Budaya Mexico, dipengaruhi oleh peradaban kuno Mexico, termasuk Aztec dan Maya dan penjajahan Eropah, bersemangat, berwarna, dan terang. Ini adalah salah satu budaya yang paling menarik dan unik di seluruh dunia.

Mexico

:arrow_forward: Budaya dan Adat istiadat Mexico yang lain

Dalam beberapa dekad yang lalu, budaya Mexico mengalami peralihan yang ketara dan tersebar luas di rantau ini. Banyak orang Mexico tinggal di bandar-bandar, tetapi kawasan luar bandar yang lebih kecil terus memainkan peranan utama dalam menentukan identiti kolektif negara yang kuat.

Mexico terdiri daripada pelbagai etnik, menurut CIA. 62 peratus penduduk ditentukan oleh kumpulan mestizo (Amerika-Sepanyol). Orang Amerindian atau kebanyakan orang India Amerika berjumlah 21% daripada populasi sedangkan 10% berkulit putih. Kumpulan ini mencipta tradisi khusus Mexico .

Individu Mexico mempunyai pelbagai adat dan tradisi. Mereka bangga dengan budaya rumah tangga mereka dan setiap wilayah mempunyai tradisi dan festivalnya. Banyak kepercayaan lama nenek moyang mereka dipertahankan yang menjadikannya destinasi menarik.

Di Republik Mexico, Nahuas, Otomis, Maya, Zapotec, Tzeltales, dan Tzotziles dimasukkan. Semua ini telah mempengaruhi masakan, perubatan, tradisi, dan warisan linguistik Mexico.

Identiti budaya Mexico melibatkan tarian. Mariachi disegani dan popular dan bermula pada abad ke-18. Kumpulan Mariachi secara tradisional terdiri dari lima pemuzik yang membawa pakaian wortel.

Mereka mungkin akan pada waktu AKU, ketika kumpulan mariachi tampil di mana sahaja di jalan dan di kafe ketika kamu belum pernah mendengar "La Cucaracha" (The Cockroach).

Bentuk tariannya juga biasa berlaku di seluruh Mexico. Jarabe Tapatio adalah salah satu tarian ikonik Mexico, mungkin tarian popular di negara ini. Ini meraikan rasa hormat dan sombrero dijalankan.

Walaupun di kampung terkecil, perayaan dan perayaan sangat penting di Mexico. Setiap komuniti mempunyai santo pelindungnya, dirayakan setiap tahun dengan perayaan dan upacara.

Budaya Dari perkampungan orang asli yang paling terpencil ke pinggir bandar Mexico City yang paling elegan menghabiskan hampir satu hari dalam setahun di sebuah acara yang banyak lagi.

Oleh itu, jika anda ingin karnival atau pesta Mexico mengalami warna dan semangat, anda perlu merancang percutian di Mexico. Pilihan hari dan perayaan kebangsaan di Mexico boleh didapati di sini.

:small_red_triangle: Bahasa Mexico

Orang Mexico berbahasa Sepanyol hari ini dengan majoriti. CIA menyatakan bahawa 92,7% orang Mexico berbahasa Sepanyol. Kira-kira 6% penduduk berbahasa Sepanyol dan pribumi, seperti bahasa Maya, Nahuatl, dan bahasa tempatan yang lain.

Dalam bahasa lain, kata-kata orang asli Mexico, seperti bahasa Inggeris, juga sudah biasa. Sebagai contoh, Nahuatl memang pencipta coklat, coyote, tomato, dan alpukat.

:heavy_check_mark: Agama Mexico

Talia Wagner, ahli terapi perkahwinan dan psikiatri Los Angeles menyatakan “.

"Banyak budaya Mexico menekankan pada nilai-nilai keagamaan dan Gereja, serta definisi masyarakat dan persamaan.

Menurut CIA, sekitar 82 peratus orang Mexico beragama Kristian, walaupun banyak yang menggabungkan komponen Mayan Pra-Hispanik. Presbyterian, iman Yehuwa, Advent Hari Ketujuh, Mormon, Lutheran, Methodist, Baptis , dan Anglikan semuanya diwakili dalam mazhab Agama. Penduduk Muslim, Yahudi, dan Buddha kecil masih berlaku.

