Makanan Rusia . Rusia mungkin bukan negara pertama yang mempertimbangkan destinasi makanan, tetapi negara ini mempunyai banyak hidangan tradisional yang enak untuk dicuba.

Makanan Rusia:

Makanan Rusia

Makanan Rusia adalah salah satu masakan paling sahih di dunia. Ia didirikan di bawah pengaruh cuaca buruk dan tradisi nasional yang kaya. Dapur ini tidak dibina di bawah lengkungan istana tetapi di rumah orang sederhana dan rendah hati yang terpaksa memberi makan banyak keluarga. Oleh itu, hidangan tradisional Rusia berkhasiat dan dibuat dengan ramuan yang paling murah dan berpatutan.

Rekod:

Batu asas diletakkan oleh makanan petani penduduk luar bandar dalam iklim yang keras. Ikan , daging babi, unggas, kaviar, cendawan , beri, dan madu adalah kombinasi yang kaya. Bahannya adalah rai, gandum, barli, dan millet. Banyak roti, penkek, kek, bijirin, bir, dan sup vodka dan sup adalah makanan bermusim atau ruji, ikan dan daging. Bahkan pada abad ke-20, jenis makanan ini masih menjadi makanan utama bagi sebahagian besar orang Rusia. Abad ke-18 membawa teknik memasak yang lebih maju. Dalam tempoh ini, sekurang-kurangnya import daging dan ikan asap, pastri, salad dan sayur-sayuran, coklat, ais krim, wain, dan jus dari kota-kota dan bangsawan provinsi setidaknya membuka pintu bagi para bangsawan kota dan bangsawan provinsi, yang merupakan kreativiti produk baru ini. Integrasi membuka pintu kepada masakan tradisional Rusia. Pada awal abad ke-20, revolusi menyebabkan kemerosotan masakan elit yang cepat, didorong oleh hilangnya ideologi kebangsaan Yunani yang baru dan bangsawan imperialis lama yang sebelumnya menjadi penggunanya. Ia unik semasa kelahiran, yang menonjolkan integrasi dapur negara-negara pakatan, kaedah pemakanan saintifik, dan kaedah industri memasak dan menghidangkan makanan. Di Kesatuan Soviet, monopoli industri katering dan kepelbagaian dapur yang sesuai berakhir. Pada dekad kedua selepas kemalangan itu, dengan kenaikan boom yang rata-rata, permintaan untuk pengalaman memasak segar juga meningkat, yang menyebabkan peningkatan masakan mewah sejak era kekaisaran, serta pencarian baru untuk kajian baru, tempatan masakan, dan kreativiti. Penemuan ini, yang membawa kepada kelahiran makanan Rusia yang baru.

Namun, kerana gabungan rasa dapat memukau bahkan gourmet yang paling arif, kelezatan semacam ini tidak boleh disebut sebagai makanan enak yang tidak berubah dan tidak berubah.

Sayuran adalah salah satu ciri masakan Rusia. Sayur-sayuran itu acar dan kalengan untuk menyediakan vitamin yang diperlukan untuk musim sejuk yang panjang. Varieti yang disukai adalah jenis yang murah, senang ditanam, dan senang ditanam, seperti bawang dan kubis, yang boleh disimpan dalam jangka masa yang lama. , Lobak, bit, dan lobak. Orang Rusia juga menyukai kentang yang dibawa oleh Peter I pada awal abad ke-18. Sayur-sayuran adalah asas untuk sup berair, berkhasiat, makanan ringan pedas, dan sering ditambahkan ke hidangan daging dan ayam.

Ikan: Sungai dan tasik Rusia selalu kaya dengan ikan (bass, roach, tombak, seperti ikan, ikan st), itulah sebabnya mereka menempati tempat penting dalam menu. Anda juga boleh mempunyai ikan di musim sejuk ("memancing ais" yang terkenal). Hidangan ikan yang berlimpah dan berkhasiat dapat disediakan sepanjang tahun. Ini termasuk sup, rebusan dan rebusan, dan pastri.

Makanan yang dipanggang : "Roti adalah asas kehidupan", kata pepatah lama Rusia. Tanpa roti, makanan keluarga kaya atau miskin tidak lengkap. Terdapat banyak jenis roti dan rasa yang berbeza. Tetapi orang Rusia melakukan lebih dari sekadar roti bakar: Masakan Rusia penuh dengan resipi kaserol yang enak dan hidangan goreng. Apa yang lebih menyenangkan dan menyenangkan pada musim sejuk yang sejuk? Barang-barang panggang selalu menjadi wakil percutian Krismas Rusia, dan disertai dengan banyak perayaan dan perayaan rohani. Lempeng goreng dan donat, serta puluhan pastri terkenal dengan isian yang berbeza. Setiap suri rumah ada resepinya.

