Muffin adalah makanan penaik berasaskan adunan yang dipermanis secara kimia. Ini adalah gabungan antara kek nisbah rendah dan roti cepat dari segi tekstur. Sehingga dibakar, adunan muffin biasanya dituangkan ke dalam bekas berbentuk cawan yang sempit. Produk siap mempunyai bentuk "cupcake" yang khas. Muffin mempunyai ciri-ciri berikut: Crumb yang lembab, tekstur kenyal, butiran remah tidak rata, dengan retakan atau celah yang melewatinya, dan bahagian atas yang berbentuk lonceng atau halus. Walaupun muffin roti cepat manis popular, versi sedap dengan bahan seperti telur dan keju juga tersedia. Roti leper dan roti cepat digunakan secara meluas di dunia sekarang. Muffin semakin popular sebagai alternatif sarapan. Muffin mendapat perhatian seperti makanan ringan antara makanan, pencuci mulut, dan juga penambahan makan malam. Muffin cip coklat, muffin pisang, muffin madu, mufin susu, muffin brownie, muffin strawberi, dan mufin kopi adalah pelbagai jenis muffin.

Muffin

Bahan-bahan untuk Muffin

Bahan pantri standard diperlukan untuk muffin biasa . Ini sudah pasti ada dalam simpanan anda. Mari kita hadapi syarat ...

  • Resipi dirumuskan dengan tepung serba guna.
  • Serbuk penaik digunakan untuk melumurkan lapisan muffin.
  • Garam: Kerana tanpa sentuhan atau dua garam, hidangan tidak boleh dimakan.
  • Semasa membuat muffin, saya suka mentega krim manis tanpa garam.
  • Hanya ada sebilangan kecil gula yang digunakan.
  • Anda memerlukan 2 biji telur besar.
  • Untuk muffin, saya menggunakan susu keseluruhan, tetapi susu mentega juga sesuai.

Bahan-bahan untuk mufin

Berikut adalah petua untuk membuat muffin terbaik:

  • Anda boleh menggantikan minyak dengan mentega tetapi ingat bahawa mufin akan lebih lancar.
  • Sebaiknya gunakan campuran minyak dan mentega. Gunakan 1/4 cawan mentega cair dan 1/4 cawan minyak.
  • Menggunakan tepung bebas gluten Bob's Red Mill untuk menjadikan muffin bebas gluten. Tepung Baking Bebas Gluten (nisbah 1-ke-1).
  • Susu utuh boleh diganti dengan susu dadih , ais krim, atau tauhu. Sekiranya anda ingin menggunakan yogurt Yunani, anda perlu menipiskannya terlebih dahulu dengan air. Muffin semasa sarapan

Muffin mempunyai serpihan lembab dengan rasa kenyal, butiran serpihan tidak teratur dengan lubang atau lubang yang melintang di atasnya, dan bahagian atas berbentuk loceng atau rata. Walaupun mufin roti cepat manis adalah biasa, terdapat juga versi sedap dengan ramuan seperti jagung dan keju.

Jenis Muffin

Sarapan tidak akan lezat lagi kerana muffin dalam senarai ini, yang dilengkapi dengan pelbagai rasa dan tekstur. Muffin selalu disukai oleh semua orang. Mereka sangat disukai terutamanya untuk sarapan pagi atau minum teh tetapi mereka juga boleh disajikan dengan makan tengah hari atau makan malam. Muffin buatan sendiri jauh lebih unggul daripada apa yang anda dapati di kafe tempatan. Terdapat pelbagai pilihan, mulai dari rasa dasar seperti blueberry hingga yang lebih kompleks seperti roti bakar Perancis .

Mereka sihat dan ringan untuk dimakan tetapi semua orang akan gembira jika dibuat di rumah juga dan tanpa masa. Roti leper adalah penemuan Inggeris atau Eropah dari awal abad ke-18, sementara roti segera adalah penemuan Amerika Utara abad ke-19. Di dunia sekarang, kedua-duanya biasa digunakan. Muffin telah menjadi sangat popular sebagai alternatif sarapan untuk orang Denmark dan donat. Mereka menjadi popular seperti makanan ringan antara makanan, pencuci mulut, dan juga lauk makan malam. Sekarang saya akan berkongsi dengan anda resipi untuk pelbagai jenis Muffin.

Berikut adalah pelbagai jenis muffin:

1. MUFFIN DENGAN Pisang

Muffin pisang

Selama lebih dari satu dekad, ini menjadi kegemaran saya. Itu adalah salah satu hidangan pertama yang menjadi ketagihan. Rasanya manis dan enak, dan enak untuk sarapan atau pencuci mulut . Resipi muffin bermula dengan pisang, madu , telur, dan ekstrak vanila. Hanya sebelum bahan kering ditambahkan, masukkan bahan basah. Dengan spatula getah, lipat kacang jika perlu. Panaskan oven hingga 350 ° F dan bakar selama 20 minit, atau apabila tusuk gigi yang dimasukkan di tengah keluar bersih.