:point_right: Pakaian Mexico

Trend antarabangsa mempengaruhi fesyen di Mexico. Pakaian bandar Mexico klasik sama di Eropah dan AS. Gaun seperti tunik yang gelisah disebut huipil adalah sebahagian daripada pakaian tradisional wanita Mexico. Jaket selimut besar yang disebut sarape adalah sebahagian daripada pakaian lelaki tradisional.

Ringkasan : Parti mestizo (Amerika-Sepanyol) merangkumi 62 peratus penduduk. Mexico menyumbang 21 peratus orang Amerindian atau terutamanya India Amerika. Setiap komuniti mempunyai santo pelindungnya, dengan perayaan dan perayaan setiap tahun.

Salah satu tarian klasik Mexico adalah Jarabe Tapatio, mungkin tarian popular di negara ini. Mariachi terkenal dan terkenal dan bermula pada akhir abad kelapan belas.

Orang Mexico mempunyai tradisi dan adat yang berbeza dan bangga dengan budaya rumahtangga mereka. Identiti budaya Mexico merangkumi tarian. Kira-kira 82% pendatang Mexico beragama Kristian, menurut CIA. Presbyterian, iman Yehuwa, Advent pada Hari Ketujuh, Mormon, Lutheran,

:man: Orang Mexico

Menurut tinjauan sejarah, keluarga adalah salah satu komponen budaya Mexico yang paling kritikal. Keluarga biasanya besar, dan orang Mexico menyedari tanggungjawab.

Penganjuran pesta adalah sebahagian besar dari kehidupan Mexico. Ini adalah pesta ulang tahun ke-15 untuk wanita muda sahaja. Ia bermaksud perjalanan dari masa kanak-kanak ke usia wanita untuk wanita.

:black_medium_small_square: Cuti dan Perayaan

Orang Mexico mempunyai banyak perayaan etnik dan tradisional yang mereka raikan untuk beberapa kejadian dan sebagai kenangan beberapa nenek moyang.

Mereka menunjukkan pelbagai gambaran pakaian dan makanan dan memberi nilai tambah pada masa yang diberikan.

Mari kita ikuti perayaan ini….

:small_red_triangle: Acara St. Christopher (16 hingga 25 Julai)

Festival de San Cristobal, yang berlaku di San Cristóbal de las Casas tidak disangka-sangka, juga berlaku pada bulan Julai. Pesta ini bersemangat dan bertenaga dan merangkumi bunga api, perarakan, perhimpunan dan perkusi palu, dan banyak tradisi kota Chiapas.

:tulip: Minggu yang diberkati (Minggu Suci)

Ini adalah perayaan utama Mexico, peristiwa yang sangat keagamaan untuk menandakan kelahiran semula Kristus. Ziarah dan upacara sedang berlangsung hari ini. Pergi ke Iztapalapa di pinggiran Mexico City, pesta besar dengan berlumuran darah.

:small_blue_diamond: Karnival Guelaguetza (Julai)

Guelaguetza adalah salah satu perhimpunan peribumi budaya terbesar di Mexico. Ia berlaku setiap dua hari Isnin selepas 16 Julai, selain pada 18 Julai ketika Presiden Benito Juarez meninggal dunia secara tiba-tiba. Ia akan diadakan setiap tahun.

Pada mulanya, ini mengenai perkongsian dan masyarakat kata-kata "guelaguetza" pada dasarnya adalah "pertukaran hadiah dan sumber daya timbal balik" dari Zapotec.

Hari ini adalah festival identiti budaya yang mempamerkan pakaian, tarian, dan masakan kumpulan ini. Memperingati budaya dalam acara pengunjung adalah cara untuk sejarah, adat istiadat, dan sastera asli Mexico.

Acara penting adalah menari . Paparan pengembangan Mexico ini berdasarkan pada batu bata dan pita pakaian tradisional yang berwarna-warni dan mencerminkan sejarah yang begitu berwarna.

Anda harus mencuba makanan biasa semasa festival, membeli kraf dan minum mezcal. Guelaguetza dilihat di Dewan Guelaguetza di bandar Oaxaca.

Mexico Pada waktu pagi, pertunjukan tarian rakyat dilakukan, pada waktu malam, Princesa Donaji ditiru di Ballet Folklorico de Oaxaca.

Di tempat-tempat seperti Culiapan, anda juga dapat membuat versi Guelaguetza yang lebih kecil dan lebih baru.

