PewDiePie Net Worth dianggarkan bernilai $ 40 juta pada tahun 2021. Nama sebenarnya Pewdiepie adalah Arvid Ulf Kjellberg yang terkenal dengan nama dalam taliannya PewDiePie. Dia adalah YouTuber Sweden dan pada tahun 2016 Forbes telah menamakannya Youtuber berpendapatan tertinggi dengan pendapatan tahunan mencapai $ 15 juta dolar.

Fakta Pantas Tentang Pewdiepie

:diamond_shape_with_a_dot_inside: Nama sebenar PewDiePie : Felix Arvid Ulf Kjellberg.

:diamond_shape_with_a_dot_inside: Hari Lahir : 24 Oktober 1989

:diamond_shape_with_a_dot_inside: Umur : 31 (pada tahun 2020)

:diamond_shape_with_a_dot_inside: Ibu bapa : Ulf dan Johanna Kjellberg

:diamond_shape_with_a_dot_inside: Kakak : Fanny Sylwander

:diamond_shape_with_a_dot_inside: Warganegara : Sweden

:diamond_shape_with_a_dot_inside: Tinggi : 177 sentimeter

:diamond_shape_with_a_dot_inside: Profesi : YouTuber, pengulas permainan, keperibadian media.

:diamond_shape_with_a_dot_inside: Isteri : Marzia Kjellberg.

:diamond_shape_with_a_dot_inside: Hobi : Permainan, memandu kereta, penyuntingan video, tenis, golf, dan belayar.

Rekod Dunia : YouTuber individu pertama yang mencapai 100 juta pelanggan, YouTuber paling disukai dan paling banyak ditonton pada tahun 2019.

:diamond_shape_with_a_dot_inside: Tatu : PewDiePie mempunyai enam tatu, termasuk gereja Sweden, gambar seorang gadis, dan kerangka duduk di atas kucing di lengan kanannya, katak bermain sangkakala dan tatu berbentuk hati dengan mata di lengan kirinya, dan gambar seorang wanita merangkul kerangka di lengan kirinya.

PewDiePie Net Worth telah menganggarkan $ 40 juta pada tahun 2021. Nama sebenarnya Pewdiepie adalah Arvid Ulf Kjellberg yang terkenal dengan nama dalam taliannya PewDiePie. Dia adalah YouTuber Sweden dan pada tahun 2016 Forbes telah menamakannya sebagai Youtuber berpendapatan tertinggi dengan pendapatan tahunan mencapai $ 15 juta dolar.

Kehidupan Awal Pewdiepie

Pewdiepie yang nama sebenarnya Felix dilahirkan pada 24 Oktober 1989 di Gothenburg yang berada di Sweden. Sejak usia muda, dia meminati bidang seni dan merupakan pemain permainan semasa sekolah menengah. PewDiePie Net Worth telah menganggarkan $ 40 juta pada tahun 2021. Nama sebenarnya Pewdiepie adalah Arvid Ulf Kjellberg yang terkenal dengan nama dalam taliannya PewDiePie. Dia adalah YouTuber Sweden dan pada tahun 2016 Forbes telah menamakannya sebagai Youtuber berpendapatan tertinggi dengan pendapatan tahunan mencapai $ 15 juta dolar.

Dia lulus dari sekolah menengah dari Göteborgs Högre Samskola pada tahun 2008 dan melanjutkan pelajarannya di Universiti Teknologi Chalmers. Tetapi Felix menginginkan sesuatu yang lain yang menurutnya bukan miliknya dan oleh itu dia memutuskan untuk berhenti dan melakukan apa yang membuatnya bahagia.

Walaupun dia banyak bertungkus lumus di awal-awalnya. Pewdiepie mengatakan dalam sebuah video bahawa dia membeli peralatan untuk memulakan dengan menjual karya Photoshopnya. Dia muncul dengan nama saluran yang unik iaitu 'PewDiePie' walaupun pada mulanya hanya Pewdie.