Biji-bijian: Di Rusia, roti tidak hanya dipanggang dengan biji - bijian , tetapi mereka juga suka memproses dan makan. Bubur Rusia panas dan kaya. Ia terbuat dari pelbagai biji-bijian (barli, gandum, soba, semolina), masing-masing mempunyai ciri khasnya. Pelbagai aditif menjadikan bubur lebih enak: beri, cendawan atau rebusan, atau ayam goreng dengan bawang.

Makanan Rusia lama:

Pancake (pancake): Roti roti goreng nipis yang diperbuat daripada doh sederhana yang diperbuat daripada tepung, telur, dan susu-salah satu hidangan Rusia yang paling popular, manis atau nipis, keemasan, panas, dan minyak yang baik, Sentiasa gunakan berair (contohnya daging lembu , ikan berpengalaman, kaviar) hingga gula (contoh beri , madu, jem) dengan pelbagai bahan tambahan dari negara-negara berikut, sehingga mereka dapat digunakan sebagai hidangan utama atau pencuci mulut. Pada separuh bulan Februari atau bulan Mac awal, orang Rusia mengagumi Maslenita, sebuah festival di mana setiap isi rumah membuat kuih. Merupakan penghormatan bagi semua suri rumah Rusia untuk membuat penkek renda yang sangat nipis dan seragam.

Oladi: Ini satu lagi pinggan doh bakar. Donat setanding dengan penkek, kecuali mereka lebih banyak dan mempunyai komposisi telap . Dihidangkan dengan butterfat tangy (butterfat masam).

Kek atau pai adalah donat dengan lapisan berlainan. Sukar untuk mencari lebih banyak set makanan Rusia tambahan! Kek itu sarat dengan daging lembu, ayam, makanan laut atau kulat, telur rebus, sayur-sayuran, buah-buahan, kacang, atau jem. Ia mempunyai adunan emas dan isian panas yang lembut, rasanya enak. Pai adalah "makanan liar" yang sangat biasa dan biasanya dimakan oleh orang yang berulang - alik kaki. Memasak kuih-muih di rumah adalah keseronokan yang menyeluruh bagi semua orang kerana walaupun seorang kanak-kanak hanya boleh membuat kek. Tortilla penuh dengan cendawan (atau cendawan kentang), epal, atau ceri.

Borscht (Borscht): Rasa yang paling menyenangkan dan tidak biasa, ini adalah sup kubis bit dengan potongan daging dan sayur-sayuran, yang menggembirakan Warna wain, dengan sayur-sayuran manis dan rasa masin. Borscht (sembang ross) adalah hidangan dengan pelbagai rasa: ia boleh berkhasiat dan daging, atau hanya sayur-sayuran. Bergantung pada wilayah Rusia, borscht dibuat dengan tomato, kadang-kadang bahkan dengan cendawan atau bahkan epal.

Sup kubis: Ini adalah sup jernih yang dibuat dengan kubis dan sayur-sayuran. Ini adalah makanan ringan yang sangat sihat pada bila-bila masa sepanjang tahun. Pada musim bunga, ia dibuat dari kubis lembut dan mempunyai rasa segar dan halus. Rasa sauerkraut sangat ringan dan menyenangkan. Walau bagaimanapun, rasa sup sauerkraut tidak begitu menyenangkan (kerana sauerkraut), dan gourmets benar-benar mengabaikannya.

Bubur soba adalah hidangan berkhasiat yang terbuat dari biji-bijian soba rebus yang telah lama disukai oleh orang Rusia. Rasanya seperti beras perang. Soba klasik dipotong menjadi kepingan kecil dan perlu dimasak untuk memisahkan biji-bijian. Ia dimasak dengan daging atau bahan lain (biasanya tanpa gula) untuk memberikan rasa ringan dan rasa yang kuat. Salah satu hidangan yang paling popular: "Trade Shumai" dibuat dengan cendawan goreng dan bawang.

Ukha Ukha adalah sup jernih yang terbuat dari ikan segar, kentang, dan wortel. Ukha dibuat dari pelbagai jenis ikan, terutamanya berwarna putih. Baiklah, sup kerang adalah hidangan biasa, tetapi sup kerang juga enak (sup kerang sangat digemari). Sup ikan menggantikan roti dan biasanya dimakan dengan pai ikan tradisional.

Makanan yang diawet telah lama menjadi tempat persiapan Rusia kuno dan membuatnya dapat digunakan untuk memaparkan sayur-sayuran untuk diet musim sejuk yang panjang. timun yang diawetkan sangat bergaya kerana mereka mengekalkan kerenyahan yang sama seperti segar, namun pada masa yang sama mempunyai gaya masin dan manis. orang biasa juga suka hidangan yang terdiri daripada daun sauerkraut yang dihiris. setelah mengasinkan, mereka akan menjadi garing dan lut sinar . Rasa sauerkraut berbeza dari pahit hingga manis dan masam. ia adalah makanan ringan dan hidangan yang menyegarkan. Tanda tangan tinggi Rusia mengira sandwic yang enak dan hidangan yang menyegarkan. Cendawan susu (ladang lactobacillus dan eubacteria (lactobacillus)) syarikat premium Rusia mempunyai penampilan yang sangat halus dan konsistensi yang tegas. Acar dan dimakan bersama bawang atau kentang tumbuk. Timun yang diawetkan dibuat dengan pelbagai ramuan dan rempah, dan ia akan menambah gelanggang perincian baru yang menarik.

