Umatku Hilang Kerana Kekurangan Pengetahuan

Kristian, adakah anda menjelaskan bahawa orang-orang saya pergi kerana kekurangan pengetahuan? (Rabu 4: 6)? 3

Sekiranya kita tahu bahawa takut kepada Tuhan adalah memperoleh pengetahuan, terima kasih dan diberkati atas penyertaan anda.

4 Mac 6 (warna biru lebih baik)

6 Umatku binasa kerana kurang pengetahuan, kerana kamu [para imam] telah menolak pengetahuan. Aku juga akan menolak kamu supaya kamu tidak menjadi imamku, kerana kamu telah melupakan hukummu. , Saya juga akan melupakan anak-anak anda.

Marcia

Hello Marcia,

Wow, itu adalah persoalan besar yang benar-benar berlaku hari ini. Kita mempunyai gandum yang merupakan Firman dan mengandungi semua maklumat yang diperlukan untuk mempelajari kebenaran dan kehidupan. Banyak dari mereka dipanggil pendeta, pendeta, pendeta, doktor dan bahkan mengajar perkara yang bertentangan dengan tulisan suci. Kehidupan yang tidak terkira banyaknya telah dihancurkan oleh guru palsu yang menyebarkan ajaran sesat. Melalui satu Roh, Firman mengajar melalui keberadaan anda, tindakan dan mesej yang diberkati di sekeliling anda.

Dia mempercayai saya [berdiri di atas saya dan mempercayai saya] seperti tulisan suci mengatakan: Air pancut dan air sungai akan mengalir [terus] dari dalam. John 7:38 malam

Kadang-kadang orang baik marah dan memberi anda nasihat terbaik, seperti yang dilakukan Ayub ketika dia mendapat nasihat yang baik dari rakan-rakannya. Fikiran manusia yang tidak sempurna tidak dapat dibandingkan dengan kebijaksanaan manusia yang luar biasa.

Mazmur 119: 9 Bolehkah seorang pemuda membersihkan jalannya? Jaga dan lindungi diri anda sesuai dengan kata-kata anda [selaraskan hidup anda dengan mereka].

Mzm 119: 10 Aku mencari kamu dengan sepenuh hati, aku bertanya kepadamu, aku menginginkanmu dan aku merindukanmu. Oh, jangan biarkan saya menyimpang atau menyimpang dari pesanan anda [secara sukarela atau sengaja]. [II Chr 15:15]

Mazmur 119: 11 Saya percaya di dalam hati saya bahawa saya tidak akan berdosa terhadap anda.

Mazmur 119: 12 Berbahagialah TUHAN, ajarkanlah kepadaku ketetapan-Mu. Mazmur 119: 912

Ulangan 32: 1 Peringatan, surga dan saya [Musa] akan berbicara, dan bumi akan mendengar kata-kata saya.

Ul 32: 2 Pesan saya akan jatuh seperti hujan, teh saya akan mengalir seperti embun, seperti hujan ringan di rumput lembut dan seperti hamba di rumput.

Ul 32: 3 Sebab Aku akan menyatakan nama TUHAN; Beri kami kebesaran dan pujilah.

Ul 32: 4 Ia adalah batu, karya yang sempurna: kerana semua jalannya adalah hukum dan kebenaran. Seorang yang beriman tanpa bahaya atau penyelewengan adalah adil dan saksama. Pengecualian 32: 1: 4 MP

Amsal 3: 5 Tahanlah Tuhan dengan segenap hati dan akalmu, percayalah kepada-Nya dan jangan mempercayai penglihatan atau pengertianmu.

Amsal 3: 6 Kenali dia, kenali dia, dan kenali dia dalam semua jalannya, dan dia akan membuat jalanmu lurus dan tegak. Peribahasa 3: 5.6 MP

2 Timotius 3:16 Semua kitab suci diilhamkan (diberikan oleh inspirasi) dan berguna untuk mengajar, memperbaiki dan mengutuk dosa, memperbaiki kesalahan dan disiplin dalam ketaatan, [dan] mengajar dalam kebenaran. (Kekuatan, tujuan dan hidup mengikut adat),

2 Timotius 3:17 Orang itu mungkin sempurna dan mampu, terbentuk dengan baik, sempurna dalam semua pekerjaan yang baik. 2 Timotius 3:16, 17a.

Mazmur 119: 104 Saya memahami perintah-perintahnya di sana. Saya benci semua cara buruk.