2. CHOCOLATE CHIP MUFFINS

Muffin cip coklat

Salah satu keperluan penyejuk beku - sarapan pagi yang lazat dan sedap. Panaskan ketuhar hingga 350 ° F (180 darjah Celsius). Satukan tepung, gula, serbuk penaik, dan garam dalam mangkuk besar. Dalam cawan campuran, pukul telur, masukkan krim masam dengan campuran tepung. Masukkan gula, minyak, dan kerepek coklat, kemudian tuangkan 2/3 adunan ke dalam tin muffin yang sudah berminyak atau berlapis. Masak selama 15-20 minit, atau sebelum muffin yang disentuh perlahan-lahan muncul kembali. Tin muffin yang digunakan dalam resipi ini adalah biasa.

3. MUFFIN MADU

Ini adalah salah satu muffin madu lazat kegemaran saya, yang disajikan di dalam mangkuk roti. Mereka sedap digiling gula. Satukan bahan kering dalam mangkuk pengadun. Dalam cawan pencampuran, gabungkan minyak dan madu; masukkan telur dan pukul dengan kuat. Masukkan pisang dan gaul rata. Masukkan bahan kering dan air panas ke bahan basah, gabungkan dengan baik selepas setiap penambahan. Isi 24 cawan muffin berminyak separuh dengan adunan; bakar pada suhu 325 darjah selama 15 minit, atau hingga kekuningan dan selesai. Keluarkan dari ketuhar dan letakkan di rak penyejuk sehingga sejuk.

4. MUFFIN APPLE-CINAMON

Muffin epal

Terima kasih kepada epal sari dan epal yang dihiris, mufin kayu manis epal ini mempunyai rasa epal yang besar dan gula-gula kayu manis yang hebat di atasnya. Dalam mangkuk besar, kisar bahan-bahan kering dan kacau rata, kemudian masukkan cecair dan epal cincang, sudu ke dalam tin muffin berminyak sekitar 2/3 penuh, dan bakar pada suhu 400 ° F selama 20-25 minit.

5. MUFFIN SUSU

Muffin Susu dibuat dalam masa yang lebih sedikit dan hanya memerlukan sedikit ramuan. Tetapi tidak diragukan lagi mereka enak dan sihat dengan susu dan mentega atau minyak sayuran . Seseorang boleh menyukainya setelah memakan Susu Muffin. Sekarang kita akan memulakan resipi dengan berkongsi ramuan Susu Muffin adalah susu setengah cawan, tepung serba guna atau satu cawan halus, setengah cawan gula, mentega atau minyak dua sudu besar, susu krim atau serbuk dua sudu besar , baking soda atau Baking Powder setengah sudu teh atau kedua-dua soda penaik dan serbuk penaik - seperempat sudu teh. Untuk membuat muffin susu, ayak tepung, tambahkan serbuk penaik atau baking soda dengannya. Sekarang asingkan dua sudu gula dan tambahkan gula dalam susu, pukul campuran sehingga cair gula kemudian masukkan mentega atau minyak dan gaul rata. Sekarang campurkan dengan tepung. Sekarang tuangkan campuran ke dalam cetakan pembungkus muffin, bakar selama sepuluh minit hanya pada suhu 180 atau sehingga mereka berwarna coklat keemasan. Angkat dari oven dan biarkan hingga sejuk.

6. MUFFIN BROWNIE

Muffin Brownie

Ikuti semua langkah yang sama seperti yang disebutkan di atas dalam resipi Muffin. Buat krim dengan Coklat seperti resipi yang diberikan di atas, dan tambahkan dua sudu serbuk Kakao di Better. Bakar dan sejuk kemudian hiaskan dengan coklat. Muffin coklat anda siap dengan Susu dan bukannya telur.

7. MENJANA DENGAN MUFFIN

Sekiranya anda mempunyai muffin hanya dalam sekeping atau anda tidak mahu memakannya lebih banyak. Buat serbuk di dalam mesin pencincang atau penggiling. Sekarang masukkan susu ke dalamnya. Tidak perlu banyak gula atau mentega, jika satu perempat cawan muffin tambahkan hanya satu cawan susu, satu sudu teh gula, dan satu sudu teh mentega. Masak atau bakar hanya selama beberapa minit sehingga pekat atau keemasan. Masukkan ke dalam mangkuk atau pinggan dan hidangkan.