Ladu: Arahan mereka dijatuhkan di Rusia dari China, namun di bawah pengaruh tradisi persiapan Rusia, resepnya telah mengalami perubahan yang luar biasa. Doh yang digunakan untuk ladu Rusia terbuat dari tepung dan sangat kuat. Campuran terdiri daripada daging lembu cincang. Ladu bakar lebih banyak. Biasanya, ia biasanya digoreng dan dihidangkan dengan krim pahit. Ladu sangat memuaskan dan lebih baik memakannya sendiri.

Stroganina adalah hidangan di utara Rusia yang terdiri daripada ikan beku atau daging yang sangat nipis yang dicelupkan dalam campuran garam dan lada. Estrogen adalah makanan ringan rangup yang sangat luar biasa.

Okroshka adalah sup sejuk yang sejuk dengan potongan sayur-sayuran segar. Okroshka dibuat dari minuman tradisional-kvass atau kefir. Ini adalah hidangan musim panas yang sangat lazat dan rasanya yang enak dalam cuaca panas. Okroshka biasanya disajikan dengan susu masam.

Minuman Rusia:

Kvass boleh menjadi minuman musim panas kuno yang diperbuat daripada kakitangan kehidupan atau tepung dan malt. Kvass rai masam dan menyegarkan. ini boleh menjadi penghilang dahaga yang jujur, namun, individu-individu ini mungkin merasakannya terlalu pedas. Pada musim panas, anda mungkin mendapati tong besi yang terjual habis. Namun, setelah makan di gedung minuman di jalan-jalan di kota-kota Rusia, disarankan untuk membakar minuman dalam tong kayu. minuman mengandungi sedikit alkohol yang rendah (sehingga 3%), jadi tidak digalakkan minum sebelum lawatan ke restoran!

Mead adalah wain ringan berasaskan madu dengan vanila dan beri. Mead minuman panas, makan perlahan-lahan. Biasanya mempunyai rasa manis yang menyenangkan.

Laman web ini serupa dengan Mead, tetapi rasa manisnya tidak begitu unik. Gigitan biasanya dibuat dari pelbagai jenis ramuan, yang berkesan dapat mencegah selesema. Ia sedikit mengingatkan teh herba dan madu.

Minuman Jus adalah minuman yang dicairkan dengan jus beri berasaskan air (pelbagai yang paling popular adalah cranberry). Biasanya mempunyai warna merah atau ruby ​​yang menyenangkan dan rasa segar, sedikit masam. Sejarah Morse dapat ditelusuri beberapa abad. Bersihkan selera.

Ekstrinsik Rusia - pelbagai makanan dan minuman sebenar:

Roti Borodino dibuat dari tepung rai dan mempunyai warna coklat gelap dengan rasa pedas yang menyenangkan dan tekstur tebal. Rasanya sukar digambarkan: rasanya pedas, manis, dan masam, dengan rona yang ditapai, roti Baldino biasanya dibumbui dengan rempah, dan roti gandum dengan biji ketumbar adalah yang terbaik untuk kebanyakan masakan Rusia. Potong menjadi kepingan kecil dan musim dengan sedikit garam. Ia sangat sedap.

Daging jeli mungkin adalah hidangan pengikut masakan Rusia yang paling berani dan tekun-ia adalah jeli sejuk yang dibuat dari daging dan sayur-sayuran yang kaya dengan kaldu tulang, dibumbui dengan sos lobak pedas. Anda dapat melihat wortel dan cincin kentang yang indah dalam sup jeli telus, tetapi walaupun di kalangan orang Rusia, hidangan ini jauh dari popular.

Kefir adalah minuman yang diperbuat daripada susu fermentasi dengan konsistensi tebal dan rasa krim masam yang unik. Analog terdekat adalah yogurt semula jadi. Kefir dapat memuaskan rasa lapar, menyegarkan dalam cuaca panas, dan sangat berguna untuk pencernaan . Namun, ramai orang yang mencubanya buat pertama kalinya menyedari rasanya yang tidak biasa.

Vodka adalah salah satu perkataan Rusia yang paling popular di kalangan orang asing dan wain nasional yang paling penting di Rusia. Semasa memilih vodka, lebih baik memilih minuman keras yang lebih tinggi. Kimchi dan roti gandum adalah pemburu vodka tradisional.

