Krisis jamak :closed_lock_with_key:

Terdapat banyak cara dan peraturan mengenai bagaimana perkara-perkara yang menyendiri berubah menjadi struktur krisis jamak mereka. Yang paling dikenali ialah menambahkan "s" atau "- es" menjelang selesai sesuatu. Walau bagaimanapun, prinsip yang berbeza termasuk menambahkan huruf yang berbeda, mengubah sepotong ejaan, atau tidak mengubah apa pun, dengan cara apa pun. Memutuskan jenis jamak sesuatu sangat membingungkan. Itulah sebabnya anda perlu mengembangkan jargon anda dan membaca buku dan bahan ilmiah yang dapat membolehkan anda menyesuaikan sebahagian besar kata-kata. Dalam artikel ini, anda akan menemui dan memahami bentuk jamak "darurat" dan mengapa ia sering dibingungkan atau dicampuradukkan.

Apa itu Plural of Crisis?

:arrow_right: Sebagai permulaan, marilah kita mencirikan perkataan. Krisis adalah masa kesusahan yang luar biasa, tidak kira dalam perniagaan, kewangan, individu, atau usaha semula jadi.

:arrow_right: Ini memiliki akar Yunani dan berasal dari kata krisis, yang menandakan "pilihan."

:arrow_right: Bagaimanapun, untuk memberikan respons segera, jamak "krisis" adalah "keadaan darurat".

:arrow_right: Tidak ada pilihan lain yang berbeza dengan struktur jamaknya. Itu tidak mematuhi standard yang menasihati anda untuk menambahkan "- es" pada kata-kata atau perkara yang berakhir dengan "- s."

:arrow_right: Ungkapan "darurat" adalah gambaran tentang perkara yang tidak dapat diramalkan. Perkara sporadis adalah mereka yang struktur jamaknya termasuk mengubah ejaan selain daripada menambahkan "- s" atau "- es." Dalam struktur jamak "darurat," ada keraguan "es" dalam ejaan.

:arrow_right: Walau apa pun, ia tidak ditambah hingga akhir. Semua hal yang dipertimbangkan, "I" dalam "darurat" hanya diubah menjadi "e", dan surat yang berlainan dipegang.

:arrow_right: Contoh perkara sporadis yang berbeza adalah pivot (tomahawks), serigala (serigala), file (file), dan banyak lagi.

Mengapa Plural Crisis Bingung?

:pencil2: Motivasi utama yang masuk akal di sebalik mengapa jamak darurat dikelirukan adalah bahawa istilah itu benar-benar berakhir dalam "- s." Kata-kata yang berakhir dengan “- s” biasanya, namun tidak secara umum, diubah menjadi struktur jamak yang berkaitan dengan menambahkan “- es.” Sekiranya standard ini dipatuhi, anda akan mempunyai "krisis" sebagai jamak "darurat".

:pencil2: Itu salah. Terdapat prinsip yang berbeza dan eksplisit yang menyatakan bahawa jika perkara soliter ditutup dalam "- adalah", penutupan jamak adalah "- es."

:pencil2: Oleh kerana kecemasan selesai dalam "- adalah", struktur jamak yang tepat adalah "keadaan darurat".

:pencil2: Berikut adalah beberapa kata yang berbeza yang diakhiri dengan “- is” diubah menjadi struktur jamak mereka dengan mengubah dua huruf terakhir menjadi “- es”:

• Analisis - peperiksaan

• Tesis - teori

• Asas - asas

• Diagnosis - analisis

• Ellipsis - oval

• Hipotesis - spekulasi

• Oasis - taman padang pasir

• Parentesis - tanda kurung

:pencil2: Seperti yang anda saksikan, sebilangan besar jenis kata-kata yang bersendirian berakhir dengan "- saudari." Ketika diubah menjadi satu penutupan dalam "- ses," mereka sepertinya mematuhi standar mendasar untuk menambahkan "- es" pada kata-kata yang berakhir dengan "s."

:pencil2: Anggaplah ia sebagai jalan alternatif, daripada mengulang suku kata yang serupa seperti dalam "krisis," yang tidak betul.

:pencil2: Memendekkan membunuh lebihan suku kata, yang mungkin memerlukan ruang dan tenaga ketika bercakap.

:pencil2: Oleh itu, jika penegasan anda selesai dalam "- saudari", struktur jamaknya kemungkinan besar akan selesai dalam "- ses," tanpa menambahkan suku kata tambahan.

:pencil2: Tetapi kemudian anda perlu ingat bahawa beberapa kata yang diakhiri dengan “- is” dapat memiliki dua struktur jamak. Seseorang menambahkan "- es", dan perubahan yang berbeda "- adalah" menjadi "- es."

:pencil2: Model adalah "mantis," yang dapat diubah menjadi "mantise" atau "mantes." Kedua-duanya diakui dalam bahasa Inggeris.

