Babi Panggang

Memanggang babi adalah salah satu perkara kegemaran saya untuk dilakukan. Terdapat beberapa aktiviti pesta sah yang boleh dimakan yang menjadikan semua orang dalam suasana hati yang baik dan mengumpulkan kegembiraan seperti menyajikan daging babi panggang yang lazat untuk sekumpulan rakan. Sekiranya anda tidak pernah memanggang babi sebelum ini untuk pesta atau majlis khas, dan bukan vegetarian atau vegan, anda mesti membaca HTD ini dan mencubanya.

HTD panggang babi ini menceritakan keseluruhan proses memanggang babi, dan melampaui proses memanggang babi dengan ketat. "Mempunyai babi panggang" mirip seperti "mempunyai bayi" - ada banyak selain babi / bayi yang perlu dipikirkan. Sebagai anggaran yang sangat kasar, memanggang babi memerlukan kira-kira satu hari persiapan, dan satu hari memanggang sebenar.

Untuk menjadi jelas - saya tidak pakar dalam memanggang babi, tetapi sekali lagi, hanya sedikit. Saya hanya meminati subjek tersebut dan telah melakukannya beberapa kali. Saya telah mengimpal spit saya sendiri dari keluli dan juga menyewa spit bermotor dari kedai-kedai bekalan sewa parti. Saya telah memanggang satu babi dengan sendirinya, dua babi bersama, dua babi dengan sekumpulan ayam dan beberapa itik berkepala dengan ayam. Saya telah belajar banyak dari setiap pengalaman dan saya berharap dapat berkongsi beberapa maklumat itu dengan anda sekarang dalam HTD ini.

imej

Langkah 1: Persediaan - Jemputan

Setelah anda memutuskan untuk memanggang babi, langkah pertama adalah menghantar jemputan supaya semua orang dapat mengetahui bahawa anda mengadakan pesta yang harus mereka kunjungi. Menggunakan teknologi kuno seperti sampul surat dan perkhidmatan pos untuk memberitahu tetamu bertuah adalah membebankan dan lebih banyak tugas daripada langkah pertama untuk memulakan pesta hebat.

Sebagai gantinya, saya mengesyorkan pergi dari pintu ke pintu ke semua kediaman yang berbeza dari tetamu anda dan memasukkan jemputan yang dilukis dengan tangan ke dalam kesesakan pintu, lantai dan beranda mereka dengan garpu.

Pasti, itu banyak garpu, tetapi jika pemuliharaan adalah jem nombor satu anda, maka apa yang anda lakukan dengan memanggang babi?

imej

Langkah 2: Persediaan - Hiasan

Seterusnya adalah hiasan bertema babi (dan anda fikir mengadakan babi panggang dimulakan dengan babi). Dapatkan sebilangan besar kertas, banyak krayon dan buat hiasan!

Suatu ketika kami menandakan rumah yang kami tinggali pada waktu itu dengan sepanduk besar dua babi di atasnya sehingga semua orang dapat mencari panggang dengan mudah.

Usaha menghias yang lain termasuk:

  • rumput kering untuk duduk di bawah beberapa pokok anggur
  • buat pignata - pinata berbentuk babi yang diisi dengan tuala wanita lembap dan gula-gula
  • papan tanda untuk bilik mandi
  • tanda-tanda babi yang memberi inspirasi untuk membuat orang teruja
  • papan ekspresi peribadi (untuk maklum balas dan seni tetamu)
  • papan ekspresi peribadi vegetarian (untuk maklum balas vegetarian dan seni tetamu)

imej

Langkah 3: Persiapan - Meludah

Ludah adalah apa yang dilekatkan babi semasa memasak. Sebaiknya fikirkan bagaimana membina ludah sebelum hari acara kerana memerlukan sedikit kerja untuk membuatnya. Ludah terdiri daripada beberapa elemen mudah termasuk:

  • ludah itu sendiri - biasanya paip keluli sederhana yang berdiameter tidak lebih dari 1 "(paip itu mesti masuk melalui bahagian badan babi dan ukurannya adalah faktor yang perlu dipertimbangkan)
  • penyokong untuk ludah - ini boleh menjadi bongkah cinder, penyokong keluli dengan buaian atau paip yang dikimpal di bahagian atas, gergaji besi, batu, landskap, struktur lain dan sebagainya - lebih baik tidak ada yang membakar
  • kaedah untuk menjaga agar ludah tidak berpusing - babi akan mahu membalikkan badan ke belakang kecuali ada sesuatu yang menahan ludah pada kedudukannya. Pegangan di hujung ludah dan beg bata atau penjepit berfungsi dengan baik untuk menahan ludah di kedudukan terakhir yang anda pasangkan.
  • kaedah memutar ludah secara terkawal. Ini boleh menjadi motor yang dipasang dengan rantai basikal, atau hanya beberapa batu bata dan tali. Dalam kaedah kedua yang disebutkan, anda memutar ludah dengan tangan dan menggunakan berat untuk menahannya.
  • satu kaedah untuk melekatkan binatang itu ke ludah, boleh menjadi tali sawat, batang keluli yang dihantar melalui haiwan, serong baja di kepala dan ■■■■ babi untuk menahannya.
  • periuk api atau lubang - jika anda dapat menggali lubang api di kotoran atau pasir, itu bagus, jika tidak, biasanya perlu meletakkan semacam penghalang antara bara dan tanah supaya anda tidak merosakkan atau mengotorkan apa-apa dengan semua panas dan menitis.

