Kelayakan jurulatih sukan yang baik adalah penting untuk membina pasukan yang kuat. Memberikan hasil yang telah diterima oleh diri sendiri, jurulatih atau rakan sebaya adalah rahsia kepemimpinan sukan yang cekap dan kompetitif. Orang mungkin menganggap pemimpin atau jurulatih sukan yang buruk sebagai seseorang yang kurang berjaya pada satu ketika, tetapi ini tidak semestinya menjadikan mereka pemimpin sukan yang buruk atau lemah .

kualiti jurulatih yang baik visi anda. Kualiti jurulatih yang baik:

Mungkin ada pelbagai alasan mengapa pelatih tidak menunjukkan prestasi yang baik. Kepimpinan adalah pekerjaan yang menakutkan. Mana-mana pasukan sukan memerlukan kepimpinan yang berkesan. Untuk menjadi jurulatih atau pemimpin sukan yang berjaya, anda mesti mempunyai beberapa sifat.

Tidak ada penyelesaian yang sesuai untuk melatih pemain. Setiap pelatih mempunyai gaya bimbingan unik mereka yang sesuai untuk mereka dan tidak ada orang lain. Setelah itu, ada beberapa sifat yang dimiliki oleh semua pelatih yang baik , tidak kira bagaimana mereka melaksanakannya.

1. Memahami sukan:

Untuk menjadi pengajar dan jurulatih yang berjaya, anda mesti mempunyai pemahaman yang mendalam mengenai sukan anda, dari kemahiran asas hingga teknik dan taktik yang maju. Anda mungkin juga pernah bekerja sebagai atlet profesional dalam sukan yang berbeza. Ia memberi petunjuk kepada pasukan sukan dan atlet mengenai cara mengurangkan risiko kemalangan dan kecederaan sambil memastikan mereka mencapai potensi sepenuhnya.

2. Kecenderungan untuk belajar:

Walaupun jurulatih yang hebat mempunyai banyak pengetahuan tentang sukan mereka, penting untuk diingat bahawa pembinaan adalah proses sepanjang hayat yang memerlukan cabaran berterusan untuk meningkatkan kemahiran semasa dan mengembangkan yang baru. Pelatih yang hebat mengikuti perkembangan baru mengenai kajian, kaedah pengajaran, dan semua perkara lain yang membantu proses pembinaan.

Mengikuti kursus atau mengikuti kelas dalam beberapa mata pelajaran seperti diet, fisiologi senaman , dan psikologi sukan adalah idea yang bernas, dan ini adalah sesuatu yang tersedia untuk pelatih dan jurulatih sukan yang ingin mengembangkan dan mengembangkan kepakaran mereka.

3. Berkongsi pengetahuan

Memperoleh maklumat adalah mustahak, tetapi mempunyai keberanian dan kepercayaan untuk berkongsi pengetahuan itu dan mencari perspektif orang lain mengenai topik ini sangat penting. Pelatih yang hebat memahami bahawa tanggungjawab utama mereka adalah melatih atlet mereka dan memastikan bahawa mereka memahami prinsip asas sukan mereka. Atlet menghabiskan sebahagian besar masa latihan mereka sendiri, jadi semakin mereka tahu dan memahami apa yang mereka lakukan dan mengapa mereka melakukannya, semakin banyak mereka dapat berlatih dan berlatih.

4. Kemahiran motivasi

Antusiasme adalah sifat penting bagi pemimpin sukan atau jurulatih, dan dapat ditunjukkan dalam beberapa cara. Di lapangan, memotivasi pemain anda dapat termasuk menjadi yang pertama untuk setiap bola, mendorong mereka ketika mereka turun, dan memberikan kata-kata semangat.

5. Inklusiviti dan Mengetahui Atlet

Apabila anda, sebagai pelatih, menunjukkan semangat dan dorongan untuk sukan anda, pasukan anda akan terinspirasi untuk mengikuti jejak anda. Perkara terbaik mengenai kegembiraan adalah bahawa ia menyebar dengan mudah. Penting untuk meningkatkan kesetiaan dan kesetiaan atlet pasukan anda dengan menggabungkan konsep ini ke dalam semua yang anda lakukan semasa menolong mereka.