Titik penting :writing_hand:

Apakah maksud CRISIS?

:memo: Sebaik-baiknya mengetahui definisi atau makna sesuatu perkataan sebelum anda melangkah lebih jauh dengannya.

:paintbrush: - Krisis masalah adalah saat yang menentukan dalam perkembangan peristiwa yang akan, untuk lebih baik atau lebih dahsyat, menentukan hasil akhirnya.

:paintbrush: - Kata darurat juga dapat digunakan untuk menggambarkan keadaan berbahaya, goyah atau berbahaya.

:paintbrush: - juga, keadaan kecemasan juga boleh dicirikan sebagai peristiwa dalam kehidupan seseorang individu yang benar-benar luar biasa atau menarik.

:paintbrush: - Dalam keadaan klinikal, keadaan darurat adalah keadaan di mana pesakit tiba pada titik penting yang mendorong kematian atau kesejahteraan.

Apakah jenis kata jamak dari krisis?

:crayon:Kecemasan adalah perkara yang menyendiri. Jenis kecemasan jamak adalah keadaan darurat atau krisis.

:crayon: Segala keadaan atau keadaan tertentu adalah keadaan darurat. Bagaimanapun, apabila menyinggung peristiwa atau keadaan yang berlainan, jenis darurat, darurat, bentuk jamak digunakan.

:crayon: Kumpulan pengalaman dan sebab kata

:crayon: Kata darurat bahasa Inggeris diambil dari akar bahasa Yunani dan perkataan Latin. Kata Yunani krísis menyiratkan pilihan, walaupun darurat Latin dalam bahasa Inggeris akan digunakan untuk menggambarkan keadaan kecemasan klinikal.

:crayon: Penggunaan bahasa Inggeris pada awalnya dicatatkan pada akhir abad keempat belas atau pertengahan abad kelima belas. Sebagai rujukan, ini hampir ketika Renaissance bermula di Itali!

Contoh Kata dalam Konteks

:fountain_pen: Kata darurat boleh digunakan dalam pelbagai tetapan. Kecemasan boleh menjadi keadaan individu di mana keadaan atau perasaan berada dalam keadaan asas atau sangat luar biasa.

:fountain_pen: Lebih-lebih lagi, perkataan darurat juga menggambarkan keadaan di mana wujudnya ancaman, kegelisahan dan bahaya luar biasa.

:fountain_pen: Akhirnya, keadaan darurat juga boleh berlaku dalam keadaan yang mana hasilnya sangat penting - momen puncak atau penentu.

:fountain_pen: Oleh kerana kata darurat mempunyai banyak implikasi dan penggunaan, adalah penting untuk menyedari bagaimana menggunakan perkataan dengan tepat dalam setiap situasi tertentu.

:fountain_pen: Kalimat model yang melampirkan menggambarkan bagaimana menggunakan kecemasan dalam pelbagai tetapan.

Memanfaatkan Krisis dan Krisis untuk Menjelaskan Situasi Peribadi:

:memo: - "Jerry menghadapi keadaan darurat dalam hidupnya ketika dia kehilangan pekerjaannya dan perlu memikirkan kembali semuanya."

:memo: - "Dia mengalami kemerosotan emosi; dia membeli alat tukar dan mewarnakan rambutnya. "

:memo: - "Roberta dan Jeffrey sama-sama menghadapi kepastian darurat dan harapan yang hampir sepi ketika kemerosotan mereka melampau."

:memo: Mengalami kecemasan kepastian dan harapan yang hampir sepi ketika kemerosotan mereka melampau. "

:memo: - "Dia menghadapi kecemasan eksistensial setelah meneliti karya Friedrich Nietzsche dengan menarik."

Memanfaatkan Krisis dan Krisis untuk Menjelaskan Titik Pusing atau perubahan mendadak:

:memo: - "Kisah ini tiba pada keadaan darurat ketika watak utama perlu dipilih antara keadaan darurat keluarganya dan kekasihnya."

:memo: - "Negara berada dalam keadaan darurat semasa pandemik COVID - individu menendang baldi dan tidak ada yang pasti bagaimana untuk membantu."

:memo: - "Ribut tropika melanda negeri ini, dan keadaan darurat biasa menimbulkan kerisauan di kalangan penduduk."

Memanfaatkan Krisis dan Krisis dalam Konteks Perubatan:

:memo: - "Pesakit itu kabur, dan pakar menganggapnya sebagai keadaan darurat, jadi kami harus berubah menjadi dukungan hidup."

:memo: - "Jika rakan atau ahli keluarga tersedak, ini adalah keadaan darurat klinikal dan langkah Heimlich harus segera digunakan."

:memo: - "Pekerja klinik perubatan menguruskan pelbagai kecemasan dari hari ke hari, yang memerlukan banyak fleksibiliti mental dan keperitan.

Setaraf dengan Krisis dan Krisis

:closed_lock_with_key: Kata yang setara adalah perkataan lain yang mempunyai arti yang sangat penting seperti kata itu.

