Filem Rio adalah antara filem animasi popular yang diarahkan oleh Carlos Sardana dan juga filem arahan zaman es tidak termasuk drift benua zaman ais. Setelah kejayaan besar 'Rio' dan 'Rio 2', dia bertanya dalam wawancara tentang sekuel lain dari Rio yang akan menjadi 'Rio 3' dia menjawab: "Saya mempunyai banyak idea. Sebaik sahaja anda berhubung dengan watak, anda mempunyai banyak cerita untuk diceritakan. Ia seperti keluarga kita dan terasa seperti menulis buku mengenai keluarga. Saya sudah menyusun jadual saya, sudah mengarahkan filem dan jika orang mahu menjadikannya sekuel lain maka kita boleh memikirkannya. " Ini bermaksud mungkin mereka merancang untuk membuat Rio 3 tetapi masih belum dapat dipastikan.

Spekulasi berputar bahawa Rio 3 akan dikeluarkan pada tahun 2022.

Kisah Rio 3:

Di Rio 2 biru dan permata membuat keluarga, keduanya berubah menjadi 5 dia melahirkan 3 anak bernama Bia, Carla, dan Tiago. Mereka pergi ke hutan Amazon untuk menjalani kehidupan yang mereka layak di mana mereka menghadapi pelbagai kesukaran. Kisah Rio 3 mungkin mengenai pengembaraan lain yang dilalui keluarga Rio atau kemungkinan besar fokus pada anak-anak dan cerita berputar di sekitar mereka. Pelbagai cerita dapat dilakonkan. Mari bercakap mengenai Rio dan Rio 2 dan melihat secara terperinci kisah kedua-dua filem itu.

Rio:

Kisahnya bermula dengan seekor burung kecil yang menyanyi dan menari, dengan semua burung eksotik di Rio yang terletak di Brazil mula menari dan menyanyi. Seorang lelaki Macaw biru yang baru menetas kagum melihat persekitaran yang begitu indah, ketika dia melihat beberapa burung kecil terbang yang mempercepatnya terbang tetapi tiba-tiba semua burung terperangkap oleh penyeludup. Mereka membawa mereka semua ke tempat lain di mana sangkar Macaw bayi biru jatuh dari trak. Seorang gadis kecil bernama Linda melihat pagar itu dan membawanya ke rumahnya. Dia sangat gembira dapat memiliki burung kecil comel yang cantik ini, dia menamakannya Biru.

Setelah 15 tahun, ketika Linda dan biru keduanya muda, dia memiliki kedai bukunya sendiri. Biru menjadi burung yang sangat dijinakkan, yang membantunya dalam pekerjaan Domestik domestik mereka menjalani kehidupan yang sangat bahagia. Satu perkara yang tidak biasa dalam dirinya, dia tidak tahu bagaimana terbang kerana dia takut terbang kerana kejadian pertama yang berlaku pada masa kecilnya.

Suatu hari, nama ahli burung 'Tulio Monteiro' mengundang Linda dan biru ke Rio kerana Blue adalah satu-satunya lelaki dari keluarga Macaw biru, dia ingin mengawannya dengan satu-satunya wanita dengan nama keluarga ini 'permata'. Pada mulanya, Linda menolak pelawaannya tetapi tidak lama kemudian dia menyetujuinya dan mereka tiba di Rio. Banyak burung cantik diselamatkan di tengahnya di antaranya Sulawur-Crested Cockatoo bernama 'Nigel' yang berada di sana sebagai mangsa untuk menyeludup burung itu lagi. Pasangannya ialah Fernando dan anak yatim piatu, tiga daripadanya bekerja untuk kumpulan yang menyeludup burung ke negara yang berbeza. Marcel mengetuai kumpulan itu. Tulio menghiasi Blue dan menghantarnya ke kandang permata, dia menjadi kagum melihatnya kerana dia sangat cantik. Jewel tergolong dalam hidupan liar; dia tidak pernah hidup sebagai haiwan peliharaan atau di kandang. Dia mahu keluar dari sana kerana dia sedang bergelut.

Suatu malam ketika Linda dan Tulio pergi untuk makan malam, Nigel memperdaya penjaga dengan memerangkapnya dan membawa semua burung termasuk biru dan perhiasannya dengan bantuan rakan jenayahnya Fernando dan seorang budak lelaki.

Lind menjadi sangat kesal ketika dia menangis dan menyalahkan Tulio atas kecuaian itu. Sebaliknya, permata itu membuka sangkar dan cuba melarikan diri, dia menjadi marah ketika dia tahu bahawa biru tidak dapat terbang. Mereka melakukan segala kemungkinan untuk melarikan diri, Nigel berusaha mengejar mereka tetapi malangnya, dia gagal. Kedua-duanya melarikan diri ke hutan di mana mereka bertemu dengan Rafael a toco toucan, yang membawa mereka ke nama bulldog 'Luiz' yang membantu mereka mengeluarkan rantai yang menahan mereka bersama.