:blonde_woman: Perayaan Lady of Guadalupe (12 Disember)

Ini adalah acara keagamaan untuk menghormati Perawan Guadalupe Mary. Untuk mengakses gambar Maria, umat Katolik melakukannya semasa ziarah ke Guadalupe Basilica di Mexico City. Itu mungkin perayaan keagamaan terbesar di Mexico.

:small_blue_diamond: Hari Kebebasan (16 September)

Ini adalah cuti kebangsaan terbesar di Mexico memperingati pembebasan Mexico pada tahun 1810 dari rejim Sepanyol. The Cree of Independence di Zocalo diikuti dengan bunga api, muzik, dan tarian. Mexico City adalah lokasi yang ideal untuk acara ini.

:small_red_triangle: Acara hari mati (1 & 2 November)

Hari Orang Mati, disambut setiap tahun pada 2 November, adalah salah satu perayaan penting di Mexico. Tapak Warisan Spiritual Dunia juga diakreditasi oleh UNESCO

Orang mati mula berjalan di antara orang yang hidup pada hari itu. Ia tidak suram atau mengerikan, tidak seperti Halloween Mexico yang mempunyai kaitan dengan kematian. Orang Mexico cuba mengejek kematian, bermain dan meraikannya.

Anak-anak diajar di sekolah rendah untuk membuat puisi sajak, manusia yang relevan, di mana kematian datang kepada seseorang yang mereka cintai atau hormati. Perayaan yang penuh warna dan glamor ini ditangkap oleh Coco, sebuah filem Disney.

Jiwa nenek moyangnya ditawarkan semasa aktiviti ini. Makam dibina di rumah-rumah untuk menghormati saudara-mara yang telah meninggal dunia, dan pengawalan sepanjang makam sepanjang malam juga dilakukan.

Gerai di pasar menjual kerangka gula dan pan de Muertos. Di Pátzcuaro, di Janitzio, sebuah pulau di tengah sungai, ada upacara pertunjukan suar yang indah, tarian festival, dan ritual.

Hari mati Hari Mati disambut di seluruh Mexico tetapi Patzcuaro di negeri Michoacán adalah antara perayaan terbesar dan paling popular. Ini bermula pada malam 1 November, ketika masyarakat mengunjungi makam orang yang mereka sayangi dengan cempasúchil, jurnal Picado, dan tingkap melengkung makanan.

Kanu tasik mempunyai lilin tenaga kecil untuk memimpin penduduk asli ke Île de Janitzio, di mana pengawasan terjadi sepanjang malam di kuburan.

Pelancong boleh mengunjungi perkuburan berkenaan dengan semua orang yang bersukacita mungkin anda akan berkawan dengan penduduk dan dijemput untuk menyertai aktiviti ini.

Ringkasan : Perayaan utama budaya Mexico adalah St. Christopher, sebuah peristiwa yang sangat keagamaan untuk menandakan kelahiran semula Kristus. Salah satu festival peribumi budaya terbesar di Mexico ialah Karnival Guelaguetza. Festival ini merupakan keistimewaan bagi Perawan Guadalupe Mary dalam acara keagamaan.

Hari Orang Mati adalah salah satu daripada banyak peristiwa penting di negara ini dan diadakan setiap tahun pada 2 November. Pada bulan Julai, juga adalah perayaan San Cristóbal, yang tidak berlaku secara tiba-tiba di San Cristóbal de las Cortes.

Bunga api, tarian mengikuti Independence Cree di Zocalo. Pada hari itu, orang mati terus menuju ke arah orang yang masih hidup. Terdapat hubungan pelik dengan kematian di Mexico.

:church: Gereja St. John Chamullah

Salah satu aspek budaya Mexico yang paling menarik adalah agama Kristian Chamullah , yang berpusat di bandar San Juan Chamullah, Chiapas.

Untuk lebih memahami ungkapan agama dan budaya yang unik ini, perkara-perkara tertentu adalah penting sebelum perjalanan anda ke gereja.

Komuniti nampaknya langsung keluar dari sebuah filem, dengan gadis-gadis, wanita, dan anak-anak semua tanpa kasut dan menjual pelancong semua jenis barang buatan tangan .

Daripada batu nisan di tanah perkuburannya, gereja itu sendiri cukup hiasan, dengan "penjaga" berpakaian putih dengan jaket kapas putih untuk melindungi budaya kota.

