Porsche 993 adalah sebutan dalaman untuk model Porsche 911 yang dihasilkan dan dijual antara Januari 1994 hingga awal 1998 (tahun model 1995-1998 di Amerika Syarikat), menggantikan 964. Penghentiannya menandakan berakhirnya model 911 yang didinginkan udara.

:radio_button: Mengenai Porsche 993

Imgur

993 jauh lebih baik, dan agak berbeza dari pendahulunya. Menurut Porsche, setiap bahagian kereta dirancang dari bawah, termasuk mesin, dan hanya 20% bahagiannya yang dibawa dari generasi sebelumnya. Porsche merujuk pada 993 sebagai "kemajuan yang signifikan, bukan hanya dari sudut teknis, tetapi juga perspektif visual." Jurutera Porsche merancang subframe aloi ringan baru dengan penggantungan gegelung dan wishbone (sistem multi-link serba baru), meletakkan oversteer lepas angkat sebelumnya dan membuat kemajuan yang signifikan dengan enjin dan pengendalian, mewujudkan kereta yang lebih beradab secara keseluruhan pengalaman memandu yang lebih baik. 993 juga merupakan 911 pertama yang menerima transmisi enam kelajuan.

993 memiliki beberapa varian, seperti pendahulunya, yang bervariasi dalam gaya badan, mesin, kereta api, dan peralatan termasuk. Kekuatan ditingkatkan dengan penambahan sistem VarioRam, yang menambahkan kekuatan tambahan, terutama pada jarak pertengahan, dan juga menghasilkan lebih banyak suara pendikit pada putaran yang lebih tinggi; sebagai akibatnya, mengakibatkan kenaikan kuasa sebanyak 15% berbanding pendahulunya.

Reka bentuk luaran Porsche 993, ditulis oleh pereka Inggeris Tony Hatter, mengekalkan seni bina cangkang bodi asas pada model 964 dan model 911 yang sebelumnya, tetapi dengan panel luaran yang disemak semula, dengan lengkungan roda lebih banyak, bumper depan dan belakang yang lebih halus reka bentuk, sayap belakang yang boleh ditarik yang diperbesar, dan cermin air mata. Sebuah 993 GT2 digunakan sebagai kereta keselamatan selama musim Formula Satu 1995.

Baca Artikel Ini Juga:

1. Bagaimana membeli insurans kereta di Amerika Syarikat? 2. BMW M3 GTR 3. Insurans Kereta Sewa Kad Kredit

:diamond_shape_with_a_dot_inside: Varian Porsche 993

Imgur

:diamond_shape_with_a_dot_inside: Carrera Coupé / Cabriolet

Carrera boleh didapati dalam versi pemacu belakang dan semua roda. Ia dilengkapi dengan mesin M64 3.6 liter yang diaspirasi secara semula jadi, dikembangkan lebih lanjut dari 964, dan digabungkan dengan sistem ekzos dua aliran baru yang kini menggabungkan dua penukar pemangkin. 993 Carrera pada asalnya dilengkapi dengan penunjuk putaran oren di bahagian depan, sisi, dan belakang, kaliper brek hitam, logo Carrera hitam di belakang, dan roda aloi 16 inci dengan logo Porsche hitam pada penutup roda tengah. Versi coupé 1994 mempunyai berat pengekang 1.370 kg (3.020 lb) (berat asas tanpa beban 1.270 kg (2.800 lb)). Model ini hadir dengan jarak tanah 110 mm, kecuali versi AS yang memiliki jarak tanah 120 mm. Ini diturunkan lagi dengan pilihan casis sport M030 menjadi 90 mm. Coupé adalah model 993 yang paling kaku, ketat, paling kukuh, namun paling ringan.

Cabriolet diperkenalkan secara serentak bersama dengan coupé pada bulan April 1994 untuk tahun model 1995, menampilkan bahagian atas lembut dan jahitan tangan yang diperkuat dengan kepingan logam dan penyekat angin automatik. Di bahagian belakang Cabriolet, spoiler kecil dipasang dengan lampu brek ketiga. 993 Cabriolet sedikit lebih berat daripada varian coupé dan mempunyai berat pengekang 1.420 kg (3.131 lb). Rata-rata, peratusan tinggi dari jumlah Cabriolet yang dihasilkan berakhir di AS. Kedua-dua varian coupé dan convertible dari 993 tersedia dengan pemacu semua roda.