Fernando dan rakan-rakannya mewarnai dua ekor ayam dengan warna biru dan membawanya ke Marcel tetapi kerana mungkin, mereka gagal menjadikannya bodoh. Dia membuat ayam bela mereka bertugas sambil mengatakan "burung ini 10 kali lebih pintar daripada anda berdua". Mereka harus menghantar Macaw biru itu hingga malam. Dia menghantar ayam belatuk untuk mencari burung.

Tiga monyet seperti makhluk yang sangat pandai dan merompak orang, Nigel pergi ke arah mereka dan memerintahkan mereka untuk mencari biru dan permata. Ketika mereka meminta untuk kembali dari dia, dia menakutkan mereka dengan menjatuhkannya dari ketinggian.

Sebaliknya, Linda dan Tulio menempelkan risalahnya ke seluruh kota, seorang budak lelaki datang kepada mereka dan mendakwa bahawa dia melihat warna biru dan permata, dia juga membawa bulunya. Anak kecil itu adalah Fernando yang membawa mereka ke tempat di mana semua burung telah ditangkap tetapi malangnya mereka tidak ada di sana. Dia memberitahu semuanya.

Biru dan permata menjadi sebahagian kerana permata dapat terbang dan biru tidak dapat terbang keduanya berasal dari latar belakang yang berbeza dan mereka tidak dapat menyesuaikan diri dengan persekitaran satu sama lain. Kedua-duanya kecewa, sementara permata terbang kembali ke hutan hujannya Nigel menangkapnya. Pedro dan Nico yang bersama permata kembali ke Blue untuk memberitahunya mengenai penculikannya . Semua mereka bersama dengan Luiz berlari ke belakang untuk menyelamatkan permata itu.

Tulio dan Linda menghadiri karnival ketika mereka berpakaian seperti Macao biru. Mereka tahu bahawa burung-burung bersembunyi di dalam van karnival yang membawa kargo malam ini. Ketika biru bergegas menyelamatkan permata, Linda melihatnya dan memanggilnya tetapi dia tidak dapat berhenti di situ. Ketika dia sampai di tempat di mana semua burung ditangkap dan berusaha mengunci permata itu, Nigel menangkapnya ke dalam sangkar.

Kemuncak cerita:

Linda dan Tulio mengikuti mereka di van karnival tetapi malangnya, mereka berlepas dari van SC.7.Sky pendek. Blue menggunakan taktik manusia dan bijak keluar dari kandang menggunakan alat pemadam api. Pertama, dia membuka kandang permata dan kemudian mereka berdua membuka semua kandang. Nigel cuba menghentikannya tetapi dia melarikan diri dari situ. Sementara itu, dia menyedari bahawa dia dapat terbang, sambil terbang permata dan biru saling mencium. Mereka kembali ke Linda dan Tulio. Pada akhirnya, Linda dan Tulio beralih ke hutan dan mereka mengadopsi Fernando. Biru dan permata mempunyai tiga anak dan mereka hidup bahagia selamanya.

Ringkasan: Rio didasarkan pada burung yang disebut biru yang berasal dari spesies macaw Spix dia tidak tahu bagaimana terbang kerana seluruh hidupnya dihabiskan sebagai haiwan peliharaan. Dia membawa ke Rio untuk membiakkan spesies ini tetapi sayangnya, dia terperangkap oleh penyelundup. Keseluruhan cerita adalah bagaimana mereka berurusan dengan mereka dan pemahamannya tentang permata yang merupakan macaw biru wanita.

Rio 2:

Cerita dimulakan dengan karnival di mana semua orang menari dan menyanyi. Linda dan Tulio pergi ke hutan Amazon, sambil berperahu mereka jatuh dari air terjun tetapi selamat sampai di tepi. Semasa mereka saling berpelukan, dengar suara? Mereka kagum dan teruja ketika mereka mengetahui bahawa spesies Macau biru ada di hutan ketika Spix's Macao kehilangan bulu. Biru membuat sarapan untuk anak-anak dan isterinya, keluarga itu menikmati sambil berbual dan makan lempeng . Jewel mencadangkan untuk pergi ke amazon, dia mahu anak-anaknya berhubung dengan akar. Blue datang kepada rakan-rakannya Rafael, Pedro, dan Nico yang sedang bersiap untuk karnival dan menginginkan penyanyi dan penari dalam pakej penuh pendek. Mereka meminta audisi biru tetapi dia datang ke sana untuk memberitahu mereka tentang bergerak ke arah amazon.

Pada keesokan harinya, ketika mereka bersiap untuk bergerak, Rafael, Pedro, dan Nico sampai di sana ketika mereka ingin bergabung dengan mereka. Biru mengemas begnya dengan beberapa perkara penting di mana alat navigasi juga disertakan. Mereka berangkat dan menempuh perjalanan jauh, akhirnya sampai di dekat amazon hanya lautan yang tersisa. Blue dan rakannya memutuskan untuk bermalam di kapal yang melintasi lautan amazon. Pada waktu malam ketika mereka sedang tidur, Nigel menjumpai mereka dan berusaha membunuhnya, tetapi kerana kesalahan Charlie, sebuah siren berdering yang melaluinya keluar dari kapal dan membuat semua orang bangun. Sahabat baru Nigel adalah nama anteater Charlie dan nama katak panah racun Gibi. Gibi jatuh cinta dengan Nigel dan menginginkannya sebagai pasangannya.