Kejayaan Awal : PewDiePie mula memainkan permainan Amnesia pada satu ketika. Atas alasan apa pun, tumpuannya pada permainan Amnesia Let's Plays membuat perhatian penonton dengan penonton YouTube yang lebih besar dan salurannya mula meroket pelanggan. Itu adalah masa dimana saluran PewDiePie mulai berkembang dengan menjangkau 1 juta pelanggan pada bulan Julai 2012 dan 2 juta pelanggan pada bulan September 2012 yang begitu pantas. Dia menandatangani perjanjian dengan MCN Michinima dan kemudian pada bulan Oktober 2012 melangkah ke Maker Studios.

Zaman kanak-kanak

Felix adalah nama sebenarnya Pewdiepie dan dilahirkan oleh Ulf Christian Kjellberg dan Lotta Kristine Johanna Hellstrand di Gothenburg Sweden pada 24 Oktober 1989. Dia gemar melukis watak-watak video sebagai budak sekolah dan sering ketinggalan kelasnya untuk meluangkan masa untuk bermain permainan. PewDiePie Net Worth dianggarkan bernilai $ 40 juta pada tahun 2021. Nama sebenarnya Pewdiepie adalah Arvid Ulf Kjellberg yang terkenal dengan nama dalam taliannya PewDiePie. Dia adalah YouTuber Sweden dan pada tahun 2016 Forbes telah menamakannya Youtuber berpendapatan tertinggi dengan pendapatan tahunan mencapai $ 15 juta dolar.

Pendidikan

Dengan menamatkan sekolah pada tahun 2008. Dia mendaftar di Chalmers University of Technology untuk belajar ekonomi industri dan pengurusan teknologi tetapi tidak lama selepas bergabung, dia berhenti pada tahun 2011. Cintanya terhadap Adobe Photoshop plus dan minat mendadak untuk membuat video YouTube sangat banyak tetapi dia mendapat sokongan daripada ibu bapanya, Dia begitu meminati kerjayanya sehingga dia menjual hot dog dan seni Photoshop untuk membeli komputer .

Kerjaya Pewdiepie

Komen lucu PewDiePie mengenai permainan dan bertenaga dengan reaksi epik menjadikannya viral dengan cepat dan dia menjadi saluran YouTube yang paling banyak dilanggan pada tahun 2012 dengan 5 juta pelanggan. Setelah menjadi terkenal pada tahun 2012, dia terus menandatangani kontrak dengan Makers Studio dan mula mendapat perhatian di media juga. Saluran PewDiePie kini mempunyai lebih dari 3500 video dengan lebih dari 109 juta juta pelanggan .

Salurannya mempunyai banyak siri dan segmen permainan yang berbeza yang disertakan selama bertahun-tahun di mana siri Let's Play-nya telah popular. Ketika dia terkenal dan popularitinya semakin meningkat, laporan mengenai sejumlah besar uang mulai disiarkan secara terbuka dan dia mendapat banyak perhatian dan juga kebencian pada masa yang sama. Dalam kes ini dia mempunyai beberapa video yang didedikasikan untuk memberi komen. Tandatangannya bro penumbuk yang dia lakukan di akhir setiap videonya. Dia juga memposting vlogs berulang kali dan mengikuti media arus perdana.

Jalan Terkenal PewDiePie

PewDiePie menuju ke kemasyhuran melalui saluran Youtube yang luar biasa yang pada mulanya menjadi topik hangat kerana dia akan mengalirkan video Let's Play dengan genre permainan seperti seram dan aksi. Setelah dua tahun di awal perjalanannya di Youtube, salurannya mencatat pertumbuhan populariti yang besar apabila mencapai 1 juta pelanggan pada bulan Julai 2012. Setelah populariti tinggi, pewdiepie mula mengalihkan kandungan salurannya dengan memuat naik klip komedi, vlog dan video muzik.