:closed_lock_with_key: Setara berguna direkodkan sebagai salinan cetak untuk memastikan perkataan anda menarik, tepat dan jelas. Anda biasanya perlu memastikan bahawa anda memilih perkataan yang paling ideal, dan setara terbukti berguna apabila anda tidak pasti sama ada perkataan yang anda pilih itu hebat.

:closed_lock_with_key: Semasa menyusun, sangat penting untuk mempunyai banyak perkataan dalam simpanan anda yang mempunyai makna yang serupa. Ini memperluas penyalahgunaan kata-kata anda dan mencegah penggunaan kata yang serupa

:closed_lock_with_key: Lebih-lebih lagi, dalam beberapa kes, kata yang setara lebih sesuai daripada perkataan yang awalnya anda cadangkan untuk digunakan.

:closed_lock_with_key: Setara boleh didapati dalam tesaurus - seperti rujukan kata, namun dengan pelbagai setara untuk setiap kata.

:closed_lock_with_key: Nasib baik, anda tidak perlu pergi ke kedai buku kejiranan anda untuk mendapatkan tesaurus, anda boleh mendapatkannya di web!

Berikut adalah beberapa perkataan yang setara untuk kecemasan dan kecemasan:

Bencana: :beginner:

:closed_lock_with_key: Kecemasan tidak semestinya negatif.

:closed_lock_with_key: Walaupun demikian, "kegagalan" adalah kata yang setara dengan istilah "darurat" sambil menggambarkan suatu peristiwa atau keadaan yang memberi kesan buruk pada peristiwa atau individu yang berlainan. Sambil menggambarkan "keadaan darurat" yang berlainan, gunakan "kegagalan" jamak sebagai yang setara.

Ubah: :beginner:

:closed_lock_with_key: Dalam keadaan individu, keadaan kecemasan secara teratur merangkumi perubahan positif atau negatif yang kritikal terhadap kewujudan seseorang. Menggunakan "perubahan" sebagai yang setara dengan "darurat" sangat tepat ketika Anda menjelaskan tentang keadaan yang secara semula jadi tidak pasti atau negatif tetapi termasuk kemajuan. Ingatlah bahawa "darurat" boleh merujuk kepada keadaan yang mendasar dan mendesak.

:closed_lock_with_key: Sambil menggambarkan berbagai "keadaan darurat", gunakan "perubahan" jamak sebagai yang setara.

Kuantari: :beginner:

:closed_lock_with_key: Masalah (masalah jamak) adalah, secara definisi, keadaan di mana seseorang individu harus memilih antara dua alternatif, yang mana satu daripadanya tidak lebih baik daripada yang berikutnya.

:closed_lock_with_key: Memanfaatkan "isu" sebagai yang setara dengan "darurat" sangat tepat ketika menjelaskan tentang keadaan dasar di mana keputusan seseorang individu akan memberi kesan pada kesempatan masa depan.

:closed_lock_with_key: Lebih-lebih lagi, menggunakan "keadaan sulit" sebagai kata yang setara untuk "kecemasan" juga sesuai dalam keadaan klinikal.

:closed_lock_with_key: Sebagai contoh, "Pakar menghadapi kebiasaan di mana mereka perlu membunuh nyawa pesakit atau bekerja dengan cepat tanpa alat yang sesuai."

:closed_lock_with_key: Terdapat pelbagai kesamaan yang berbeza untuk keadaan darurat dan kecemasan, termasuk krisis (krisis jamak), kebuntuan (stalemates jamak), berhenti (kunci jamak jamak), persimpangan (persimpangan jamak), puncak (puncak jamak) dan langit adalah batas dari sana.

:closed_lock_with_key: Sekiranya anda kehabisan kata-kata untuk digunakan sebagai setara untuk kecemasan atau kecemasan, selidiki tesaurus dalam talian.

:closed_lock_with_key: Lebih-lebih lagi, periksa pemproses penyataan anda untuk memeriksa sama ada ia mengingat yang sesuai untuk tesaurus.

:closed_lock_with_key: Ini secara konsisten merupakan langkah yang baik untuk menyesuaikan diri dengan pemproses keputusan yang anda janjikan. Anda mungkin tidak melacak setiap alat bantu dan laluan mudah di dalamnya, semuanya terbukti berguna semasa melakukan sebarang komposisi!

Titik penting :writing_hand:

Krisis

:writing_hand: Kecemasan (jamak: "keadaan darurat"; struktur deskriptif: "asas") adalah keadaan atau jangka masa yang akan membawa, atau boleh menyebabkan, keadaan tidak menentu dan berisiko mempengaruhi individu, perhimpunan, atau keseluruhan masyarakat.

