Imgur

Apa itu One Piece Manga?

One Piece adalah susunan manga Jepun yang disusun dan ditunjukkan oleh Eiichiro Oda. Ia telah disiarkan dalam majalah Shueisha Weekly Shōnen Jump sejak Julai 1997, dengan bahagiannya yang tersendiri dikumpulkan menjadi 98 jilid tankōbon pada Februari 2021.

Pengenalan

One Piece adalah susunan manga Jepun yang disusun dan digambarkan oleh Eiichiro Oda . Ia telah disiarkan dalam majalah Shueisha Weekly Shōnen Jump sejak Julai 1997, dengan bahagiannya yang terkumpul menjadi 98 jilid tankōbon pada Februari 2021. Cerita ini mengikuti usaha Monkey D. Luffy, seorang anak yang badannya memperoleh sifat elastik setelah tidak disangka-sangka makan Buah Iblis. Dengan pasukan peribadinya, bernama Straw Hat Pirates, Luffy menyelidiki Grand Line mencari kekayaan pasti dunia yang dikenali sebagai "One Piece" untuk berubah menjadi Raja Bajak Laut berikut. Manga ini memunculkan pendirian media, setelah disesuaikan menjadi sebuah filem perayaan yang dibuat oleh Production IG, dan sebuah susunan anime yang disampaikan oleh Toei Animation, yang mula disiarkan di Jepun pada tahun 1999. Selain itu, Toei telah membuat empat belas filem termasuk video, satu video yang unik aktiviti, dan tiga belas rancangan TV. Beberapa organisasi telah membuat pelbagai jenis promosi dan media, misalnya, permainan pertukaran dan pelbagai permainan komputer. Pengaturan manga telah dibenarkan untuk pelepasan bahasa Inggeris di Amerika Utara dan Inggeris oleh Viz Media dan di Australia oleh Madman Entertainment. Pengaturan anime telah disahkan oleh 4Kids Entertainment untuk pelepasan berbahasa Inggeris di Amerika Utara pada tahun 2004, sebelum izin itu dijatuhkan dan oleh itu diperoleh oleh Funimation pada tahun 2007. One Piece mendapat pujian kerana penceritaan, karya, penggambaran, dan humornya. Sebilangan besar manga telah memecahkan rekod pengedaran, termasuk cetakan permulaan yang paling tinggi dari mana-mana buku di Jepun. Laman web otoriti untuk manga One Piece Eiichiro Oda menyatakan bahawa manga telah menetapkan Rekod Dunia Guinness untuk "salinan paling banyak didistribusikan untuk susunan buku komik yang serupa oleh seorang penulis tunggal". Hingga Februari 2021, manga memiliki lebih dari 480 juta pendua yang tersedia untuk digunakan di 43 negara di seluruh dunia, menjadikannya pengaturan manga dengan peringkat teratas yang pernah ada. Ia berubah menjadi manga teratas untuk tahun ke-11 berturut-turut pada tahun 2018. One Piece juga merupakan salah satu syarikat media penghasilan terhebat yang pernah ada.

Baca Artikel Ini Juga: Apa itu Membunuh Mengejar Mangafox Membunuh Mengejar Mangafox