Porsche juga menawarkan 993 Carrera sebagai versi pacuan semua roda yang disebut Carrera 4. Berbeza dengan 964, Porsche menghapus tanda “2” dari label nama “Carrera” pacuan roda belakang. Namun di kalangan peminat, untuk membezakan antara varian roda belakang dan semua-roda-drive pada jenis 993 Carrera mereka (dan masih) biasanya disebut sebagai "C2" dan "C4". Carrera 4 mempunyai sistem ABD (Automatic Braking Differential); ia melanggar roda dalam ketika memecut keluar dari sudut. Di bahagian luaran, Carrera 4 dapat dibezakan secara visual dengan penunjuk belok depan dan sisi yang jelas dan penunjuk putaran merah belakang. Kaliper brek dicat perak seperti lencana 'Carrera 4' pada penutup enjin. Cap roda tengah membawa logo Carrera 4 dan bukannya puncak Porsche. Carrera 4 memiliki berat pengekang 1.420 kg (3.131 lb), sama dengan Carrera cabriolet standard, dan dalam kedua-dua keadaan lebih banyak daripada Carrera coupé. Ciri utama pada 993 Carrera 4 adalah penjimatan berat dalam sistem pacuan semua roda berbanding dengan 964, unit gandingan likat penyelenggaraan yang lebih rendah yang memindahkan 5-50% kuasa ke roda depan dan mengubah tingkah laku memandu kereta berbanding Carrera standard. Pemacu semua roda 993 Carrera 4 sangat sesuai untuk mengatasi keadaan cuaca buruk, yang memberikan keselamatan tambahan dalam hujan atau salji, walaupun pada litar kering C2 adalah kereta yang lebih cepat, dan C4 tentu saja lebih berat daripada C2. Tidak ada pilihan Tiptronic yang tersedia di Carrera 4.

Senarai pilihan untuk 993 Carrera (dan kebanyakan varian lain) menawarkan banyak pilihan, termasuk hingga lima gaya roda yang berbeza, pelbagai susunan suspensi, dan tiga gaya tempat duduk yang berbeza (keselesaan, sukan, perlumbaan). Juga, banyak pilihan pelapis ditawarkan dan pelbagai sistem bunyi termasuk pemprosesan suara digital. Selanjutnya, pelanggan mempunyai pilihan warna apa pun selain warna standard. Lebih-lebih lagi, Tequipment dan Program Eksklusif menambah pilihan lebih jauh dan dibina untuk memenuhi hampir semua kehendak khusus pelanggan seperti konsol khas, mesin faks, atau pelapis dalaman berwarna terang.

:diamond_shape_with_a_dot_inside: Targa

Versi Targa dari 993 diperkenalkan pada tahun model 1996 dan menyaksikan debut sistem "rumah hijau" yang disebut: atap kaca yang dapat ditarik, reka bentuk diteruskan pada Targa 996 dan 997. Atap kaca akan menarik kembali di bawah tingkap belakang yang menunjukkan bukaan besar. Sistem ini adalah reka bentuk semula yang lengkap, kerana model-model Targa sebelumnya memiliki bagian atap yang dapat ditanggalkan dan tiang B lebar yang berfungsi sebagai roll bar. Reka bentuk bumbung kaca yang baru membolehkan 993 Targa mengekalkan profil sisi yang sama dengan varian 911 Carrera yang lain dan selesai tanpa kesulitan menyimpan bahagian atas sistem lama yang telah dikeluarkan. Targa didasarkan pada 993 Carrera cabriolet dengan atap kaca Targa menggantikan atap kain.

Targa dilengkapi dengan roda 2-potong 17 in (430 mm) yang khas, yang dapat dipesan sebagai pilihan pada semua kereta yang tidak memiliki roda standar 18 in (460 mm). Masalah umum dengan Targa termasuk panas yang berlebihan di kabin, suara berderak di jalan yang kasar, dan mekanisme bumbung yang sangat rumit dan tidak boleh dipercayai. Juga, atap Targa lebih berat daripada atap coupé dan berat tambahan itu berada di bahagian atas kereta menaikkan pusat graviti dan penurunan prestasi pengendalian.