Bagaimana cara minum vodka dengan betul? Menurut tradisi Rusia, anda harus minum segelas vodka sejuk terlebih dahulu, kemudian mencium sedikit roti coklat, dan kemudian makan sedikit lagi. Namun, ia akan menarik bagi mereka yang terbuka dengan cita rasa baru. Pertama sekali, ini adalah buatan sendiri, bukan restoran. Oleh itu, jika anda berpeluang mencuba masakan Rusia yang dimasak oleh suri rumah dan bukannya koki profesional, jangan ketinggalan! Perlu diingat bahawa meja yang penuh dengan hidangan adalah cara keramahan Rusia.

Masakan asas Rusia:

Masakan Rusia

Sama seperti Amerika Syarikat yang dikenali sebagai rumah pencinta pizza dan penggemar hot dog, Rusia juga dikenali sebagai masakan pelbagai etnik. Masakan Rusia moden sangat lazat dan sihat kerana terutamanya berdasarkan bahan semula jadi. Ini juga sangat memuaskan kerana hidangan Rusia mengandungi banyak minyak sayuran, krim masam, dan mayonis. Masakan kebangsaan Rusia menggunakan banyak biji-bijian dan akar, sayur-sayuran, dan segala yang lain: tanah yang luas, hutan lebat, dan banyak tasik dan sungai. Masakan Rusia utama merangkumi banyak ikan, cendawan, dan beri. Oleh kerana cuaca buruk, orang Rusia hanya dapat memilih sejumlah bahan, tetapi kesukaran ini diimbangi oleh resipi kreatif dan kombinasi yang mereka ciptakan. Semua jenis sup, kerana makanan mesti disimpan pada musim sejuk, orang Rusia mencipta sains memetik sayur. Kentang adalah salah satu bahan terpenting dalam masakan Rusia. Pada awal abad ke-18, Peter the Great membawa kentang ke Rusia. (Mereka dijumpai di Amerika Selatan). Pada mulanya, mereka hanya terbuka untuk golongan elit dan dianggap beracun oleh petani. Seiring waktu, kentang telah menjadi unsur utama hampir semua hidangan Rusia, termasuk menggoreng, mendidih, memanggang, menghancurkan, membakar kue rata, dan lain-lain. Dengan perkembangan Rusia dan pengembangan wilayahnya ke Eropah Barat pada abad ke-16 dan ke-18 abad. Hidangan mereka merangkumi masakan Rusia bangsawan abad. Ini adalah resipi paling rumit di Austria, Jerman, dan Perancis.

Masakan Rusia moden:

Sarapan Rusia sangat serupa dengan sarapan pagi di beberapa negara Barat. Semasa sarapan, orang Rusia hampir selalu minum teh dengan sandwic daging (sosej), telur orak-arik, atau telur hancur (tetapi tidak ada daging asap). Selalu ada sup, dan makan malam Rusia seperti makanan barat dengan pelbagai daging panggang dan ikan. Hidangannya merangkumi banyak salad (resipi salad yang paling popular adalah mudah: timun + tomato + bawang + krim masam / mayonis), sayur-sayuran cincang, dan kentang goreng rebus. Daging sapi cincang dan nasi, dibungkus daun kubis, reneh di dalam ketuhar selama 3 jam.

Sup atau sup-orang Rusia suka sup:

Borscht, sup kerang, sup kubis-kemungkinannya tidak terhad. Sup ini biasanya dimakan selepas makan dan dipercayai dapat membantu proses pencernaan. Orang Rusia boleh memilih pelbagai sup: sup ayam acar timun, Saranka-zaitun, dan kaldu sosis, sup sayur-sayuran cincang Oklaska, sup kubis borscht, sup bakso-sup schnitzel, sup sup-kerang, dan contoh-contoh seperti itu juga banyak untuk disenaraikan. Inilah rahsia bahawa sup Rusia sangat sedap. Ini adalah daging panggang yang terbuat dari bawang cincang, wortel parut, dan sebilangan kecil bawang putih dalam minyak sayuran. Apabila wortel berwarna keemasan dan bawang tembus, tambahkan "goreng" ke dalam sup.

Salad:

Slaw Rusia bukan selada slaw dan pengisian biasa, tetapi slaw sayur atau ayam Amerika. Mereka terdiri daripada beberapa elemen hancur dan ditampal secara kolektif oleh sejumlah besar mayonis. Kadang-kadang ramuannya sederhana, seperti mayonis, ham, dan salad keju, dan kadang-kadang diisi dengan semua sayur-sayuran: wortel, bawang putih, kacang polong, timun, dan kubis. Lebih berat daripada anda.

minuman :

Orang Rusia terkenal dengan vodka, tetapi ada minuman negeri lain yang enak. Sebagai tambahan kepada minuman yang diperam, banyak orang Rusia juga mengambil teh, kopi, dan cecair yang berbeza. Mereka juga mendapat minuman yang disebut Kvass, yang merupakan minuman yang dibuat dari roti masam. Minuman tradisional Rusia yang lain adalah minuman buah (jus yang dibuat dari beri rebus. Sudah tentu, samovar Rusia mesti dicampurkan dengan samovar).