Semasa berdakwah di Mexico pada tahun 1500-an, Katedral San Juan Bautista didirikan. Dengan kepercayaan bahawa mereka lebih cenderung untuk mengambil bahagian dalam massa, Evangelists merekrut orang asli dalam membina gereja - gereja .

Karya seni di sekitar pintu adalah salah satu dari beberapa kuil yang digunakan untuk melambangkan pemberontakan menentang pencerobohan dengan penjelasan pra-Hispanik. Penolakan penggantian budaya orang asli ini telah menyebabkan ekspresi Gereja Katolik yang sangat unik.

Aroma lilin adalah perkara pertama yang anda perhatikan ketika menyertai Kuil San Juan Bautista. Anda melihat bahawa tidak ada bangku di kuil dan lantai ditutup dengan pin kering.

Anda berderak ketika melewati lilin yang menyala. Di dalam batasan-batasan ini, pemuja melaksanakan agama tertentu mereka, yang disebut Katolik Chamal.

Anda dapat melihat upacara dukun di dalam gereja di mana ketumbar atau mistik (biasanya seorang wanita) mengorbankan seekor ayam untuk kesejahteraan anak setelah anda bernasib baik.

Piramid Mexico Tradisi, adat, dan tradisi Tzotzil ada di San Juan Chamullah. Kerajaan Mexico juga menetapkan kebebasan penduduk pribumi dan undang-undang dan kuasa mereka.

Berhati-hatilah untuk bersikap hormat semasa dalam perjalanan. Jangan mengambil gambar penduduk tempatan atau di dalam gereja sebelum bertanya. Bagi Tzotzils, mengambil gambar adalah seperti mengambil sekeping semangat.

Ringkasan : Chevillah Di kawasan San Joan Chamullah, Chiapas, Mexico, agama Kristian telah terjalin. Komuniti ini langsung keluar dari sebuah filem, dengan gadis-gadis, wanita, dan anak-anak menjual segala macam barang buatan tangan kepada pelancong. Kerajaan Mexico juga menetapkan kebebasan, undang-undang, dan kawalan penduduk asli. Penolakan penggantian budaya asli ini telah memberikan ungkapan yang sangat unik kepada Gereja Katolik.

:dress: Pakaian adat Mexico

Pakaian tradisional Mexico berwarna terang dan sayu. Pakaian tradisional boleh didapati dalam pelbagai gaya. Beberapa digunakan untuk perayaan dan percutian, sementara yang lain digunakan untuk perayaan dan upacara.

Ciri-ciri utama pakaian kebangsaan Mexico adalah pelindung matahari (oleh itu selimut sombrero dan pakaian itu sendiri terbuat dari bahan semula jadi), kecerahan (kain untuk pakaian kebanyakan berwarna-warni dan sangat bersulam.

Banyak pita berwarna digunakan), dan kesopanan sederhana (pakaiannya elegan, tidak malu-malu atau tidak sopan; skirt panjang, blaus lembut, bunga sering digunakan untuk memperindah kostum, gaya rambut, dan hiasan kepala).

Pakaian Lelaki
Sarape Sarape adalah gaun berpakaian berwarna-warni. Ia dapat dipakai sebagai pakaian seperti selendang atau selimut.
Saman Charro Pada Hari Kematian, sut Charro adalah sut khas yang bersulam cantik.
Sombrero Sombrero adalah topi Mexico yang luas. Topi ini terdiri daripada jerami atau kain berat. Ia melindungi kulit dari sinar matahari. Ini adalah bahagian pakaian yang paling dikenali di seluruh dunia.
Guayabero Guayabero adalah kemeja ringan yang dapat dipakai untuk acara tidak formal dan rasmi.
Jaket Baja Jaket Baja adalah pakaian bertudung Mexico yang popular di kalangan remaja Mexico dan Amerika.
Poncho Di Mexico, poncho adalah pakaian tradisional. Ia adalah lapisan pakaian yang hangat. Poncho boleh dipakai dengan pelbagai cara, termasuk dengan tudung dan lengan baju.
Pakaian Wanita
Huipil Huipil adalah jenis pakaian wanita yang popular di Mexico. Ia dipasangkan dengan skirt.
Quechquémitl Quechquémitl adalah jenis poncho perayaan yang dipakai di pesta, percutian, dan perayaan.
Rebozo Selendang / selendang yang terbuat dari kapas, bulu, atau sutera dikenali sebagai rebozo. Warna dan corak mewakili masyarakat.
Rok Mexico Rok Mexico boleh sepanjang lutut atau pergelangan kaki. Merekalah yang mempunyai hiasan.
Blaus Wanita Mexico juga menggayakan blaus. Terdapat pelbagai pilihan.