Sebaliknya, seorang lelaki jahat menamakan orang-orang boo besar yang terlibat dalam pembalakan haram di hutan amazon melihat Linda dan Tulio di televisyen, kerana mereka ditunjukkan untuk menjumpai spesies Macaw biru semasa ekspedisi, dia memerintahkan anak buahnya untuk memburu mereka sebelum mereka mengganggu dalam tindakan haramnya.

Biru, isterinya, anak-anak, dan rakannya tiba di amazon, pada awalnya, mereka tidak menjumpai apa-apa mengenai kawanan itu tetapi akhirnya, semua Macaw biru itu berlindung dari dahan. Nama Macaw lama Eduardo cuba mengancam mereka tetapi tidak lama kemudian dia menyedari bahawa permata itu adalah anak perempuannya. Jewel menemuinya setelah sekian lama, dia juga bertemu dengan ibu saudaranya dan teman-teman masa kecilnya. Eduardo tidak terkesan dengan warna biru tetapi dia bersyukur kerana dia membawa anak perempuannya kembali.

Eduardo sangat anti manusia; dia kehilangan kawanan dan permatanya kerana pembalakan haram di tempat sebelumnya tetapi biru seperti manusia kerana dia mempunyai pengalaman yang baik dengan mereka yang akan menjadi alasan untuk jurang antara biru dan Eduardo. Atas cadangan biru untuk bersama Linda dan Tulio, Eduardo menjadi sangat marah, biru berusaha keras untuk masuk ke dalam kawanan tetapi sayangnya kerana dia menggunakan alat manusia dan tidak bersikap seperti macaw liar, Eduardo tidak terkesan dengannya.

Linda dan suaminya terperangkap oleh bos besar pembalak haram. Pedro, Nico, Rafael, dan anak perempuan biru Carla menjadi tuan rumah karnival di mana mereka menganjurkan pertunjukan bakat, Nigel ingin memburu biru kerana dia perlu mendekatinya. dia mengambil bahagian dalam pertunjukan bakat dan memenangkannya dengan penuh kebanggaan yang membawanya menjadi sebahagian daripada karnival. Biru cuba menjadi liar seperti burung kawanan lain, dia bermaksud memilih kacang Brazil untuk permata yang memulakan perang yang tidak disengaja antara macaw merah dan macaw Spix, dua kawanan untuk makanan.

Pertandingan bola sepak (bola sepak) diadakan di antara dua kawanan, dia menjaringkan gol dan memutuskan untuk meninggalkan kepercayaan manusia dan menjadi liar seperti anggota kawanan. Apabila dia mengetahui bahawa Linda dan Tulio ditangkap oleh bos besar dan mereka menebang pokok secara haram, biru dan kawanannya melumpuhkan jentera pembalakan dengan bantuan macaw merah dan menyelamatkan Linda dan Tulio. Semua mereka bertempur bersama dan melepaskan mereka dari hutan.

Kemuncak cerita:

Ketika semua antek bos besar itu melarikan diri, dia cuba meletupkan pokok tumbang dengan dinamit yang diikatnya di batang pokok itu. Biru cuba meletupkannya; dia melepaskan semua dinamit di udara Nigel juga mengikutinya. biru melalui semua dinamit di udara yang akhirnya meletup, Nigel dan biru jatuh melalui pokok-pokok dan menggantung di dahan pokok. Gibi melalui titisan beracunnya untuk membebaskannya dari dahan pokok, Nigel mati kerana memikirkan bahawa titisan beracun itu menyentuhnya. sambil melihat Nigel mati dia meminum racunnya dan bertindak ketika dia sudah mati, sementara itu, Bia mendedahkan bahawa katak panah itu tidak beracun. Dia mengheretnya bersamanya. Akhirnya, semuanya selesai. Biru dan permata memutuskan untuk tinggal di hutan bersama anak-anak mereka, Linda dan Tulio memegang kawanan. Nigel dan Gibi menghantar ke Rio 3 untuk belajar, persiapan Nico, Pedro, dan Rafael untuk karnival itu berterusan dan Luiz akhirnya sampai di hutan amazon.

Ringkasan: Rio 2 adalah kisah berterusan Rio; ceritanya berdasarkan mencari kawanan Spix macaw di hutan dan penempatan liar Blue. Pembalak haram bos besar cuba log hutan amazon tetapi biru dan kawanannya bersama macaw merah, Linda, dan Tulio gagal dalam semua misi mereka dan menyelamatkan hutan mereka dari mereka. <

Artikel Menarik:

:point_right: Nombor ERC Amazon

:point_right: Nombor Telefon ERC Amazon

:point_right: 5 Petua Teratas untuk Fotografi Gaya Hidup Amazon

Soalan Lazim:

Soalan tertentu timbul semasa anda mencari 'Rio 3', bahagian ini akan menjawab semua soalan anda yang sering diajukan.