8. NUT MUFFIN

Ikuti resipi satu, dan buat adunan muffin. Sekarang tambahkan kacang-kacangan yang anda suka di dalamnya dan dengan sebilangan kecil membuat serbuk atau gunakan kacang keseluruhan dan hiaskan dengannya. Tuangkan ke dalam bungkus muffin atau acuan dan bakar selama sepuluh minit. Kini Muffin kacang anda sudah siap.

9. KELAPA KOPI

Muffin Kopi

Buat adunan untuk mengikuti resipi Muffin. Kemudian masukkan dua sudu teh kopi . Sekarang tuangkan ke dalam bungkus muffin dan bakar selama sepuluh minit seperti yang dijelaskan terlebih dahulu. Muffin kopi anda sudah siap, semburkan sedikit serbuk kopi di atasnya dan hidangan manis atau sarapan pagi yang enak sudah siap.

10. MUFFIN STRAWBERRY

Muffin dengan strawberi

Buat adunan untuk mengikuti resipi Muffin. Sekarang masukkan ke dalam campuran beberapa strawberi setelah dihancurkan. Sekarang bakar selama sepuluh minit dalam bungkus muffin atau ke dalam mangkuk kecil. Muffin strawberi yang enak dan sihat sudah siap. Anda boleh membuat setiap Muffin Buah dengan resipi yang sama ini hanya dengan menukar Buah. Dan nikmati semua Buah dengan Muffin di Rumah.

Muffin sangat disukai terutama untuk sarapan atau waktu minum teh tetapi ia juga boleh disajikan dengan makan tengah hari atau makan malam. Muffin buatan sendiri jauh lebih unggul daripada apa yang anda dapati di kafe tempatan. Terdapat beberapa pilihan, mulai dari staples seperti blueberry hingga pilihan yang lebih rumit seperti roti bakar Perancis. Berikut adalah pelbagai jenis muffin: Muffin epal-kayu manis, muffin cip coklat, dan mufin madu.

Nota: seseorang boleh memanggang muffin ke dalam mangkuk kecil dan juga di atas kuali atau periuk besar. Mereka akan dibuat dalam masa 7-10 minit.

Berpakaian berbeza pada muffin

Setelah membuat muffin ambil susu tepung atau krim. Sekiranya anda menggunakan susu tepung, tambahkan satu sudu teh air lebih banyak kemudian masukkan gula dan pukul sehingga rata sehingga berkrim dan gebu. Sekarang ambil satu muffin dan hamparkan sedikit lapisan krim siap di atasnya. Begitu juga, letakkan pada setiap muffin. Mereka akan kelihatan hebat jika tidak menyukai mereka atau mahu mengabaikannya. Buat spread / krim dengan Chocolate lekapkan susu tepung atau krim dari resipi penyebaran / krim. Dan masukkan serbuk coklat dalam kuantiti yang sama, sediakan seperti resipi yang diberikan sebelumnya, dan buat coklat merebak. Ia juga akan sedap.

Ringkasan Muffin adalah makanan panggang yang terdapat dalam setiap saiz hidangan. Roti rata yang dibangkitkan sebahagiannya dibakar dan kemudian dimasak di atas wajan, dan roti cepat seperti kek cawan yang dibumbui secara kimia dan kemudian dibakar dalam acuan.

Soalan Lazim

Muffin terbuat dari adunan yang berisi telur, gula, dan tepung yang dibakar dalam acuan. Tetapi terdapat banyak teknik untuk membakar Muffin yang lembut dan lembut. Oleh itu, orang ramai mempunyai banyak persoalan di dalam membakar muffin. Jawapan bagi beberapa soalan yang sering diajukan adalah:

1. Apa yang menyebabkan mufin kering dan rapuh?

Lebih daripada mencampurkan adunan dan memasak terlalu banyak muffin adalah dua penyebab mufin kering dan keras. Jadi, inilah tiga kunci mudah untuk membuat muffin blueberry yang sangat lembut dan enak: Menggunakan mentega dan minyak; mentega menambah rasa, sementara minyak menambah kelembapan. Oleh itu, manfaatkan kedua-duanya. Makanan panggang kecil, termasuk muffin, kek cawan, dan croissant, dapat dipulihkan dengan mengukusnya. Letakkannya di dalam bakul pengukus di atas air yang perlahan-lahan mendidih, sepasang pada satu masa, dengan banyak ruang di antara mereka untuk stim beredar.

2. Muffin mana yang paling popular?

Nampaknya terdapat banyak senarai rasa muffin terlaris kerana terdapat varieti muffin. Blueberry adalah rasa muffin yang paling biasa, diikuti oleh Zucchini, Better Morning, Chocolate, dan Banana.