Terdapat dua pilihan utama untuk mendapatkan ludah. Anda boleh membuatnya atau menyewa komersial. Hanya sedikit orang yang mempunyai ludah mereka sendiri, tetapi jika anda melakukannya, lebih banyak kekuatan untuk anda / ya. Saya rasa membuat sendiri adalah sangat menyeronokkan, walaupun, kemudahan yang timbul dari menyewa atau membeli spit bermotor juga bagus. Pusat penyewaan pesta tempatan anda boleh menyewa tempat memanggang. Hubungi mereka dan tanya. Sekiranya anda ingin membuat ludah, anda boleh membina sesuatu yang rumit, atau meretas sedikit, tetapi berfungsi sedikit dalam beberapa minit dengan perjalanan sederhana ke kedai perkakasan atau halaman sekerap logam.

Ludah pertama yang saya buat (bersama rakan saya Ian) muncul dalam foto pertama dalam langkah ini. Itu adalah percikan 2 babi untuk pesta besar, dengan sokongan keluli dan pegangan sederhana tetapi berkesan di hujungnya. Keempat posisi itu membolehkan anda membuat putaran 1/8 putaran kerana anda boleh memilih untuk menggantungkan brek (sekumpulan batu bata yang dipegang bersama oleh kabel keluli) pada satu pasak untuk putaran 1/4, atau pada dua pasak untuk 1 / 8 giliran. Lebih banyak mengenai berpusing kemudian. Pengapit juga berfungsi untuk menahan ludah pada kedudukannya, tetapi saya mendapati kaedah menggantung berat lebih mudah dan serba boleh.

Perkara lain yang perlu diingat tentang ludah adalah bahawa ia harus lebih lama daripada yang anda fikirkan. Kaki babi diregangkan di depan dan di belakang babi - sehingga panjangnya lebih panjang daripada yang anda harapkan. Pastikan anda mempunyai batang spit sekurang-kurangnya 5 kaki jika anda memanggang seekor babi. Sekiranya anda melakukan dua perkara seperti saya dalam gambar, besarlah.

Sekiranya mungkin untuk membina ludah dengan ketinggian yang boleh disesuaikan, itu berguna untuk mengimbangi panas api anda. Walau bagaimanapun, penyesuaian ketinggian bukanlah suatu keperluan. Saya mendapati bahawa bergantung pada suhu api, anda mahu jarak antara 2 'dan 3' antara arang batu dan babi.

Untuk perlindungan tanah - batu bata membuat pelapik tanah yang hebat. Perkara lain yang saya gunakan termasuk:

  • kotoran
  • pasir
  • papan simen
  • kepingan logam

Permukaan memanggang tambahan boleh digunakan untuk memanggang lauk pauk. Sebilangan logam yang diperluas yang dikimpal di atas kerangka keluli berfungsi dengan baik dan cukup murah. Ini membolehkan anda memasak lauk seperti jagung atau kentang di atas api yang sama dengan yang dimakan oleh babi anda. Mempunyai makanan sampingan di bawah babi panggang adalah satu kelebihan kerana titisan yang sedap akan turun ke atas sayuran anda.

Akhirnya, seperti yang anda lihat dalam gambar, saya membuat kedudukan pemanggang sekunder untuk panggang ini di bawah ludah utama dengan tiga batang keluli yang dikimpal pada plat keluli. Batang diterima di plat keluli lain dalam 3 lubang. Segala-galanya dipegang pada kedua sokongan. Kawasan pemanggang sekunder ini mempunyai beberapa ayam di atasnya setelah kami memasak ... lebih banyak lagi kemudian.