1. Adakah Rio tempat sebenar?

Ya, Rio adalah tempat yang sebenar. Ia terletak di Brazil, Rio de Janeiro adalah sebuah bandar, ia adalah bandar kedua terpadat di Brazil dan bandar keenam terpadat di Amerika.

2. Apa suara di sebalik watak dalam filem Rio?

  • Jesse Eisenberg sebagai Biru
  • Anne Hathaway sebagai Permata
  • Jamie Foxx sebagai Nico
  • Jermaine clement sebagai Nigel
  • Leslie Mann sebagai Linda
  • Rodrigo Santoro sebagai Tulio
  • Will.i.am sebagai Pedro
  • George Lop sebagai Rafael
  • Tracy Morgan sebagai Luis

3. Adakah Anny Hathaway menyanyi di Rio?

Ya, Anny Hatheway menyanyikan dua lagu dalam filem dan tiga runut bunyi termasuk duet dengan penyanyi Jesse McCartney.

Kesimpulan:

Rio 3 dikhabarkan tetapi belum dilancarkan walaupun kisah mereka mesti menjadi pengembaraan lain yang diliputi oleh Blue dan keluarganya. berikut adalah kisah Rio dan Rio 2 yang kita simpulkan seperti ini:

Rio: ceritanya adalah mengenai Spix Macaw yang ditangkap oleh penyeludup. Macaw bayi secara tidak sengaja jatuh dari trak yang dijumpai oleh seorang gadis kecil Linda. Kedua-duanya tinggal bersama dan dewasa sambil menikmati siang dan malam. Seorang pakar ornitologi bernama Tulio datang kepadanya dengan tawaran untuk nama macaw biru 'blue'. Biru adalah jantan terakhir dari spesies ini dan dia ingin mengawannya dengan wanita terakhir dari spesies ini bernama 'Jewel'. Jewel adalah burung yang cantik liar namun biru adalah macaw domestik yang menjalin hubungan yang saling bertentangan antara mereka. Mereka dikejar oleh penyeludup; seekor kakatua Nigel adalah anggota kumpulan penyeludup yang mengejar burung berharga untuk mereka. Sepanjang perjalanan mereka bertemu dengan beberapa rakan, yang membantu mereka untuk keluar dari masalah. Akhirnya, mereka melarikan diri dari perangkap dan berjaya membuat keluarga dengan 3 orang anak.

Rio 2: kisahnya bermula dengan kegembiraan keluarga yang bahagia ketika bersarapan, permata ingin membesarkan anak-anak mereka dengan akar umbi. Linda dan Tulio pergi ke Amazon untuk menjelajah hutan, mereka jatuh dari air terjun dan menjumpai bulu macaw Spix yang terbang di kepala mereka. Biru keluarga dan rakannya berangkat ke hutan amazon bersama dengan beg beg dan alat navigasi. Sebaliknya, seorang pembalak haram bernama bos besar dan anak buahnya menangkap Tulio dan Linda yang boleh mengganggu pekerjaan mereka. Nigel melihat biru ketika dalam perjalanan ingin menyerangnya tetapi rakan barunya Charlie yang merupakan anteater mengalihkan perhatiannya. biru dan permata akhirnya sampai di amazon di mana mereka tidak menemui apa-apa tetapi akhirnya, mereka membawa ke kawanan Spix, permata mencari ayahnya, ibu saudaranya, dan seorang teman kecil di sana. Pergantungan berterusan Blue pada alat manusia menjadikan bapa mertuanya tidak memberi kesan kepadanya. bagaimana biru mengagumkan bapa mertuanya? dan bagaimana mereka melawan ketua besar? Untuk mengetahui semua kisahnya, baca artikel di atas.

Artikel berkaitan:

Berapakah jumlah filem BTS?

Urutan filem Lord of the rings

Tujuh Nama Kerdil

Studio animasi sejak beberapa tahun kebelakangan ini bertujuan untuk menjadikan kandungannya lebih pelbagai atau inklusif. Walaupun kami dibesarkan dengan 'Mulan' atau 'Lilo atau Jahitan', ini adalah percubaan yang lebih terpencil ini segera memudar. Sehingga awal tahun 2010 jika studio membuat pilihan aktif terhadap kandungan inklusif. Kisah pengembaraan lucu Blue Sky Studios, 'Rio' saat itu adalah langkah ke arah yang benar.

Pengarah Carlos Saldanha secara konsisten memberi kami harta karun animasi, dari 'Zaman Ais' hingga 'Ferdinand', ini telah kami hargai selama ini. Tetapi dengan 'Rio', Saldanha melangkah lebih dekat ke rumah atau mempersembahkan kepada kami petualangan Blu, macaw biru yang dijinakkan, di kota Rio de Janeiro yang hidup. ini tidak menghairankan maka 'Rio' ini sama seperti perayaan Brazil dengan kaleidoskop warnanya, kerana ini adalah kisah cinta hangat antara dua burung di ambang kepupusan.