3. Apa sebenarnya perbezaan antara muffin dan kek cawan?

Resipi kek cawan biasanya mengandungi lebih banyak gula dan lemak (mentega, minyak, atau tenusu) daripada resipi muffin, dan boleh mempunyai bahan penambah tekstur seperti telur kocok atau krim masam. Dan, ya, frosting hampir selalu terdapat dalam kek cawan. Muffin, sebaliknya, biasanya diadun menggunakan proses muffin, tanpa mengira rasa.

4. Berapakah suhu yang sempurna untuk membakar muffin?

Untuk Muffin Mini atau Muffin Standard: Kurangkan waktu memanggang hingga kira-kira 20 minit keseluruhan untuk muffin ukuran biasa yang dibakar dalam kuali muffin 12 kiraan: 5 minit pada 425 ° F, diikuti dengan 15 minit pada 350 ° F. Resipi ini membuat 14-15 muffin bersaiz standard. Bakar selama 11-13 minit pada suhu 350 ° F untuk kira-kira 40 muffin mini.

5. Apa yang berlaku jika anda membuat muffin dengan telur tambahan?

Menambah lebih banyak kuning telur ke dalam adunan membantu adunan mengekalkan lebih banyak kelembapan dan gula tambahan kerana pengemulsi menahan air dan lemak bersama. Ini menghasilkan kek yang lebih lembut dan lebih manis yang mengekalkan bentuknya daripada menjadi jisim berair ketika ia memanggang. Dalam barangan bakar kami, telur memainkan peranan penting. Kek dan biskut kami mendapat faedah dari tekstur, ragi, warna, dan rasa yang disediakan oleh telur. Sebilangan besar produk yang dipanggang bermaksud memberikan ketinggian dan teksturnya kepada gabungan telur dan tepung yang halus.

6. Mengapa hanya kuning telur diperlukan dalam beberapa resipi?

Apabila resipi hanya memerlukan kuning telur, biasanya kerana kandungan lemak dan potensi pengemulsi kuning telur diperlukan. Perlu juga diingat bahawa kuning telur membuat putih telur tidak masuk ke dalam bubur, itulah sebabnya, apabila resipi memerlukannya, mereka mesti dipisahkan dengan teliti.

7. Berapa lama anda menyimpan muffin di dalam kuali setelah dibakar?

Hidupkan muffin ke dalam kuali sebelum mengeluarkannya. Sebelum mengeluarkan muffin dari kuali, biarkan sejuk sedikit dan pulihkan ketenangan mereka selama kira-kira lima minit. Sekiranya anda menunggu lebih dari 5 minit, muffin boleh menjadi lembab, jadi perhatikan waktunya.

8. Bagaimana anda membuat muffin bertambah dengan ukuran yang sesuai?

Suhu ketuhar mungkin merupakan faktor yang paling ketara. Semasa pertama kali memasukkan muffin ke dalam ketuhar, berikan panas panas yang lebih panas (220C / 420F) untuk menyokongnya di luar set muffin dengan cepat ketika bahagian dalamnya mulai naik, menghasilkan tampilan atas muffin.

9. Adakah betul menggunakan tepung roti dalam muffin?

Oleh kerana anda tidak menggunakan adunan yang cukup untuk mencetuskan gluten, sesuatu yang membuat proses muffin (gabungkan basah, gabungkan kering, campurkan cukup untuk menggabungkan) sebenarnya akan dibuat dengan tepung roti. Jadi, jika anda mempunyai bahagian yang lembut, anda boleh membuat muffin, biskut, roti soda, dan biskut.

10. Adakah perlu membiarkan adunan muffin berehat?

Adakah anda tahu bahawa anda harus membiarkan adunan muffin anda duduk sekurang-kurangnya satu jam atau semalaman di dalam peti sejuk (lebih disukai)? Molekul pati dalam tepung mengambil cecair dalam bateri semasa waktu rehat. Ini membolehkan mereka mengembang, menghasilkan adunan yang lebih tebal dan lebih likat.

Kesimpulannya

Muffin adalah kepingan roti halus dalam bentuk kek cawan. Mereka hadir dalam pelbagai rasa manis dan gurih dan boleh dimakan panas atau sejuk. Kek cawan dan muffin dibezakan oleh fasa pencampuran dan ketekunan adunan. Mentega dan gula dikisar bersama untuk membuat adunan berkrim dan lembap untuk kek cawan. Sebaliknya, adunan muffin dipukul dengan ringan dan tetap kental. Ini menghasilkan makanan yang lebih padat. Muffin Roti atau gandum utuh adalah mufin yang lebih sihat, mereka adalah makanan ringan sarapan rendah serat dan rendah lemak yang tinggi kalsium, fosfat, magnesium, dan selenium. Walau bagaimanapun, berhati-hati dengan apa yang anda letakkan di atasnya. Menggunakan banyak mentega atau jeli malah akan menambah banyak kalori.

artikel berkaitan

Muffin coklat berganda yang enak hanya dalam 10 minit dengan 10 ramuan

Resepi Buttermilk

Alternatif dadih

Bagaimana membuat roti bakar Perancis?