Foto tambahan di atas menunjukkan beberapa penyediaan pemanggang yang lebih sederhana dan agak minimum menggunakan sokongan sederhana seperti blok cinder dan kuda gergaji sebagai sokongan, dan sistem penjepit spit yang sangat asas yang hanya menggunakan c-clamp.

imejimej

Langkah 4: Penyediaan - Kayu

Pecah sebilangan besar kayu. Memerlukan arang panas yang banyak untuk memasak babi. Semakin besar babi, semakin lama masak. Untuk babi berganda, kami melalui kira-kira setengah tempat tidur kayu epal yang kami dapat dari kebun tempatan dengan trak pikap bersaiz sederhana. Memiliki babi panggang di atas kayu yang terbelah dari pokok epal, badam, walnut, kayu putih dan madrone, saya dengan jujur ​​dapat mengatakan bahawa saya tidak fikir jenis kayu sama sekali penting. Semakin padat kayu semakin lama ia akan terbakar. Itu yang perlu anda ingat.

Yang dikatakan, "kayu epal" pasti mempunyai cincin yang bagus walaupun tidak anda fikirkan?

Sebilangan orang menyukai kebolehpercayaan briket arang untuk langkah ini, dan yang lain, arang kayu keras seperti Lazzaro. Gunakan apa sahaja yang anda suka, tetapi saya akan katakan, untuk jumlah kayu yang kita bakar untuk menyalakan api selama 8 jam, saya gembira kerana kita menggunakan kayu yang terbelah di atas arang.

Langkah 5: Nyalakan Api

Langkah pertama pada hari panggang adalah menyalakan api sehingga anda sudah mendapat arang yang baik ketika babi sudah siap untuk memanggang. Teepee atau log log, tidak menjadi masalah - mulakan api dan mulailah membakar kayu anda ke dalam bara panas yang bagus.

Sebaik-baiknya ada api sampingan yang boleh anda gunakan untuk membuat bara, kemudian hanya menyodok arang ke posisi semasa babi memanggang. Sekiranya anda tidak mempunyai ruang, tidak ada masalah untuk meletakkan kepingan kayu baru di atas api, cubalah agar api tidak menjilat babi kerana bahagian luar akan terbakar lama sebelum bahagian dalam mencapai suhu dengan mencari log segar ke sisi pelindung.

imejimej

Langkah 6: Hidangan Sampingan

Setelah api menyala di luar tiba masanya untuk menukar rumah bersih anda yang tenang menjadi dapur industri yang sibuk dan mula menyediakan semua lauk yang diperlukan. Bersihkan kentang di singki dan keringkan di papan longkang, buat cole slaw dalam baldi 5 galon dan mulailah menyikat semua daging aksesori anda dalam periuk terbesar yang anda dapati. Hampir semua dapur yang biasanya menyajikan satu keluarga juga boleh menyajikan 50 dalam keadaan darurat. Masak sos BBQ dalam periuk sup, jadi seperti Kramer dari Seinfeld dan gunakan tab mandi sebagai singki. Sekiranya anda benar-benar mencubit ruang, anda sentiasa boleh kreatif dengan tong sampah. Penyejuk dengan ais berfungsi dengan baik untuk perkara yang tidak sesuai di dalam peti sejuk.

Sos selalu menjadi bahagian penting dalam panggang babi. Terdapat banyak pendekatan untuk sos, dan banyak pilihan di luar sos bbq asas anda. Beberapa sos yang kami buat selama bertahun-tahun termasuk:

  • sos bbq eksotik
    • kopi
    • biji sawi
    • cendawan karipap
  • pengurangan balsamic
  • glasir sitrus dengan oren dan oregano
  • sos ara brendi
  • sos balsamic ceri
  • sos rosemary pic

Cari resipi kegemaran anda untuk menyokong panggang babi anda untuk memasak. Saya tidak akan membahas resipi sos khusus dalam Instructable ini kerana ini memerlukan liputannya sendiri.

  • Betul, apabila anda memanggang babi, lebih baik jika anda tidak hanya memanggang "babi". Sekiranya anda mengalami semua masalah merawat rotisseri sepanjang hari mungkin juga membuang beberapa ayam, itik, angsa dan domba di sana juga - daging aksesori!

imejimejimej

Langkah 7: Babi

Baiklah, mari kita masuk ke dalam perkara ...

Di mana seseorang membeli babi?

Babi utuh boleh dipesan khas dari ladang itu sendiri tempat haiwan itu tinggal, tukang daging kejiranan yang baik, atau di kaunter daging pasar raya atau koperasi berkualiti tempatan anda. Tanya dulu di tukang daging dan teruskan perjalanan dari sana. Sekiranya mereka tidak dapat menghasilkan seekor babi utuh, kemungkinan mereka tahu siapa yang boleh, atau mengarahkan anda ke ladang babi tempat mereka membeli daging mereka.

Harga

Saya telah membayar sebanyak $ 4,00 / lb dan sedikit sebanyak $ 2,50 / lb untuk keseluruhan babi. Babi organik dapat dijual dengan harga lebih banyak bergantung pada sumbernya. Anda cukup mendapat apa yang anda bayar semasa membeli babi, jadi lakukan sedikit kaki dan pilihlah dengan bijak ketika memesan.

