapi cinta, hingga tahap tertentu, melindungi anda dari usia. " Anais Nin

1. Elakkan komunikasi berlebihan

Adalah tidak bijaksana untuk terlalu "melekit" dan posesif. Anda berdua tidak semestinya berkomunikasi 12 jam sehari untuk menjaga hubungan. Banyak pasangan berpendapat bahawa mereka perlu mengimbangi jarak dengan melakukan lebih banyak perkara. Ini tidak benar. Itu mungkin hanya akan memburukkan lagi keadaan. Tidak lama lagi anda akan bosan dengan "mengasihi."

Ingat: Kurang lebih banyak. Ini bukan mengenai spam - anda hanya akan menghabiskan diri anda. Ini benar-benar mengenai menggoda pada saat yang tepat dan menarik di tempat yang tepat.

2. Melihatnya sebagai peluang

Lihatnya sebagai perjalanan pembelajaran untuk anda berdua. Lihatnya sebagai ujian cinta anda satu sama lain. Seperti kata pepatah Cina, "Emas asli tidak takut dengan ujian api." Daripada memikirkan bahawa hubungan jarak jauh ini membuat anda berdua terpisah, anda harus percaya bahawa melalui pengalaman ini, anda berdua akan terikat dengan lebih kuat.

3. Tetapkan beberapa peraturan asas untuk menguruskan harapan anda

Anda berdua harus jelas dengan apa yang anda harapkan antara satu sama lain semasa hubungan jarak jauh ini. Tetapkan beberapa peraturan asas agar tidak ada di antara anda yang akan melakukan perkara yang mengejutkan pihak lain.

Contohnya, adakah anda berdua eksklusif? Adakah baik untuk orang lain pergi berkencan? Apakah tahap komitmen anda? Lebih baik terbuka antara satu sama lain mengenai semua perkara ini.

4. Cuba berkomunikasi secara berkala, dan kreatif

Sambut satu sama lain "selamat pagi" dan "selamat malam" setiap hari - ini adalah suatu keharusan. Selain itu, cubalah mengemas kini pasangan anda mengenai kehidupan anda dan kejadiannya, namun mungkin ada perkara biasa.

Untuk menaikkan permainan, saling menghantar gambar, klip audio dan video pendek dari semasa ke semasa. Dengan melakukan usaha seperti ini, anda membuat orang lain merasa disayangi dan dihormati.

5. Elakkan situasi "berbahaya"

Sekiranya anda sudah mengetahui bahawa pergi ke kelab atau minum bersama rakan anda pada waktu larut malam akan menggembirakan pasangan anda, maka anda harus 1. Tidak melakukannya atau 2. Beritahu pasangan anda terlebih dahulu agar dapat meyakinkannya.

Jangan cuai mengenai masalah seperti ini kerana pasangan anda hanya akan menjadi lebih risau atau curiga, dan tentu saja, sangat kecewa, kerana anda meletakkannya dalam posisi di mana dia merasa tidak berdaya atau kekurangan kawalan.

Juga, mudah bagi anda untuk terjebak dalam perangkap yang anda, tanpa sedar atau tidak, siapkan sendiri dengan "melepak" dengan permen pejabat anda selepas bekerja, atau keluar dengan seorang gadis atau lelaki dari masa lalu anda yang telah menggoda anda. Anda perlu menyedari bahaya sebelum memasuki keadaan.

Jangan hanya mendengarkan hati anda. Dengarkan juga fikiran anda.

6. Lakukan perkara bersama

Main permainan dalam talian bersama-sama. Tonton dokumentari di YouTube atau Vimeo pada masa yang sama. Bernyanyi antara satu sama lain di Skype semasa salah seorang daripada anda bermain gitar. "Berjalan-jalan bersama" di luar sambil saling memanggil video. Pergi membeli-belah dalam talian bersama - dan saling membeli hadiah

7. Lakukan perkara serupa

Sarankan buku, rancangan TV, filem, muzik, berita dan lain-lain antara satu sama lain. Apabila anda membaca, menonton dan mendengar perkara yang sama, anda akan mempunyai lebih banyak topik yang sama untuk dibincangkan.

Ini adalah kebaikan untuk mencipta beberapa pengalaman bersama walaupun anda tinggal berjauhan.

8. Melakukan lawatan antara satu sama lain

Lawatan adalah puncak setiap hubungan jarak jauh.

Setelah semua menunggu dan rindu dan berpantang, anda akhirnya dapat bertemu antara satu sama lain untuk memenuhi semua perkara kecil seperti berpegangan tangan, dan lain-lain yang biasa bagi pasangan lain tetapi sangat istimewa dan mesra bagi orang-orang dalam hubungan jarak jauh.