Siri Manga Amazing One PIece

Mainanga manga "One Piece" akan berubah menjadi dramatisasi TV yang sangat realistis melalui usaha bersama dengan kumpulan penciptaan Hollywood, menurut firma yang menyebarkan pengaturan itu. Kawan untuk pertunjukan yang sangat realistik itu adalah Tomorrow Studios yang diketuai oleh Marty Adelstein, yang disebut sebagai karyanya sebagai pemimpin pembuatan rancangan dramatisasi super hit "Jail Break." Adelstein mengatakan dalam penjelasan tersusun 21 Juli bahawa dia telah menjadi penggemar "One Piece" untuk waktu yang sangat lama dan dianggap bahawa Shueisha Inc., yang menjalankan manga pada minggu demi minggu Shonen Jump, dan Eiichiro Oda, penciptanya "One Piece," bergantung pada studionya untuk membuat pertunjukan sebenar. Dia menambah bahawa perbelanjaan penciptaan dapat membuat preseden lain untuk pengaturan rancangan TV. Seluk-beluk tugas, yang akan dikendalikan oleh Shueisha, Oda, dan Tomorrow Studios, masih belum dapat dipastikan, termasuk berapa banyak biaya penciptaan, yang mana penyiar akan menayangkan pertunjukan dan kapan akan dikomunikasikan. Pengisytiharan itu muncul sebagai tajuk manga paling terkenal di Jepun yang akan menandakan peringatan kedua puluh pada 22 Julai sejak ia muncul di majalah Shonen Jump. "Ada tawaran dari tajuk yang berbeda tentang realistis yang sangat mengejutkan sebelumnya tetapi mereka tidak benar-benar dibuat dengan berbagai alasan," kata Hiroyuki Nakano, seorang pembaca bukti di kepala majalah Shonen Jump, dalam pertemuan berita di Tokyo. "Kali ini, akhirnya sampai ke bahagian yang bermakna di mana kita dapat membuat deklarasi. Ini menyiratkan bahawa kita menganggap usaha ini sebagai peluang untuk melampaui anggapan kita ... jadi harap harap, "katanya. Oda mengatakan dalam pesan tersusun bahawa satu syaratnya untuk membuat pertunjukan dramatisasi adalah "ia tidak pernah mengecewakan para peminat yang telah lama menyokong pengaturan ini."

One Piece Manga Masih Popular

Imgur Daya tarikan cerita terletak pada ketidakkonsistenan logiknya: seperti animasi, karya yang disalahpahami menggambarkan dunia peribadi yang tidak dapat diramalkan dengan legenda, peraturan, dan wataknya yang rumit. Beralih dari pertunjukan parodi hingga pertaruhan tinggi, kisah ini berkisar pada seorang penglihatan harapan, Monkey D. Luffy, yang mendorong pencarian kekayaan yang luar biasa, One Piece, untuk berubah menjadi Raja Bajak Laut. Di dekat watak-watak yang berkembang pesat dan kesulitan plot yang dapat disahkan palsu dengan minat politik, ceritanya bercampur dengan komponen fantastik: Luffy berhutang pencapaiannya dalam pencurian kerana penggunaannya secara kebetulan dari Buah Iblis yang terpesona, yang memberinya kekuatan mengejutkan memiliki pilihan untuk memanjangkan badannya seperti elastik. "One Piece" adalah konflik yang tidak masuk akal dari berbagai macam gaya dan gaya yang menyatu menjadi sesuatu yang menarik, mempesona, dan jauh lebih banyak daripada jumlah bahagiannya. Dapatkan pendua dan utusan Luffy, ketua masyarakat arus perdana Jepun.

Penciptaan One Piece Manga

Imgur

Asal dan penciptaan One Piece Manga

Premium Eiichiro Oda di privateers bermula di masa mudanya, menyaksikan susunan Vicky the Viking yang meriah, yang membangkitkan semangatnya untuk membuat rancangan manga mengenai privateers. Perhatian mengenai akaun perorangan memberi kesan kepada Oda untuk menyatukan kualiti pemilik peribadi menjadi sebilangan besar watak dalam One Piece; sebagai contoh, watak Marshall D. Instruct bergantung dan dinamakan sempena Edward "Blackbeard" Teach. Terlepas dari latar belakang rompakan sejarah, kesan terbesar Oda adalah Akira Toriyama dan susunannya Dragon Ball, yang merupakan salah satu manga yang paling disukainya. Dia juga dimotivasi oleh The Wizard of Oz, menegaskan untuk tidak menderita kisah di mana pampasan pengalaman hanyalah pengalaman, menyelesaikan cerita di mana perjalanan itu penting, tetapi jauh lebih penting adalah objektifnya. Semasa mengisi sebagai rakan kongsi untuk Nobuhiro Watsuki, Oda mula berhubungan dengan One Piece pada tahun 1996. Ia bermula sebagai dua cerita satu-satu berjudul Romance Dawn - yang kemudian akan digunakan sebagai judul untuk bahagian pertama dan jilid One Piece. Mereka berdua menonjolkan keperibadian Luffy dan memasukkan komponen yang akan muncul kemudian dalam susunan prinsip. Cerpen pertama ini diedarkan pada bulan Ogos 1996 di Akamaru Jump dan kemudian di One Piece Red. Yang kedua diedarkan dalam edisi ke-41 Weekly Shōnen Jump pada tahun 1996, dan diterbitkan semula pada tahun 1998 dalam kumpulan cerpen Oda, Wanted !. Dalam perjumpaan dengan TBS, Takanori Asada, pembacaan bukti pertama dari One Piece, mendapati manga itu diberhentikan oleh Weekly Shōnen Jump berkali-kali sebelum Shueisha bersetuju untuk menyebarkan susunan itu.