Nombor Pengeluaran Targa:

  • 1996: 2,442 (AS + Kanada: 462)

  • 1997: 1,843 (AS + Kanada: 567)

  • 1998: 334 (AS + Kanada: 122)

  • Jumlah Jualan Pengeluaran: 4,619

:diamond_shape_with_a_dot_inside: Turbo

993 Turbo coupé diperkenalkan pada tahun 1995. Ia menampilkan enjin berkembar-turbocharged baru yang kehilangan tenaga 3.6 liter dan menghasilkan output kuasa maksimum 300 kW (408 PS; 402 hp). Intercooler udara-ke-udara, pengurusan enjin elektronik, kepala silinder yang direka semula, dan dalaman enjin yang diubahsuai menyelesaikan enjin baru. 993 Turbo adalah 911 Turbo pertama dengan pacuan semua roda, diambil dari model utama 959. Bentuk badan Turbo berbeza dari Carrera dengan lengkungan roda belakang yang melebar (kira-kira 6 cm), cetakan bumper depan dan belakang yang direka bentuk semula, dan sayap belakang "ekor paus" tetap yang menempatkan interkool. Roda aloi 18 in (460 mm) baru dengan jari-jari berongga adalah standard.

993 Turbo adalah salah satu kereta pengeluaran pertama di dunia yang memiliki sistem diagnostik OBDII (versi 3.8 liter dan GT tidak mempunyai sistem itu, dan varian 993 yang biasanya dicita-citakan tidak menerimanya sehingga tahun model 1996 ). Pengganti 993 Turbo sejak itu mempunyai kepala yang disejukkan dengan air. Kereta itu juga mempunyai brek yang lebih besar daripada pada model Carrera asas.

Sepanjang perjalanan pengeluaran Turbo, terdapat dua perbezaan yang berbeza: kereta tahun 1996 dan model tahun kemudian. Kereta 1997 dan 1998 mempunyai perbezaan berikut dari kereta 1996:

  • Poros input transmisi yang lebih kuat (kelemahan yang diketahui disebabkan oleh gabungan kuasa besar dan sistem AWD).

  • ECU yang dapat dimuat dan diubah (ECU model 1996 tidak dapat diubah).

  • Dengan penambahan kerusi kanak-kanak Porsche, beg udara penumpang terputus.

  • Sensor gerakan untuk penggera digabungkan ke dalam lampu peta di atas cermin pandang belakang.

  • Topi pusat roda standard yang terpasang pada "turbo" (versi 1996 mempunyai jambul Porsche).

  • Porsche 993 Turbo ditampilkan dalam Need For Speed: High Stakes sebagai kereta utama permainan dan juga Need for Speed: Porsche Unleashed.

:diamond_shape_with_a_dot_inside: Turbo S

Pada tahun kedua hingga tahun terakhir produksi 993 (1997), Porsche menawarkan 993 Turbo S yang dikeluarkan oleh jabatan Porsche Exclusive. Turbo S adalah turbo dengan spesifikasi tinggi termasuk peningkatan kuasa kepada 450 hp (DIN) (424 hp (SAE) untuk pasaran Amerika) yang dicapai oleh pengecas turbo Triple K K-24 yang lebih besar, penyejuk oli tambahan, dan mesin Motronik yang diubah suai sistem Pengurusan. Kemasukan tambahan termasuk hiasan serat karbon di pedalaman menjadikannya berbeza dengan yang ringan sebelumnya, spartan 964 Turbo S. 993 Turbo S dikenali oleh kaliper brek kuning, sayap belakang yang sedikit lebih besar, sistem ekzos quad-pipa, depan spoiler dengan saluran penyejuk brek (pada kereta pasaran Eropah), kusen pintu serat karbon dengan lencana 'Turbo S' dan udara di belakang pintu. Ini adalah 911 Turbos berpendingin udara yang terakhir. Berat jalan kereta berjumlah 1,500 kg (3,307 lb). Angka prestasi merangkumi masa pecutan 0–97 km / jam (60 mph) 3.6 saat, masa pecutan 0–161 km / jam (100 mph) 8.9 saat, dan kelajuan tertinggi 296.6 km / jam (184.3 mph).