Saiz

Beberapa pemanggang babi berpengalaman akan mengesyorkan kira-kira 1 paun babi gantung setiap orang yang menghadiri pesta itu. Saya mendapati bahawa nisbahnya terlalu rendah. Matematik pada anggaran itu menghasilkan sekitar 6 oz. daging babi yang dimasak setiap orang. Saya tidak akan menyatakan secara terbuka berapa auns daging yang saya harapkan untuk dimakan ketika saya pergi ke babi panggang, tetapi saya akan memberitahu anda bahawa pastinya lebih daripada enam. Saya cadangkan untuk menggandakan garis panduan ukuran ini dan mencari kira-kira 2 paun babi gantung setiap orang yang menghadiri pesta itu ... daging babi panggang membuat sisa dan sup yang hebat, jadi jika anda pergi sedikit ke laut, tidak ada sebab apa-apa yang perlu disia-siakan.

Segar atau Beku

Babi mungkin akan membeku, tetapi semoga ia segar. Sekiranya ia telah dibekukan, ia perlu mencairkan lebih 24 jam atau lebih. JANGAN MENGHASILKAN PAKAIAN BEKU. Letakkan di tempat yang selamat di mana haiwan tidak dapat sampai ke sana, dibungkus dengan plastik, dan biarkan mencair. Sebuah tab plastik besar berfungsi dengan baik sebagai pegangan, atau tab mandi, atau di dalam kotak kadbod di garaj yang terletak sedemikian rupa sehingga jika beberapa jus keluar kerana ia mencair, ia tidak akan membuat kekacauan. Sekiranya babi anda akan beku, pesanlah sehari sebelum babi anda memanggang sehingga anda dapat mencairkannya.

Sekiranya segar dan tidak beku, itu bagus! Cukup simpan babi dalam keadaan sejuk, di tempat yang sejuk, atau di atas ais di tempat yang sejuk sehingga pagi babi panggang. Oleh kerana ia sangat besar, saya dapat mengetahui bahawa mempunyai peti sejuk tambahan boleh menjadi baik. Keluarkan rak dari peti sejuk, letakkan babi di dalam, dan tutup pintu. Sekiranya babi anda segar, pesanlah agar diambil pada pagi hari panggang babi anda dan kemudian anda tidak perlu berurusan dengan dilema "di mana saya menyimpan keseluruhan babi".

Tidak kira sama ada anda mencairkan babi atau tidak, keluarkannya dari peti sejuk / penyejuk sejam lebih awal sebelum anda siap meletakkannya di atas ludah kerana ia tidak sesuai untuk memasak daging sejuk.

Masa Masak

Babi panggang adalah babi muda - biasanya antara 30 dan 60 paun, namun ia boleh menjadi lebih besar. Babi yang digunakan untuk membuat daging umumnya beratus-ratus paun, namun itu bukan babi panggang yang hebat kerana dagingnya lebih tua dan lebih keras, jadi jauhkan dari apa-apa yang melebihi 100 paun jika anda mencari daging berair yang lembut - selain itu, di ukuran itu, ia menjadi tidak terkawal. Lebih baik mendapatkan babi kecil kedua atau ketiga untuk panggang anda.

Babi seberat 50 paun memasak di mana saja dari 4 hingga 7 atau bahkan 8 jam bergantung pada sumber haba anda dan sama ada anda telah memasukkannya dengan apa-apa ... lebih banyak lagi kemudian. Beberapa rakan pemanggang babi mengesyorkan sekitar 1 jam 15 minit setiap 10 paun babi berat badan. Saya mendapati bahawa ia sebenarnya cukup berubah-ubah bergantung pada panas dari api, ketinggian ludah di atas api, jika babi disumbat, dan jika anda menggunakan putaran putar yang digerakkan oleh motor, atau berputar dengan tangan.

Secara amnya, bekerja dari belakang apabila anda ingin makan menggunakan garis panduan 1jam 15m setiap 10 paun babi gantung dan tambah dalam satu jam atau lebih untuk ukiran dan semua perkara yang mengambil masa lebih lama daripada yang anda rancangkan hanya untuk selamat .

Sumber Babi di Kawasan Teluk San Francisco

Baru-baru ini saya membeli seekor babi dariVer Brugge Meat, Fish and Poultry di Oakland, CA. Tahun lalu saya membeli babi yang enak dari The UC Davis Meat Lab di Davis, CA. Seluruh Makanan, dan kedai runcit lain di kawasan ini juga boleh memesan khinzir secara keseluruhan. Seperti yang saya katakan sebelum ini, pergi terus ke ladang babi dan anda mungkin akan mengelakkan peninggalan daging. Sekiranya anda berada di kawasan teluk terdapat beberapa ladang babi tempatan untuk dipilih. Walaupun, artikel ini membuat argumen yang menarik mengapa lebih baik membeli babi midwest berbanding dengan yang tempatan. Ringkasnya, ia memerlukan lebih sedikit karbon untuk memberi makan biji-bijian lokal babi di barat laut dan menghantar haiwan ■■■■ ke California daripada menghantar 4 kali lebih banyak biji-bijian barat laut ke babi di barat

Langkah 8: Pasang Babi

Langkah ini menyeronokkan - lihat sahaja senyuman di wajah kita!