:writing_hand: Kecemasan adalah perubahan negatif dalam masalah manusia atau semula jadi, terutamanya apabila ia berlaku secara tiba-tiba, dengan praktiknya tidak ada pemberitahuan. Lebih bebas lagi, keadaan darurat adalah masa mencuba atau krisis.

Kecemasan berbanding kecemasan

• Krisis

:arrow_right: Kecemasan (dari Yunani بحرانσις - krisis; jamak: "darurat"; struktur deskriptif: "asas") adalah sebarang kejadian yang berlaku (atau normal) untuk mendorong keadaan tidak menentu dan berbahaya yang mempengaruhi individu, berkumpul, kawasan setempat, atau seluruh masyarakat. Keadaan darurat dianggap sebagai perubahan negatif dalam masalah keamanan, keuangan, politik, budaya, atau ekologi, terutama ketika terjadi secara tiba-tiba, dengan pemberitahuan di sebelah nol. Lebih bebas lagi, itu adalah istilah yang menandakan "waktu ujian" atau "peristiwa krisis".

• Krisis

:arrow_right: Kecemasan (dari Yunani بحرانσις - krisis; jamak: "darurat"; struktur deskriptif: "asas") adalah sebarang kejadian yang berlaku (atau normal) untuk mendorong keadaan tidak menentu dan berbahaya yang mempengaruhi individu, berkumpul, kawasan setempat, atau seluruh masyarakat. Kecemasan dianggap sebagai perubahan negatif dalam masalah keamanan, monetari, politik, budaya, atau ekologi, terutama ketika terjadi secara tiba-tiba, dengan hampir tidak ada pemberitahuan. Lebih bebas lagi, itu adalah istilah yang menandakan "waktu ujian" atau "peristiwa krisis".

8 klasifikasi utama mengeluarkan dewan berbanding kecemasan eksekutif

Dalam keadaan pentadbiran, perbezaan itu, dan mengapa ia penting, berada di bawah lapan klasifikasi utama.

Keputusan:memo:

• Isu-isu eksekutif yang dimaksudkan untuk membolehkan anda menyelidiki setiap keputusan yang dapat dibayangkan, mengukur kelebihan setiap pilihan, dan memilih pilihan yang terpelajar.

• Kebiasaannya semakin banyak anda menyiasat masalah, semakin banyak keputusan yang berpotensi dibuka.

• Sebagai contoh, anda boleh membedah kelebihan surat-menyurat dari pemberhentian media berbanding sesi soal jawab berbanding pertemuan satu lawan satu dan alternatif kertas berbanding radio berbanding TV berbanding media dalam talian.

• Dalam keadaan darurat, keputusan menjadi lebih rendah dan bukannya tambahan apabila keadaan dibuat.

• Pada ketika pasukan berita TV dan paket media bertahan di luar jalan masuk anda, alternatif pemberhentian media berbanding sesi soal jawab berbanding pertemuan satu lawan satu pada masa ini tampaknya tidak berlaku.

Jaminan:memo:

• Semasa menghadapi sesuatu masalah, anda dapat meneroka faktor-faktor yang sebenarnya, membongkar perspektif rakan kongsi utama, dan memperoleh penilaian yang berkelayakan secara percuma untuk menjamin tidak ada yang diabaikan.

• Dalam keadaan darurat, anda selalu perlu membuat keputusan tanpa mengetahui faktor sebenar, sedangkan masih belum jelas apa yang berlaku dan mengapa, apatah lagi siapa yang boleh dipercayai dan berapa harganya. Namun, anda sebenarnya harus mengikutinya yang anda tahu.

Putus asa:memo:

• Dinamakan dengan keputusan adalah topik masa.

• Dalam isu papan, Anda sebagian besar berpeluang untuk meninjau sepenuhnya dan memilih pilihan terbaik.

• Dalam keadaan kecemasan, anda biasanya terpaksa memilih pada masa ini.

• Kebenaran diberitahu bahawa pilihan terbaik mungkin adalah pilihan yang sepatutnya anda buat 30 minit sebelumnya.

Kos:memo:

• Pada saat anda menghadapi suatu masalah, potensi perbelanjaan adalah pemikiran yang penting.

• Sebagai contoh, mungkin lebih murah untuk berhenti membuat barang yang bermasalah daripada secara terbuka melindungi barang tersebut atau melaksanakan keperluan pentadbiran baru yang melarang.

• Bagaimanapun, dirasakan bahawa apabila masalah itu terbelah, kemungkinan kos akan meningkat secara umum.

• Masalah anda sendiri yang direncanakan oleh eksekutif, yang dilakukan dengan jangka masa yang memungkinkan, pada umumnya akan lebih berpatutan daripada pengaturan yang dipaksa oleh pengawal.