Pembangunan Manga One Piece

Semasa membuat Buah Iblis, Oda menganggap sesuatu yang dapat memuaskan kerinduan manusia; dia menambahkan bahawa dia tidak memahami alasan mengapa dia akan menarik Buah Iblis kecuali jika penampilan produk semula jadi akan menggoda seseorang untuk memakannya. Nama-nama banyak serangan luar biasa, sama seperti idea-idea yang berbeza dalam manga, terdiri dari jenis punning di mana ungkapan yang ditulis dalam kanji dipadankan dengan telatah tertentu. Nama kaedah watak tertentu sering dicampuradukkan dengan dialek yang berbeza, dan nama beberapa prosedur pedang Zoro dirancang sebagai lelucon; mereka kelihatan ketakutan apabila dilihat dengan teliti namun stabil seperti pelbagai jenis makanan ketika diteliti sehingga mungkin ada yang mendengar. Sebagai contoh, gerakan unik Zoro adalah Onigiri, yang digambarkan sebagai pemotongan kehadiran jahat namun diartikulasikan setara dengan bola beras dalam bahasa Jepun. Eisaku Inoue, ketua gerakan, mengatakan bahwa pembuatnya tidak menggunakan pembacaan kanji ini dalam anime karena mereka "mungkin telah memotong tawa sekitar setengah". Oleh, Konosuke Uda, ketua, mengatakan bahwa dia menerima bahawa pembuatnya "membuat anime sangat dekat dengan manga". Oda "sensitif" tentang bagaimana karyanya akan diuraikan. Dalam banyak contoh, varian bahasa Inggeris dari One Piece manga menggunakan satu bunyi untuk meniru kata untuk pelbagai kesamaan dalam bunyi yang digunakan dalam bentuk Jepun. Contohnya, "saaa" (bunyi hujan lebat, dekat kabut) dan "zaaa" (bunyi ribut lebat) kedua-duanya ditafsirkan sebagai "fshhhhhhh". Tidak serupa dengan pengrajin manga lain, Oda menarik semua yang bergerak untuk membuat penampilan yang boleh dipercayai sambil meninggalkan kakitangannya untuk membuat asas bergantung pada garis besar yang telah dilukisnya. Sejalan dengan itu, dia ingin menyimpan gambaran yang seragam, hanya memberikan pengakuan asas kepada stafnya, memandangkan lakarannya. Tanggungjawab ini mendorongnya untuk menjaga kadar penciptaan yang ketat, bermula dari pukul 5 pagi hingga dua pagi keesokan harinya, dengan rehat sebentar hanya untuk makan malam. Program kerja Oda menggabungkan tiga hari awal dalam seminggu yang dikhaskan untuk komposisi papan cerita dan masa yang tersisa untuk penambahan beban yang sah dan untuk bayangan yang dapat difikirkan. Pada saat seorang pelaku bertanya dengan siapa Nami terpikat, Oda menjawab bahawa hampir tidak akan ada hubungan dalam kumpulan Luffy. Penulis juga menjelaskan bahawa dia sengaja tidak mahu mengingatnya untuk One Piece kerana susunannya adalah shōnen manga dan pemuda yang membacanya tidak tertarik dengan kisah romantis.

Baca Artikel Ini Juga: Mangaka Bagaimana Sasuke Mendapat Rinnegan?