:diamond_shape_with_a_dot_inside: Carrera 4S / Carrera S

Imgur

Carrera 4 S (1996) dan pemacu roda belakang kemudian Carrera S (1997) berkongsi bodyshell model Turbo tetapi menempatkan enjin aspirasi semula jadi di belakang. Kedua-dua model S mempunyai suspensi yang sedikit lebih rendah dibandingkan dengan model Carrera standard. All-wheel-drive 4S lebih berat daripada S kerana sistem all-wheel-drive bekas, menghasilkan berat pengekang 1.427 kg (3.147 lb) untuk C4S berbanding 1.390 kg (3.064 lb) untuk C2S. Oleh kerana itu, S mempunyai waktu pecutan yang lebih cepat dan kelajuan tertinggi yang sedikit lebih tinggi daripada 4S. Walaupun Carrera S Cabriolet tidak pernah ditawarkan secara rasmi oleh kilang, sebilangan kecil (dipercayai 5) diperintahkan khas melalui jabatan Eksklusif Porsche pada tahun 1997 dan dijual sebagai model 1998 oleh Beverly Hills Porsche di California, dan hanya 1 yang dipesan oleh pelanggan VIP melalui jabatan Porsche Exclusive untuk pasaran Eropah . Bentuk badan yang lebar sangat terkenal dengan penampilan belakangnya. Ia menghasilkan daya tarikan yang lebih aerodinamik, membawa kepada kelajuan tertinggi yang lebih rendah berbanding adik-beradik yang lebih sempit (kira-kira 5 km / j), tetapi tayar yang lebih lebar menghasilkan penahan jalan yang sangat baik. Carrera S adalah salah satu varian 993 yang paling berharga. Pengeluaran Carrera S berjumlah 1,752 contoh untuk seluruh Amerika Utara sepanjang keseluruhan siri produksi 993 (sebahagiannya kerana ia dihasilkan hanya untuk tahun model 1997, bersama dengan tempoh rintangan yang sangat singkat kemudian pada tahun 1997 yang dinamakan sebagai model 1998) , walaupun model larian khas yang sangat terhad seperti 993 RS, GT, dan Turbo S lebih jarang dan lebih mahal.

:diamond_shape_with_a_dot_inside: Carrera RS

Carrera RS adalah varian ringan dari Carrera. Ia dilengkapi enjin 3.8 liter yang diaspirasikan secara semula jadi menghasilkan output kuasa maksimum 300 PS (221 kW; 296 hp) yang dicapai dengan penggunaan piston tempa ringan, pendingin minyak berganda, injap pengambilan besar, manifold pengambilan panjang Varioram, satu modifikasi Sistem pengurusan enjin Bosch Motronic dan lengan rocker yang ringan. Kotak gear manual 6-speed G50 / 31 dengan shifter pendek yang digunakan pada Carrera RS mempunyai nisbah gear yang diubah suai untuk tiga gear pertama. Brek cakera salib 322 mm yang lebih besar dan berventilasi depan dan belakang dengan kaliper empat omboh dikongsi dengan Turbo 911 dan pembezaan slip terhad dimasukkan sebagai peralatan standard. Bahagian luarnya mudah dibezakan dari Carrera biasa dengan sayap belakang tetap besar, penutup depan kecil, dan roda aluminium 3 keping 18 in (457 mm). Pencuci lampu depan telah dihapus kerana alasan penjimatan berat badan. Pelindung badan yang dilas dengan jahitan dengan bonet aluminium yang disokong dengan tali tunggal digunakan bersama dengan kaca yang lebih nipis. Di bahagian dalam, tempat duduk belakang dikeluarkan, dan tempat duduk perlumbaan khas bersama dengan kad pintu spartan dipasang. Kalis bunyi juga dikurangkan minimum. Sistem suspensi menggunakan peredam Bilstein dan ketinggian perjalanan diturunkan untuk pengendalian yang lebih baik. Bar anti-gulung depan dan belakang yang boleh disesuaikan dan penyangga tali bawah bonet semakin meningkat pengendalian. Berat terakhir kereta berjumlah 1,280 kg (2,822 lb).

Carrera RS Clubsport (juga disebut sebagai RSR atau RSCS di beberapa negara) adalah lelaran berorientasi trek dari Carrera RS dengan penggunaan jalan yang agak terhad. Clubsport dilengkapi dengan sangkar gulung yang dikimpal. Beberapa ciri keselesaan seperti permaidani, tingkap elektrik, penyaman udara, dan radio telah dihapus. Dari segi luaran, ia menggunakan sayap belakang yang lebih besar dan spoiler dagu yang lebih dalam daripada RS standard.