• Secara paradoks, kos biasanya bukan pemikiran segera ketika menghadapi keadaan darurat. Sekiranya alat berat diharapkan dapat melindungi lelaki dari kerosakan ranjau; atau sekiranya anda memerlukan ujian klinikal yang terlalu tinggi; atau sekiranya anda perlu merekrut traktor untuk berhenti menumpahkan bahan sintetik yang tiba di sungai; tidak ada yang akan mengatakan "namun tidak ada pengaturan untuk itu dalam rancangan kewangan tahun semasa." Kos dalam keadaan kecemasan sering menjadi pilihan.

• Tepat ketika keadaan darurat berakhir, kaunselor undang-undang dan penjaga buku mula bertengkar dengan dolar.

Tahniah:memo:

• Mengeluarkan papan adalah tindakan pemimpin biasa, yang dilakukan oleh rancangan untuk masa yang ada semasa perniagaan berjalan.

• Kecemasan, menurut definisi, adalah pengalaman luar biasa, ia menjadikan ketua atasan kehilangan segala keperluan yang masih ada, dan itu mungkin mengganggu koherensi perniagaan pusat persatuan.

Masa:memo:

• Masalah boleh berlanjutan selama berbulan-bulan, lama atau bahkan bertahun-tahun.

• Ambil contohnya permusuhan terhadap merokok, atau misi menentang ikan paus.

• Kecemasan sebahagian besarnya mempunyai jangka masa yang lebih jelas dan akhirnya mencapai kesimpulan.

• Walaupun pada kenyataannya mungkin tidak seperti itu bagi individu termasuk kecemasan, seperti krisis, secara amnya akan mempunyai permulaan, pusat dan akhir.

• Bagaimanapun, kesan darurat, terutamanya kewangan atau reputasi, dapat bertahan lebih lama. Fikirkan tentang malapetaka Exxon Valdez di Alaska atau minyak Deep Water Horizon di Teluk Mexico.

Kesan:memo:

• Masalahnya adalah peristiwa atau corak tersendiri yang pada dasarnya boleh mempengaruhi pergaulan.

• Kesan itu sering dianggarkan dalam kata-kata, misalnya, potongan pai, ketenaran, keprihatinan kawasan setempat, izin bekerja, pendaftaran, perbelanjaan wang, ketekalan pentadbiran, nilai saham, kemampuan untuk memegang dan mengembangkan perniagaan, dll.

• Sebahagian daripada kesan yang setara itu mungkin berlaku dalam keadaan tergesa-gesa yang lebih cepat, tetapi lebih penting lagi keadaan darurat yang sahih adalah peristiwa yang berlaku secara berkesan dan menjejaskan nyawa, harta benda atau iklim, atau melemahkan had pergaulan untuk menjalankan perniagaan atau mencapai tujuan utamanya.

Keputusan:memo:

• Ini adalah titik di mana anda mempertimbangkan hasil bahawa perbezaan antara masalah dan darurat ternyata secara umum tidak dapat disangkal.

• Motivasi di sebalik isu ini adalah untuk membezakan masalah yang berpotensi lebih awal dan membuat reka bentuk proaktif untuk mencapai hasil yang disusun yang positif bagi persatuan.

• Sebaliknya, terlepas dari para sarjana yang menjamin bahawa keadaan darurat adalah bahaya dan peluang, sebenarnya keadaan darurat biasanya membahayakan seluruh pergaulan, dan tujuan utamanya adalah untuk membatasi kemudaratan dan membantu persatuan agar bertahan.

• Secara keseluruhan, tidak ingin menjauhkan diri dari risiko terpaut, namun bergegas segera menyelamatkan kapal itu setelah terbabas sepotong es.

Apakah Bentuk Analisis Jamak?

:arrow_right: Kebanyakan perkara dibuat jamak pada dasarnya dengan menambahkan huruf s ke had paling jauh dari perkataan.

• Lebih daripada satu kenderaan = kenderaan.

• Lebih daripada satu pokok = pokok.

• Lebih daripada satu buku = buku.

• Lebih dari satu baju = baju.

:arrow_right: Kata penyiasatan agak luar biasa. Jenis pemeriksaan jamak adalah penyelidikan.

• Singular = Analisis

• Plural = Analisis

:arrow_right: Untuk membuat penyiasatan jamak, Anda mengubah huruf "I" menjadi "e." Ini pada ketika itu menandakan penyesuaian dalam pembahasan, lihat di bawahnya.