:plate_with_cutlery: Masakan Mexico

UNESCO mengakui masakan Mexico sebagai aspek warisan budaya tidak ketara pada tahun 2010. Masakan, ramuan, dan nuansa wilayah Mexico sangat luar biasa.

Barang-barang asli termasuk jagung, makanan laut, ayam belanda, tomato, dan cabai, sedangkan daging lembu, susu, daging babi, dan beras termasuk dalam persembahan Sepanyol .

Terdapat perbezaan besar dalam makanan di wilayah utara, selatan dan tengah. Bagi saya, terdapat beberapa budaya makanan terbaik Oaxaca.

Oaxaca adalah tempat yang menarik untuk orang Mexico dan pelancong dan merupakan lokasi yang mesti dilihat. Surfers terkenal dengan pantai yang luas dan indah tetapi mereka juga menawarkan seni bina yang luar biasa, karya kraftangan, lembah gunung, dan perayaan yang meriah .

Anda akan menjumpai sedikit pasar domestik berhampiran Arbol del Tule, sebuah pohon cemara dari Montezuma yang dianggap dua ribu tahun yang lalu. Banyak makanan istimewa Oaxaca, seperti Tasajo dan Chapulines, dapat dinikmati di sana.

Masakan Mexico Tlayuda adalah sejenis pizza berasaskan jagung. Sosnya adalah frijoles serta topping quasasily, Tasajo, potongan daging lembu kering dan Chapulines Sepanyol, dan hopper rumput pedas. Anda perlu melakukan sesuatu.

Tarikan lain di Oaxaca adalah coklat buatan tangan Mexico , yang merupakan pokok budaya Sepanyol. Biji kakao telah digunakan sebagai mata wang pada masa lalu.

Minuman kakao hangat, terbuat dari air, rempah, lada, dan ramuan, ditujukan untuk golongan elit dan dimakan hingga diperangi oleh para pejuang. Kayu manis dan gula diperkenalkan ketika akhirnya diangkut ke Eropah.

Anda boleh melakukannya juga sekarang. Untuk bulan-bulan yang lebih sejuk, koko panas dengan cili adalah minuman yang lazat.

Anda tidak boleh meninggalkan Mexico sehingga anda mencuba mana-mana taco yang berbeza. Anda mungkin terus berada di jalan raya di kafe-kafe tempatan kecil untuk merasakan taco lobster di Utara Mexico di sepanjang pantai Baja California Sur.

Mereka adalah tortilla tepung gandum dengan kacang, beras, dan lobster tempatan Mexico. Di sini, makanan laut bukanlah hidangan popular yang mahal dan makanan yang disediakan lautan.

Cuba taco kepada pastor atau yang terbaik juga, tacos de canasta, salah satu makanan jalanan kegemaran Mexico.

Salah satu akuarium paling terkenal, Los Especiales, dapat dilihat berhampiran Zocalo di Mexico City di Francisco Madero Street. Restoran adalah bahagian kecil, jadi anda boleh berada di gunung.

Pesan dan banyak jenis taco tersedia untuk ujian. Kemudian tempah satu dari masing-masing, atau satu dari masing-masing, kacang, chicharron, dan kentang.

Taco lembut dan lembab. Hidangan Mexico tidak kemas, berpatutan dan hebat. Jangan lupa untuk mengambil rempah-rempah yang diutamakan dengan alpukat adalah yang hijau.

Ringkasan : Bagi orang Mexico dan pelawat, Mexico adalah tempat yang indah dan tempat yang mesti dikunjungi ramai. Produk asli melibatkan jagung, makanan laut, ayam belanda, cabai, dan tomato. Bahagian Sepanyol menyajikan daging lembu, susu, daging babi, dan nasi. Di wilayah utara, selatan dan tengah terdapat perbezaan makanan yang besar. Oaxaca, budaya kuliner terbaik Mexico dapat ditemui dengan baik dengan mengunjungi bandar pesisir Oaxaca.