Ia seperti bunga api, bom glitter, confetti, pelangi dan rama-rama di mana sahaja.

9. Mempunyai matlamat dalam fikiran

"Apa yang ingin kita capai pada akhirnya?" "Berapa lama kita akan berpisah?" "Bagaimana dengan masa depan?" Ini adalah soalan yang mesti anda tanyakan kepada diri sendiri.

Sebenarnya, tidak ada pasangan yang boleh menjalin hubungan jarak jauh untuk selamanya. Akhirnya kita semua perlu tenang.

Oleh itu, buatlah rancangan antara satu sama lain. Lakukan garis masa, tandakan anggaran masa dan masa bersama, dan buat tujuan akhir.

Anda mesti berada di halaman yang sama dan mempunyai matlamat yang sama. Oleh itu, walaupun anda tidak tinggal di tempat yang sama dan zon waktu yang sama, anda berdua tetap termotivasi untuk bekerjasama ke arah yang sama menuju masa depan yang merangkumi satu sama lain.

10. Tetap jujur ​​antara satu sama lain

Bercakap tentang perasaan takut, tidak selamat, cemburu, apatis, apa sahaja. Sekiranya anda cuba menyembunyikan apa-apa dari pasangan anda, rahsia itu cepat atau lambat akan menelan anda dari dalam ke luar. Jangan cuba menangani sendiri semua perkara. Bersikap terbuka dan jujur ​​antara satu sama lain. Biarkan pasangan anda membantu anda dan berikan sokongan yang anda perlukan. lebih baik melihat masalahnya pada peringkat awal daripada hanya mengungkapnya ketika sudah terlambat.

Apa yang boleh anda lakukan untuk menjadikan Hubungan Jarak Jauh anda berfungsi?

Setelah mencari tanpa henti, akhirnya anda dapati seseorang yang layak untuk dikendalikan. Dan anda benar-benar gembira bersama. Tetapi melalui keadaan tertentu, anda mendapati diri anda terpisah dari yang anda gemari dengan jarak batu dan batu.

Tidak kira betapa anda saling mencintai, mungkin ada sebahagian daripada anda yang tertanya-tanya bagaimana atau jika hubungan anda akan bertahan dalam jarak yang jauh antara anda.

Pertama sekali, yakinlah bahawa hubungan jarak jauh boleh berjaya. Sebenarnya, kebanyakan pasangan mendapati diri mereka terpisah secara geografi pada satu ketika semasa hubungan perkahwinan atau perkahwinan mereka.

Banyak pasangan malah menunjukkan musim jarak jauh sebagai tonggak hubungan yang lebih kuat.

Sehubungan dengan itu, pasukan pakar hubungan kami di Lasting telah menyusun senarai petua terbaik mereka untuk mengekalkan, bertahan, dan bahkan berkembang dalam hubungan jarak jauh atau perkahwinan jarak jauh.

Kami harap hanya menunggu masa sehingga anda dan orang yang anda sayangi berdampingan lagi. Tetapi sementara ini, berikut adalah beberapa cadangan yang diluluskan oleh ahli terapi untuk memperkuat hubungan emosi anda, meredakan kesakitan pemisahan geografi, dan membantu hubungan anda semakin jauh.

"Kita paling hidup ketika kita sedang jatuh cinta." - John Updike

Berkomunikasi seberapa banyak (atau sedikit) yang anda perlukan untuk merasa berhubung

Kita hidup pada saat kita mempunyai akses antara satu sama lain sepanjang masa yang tidak pernah terjadi sebelumnya. Bagi mereka yang mempunyai hubungan jarak jauh, mencurahkan masa lapang yang luas untuk mengejar ketinggalan dapat menjadi hadiah yang luar biasa — asalkan anda berdua berada di halaman yang sama mengenainya.

Beberapa pasangan ingin merasa berhubung setiap jam. Ada yang merasa sukar untuk bercakap setiap hari. Bincangkan antara satu sama lain apa yang sesuai untuk frekuensi umum dan jangka masa yang akan anda habiskan untuk menghantar teks, bercakap, atau berbual video dalam sehari atau minggu. Dan bersikap terbuka untuk mengubah kecenderungan komunikasi anda kerana kehidupan menimbulkan tuntutan baru dan tidak dijangka.

"Jadilah di sana" walaupun anda sebenarnya tidak boleh berada di sana

Kajian selama beberapa dekad menunjukkan hubungan yang paling berpuas hati adalah di mana setiap pasangan berjaya menjawab panggilan emosi yang lain. Panggilan emosi adalah ribuan percubaan kecil untuk berhubung antara satu sama lain. Ini adalah salah satu konsep yang dijelaskan secara mendalam dalam sesi kesihatan perkahwinan Lasting, aplikasi kesihatan hubungan terkemuka.