:diamond_shape_with_a_dot_inside: GT2

GT2 adalah versi perlumbaan dari 993 Turbo yang dibuat untuk bersaing dalam perlumbaan kelas FIA GT2. Menjelang pertengahan 1990-an, kebanyakan badan pelumba jalan raya telah memberikan batasan yang teruk, jika tidak melarang penggunaan sistem pacuan semua roda , sebahagiannya disebabkan oleh kejayaan Audi yang sebelumnya dalam mengemudi pelbagai kereta Quattro mereka dalam kereta tur perlumbaan di seluruh dunia, ke Porsche 959 dan versi lumba 961, dan sebahagiannya ke Nissan Skyline. Di atmosfera inilah, untuk mengikuti perlumbaan 993 turbo bermesin mereka, Porsche mengembangkan GT pemacu belakang. Penghapusan drivetrain pacuan semua roda juga membawa manfaat penjimatan berat badan yang signifikan bagi kereta persaingan. Untuk memenuhi syarat kereta untuk perlumbaan, sebilangan kecil varian undang-undang jalanan dibuat untuk tujuan homologasi, yang kini sangat berharga dan dihargai oleh pengumpul. Rawatan dalaman GT2 mirip dengan saudara Carrera RS. Secara eksterior, fender Turbo telah dipotong dan diganti dengan kepingan plastik bolt-on untuk menampung tayar lumba besar dan membantu meringankan perbaikan kerosakan pada fender yang merupakan peristiwa yang sering terjadi pada perlumbaan auto.

Sehingga tahun 1997, versi jalan-jalan dari mobil balap GT2, bernama GT memiliki mesin yang hampir sama dengan Turbo, tetapi beroperasi dengan tekanan rangsangan yang lebih tinggi dan menghasilkan output daya maksimum 430 PS (316 kW; 424 hp). Pada tahun model 1998, sistem penyalaan kembar telah ditambahkan; kuasa dinaikkan menjadi 450 PS (331 kW; 444 hp) pada 6,000 RPM dan tork 586 Nm (432 ⋅ft) pada 3,500 RPM. Hanya 57 varian undang-undang jalan raya yang dibina. Selain itu, penutup geladak versi jalan-sah dari GT2 juga akan menampilkan "911 GT" dan bukan "911 GT2".

:diamond_shape_with_a_dot_inside: Speedster

Imgur

Berbeza dengan model G dan 964, Porsche tidak pernah secara rasmi menawarkan 993 dalam gaya badan Speedster. Walau bagaimanapun, dua dibina oleh kilang: Speedster berwarna hijau gelap yang dilengkapi dengan roda Tiptronic S dan 17-inci (432 mm) untuk Ferdinand Alexander Porsche (untuk ulang tahun ke-60) pada tahun 1995 dan satu lagi, Speedster perak yang lebar dengan transmisi manual dan Roda 18-inci (457 mm) untuk bintang TV Amerika Jerry Seinfeld pada tahun 1998. Speedster Seinfeld pada mulanya dihantar sebagai model cabriolet dan kemudian dihantar kembali ke jabatan "Eksklusif" kilang untuk "dibina semula" sebagai speedster. Selain itu, beberapa 993 convertible ditukar ke gaya badan Speedster oleh pembina jurulatih aftermarket.

:diamond_shape_with_a_dot_inside: Turbo Cabriolet

Selepas model 3.3-G Turbo convertible (1987–89), Porsche tidak pernah secara rasmi menawarkan Turbo berpendingin udara lagi. Namun, pada tahun 1995 sebilangan kecil (dipercayai 14) dari 993 Turbo Cabriolet telah dijual sebelum pengenalan 993 Turbo coupé. Mereka menampilkan enjin turbo tunggal 360 PS (265 kW; 355 hp) 964 Turbo 3.6, transmisi manual 5-kelajuan, roda belakang, dan sayap belakang 964 Turbo 3.6. Ini berharga premium 89,500 DM (atau ditambah 62%) berbanding harga 993 Cabriolet standard.

Baca Artikel Ini Juga:

1. Insurans kereta bukan pemilik 2. Insurans kereta berpatutan 3. Kereta Klasik Lama

:tv: Media

Imgur

Generasi 993 dari 911 sering disebut sebagai yang terbaik dan paling disukai dari siri 911, bukan hanya kerana keindahannya tetapi juga kerana prestasi hebatnya, bahkan berdasarkan standard moden. 993 disebut sebagai "klasik moden" terakhir yang lengkap; "993 adalah dan menghembuskan nafas segar yang terakhir yang diberikan Porsche kepada dunia; keanggunan dan otot semuanya dalam satu pakej. " Buku "Porsche 993 - Sahabat Penting" merujuk pada tahun 993 sebagai "Raja Porsche," dan secara umum diakui sebagai "Holy Grail yang suci".

Dalam artikelnya pada 12 April 2017 berjudul "The Porsche 993 Lives up the Hype," Road & Track menulis bahawa 993 adalah "sesuatu yang benar-benar istimewa," dengan "gabungan nuansa sekolah lama dan kegunaan moden yang tidak terdapat dalam banyak kereta lain, "dengan" stereng yang hebat, brek yang hebat, dan pakej yang hebat. " Ia juga menyatakan bahawa "993 juga dibangun dengan indah - ini adalah peninggalan sejak Porsche tidak memotong sudut di mana saja."

:small_red_triangle_down: Pengganti

993 digantikan oleh 996. Ini mewakili perubahan dramatik untuk 911. Sebagaimana banyak peminat bersetuju, "993 adalah salah satu tempat paling manis dalam abad ke-9 911," dan sementara "versi lebih moden mungkin lebih berkemampuan dinamik, mereka raksasa kembung berbanding dengan 993 yang kurus. "

Baca Artikel Ini Juga:

1. Amanda Martin 2. Insurans kereta sewa 3. Kelebihan Membeli Alat ganti Aftermarket Untuk BMW Anda

:red_circle: Rasa Klasik Dan Moden

Imgur

Ada sesuatu yang saya suka setiap kali masuk 993 dan itu adalah rasa klasik. Anda masuk ke dalam dan anda berada di kabin yang agak kecil. Kaca depan hanya beberapa inci dekat hidung anda dan hampir tidak ada apa-apa di dalamnya. Anda mempunyai tuas gear, beberapa butang, dan roda kemudi. Tiada keributan. Semua yang anda harapkan ada di sini. Anda tidak mendapat kemewahan tambahan atau teknologi terkini yang mungkin anda dapati pada tahun 911 yang lebih baru, tetapi itulah intinya! Tidak ada yang mengalihkan perhatian anda dari jalan raya. Itu menjanjikan pengalaman memandu yang hebat. Rasa klasik berterusan semasa anda memandu. The flat-enam membuat bunyi bising di sekolah lama ini yang tidak dapat ditiru oleh 911 moden dan jika anda cukup bernasib baik untuk mendapatkan manual, semuanya tidak akan menjadi lebih baik. Ini bukan PDK, anda perlu berusaha untuk mendapatkan emosi. Ya, 993 menawarkan ciri "klasik" tetapi anda boleh memandu seperti kereta moden. Saya mengenali beberapa orang yang memandu 993 setiap hari kerana ia cukup praktikal dan senang dipandu walaupun di bandar. Perkara yang tidak dapat anda lakukan setiap hari dengan 911-an 60-an misalnya. Pada akhirnya, 993 menawarkan rupa dan nuansa klasik ini yang bercampur dengan kemampuan pemanduan moden.

Baca Artikel Ini Juga:

1. Insurans Kereta Tanpa Lesen Memandu 2. Insurans Penjagaan Jangka Panjang 3. Insurans Kereta Terbaik Untuk Pelajar Kolej

:cool: Faktor Sejuk

Apabila anda mempunyai 993, anda menyertai komuniti yang terdiri daripada 911 peminat sukar. Sejenis kelab penasihat yang saling menghormati dan mengagumi 911. Saya tidak mengatakan bahawa kereta yang datang selepas tahun 993 tidak dihormati tetapi ia berbeza. Anda akan selalu menemui peminat dan kelab yang meraikan jenama dan semua modelnya. Tetapi anda juga akan menjumpai orang Porscheis yang bahkan tidak akan melambung pada 996. Itu menyedihkan, tetapi itulah kenyataannya. Sekiranya anda melayari laman web seperti Rennlist, anda dapat merasakan rasa komuniti. Anda tidak memperolehnya dengan banyak jenama kereta. Semasa kami mengendarai Carrera 4S 993 berwarna merah ini, anda tidak dapat membayangkan jumlah orang yang tersenyum dan melambai. Beberapa gadis melihat saya ... dan saya hanya menyalahkannya di atas kereta. Jadi, ini mungkin bermaksud ia sejuk.