Mzm 119: 105 Firman-Mu adalah pelita bagi kakiku dan cahaya ke jalanku. [Pro. 6:23.] Mazmur 119: 104,105 MP

Kepercayaan kepada Firman, seperti yang tertulis pada butir, memberi kita arah yang benar. Mereka yang mengikuti firman-Nya dan mematuhi-Nya akan diberkati dalam semua perbuatan mereka. Banyak orang pergi ke gereja dan bahkan mendapatkan kaunseling, tetapi mereka akan segera menyelesaikan pekerjaan mereka, bertanya-tanya mengapa mereka tidak diberkati. Hidup dalam dosa tidak akan menjadi berkat. Dia tidak akan pernah memberkati kita jika kita mematuhi kehendak-Nya yang sempurna.

Pertama, pertimbangkan konteksnya. Laut ditulis untuk negara, bukan untuk orang Kristian. Sejak itu, mereka telah meninggalkan kepercayaan mereka terhadap kebenaran dan meninggalkan penyembahan berhala. Oleh itu, Samandar mengahwini Gomer, seorang Ute yang juga seorang wanita yang tidak setia. Dia menggunakan laut sebagai contoh bahawa dia adalah suami yang setia tetapi isteri yang tidak setia. Mereka meninggalkan pengetahuan untuk mendorong pembohongan dan kejahatan.

Pada dasarnya, takut kepada Tuhan bermaksud anda harus memahami bahawa Tuhan ada dan tidak ada orang lain dan bahawa Dia mempunyai kuasa untuk mendisiplinkan, memberkati, mengutuk, mengambil nyawa-Nya, menjadikan Dia dan mematahkan anda. Mempunyai pilihan. Secara berasingan, penduduknya telah kehilangan akal, yang mana faedahnya telah hilang kerana mereka tidak lagi takut. Mereka tidak lagi hanya menyembah Tuhan, mereka dipenjarakan di berhala bumi. Semasa mereka pergi, fikiran mereka menjadi gelap. Itulah sebabnya dia mati. Mereka mungkin mendapat lebih banyak, tetapi mereka memutuskan perjanjian itu.

Sekiranya kita mempercayai orang yang kita percayai, kita tidak akan mati. Tetapi jika kita tidak mempelajari Firman-Nya, mengutamakannya, mencari kebijaksanaan dan bimbingan-Nya, dan berusaha bertindak sendiri, kita entah bagaimana mati, dari akhir hayat kita. sangat jauh. Tuhan dan kerana Dia adalah sumber semua pengetahuan, pada masa kesusahan kita tidak tahu apa yang harus dilakukan kerana kita tidak mencari-Nya. Kami menginginkan kekayaan rahmat. Kami akan berjuang lebih keras daripada mereka yang menaruh hati di atasnya.

Saya mengenali seorang lelaki yang pernah mengaku Kristian. Dia pergi, tinggal sendirian dan kehilangan lesen memandu. Oleh itu, dia pergi ke Walmart setiap hari untuk membeli sebotol. Dia tidak mempunyai kawan, tidak ada orang, tidak ada kehidupan di luar botol. Anda binasa hanya kerana anda membuang awan ke atas fikiran anda dan menolak pengetahuan dan kebijaksanaan bahawa jika anda kembali hidup anda boleh menjadi indah, murah hati, bahagia dan menguntungkan.

Pertama, saya melihat beberapa penemuduga menyebut bahawa ia pernah ditulis untuk orang Yahudi. ini adalah benar. Walau bagaimanapun, aplikasi umum adalah seperti berikut: 1. Memahami konteks, jenis, tujuan, dan lain-lain yang diucapkan 2. Mengaplikasikan kehidupan semasa dengan teks. Para penulis Perjanjian Baru mengambil kebebasan untuk melakukannya, dan nasihat alkitabiah mereka pasti dimanfaatkan dengan baik. Kedua, aplikasinya jelas: kita mesti berpengetahuan agar stabil dan selamat dalam senjata dan kehendak. Kita tidak boleh tertipu, tetapi memahami apa kehendak Tuhan. Kita perlu memahami ajaran asas mengenai prinsip, kehidupan, dan lain-lain. Sekiranya ada generasi yang hancur kerana kurangnya pengetahuan, sekarang.

Sama seperti perbuatan baik mengikuti iman yang benar, demikian juga tugas orang bijak untuk menyampaikan hikmat. (Pengkhotbah 12: 9) Firman adalah wahyu kepada orang-orang, yang menyatakan kebenaran dan tujuannya yang kekal. Sebagai contoh, garis panduan sebenar merangkumi "rancangan untuk mencapai dan mencipta" dan kehidupan. (Yeremia 29:11)

Tetapi di Zaman Laut, para paderi "mengabaikan" undang-undang, sehingga orang-orang "dihancurkan" oleh kurangnya pengetahuan. (Rabu, 4, 6) "Di mana tidak ada wahyu, lelaki sederhana ditinggalkan sendirian" ...