Pencuci mulut:

Bagi gula-gula, Rusia tidak selalu tanpa peratusan keajaiban gula. Hadiah paling terkenal yang diberikan pada suatu ketika percutian adalah coklat, kek, dan pastri. Kedai mencurahkan pelbagai cara untuk coklat, menyajikan pelbagai rasa, bentuk, lapisan, dan selainnya. Belgium boleh terkenal dengan penghasilan coklat, namun, Rusia adalah coklat yang dihargai.

Makanan Rusia yang menarik:

Makanan Rusia

Rusia bukan tanpa masakan yang luar biasa. Dua hasil yang berbeza adalah lemak (lemak babi) dan lidah betis. Anda memerlukan perut yang kuat untuk memilikinya, tetapi ramai orang Rusia percaya makanan ini enak. Satu lagi hidangan Rusia yang aneh adalah seratus hari, juga dikenali sebagai daging jeli. Judulnya berasal dari istilah "sejuk", yang menunjukkan "sejuk". Di Amerika Syarikat, hidangan ini dipanggil jeli. Ini adalah gel yang terbuat dari daging, yang dimasak di dalam peti sejuk bersama dengan bawang putih dan bahan penting lain sehingga kuahnya mengeras dan menjadi gel. Kemudian dapatkannya untuk melepaskan diri dan makan beku. jeli! Memasak adalah tugas yang membosankan kerana memerlukan banyak masa untuk memasak dan menyejukkan hidangan daging lembu agar-agar. Daging jeli juga dikenal sebagai "sahabat vodka" dan biasanya dimakan dengan vodka sejuk dan disajikan dengan mustard pedas dan sos lobak. Anda juga akan menemui pelbagai jenis beri yang tidak banyak digunakan di Amerika Syarikat. Sekiranya anda berada di luar bandar Rusia pada waktu yang tepat sepanjang tahun, anda boleh memilihnya terus dari semak! Mungkin yang paling mengejutkan ialah senarai makanan yang tidak dimakan oleh orang Rusia. Anda jarang melihat orang Rusia mempunyai mentega kacang, saus epal, keju cheddar, masakan Amerika, masakan Mexico, atau pelbagai makanan Itali. Gunakan untuk mayonis slaw dan borscht!

Makanan Rusia yang lalu:

Rusia meluas dari relung di utara hingga Laut Euxine di selatan, dari laut di barat hingga Pasifik di timur, dan berbatasan dengan beberapa negara yang berbeza. Orang Rusia berbahasa Rusia dan mempunyai budaya dan tradisi yang serupa di seluruh negara. Persiapan mereka adalah bahagian penting bagi setiap negara. Etnografer mulai meninjau masakan setiap negara akibatnya akan mengungkap sejarah, kehidupan sehari-hari, dan tradisi. Masakan Rusia tidak terkecuali dan boleh menjadi bahagian penting dari Rusia dan sejarahnya. Masakan Rusia disalin kembali ke persiapan Rusia kuno dan telah menjadi banyak dalam abad kelima belas. Sudah tentu, ia terganggu oleh keadaan semula jadi dan geografi. Banyaknya sungai, tasik, dan hutan menghasilkan hidangan yang dibuat dengan ikan, permainan, cendawan, dan cendawan dengan buah beri. … Semua jenis biji-bijian besar di ladang: gandum hitam, gandum, gandum, barli, soba, dll. Congee terbentuk dari biji-bijian yang bervariasi. hidangan selalu menjadi masakan kebangsaan standard. Orang Rusia adalah bubur pengambilan sepanjang hidup mereka: anak muda makan bubur dan orang dewasa makan bubur soba. Mereka berkata: "Bubur adalah ibu kami, roti adalah ayah kami" - (oat adalah ibu kami, roti adalah ayah kami). (Dumplings), roti gandum (roti rai), walaupun tidak, tidak ada yang akan membayangkan masakan Rusia. pada abad kesepuluh, penambangan biji-bijian gandum bermula, dan juga gaya kek rata yang dibesar-besarkan secara mendadak: mereka mula membuat roti (roti), kota (kalach), kue rata (py), pancake (pancake), dan pancake ( penkek) dan bakar. )dan lain lain.