Apa yang menjadikan 'Rio' menjadi lebih istimewa ialah ini benar-benar menjadi penyebab sebenarnya kerana burung beo macaw biru telah terancam selama bertahun-tahun, atau sayangnya, secara rasmi pupus tahun lalu. Adakah atau tidak ini adalah niat Saldanha, francais akan selalu menjadi peringatan kepada spesies yang indah ini.

'Rio' sudah mempunyai dua bahagian. Sementara yang asli dirilis pada tahun 2011, sekuelnya keluar pada tahun 2014, hanya beberapa bulan sebelum Piala Dunia FIFA ini diadakan di Rio. Selama bertahun-tahun, peminat telah berspekulasi tentang kemungkinan sekuel masa depan yang akan mengubah 'Rio' menjadi francais penuh. Untungnya bagi kami, Saldanha telah membiarkan pintu kemungkinan ini terbuka, kerana dia atau pemeran telah menunjukkan minat untuk meneruskan kisah pengembaraan Blu atau Jewel. Jadi ini hanya masalah masa sehingga kita mengambil 'Rio 3'. Inilah semua yang kita tahu mengenainya.

Plot Rio 3: Apa Ini?

Bahagian pertama 'Rio' berpusat di sekitar bagaimana Blu (Jesse Eisenberg) diseludup keluar dari Brazil jika dia adalah bayi, atau ditemui oleh gadis muda, Linda, yang merawatnya selama ini. Tetapi kehidupan mereka terbalik jika seorang ahli burung, Tulio, mengundang mereka ke Rio kerana Blu adalah lelaki terakhir dari spesiesnya atau perlu berkawan dengan macaw biru wanita terakhir yang dikenali, Jewel (Anne Hathaway), untuk menyelamatkan mereka dari kepupusan. Segala-galanya berubah menjadi liar sekiranya kedua-dua burung itu diseludup sekali lagi di Brazil, yang membawa kepada pengembaraan yang menggembirakan dan menyeronokkan.

Sementara bahagian pertama berakhir dengan dua burung membesarkan keluarga mereka bertiga di hutan, yang kedua mengambil dari sana atau meneroka petualangan mereka sebagai keluarga ketika mereka berangkat untuk mencari macaw biru lain di Amazon, yang akhirnya menjadi keluarga terakhir Jewel. Sekuel berakhir dengan keluarga memutuskan untuk terus tinggal di Amazon sambil merancang untuk kembali ke Rio pada musim panas.

Oleh kerana tidak ada maklumat kukuh mengenai plot 'Rio 3', kami mungkin hanya membuat spekulasi. Bahagian ketiga kebanyakannya bermula dengan keluarga, bersama dengan kawanan yang lain, tinggal di Amazon. Keluarga yang mengunjungi Rio de Janeiro pada musim panas kemungkinan besar menjadi bagian dari plot kerana Rio adalah nama francais. ini akan menjadi menarik atau relevan jika sekuel baru ini benar-benar menangani kepunahan spesies baru-baru ini dalam beberapa cara. ini juga boleh menjadi sebab mengapa Blu atau Jewel, bersama dengan rakan atau keluarga mereka melakukan petualangan lain untuk menyelamatkan spesies mereka.

Dalam temu bual dengan Cinema Blend, pemeran 'Rio 2' bercakap mengenai apa yang mereka mahu tonton di bahagian ketiga filem ini. Sementara Jamie Foxx yang bermain sebagai Nico menyatakan ini dia suka melihat keluarga dalam pengembaraan ke Miami, Andy Garcia yang bermain sebagai Eduardo menyebutkan bahawa dia ingin mereka mengikuti perjalanan lapangan. Walau apa pun, dengan mengingat plot dari dua bahagian yang lalu, atau apa yang diperkatakan oleh para pemeran, kita boleh menganggap dengan selamat, 'Rio 3' akan menandakan satu lagi perjalanan petualangan bagi keluarga.

Pelakon Rio 3: Siapa yang Boleh Mengikutnya?

Kedua-dua bahagian bintang 'Rio' Jesse Eisenberg sebagai Blu atau Anne Hathaway sebagai Jewel. Siri ini juga dibintangi oleh Leslie Mann sebagai Linda, Rodrigo Santoro sebagai Tulio, Will.i.am sebagai Pedro, Jamie Foxx sebagai Nico atau George Lopez sebagai Rafael. 'Rio 2' memperkenalkan Andy Garcia sebagai Eduardo, atau Bruno Mars sebagai Roberto, bersama dengan beberapa watak lain.

Tidak mengejutkan apabila mengharapkan pemeran yang sama untuk mengulangi peranan asalnya dalam 'Rio 3' kerana ini akan menjadi kelanjutan dari narasi atau petualangan mereka. Kita juga harus mengharapkan anggota pemeran baru untuk ditambahkan ke dalam pasukan seperti halnya 'Rio 2', kerana pasti akan ada watak baru yang ditambahkan, termasuk antagonis utama yang baru, seperti yang dinyatakan oleh Blu atau keluarganya yang lain perjalanan yang mencabar.