Ini adalah tempat yang sangat baik untuk mencari ekonomi rumah kecil berhampiran Arbol del Tule, sebuah pohon cemara yang berpusat di Montezuma. Lebih halus dan taco lembut. Makanan Mexico tidak kemas.

:dancer: Mariachis

Tarian

Muzik mariachi adalah unsur lain yang menjadi teras Warisan Budaya Tidak Ketara Mexico. Tanpa Mariachis anda tidak akan mempunyai kumpulan Mexico yang sebenar.

Salah satu perkara romantis yang dapat anda bayangkan adalah bahawa di tengah malam cinta anda akan membuat anda terjaga dengan muzik mariachi yang tenang di tingkap bilik. Mendengarkan mariachi dan menyanyikan lagu mariachi adalah semacam ritual Mexico.

Muzik oleh Mariachi boleh menjadi lagu romantik, lagu Mexico, atau lagu Mexico. Ia diatur oleh para penghibur yang mengenakan pakaian charro dengan alat muzik dan sangkakala.

Nyanyian dan persembahan adalah gaya yang sangat unik dan terutama bahagian yang mereka berteriak: 'ay, yeah, yeah!'

Pergi ke Plaza Garibaldi di Mexico City pada waktu malam untuk menikmati muzik mariachi . Bertolak ke Tenampa Salon di mana tequila dan mezcal boleh dinikmati. Sekiranya anda lebih suka berkunjung ke Restoran Arroyo lebih fokus kepada keluarga sepanjang hari.

Semasa makan tengah hari di Mexico, antara pukul 15:00 dan 17:30, anda akan menikmati mariachi hidup sambil makan sumber makanan, panggang.

Sekiranya anda mencari trek, tanyakan kepada El Rey, Si Nos Dejan, Matalas, Cielo Rojo, atau Mexico.

Ringkasan : Mariachi adalah pusat Warisan Budaya Unik di Mexico. Dilakukan oleh pelakon yang berpakaian alat muzik dan sangkakala dengan pakaian charro. Ini gaya yang sangat unik untuk menyanyi dan menunjukkan dan khususnya bahagian yang mereka berteriak: "yeah.

:cocktail: Minuman TEQUILA DI Liqueur, JALISCO

Kunjungan ke Tequila di Jalisco dan Kereta Api Tequila adalah suatu keharusan bagi golongan tua dan muda dan adat Mexico yang disayangi.

Dua kereta api berlepas dari Daerah Guadalajara , menuju ke Jose Cuervo's dan Casa Herradura dua kilang penyulingan terbesar dan tertua di Mexico.

Semasa menaiki kereta api, anda dapat menikmati semua tequila tetapi jangan berlebihan, kerana anda harus minum dan melakukan lebih banyak perkara ketika anda tiba.

Anda boleh menikmati Loteri, permainan seperti bingo Tradisional yang terkenal, selama 2 jam di kereta api. Semasa tiba, sehingga anda memasuki ladang dan penyulingan agave, anda akan disambut dengan muzik dan lagu mariachi.

Setiap hari Sabtu, Jose Cuervo Express keluar sepanjang jalan memerlukan sekitar 11 jam, termasuk lawatan ke Tequila, di mana anda dapat menikmati bandar atau makan.

Kereta Api Herradura akan diadakan di Casa Herradura pada hari Sabtu dan Ahad dan akan mengunjungi Amatitan dengan makanan.

Kereta api ini bukan sahaja memikat, tetapi juga peluang untuk meningkatkan lebih banyak lagi mengenai pembuatan Tequila, dan peranan luar biasa yang dimainkan oleh jimador.

Lihat dan rasai mengapa patriotisme Mexico menjadi sumber tequila. Kanak-kanak dibenarkan menaiki kereta api, ketahuilah bahawa ia adalah perjalanan alkohol. Kereta biasa adalah untuk keluarga dan kereta premium hanya untuk orang dewasa.

Ringkasan : Jose Cuervo Express meninggalkan Guadalajara setiap hujung minggu dan berhenti di Train Tequila. Kereta api kanak-kanak dibenarkan, ketahuilah bahawa ia adalah perjalanan alkohol. Selama 2 jam di kereta api, anda akan mengalami Lottery, Standard Bingo Spiel yang terkenal. Lihat dan rasakan mengapa Tequila kini menjadi simbol imperialisme Mexico.