Bilakah Menggunakan Analisis

:arrow_right: Penyiasatan adalah jenis kata yang tersendiri, yang bermaksud ia merujuk kepada laporan, laporan, penilaian, dan sebagainya

• Pemeriksaan maklumat baru dari penyiasatan awam yang besar telah mendapati bahawa pengumpulan lemak di sekitar badan secara berlebihan menimbulkan bahaya untuk penyakit koronari dan kematian, dalam keadaan apa pun, bagi mereka yang mempunyai berat badan biasa. - The New York Times

• Siasatan Suruhanjaya Anggaran Warganegara mengesan bahawa 25% penghuni di bangsal terbesar di bandar membayar dengan kadar apa pun sebahagian besar dari gaji mereka kepada pengurus harta tanah. - New York Post

Krisis dalam ayat:pen:

1. Kata Cina untuk kecemasan dipisahkan menjadi dua watak, satu risiko penting dan peluang penting yang lain.

  1. Ia adalah keadaan darurat yang berbahaya apabila hati yang senang bertemu dengan bibir yang memuji.

  2. Majlis Negara telah membincangkan mengenai keadaan darurat.

  3. Dia dengan bebas menegaskan perlakuan pihak berkuasa awam terhadap keadaan darurat.

  4. Serangan pasti akan mendorong keadaan darurat politik.

6. Demokrat telah menang dari keadaan darurat politik.

  1. Mereka akan sentiasa bertenaga dalam keadaan kecemasan.

  2. Kami memberi bantuan kepada keluarga dalam keadaan kecemasan.

  3. Dia secara konsisten ke depan pada gambar kecemasan.

  4. Hakikatnya semasa kecemasan memberi kesan yang tenang.

  5. Kecemasan kewangan yang baru telah menyebabkan pengurangan besar.

  6. Darurat diselesaikan dengan pertukaran.

  7. Kecemasan memberi kesan negatif kepada pertukaran.

  8. Kecemasan tiba di puncaknya pada tahun 1970-an.

  9. Sepanjang keadaan darurat dia terus tenang

. Pembiaya malang kerana kecemasan kewangan dunia.

  1. Kos minyak mengalami kejatuhan semasa kecemasan.

  2. Kejadian itu jelas akan diterima dalam keadaan darurat.

  3. Inisiatif negara berada dalam keadaan darurat.

  4. Presiden sebenarnya turut campur tangan dalam krisis. http://Sentencedict.com

  5. Kecemasan telah muncul di Pejabat Luar Negeri.

  6. Anda secara amnya boleh bergantung pada Michael dalam keadaan darurat.

  7. Peningkatan kecemasan yang semakin meningkat sekarang nampaknya tidak dapat dihindari.

  8. Pada saat kecemasan datang, mereka telah pergi.

  9. Pemeriksaannya akan merakam bagaimana kejadian darurat itu berlaku.

  10. Orang yang baru diperbaharui diberi nama untuk menangani keadaan darurat.

  11. Kapal perang dihantar semasa kecemasan dilanjutkan.

  12. Rawatan daruratnya memberi saya penghargaan.

  13. Laporan tersebut memberikan laporan mengenai kecemasan tunai.

  14. Parti Komunis sedang menghadapi kecemasan watak empat jenis struktur hukuman.

Hukuman Dasar dengan krisis "

:arrow_right: Kalimat dasar dengan "darurat" mengandungi subjek dan kata tindakan, dan mungkin juga mempunyai item dan pengubah. Walau apa pun, ia hanya mengandungi satu pernyataan percuma.

Ayat Majmuk dengan "krisis" :closed_lock_with_key:

:arrow_right: Kalimat majmuk dengan "krisis" mengandung dua keadaan autonomi. Kedua-dua pernyataan percuma ini boleh digabungkan dengan koma dan kombinasi perancangan atau dengan titik koma.

Hukuman Kompleks dengan "krisis" :closed_lock_with_key:

:arrow_right: Kalimat yang tidak dapat diramalkan dengan "krisis" mengandungi dalam satu keadaan satu keadaan autonomi dan pada setiap tahap satu pernyataan wad. Keadaan bawahan boleh merujuk kepada subjek (siapa, yang) pengelompokan / masa (sejak, sementara), atau komponen penyebab (dengan alasan bahawa, jika) dari syarat bebas.

Kalimat Kompleks-Kompleks dengan "darurat" :closed_lock_with_key:

:arrow_right: Jenis ayat juga boleh disatukan. Kalimat majmuk-kompleks dengan "darurat" mengandungi dua pernyataan autonomi dan pada kadar yang sama satu peruntukan wad.