Inti setiap panggilan emosi, anda benar-benar saling bertanya satu sama lain:

"Adakah anda akan berada di sana untuk saya?"

Menjawab panggilan emosi antara satu sama lain boleh menjadi rumit dalam hubungan jarak jauh. Anda tidak dapat secara fizikal muncul untuk mencapai kejayaan masing-masing atau meyakinkan seseorang dengan pelukan. Tetapi itu tidak menjadikan elemen penting dalam kejayaan hubungan menjadi kurang penting.

Sebaliknya, pasangan jarak jauh mungkin perlu lebih bersungguh-sungguh untuk bertindak balas terhadap percubaan saling berhubung. Sekiranya anda menjadualkan waktu untuk berbincang dengan pasangan anda, buatlah panggilan itu sebagai keutamaan, sama seperti anda akan mengadakan perjumpaan kerja atau janji temu doktor. Sekiranya pasangan anda mempunyai hari penting, hubungi atau menghantar teks terlebih dahulu untuk mengetahui bagaimana keadaannya. Dengan menenunkan keperluan pasangan anda ke hari anda, anda akan menunjukkan bahawa anda berada di sana untuk mereka, tidak kira sejauh mana jarak anda.

Cara Mengekalkan Hubungan Jarak Jauh

Hubungan jarak jauh datang dengan cabaran unik mereka sendiri, dan anda dapat melihat yang baik, yang buruk, dan yang buruk.

"Hubungan yang penuh kasih adalah hubungan di mana orang yang dikasihi bebas untuk menjadi dirinya sendiri - untuk ketawa dengan anda, tetapi tidak pernah pada anda; menangis dengan anda, tetapi tidak pernah kerana anda; mencintai hidup, mencintai dirinya sendiri, mencintai dicintai. Hubungan seperti itu didasarkan pada kebebasan dan tidak akan pernah tumbuh dalam hati yang cemburu. "

Anda Sentiasa Memerlukan Sesuatu yang Harus Diharapkan Bersama

Salah satu perkara yang membunuh hubungan jarak jauh adalah ketidakpastian berterusan dari segala-galanya. Soalan-soalan di atas boleh menguasai pemikiran seseorang. Ketidakpastian akan membuat anda berfikir, "Adakah ini semua bernilai?" "Apakah dia masih merasakan hal yang sama terhadapku seperti sebelumnya?" "Adakah dia diam-diam bertemu dengan gadis lain tanpa aku sedari?" "Adakah saya bercanda dengan semua ini? Mungkin kita mengerikan satu sama lain dan saya tidak mengetahuinya. ”

Semakin lama anda berjauhan, semakin banyak ketidakpastian ini dapat menjadi krisis eksistensial yang sah.

Itulah sebabnya apabila membuat hubungan jarak jauh berfungsi, sangat penting untuk selalu mempunyai tarikh yang anda berdua nantikan. Biasanya, ini adalah kali berikutnya anda berdua dapat melihat satu sama lain. Tetapi ini juga merupakan momen kehidupan utama lain — melamar pekerjaan di bandar orang lain, melihat pangsapuri di mana anda berdua boleh bahagia, percutian bersama, mungkin.

Jadikan Komunikasi Pilihan

Sebilangan besar pasangan jarak jauh membuat peraturan bahawa mereka harus mempunyai bilangan panggilan X atau bahawa mereka perlu bercakap setiap malam pada waktu tertentu. Anda boleh mendapatkan artikel dalam talian dengan mudah yang mengesyorkan tingkah laku seperti ini.

Pendekatan ini mungkin berfungsi untuk beberapa orang, tetapi saya selalu mendapati bahawa komunikasi harus berlaku secara organik. Anda harus bercakap antara satu sama lain apabila anda mahu, bukan kerana anda perlu. Dan jika itu bermaksud pergi beberapa hari tanpa berkomunikasi, maka jadilah. Orang ramai akan sibuk; dan secara berkala mempunyai beberapa hari untuk diri sendiri sebenarnya cukup sihat.

Komunikasi jelas penting dalam hubungan apa pun, tetapi lebih banyak komunikasi tidak selalu menjadi yang terbaik untuk pasangan dalam hubungan jarak jauh, terutama ketika berada dalam konteks paksa.