:beetle: Tempat Perlindungan Firefly

Di wilayah Tlaxcala, anda akan mendapat pertunjukan tradisi Mexico yang luar biasa, yang dilakukan secara lalai untuk keluarga. Dalam ritual penyatuan yang luar biasa, berjuta-juta serangga menyalakan langit malam di dekat Nanacamilpa di hutan.

Pada waktu senja, kira-kira jam 8 malam, memulakan lawatan Firefly Sanctuary . Pertama, masuk ke kawasan hutan dan dengar sedikit tentang serangga.

Satu misteri telah masuk ke dalamnya, lampu kecil mulai muncul, satu persatu, sebelum puncak ritual tiba-tiba menampakkan jutaan lampu di seluruh anda.

Cuba jangan memukul pembakar dan jangan mematikannya jika jatuh di tangan. Apabila dihidupkan dan dimatikan, biarkan ia berehat. Lampu yang berkelip melambangkan Krismas yang tenang.

Kabin meliputi tempat perlindungan di mana pemandangan gunung berhutan yang indah harus dipelihara dan dikagumi. Musim adalah antara bulan Jun dan Ogos, dengan keadaan yang tepat selepas hujan dan penurunan bulan.

Datang dengan mantel pakaian yang tahan lama dan hangat. Anda boleh mengunjungi kunang-kunang terdapat sejumlah tempat yang dibenarkan. Lihat laman web Tlaxcala Tourist Corporation.

Ringkasan : Terdapat demonstrasi adat Mexico yang luar biasa di kawasan wilayah Tlaxcala, yang dilakukan secara lalai untuk komuniti. Langit malam berhampiran Nanacamilpa di hutan berjuta-juta serangga. Dari bulan Jun hingga Ogos, dengan keadaan tepat setelah hujan dan bulan turun.

Fakta Budaya mengenai Mexico

  • 34 LAMAN UNESCO Masih terdapat 34 laman web UNESCO di dalam kawasan warisan Mexico City untuk melindungi beberapa waktu.
  • Bullring terbesar di dunia Ia juga tidak menghairankan bahawa Mexico adalah rumah kepada Plaza de Toros Mexico, bullring terbesar di dunia. Berhampiran dengan Stadium Azul
  • Mesin cetak pertama Amerika Utara Pada tahun 1539, Juan Pablo dari Mexico menggunakan akhbar awal Amerika Utara dan membuat 35 buku dengan buku ini dari tahun itu hingga tahun 1560, sehingga ia meninggal dunia.
  • Penemuan TV warna Untuk TV saluran transmisi TV warna awal. peralatan. 1942 adalah tahun dan baru 17 tahun! Pada tahun 1946, dia mula-mula menyampaikan warna dari Mexico City.
  • Negara terbesar kedua Beberapa pakar juga mendakwa persaingan Mexico untuk negara terbesar pertama yang dikalahkan Amerika Syarikat. Malangnya, hampir 1 dari 6 orang dewasa Mexico mempunyai jantung dan diabetes dan masalah berkaitan dengan berat badan semakin berleluasa.
  • Puncak tertinggi ketiga di gunung tertinggi di Amerika Utara adalah Veracruz dan Puebla setelah Gunung McKinley di Amerika Syarikat, dan Puncak Logan di Kanada.
  • Bahasa Sepanyol mempunyai lebih banyak Perkataan Arab Setelah orang Sepanyol menakluk Mexico, bahasa Sepanyol pada dasarnya dinyatakan di negara lama, yang menghilangkan bahasa Arab, yang kemudian diturunkan oleh orang Sepanyol.
  • Sistem Pertanian yang Unik Kerana sistem pertanian inventif yang diciptakan oleh masyarakat pribumi awal dan diperkuat oleh orang Aztec ketika berkuasa di Lembah Mexico kawasan ini selalu produktif dan dapat dilaksanakan.
  • 59 Varieti jagung endemik Mexico juga merupakan rumah bagi pelbagai jenis item ini dengan lebih daripada 59 jenis, bukan hanya dari salah satu tanaman utama dunia, jagung.

:high_brightness: Soalan Lazim (Soalan Lazim)

Mari kita lihat pertanyaan mengenai tradisi Mexico

S1. Apakah adat budaya di Mexico?

6 perayaan unik amalan Mexico.