Kecemerlangan bimbingan memerlukan pemahaman menyeluruh mengenai perbezaan individu di antara pemain. Walaupun paparan emosi mungkin bermanfaat bagi ahli pasukan tertentu, ia mungkin memberi kesan negatif kepada orang lain. Memeribadikan motivasi dan komunikasi untuk atlet tertentu adalah komponen penting dalam pembinaan yang berjaya.

Ringkasan

Kualiti jurulatih yang baik sangat penting. Pelatih yang baik memberi dorongan dan bimbingan kepada mereka yang dia pelatih untuk membantu mereka membuat kemajuan dan mencapai objektif mereka. Kemajuan profesional adalah usaha bersama. Jarang idea yang baik untuk membiarkan pekerja pergi selepas sesi dan mengharapkan mereka menyelesaikan semuanya sendiri.

6. Komunikasi

Komunikasi adalah aspek penting dalam sukan berpasukan kerana jika seseorang dalam pasukan ingin mendapatkannya dengan betul, itu adalah ketua pasukan atau jurulatih. Pelatih mesti dapat berinteraksi dengan cekap untuk memotivasi dan mendorong pelajar untuk mencapai matlamat mereka. Pengetahuan dapat disampaikan kepada ahli pasukan anda dan dikembalikan kepada anda sebagai pelatih tepat pada masanya dengan komunikasi yang berkesan.

Anda mesti dapat berkomunikasi secara lisan dan tidak lisan untuk menjadi kapten sukan yang berjaya. Kesalahan komunikasi adalah penyebab umum kematian pasukan atletik. Akibatnya, sangat penting bagi pelatih sukan untuk menjalin komunikasi terbuka dengan pasukan, pentadbir, dan pemimpin mereka.

7. Disiplin

Atlet mesti mematuhi garis panduan yang baik di dalam dan di luar lapangan, dan jurulatih bertanggungjawab untuk hukuman jika peraturan ini dilanggar atau tidak dipatuhi. Pembangunan kepercayaan antara jurulatih dan atlet sangat penting dan merupakan komponen penting dalam pembinaan yang berjaya.

Jurulatih yang baik memahami pentingnya konsistensi dan dapat dengan jelas menetapkan peraturan yang harus dipatuhi oleh atlet. Menurut penyelidikan, disiplin mesti jelas, tepat waktu, dan dapat dibentuk agar dapat memberi kesan positif terhadap tindakan.

8. Visi

Menjadi tugas anda sebagai jurulatih yang berjaya untuk memetakan visi di kepala anda sebelum memindahkannya ke minda atlet anda. Sebilangan besar sifat dan sifat yang diperlukan untuk menjadi pemimpin sukan yang berjaya saling berkaitan. Setiap kali anda memanggil rakan sepasukan, ini adalah tangga lain di tangga yang menuju ke pemandangan melengkung anda.

Anda perlu menanamkan semua kualiti yang disebutkan di atas sebagai pemimpin sukan yang berjaya di sini untuk mendapatkan dan mencapai visi yang anda mahukan. Visi anda mesti dapat memahami bagaimana mencapai hasil yang diinginkan, berinteraksi dengan atlet untuk menerangkan bagaimana mereka dapat membantu dan memberi inspirasi kepada mereka untuk berkongsi visi anda.

Soalan lazim

Berikut adalah beberapa soalan yang sering ditanyakan orang mengenai kualiti pelatih yang baik.

1. Apakah kualiti jurulatih sukan?

Pelatih yang baik berkomunikasi dengan jelas dan memancarkan kekuatan, integriti, rasa hormat, dan reputasi. Anda seharusnya dapat meluahkan perasaan anda dengan jelas. Menetapkan keutamaan yang jelas, memberikan input langsung, dan memperkuat mesej utama adalah semua contoh komunikasi yang jelas. Komunikasi yang kuat selalunya memerlukan pengiktirafan kejayaan.

2. Bagaimana rupa pembinaan yang baik?

Pelatih yang baik menarik perhatian orang lain terhadap masalah yang unik dan jelas. Kurangnya kepemimpinan dan keengganan untuk melakukan perubahan secara substansial dapat dilihat sebagai tidak jelas mengenai bidang isu atau gagal mengemukakannya dengan kelompok yang sesuai.