Apabila anda memaksa komunikasi, dua perkara boleh berlaku: Yang pertama ialah apabila anda pasti mengalami hari-hari yang tidak banyak anda bicarakan (atau tidak mahu bercakap), anda akan merenggut hubungan anda dan menghabiskan masa dengan pasangan anda bukan kerana anda mahu tetapi kerana anda merasa wajib. Selamat datang ke setiap perkahwinan yang buruk.

Jenis komunikasi yang tidak berinspirasi dan penuh pengisi ini sering menimbulkan lebih banyak masalah daripada yang diselesaikan. Sekiranya pasangan anda kelihatan lebih berminat dengan penyata cukai daripada mengejar hari anda, kemungkinan anda hanya perlu berhenti dan mencuba lagi esok. Terdapat perkara seperti pendedahan berlebihan.

Masalah kedua yang dapat timbul dari memaksa komunikasi adalah bahawa satu atau kedua orang itu dapat mulai membenci perasaan yang wajib dihubungkan. Kebencian ini kemudian mencetuskan pergaduhan bodoh yang hampir selalu berubah menjadi beberapa bentuk, "Saya mengorbankan lebih banyak daripada anda!" "Tidak, aku lebih banyak berkorban daripada kamu!" Dan bermain permainan I-dikorbankan-lebih-daripada-anda tidak pernah menyelesaikan apa-apa.

Cara terbaik untuk mengelakkan kesilapan ini adalah menjadikan semua komunikasi menjadi pilihan, yang bermaksud bahawa anda berdua boleh memilih keluar pada bila-bila masa. Caranya adalah dengan tidak memilih penyisihan ini secara peribadi apabila ia berlaku - bagaimanapun, pasangan anda bukan hamba anda. Sekiranya mereka mengalami minggu yang sibuk atau memerlukan masa bersendirian, itu sepenuhnya bergantung kepada mereka untuk membuat keputusan. TETAPI, anda perlu menggunakan keinginan (dan keinginan) pasangan anda untuk berkomunikasi sebagai barometer untuk bagaimana hubungan itu berjalan. Sekiranya pasangan anda secara spontan merasa seolah-olah dia hanya ingin bercakap beberapa kali seminggu dan bukannya beberapa kali sehari, itu adalah penyebab DAN kesannya perasaannya semakin jauh. Perkara itu patut dibincangkan dan jujur.

Kesimpulannya

Orang percaya bahawa hubungan jarak jauh sangat sukar dijaga. Anda berdua tinggal di tempat yang berbeza, bagaimana anda dapat menjadikan cinta anda lebih kuat? bagaimana anda boleh berkomunikasi antara satu sama lain? Ini adalah persepsi yang salah mengenai hubungan. Artikel ini menunjukkan bahawa hubungan jarak jauh berfungsi dengan baik. Ia mempunyai daya tarikan tersendiri. Anda tidak dapat merasakan kehadiran kekasih anda tetapi anda boleh bercakap dengannya. Nikmati saat-saat istimewa, tukar hadiah, dll. Ringkasnya, hubungan jarak jauh mengajar anda banyak.

Soalan Lazim (Soalan Lazim)

Q. Berapa peratus hubungan jarak jauh yang rosak?

A. 40%

Juga, pasangan dalam hubungan jarak jauh berharap dapat hidup bersama selama lebih kurang 14 bulan hubungan. Kira-kira 40% pasangan dalam hubungan jarak jauh terpisah; Kira-kira 4.5 bulan selepas hubungan adalah masa ketika pasangan mula menghadapi masalah paling kerap.

Q. Mengapa hubungan jarak jauh gagal?

A. Sama ada sebelum atau selepas bergerak bersama, pasangan tradisional dan pasangan LDR akan selalu mempunyai kadar kegagalan yang sangat tinggi. Walau bagaimanapun, hubungan jarak jauh mempunyai halangan tambahan: idealisasi, belajar semula, ketidakpastian, kekurangan komunikasi, kesunyian, dll. Pertengkaran untuk hubungan anda bergantung kepada anda.

Q. Adakah kecurangan berlaku dalam hubungan jarak jauh?

A. Beberapa kajian penyelidikan menunjukkan bahawa kecurangan tidak berlaku lebih kerap dalam hubungan jarak jauh. Para penyelidik menyimpulkan bahawa risiko menipu dalam hubungan lebih kuat dikaitkan dengan kualiti hubungan dan keperibadian yang terlibat.

Q. Bolehkah jarak membunuh hubungan?

A. Yang Cemburu. Cemburu sahaja sudah cukup untuk mematikan hubungan di mana kedua-dua individu saling bertemu setiap hari, jadi menambahkan jarak ke persamaan hanya meminta musibah terjadi. Bagaimana anda tahu jika anda berpacaran dengan orang yang cemburu?