  • Sekiranya satu perkara diketahui di Mexico, itu adalah perayaan.
  • Piñata adalah antara ritual Mexico yang paling biasa.
  • Nama Panggilan.
  • Alebrijes.
  • Tradisi makan.
  • Nikmati warisan Mexico.

S2. Adakah budaya adalah ciri Mexico?

Warisan Mexico melambangkan gabungan akar leluhur bangsa dan latar belakang penaklukan dan penaklukan Eropah Barat. Tradisi Mexico moden juga menggunakan latar belakang jiwa orang yang berbeza.

S3. Apakah keyakinan Mexico?

Orang Mexico sering sangat rohani dan Katolik adalah agama yang paling umum. Sejak dia muncul di Indian Juan Diego pada 12 Disember lebih dari 400 tahun yang lalu, dewi Guadalupe diakui sebagai penyelamatnya.

S4. Mengapa keluarga dalam tamadun Mexico begitu penting?

Dalam budaya Latino, keluarga tradisional adalah satu-satunya unit terpenting. Ini mempengaruhi persepsi dan tingkah laku anggotanya terhadap dunia luar. Dalam hubungan luaran, orang Latin menganggap mereka mencerminkan komuniti mereka.

S5. Dari mana tradisi Mexico berasal?

Identiti Mexico moden dibentuk oleh pertukaran budaya dan intimidasi antara penduduk Amerika dan orang Eropah , gabungan komuniti Eropah dan Orang Asli serantau, yang berkembang pada zaman Sepanyol menjadi warisan budaya.

S6. Apakah kewarganegaraan Mexico?

Konsep Mexico adalah pembentukan orang-orang yang ingin memperoleh kuasa politik dan mengekalkannya. Banyak yang menggunakan konsep pribumi untuk mewujudkan imej Mexico telah memanfaatkan atau bekerjasama dengan pemberdayaan ideologi tempatan.

S7. Di Mexico, apakah stereotaip jantina?

Secara tradisinya, budaya Mexico mempromosikan dua norma gender utama, Machismo, dan marianismo.

S8. Apa cita-cita keluarga Mexico?

Keluarga Mexico sangat berakar pada cita-cita seperti perpaduan keluarga, penghormatan terhadap ibu bapa dan keyakinan agama, etika kerja, dan rasa patriotisme .

S9. Apakah ritual Krismas Mexico?

Dari 12 Disember hingga 6 Januari, Percutian disambut di Mexico. Anak-anak juga akan mengambil bahagian secara aktif dalam perjumpaan 'Posada' atau Posadas dari Malam ke-16 hingga Krismas. Untuk penginapan atau penginapan, Posada adalah bahasa Sepanyol. Posada selalu hijau, lumut, dan tanglung di sekitar bahagian luar struktur.

S10. Apa nama semua orang pada Malam Tahun Baru Mexico?

Malam Mexico yang sangat penting adalah Malam Tahun Baru, Nochevieja atau Año Nuevo, dan perjumpaan boleh diadakan dengan rakan dan keluarga pada waktu petang atau di bar dan restoran di mana anda boleh menari sepanjang malam.

:bulb: Kesimpulannya

Budaya Mexico topik yang menarik untuk dibaca kerana Mexico adalah salah satu negara yang paling pesat berkembang di dunia. Lebih 117 juta penduduk. Negara maritim dan negara perbatasan dikongsi oleh Mexico dan Amerika Syarikat .

Saya harap pembaca mendapat pengetahuan mengenai Mexico dan budaya di tempat ini. Coklat, jagung, dan cili terdedah kepada orang ramai di Mexico. Piramid Cholula di Mexico adalah monumen terbesar.

Penduduk Katolik Mexico terletak di sebelah Brazil. Mexico sejauh ini merupakan negara yang paling ramai penduduknya di dunia dan merupakan negara kedua paling ramai penduduk di dunia yang berbahasa Sepanyol.

Mexico City menyediakan pameran yang tidak dapat ditandingi untuk budaya manusia beribu-ribu tahun yang dikumpulkan Mexico seperti muzium hidup yang luar biasa.

Ciri utama yang dibincangkan adalah perayaan mereka dan makanan yang berbeza dengan muzik adalah lagu utama negara.

Baca Juga

Bendera New Mexico Gaji Purata di Mexico Budaya kolektivis Budaya Jepun