Sekali lagi, saya ingin menegaskan fakta bahawa ini adalah ulasan yang jujur, jadi jangan marah jika anda mempunyai 996, 997, 991! Ini adalah kereta yang hebat, dan artikelnya ada di sini untuk menyatakan betapa hebatnya 993 pada pendapat saya. Lagipun, bukankah semua 911 luar biasa?

Baca Artikel Ini Juga:

1. Insurans kereta perlindungan penuh yang murah 2. Berapa lama pertukaran minyak 3. Penalaan Mesin Kereta

:eight_pointed_black_star: Jarak tempuh

Oleh kerana permintaan untuk Porsche 993 melebihi permintaan, anda tidak boleh memilih jarak tempuh. Sekiranya anda mahukan model sub-40,000, mungkin memerlukan masa berbulan-bulan untuk mencari dan anda perlu membayar premium yang besar untuk mengamankan kereta.

Mileage seharusnya tidak menjadi kebimbangan, kerana 993 dirancang dan dibuat dengan baik, dan menawarkan mesin yang sangat tahan lama. Anda boleh menjangkakan jarak tempuh 993 dengan 100.000 batu pada jam (hampir tidak ada angka yang berlebihan seiring umurnya) akan tetap kuat selagi ia dijaga dengan baik.

Baca Artikel Ini Juga:

1. Panduan Membeli Mercedes Sprinter: Apa yang Perlu Anda Ketahui 2. Enjin 3. Ijazah Pengurusan Sukan

:stop_button: Soalan Lazim Soalan Lazim

:one:Adakah Porsche 993 Pelaburan Yang Baik?

Tambahan pula, dengan kos mulai meningkat, banyak pakar pada masa ini menganggapnya sebagai pelaburan yang bijak. Porsche 993 mungkin akan menjadi spekulasi yang bijak . Membeli Porsche 993 adalah cadangan yang jauh lebih mahal daripada membeli penggantinya, 996 dan 997, dan anda memerlukan rancangan perbelanjaan sekitar £ 30,000 dalam apa jua keadaan, untuk Cabriolet yang memerlukan kerja.

:two:Atas sebab apa Porsche 993 Porsche terbaik?

Porsche 993 adalah pusingan keempat Porsche 911 . Menjadi 911 berpendingin udara terakhir , 993 berubah menjadi koleksi yang dicari sepanjang masa. Kerana pengembangan idea Porsche 911 yang konsisten selama lebih dari 30 tahun, ia memperoleh reputasi yang sangat kompleks dan kuat.

:three:Adakah Porsche berlebihan?

Porsch adalah kenderaan yang sangat kuat, yang dapat mengatasi keadaan trek perlumbaan, tanpa pencegahan yang ketara. Tayar pameran di Porsche berharga $ 400, sementara kenderaan biasa mungkin hanya $ 100. Bagaimanapun, tayar pameran di mana-mana trak permainan boleh mencapai wilayah $ 400, dan tidak, ia tidak tahan lebih lama.

:four:Atas sebab apa perubahan minyak Porsche begitu mahal?

Mengikut jenama, Porsche boleh dikenakan bayaran lebih banyak . Mekanik Porsche juga boleh mendapatkan premium yang lebih tinggi kerana kemampuan mereka yang khusus. Pergi dengan pakar Porsche percuma boleh mengetepikan wang anda , tetapi pada masa yang sama berharap dapat membayar antara $ 120 hingga $ 150 setiap jam kerja.

:five:Adakah motor Porsche boleh dipercayai?

Oleh itu, tidak menghairankan bahawa kenderaan ini terkenal dengan jangka hayat dan kualiti jangka panjang yang tidak tergoyahkan . Mereka bekerja untuk melakukan, memang, tetapi mereka bekerja untuk membuat persembahan untuk waktu yang lama. Porsche 911 jarak tempuh motor boleh dinilai sejauh 100,000 batu dan 10 tahun

:six:Mengapa Porsches digunakan begitu sederhana?