Q. Bagaimana anda tahu jika seseorang mencintai anda dalam hubungan jarak jauh?

Anda berdua menghadapi cabaran dan perjuangan untuk menjalin hubungan jarak jauh bersama, walaupun satu pasangan lebih berdikari dan kurang ekspresif daripada yang lain, ada cinta sejati jika mereka mencuba yang terbaik agar mereka lebih bergantung secara emosional dan berpaut signifikan yang lain tidak akan merasa keseorangan dalam hal ini.

Baca Lagi ...

Cara Mendapatkan Anak Lelaki Untuk Menyukai Anda

Cara Mendapatkan Teman Wanita

Cara Mendapatkan Teman Lelaki

1 Suka

Richardson telah menjelaskan Hubungan Jarak Jauh dengan begitu deskriptif tetapi semua pandangannya adalah dengan cara positif tetapi itu adalah aspek subjek.

Hubungan

Orang sering menjalin hubungan kerana kasih sayang yang mereka rasakan dari orang yang mereka sayangi atau kadang-kadang itu adalah kejujuran atau cara bercakap, kadang-kadang senyuman paling sederhana yang membuat anda menyukainya tetapi hubungan berlaku apabila kedua-dua pasangan menunjukkan kasih sayang atau minat antara satu sama lain kadang-kadang orang mendapati kebiasaan atau minat yang sama yang menjadikan mereka menjalin hubungan.

Tetapi apabila pasangan menjalin hubungan mereka saling mengenali dengan lebih baik, perkara awal yang menarik mereka untuk lebih dekat hanyalah kasih sayang, tidak lebih atau kurang. Pasangan mula mengenali orang lain dengan lebih baik ketika mereka menjalin hubungan kerana ketika kita mengetahui bagaimana pasangan kita berfikir atau bagaimana dia berada dalam kehidupan bersama mereka, bagaimana gaya hidup mereka, itulah gunanya jika kita menerimanya sebagaimana sebenarnya hidup maka cinta sejati tetapi jika kita berusaha mengubah tabiat atau gaya hidup mereka maka itu bukanlah cinta sama sekali kerana tidak ada pasangan yang menjadi hamba.

Apabila pasangan jatuh cinta pada jodoh mereka, bertukar hadiah atau saling merasa lebih disayangi, berpegangan tangan, meluangkan masa untuk satu sama lain, sedikit kejutan dan semua perkara romantis menjadikan pasangan kita semakin jatuh cinta setiap hari, yang mana membawa kepada hubungan yang sihat. Saya secara peribadi berpendapat bahawa berada di sana untuk orang yang anda sayangi secara fizikal pada waktu mereka memerlukan atau masa emosi lebih penting daripada terdapat hampir pada panggilan telefon atau teks, secara fizikal menjadikan jantung orang yang kita sayangi mencair lebih cepat daripada tinggal jauh yang menjadikan tempat yang istimewa dalam hati kekasih.

Hubungan Jarak Jauh

Hubungan Jarak Jauh juga bernilai seperti ketika seseorang bersendirian dia hanya dekat dengan rakan jarak jauh mereka yang tidak tersedia secara fizikal tetapi kita boleh bercakap dengan mereka mengenai apa-apa perkara yang menjadikan tempat istimewa dalam hidup kita untuk mereka yang membawa kepada tahap kasih sayang yang lain yang menjadikan hubungan kita lebih kuat dengan mereka, kadang-kadang kita berharap mengapa mereka berada jauh sehingga kita dapat merasa jauh lebih baik daripada keadaan ini, perkara-perkara kecil ini membuat pasangan itu saling jatuh cinta satu sama lain di mana SMS bertukar menjadi panggilan suara dan seterusnya menjadi sembang video yang membuat ketagihan terhadap orang itu, dan ini adalah bagaimana orang asing ternyata menjadi orang yang paling istimewa dalam hidup seseorang, tetapi hubungan semacam ini memerlukan ketaatan yang kuat dari kedua belah pihak yang akan menjadikan hubungan mereka berjaya . Tidak tersedia untuk orang yang anda sayangi pada waktu memerlukan akan menjadi kerugian besar bagi hubungan anda. Pendek kata, akan ada banyak pergumulan dalam hubungan jarak jauh dibandingkan dengan hubungan normal. Di mana seseorang dapat mendengar suara orang yang mereka sayangi di mana anda dapat menatap mata mereka atau dapat merasakan kehangatan tangan mereka ketika berpegangan tangan, terdapat perbezaan besar antara kedua-dua hubungan normal hubungan jarak jauh.