Pengumpulan One Piece Manga

Imgur

Allen Divers of Anime News Network menyatakan bahawa rancangan watak lelaki One Piece "sering sangat berubah dan luar biasa", sementara yang perempuan menjadi "agak membosankan". Dia juga memperhatikan hal itu, kerana watak-watak "dicirikan oleh apa yang mereka cari", ada sedikit ruang "untuk pengembangan yang tulen". Todd Douglass, Jr. dari DVD Talk pada dasarnya menyatakan bahawa watak-watak susunan itu mempunyai banyak " mempesona ”. Rakan sekerjanya Carl Kimlinger menggambarkan gaya visual One Piece sebagai "terbang" dengan "artikulasi yang tidak betul, mata asas, mulut keras, dan gigi yang lebih besar", "watak sokongan yang sangat mengerikan dan pelakon utama yang tipis dan canggung" dan menyatakan bahawa "itu semua sangat luar biasa, benar-benar tepat, dan sangat mengejutkan - dengan cara yang bodoh ”. Dia juga memperhatikan bahawa "Nama bahasa Inggeris Funimation adalah tahun cahaya lebih baik daripada malapetaka 4 Kids", "anehnya tepat, mahir, dan umumnya menyenangkan, yang jauh, pasti lebih banyak daripada yang dapat disebutkan dengan nama belakang". Dia berkabung karena bentuk Funimation dari "Buaya kehilangan pesona sepulchralnya" dan bahawa "yang pertama adalah tarian yang baik di pinggir kesengsaraan garfu cukup sering terganggu oleh tindakan tidak benar-benar surgawi". Dia juga menyatakan bahawa "Colleen Clinkenbeard's Luffy adalah anak yang tidak bertenaga tanpa eksklusif daripada watak dengan perbuatannya sendiri, benar-benar menjadi animasi dengan jelas semasa adegan aktiviti di mana dia membuat pertunjukan yang baik untuk menjadi keren." Dustin Somner dari Blu-ray.com menyatakan bahawa lakonan suara orang Jepun dan Funimation "benar-benar diterima, namun tidak luar biasa" dan sekarang dan kemudian "terlalu bodoh". Todd Douglass Jr. dari DVD Talk memperhatikan "pemeran watak yang luar biasa, baik dan mengerikan" sebagai "salah satu komponen yang menarik" dari anime, namun sebagai tambahan, menyatakan bahawa "Sebilangan suara [dari 4Kids dub] cukup membimbangkan ... dengan banyak nada tinggi dan wacana yang berlebihan. " Brigitte Schönhense dari Splashcomics menyatakan bahawa kilas balik "indah" (Jerman: "hangat") ke masa lalu watak menjadikannya begitu "ramah dan menggemaskan" (Jerman: "sympathisch und liebenswert") dan bahawa mereka adalah kekuatan asli manga. Penulis esei Mania Entertainment, Jarred Pine menyatakan bahawa watak Oda adalah "aneh" dan bahawa rancangan wataknya yang "pelik" membuat "penggambaran dan watak hebat". Dia memperhatikan penampilan luar "all-around shows" dan mengatakan bahawa "itu adalah gambaran dan rancangan yang memilukan yang menjadikan One Piece menjadi miliknya". Rekannya, Bryce Coulter menyatakan bahawa "rancangan watak unik One Piece akan menjaga pertimbangan anda semampu mereka sangat penting dan tidak teratur. Bukan yang paling cantik, tetapi ia akan menarik perhatian anda. "

Pembuat One Piece Manga

Imgur

Eiichiro Oda

Eiichiro Oda (Bahasa Jepun: 尾 田 栄 一郎, Hepburn: Oda Eiichirō, dikandung 1 Januari 1975) adalah pengrajin manga Jepun dan pembuat susunan One Piece (1997 – sekarang). Lebih dari 480 juta pendua tankōbon yang tersedia untuk digunakan di seluruh dunia, One Piece adalah manga top-of-the-line dan komik top-of-the-line yang pernah ada, sehingga menjadikan Oda sebagai yang menonjol di antara pengarang fiksyen penjualan lain . Keunggulan susunan ini menjadikan Oda dinobatkan sebagai salah satu pakar manga yang mengubah latar belakang manga yang bersejarah.

Kehidupan awal Eiichiro Oda

Eiichiro Oda dibawa ke dunia pada 1 Januari 1975, di Kumamoto, Jepun. Dia mengatakan bahawa pada usia empat tahun dia mulai berubah menjadi pengrajin manga untuk mencoba tidak perlu mendapatkan "pekerjaan asli". Kesan terbesarnya adalah Akira Toriyama dan pengaturannya Dragon Ball. Dia menilai bahawa premiumnya di persendirian mungkin dimulakan oleh pengaturan pergerakan TV terkenal bernama Vicky the Viking. Dia mempersembahkan watak bernama Pandaman untuk manga Kinnikuman teladan Yudetamago. Pandaman tidak hanya digunakan dalam bagian manga tetapi kemudian akan kembali sebagai watak penampilan berulang dalam karya Oda sendiri.