Bagaimana membuat spageti?

Diluluskan oleh Saira Imran

MUFFIN: JENIS biskut MUFFINS terdiri daripada pemukul pelbagai pelekap dan selepas itu disiapkan atau gelombang mikro.

ia adalah makanan yang paling digemari oleh kanak-kanak dan individu setiap zaman seperti yang saya ingin fikirkan. yang tidak terlalu mahukan biskut

CARA MUDAH UNTUK MEMBUAT MUFFIN DALAM CUP

  • ambil 3 sudu tepung keseluruhan dalam cawan (anda boleh menggunakan apa sahaja).

  • tambah sentuhan serbuk pemanasan.

  • tambahkan 4 sudu gula (anda boleh menambah seperti yang ditunjukkan oleh citarasa anda).

  • tambah 1-2 sudu makan serbuk coco (budi bicara).

  • masukkan garam.

  • tambah setengah sudu meja perwujudan vanila (budi bicara).

  • sekarang gabungkan campuran kering semuanya menjadi satu.

  • tambahkan 2 sudu besar minyak masak atau minyak sayuran (anda boleh menambah 3 sudu besar untuk membuatnya lembap).

  • masukkan 3-4 sudu makan susu.

  • menggabungkan setiap pemasangan sebagai satu

  • ketuhar gelombang mikro selama 1:30 minit. lihat dengan tusuk gigi dengan anggapan ia mengatakan yang sebenarnya, jika tidak, ketuhar selama 30 saat.

Manfaatkan MUFFIN ANDA DI RUMAH SETIAP HARI.

** PERBEZAAN ANTARA MUFFIN DAN CUPCAKE?

Perbezaan ketara antara biskut dan kek cawan adalah kek cawan yang mempunyai lapisan atas atau aising

sementara biskut tidak mempunyai aising atau toping.

biskut tidak mempunyai topping itulah sebabnya kita boleh membuat biskut semasa sarapan atau makan malam kerana mengejutkan untuk memulakan hari dengan dan sangat ringan.

Kira-kira enam tahun yang lalu, saya mengumpulkan sepuluh resipi kegemaran saya di setiap kategori yang saya ada di sini di Brown Eyed Baker. Tidak perlu dikatakan, saya telah membuat banyak lagi resipi sejak itu! Sejak beberapa tahun kebelakangan ini, saya secara berkala mengemas kini senarai supaya sentiasa sesuai dengan kegemaran saya. Pada musim sejuk, saya suka menyimpan muffin kegemaran saya di dalam peti sejuk, jadi saya fikir sekarang adalah masa yang tepat untuk menyusun senarai ini untuk anda! MUFFIN APPLE DENGAN TOPING CINNAMON-GULA: Muffin epal-kayu manis ini dibungkus dengan rasa epal yang besar berkat cider epal dan epal yang telah dicincang dan dimasak, dengan gula-gula kayu manis yang hebat di atasnya. Anda pasti ingin membuat satu atau dua tambahan untuk disimpan di dalam peti sejuk. Selain dari rasa epal yang kuat, topeng muffin ini benar-benar MEMINTA UNTUK… gabungan gula pasir dan gula merah, bersama kayu manis - ia sangat manis , lapisan yang renyah dan akan membuatkan anda ingin menyimpan bahagian atas untuk terakhir (sekurang-kurangnya, saya lakukan!). Sama ada anda memilih pemetik epal di kebun tempatan atau hanya mengambil kegemaran anda dari kedai runcit, muffin kayu manis epal ini PERLU masuk dalam senarai roti anda. Mereka tidak cepat berkumpul seperti kebanyakan, tetapi mereka bernilai setiap saat masa persiapan. Kami taksub dengan mereka! BAGAIMANA MEMBUAT MEREKA DARI SCRATCH? Resipi ini sedikit pengecualian daripada resipi muffin satu mangkuk cepat kerana anda memasak epal dengan mentega dan gula merah terlebih dahulu, tetapi ia bernilai 100% untuk masa tambahan. Ini adalah bagaimana kita menjadikannya:

  1. Masak epal dengan mentega, gula merah, dan kayu manis sehingga kelembapan telah menguap. Ketepikan hingga sejuk.
  2. Siapkan kuali.
  3. Pukul bersama bahan kering.
  4. Pukul bahan basah.
  5. Masukkan sari apel, yogurt, dan vanila ke bahan basah.
  6. Lipat bahan basah dan epal masak dengan bahan kering.
  7. Bahagikan antara cawan muffin.
  8. Taburkan dengan gula gula kayu manis.
  9. Bakar hingga coklat keemasan dan terdapat beberapa serbuk lembap pada tusuk gigi. MENYEDIAKAN APLIKASI: Epal Terbaik untuk Digunakan : Jenis epal yang paling disukai untuk dibakar perlu cukup tegas untuk mengekalkan bentuknya semasa proses memanggang dan tidak berubah menjadi bubur. Walaupun Granny Smith adalah pilihan pertama yang semula jadi, semua epal lain adalah pengganti yang hebat (dan lazat!):
  • Garing madu

  • Jonagold

  • Emas Sedap

  • Wanita Pink

  • Braeburn

  • Cortland Chopped vs shredded: Memasak epal cincang membantu menghilangkan kelembapan berlebihan yang sebaliknya akan meresap jika anda memasukkan apel yang tidak dimasak ke dalam adunan, yang akan menghasilkan mufin lebat dan lembek. Kami tidak mahu itu! Sekiranya anda lebih suka tekstur epal yang diparut sepanjang muffin, saya cadangkan mencincang pada lubang besar parut kotak dan kemudian memasak seperti yang diarahkan dalam resipi di bawah, tetapi anda tidak perlu memasak epal yang telah dipotong selagi epal yang dicincang . BANANA MUFFINS: Saya tidak sering makan muffin untuk sarapan pagi, tetapi apabila saya makan, saya tertarik dengan jenis pisang atau blueberry. Tidak syak lagi, sebahagian besarnya adalah bahawa mereka berdua cenderung mempunyai konsistensi dan rasa seperti pencuci mulut bagi mereka. Sekiranya saya ingin menikmati sesuatu yang manis untuk sarapan pagi, saya akan habiskan semuanya! Saya telah membuat muffin pisang mudah ini sejak berabad-abad lamanya dan saya masih belum menemui resipi lain yang lebih saya sukai. Ini ternyata gebu, lembab dan terasa seperti roti pisang ... pasti sarapan. Saya suka bahawa resipi ini menghasilkan lebih banyak daripada 12 muffin biasa kerana ia membeku dengan sangat baik. Saya biasanya akan meninggalkan sebilangan muffin untuk sarapan selama beberapa hari, kemudian membekukan baki yang lain. Setelah cepat ketuhar dalam ketuhar gelombang mikro, mereka sempurna. Muffin Pisang mudah ini adalah makanan terbaik yang pernah anda makan! BAHAN-BAHAN:

  • cawan tepung serba guna

  • sudu penaik sudu teh

  • garam sudu teh

  • ½ serbuk penaik sudu teh

  • cawan gula pasir

  • cawan minyak sayuran

  • telur

  • sudu besar ekstrak vanila

  • pisang masak (dikupas dan tumbuk kasar) ARAHAN:

  1. Panaskan oven hingga 325 darjah F. Gariskan dua tin muffin bersaiz standard dengan pelapik kertas.
  2. Dalam mangkuk sederhana, pukul bersama tepung, baking soda, garam dan serbuk penaik dalam mangkuk sederhana untuk dikisar; mengetepikan.
  3. Dalam mangkuk besar, pukul gula, minyak, telur dan vanila hingga sebati. Masukkan perlahan-lahan pisang.
  4. Masukkan bahan kering ke dalam campuran pisang dan, dengan menggunakan spatula getah, lipat adunan hingga sebati.
  5. Isi cawan muffin yang telah siap kira-kira dua pertiga penuh. Bakar muffin sehingga bahagian atas berwarna coklat keemasan dan penguji yang dimasukkan ke tengah keluar bersih, kira-kira 25 minit. Pindahkan muffin ke rak dan sejukkan sedikit sebelum dikeluarkan dan dihidangkan. Muffin boleh disimpan di dalam bekas kedap udara pada suhu bilik sehingga 4 hari, atau dibekukan dalam bekas yang disimpan dalam peti sejuk sehingga 1 bulan. MUFFIN BLUEBERRY BERRYLICIOUS: Muffin blueberry ini dipenuhi dengan blueberry segar, mempunyai selai blueberry segar di seluruhnya dan diisi dengan gula untuk gigitan renyah! Saya bukan orang sarapan pagi yang besar; sebenarnya, saya menghabiskan sebahagian besar tahun sekolah menengah dan kuliah saya untuk melewatkan sarapan sama sekali. Walaupun sekarang saya terlalu gemar melakukan perkara itu secara rutin, saya masih tidak banyak menghabiskan masa untuk menyediakan sarapan. Akibatnya, saya sering mengambil semangkuk bijirin, kek beras dengan mentega Sun, atau sesuatu yang cepat. Namun, jika saya sering berkunjung dan mendapat peluang untuk mengambil sarapan dari kedai roti, maka ia adalah mufin blueberry sepanjang hari, setiap hari. Saya jarang membuat muffin di rumah, tetapi sejak membuat mufin blueberry ini, saya yakin bahawa perlu ada simpanan berterusan di dalam peti sejuk saya untuk situasi kecemasan (iaitu Joseph bangun pada pukul 5:45 pagi dan saya hanya memerlukan sesuatu di perut saya!). Muffin ini bukan sahaja dimuatkan dengan blueberry segar, tetapi anda juga mengambil blueberry lebih banyak dan memasaknya menjadi jem tebal dan memusingkannya ke tengah muffin. Anda akan menyedari bahawa saya melakukan pekerjaan yang agak buruk untuk mendapatkan pusingan ke dalam muffin. Saya meletakkannya di atas dan sukar untuk memasukkannya ke dalam adunan. Saya akan mengesyorkan mengambil bahagian belakang sudu pengukur anda dan menolak ke tengah muffin untuk membuat sedikit baik dan kemudian masukkan blueberry yang dimasak ke dalamnya. Itulah rancangan saya untuk maju. Terlepas dari langkah salah ini, ini adalah muffin blueberry yang paling MENAKJUBKAN - begitu banyak rasa dan lapisan gula memberikannya rasa hebat dengan setiap gigitan. Ini betul-betul resipi muffin blueberry saya dan saya merancang untuk menyimpan peti sejuk beku saya! CHOCOLATE CHIP MUFFINS: Saya pasti seorang muffin gal, tetapi saya lupa tentang betapa saya menyayangi mereka sehingga Januari berguling-guling dan saya duduk di bilik hospital. Pagi selepas Joseph, saya dan suami mengisi borang sarapan dan dia memeriksa muffin blueberry atas pesanannya. Saya fikir itu terdengar baik dan menambahkannya ke pesanan saya juga. Muffin blueberry yang tiba pasti datang dari bungkusan, tapi ya ampun, ia benar-benar melanda pagi itu. Ini mungkin disebabkan oleh fakta bahawa itu adalah makanan pertama yang saya makan dalam sehari setengah yang bukan kerepek ais, tetapi itu membuat saya ingat betapa saya sangat menyukai muffin yang baik. Muffin ini sangat cepat dan mudah dibuat, hanya mengambil masa 10 minit dari masa anda bermula sehingga mereka berada di dalam oven. Mereka dipanggang lembut dan lembut, tidak terlalu rapuh, dan dengan sedikit kepingan dari gula pasir. Sekiranya anda menyukai permulaan yang manis untuk pagi anda, mufin ini akan sesuai dengan keperluan anda. CORNBREAD MUFFINS: Pada hari Ahad yang lalu, kami adalah kerumunan yang sangat kecil untuk makan malam Ahad - hanya saya, suami dan bapa mertua saya (dan tentu saja Joseph!) - dan cuaca menjadi sangat sejuk. Kami melihat kepingan salji pada hari Sabtu ... kepingan salji ! Apabila cuaca mulai berangin, saya menginginkan semangkuk makanan yang hangat, seperti sup, rebus dan cili. Saya tidak dapat memikirkan cara yang lebih baik untuk menghabiskan waktu petang Ahad yang sejuk dengan menonton bola sepak daripada dengan semangkuk cili, jadi pada menu itu! Selain keju cheddar dan Fritos, saya menganggap roti jagung sebagai keperluan semasa makan cili. Saya perlu SESUAI untuk menghirup semua sos cili yang tersisa sedap di bahagian bawah mangkuk! Muffin jagung ini pada dasarnya adalah muffin jagung yang paling sedap di luar sana! Sekiranya anda pernah membuat roti jagung, anda tahu bahawa anda biasanya menggunakan tepung lebih banyak daripada tepung