Pada bulan Ogos 2013 salurannya menjadi saluran yang paling banyak dilanggan di Youtube. Tetapi setelah pergaduhan besar terhadap titan-seri T mendapat pelanggan tertinggi untuk tajuk saluran yang paling banyak dilanggan. Kini dia memegang gelaran saluran kedua yang paling banyak dilanggan di Youtube. Oleh itu salurannya adalah saluran yang paling banyak dilanggan yang dikendalikan oleh seorang individu. Pada awal Januari 2021, salurannya telah mencatat lebih dari 108 juta pelanggan dan telah menerima lebih dari 26 juta tontonan yang sangat baik untuk seorang individu.

Jumlah populariti yang dia perolehi dari Youtube dan perhatian media yang meluas menjadikannya salah satu personaliti dalam talian yang paling berpengaruh. Jumlah populariti di salurannya memberi dorongan kepada judul permainan yang dia alirkan di salurannya. PewDiePie berkembang begitu besar sehingga majalah Time menamakannya 100 orang paling berpengaruh di dunia.

PewDiePie Net Worth telah menganggarkan $ 40 juta pada tahun 2021. Nama sebenarnya Pewdiepie adalah Arvid Ulf Kjellberg yang terkenal dengan nama dalam taliannya PewDiePie. Dia adalah YouTuber Sweden dan pada tahun 2016 Forbes telah menamakannya Youtuber berpendapatan tertinggi dengan pendapatan tahunan mencapai $ 15 juta dolar.

Kehidupan Peribadi Pewdiepie

PewDiePie bertemu dengan seorang gadis Itali bernama Marzia Bisognin pada tahun 2011. Selepas itu mereka menjalin persahabatan dalam talian kemudian jatuh cinta. Pada tahun 2012 PewDiePie menetapkan kekasihnya dengan saluran YouTube bernama CutiePieMarzia. Videonya adalah mengenai fesyen, buku, filem, solek dan kecantikan solek . Ia akhirnya menjadi salah satu saluran kecantikan yang paling popular di YouTube. Pada tahun 2018 dia bersara dari YouTube. Selama bertahun-tahun mereka bergolak antara Sweden dan Itali sebelum menetap di bandar Inggeris Brighton dan Hove. Mereka berkahwin pada bulan Ogos 2019. Mereka tinggal tanpa nama di bandar tepi pantai kecil dengan dua orang yang bernama Edgar dan yang lain bernama Maya.

PewDiePie juga mempunyai kediaman di Brighton walaupun dia dan isterinya Marzia membahagikan masa antara kediaman kedua mereka yang berada di Jepun dan UK. Walaupun PewDiePie rendah hati, saya seorang yang baik tetapi ketika memamerkan hasil kerjanya, dia berkongsi lawatan ke rumahnya di Brighton dengan peminatnya pada tahun 2018. PewDiePie yang nama sebenarnya Felix Kjellberg adalah YouTuber Sweden dan pelawak yang terkenal untuk video dan rancangan komedi.

Kontroversi

Pada tahun 2017 PewDiePie kehilangan pertunjukan YouTube Rednya setelah itu dinyatakan bahawa beberapa videonya mempunyai rujukan antisemit. PewDiePie mendakwa bahawa video itu sarkastik tidak kira sesuai atau mengejutkan dan hanya bertujuan untuk menyoroti bagaimana orang akan melakukan apa sahaja untuk mendapatkan wang. Dalam contoh yang paling jelas dia membayar dua orang $ 5 melalui fiver laman web untuk memegang tanda yang mengatakan Kematian kepada semua orang Yahudi.

Terdapat banyak video yang juga menjadi viral "berlangganan PewDiePie" cabaran di mana orang mengejarnya dengan menyebarkan ungkapan itu di khalayak ramai di seluruh dunia. Sekurang-kurangnya dua pembunuh besar-besaran telah mengatakan "melanggan PewDiePie" semasa pembunuhan beramai-ramai atau dalam manifesto mereka. PewDiePie telah menjauhkan diri dari meme dan mengecam pembunuhnya.