3. Apakah kemahiran bimbingan yang berkesan?

Pelatih yang baik menarik perhatian orang lain terhadap isu-isu yang jelas dan jelas. Tidak jelas mengenai masalah atau gagal mengemukakannya dengan kumpulan yang berkaitan menunjukkan kurangnya kepemimpinan dan ketidakupayaan untuk melakukan perubahan positif.

  • Kemahiran mendengar yang baik
  • Tanya orang untuk mengetahui fikiran mereka
  • Membina hubungan yang kuat dengan ahli pasukan
  • Kenali kekuatan rakyat
  • Mencabar pasukan.

4. Apakah kemahiran pelatih utama?

Oleh kerana bimbingan adalah pendekatan yang berfokus pada tujuan (atau berfokus pada penyelesaian), salah satu kemahiran yang paling berharga untuk dimiliki oleh jurulatih adalah kemampuan untuk mendapatkan tujuan yang mudah, jelas, dan merangsang emosi dari pelatih. Terdapat versi formal dan tidak formal dari kemahiran ini, kerana terdapat banyak aspek pembinaan.

5. Apakah bimbingan yang berkesan?

Ini semua mengenai mencapai matlamat ketika membimbing. Jurulatih membantu pekerja dalam mengembangkan tujuan yang bermakna dan menentukan tingkah laku atau langkah tertentu untuk mencapainya. Jurulatih membantu pekerja dalam menjelaskan tonggak atau petunjuk prestasi dan membuat mereka bertanggungjawab.

6. Apakah tugas dan tanggungjawab jurulatih?

Pelatih bertugas mempersiapkan, mengatur, dan melaksanakan berbagai acara dan program atletik untuk individu dan pasukan. 1. Mengajar kemahiran, strategi, dan teknik yang penting memantau dan meningkatkan prestasi melalui bimbingan, motivasi, dan kritikan konstruktif.

2. Menentukan kekuatan dan kelemahan seseorang memberi nasihat mengenai perkara-perkara kecergasan dan gaya hidup.

3. Mengadakan program pendidikan

  1. Melengkapkan tugas pentadbiran

5. Membantu promosi dan pertumbuhan sukan

7. Apa yang menjadikan sesi latihan yang hebat?

Pelatih adalah orang yang memberi pengajaran khusus kepada seseorang dalam subjek, biasanya sebagai persediaan untuk menghadapi ujian.

8. Apakah teknik pembinaan?

Pemimpin yang paling berjaya semuanya mempunyai satu persamaan: pekerja mereka. Pengurus yang berkesan memahami nilai meningkatkan kemahiran pekerja mereka di samping mengawasi projek dan menyerahkan tugas. Jabatan anda akan lebih kompetitif sekiranya pekerjanya adalah pemimpin yang terlatih dan cekap. Mereka disebutkan di bawah:

  • Kemahiran mendengar yang baik
  • Mengemukakan beberapa soalan terbuka dan terbuka
  • Bekerjasama dengan ahli pasukan
  • Mengambil kesempatan menggunakan masa dengan betul
  • Menubuhkan pasukan yang kuat
  • Membentuk pasukan emosi yang kuat
  • Komunikasi yang baik dengan ahli pasukan
  • Matlamat pintar untuk pasukan
  • Menilai pasukan dengan baik
  • Mengikuti peraturan

Kesimpulannya

Sifat jurulatih yang baik sangat penting. Pelatih yang baik memberi dorongan dan bimbingan kepada mereka yang dibimbingnya untuk membantu mereka membuat kemajuan dan mencapai objektif mereka. Kemajuan profesional adalah usaha bersama. Jarang idea yang baik untuk membiarkan pekerja pergi selepas sesi dan mengharapkan mereka menyelesaikan semuanya sendiri.