Pada abad kesembilan, ramuan umum yang paling utama adalah bit (lobak), kubis (kubis), lobak (lobak), kacang polong (kacang polong), timun (timun). mereka dimakan mentah, dipanggang, dikukus, diperap, dan diperap. Mereka muncul sebelum abad kelapan belas, dan tomato muncul sebelum abad kesembilan belas. sehingga awal abad kesembilan belas, hampir tidak ada salad. salad awal dibuat dengan sayur khas. ini sebabnya mereka memerlukan nama seperti: slaw (coleslaw), salad timun (salad timun), atau salad (salad kentang). Kemudian, formula menjadi rumit. beberapa salad dibuat dengan pelbagai jenis sayur-sayuran, umumnya ikan atau daging, dan mereka juga diberi nama menarik tambahan: musim bunga (musim bunga), kesihatan (kesihatan), mutiara laut (mutiara laut), dan lain-lain. Terdapat hidangan cair panas untuk jangka masa yang panjang: sup ikan pertama (ukha), sup kubis (sup kubis), kemudian borshch (borscht), sup timun (pautan Nissan), kemudian jenis Jay Chou (hodgepodge) yang berbeza). dalam abad kesembilan belas, cecair ini disebut sebagai sup. minuman yang disukai adalah minuman dan beri yang pelbagai. Sejak abad kesebelas, rempah telah banyak digunakan. Pengusaha Rusia dan asing membawa bunga cengkih (cengkeh), kayu manis (kayu manis), halia (halia), ketumbar (ketumbar), laurel (Lovitz), minyak (zaitun), dan lain-lain ini dapat menjadi ucapan terima kasih kepada China. Di Rusia, mereka minum minuman beralkohol rendah yang terdiri daripada madu dan beri. roh dihantar ke Rusia pada abad kelima belas dan dilarang. Ivan the Terrible gagal muncul hingga abad keenam belas abad. Rumah paip starsky dibuka. Masakan Rusia adalah eksklusif bukan hanya disebabkan oleh bahan-bahan yang digunakan, tetapi juga sebagai hasil dari pemanggangannya ketika memasak di dapur Rusia. Makanan dikeringkan, biasanya tidak akan memanaskan rumah, dan banyak orang tidur di atasnya. Makanan yang dimasak di perkakas dapur enak kerana dipanaskan sama sekali di semua tempat. Ketuhar Rusia tidak lagi digunakan sekarang dan diganti dengan ketuhar elektrik dan ketuhar gelombang mikro walaupun di kawasan luar bandar. pada masa lalu, makanan golongan elit tidak sama sekali berbeza dengan makanan orang biasa. dalam abad ketujuh belas, makanan golongan elit menjadi tambahan halus, bukan hanya dari segi kuantiti, tetapi juga dari segi strategi penyampaian dan ramuan.

Apakah peringkat utama dalam sejarah makanan Rusia?

Makanan Rusia lama (abad kesembilan belas hingga keenam belas). Banyak hidangan dimasak di dalam ketuhar Rusia; ikan, sayur-sayuran, dan cendawan mendominasi. Beberapa makanan enak Rusia yang kita ketahui hari ini dapat ditelusuri sejak zaman ini: kek, sup, dan bubur soba masakan Moscow (abad ke-17). Terbahagi kepada dua masakan yang berbeza: makanan sederhana untuk orang biasa dan makanan yang baik untuk golongan bangsawan. Masakan Boyar dari zaman Peter the Great dan Catherine the Great (abad ke-18). Banyak tradisi masakan dipinjam dari Eropah, dan orang kaya mengundang tukang masak dan koki asing ke Rusia. Pada awal abad ke-20) berusaha menghidupkan semula tradisi masakan kuno Rusia. Dapur dari berbagai wilayah terpencil di Rusia digabungkan dan masakan Soviet (1917-1991) diperkenalkan. Hidangan sederhana ini tidak memerlukan banyak masa untuk disiapkan. Era moden masakan Rusia Penyatuan makanan tradisional Rusia dan makanan asing.

RINGKASAN: Orang asing sering mengaitkan masakan Rusia dengan hidangan dan makanan ringan yang paling terkenal: ikan salai (ikan ba), bintang laut berbentuk bintang dengan lobak, salmon masin ringan, kaviar merah, hitam, atau merah jambu (ikan putih), dan cendawan diperap. Vodka Rusia yang jernih dapat menandingi hidangan ini secara visual (seperti lukisan pegun) dan citarasa. Walau bagaimanapun, hidangan Krismas ini tidak dapat sepenuhnya menggambarkan sup tradisional dan hidangan panas masakan kebangsaan Rusia. Memang, masakan yang begitu kaya dapat menjelaskan keramahan Rusia. Terima hidangan yang berbeza dari pelbagai negara / wilayah untuk masa yang lama, tetapi pada masa yang sama menyimpan banyak hidangan. Walaupun terdapat banyak perubahan dalam masakan kebangsaan Rusia selama bertahun-tahun, tidak ada yang dapat membayangkan meja Rusia tanpa roti gandum, penkek, kue, dll., Bubur, atau hidangan yang dibuat dari ikan, cendawan, atau timun. d Sayur-sayuran. Dan, tentu saja, daging permainan Rusia atau hidangan Krismas panggang dan banyak gula-gula (jem buatan sendiri, kek madu, roti halia, dan kue Paskah) tidak akan membiarkan tetamu acuh tak acuh.