Krew Rio 3: Siapa Mungkin Di Baliknya?

Tidak ada keraguan di sini. Carlos Saldanha pasti akan membuat 'Rio 3' jika atau jika ini berjaya. 'Rio' sangat pribadi bagi Saldanha, yang memasukkan warisan Brazilnya ke dalam filem atau ingin menangkap semangat sebenar Rio de Janeiro dengan filem-filem tersebut. jika ditanya mengenai kemungkinan bahagian ketiga 'Rio' dia kelihatan berminat atau juga menyatakan bahawa dia sedang mengusahakannya:

"Sudah tentu, saya mempunyai banyak cerita untuk diceritakan, jadi kami [mulai] mempersiapkannya. Oleh kerana kami sangat menyukai watak-watak ini, atau ada banyak perkara di kepala saya ini mungkin saya tidak dapat memasukkannya ke dalam filem. Saya mahu membawa mereka ke tempat yang berbeza. Jadi saya belum tahu. Kami akan melihat apa yang berlaku. "

Tarikh Tayangan Rio 3: jika mungkin Tayangan Perdana ini?

Oleh kerana tidak ada perbincangan mengenai sekuel dalam beberapa tahun terakhir, kami tahu bahawa ia tidak dikembangkan. Tetapi mengetahui bagaimana Saldanha sebelumnya mengerjakan sekuelnya, atau yang menariknya dalam pembuatan 'Rio 3', kita pasti akan menjangkakan filem ini dalam masa terdekat. Sejak Saldanha kali terakhir dilihat mengerjakan 'Ferdinand' pada tahun 2017, kami mungkin berharap dapat mendengar mengenai projeknya yang akan datang tidak lama lagi.

Dengan mengingat semua ini, kita mungkin mengharapkan 'Rio 3' dilancarkan pada tahun 2022 atau lebih baru. Sekiranya anda tidak dapat menunggu selama ini, kami mempunyai berita baik untuk anda. Terdapat 'Rio' putaran dalam pengembangan untuk Disney Plus, berpusat di sekitar Nico atau Pedro.

Di Rio 2 biru atau permata membuat keluarga, keduanya berubah menjadi 5 dia melahirkan 3 anak bernama Bia, Carla, atau Tiago. Mereka pergi ke hutan Amazon untuk menjalani kehidupan yang mereka layak di mana mereka menghadapi pelbagai kesukaran. Kisah Rio 3 mungkin mengenai pengembaraan lain di mana keluarga Rio pergi atau mungkin ini kerana tumpuan sepenuhnya kepada anak-anak atau kisah yang berputar di sekitar mereka.

Pelbagai kisah mungkin dilakonkan. Mari bercakap mengenai Rio atau Rio 2 atau melihat secara terperinci kisah kedua-dua filem itu.

Kisahnya bermula dengan burung kecil yang menyanyi atau menari, dengan semua burung eksotik di Rio yang terletak di Brazil mula menari atau menyanyi. Macaw yang berwarna biru muda yang baru menetas kagum melihat pemandangan yang begitu indah, kerana dia melihat beberapa burung kecil terbang ini mempercepat dia terbang tetapi tiba-tiba semua burung terperangkap oleh penyeludup. Mereka membawa mereka semua ke tempat lain di mana sangkar Macaw bayi biru jatuh dari trak. gadis kecil bernama Linda melihat pagar atau membawa ini ke rumahnya. Dia sangat gembira kerana memiliki burung kecil comel yang cantik ini, dia menamakannya Biru.

Selepas 15 tahun, jika Linda atau biru keduanya muda, dia mempunyai kedai bukunya sendiri. Biru menjadi burung yang sangat dijinakkan, yang membantunya di rumah tangga domestik mereka menjalani kehidupan yang sangat bahagia. Satu perkara yang tidak biasa dalam dirinya, dia tidak tahu bagaimana terbang kerana dia takut terbang kerana kejadian pertama ini terjadi pada masa kecilnya.

Suatu hari, seorang ahli ornithologist 'Tulio Monteiro' mengundang Linda atau biru ke Rio kerana Blue adalah lelaki yang adil dari keluarga Macaw biru, dia ingin menikah dengannya dengan wanita yang adil dari nama keluarga ini 'permata'. Pada mulanya, Linda menolak pelawaannya tetapi tidak lama kemudian dia menyetujuinya atau mereka tiba di Rio. Banyak burung cantik diselamatkan di tengahnya di antaranya Sulawur-Crested Cockatoo bernama 'Nigel' yang berada di sana sebagai mangsa penyeludupan burung itu lagi. Pasangannya ialah Fernando atau anak yatim piatu, tiga daripadanya bekerja untuk kumpulan ini yang menyeludup burung ke negara yang berbeza. Marcel mengetuai kumpulan itu.