PewDiePie adalah keperibadian YouTube yang mempunyai nilai bersih $ 40 juta. Dia adalah bintang YouTube dengan penghasilan tertinggi di planet ini dan saluran yang paling banyak dilanggan di YouTube. Dia adalah YouTuber Sweden dan Pada tahun 2016 Forbes telah menamakannya Youtuber berpendapatan tertinggi dengan pendapatan tahunan mencapai $ 15 juta dolar.

100 Juta Pelanggan dan Hiatus

Walaupun PewDiePie berada di tangga kedua tetapi siri-T diungguli oleh label rakaman India saluran YouTube yang paling banyak dilanggan pada musim bunga 2019. Dia juga mengekalkan kedudukan teratas untuk saluran yang dikendalikan oleh individu yang mempunyai 109 juta pelanggan pada 3 april 2021.

Setelah beberapa minggu media sosial dan bintang youtube pewdiepie dikritik dengan menolak janji untuk menyumbang $ 50,000 kepada Liga Anti Fitnah. Media sosial dan bintang youtube pewdiepie mengatakan bahawa dia telah menasihati untuk memilih yang bukan untung untuk membantu meredakan tuduhan anti-Semitisme walaupun dia juga lebih suka menyumbangkan sejumlah wang itu kepada badan amal yang sangat dia gemari .

Pada tahun 2019 pada bulan Disember PewDiePie mengumumkan bahawa dia mengambil dari platform yang membuatnya terkenal. Dia mengatakan bahawa saya akan berehat dari YouTube tahun depan. Dia juga berkata dalam sebuah video. Saya ingin mengatakannya terlebih dahulu kerana saya memutuskan. Saya letih dan saya berasa sangat letih. Saya tidak tahu adakah anda boleh memberitahu. Dia juga mengatakan bahawa awal tahun depan saya akan pergi sebentar. Saya akan menerangkannya kemudian tetapi saya ingin memberi pendapat.

Media Sosial

Facebook - PewDiePie Instagram pewdiepie Twitter - pewdiepie YouTube - PewDiePie

Beberapa Fakta Yang Tidak Diketahui Mengenai PewDiePie

  1. Nama sebenar PewDiePie ialah Felix. Felix adalah perkataan Latin yang bermaksud 'Kebahagiaan'.

  2. Felix yang juga dikenali sebagai pewdiepie adalah seorang kanak-kanak yang miskin kemiskinan melanda dirinya sehingga dia menjadi seorang introvert. Dia sering jatuh sakit semasa kecil dan terpaksa tinggal di rumah.

  3. Dia begitu ketagih dengan permainan video sehingga dia bahkan telah melewatkan kelas untuk bermain permainan video di kafe Internet bersama rakan-rakannya.

  4. Pada awal persekolahannya, dia sangat berminat dengan Seni dan dia akan melukis watak permainan video yang popular seperti Mario dan Sonic the Hedgehog.

  5. Setelah menamatkan sekolah menengah maka dia berjaya mendaftarkan namanya di Chalmers University of Technology tetapi dia menjatuhkan dirinya kerana minatnya bermain.

  1. Tidak ada ibu bapanya yang menyokongnya dan keputusannya untuk berhenti dari kuliah dan berhenti menyokongnya secara kewangan sehingga dia menjual hot dog untuk mencari nafkah dan membeli komputer.

  2. Dia selalu menyukai Photoshop dan penyuntingan foto dan dia ingin mendalami seni manipulasi foto menggunakan Adobe Photoshop daripada berada di sekolah.

  3. Dia memulakan saluran YouTubenya 'PewDie' dengan video termasuk komen permainan dan reaksi terhadap pelbagai permainan.

  4. PewDiePie adalah keperibadian YouTube yang mempunyai nilai bersih $ 40 juta. Dia adalah bintang YouTube dengan penghasilan tertinggi di planet ini dan saluran yang paling banyak dilanggan di YouTube. Dia adalah YouTuber Sweden dan Pada tahun 2016 Forbes telah menamakannya Youtuber berpendapatan tertinggi dengan pendapatan tahunan mencapai $ 15 juta dolar.