Pertama, basuh semua permukaan kerja dengan air panas dan sabun. Sekiranya permukaan anda terlalu sukar untuk dicuci, tutup dengan terpal dan basuh terpal.

Keluarkan babi dari bungkus plastik.

Ambil babi dan masukkan batang ludah ke satu hujung - tidak kira yang mana di kebanyakan ludah. Geser batang melalui rongga badan terbuka dan keluar lubang di sisi lain.

Sekiranya ludah anda lebih besar dari diameter 1 "maka anda mungkin perlu mematahkan tulang pinggul untuk meluncur ke belakang babi. Saya membuat kesalahan menggunakan batang yang terlalu tebal pada kali pertama - tidak melakukan itu lagi. Lebih baik pergi sedikit lebih kecil pada batang ludah dan tidak perlu memecahkan apa-apa. Saya tidak keberatan tangan saya kotor, tetapi saya mempunyai had ... di suatu tempat.

Geser babi ke posisi di sepanjang ludah sehingga anda berpusat di tempatnya. Ingatlah untuk meninggalkan ruang untuk kaki diikat di depan dan di belakang babi.

Foto-foto itu menjadikan semuanya kelihatan sangat apokaliptik, saya bersumpah kita mencuci tangan terlebih dahulu dan membersihkan semua permukaan kerja kita dengan sabun sebelum memulakan.

imejimej

Langkah 9: Isi Babi

Dengan adanya babi dan rongga dada menghadap ke atas, inilah masanya untuk memuatkan babi dengan rasa yang enak. Makanan utama adalah garam dan lada tentu saja.

Rasa lain yang perlu dipertimbangkan adalah herba segar seperti rosemary, thyme, oregano dan marjoram, dan rempah kering yang sesuai dengan palet rasa anda - seperti beri juniper, daun salam dan cengkih bawang putih. Perhatikan, akan ada pengasam yang dikenakan pada babi sambil memanggang untuk menambah rasa juga. Ini lebih merupakan sapuan yang dilakukan di dalam rongga badan.

Saya selalu melemparkan beberapa biji bawang ke dalam rongga dan memerah beberapa oren valencia segar, tetapi saya benar-benar berusaha untuk tidak terlalu banyak memasukkan babi pada panggang yang baru-baru ini saya lakukan. Semakin banyak yang anda masukkan ke dalam babi, semakin banyak jisim yang dimasak, dan itu bermakna semakin besar kemungkinan daging akan kering atau kulit akan pecah-pecah sementara anda menunggu pusatnya mencapai suhu.

Teori yang sama berlaku untuk memasukkan kalkun - pemanggang kalkun keras tidak akan berani melambatkan masa memasak dengan pemadat dan berisiko mengeringkan burung. Saya telah mempercayai perkara yang sama untuk memanggang babi dan sekarang cuba meminimumkan pemadat. Foto di atas menunjukkan kita mengisi babi dengan banyak bawang dan ubi jalar. Itu adalah kali pertama kami - babi tersebut memakan masa yang lama untuk memanggang - dan apabila semua itu dikatakan dan dilakukan - mereka dikukus dengan kuat di dalam rongga badan sehingga mereka benar-benar tidak cukup enak untuk dimakan. Bahan ringan.

Langkah 10: Jahitnya

Cukup biasa menggunakan dawai besi untuk menutup babi. Sekiranya boleh, dapatkan wayar besi logam standard bukan galvanis biasa. Wayar logam lain akan berfungsi juga tetapi kemungkinan akan lebih mahal.

Mulakan di satu hujung dan jahit babi sehingga ke hujung yang lain. Anda boleh menggunakan pelbagai jahitan untuk menutup babi, tetapi apa yang paling mudah bagi saya adalah dengan meraih dua kulit yang lebih panjang, memegangnya seperti jahitan kain, dan menjahitnya bersama dengan menggunakan jahitan gelung besar.

Beberapa perkataan mengenai jarum jahit raksasa untuk daging

Suatu ketika saya memanggang babi, saya tanpa jarum kekacang yang boleh dipercayai yang saya buat. Cukup menjengkelkan untuk mendorong wayar pelindung melalui kulit perut babi yang gemuk dengan hanya sepasang tang, atau lebih buruk lagi, dengan tangan seperti yang anda lihat pada foto kedua di atas. Jarum raksasa adalah cara untuk memastikan jika anda mempunyai masa untuk membuatnya dan sangat membantu dalam langkah jahitan.