Tulio menghiasi Blue atau menghantarnya ke kandang permata, dia menjadi kagum melihatnya kerana dia sangat cantik. Jewel tergolong dalam hidupan liar; dia tidak pernah hidup sebagai haiwan peliharaan atau di kandang. Dia mahu keluar dari sana kerana ini yang sedang dia lalui.

Suatu malam jika Linda atau Tulio pergi untuk tarikh makan malam, Nigel memperdaya penjaga dengan memerangkapnya atau membawa semua burung termasuk biru atau perhiasannya dengan bantuan rakan jenayahnya Fernando atau budak lelaki itu.

Lind menjadi sangat kesal ketika dia menangis atau menyalahkan Tulio atas kecuaian itu. di sisi lain, permata itu membuka sangkar atau cuba melarikan diri, dia akan marah jika dia tahu biru ini tidak dapat terbang. Mereka melakukan segala kemungkinan untuk melarikan diri, Nigel berusaha mengejar mereka tetapi malangnya, dia gagal. Mereka berdua melarikan diri ke hutan di mana mereka bertemu dengan Rafael the toco toucan, yang membawa mereka ke nama bulldog 'Luiz' yang membantu mereka melepaskan rantai yang menahan mereka bersama.

Fernando atau rakannya mewarnai dua ekor ayam dengan warna biru atau membawanya ke Marcel tetapi seperti ini, mereka gagal menjadikannya bodoh. Dia membuat burung belatuk mereka bertugas sambil mengatakan "burung ini adalah 10 kali lebih pintar daripada anda berdua". Mereka harus menghantar Macaw biru itu hingga malam. Dia menghantar ayam belatuk ke burung yang dijumpai.

Tiga monyet seperti makhluk yang merupakan orang yang sangat pandai atau dirompak, Nigel mendatangi mereka atau memerintahkan mereka untuk mencari barang kemas berwarna biru atau permata. jika mereka meminta untuk kembali dari dia, dia takut mereka dengan menjatuhkan satu dari ketinggian.

Sebaliknya, Linda atau Tulio menempelkan pamfletnya ke seluruh kota, budak itu datang kepada mereka atau mendakwa ini dia melihat warna biru atau permata, dia juga membawa bulunya. anak kecil ini adalah Fernando yang membawa mereka ke tempat di mana semua burung telah ditangkap tetapi malangnya mereka tidak ada di sana. Dia memberitahu semuanya.

Biru atau permata bahagian kerana permata boleh terbang atau biru tidak dapat terbang keduanya berasal dari latar belakang yang berbeza atau mereka tidak dapat menyesuaikan diri dengan lingkungan masing-masing. Kedua-duanya kecewa, sementara permata terbang kembali ke hutan hujannya Nigel menangkapnya. Pedro atau Nico yang bersama permata itu kembali ke Biru untuk memaklumkan kepadanya mengenai penculikannya. Semua mereka bersama dengan Luiz berlari ke belakang untuk menyelamatkan permata itu.

Tulio atau Linda menghadiri karnival jika mereka berpakaian seperti Macao biru. Mereka tahu bahawa burung adalah tempat persembunyian dalam van karnival yang membawa muatan malam ini. jika biru meluru ke permata simpanan, Linda melihatnya atau memanggilnya tetapi dia tidak boleh berhenti di situ. jika dia sampai di tempat ini di mana semua burung ditangkap atau cuba mengunci permata itu, Nigel menangkapnya ke dalam sangkar.

Soalan Lazim

Adakah Rio tempat sebenar?

Ya, Rio adalah tempat yang sebenar. Ia terletak di Brazil, Rio de Janeiro adalah sebuah bandar, ia adalah bandar kedua terpadat di Brazil dan bandar keenam terpadat di Amerika.

Apa suara di sebalik watak dalam filem Rio?

  • Jesse Eisenberg sebagai Biru
  • Anne Hathaway sebagai Permata
  • Jamie Foxx sebagai Nico
  • Jermaine clement sebagai Nigel
  • Leslie Mann sebagai Linda
  • Rodrigo Santoro sebagai Tulio
  • Will.i.am sebagai Pedro
  • George Lop sebagai Rafael
  • Tracy Morgan sebagai Luis

Adakah Anny Hathaway menyanyi di Rio?

Ya, Anny Hatheway menyanyikan dua lagu dalam filem dan tiga runut bunyi termasuk duet dengan penyanyi Jesse McCartney.