Hidangan Rusia Lama:

Bersekutu dengan Jururawat sangat sendiri dalam salah satu ciri khas dari masakan Rusia baru-baru ini adalah memasak di perkakas dapur khas Rusia. Ketuhar membenarkan tukang masak membakar atau memasak makanan; namun, tidak boleh memanggang, menggoreng, atau memanggang daging. Ketuhar mempunyai rentang suhu yang sangat menarik: makanan akan dipanggang pada suhu yang berterusan atau berkurang, tetapi tidak boleh dimasak pada suhu tinggi. Keadaan ini membolehkan para koki mengatur hidangan yang sangat menarik. Dengan aroma khasnya, ia tidak akan dibuat dengan gas atau ketuhar elektrik yang bergaya. Isu penting lain yang menawarkan persiapan khas Rusia kuno adalah bahawa penggunaan pelbagai ramuan untuk hampir setiap hidangan. Pada masa ini adalah bawang, bawang putih, dan safron. namun, cengkih, garam, lada, dan lobak merah digunakan. Keistimewaan lain dari ruangan ini adalah mematuhi prinsip-prinsip untuk membuat hidangan individu siap. Semua makanan dibahagikan kepada 2 kategori: pantang dan adil. Sebilangan besar hari dalam setahun (dari 192 hingga 216 hari) dikira sebagai Prapaskah, yang menunjukkan bahawa pada masa itu, orang tidak boleh makan makanan seperti daging, telur, atau susu. Pematuhan ketat terhadap ritual kurus mempunyai dioda semikonduktor untuk pengembangan dapur ramping yang mendalam. Sehingga hari ini, orang Rusia sering makan ikan, sayur-sayuran, dan cendawan semata-mata. Hidangan kegemaran Rusia baru-baru ini adalah kue dengan tampalan yang sama sekali berbeza: daging atau ikan, ayam atau permainan, keju, cendawan, sayur-sayuran, buah-buahan, dan buah beri. orang biasanya membakar kek rata dengan biji-bijian dan ikan atau daging yang berbeza. Kek dan doh terdiri daripada tepung rai. tepung tidak digunakan, tetapi tidak akan membuat perayaan (roti berbentuk cincin). Kemudian, para pekerja upacara mula menggabungkan gandum dan tepung rai untuk membentuk pancake, donat, bagel (roti kecil), bagel, dan makanan bakar alternatif. Sup juga berperanan sangat penting dalam ruangan pada masa itu. Biasanya, orang boleh merebus ikan atau kaldu dan membumbui dengan banyak ramuan. Contohnya, sup hitam dibentuk dengan cengkih dan sup putih. lada. Sup walaupun bukan rempah dinamakan sup telanjang. sup lain yang disukai pada masa itu ialah timun (kaldu yang dibakar dalam air garam dengan timun) dan sup kubis (kaldu baru atau sauerkraut). Ikan juga sangat popular, terutama dikeringkan, diawetkan, dan dihisap. makanan meriam jarang berlaku, dan hanya raja dan anak lelaki yang kaya akan menawarkan makanan istimewa dalam pelbagai salmon segar, ikan, atau pike. roti keras adalah makanan istimewa lain: ia dimakan dengan cuka, lada, dan bawang yang dihiris. Daging merah tidak dipandang tinggi pada zaman dahulu. ... Rusia. Kadang-kadang, tidak perlu menyediakan pelbagai sup, seperti sup kubis atau pelbagai perasa. orang makan daging lembu setelah mereka memakannya, dan biasanya daging kambing dan daging babi. daging terikat dilarang sama sekali, terutama daging sapi dan daging arnab, dan ayam dan permainan biasanya dimakan. Sepanjang sejarah Rusia, angsa, crane, half, red er, dan sebahagian semuanya adalah makanan istimewa. hidangan daging yang paling menarik di Rusia kuno adalah yang disebut "mabuk. Ia terdiri daripada pelbagai jenis domba, timun, cuka, dan lada yang diawetkan. Makanan ini telah digunakan untuk merawat penyakit serius, terutama mabuk. Hidangan sayur-sayuran bukan semata-mata sangat dihargai di Rusia kuno sepanjang musim. Sauerkraut, bit dengan walau bagaimanapun dan cuka, kue wajan dengan kacang polong, bubur soba gandum, dibakar dan dibakar. Cendawan, pancake, madu, lobak, dan lobak dimakan dalam jumlah besar. Di hujung pada zaman Rusia baru-baru ini (16-17 abad), beberapa hidangan baru diperkenalkan ke dalam masakan Rusia, yang kebanyakannya berasal dari Timur.; Hidangan merangkumi mi (dengan susu, daging, ayam, atau cendawan) dan ladu yang dipinjam dari orang Turki atau logam orang. Hari ini, orang Rusia dan orang asing menganggap bahawa hidangan ini adalah orang Rusia kuno, tetapi ini tidak berlaku! Makanan pencuci mulut Rusia adalah sederhana: mereka makan madu, beri, dan pelbagai makanan istimewa dari produk ini (g roti jahitan dan roti halia). Kacang kenari dan biji sangat popular. pada amnya, orang-orang dalam era Rusia baru-baru ini terdiri dari kebanyakan minuman biasa yang berkaitan dengan Rusia kuno hari ini: Mead (minuman beralkohol rendah yang terdiri daripada madu, hop, dan jus beri), birch (minuman yang terbuat dari getah birch) , dan oleh itu vodka Rusia yang terkenal.