jagung, tetapi dalam muffin ini, nisbahnya terbalik. Pada mulanya saya menolaknya kerana saya rasa ia sedikit kering dan lebat, tetapi berkat penambahan barang seperti susu, mentega cair dan krim masam, mufinnya sangat lembap dan penuh rasa. HONEY MUFFINS: Saya yakin saya tidak bersendirian dalam hal ini, tetapi saya merasa seperti anda sama sekali, secara positif tidak dapat menyajikan makanan percutian tanpa banyak roti ... atau biskut ... atau apa pun karbohidrat pilihan anda. Saya memerlukannya disalut dengan mentega dan lebih suka lembut, tetapi cukup kuat untuk menyerap kuah dan mungkin juga sedikit isi atau sayur kaserol. Jelas sekali, saya menganggap penggunaan roti percutian saya sangat serius. Muffin madu ini adalah hibrida roll dan muffin yang sempurna dan dengan itu, boleh disajikan dengan pelbagai cara. Mereka dapat dikeluarkan untuk makan siang atau disertakan di sebelah kalkun, kuah dan lekapan sebagai pengganti (atau sidekick) untuk gulungan tradisional. Mereka lembut tetapi padat dan sedikit manis, yang menjadikannya sempurna untuk jumlah mentega yang banyak. Atau anda juga boleh memakannya untuk sarapan; mereka akan sama hebatnya dengan sebilangan telur dan daging atau sosej. MUFFIN PAGI YANG MAMPU MILIK: Walau bagaimanapun, membuat sebilangan besar muffin ini dan kemudian membekukannya untuk sarapan pagi yang enak dan lazat adalah keputusan yang luar biasa. Campuran tepung muffin ini ditambah dengan kacang tanah dan kelapa panggang tanah, serta kayu manis, yang menghasilkan rasa yang mengasyikkan. Selain itu, adonan berisi wortel yang diparut, epal parut, nanas hancur, nanas kering, dan kismis keemasan. Jadi pada dasarnya, setiap alat tambah hebat yang dapat anda impikan ada dalam muffin ini. Sekiranya anda pernah tertanya-tanya bagaimana muffin kegemilangan pagi mendapat nama mereka, sedikit pelajaran sejarah ... mereka dikembangkan oleh Chef Pam McKinstry untuk restorannya, Morning Glory, di Pulau Nantucket. Resipi ini pertama kali diterbitkan di majalah Gourmet pada tahun 1981, dan pada tahun 1991 ia dipilih sebagai salah satu daripada 25 resipi kegemaran majalah dari 50 tahun yang lalu. PUMPKIN DAN CREAM CHEESE MUFFINS DENGAN PECAN STREUSEL: Beberapa perkara bersama-sama seperti labu dan krim keju. Pasti ada selai kacang dan jeli, juga selai kacang dan coklat, tetapi barang bakar labu yang hangat dan pedas dipasangkan dengan keju krim manis adalah pertandingan yang dibuat di surga yang baru jatuh. Tambahkan ke dalam muffin ini topping streusel pecan dan anda akan sukar untuk mendapatkan makanan sarapan yang lebih baik sebaik sahaja cuaca mulai sejuk. Muffin keju krim labu ini telah menjadi salah satu barang sarapan musim gugur yang sangat saya gemari; mereka rasa seperti mufin bahagian, kek cawan bahagian, kek kopi bahagian. Muffin ini menggunakan helah kecil yang kemas untuk memastikan bahawa terdapat sedikit poket keju krim yang bagus di tengahnya dan tidak melayang atau tersebar di dalam muffin. Campuran pengisian keju krim disediakan, dibentuk menjadi balak dan dibekukan selama beberapa jam. Apabila anda sudah siap untuk membuat muffin, anda masukkan sedikit adunan ke dalam cawan muffin, kemudian potong balok menjadi kepingan genap dan tambahkan sekeping pengisian keju krim beku, kemudian masukkan baki adunan ke dalam cawan muffin . TRIPLE CHOCOLATE MUFFINS: Saya mempunyai versi muffin coklat tiga kali ganda di laman web ini sejak tahun 2010 dan walaupun mereka baik-baik saja, kadangkala ternyata kering dan rasa coklat agak kurang memuaskan, jadi saya mula membuat versi baru yang lebih baik dan DI SINI MEREKA! Sekiranya anda suka coklat, anda akan memilih pisang di atas muffin ini. Mereka penuh dengan rasa coklat berkat coklat cair, serbuk koko, dan cip coklat, dan mempunyai tekstur yang lembap dan padat. Pagi lebih baik! BAGAIMANA MEMBUAT MFFIN CHOCOLATE DARI SCRATCH? Muffin ini sangat mudah dibuat, dibuat dengan cara roti cepat seperti kebanyakan mufin. Hanya dengan satu mangkuk atau dua dan pukul, mereka bersatu dengan cepat sehingga anda dapat memakannya dalam masa yang singkat! Inilah cara kami membuatnya:
  6. Panaskan ketuhar dan lapkan tin muffin dengan pelapik atau semburkan dengan semburan memasak yang tidak lekat.
  7. Pukul bersama tepung, serbuk koko, baking soda, dan garam.
  8. Cairkan coklat dan mentega sehingga sebati.
  9. Pukul gula, krim masam, vanila, dan telur ke dalam campuran coklat cair.
  10. Lipat bahan kering ke dalam campuran coklat.
  11. Masukkan coklat chip dan lipat hingga sebati. Pastikan dicampur dengan lembut untuk memastikan muffin tidak kering dan tahan lama.
  12. Bahagikan adunan di antara cawan muffin.
  13. Bakar sehingga tusuk gigi yang dimasukkan ke tengah keluar dengan serpihan lembap dilekatkan.

: