Mangaka adalah nama Jepun untuk pelawak atau kartunis. Mereka adalah Pusat profesional untuk Bakuman. Di luar Jepun, manga biasanya merujuk kepada buku komik Jepun dan mangaka merujuk kepada pengarang manga, biasanya bahasa Jepun. Pada tahun 2006, kira-kira 3,000 mangaka bekerja di Jepun.

Sebilangan artis mungkin belajar selama beberapa tahun di sebuah kolej seni, sebuah sekolah manga, atau belajar di mangaka lain, sebelum memasuki dunia manga sebagai seniman profesional . Namun, ada perkara lain yang baru bermula di mangaka, selain menjadi pembantu dalam melamar pertandingan yang dikendalikan oleh pelbagai majalah . Contohnya, Naoko Takeuchi, penulis Sailor Moon, pemenang pertandingan yang ditaja oleh Kodansha, dan Osamu Tezuka, pencipta Astro Boy bermula tanpa menjadi pembantu .

Mangaka akan melangkah lebih jauh dengan menonjolkan potensi mereka sambil membangkitkan minat pelbagai institusi, orang atau jumlah pelanggan manga. Sebagai contoh, terdapat pelbagai pertandingan yang boleh anda sertai, ditaja oleh beberapa editor dan penerbit terbaik di lapangan. Mereka juga terkenal dengan bilangan manga yang berjalan secara serentak.

Mangaka terkaya di Jepun

Manga mungkin bukan masalah besar di Barat, tetapi, di Jepun, perniagaan besar, dan 10 mangaka ini telah menghasilkan banyak wang dengan seni mereka.

Kerja Mangaka adalah salah satu pekerjaan paling keren yang dapat anda fikirkan. Keupayaan untuk menjadikan dunia dan watak-watak yang disukai peminat adalah penghargaan dalam dirinya sendiri. Pertimbangkan untuk membandingkannya, bagaimanapun, dengan jumlah wang gila yang dihasilkan dari penjualan tajuk yang santai. Tidak hairanlah, banyak peminat manga, yang bermain dengan tulisan dan gambar mereka sendiri, mencari pencipta terkenal dan kaya ini.

Namun, menentukan siapa yang terkaya boleh menjadi sukar. Tidak semua Mangaka dilengkapi dengan apa yang mereka ada dalam akaun bank mereka, dan pembangun yang keluar tidak selalu dibayar untuk apa yang mereka hargai. Walau bagaimanapun, perinciannya tersedia secara meluas untuk penjualan jumlah manga, dan, apabila digabungkan dengan sumber yang membincangkan nilai bilangan pencipta individu, itu harus memberikan idea yang baik mengenai jumlah wang yang dihasilkan oleh Mangaka terbesar di Jepun.

Mangaka terkaya di Jepun

Seseorang mungkin juga perlu memikirkan warisan . Penciptanya mungkin tidak hidup, tetapi ciptaan mereka menghasilkan banyak wang untuk harta tanah mereka. Oleh itu, untuk menjadikannya lebih jelas, standard hanya akan merangkumi prestasi berkesan Pereka. Di samping itu, daripada menyentuh kumpulan, tahap akan tertumpu pada pencipta individu. Jadi, siapa Mangaka terkaya di Jepun?

1. George Morikawa

Hajime no Ippo adalah manga tinju yang telah berkembang lebih dari 20 tahun, masih ditarik oleh George Morikawa selama ini. Siri ini bermula pada tahun 1989 dan tidak ada tanda-tanda akan berakhir dalam masa terdekat. Ini bermakna banyak wang dan penjualan Morikawa. Seperti sekarang, siri ini mendekati penjualan berjumlah 100 juta. Sedangkan untuk nilai George Morikawa dianggarkan sekurang-kurangnya antara $ 1 juta. Ini nampaknya tidak masuk akal, dalam siri kalah mati. Morikawa mungkin berada pada tahap yang sangat tinggi, dengan angka dua digit.

George Morikawa

2. Keisuke Itagaki

Keisuke Itagaki Baki the Grappler mengikuti pemandu muda dalam siri pertandingan tempur mematikan tanpa had. Siri ini mengandungi banyak sekuel dan masih sangat berkesan hingga kini. Manga tempur sangat popular, dan Baki adalah antara yang terbesar. Dalam catatan gembira, anak perempuannya, pencipta Beastars, pasti mengikuti jejak ayahnya. Pelbagai koleksi Baki telah meningkat menjadi 75 juta hingga 80 juta dalam penjualan sukarelawan tangki dari segi nilai Keisuke Itagaki, yang sangat sukar untuk disahkan. Anggaran terbaik adalah 1 hingga 5 juta.