Kehidupan peribadi Eiichiro Oda

Pada 7 November 2004, Eiichiro Oda yang berusia 29 tahun mengahwini Chiaki Inaba yang berusia 26 tahun (aba 葉 ち あ き Inaba Chiaki), model dan penghibur sebelumnya dan "ratu perlumbaan" yang pernah memainkan Nami melalui kostum sepanjang tahun perayaan yang dipanggil Jump Festa dan wanita muda itu mengambil bahagian dalam pertunjukan "One Piece scene shows" pada bulan Disember 2002 di Makuhari Messe, yang terletak di kota Tokyo dan Oda menemuinya semasa salah satu pameran ini. Inaba dikandung pada 4 Januari 1978, di Kanagawa, Jepun. Selepas perkahwinannya, pada tahun 2004, separuh baik Eiichiro mengundurkan diri dari demonstrasi dan hukuman mati. Sekitar tahun 2005, setelah hampir dua tahun berkahwin, Chiaki hamil terakhir pada tahun 2006, pada usia 28 tahun, dia melahirkan seorang wanita muda bayi, gadis kecil pertama Oda. Pada tahun 2009, Oda dan Inaba menjemput gadis mereka yang seterusnya, ketika itu anak sulung baru berusia 3 tahun. Kerana rancangannya yang menyeluruh untuk menyelesaikan pekerjaan, Oda hidup terpisah dari anak kandungnya yang lebih baik, Chiaki, dan gadis-gadis, menerima kunjungan dari mereka pada umumnya sekali setiap minggu. Dia biasanya mengunjungi rumah mereka pada waktu rehat. Selepas mengisi sebagai rakan sekutu untuk Watsuki, Oda, Hiroyuki Takei, dan Mikio Itō tetap menjadi kawan baik. Dia juga menyatakan beberapa kali bahawa dia berteman dengan Mitsutoshi Shimabukuro, pencipta Toriko.

Baca Artikel Ini Juga: Berapa Episod di Fairy Tail? Mangekyo Rinnegan

Filem perayaan dan pergerakan video yang unik

Imgur

One Piece: Kalahkan Dia! The Lanun Ganzack! dibuat oleh Production IG untuk Tour Jump Anime 1998 dan dikoordinasikan oleh Gorō Taniguchi. Luffy, Nami, dan Zoro diserang oleh binatang laut yang memusnahkan kapal mereka dan mengasingkan mereka. Luffy ditemui di pantai pulau, di mana dia menyelamatkan seorang wanita muda, Medaka, dari dua orang swasta. Setiap penduduk bandar, termasuk ayah Medaka, telah dicuri oleh Ganzack dan kumpulannya dan terkekang dalam proses melahirkan anak. Selepas mendengar bahawa Ganzack juga mengambil semua makanan, Luffy dan Zoro keluar untuk memulihkannya. Ketika mereka bertempur dengan orang persendirian, salah seorang dari mereka merebut Medaka. Pertempuran bermula antara Luffy dan Ganzack, diakhiri dengan tangkapan Luffy. Kemudian, Zoro terpaksa menyerah setelah bahaya dibuat untuk membunuh setiap penduduk tempatan. Mereka naik menentang Ganzack dan mengingat bahawa penduduk pulau dan swasta berperang, Nami membuka ketiga sandera. Ganzack mengatasi ketidaksopanan dan membongkar kapal perang yang dilindungi secara pertahanan. Bajak Laut Straw Hat terpaksa memerangi Ganzack sekali lagi agar dia tidak memusnahkan pulau itu. Filem seterusnya, One Piece: Romance Dawn Story, dibuat oleh Toei Animation pada bulan Julai 2008 untuk Jump Super Anime Tour. Panjangnya 34 minit dan bergantung pada bentuk utama Romance Dawn. Ia menggabungkan Straw Hat Pirates hingga Brook dan kapal mereka yang seterusnya, Thousand Sunny. Dalam pandangan khasiat untuk pasukannya, Luffy muncul di sebuah pelabuhan setelah menghancurkan seorang pemilik bernama Crescent Moon Gally dalam perjalanan. Di sana dia bertemu dengan seorang wanita muda bernama Silk, yang sepi dengan menyerang orang persendirian sebagai bayi dan dibesarkan oleh ketua balai kota. Masa kecilnya menjadikannya bernilai kota sebagai "harta karun". Penduduk mengalahkan Luffy untuk Gally dan menangkapnya sama seperti Gally yang asli kembali. Gally melemparkan Luffy ke dalam air dan merancang untuk menghilangkan bandar, namun Silk menyelamatkannya dan Luffy mengejar Gally. Pasukannya muncul untuk membantunya, dan dengan pertolongan mereka, dia mendapatkan kembali kekayaan kota itu, mendapat makanan, dan menghilangkan perahu Gally. Filem ini kemudiannya diserahkan sebagai DVD komponen tiga dengan Dragon Ball: Yo! Anak Goku dan Rakannya Kembali !! apa lagi, Tegami Bachi: Malam Cahaya dan Biru, yang hanya dapat diakses hanya dengan tawaran jarak jauh hanya untuk penduduk Jepun. The One Piece Film Strong World: Kehidupan video unik Episod 0 menyesuaikan "Bahagian 0" manga yang luar biasa, yang menunjukkan bagaimana keadaan ketika kematian Roger. Ia mendapat had terhad sebanyak 3.000 DVD sebagai kerjasama dengan jenama House Foods.