Banyak kualiti, atau ciri-ciri, jurulatih sukan menyumbang kepada kejayaan pasukan mereka, serta reputasi profesional mereka. Akademi Sukan Amerika Syarikat mengenal pasti 17 sifat ini dalam tinjauan yang diberikan kepada jurulatih sukan sekolah menengah, dan mereka menganggap segelintir dari mereka lebih penting daripada yang lain. Mereka merangkumi pengetahuan sukan, motivasi dan komunikasi, pengembangan kemahiran dan kualiti latihan. Pengetahuan Sukan: Jurulatih sukan mesti mengetahui selok-belok sukan mereka, tetapi mereka yang benar-benar membantu atlet dan pasukan mereka terus mengembangkan pengetahuan mereka dengan membaca penerbitan perdagangan, menonton permainan, dan menghadiri klinik, menurut kepala sekolah menengah jurulatih besbol Bill Olson, menulis untuk Institut Sains Sukan Gatorade. Sebagai tambahan kepada pembelajaran dan pengalaman dengan peraturan sukan, Akademi Sukan Amerika Syarikat mengatakan bahawa kualiti mengumpulkan semua sumber ini untuk membuat keputusan bimbingan yang baik adalah penting untuk berjaya. Motivasi dan Komunikasi: Ciri memotivasi dan berkomunikasi dengan atlet dengan cara yang berkesan adalah mustahak bagi jurulatih sukan. Pemain meminta nasihat dan bimbingan pelatih, jadi pendekatan yang mencabar tetapi positif dan menyokong membantu mereka meningkatkan permainan mereka, dan untuk mencapai potensi tertinggi sebagai atlet. Pelatih juga mesti berkomunikasi secara positif dengan anggota kakitangan sukan yang lain, ibu bapa atlet muda, dan peminat. Pelatih juga menggunakan komunikasi nonverbal, termasuk gerakan tangan dan ekspresi wajah. Pengembangan Kemahiran: Pelatih yang tahu bagaimana menggunakan pengulangan secara berkesan dan latihan yang betul untuk teknik sukan dapat memimpin pemain dengan lebih mudah untuk berjaya. Sebagai contoh, Akademi Sukan Amerika Syarikat mengatakan bahawa ciri jurulatih sukan yang baik adalah kemampuan untuk memperkenalkan kemahiran yang lebih mudah terlebih dahulu, dan kemudian secara beransur-ansur maju ke kemahiran yang lebih sukar. Mengulangi latih tubi menggunakan kemahiran ini menjadikan mereka menjadi tabiat yang dapat digunakan oleh pemain dalam permainan secara automatik dalam pertandingan. Kualiti Amalan: Keupayaan merancang latihan dengan berkesan adalah ciri lain jurulatih sukan yang hebat. Contohnya, sesi berkualiti memberi peluang kepada semua pemain untuk berlatih. Ia menggunakan masa dengan cekap sehingga pemain dapat mengintegrasikan maklumat baru ke dalam latihan mereka. Amalan yang baik juga tertumpu pada bidang yang memerlukan penambahbaikan, dan hanya terbatas pada jangka waktu tertentu. Ciri-ciri Pelatih Gimnastik Berkesan: Bakat sahaja tidak mencukupi untuk pesenam untuk maju dan berjaya. Latihan yang betul adalah mustahak untuk memanfaatkan bakat dan dorongan gimnastik. Beberapa gimnastik berjaya lebih dengan pendekatan seorang jurulatih berbanding yang lain, itulah sebabnya gimnas elit kadang-kadang menukar jurulatih. Gimnastik rekreasi juga sering mendapati mereka memberi tindak balas yang lebih baik kepada seorang jurulatih daripada yang lain. Pelatih yang paling berkesan mempunyai kualiti yang diinginkan. Pelajar Berpengetahuan: Pelatih gimnastik yang berkesan mempunyai asas yang baik dalam gimnastik. Ramai bekas pesenam yang memahami kemahiran individu, bagaimana mempelajarinya selangkah demi selangkah dan bagaimana menguasainya. Mereka juga mempunyai banyak latihan dalam seni pembinaan, melalui kursus dan belajar dari pelatih lain. Mungkin yang paling penting, jurulatih terbaik selalu berminat untuk belajar lebih banyak. Mereka mengikuti kemahiran terbaru, trend bimbingan dan