Untuk membuat jarum gergasi:

Dapatkan sebilangan batang keluli 1/4 "atau 1/8" dan geser hujungnya ke titik pada roda pengisar. Kemudian, tumbuk sisi rod yang lain dengan rata menggunakan sledge kecil dan landasan. Lubang lubang kecil melalui bahagian yang ditumbuk dan anda mempunyai jarum besar! Semakin besar jarum yang lebih baik kerana mendorongnya ke kulit perut adalah satu, atau mungkin kerja dua tangan. Semakin banyak keluli yang perlu digenggam apabila tangan anda semua licin dan anda menatap babi merah jambu seberat 60 paun di hadapan anda, semakin baik.

Setelah babi dijahit, langkah terakhir, yang sangat pilihan, dan mungkin tidak sihat untuk masa depan dunia kita, adalah dengan meminta anak kecil melembutkan daging dengan kelawar besbol.

imejimej

Langkah 11: Selamat Babi ke Ludah

Sekarang ada beberapa cara yang berbeza untuk mengamankan babi ke ludah. Sekiranya anda menggunakan spit komersial, luncurkan paku penahan ke posisi di sekitar rahang babi dan secara harfiah ke hujung belakang, dan kunci ke babi dengan mengetatkan skru tetapan. Ini, ditambah dengan beberapa wayar penahan yang digunakan untuk mengikat trotters ke bar sekunder adalah semua yang anda perlukan. Proses ini ditunjukkan dalam foto pertama dan agak lurus ke hadapan.

Sekiranya anda telah membuat ludah anda sendiri, anda perlu membuat sesuatu yang lebih inventif. Saya memilih untuk menggerudi lubang melalui batang ludah saya dan memasukkan batang keluli berdiameter lebih kecil ke dalam lubang tersebut. Kemudian, saya menggunakan tali besi yang diikat di kaki depan, mulut dan batang keluli berdiameter yang lebih kecil untuk menahan babi di tempatnya. Lihat foto kedua di atas. Dengan cara itu, apabila anda memutar ludah untuk memasak babi secara merata, babi tidak hanya jatuh ke titik paling rendah (belakang ke bawah, kaki ke atas).

Kali pertama saya memanggang babi, saya sedikit bersemangat dan menggerudi beberapa lubang di sepanjang keseluruhan batang ludah. Lihat foto ketiga dalam langkah ini. Setelah babi hidup, saya mengambil 1/2 batang besi dan memusingkan babi ke dalam gaya penaik neraka, selain wayar pelindung. Ini terlalu banyak, dan sedikit menakutkan bagi orang untuk melihat ke belakang. Sejak itu saya ' telah memilih untuk hanya membuat titik keras pada batang ludah dan mengamankan kaki babi ke titik itu di depan dan belakang seperti senario yang telah saya jelaskan pada perenggan sebelumnya.

imejimej

Langkah 12: Ayam dan Itik dan Barang

Masih ingat dengan ayam yang telah disiram dengan garam, lemon, herba dan rempah yang sedap dari langkah 6? Beri mereka bilas yang baik dan buang juga ke ludah. Peranti pemanggang ayam yang saya buat agak kasar, tetapi berfungsi dengan baik. Anda hanya sandwic / jepit ayam di antara ketiga batang dan letakkan di atas ludah. Foto di atas menunjukkan mereka dimuat - mereka kelihatan seolah-olah akan melarikan diri ... mereka tidak melakukannya.

Ciri utama tahap pemanggangan ayam adalah mempunyai apa sahaja yang terdapat di dalam jus babi yang memanggang di atasnya. Ayam panggang dalam daging babi adalah beberapa ayam terbaik di sekitarnya.

Foto kedua di atas menunjukkan ayam-ayam diikat ke ludah menggunakan hanya tusuk sate BBQ sederhana yang melalui lubang di batang ludah. Banyak pilihan di sini, buat yang senang dan menarik untuk anda.

Langkah 13: Memanggang & Menghidupkan

Dengan semua haiwan yang dilekatkan pada ludah masing-masing, sudah tiba masanya untuk meletakkannya di atas api dan mula memasak. Pada mulanya, perhatikan proses memanggang dengan teliti dan rasakan betapa panasnya api anda. Anda tidak mahu membakar bahagian luar babi sebelum bahagian dalam mencapai suhu. Jauhkan arang dari babi jika keadaan menjadi terlalu panas. Tambahkan bara dengan sekop jika barang kelihatan tidak cukup panas. Anda akan tahu api terlalu panas jika kulit anda mulai ■■■■■ atau menjadi garing pada satu atau dua jam pertama.