Susunan anime

Toei Animation membuat susunan TV anime yang bergantung pada manga One Piece. Susunan itu, yang memulai debutnya di Jepun di Fuji Television pada 20 Oktober 1999, telah disiarkan lebih dari 950 adegan dan telah diperdagangkan ke berbagai negara di seluruh dunia. Dua adegan get-over dengan variasi anime Toriko diedarkan. Yang pertama, yang juga merupakan adegan utama Toriko, diedarkan pada 3 April 2011. Satu lagi yang luar biasa, yang juga berakhir dengan Dragon Ball Z, disiarkan pada 7 April 2013.

Filem drama

Empat belas filem dramatik yang dihidupkan bergantung pada susunan One Piece telah dihantar di Jepun. Filem ini biasanya ditayangkan pada bulan Mac mengikut lawatan musim bunga di sekolah Jepun. Filem-filem tersebut merangkumi plot yang bebas, benar-benar unik, atau penggantian semula cerita keluk cerita dengan keindahan yang lebih hebat daripada yang diizinkan oleh minggu demi minggu anime. Tiga filem awal adalah sorotan dua kali ganda yang digabungkan dengan filem anime lain, dan dengan itu, biasanya berdurasi satu jam atau kurang. Filem sebenarnya menawarkan ketidakkonsistenan dalam urutan dan rancangan yang menjadikannya tidak konsisten dengan kesatuan yang tersendiri. Funimation telah membenarkan filem kelapan, ke-10, dan kedua belas untuk dilancarkan di Amerika Utara, dan filem-filem ini mendapat nama dalaman syarikat.

Permainan komputer

Pembentukan One Piece telah disesuaikan dengan banyak permainan komputer yang diedarkan oleh pembantu Bandai dan kemudian sebagai ciri Bandai Namco Entertainment. Permainan telah disampaikan dalam pelbagai jenis permainan komputer, konsol genggam, dan telefon bimbit. Permainan komputer merangkumi permainan berpura-pura, dan permainan bertarung, seperti tajuk Grand Battle! susunan meta. Susunan itu muncul di Jepun pada 19 Julai 2000, dengan From TV Animation - One Piece: Become the Pirate King !. Lebih dari empat puluh permainan telah dihantar bergantung pada francais. Selain itu, watak dan tetapan One Piece telah muncul dalam permainan hibrid Shonen Jump yang berbeza, seperti Battle Stadium DON, Jump Super Stars, Jump Ultimate Stars, J-Stars Victory VS, dan Jump Force.