Ringkasan : PewDiePie adalah keperibadian YouTube yang mempunyai nilai bersih $ 40 juta. Dia adalah bintang YouTube dengan penghasilan tertinggi di planet ini dan saluran yang paling banyak dilanggan di YouTube. Dia adalah YouTuber Sweden dan Pada tahun 2016 Forbes telah menamakannya Youtuber berpendapatan tertinggi dengan pendapatan tahunan mencapai $ 15 juta dolar. Dalam beberapa tahun, dia memperoleh $ 15-20 juta berkat banyak video yang ditaja yang boleh menelan belanja sebanyak 450,000.

Soalan Lazim (Soalan Lazim)

Terdapat beberapa soalan yang berkaitan dengan Pewdiepie Net Worth adalah seperti berikut:

S1. Berapa harga PewDiePie sehari?

PewDiePie menghasilkan $ 58.2 juta setahun yang berjumlah $ 4.85 juta sebulan dan $ 160.000 sehari. PewDiePie Net Worth telah menganggarkan $ 40 juta pada tahun 2021. Nama sebenarnya Pewdiepie adalah Arvid Ulf Kjellberg yang terkenal dengan nama dalam taliannya PewDiePie. Dia adalah YouTuber Sweden dan pada tahun 2016 Forbes telah menamakannya Youtuber berpendapatan tertinggi dengan pendapatan tahunan mencapai $ 15 juta dolar.

S2. Adakah PewDiePie seorang jutawan?

Pewdiepie jauh sekali menjadi jutawan. YouTuber ini telah membuat keputusan sepanjang kariernya. Dia tidak pernah mengesahkan mengenai kekayaan bersihnya, tetapi Forbes telah menganggarkan bahawa dia memperoleh $ 13 juta pada tahun 2019.

S3. YouTuber mana yang terkaya?

8 YouTuber Terkaya Terbaik pada tahun 2021

  1. Dude Sempurna.
  2. Mark Edward Fischbach (Saluran YouTube: Markiplier)
  3. Logan Paul.
  4. Felix Arvid Ulf Kjellberg (Saluran YouTube: PewDiePie)
  5. Jake Paul.
  6. Ryan ToysReview.
  7. Smosh.
  8. Lilly Singh (Saluran YouTube: IISuperwomanII)

Kesimpulannya

:arrow_right: PewDiePie Net Worth telah menganggarkan $ 40 juta pada tahun 2021. Nama sebenarnya Pewdiepie adalah Arvid Ulf Kjellberg yang terkenal dengan nama dalam taliannya PewDiePie. Dia adalah YouTuber Sweden dan pada tahun 2016 Forbes telah menamakannya sebagai Youtuber berpendapatan tertinggi dengan pendapatan tahunan mencapai $ 15 juta dolar.

:arrow_right: Walaupun PewDiePie berada di tangga kedua tetapi siri-T diungguli oleh label rakaman India saluran YouTube yang paling banyak dilanggan pada musim bunga 2019. Dia juga mengekalkan kedudukan teratas untuk saluran yang dikendalikan oleh individu yang mempunyai 109 juta pelanggan pada 3 april 2021. Pada awal pagi Januari 2021 salurannya telah mencatat lebih dari 108 juta pelanggan dan telah menerima lebih dari 26 juta tontonan yang sangat baik untuk seorang individu.

:diamond_shape_with_a_dot_inside: Salurannya mempunyai banyak siri dan segmen permainan yang berbeza yang disertakan selama bertahun-tahun di mana siri Let's Play-nya telah popular. Ketika dia terkenal dan popularitinya semakin meningkat, laporan mengenai sejumlah besar uang mulai disiarkan secara terbuka dan dia mendapat banyak perhatian dan juga kebencian pada masa yang sama. Dalam kes ini dia mempunyai beberapa video yang didedikasikan untuk memberi komen. Tandatangannya bro penumbuk yang dia lakukan di akhir setiap videonya. Dia juga memposting vlogs berulang kali dan mengikuti media arus perdana.