3. Yoichi Takahashi

Kapten Tsubasa dari Yoichi Takahashi adalah salah satu sukan Manga terbesar yang pernah dibuat dan disukai di seluruh Jepun dengan meniru watak dan lakonan dalam sukan. Siri ini telah membawa kepada kemunculan bola sepak (atau bola sepak, yang dibuat untuk anda orang Amerika) yang popular di Jepun. Dalam penjualan jumlah, Kapten Tsubasa, termasuk semua spin-off yang berkaitan, dengan mudah melepasi had penjualan sebanyak 80 juta. Sejauh Takahashi, itu dianggarkan antara 1 dan 5 juta, tetapi kesan terhadap populariti bola sepak Jepun adalah bonus besar.

Yoichi Takahashi

4. Hirohiko Araki

JoJo's Bizarre Adventure adalah salah satu manga yang paling bergaya dan disukai pada masa ini, dan ia berjaya dengan baik untuk pencipta Hirohiko Araki. Siri ini mengikuti pelbagai ahli warisan Jostar dan terkenal dengan hiburan yang tidak masuk akal dan selektif. Siri ini terkenal dengan konsep Stand, atau semacam spekulasi psikologi untuk tujuan pertempuran. Jualan JoJo mencapai sekurang-kurangnya 100 juta jumlah. Menurut perkiraan Hirohiko Araki, dianggarkan sekitar 6 hingga 13 juta, tetapi akhirnya nampaknya kecil. Mungkin Musuh Berdiri adalah musuh kebenaran.

Hirohiko Araki

5. Masashi Kishimoto

Masashi Kishimoto terkenal dengan Naruto, satu siri mengenai anak-anak muda yang dilatih untuk menjadi anjing. Pembohongan yang paling terkenal diikuti oleh Boruto, mengikuti anak-anak watak pertama Naruto. Siri ini, sekarang termasuk Boruto, adalah salah satu francais terlaris dalam sejarah dengan kira-kira 250 juta salinan. Sebagai tambahan kepada kejayaan siri ini, Masashi Kishimoto dianggarkan mempunyai kekayaan bersih 20 hingga 25 juta. Ya, ini adalah sejumlah besar wang, tetapi, memandangkan kesan dari kerjanya, nampaknya jumlah wang yang sangat kecil.

Masashi Kishimoto

6. Yoshihiro Togashi

Yoshihiro Togashi Hunter x Hunter mengikuti seorang budak lelaki bernama Gon yang mendapati bahawa ayahnya adalah pemburu terkenal, bentuk hiburan ketika datang ke manga. Siri ini sangat popular dan terkenal dengan barang antik, makhluk, dan lain-lain. Ini juga melahirkan sebuah kerajaan media kecil. Manga hampir mencecah 80 juta penjualan. Bagi nombor Yoshihiro Togashi? Itu dianggarkan bernilai $ 25 juta.

Yoshihiro Togashi

7. Hajime Isayama

Serangan terhadap pencipta Titan dan mangaka Hajime Isayama bukan sahaja menarik raksasa tetapi juga koleksi penjualan dan wang yang banyak untuk dikembalikan. Titan Attack mengikuti sebuah komuniti yang diancam oleh Titans raksasa, dan siri ini menjadi sangat popular, begitu terkenal sehingga berjaya memenangi lebih dari 100 juta salinan. Menurut Hajime Isayama, itu dianggarkan 45 hingga 50 juta.

8. Gosho Aoyama

Gosho Aoyama adalah protagonis Case Closed yang terkenal, dan kadang-kadang dikenali sebagai Detective Conan, manga mengenai seorang detektif tua yang menyelesaikan misteri semasa bekerja di sekolah rendah. Siri ini telah menjual sekitar 230 volume tankobon, walaupun jumlahnya mungkin sangat tinggi. Watak ini juga mempunyai perseteruan kecil dengan Conan O'Brien, Conan lain yang terkenal. Menurut anggaran, Gosho Aoyama dikatakan bernilai sekitar $ 50 juta. Tahap kejayaan ini bukan barang anak.

9. Akira Toriyama

Memanggil Akira Toriyama sebagai Mangaka paling berpengaruh di Jepun adalah tidak masuk akal. Dengan penjualan siri varietas Drag Ball yang meningkat menjadi 300 juta jilid, Toriyama sudah pasti menjadi ikon mitos. Toriyama juga memiliki keistimewaan melancarkan Dragon Ball Z, salah satu lagu crossover terbesar di Timur dan Barat, membawa manga ke AS dalam bentuk platform dengan hanya beberapa siri manga. Ini bukan satu-satunya sumber pendapatannya. Dia sangat bertanggungjawab dalam pembentukan watak dari siri permainan video Dragon Quest yang hebat.

Akira Toriyama

Walaupun terdapat pengaruh dan pengaruh Akira Toriyama yang besar, namun jumlah wang yang dianggarkan dalam beberapa sumber nampaknya berjumlah 45 hingga 50 juta. Ini kelihatan sangat rendah memandangkan ini adalah pembuat Dragon Ball, tetapi, kadang-kadang, orang hanya dibayar dengan apa yang mereka layak.