Hipotesis minat pasaran berfungsi dengan baik di sini. Terdapat banyak minat untuk Porsches yang didinginkan udara memandangkan jumlah bentuknya yang rendah , yang menaikkan kosnya. Untuk barang yang disejukkan dengan air , mereka mengumpulkan ukuran yang luar biasa dan tidak berfungsi dengan kualiti yang serupa dengan yang lebih mantap.

:seven:Mana Porsche GT2 atau GT3 yang lebih baik?

Pada GT2 RS , anda mendapat motor berkembar berkembar 3.8 liter tahap 6 yang berbeza dengan GT3 RS yang biasanya disedut 4.0 tahap 6. Yang penting ialah GT2 RS menghasilkan 700 bhp berbeza dengan 520 bhp di GT3 RS. Ia mempunyai halaju maksimum 211 mph yang berbeza dengan halaju maksimum 193 mph di GT3 RS .

:eight:Adakah anda setiap hari memandu 911 GT3?

Memang ada AC dan kerangka infotainment yang akan membuat semua perbezaan. Bahkan akan terasa agak istimewa , anda akan segera merasakan bahawa itu bukan wilayah yang biasa. Namun, kami tidak dapat memikirkan kenderaan jalan raya yang lebih pantas atau lebih baik, yang boleh anda jalani dari hari ke hari.

:nine:Adakah pemeliharaan Porsche tinggi?

Di antara jenama mewah (eksotik tanpa had), Porsche adalah jenama kenderaan mewah yang paling mahal untuk dikekalkan . Walaupun Porsches mungkin tidak memerlukan perbaikan sekerap BMW, dengan harga $ 400 untuk pertukaran minyak dan saluran, ia tidak memerlukan masa yang lama untuk perbelanjaan penyelenggaraan Porsche meningkat dengan cepat.

:keycap_ten:Model Porsche apa yang paling cepat?

Porsche 911 GT RS.

Porsche terpantas yang sedang berjalan adalah Porsche 911 GT RS . Dengan kelajuan trek tertinggi 211 mph , pada masa ini terdapat beberapa model lain yang sedang berjalan.

:scroll: Kesimpulannya

Porsche 993 adalah salah satu kereta sukan terpakai yang paling diminati di pasaran, dengan peminat beratur untuk mendapatkannya. Malangnya, itu bermakna anda tidak akan dapat memperolehnya dengan harga yang rendah, tetapi ambil pendekatan yang berhati-hati untuk membeli 993 dan anda dapat memastikan anda mendapat kereta yang hebat.

The 993 dianggap oleh ramai peminat Porsche sebagai 911 yang terakhir. Itu kenyataan yang cukup berani, tetapi kami agak mengerti mengapa sebilangan orang mempunyai idea tetap ini. Pertama, penggantiannya, 996, mengganggu semua yang kita tahu mengenai 911. Lampu depan yang bulat dan menjadi enjin berpendingin udara yang berharga untuk yang disejukkan dengan air. Untuk pertama kalinya, 911 adalah kereta "pasar massal". Tetapi, kami tidak berada di sini untuk membincangkan mengenai 996 dan pembencinya. Kami di sini untuk memberi anda lima sebab mengapa Porsche 993 adalah 911 terbaik yang pernah ada.

Porsche 993 kelihatan seperti 911 biasa. Minta kanak-kanak melukis 911 dan ia akan kelihatan seperti 993 atau 964, atau 997, dan ia terus berjalan. Ia mempunyai garis temporal yang menjadikan kereta begitu ikonik. Oleh itu, orang akan berpendapat bahawa ia tidak pernah berubah dengan ketara, tetapi saya fikir ia adalah perkara yang baik. Porsche merevolusikan segmen kereta SUV dan elektrik dengan Cayenne dan Taycan. Tetapi, dari segi reka bentuk, ini selalu menjadi evolusi untuk produk teras mereka, 911. 993 tidak berbeza. Ia keluar pada tahun 1994, dan rekaannya lebih halus dari sebelumnya. Hilang tajam seperti pada 964, kita sekarang memiliki 911 yang kelihatan seperti diukir oleh angin. Hanya bahagian dalam kereta yang hampir tidak berubah kerana dikatakan bahawa semua wang pembangunan dibelanjakan untuk bahagian luar. Ada yang mengatakan bahawa 993 adalah 911 yang paling indah yang pernah ada. Mereka mungkin tidak salah.

Baca Artikel Ini Juga:

1. BMW M3 GTR 2. Amanda Martin 3. Penalaan Enjin Kereta