perubahan harapan untuk atlet. Lihat blog gimnastik, laman web Persekutuan Gimnastik Antarabangsa atau berkomunikasi dengan rangkaian anda untuk terus mengetahui. Komunikator yang Baik: Pelatih mesti dapat berkomunikasi dengan gimnastik mereka di tahap mereka, yang akan berbeza untuk setiap pesenam yang mereka latih. Mereka perlu menerangkan teknik dan apa yang mereka harapkan dapat dicapai oleh pesenam. Di samping itu, jurulatih perlu berkomunikasi dengan ibu bapa ahli sukan, jurulatih dan pegawai lain. Untuk melakukan ini dengan baik, mereka mesti didekati dan dapat memahami perspektif orang lain. Motivator Positif: Kebanyakan gimnasium memberi respons yang lebih baik terhadap motivasi positif daripada kaedah negatif. Ahli gimnastik muda memerlukan dorongan dan semangat untuk meneruskan sukan ini, tanpa mengira tahap kemampuan mereka. Gimnastik rekreasi yang lebih tua memerlukan peneguhan positif untuk mengetahui apa yang dapat mereka capai. Mereka tidak diharapkan dapat mencapai apa yang dapat dilakukan oleh gimnastik elit, tetapi mereka bertambah baik kerana dorongan yang mereka terima. Ahli gimnasium tahap elit biasanya penyempurnaan yang berorientasikan perincian yang boleh menjadi sangat kritikal terhadap diri mereka sendiri dan mendapat manfaat daripada maklum balas positif dan sikap anda boleh lakukan. Empathetic & Attentive: Sama ada melatih gimnastik di peringkat rekreasi, pasukan atau elit, jurulatih terbaik memahami bahawa setiap gimnastik berbeza. Masing-masing mempunyai bakat dan kepakaran tersendiri serta keperibadiannya sendiri. Pelatih yang mampu dan bersedia memotivasi setiap pesenam untuk berjaya pada tahapnya sendiri, yang menetapkan matlamat yang sesuai untuk setiap atlet dan yang bekerja dengan keperibadian setiap ahli gimnasium sebanyak mungkin akan paling berjaya dalam mengembangkan setiap pesenam dengan kemampuan sepenuhnya, menurut [Bagaimana Mereka Bermain]. Menanamkan Keyakinan: Dalam kebanyakan usaha, orang yang mempercayai kebolehan mereka lebih berjaya daripada mereka yang tidak. Ini juga berlaku untuk gimnastik. Pelajar yang percaya bahawa mereka dapat mencapai sesuatu kemahiran mempunyai peluang yang lebih baik daripada mereka yang meragui diri mereka sendiri. Oleh itu, jurulatih yang percaya bahawa pelajarnya boleh berjaya, dan memberitahu mereka bahawa mereka yakin pada mereka, seterusnya akan mempunyai keyakinan untuk berusaha lebih keras dan terus berusaha, dan lebih cenderung untuk mencapainya. Penerangan Pekerjaan untuk Jurulatih Wrestling: Jurulatih gusti bertanggungjawab untuk mengembangkan kemahiran gusti atlet dan menyelaras pembantu jurulatih dan kakitangan pasukan. Sama ada peranannya adalah dengan sekolah menengah atau pasukan peringkat Olimpik, seorang jurulatih mesti mematuhi garis panduan pengawasan atletik dan peraturan perilaku yang ditetapkan oleh negara, sekolah atau kelab tempat dia bekerja. Bergantung pada sifat kedudukan, latihan atletik khusus atau kelayakan pendidikan mungkin diperlukan. Latihan Atlet: Seorang jurulatih gusti menetapkan jadual latihan dan mengembangkan kaedah penyesuaian yang sesuai untuk atletnya. Kerana sifat sukan individu, jurulatih bekerja satu lawan satu dengan ahli gusti untuk menilai kebolehan, mengembangkan matlamat dan objektif musim ini dan menentukan pembahagian berat badan yang sesuai. Ini melibatkan pengajaran gerakan dan strategi gusti dan mendidik ahli gusti tentang peraturan pertandingan. Seorang jurulatih juga ditugaskan untuk menanamkan amalan pemakanan yang baik untuk memastikan atlet mendapat khasiat dengan baik tanpa melampaui kategori berat gusti yang ditetapkan. Kerja berpasukan dan Kesukanan: Walaupun gusti adalah sukan individu, kesepaduan pasukan dapat menyumbang kepada peningkatan persahabatan dan sokongan moral, yang akhirnya dapat menghasilkan peningkatan tahap prestasi. Seorang jurulatih gusti mengajar atlet asas-asas kesukanan. Ini termasuk tingkah laku yang sesuai dan tidak wajar di dalam dan di luar tikar, seperti menghormati pesaing dan pegawai. Seorang jurulatih gusti juga ditugaskan untuk mendorong rakan sepasukan untuk bekerja satu sama lain, mengikuti standard keselamatan industri dan berusaha untuk mencapai tujuan yang telah ditetapkan. Strategi: Untuk mendapatkan keunggulan yang kompetitif, pelatih gusti harus melakukan penyelidikan mengenai strategi yang digunakan oleh pelatih pasukan gusti dan gusti. Dengan pengetahuan lawan, jurulatih dapat merancang dan mengajar strategi individu untuk digunakan oleh ahli pasukan dalam pertandingan. Jurulatih dapat mengintai pasukan lain dengan menghadiri perlawanan mereka, meninjau rakaman video lawan dan mengatakan mengenai teknik dan strategi baru dalam sukan ini. Tugas Lain: Bergantung pada ukuran dan ruang lingkup organisasi gusti, seorang pelatih mungkin bertanggung jawab untuk mengamankan ruang latihan dan peralatan, melengkapi atlet dengan alat keselamatan dan seragam yang sesuai, dan mengangkut gusti ke pertandingan. Seorang jurulatih mungkin juga ditugaskan untuk mengamankan pegawai pertandingan, penjaga skor dan ahli statistik. Di samping itu, banyak jurulatih gusti bertanggungjawab untuk mengawasi penyertaan dan penglibatan ibu bapa, terutama dengan anak-anak yang lebih muda. Dalam beberapa kes, pelatih diminta untuk membantu dalam upaya penggalangan dana untuk mendukung pembelian atau pemeliharaan tikar gusti, peralatan berat, timbangan dan penutup kepala keselamatan. Apakah Pekerjaan Penolong Jurulatih Bola Keranjang? Penolong jurulatih bola keranjang adalah bahagian penting dalam pasukan pelatih dan berinteraksi secara langsung dengan pemain setiap hari. Sebenarnya, pembantu jurulatih kadang-kadang lebih banyak berinteraksi dengan pemain daripada ketua jurulatih, walaupun gaji mereka mungkin tidak menggambarkan kepentingannya. Merekrut Memainkan Peranan Besar: Merekrut adalah fungsi yang paling penting bagi mana-mana pembantu atau ketua jurulatih. Walaupun setiap pelatih bertanggungjawab untuk melatih pemain agar prestasi mereka bertambah baik dan cemerlang, mencari pemain yang baik untuk bergabung dengan pasukan adalah kunci kejayaan berterusan untuk pasukan sekolah menengah, kolej atau profesional. Penolong jurulatih membantu membina hubungan yang diperlukan untuk mendatangkan atlet terbaik dan sering mendedikasikan lebih banyak masa dan usaha untuk mengekalkan hubungan ini daripada yang diluangkan oleh ketua jurulatih. Bersedia untuk Permainan: Penolong jurulatih membantu ketua jurulatih bersiap untuk permainan dan bahkan dapat mengembangkan kepakaran, seperti analisis pemain, pertahanan dan pelanggaran. Pasukan kolej mempunyai tiga pembantu jurulatih, dan bersama-sama mereka dapat menguraikan keseluruhan pendekatan yang diikuti pasukan terhadap lawan. Namun, langkah terakhir bergantung kepada ketua jurulatih untuk menguruskannya. Meninjau Permainan dan Pergerakan: Penolong jurulatih bola keranjang sering menggunakan video permainan lama untuk melihat di mana kesilapan dilakukan dan untuk mengajar bagaimana meningkatkannya dalam permainan masa depan. Walaupun praktik biasanya tidak direkodkan, pembantu mungkin mencatat apa yang berfungsi dan apa yang tidak, siapa yang memerlukan penambahbaikan di kawasan tertentu dan apa yang harus ditangani pada waktu permainan. Penolong jurulatih menolong ketua