10. Eiichiro Oda

Tidak mengejutkan bahawa Eiichiro Oda, pengasas manga terlaris, One Piece, juga merupakan Mangaka terkaya dalam industri ini . Sejak pelancaran petualangan Straw-Hat Pirates pada tahun 1997, siri ini telah menjual lebih dari 450 juta tankōbon. Ini sudah 150 juta lebih banyak daripada penjualan terhad siri Dragon Ball Akira Toriyama. Ini adalah juggernaut yang benar-benar gila untuk francais.

Banyak angka nilai saksama meletakkan Eiichiro Oda pada 200 juta, dengan beberapa menganggarkan meningkat 230 juta. Ini menjadikan Eiichiro Oda bukan sahaja Mangaka kaya yang bekerja hari ini tetapi juga dalam sejarah.

Bolehkah orang bukan Jepun menjadi ab mangaka?

:diamond_shape_with_a_dot_inside: Budaya Manga bukan lagi hanya perkara Jepun, malah banyak Manga yang ditulis di Jepun atau Jepun disokong oleh artis Manga dari artis Korea dan Cina terutama ketika datang ke Anime.

:diamond_shape_with_a_dot_inside: Sebilangan besar artis Manga di Jepun akan mempelajari asas-asas di institusi atau sekolah Manga dan kemudian meneruskan kerjaya dengan menjadi pelajar artis Manga terkenal yang mereka gemari atau suka. Untuk ke sana anda perlu menunjukkan Manga, set, plot, watak dan gambar anda.

:diamond_shape_with_a_dot_inside: Satu perkara yang anda boleh mengatasi bahasa jika anda ingin menjadi artis Manga di Jepun, bahasa tetapi juga budaya Jepun dan nilainya. Ini mesti menjadi artis mangaka yang berjaya diluluskan di Jepun.

Soalan Lazim

Berikut adalah beberapa soalan yang sering diajukan oleh orang yang berkaitan dengan Mangaka

:one: Mengapa mangaka menyembunyikan wajah mereka?

Saya rasa itu masuk akal tidak seperti penulis buku komik barat yang mendedahkan nama mereka dalam buku komik mereka yang debut manga Jepun menyembunyikan wajah mereka kerana mereka tidak akan pernah mendedahkan kehidupan peribadi mereka kepada orang. Untuk membolehkan peminat mereka melihat penulis dengan mudah, mereka kadang-kadang menyimpan nama akaun pantat pelik.

:two: Berapa jam mangaka berfungsi?

Bekerja lebih dari sepuluh jam sehari dengan manga bermakna anda dapat menyegarkan semula kitaran tidur normal anda. Malah pencipta yang paling berjaya tidak mempunyai masa untuk berehat. Eichiro Oda (One Piece) hanya tidur tiga jam sehari antara 2 pagi dan 5 petang

:three: Adakah sukar untuk menjadi mangaka?

Seperti industri lain, ini adalah masalah kehendak dan kerja keras. Sama ada anda berhasrat untuk bekerja di Jepun atau kembali ke negara anda sendiri, kami mengesyorkan agar anda meluangkan masa untuk belajar bahasa Jepun terlebih dahulu. Anda akan mengambil masa kira-kira satu tahun untuk melakukannya tetapi ia akan bernilai setiap minit setiap saat anda.

:four: Adakah mangaka adalah kerjaya yang baik?

Dengan populariti manga yang semakin meningkat, kita dapat mengatakan bahawa seni manga boleh menjadi pilihan kerjaya yang bagus untuk dipilih. Walaupun ini mungkin benar bahawa seorang artis fiksyen dari luar Jepun mungkin menghadapi beberapa masalah untuk diterbitkan untuk kerja kerasnya.

Kesimpulannya

Manga Jepun adalah untuk orang dewasa dan kanak-kanak. Beberapa manga tidak memilukan kerana gambar mereka boleh menjadi samar-samar dan menakutkan. Namun, untuk sebagian besar, mangaka sangat berakar pada budaya Jepun dan mencerminkan industri besar yang melarikan diri dari Timur ke Barat, dan sama popularnya dengan peminat Barat seperti Timur. Tidak seperti Novelis Grafik tradisional, Manga Jepun adalah seni yang sangat berbeza yang memasuki dunia yang lebih biasa dengan orang Jepun yang biasa, tetapi sering mengejutkan watak Barat. Selalunya ini menggoda dengan sempadan antara gambar yang menarik dan menarik.

One Piece Eiichiro Oda telah ditayangkan di siri sejak 1997 dan telah terjual lebih dari 470 juta salinan di seluruh dunia. The One Piece adalah manga terlaris dan mungkin siri komedi terlaris.