Sekiranya anda menggunakan spit komersial maka motor akan menghidupkan babi secara berterusan dengan kelajuan perlahan sepanjang masa. Sehingga baru-baru ini, saya hanya memanggang haiwan di ludah yang tidak mekanis. Kesan yang sama dapat dicapai dengan memutar babi setiap 15 minit atau lebih. Tetapkan pemasa dan ingat untuk tetap dekat. Apabila penggera berbunyi, angkat berat gantung atau penjepit yang menahan ludah di tempatnya, berikan babi 1/4 atau 1/8 giliran, ganti berat atau penjepit, dan lakukan perkara lain selama 15 minit berikutnya. Proses ini terdengar membosankan, tetapi sebenarnya tidak. Memeriksa semula babi dengan cara seperti ini mungkin merupakan idea yang baik untuk memastikan semuanya berjalan seperti yang dirancang, dan jika diberi pilihan antara putaran bermotor dan manual, saya rasa saya akan memilih manual hanya kerana senang untuk melepak dengan babi sebentar.

imejimej

Langkah 14: Menjamu selera

Memanggang daging semasa memasak adalah penting untuk menambah rasa. Saya suka mencampurkan mojo sederhana yang diilhamkan dari jenis minyak zaitun, bawang putih segar, oregano segar, garam, lada, jus oren dan jus lemon. Rasa binatang pemanggang setiap kali anda memutar ludah, atau lebih.

Terdapat banyak kemungkinan pengasam di sini dan sangat sedikit peraturan. Secara umum, saya menjauhkan diri dari sos BBQ khas kerana ia tebal dan tidak menembusi daging dengan baik. Selain itu, anda tidak mahu meletakkan apa-apa di bahagian luar babi yang akan terbakar selama bertahun-jam memasak, jadi lebih baik anda menjauhkan diri dari kaca manis yang melekit hingga akhir. Sekiranya anda memutuskan untuk mengkilap, ingatlah bahawa anda hanya akan merawat kulit dan bukan daging.

Sebagai gantinya, saya biasanya menyimpan sos gula manis, tomato atau madu sehingga setelah babi diukir, dan menuangkannya ke atas daging sebelum disajikan, atau membiarkan orang menghidangkan sos sebagai sampingan dan hanya menyajikan daging tanpa sos.

imej

Langkah 15: Masak Hidangan Sampingan

Ketika babi, ayam dan itik memanggang di atas api dan akhir masa memasak mula menghampiri, sudah tiba masanya untuk mula memasak semua lauk yang lain. Kentang boleh dibungkus dengan kertas timah, dilemparkan terus ke api, dan dimasak selama 35 - 45 minit menjadikannya dari semasa ke semasa. Jagung boleh direndam di dalam air dan kemudian dipanggang di sekam di atas sebilangan arang tambahan dari api pada parut dawai.

Hidangan sampingan yang enak termasuk sayuran panggang, roti panggang di rumah, kacang, salad, cole slaw, dan tentu saja seperti yang saya katakan sebelumnya, banyak sos untuk daging.

imejimej

Langkah 16: Keluarkan Babi Dari Ludah

Setelah 4 hingga 8 jam berlalu sejak anda mula memanggang babi, bergantung pada ukuran babi anda dan suhu api, babi akan selesai memasak. Kulit mesti berwarna perang keemasan gelap, dan sangat garing. Sendi harus bergoyang dengan bebas, jus harus berjalan dengan jelas, dan apabila anda meletakkan termometer ke bahagian paling tebal babi, anda harus mendapat suhu dalaman sekurang-kurangnya 140 darjah F. sudah belajar. Saya memasak daging babi hingga sekitar 140.

Keluarkan ludah dari api dan letakkan kembali di permukaan kerja (basuh semua permukaan anda terlebih dahulu). Gunakan pemotong wayar untuk memotong dan mengeluarkan semua wayar pelindung dari kaki depan dan belakang dan membebaskan babi dari ludah. Tanggalkan batang ludah dengan menggesernya keluar dari babi.

Ambil pemotong wayar dan potong setiap jahitan di sepanjang perut babi. Sekiranya anda menarik wayar, ia hanya akan merobek daging perut yang sedap dan merosakkan. Sebaliknya, keluarkan setiap batang secara berasingan dengan tang hidung jarum. Berpura-pura anda adalah pakar bedah dan babi adalah pesakit anda.

Sepasang sarung tangan kerja yang bersih, beberapa tuala bersih, dan sedikit kesabaran banyak membantu dengan langkah ini, dan seterusnya. Babi panas, semua orang mahu makan dan seluruh pihak akan memerhatikan setiap pergerakan anda, jadi anda mesti melakukannya dengan betul.