Seseorang mungkin bertanya: Bolehkah rasa takut kepada Tuhan menjadi pengetahuan Tuhan ketika seseorang perlu belajar Tuhan untuk pertama kalinya untuk mengetahui mengapa dia harus takut? Kerana mereka dibunuh oleh mereka, mereka "takut akan penghakiman Tuhan, jadi takutlah kepada Tuhan, kemudian mencari pengetahuan tentang Tuhan." (Amsal 1: 7) Mengetahui hal ini akan menolong kita meningkatkan iman kita: ”Iman mendorong keselamatan.

Rabu 4: 6 (Versi King James)

6 Umatku mati kerana kurang pengetahuan. Kerana kamu telah menolak pengetahuan, aku juga akan menolakmu, supaya kamu bukan imamku. Kerana anda telah melupakan peraturan anda, saya juga akan melupakan anak-anak anda.

Ini hanya bermaksud bahawa umat saya hancur kerana mereka bodoh dan anda bodoh kerana anda menolak pengetahuan dan sebab itulah saya akan menolak anda dan anda tidak akan menjadi imam. Anda telah melupakan undang-undang anda. , Saya akan melupakan anak-anak anda.

Ini bukan bangsa terakhir, ini benar-benar konteks ayat ini, ia berbicara dengan cara kenabian yang tidak ditujukan kepada siapa pun, tetapi bagaimanapun bahagian pertama hanya bermaksud bahawa anda patah kerana anda tidak. Kenali saya dan anda tidak mahu mengenali saya.

Tidak, baru lahir, saya tidak bermaksud begitu. Apa yang anda katakan adalah bahawa kita memerlukan pengetahuan untuk mengetahuinya dengan baik, itu tidak bermaksud. Tetapi saya adalah orang baru dan saya akan menjawab bahawa, berikut adalah beberapa petua untuk orang Kristian baru, pengetahuan yang kita pelajari yang menyelamatkan kita, dan pengetahuan yang dapat kita pelajari kemudian sama ada kita bertahan Kerana kita berasal dari susu susu sebagai daging Firman, untuk menopang kita ketika kita dewasa dalam Kristus. Gandum ditulis untuk tidak dibaca dan sekarang anda akan faham mengapa. Perjanjian Lama diterjemahkan dari bahasa Ibrani dan Ibrani seperti bahasa lain, kerana ketepatannya atau dalam bahasa Ibrani kata takut adalah Yar Ah Ta Fame yang bermaksud ketakutan, pujian, kekaguman, cinta, agama. Selain daripada makna ibadah secara formal, maknanya luas. Sekiranya anda benar-benar mengenali diri anda sebagai Yang Mahakuasa, itu akan menunjukkan tingkah laku anda, dalam kehidupan seharian anda, dalam bentuk pujian. Mari kita katakan begitu. Adakah anda mengenali orang lain yang boleh ■ atap atap? Sekarang di Akhir 4: 6, sekarang sebagai perekrut, apa pendapat anda tentang pengetahuan? Sekiranya anda fikir itu berkaitan dengan pengetahuan, dengan pengetahuan, tidak, kerana ia berkaitan dengan pengetahuan. Anda tidak boleh membaca ayat dengan semua maksudnya, anda juga membaca ayat-ayatnya dan kemudian: 4: 1 ... Anak-anak Tuhan berdebat dengan penduduk tempatan ... Dia melakukan tugasnya dan,. ... tanpa kebenaran, tanpa rahmat, tanpa pengetahuan ... v. Penyembahan berhala yang menjadikan mereka haram dalam aspek sosial dan agama mereka. Adakah 4: 6 dan 4:14 bahawa dia menggambarkan masalah itu sebagai kekurangan pengetahuan? Tetapi di sini di laut, ada contoh sempurna dari masalah yang sama dengan orang Yahudi yang keras kepala. Perkara yang sama berlaku bagi orang Kristian. Dia lebih menghargai hubungannya dengan umatnya daripada tawarannya (agama). Apa sahaja kejayaan luaran, kita lebih mementingkan kajian hati. 6: 6 Sebab aku meminta belas kasihan, dan tidak ada pengorbanan dan pengorbanan yang lebih besar daripada pengetahuan. Pengetahuan adalah apa yang orang miliki sejak ateisme, kerana kebanyakan masyarakat Kristiani selalu menunggunya, tidak menyedari bahawa hal itu terjadi tanpanya. Apabila anda menambah bijirin anda menambah pengetahuan anda.

Umatku Hilang Kerana Kekurangan Pengetahuan