  1. Kata cina untuk kecemasan dipisahkan menjadi dua watak, satu ancaman penting dan satu lagi peluang penting.

  2. Ia adalah keadaan darurat yang berbahaya apabila hati yang senang bertemu dengan bibir yang memuji.

  3. PM mengakui bahawa keadaan darurat telah disalahgunakan.

  4. Majlis Negara telah membincangkan mengenai keadaan darurat.

  5. Dia dengan bebas menegaskan perlakuan pihak berkuasa awam mengenai keadaan darurat.

  6. Darurat telah mendorong kesimpulan pelbagai organisasi yang didorong oleh pembayar cukai yang berlebihan.

  7. Dia mengalami kecemasan watak pada anak-anaknya.

  8. Pencerobohan secara positif akan mendorong keadaan darurat politik.

  9. Demokrat telah menang dari keadaan darurat politik.

  10. Hubungan mereka nampaknya bermula dengan satu kecemasan dan seterusnya.

  11. Perlakuannya terhadap keadaan darurat mengesahkan kesungguhan wataknya.

  12. Sejak zaman darurat minyak, perniagaan ini menjadi bingung.

  13. Mereka akan sentiasa bertenaga dalam keadaan kecemasan.

  14. Bandar ini telah menghadapi darurat perkauman dan melaluinya.

  15. Kami memberi bantuan kepada keluarga dalam keadaan kecemasan.

  16. Dia secara konsisten ke depan pada gambar kecemasan.

  17. Hakikatnya semasa kecemasan memberi kesan yang tenang.

  18. Kecemasan kewangan yang baru telah menyebabkan pengurangan besar.

  19. Kecemasan diselesaikan dengan pengaturan.

  20. Kecemasan itu memberi kesan negatif terhadap perdagangan.

  21. Dia telah menyambut sebahagian besar darurat semasa pada dirinya sendiri.

  22. Kecemasan tiba di puncaknya pada tahun 1970-an.

  23. Sepanjang keadaan darurat, dia terus menunduk.

  24. Terdapat bahaya bahawa keadaan darurat boleh merebak lebih jauh.

  25. Pembiaya malang kerana kecemasan kewangan dunia.

  26. Pasukan polis pertengahan tahun dan penyokong setia siang hari, dalam keadaan darurat ini, akan mundur dari bantuan negaranya; namun dia yang bertahan SEKARANG menghargai kasih sayang dan terima kasih lelaki dan wanita.

  27. Kedua-dua perhimpunan akan bertemu satu minggu dari sekarang untuk cuba menghentikan keadaan darurat / keadaan.

  28. Dengan persaingan dari import sederhana, industri arang batu Britain menghadapi keadaan darurat.

  29. Mereka menyampaikan idealisme berhati-hati mengenai jawapan untuk keadaan darurat.

  30. Pergaulan yang tidak berdaya benar-benar menjadi faktor penyumbang kepada keadaan darurat.

Kesimpulannya :closed_lock_with_key:

Sebaik-baiknya, kita tidak memerlukan kata darurat, lebih sedikit lagi untuk kata majmuk ini. Walau bagaimanapun, mengingat kenyataan bahawa realiti kita secara konsisten berubah dan memberi kita kesulitan dan masalah baru, sangat penting untuk menyedari bagaimana mengeja, mengatakan, dan menggunakan kata-kata darurat dan darurat. Sekiranya terdapat ketidakpastian mengenai kata mana yang akan digunakan (darurat berbanding keadaan darurat), renungkan jumlah ayat yang disinggung. Sekiranya tidak berlaku satu ujian bersendirian, kami akan memanggilnya sebagai keadaan darurat. Sekiranya tidak menyinggung lebih dari satu ujian, kami akan memanggilnya keadaan darurat secara keseluruhan.

Soalan Lazim :writing_hand:

1) Bagaimana anda menggunakan perkataan darurat?

Parti Komunis sedang menghadapi keadaan darurat.

  1. Dia secara terbuka menegur perlakuan pihak berkuasa awam terhadap keadaan darurat.

  2. Pencerobohan pasti akan mendorong keadaan darurat politik.

  3. Demokrat telah menang dari keadaan darurat politik.

  4. Mereka akan sentiasa bertenaga dalam keadaan kecemasan.

2) Apa maksud Krisis?

:arrow_right: Kecemasan (jamak: "keadaan darurat"; struktur deskriptif: "asas") adalah keadaan atau tempoh yang akan membawa, atau boleh menyebabkan, keadaan tidak stabil dan berbahaya yang mempengaruhi seseorang, perhimpunan, atau keseluruhan masyarakat. …

3) Mana darurat atau kecemasan yang betul?

:arrow_right: Jamak darurat adalah keadaan darurat. Kecemasan adalah perubahan negatif mendadak dalam keselamatan, kewangan, politik, atau ekologi. Kecemasan biasa seperti gelombang pasang surut atau gunung berapi secara eksentrik.

4) Kata macam apa krisis?

:arrow_right: Kecemasan adalah masa yang menyusahkan atau berisiko di mana jawapan diperlukan - dan cepat. … Masalah darurat berasal dari jenis latin dari kata Yunani krisis, yang menandakan “saat yang menentukan dalam keadaan sakit.” Pada saat yang sama, individu yang dijangkiti boleh bertambah baik atau lebih dahsyat: ini adalah masa penting.

5) Apakah jamak bakteria?

:arrow_right: Mikroorganisma adalah sejenis bakteria. Bakteria bersendirian dapat memisahkan dan menghasilkan banyak mikroorganisma. Sebilangan kumpulan yang mengatakan ini menggambarkannya sebagai mikroorganisma

6) Apakah jamak wanita?