Kesimpulan:

Sejarah masakan Rusia dapat ditelusuri pada abad ke-10, sementara masakan Rusia kuno menjadi sangat beragam pada abad ke-15. Sudah tentu, ia dipengaruhi oleh keadaan semula jadi dan geografi. Banyaknya sungai, tasik, dan hutan mempromosikan penciptaan ikan dan permainan, cendawan, dan beri.

Soalan Lazim:

S1: Mengapa makanan Rusia begitu buruk? J: Sebab utama mengapa masakan Rusia dianggap buruk adalah bahawa kualiti makanan yang disediakan di kebanyakan restoran dan rumah di Rusia adalah luar biasa. Makanan buatan Rusia jauh lebih baik daripada makanan yang disediakan dan disajikan di restoran.

S2: Apakah masakan rumah Rusia? J: Lempeng keju Syrniki (pancake tauhu) adalah salah satu hidangan tauhu yang paling popular di Rusia. Keju, telur, tepung, dan gula siap hanya dalam 15 minit. Bagi orang Rusia, makanan yang sempurna dan selesa selalu mengingatkannya pada masa kecilnya.

S3: Adakah makanan Rusia pedas? J: Oleh kerana kebanyakan orang Rusia tidak suka makanan pedas, kebanyakan restoran etnik di Moscow suka menggunakan rempah, jika tidak, pelayan akan bertanya kepada anda betapa pedasnya makanan yang anda inginkan. Saya biasanya suka makanan pedas kerana saya suka makanan pedas, tetapi tidak pernah terlalu pedas.

S4: Mengapa masakan Rusia penting? J: Ciri utama masakan Rusia adalah pelbagai produk yang digunakan dalam masakan. Terdapat banyak jenis pasta, seperti kue, pastri, roti, pancake, dll. Hidangan masakan Rusia juga kaya dengan hidangan daging, ayam, dan ikan, yang dapat digunakan pada berbagai kesempatan.

S5: Seberapa sihat makanan Rusia ? J: Kajian pertama melibatkan 800 peserta berusia antara 18 dan 86 tahun, dan mereka membincangkan keperluan pemakanan mereka. Sebilangan besar dari mereka melaporkan bahawa terdapat hubungan erat antara makanan tradisional Rusia dengan makanan sihat. Sup buatan sendiri, hidangan daging dan ikan, sayur rebus, dan bubur nasi (soba) membentuk sebahagian besar makan malam yang ideal.

S6: Adakah makanan selamat di Rusia? J: Masalah keselamatan makanan Rusia bukan terletak pada kekurangan makanan. Walau bagaimanapun, prestasi makroekonomi negara telah meningkat sejak tahun 1999, apabila produk domestik kasar (KDNK) negara meningkat rata-rata 6% per tahun, yang mengurangkan kemiskinan dan oleh itu jumlah isi rumah dengan makanan tidak selamat.

S7: Mengapa orang Rusia makan sup? J: Seperti hampir semua masakan tradisional di dunia, masakan Rusia yang paling popular dicipta oleh orang miskin. Matlamat utama mereka adalah memberi makan keluarga besar dengan usaha dan perbelanjaan yang paling sedikit. Cukup bahagikan beberapa bahan menjadi beberapa bahagian, yang juga merupakan kaedah yang baik untuk memanfaatkan sisa makanan.

S8: Apa yang dimakan oleh orang Rusia untuk makan tengah hari? J: Nikmati makan tengah hari Rusia di rumah. Menu makan tengah hari yang biasa termasuk sup, hidangan utama, dan minuman buah, diikuti dengan teh. Dan beberapa perkara manis. Anda mesti makan sup untuk makan tengah hari. Depending on the time of the year, the soup can be cold soup or one of the traditional hot soups in summer.

Q9: Should I bring some Russian dinners? A: More formal or the hostess has planned a complete menu, and guests sometimes bring a bottle of strong stuff. It is generally assumed that the owner will take care of the wine (or the food in the food). Either way, choose a gift from the host, such as a small gift, such as a box of chocolates.

Q10: Do Russians eat pork? A: Since 2000, Russia's total meat consumption has grown steadily, with an average of 43.5 kg per capita. Kovalev said that during this period, pork consumption has doubled to 24.7 kg per capita in 2016 and is expected to reach 25.8 kg per capita in 2017.