"Jangan sekali-kali menghantar monyet untuk melakukan pekerjaan burung!" Coretan dialog yang disusun ini merangkum semua perkara yang pelik dan indah di Rio , kisah macaw yang dijinakkan yang kembali ke Brazil asalnya untuk belajar bagaimana terbang. Sebagai permulaan, filem ini menampilkan gabungan watak yang pelik. Sebilangan besar kisah animasi yang berlaku di suatu tempat dan masa yang dikenali seperti Cloudy with a Chance of Meatballs. Terdapat pengecualian, seperti Bee Movie Rio Blu macaw (disuarakan oleh Jesse Eisenberg dalam mod New Yorker neurotik penuh) adalah penduduk asli Brazil yang, memilikinya. Masukkan Tulio (Rodrigo Santoro), seorang ahli burung dengan anggaran yang tidak terhad. Dia mengejar Blu di Moose Lake (sebuah kota yang sebenarnya!) Dan memujuk Linda untuk menemaninya kembali ke Brazil, di mana dia berharap burung itu akan berkawan dengan Jewel (Anne Hathaway), satu-satunya anggota spesies yang tinggal. Potong ke Rio de Janeiro, yang telah dibawa dengan penuh kasih sayang dari trotoar Pantai Copacabana ke patung Christ the Redeemer, dengan beberapa favelas miskin kotoran dilemparkan untuk ukuran yang baik. Tetapi sebelum Blu dan Jewel sibuk dengan perniagaan penduduk semula, mereka tertidur oleh sekumpulan pencuri sehingga tidak layak sehingga mereka membuat penjahat Home Alone kelihatan seperti Navy SEAL. Sekarang, saya tidak tahu sama ada saya terlalu sensitif, tetapi nampaknya ada perkauman yang pelik dan hampir subliminal dalam sebuah filem yang melukis orang Brazil sebagai bangsa yang suka bermain bola sepak, gila karnival, memakai lamé, buruk- (Volkswagen) -memacu pengedar burung. Dan mereka adalah lelaki yang baik! Sementara itu, fauna tempatan kebanyakannya berasal dari Amerika, disuarakan oleh Will.i.am, Jamie Foxx, Tracy Morgan dan George Lopez. Lopez telah menjadi lelaki Hollywood yang terkenal dengan watak animasi etnik di Marmaduke. Pemergian pemeran terbesar adalah Jemaine Clement dari Selandia Baru (TV's Flight of the Conchords sebagai suara Nigel, burung belatuk asal yang meragukan dan sikap jahat. Dia membantu orang jahat melacak dan menangkap (dan menangkap semula) macaw, yang melarikan diri terhambat oleh kenyataan bahawa Blu tidak pernah belajar bagaimana terbang. Juga, Jewel merindui kebebasan hutan, sedangkan Blu lebih suka kembali dalam perawatan cinta Linda. Oh, dan mereka saling dirantai seperti banduan dalam ' Filem penjara 70-an. Hasilnya adalah siri pengejaran yang melibatkan (pada pelbagai peringkat) hang glider, bulldog slobbery (watak Morgan), marmoset yang bijak teks, flamingo, toucans, motosikal dan pelayaran Karnival. Sepanjang perjalanan protagonis kami ( manusia dan burung) pasti akan jatuh antara satu sama lain, yang diisyaratkan sama seperti oleh filem pendek animasi murid yang diluaskan dan gerakan perlahan yang tiba-tiba. Secara jujur, kanak-kanak yang dibesarkan di filem ini suatu hari keliru akan kesan ganja dengan cinta sejati. Untuk tidak w, walau bagaimanapun, mereka dapat bersantai di kepompong hidupan liar yang tidak berpengalaman dan sekerat moral: Penangkapan itu buruk! (Kecuali dilakukan atas nama pemuliharaan. Atau jika haiwan itu benar-benar menginginkannya.). Burung-burung di Rio 2 hampir mengetuk Captain America: The Winter Soldier dari kedudukannya di hujung minggu. Pada akhirnya, pengembaraan mandiri Marvel berpegang pada slot teratas, tetapi komedi animasi masih menghasilkan $ 39 juta yang sihat. Itulah yang pertama kali diraih Rio pada tahun 2011, dan filem itu berjaya menghasilkan $ 484 juta di seluruh dunia. Setakat ini, Rio 2 mempunyai perolehan global sebanyak $ 163 juta. Itu permulaan yang luar biasa. Adakah ini bermaksud bahawa Rio 3 tidak dapat dielakkan? Mungkin. Pengarah Carlos Saldanha telah bertekun dalam sekuel selama bertahun-tahun, telah memimpin tiga filem Ice Age dan sebuah filem Rio kedua. Semasa tayangan perdana dunia baru-baru ini di Miami, Florida, saya duduk bersama pemeran Rio 2 untuk bertanya kepada mereka ke mana mereka mahu Rio 3 pergi. Perkara yang indah mengenai animasi adalah bahawa tidak ada batasan. Langit adalah had untuk ke mana (dan bahkan ketika) sekuel berpotensi dapat pergi. Jamie Foxx might have been inspired by the location of the press stop. When I asked him where he wanted the birds of Rio to go in a possible Rio 3 , he told me, “They have to come to Miami.” Andy Garcia, who voices the paternal bird Eduardo in the sequel, also said that he'd like to see the Blue Macaws of Saldanha's series “take a field trip” in Rio 3 . .In that final scene, Hailey finally opened up to Jay about why she spiraled throughout the episode, starting when he dropped the first “I love you” of the Upstead relationship. Hailey seemed somewhat surprised that he came over at all at the end when she called, after she spent most of the episode shutting down on him (not to mention bending the rules on the case) without letting him in on why those three little words had such a negative effect on her.