:arrow_right: "Wanita" tertentu mungkin akan terganggu dengan "wanita" jamak mengingat kenyataan bahawa walaupun keduanya dieja dengan O dalam suku kata utama, hanya cara untuk menyatakan O benar-benar memisahkan mereka. Ingatlah hanya bahawa perkataan ini ditangani dengan unik tidak seperti "lelaki" (satu individu) dan "lelaki" (lebih dari satu individu).

7) Apakah jamak dari apa?

:arrow_right: Perkara yang boleh dikira atau tidak dapat dikira. Dalam pengaturan yang lebih luas, biasa digunakan, struktur jamak juga akan menjadi apa. Walaupun demikian, dalam pengaturan yang lebih eksplisit, struktur jamak juga boleh menjadi contoh mengenai pelbagai jenis whats atau pelbagai whats. Cari lebih banyak perkataan! Perkataan lain untuk.

8) Apakah jamak menggigit debu?

:arrow_right: Menendang baldi adalah jenis dadu tertentu. Ia berasal dari kata Perancis, kata jamak untuk item serupa. Dalam bahasa Inggeris, pendekatan yang paling terkenal untuk menjadikan sesuatu jamak adalah dengan menambahkan huruf S. Sekiranya gigitan debu mengamati standard itu, struktur jamaknya akan diteruskan.

9) Apakah jamak rusa?

Mana-mana vertebrata artiodactyl ruminan dari keluarga Cervidae, termasuk rusa, rusa, muntjac, dan rusa roe, selalu mempunyai cabang pada lelaki. Kata deskriptif yang berkaitan: serviks.

10) Mengapa jamak rusa akan menjadi rusa?

:arrow_right: Rusa adalah jamak yang diakui, namun jarang digunakan. Kata rusa berasal dari perkataan Inggeris Lama, deor, yang bermaksud makhluk berkaki empat, raksasa. Begitu juga perkataan Belanda, dier dan perkataan Jerman, tahap. Rusa adalah salah satu kumpulan kata dengan struktur jamak yang tidak dapat diramalkan, seperti domba dan ikan.

11) Apakah bentuk jamak platypus?

:arrow_right: Walau bagaimanapun, memandangkan "platypodes" untuk beberapa penjelasan yang luar biasa tidak pernah terkenal, rujukan kata mengatakan bahawa jamak yang diakui adalah "platypus" atau (terutama dalam pengaturan logik dan pemeliharaan) "platypus".

12) Apakah jamak agendum?

:arrow_right: Plan pada mulanya adalah jenis jamak agendum, kata Latin yang menandakan "sesuatu yang harus diselesaikan." Oleh itu, rancangan jamak membahas penyusunan perkara yang sepatutnya diuruskan. Walaupun begitu, rancangan sekarang dilihat sebagai perkara yang tersendiri dalam bahasa Inggeris dan mengambil kata tindakan tertentu.

13) Apakah jamak anak muda?

:arrow_right: Kanak-kanak adalah jenis jamak dari kata kanak-kanak dan digunakan untuk merujuk kepada perhimpunan atau banyak remaja yang berada di bawah masa remaja. Hal ini juga digunakan untuk menyinggung orang-orang yang garang atau remaja. Model: Apabila anak muda keluar dari rumah, penjaga dapat merasakan kelebihannya.

14) Apakah jamak kaki?

:arrow_right: Untuk sebarang implikasi yang tersisa dari "kaki", kami menggunakan "kaki" untuk struktur tertentu dan "kaki" untuk jamak.

15) Apakah bentuk jamak fail?

:arrow_right: Kedua-dua "senarai" dan "fail" adalah jenis jamak "fail" yang memuaskan atau menyinggung lebih dari satu senarai. Rekod adalah salah satu perkataan yang tidak biasa yang mempunyai dua kata majmuk unik dalam bahasa Inggeris. "Files" pada awalnya adalah jamak Latin, sementara "Files" telah menggunakan metode bahasa Inggris untuk membuat jamak, menggunakan - s atau - es.

Artikel berkaitan

  1. Hasil carian untuk 'Krisis' - Cara Membincangkan

  2. Pengurusan krisis

  3. Krisis kewangan

  4. Krisis

  5. Pelaburan bertema topik

  6. INSURANS TRAVEL GUARD - # 2 oleh Nemat_Ahad

  7. Bagaimana Meminta Bantuan?

  8. Akta Pembaharuan Dan Perlindungan Pengguna Dodd-Frank Wall Street

  9.  https://npcparty.org/t/air-conditioner-repair-and-installation/33941
  10. https://npcparty.org/tag/business

  11. Kontingensi

  12. Lehman Brothers

  13. Kerosakan pasaran saham

  14. Kesan Sikap Anda Terhadap Fikiran dan Tubuh Semasa Krisis COVID-19

  15. Komunikasi krisis

  16. Bagaimana Mengatasi Krisis Pinjaman Pelajar?

  17. Krisis subprima

  18. Krisis kewangan global

  19. Krisis mata wang

  20. Krisis Hutang Eropah

  21. Krisis ekonomi