jurulatih mengumpulkan lebih banyak maklumat daripada satu orang yang pernah ada. Pasukan jurulatih ini kemudian bekerjasama untuk memanfaatkan pemain mereka dengan sebaik mungkin di gelanggang. Mempunyai Kehadiran yang Tetap: Penolong jurulatih berfungsi sebagai peringatan berterusan kepada pemain tentang apa yang diharapkan daripada mereka. Oleh kerana mereka selalu hadir dalam latihan dan acara pasukan, pembantu jurulatih mesti selalu menunjukkan nada dan tingkah laku yang betul. Penolong jurulatih bahkan mungkin menggunakan rangkaian sosial untuk terus berhubung dengan pemain setiap saat dan untuk memantau apa yang dilakukan oleh pemain ketika mereka berada di luar pasukan. Berapa Banyak Pelatih Tumbling Dibayar? Roll, jumps, handsprings dan flip orang melihat para gimnastik lantai tampil di Olimpik pada mulanya diajar kepada mereka oleh pelatih tumbang. Tetapi jurulatih tumbang juga mengajar teknik yang sama untuk pemandu sorak, kerana pasukan sekolah menengah dan kolej ini berusaha untuk rutin yang lebih inovatif untuk permainan dan pertandingan. Sama ada mereka mengajar teknik kepada gimnastik atau pemandu sorak, jurulatih tumbling menjalankan kelas atau latihan, mengajar gerakan tumbukan individu selangkah demi selangkah dan mengkritik persembahan pelajar mereka. Mereka juga memastikan keselamatan pelajar dengan menggunakan teknik tikar dan tompok yang sesuai. Jurulatih tumbling memperoleh gaji purata melebihi $ 30,000 setiap tahun. Gaji dan Kelayakan: Pelatih tumbling memperoleh gaji tahunan purata $ 33,000 pada tahun 2013. Keperluan pendidikan untuk profesional ini berbeza mengikut majikan. Sekiranya jurulatih sambilan juga merupakan guru sekolah menengah, misalnya, jurulatih ini memerlukan ijazah pendidikan. Guru gim yang mengajar teknik ini biasanya mempunyai ijazah sarjana muda dalam pendidikan jasmani. Pengalaman luas dalam tumbling, pemandu sorak dan bimbingan mungkin cukup untuk jurulatih tumbling yang memberi petunjuk kepada pemandu sorak. Mereka juga perlu disahkan melalui AACCA atau USASF - Persatuan Pelatih & Pentadbir Cheerleading Amerika atau Persekutuan Semua Bintang AS. Pelatih yang memberi petunjuk kepada pesenam mesti mendapatkan sijil di peringkat pengajar dan peringkat sekolah rendah jika mereka melatih anak-anak, menurut USA Gymnastics University. Mereka yang melatih pesenam sukan Olimpik dewasa biasanya disahkan pada empat tahap yang berbeza. Kelayakan penting lain untuk pelatih tumbang termasuk kesabaran, sikap positif, kemampuan untuk memotivasi dan kemahiran organisasi, kepemimpinan dan komunikasi. Gaji mengikut Wilayah: Pada tahun 2013, gaji rata-rata untuk pelatih jatuh berbeza di empat wilayah AS. Di Selatan, mereka memperoleh gaji terendah $ 27,000 di Louisiana dan tertinggi $ 38,000 di Mississippi. Mereka di Barat memperoleh $ 23,000 hingga $ 36,000 - dengan pendapatan terendah di Hawaii dan tertinggi di California. Pelatih Tumbling memperoleh $ 25,000 dan $ 35,000 setiap tahun, di South Dakota dan Illinois, yang mewakili gaji terendah dan tertinggi di Midwest. Dan mereka di Timur Laut memperoleh gaji terendah $ 29,000 di Maine dan Pennsylvania dan tertinggi $ 39,000 di New York. Faktor Penyumbang: Jurulatih tumbling memperoleh lebih banyak pekerjaan di kolej daripada sekolah rendah atau sekolah menengah. Ini kerana jurulatih sukan dan pengakap memperoleh lebih banyak di kolej daripada sekolah rendah atau menengah pada Mei 2011, menurut Biro Statistik Buruh AS - $ 49,860 berbanding $ 32,020 setiap tahun. Pelatih yang tergendala juga dapat memperoleh lebih banyak ketika mereka memperoleh pengalaman, yang dapat memenuhi syarat mereka untuk