Muzik

Lagu suara muzik telah disampaikan yang bergantung pada melodi yang memulakan debutnya dalam susunan. Kohei Tanaka dan Shiro Hamaguchi mencipta skor untuk One Piece. Pelbagai melodi khas dan lagu watak disampaikan secara keseluruhan dari 51 single. Lapan koleksi kumpulan dan tujuh belas CD runut bunyi telah disampaikan yang menyoroti melodi dan subjek yang disajikan dalam susunan. Pada 11 Agustus 2019, dinyatakan bahawa pertemuan melodi Sakuramen bekerjasama dengan Kohei Tanaka untuk membuat musik untuk busur cerita "Wano Country" anime.

Buku ringan

Perkembangan buku ringan diedarkan bergantung pada filem perayaan utama, transformasi novel ringan tertentu dari keluk susunan TV anime, One Piece: Seribu tahun Dragon Legend diedarkan pada 25 Disember 2001. Variasi Kerajaan Chopper di Pulau of Strange Animals dihantar pada 22 Mac 2002, dan Dead End Adventure pada 10 Mac 2003. Kutukan Pedang Suci diikuti pada 22 Mac 2004, dan Baron Omatsuri dan Pulau Rahsia pada 14 Mac 2005. Cahaya novel The Giant Mechanical Soldier of Karakuri Castle dihantar pada 6 Mac 2006, dan karya The Desert Princess and the Pirates: Adventures in Alabasta pada 7 Mac 2007. Novel terbaru menyesuaikan Episod Chopper Plus: Bloom in the Winter, Miracle Cherry Blossom, dan dihantar pada 25 Februari 2008.

Kerja dan manual

Lima buku kerja dan lima manual untuk susunan One Piece telah dihantar. Buku pengerjaan utama, One Piece: Color Walk 1, yang dihantar pada bulan Jun 2001, juga disampaikan dalam bahasa Inggeris oleh Viz Media pada 8 November 2005. Sebuah buku pertukangan berikutnya, One Piece: Color Walk 2, telah dihantar pada 4 November 2003; dan One Piece: Color Walk 3 - Lion buku ketukangan ketiga, dihantar pada 5 Januari 2006. Buku karya keempat, yang diberi judul Eagle, dihantar pada 4 Mac 2010, dan One Piece: Shark, buku pertukangan kelima, disampaikan pada 3 Disember 2010.

Baca Artikel Ini Juga: Bagaimana Sasuke Mendapatkan Rinnegan Apa Episode Kakashi Die Yamamoto's Bankai

Soalan Lazim— (Soalan Lazim)

Imgur

Adakah satu bahagian akan mencapai 1000 bahagian? Musim panas sebelumnya, dilaporkan bahawa One Piece memasuki segmen edaran terakhirnya, yang memerlukan empat atau lima tahun untuk menyelesaikannya, dan bulan ini manga mencapai tahap 1.000. Itu luar biasa. Berikut ini adalah surat terbaru Oda kepada pelaku, yang menunjukkan pencapaiannya.

Adakah anime One Piece dibuat untuk masa yang hilang untuk manga? Toei bergantung pada bahan isi padu sehingga hampir tidak ada kemungkinan anime akan menemui bahagian terbaru. ... Kami sangat lama di depan manga, ini akan memakan masa sebelum anime meningkat dengan pantas ke tempat kami hadir - satu ton telah terjadi. Mengatakan bahawa saya fikir mesti ada pulau pengisi kecil sebelum Wano.

Berapa lama jalan anime one-piece dari Manga? Kumpulan anime pada amnya membuat aktiviti tertinggal sekitar setengah tahun hingga 1 tahun dari manga sehingga anime tidak pernah menebus masa yang hilang untuk manga tanpa mengira sama ada sekarang dan kemudian ada 1 atau empat belas hari rentang antara pembahagian manga.

Apakah produk semula jadi Kaido? Kaido telah memakan Uo no Mi, produk semula jadi penjahat Zoan legenda yang membolehkannya berubah dari struktur humanoidnya menjadi ular mitos timur biru yang besar. Dalam struktur ular mitosnya, Kaido dapat terbang dan kabut muncul di sekelilingnya.

Adakah Yamato seorang wanita muda? Yamato mungkin dikenal sebagai "Anak Kaido" namun secara semula jadi wanita muda. Walau apa pun, apa yang menarik perhatian dari daerah ini adalah metodologi yang disusun dan disusun dengan mudah oleh kisah ini. Yamato begitu terdorong untuk menyerupai Kozuki Oden sehingga dia juga mencari, untuk mengenalinya sebagai lelaki.