Setelah rongga badan dibuka, keluarkan semua pemadat dan ramuan. Sekiranya jus mula mengalir dan terkumpul di permukaan kerja, letakkan batu di bawah salah satu kaki meja untuk membuat lereng di atas meja. Kemudian, ambil periuk dan letakkan di bawah titik rendah di atas meja untuk mengumpulkan jusnya.

imejimej

Langkah 17: Ukiran

Langkah ini agak sukar dilakukan untuk kali pertama atau kedua kalinya. Saya telah mengikuti kelas daging babi dari 4505 Daging di San Francisco, CA dan saya masih menghadapi masalah untuk memecahkan seluruh haiwan dengan cepat dan mudah. Perkara penting yang perlu diingat adalah bahawa daging akan enak tidak kira bagaimana ia keluar dari tulang, jadi minum, jangan tertekan, bekerja dengan cepat dan menggali.

Pertama, tajamkan pisau, atau dua, dan cari orang atau dua orang tambahan untuk menghulurkan tangan. Bekerja pisau di antara sendi bahu dan pinggul untuk mengeluarkan empat kaki dari panggang. Panggang ini boleh dianggap sebagai kepingan mereka sendiri dan diserahkan kepada pengukir lain. Sejauh ini kebanyakan daging akan keluar dari kepingan ini yang merangkumi bahu babi dan puntung boston.

Anda harus ditinggalkan dengan batang / batang tubuh haiwan. Ini mengandungi perut, pinggang dari punggung, daging marmar yang enak dari leher dan jowl, dan juga daging riben yang enak, tetapi sukar digunakan. Selamatkan kulit dan mula mengukir pinggang kerana itulah daging yang paling mudah diakses dan dimakan yang akan keluar dari bahagian ini. Selepas itu, ikuti semua yang tersisa menyusun bahagian ke dalam pinggan dan periuk yang berbeza. Kulit bagus untuk dijamu - orang akan memakannya jadi jangan membuangnya! Tulang kosong menghasilkan stok sup yang hebat. Anjing seperti tulang rawan dan potongan yang pelik tidak sesuai untuk dihidangkan. Daging yang terbaik mesti dilambung ke pinggan mangkuk untuk tetamu anda.

Ia berguna untuk memotong tulang rusuk dengan gergaji dari tulang belakang. Sekiranya anda menarik daging dan tidak mahu menghidangkan daging babi "pada tulang", hanya biarkan daging dari tulang dengan tangan. Saya membiarkan tulang belakang agak utuh sebaik sahaja tali pinggang terlepas - pasti ada daging di sepanjang mereka tetapi lebih baik memilihnya dengan beberapa rakan daripada cuba meluangkan masa untuk mengeluarkannya sehingga anda dapat disajikan.

Letakkan pisau di antara dua vertebra leher tepat di belakang telinga dan potong kepala babi. Untuk sebab tertentu, semua orang sangat suka bermain dengan kepala babi.

Setelah kaki dan bangkai diukir dengan baik, sajikan pusingan pertama anda kerana anda selalu dapat terus mengukir ketika orang mula makan sehingga daging tidak menjadi sejuk. Secara amnya, saya mengambil masa antara 30 minit dan 1 jam untuk mengukir semua daging babi dan ayam dan mulut orang hanya dapat menyiram begitu lama, jadi paling baik untuk disajikan dan terus bekerja ketika orang mula makan.

imejimej

Babi Panggang - Cara Memanggang Babi

Langkah 18: Hidangkan

Ini adalah bahagian yang mudah, muatkan semua lauk dan piring daging di atas meja besar dan bunyikan loceng makan malam!

imejimejimej

Langkah 19: Pesta

Setelah semua daging diukir adalah penting bahawa sebagai tuan rumah anda ingat untuk menikmati diri anda sendiri. Pada panggang yang saya pakai, saya dan rakan saya bekerja secara harfiah sepanjang hari ketika semua orang makan dan muzik dimulakan, jadi saya cuba ingat untuk meletakkan bahagian babi ke bawah, mencuci tangan saya, selesema bir, dan bersenang-senang.

Langkah 20: Ketua

Untuk sebab tertentu orang benar-benar terpesona dengan kepala babi. Tidak ada yang mahu memakannya, tetapi semua orang mahu bermain dengannya dan memakainya seolah-olah kepala mereka sendiri.

Pasti ada banyak lagi yang boleh dikatakan mengenai memanggang babi, tetapi ini adalah permulaan yang baik, dan saya akan melakukan yang terbaik untuk mengemas kini HTD dengan semua petua baik yang saya pasti akan masuk sebagai komen.

Nasib baik dalam pengembaraan memanggang babi anda dan pastikan untuk menjemput saya - Saya akan mencari garpu di pintu saya.

imejimej