pekerjaan dengan gaji tinggi. Lebih-lebih lagi, mereka cenderung memperoleh lebih banyak pendapatan di negeri-negeri pantai Timur atau Barat kerana kos perumahan dan kos yang lebih tinggi. Maklumat Gaji 2016 untuk Jurulatih dan Pengakap: Jurulatih dan pengakap memperoleh gaji tahunan rata-rata $ 31,450 pada tahun 2016, menurut Biro Statistik Tenaga Kerja AS. Pada tahap rendah, jurulatih dan pengakap memperoleh gaji 25 peratus $ 20,860, yang bermaksud 75 peratus memperoleh lebih banyak daripada jumlah ini. Gaji persentil ke-75 adalah $ 49,110, yang bermaksud 25 peratus mendapat lebih banyak. Pada tahun 2016, 276,100 orang bekerja di AS sebagai jurulatih dan pengakap. Bagaimana Menjadi Pelatih Berkesan? Legenda kejurulatihan NFL, Vince Lombardi dan jurulatih bola keranjang kolej wanita, Pat Summitt, membuktikan bahawa jurulatih yang berkesan tidak terhad pada era, sukan atau peringkat pertandingan tertentu. Mereka boleh didapati di ladang sekolah pinggir bandar yang terawat dengan baik dan di trotoar liga liga kota. Pelatih yang baik meninggalkan legasi mereka melalui aksi yang menentukan. Kata-kata mereka berlanjutan lama setelah permainan selesai. Falsafah mereka membentuk permainan dan evolusi pemain. Bimbingan yang berkesan membina semangat dan mendorong pertumbuhan. Bahkan boleh meruntuhkan halangan sosial. Sekiranya anda mempunyai semangat dan peluang untuk memimpin atlet, ada beberapa peraturan yang boleh anda ikuti untuk menjadi jurulatih yang berkesan. Pembentukan Pasukan: Pilih pembantu berkualiti. Mengelilingi diri anda dengan kru yang stabil dan berpikiran sama menjadikan pekerjaan anda lebih mudah. Ini juga memberi pemain anda lebih daripada satu pendekatan dan pengalaman pembinaan yang dapat anda gunakan. Pilih jurulatih yang melengkapkan keahlian anda untuk senjata lengkap. Contohnya, jika anda seorang guru tugas yang tenang, pastikan salah seorang pembantu anda adalah pemimpin yang lantang. Pastikan rakan pelatih anda menikmati latihan dan bersedia membantu anda membina pasukan yang padu. Bina pasukan anda dengan pemain yang rajin dan konsisten dan bukannya bergantung pada beberapa bintang untuk menarik seluruh pasukan. Pembentukan Watak: Tetapkan peraturan dan piawaian dan patuh padanya. Menguatkuasakan peraturan pasukan menjaga disiplin, yang seterusnya menuju kejayaan. Atasi masalah tingkah laku dalam masa nyata untuk mengelakkan peningkatan, tetapi biarkan ruang untuk kesilapan dan peningkatan. Mengebom pemain anda dengan terlalu banyak kritikan atau pujian boleh melenyapkan semangat atau membangkitkan ego. Pertumbuhan ganjaran dengan pelekat helmet, pengurangan masa latihan dan pelantikan jawatan kepimpinan. Sekiranya pemain tidak memenuhi standard tingkah laku anda, atasi masalah ini secara langsung dan beritahu dia bahawa dia mesti berubah atau berisiko kehilangan tempat di pasukan. Berusaha untuk kesempurnaan tetapi jangan mengharapkannya setiap masa. Memberi inspirasi kepada pemain anda untuk melawan kemerosotan dan keraguan diri. Jangan sekali-kali membiarkan pencarian kesempurnaan menghilangkan diri dari keseronokan permainan. Perancangan Permainan: Pelajari lawan anda untuk membuat rancangan permainan yang disasarkan. Tonton filem untuk mengetahui lebih lanjut mengenai keputusan bimbingan lawan, kecenderungan pemain dan kekuatan pasukan. Mengeksploitasi kelemahan seperti panggilan bermain yang dapat diramalkan dan pertarungan pemain yang buruk. Panggil pengalaman langsung jika boleh, kerana ini sangat penting untuk memenangi permainan dekat. Mendedahkan rancangan permainan selama masa latihan berstruktur yang meriah untuk mendekati setiap permainan dengan yakin.