Siapa ibu Luffy? 3 Ibu Luffy, Oda mengatakan bahawa ibu Luffy masih hidup dan dia adalah wanita yang mematuhi garis panduan. Kawasan ibu Luffy tidak jelas dan mungkin memerlukan beberapa ratus bahagian lagi sebelum Oda memilih untuk mengungkap yang penting dan ibu Luffy dari Dragon.

Adakah Luffy berlalu? Luffy akan meneruskan penyelesaiannya, namun dia tidak akan dipanggil semula dengan nama aslinya. ... Seperti yang saya katakan sebelumnya, ketika pengaturan berlangsung, tampaknya semakin seperti Luffy berubah menjadi "Roger baru". Perkara yang dilakukan atau dialami oleh Roger pada masa ini sedang berlaku pada Luffy.

Berapa lama masa yang diperlukan untuk anda menyiapkan satu bahagian? Menghilangkan lebih daripada sedikit cara dari setiap adegan untuk pengenalan / outro, 927 adegan berlangsung secara agregat 19,930 minit. Ini adalah 332.17 jam atau 13.84 hari. Ini meletakkannya secara langsung di bawah sekitar empat belas hari, bagaimanapun, yang sebenarnya memerlukan tinjauan kembali ke belakang, tanpa jeda untuk pertunjukan atau latihan yang berbeza.

Adakah satu bahagian akan berakhir? Walau apa pun, pada akhir-akhir ini, ia disahkan sebagai palsu. Pada bulan Januari 2021, Editor Isaka bertanya apakah dia dapat mengubah cerita untuk menyelesaikannya, dan Oda hanya menafikan perlu melakukan itu. Bagi seseorang yang telah mengatur penamat cerita sejak beberapa lama dahulu, adalah wajar untuk mematuhinya hingga akhir dan menunjukkan cara yang anda perlukan.

Siapa yang menghancurkan Kaido berkali-kali? Saya rasa roger, Garp, whitebeard, rayleigh, ibu yang sangat besar, Shiki, dan Rex d xebec adalah orang yang menyendiri yang menghancurkan kaido dalam pertarungan. Saya memasukkan rayleigh kerana dia adalah orang kanan dan dugaan rakan sekerjanya. Juga, jalan kembali semasa persiapan Luffy dia hanya memperolok-olokkan gear 4 yang paling berasas Luffy.

Baca Artikel Ini Juga:

Kesimpulan One Piece Manga

Imgur

Oda mendapati bahawa dia pada mulanya mengatur One Piece untuk lima tahun terakhir dan bahawa dia telah mengatur penyelesaiannya dengan berkesan. Walaupun begitu, dia mendapati akan memakan waktu lebih lama daripada yang dia harapkan kerana Oda memahami bahawa dia sangat menyukai cerita ini untuk mengakhirinya dalam jangka masa itu. Pada tahun 2016, sembilan belas tahun setelah permulaan siri, pencipta mengatakan bahawa manga telah mencapai 65% kisah yang ingin diceritakannya. Pada bulan Julai 2018, ketika memperingati One Piece yang kedua puluh satu, Oda mengatakan bahawa manga telah mencapai 80% plot, sementara pada bulan Januari 2019, dia mengatakan bahawa One Piece sedang dalam perjalanan hingga akhir, namun ia boleh melepasi jilid ke-100. Pada bulan Ogos 2019, Oda mengatakan bahawa, seperti yang ditunjukkan oleh ramalannya, manga akan berakhir di suatu tempat pada tahun 2024 dan 2025. Meskipun demikian, Oda menyatakan bahawa penyelesaiannya adalah apa yang telah dia pilih pada awalnya; dia fokus melihatnya. Dalam sebuah TV luar biasa yang diedarkan di Jepun, Oda mengatakan dia akan mengubah penutupan jika para peminat mempunyai pilihan untuk menantinya. Pada bulan Ogos 2020, Shueisha menyatakan dalam edisi ke-35 Weekly Shōnen Jump bahawa One Piece "menjadi garis awal untuk pengembaraan terakhir yang akan datang." Pada 4 Januari 2021, One Piece tiba di bahagian keseribu.

Artikel Berkaitan 1. Anime Amerika 2. Anime Ova 3. Filem Naruto dalam Susunan