Minyak salad merujuk kepada minyak yang boleh dimakan yang digunakan dalam pembalut salad. Minyak jagung, minyak bunga matahari, minyak kacang kedelai, minyak kacang tanah, minyak zaitun ringan, minyak canola, dan minyak lain dapat digunakan untuk pembalut salad. Minyak salad digunakan dalam berbagai jenis salad dressing, baik dituangkan dan sudu. Kerana jumlah lemak tak jenuh tunggal dan polifenol, ia lebih sihat daripada bentuk lemak diet yang lain.

:round_pushpin: Salad

Salad adalah makanan yang terdiri daripada pelbagai jenis makanan, biasanya mengandungi sekurang-kurangnya satu komponen mentah. Mereka sering berpakaian dan disajikan pada suhu bilik atau disejukkan, namun ada juga yang boleh dimakan panas.

Salad kebun merangkumi asas sayuran hijau seperti selada, arugula / roket, kangkung, atau bayam, dan sangat popular sehingga salad nama biasa digunakan untuk menyebutnya sendiri. Salad kacang, salad tuna, fattoush, salad Yunani, dan salad smen adalah beberapa yang lain.

:arrow_right: Etimologi

Istilah bahasa Inggeris "salad" berasal dari salad Perancis, yang merupakan versi pendek dari salata herba Latin Vulgar yang lebih tua (hijau masin), yang berasal dari Salata Latin (asin) (garam). Istilah "salad" atau "sallet" pertama kali muncul dalam bahasa Inggeris pada abad ke-14.

Oleh kerana sayur-sayuran dibumbui dengan perapan garam dan minyak masin-dan-cuka pada zaman Rom, garam dihubungkan dengan salad . Kata "salad salad", yang merujuk pada "periode pengalaman muda", diciptakan oleh Shakespeare pada tahun 1606, sementara frasa "salad bar," yang merujuk kepada persembahan gaya bufet dari ramuan salad, digunakan dalam bahasa Amerika Amerika pada tahun 1960-an.

:arrow_right: Sejarah

Hijau campur dengan berpakaian, sejenis salad campuran, dimakan oleh orang Rom, Yunani kuno, dan Parsi. Salad telah popular di Eropah sejak penaklukan kerajaan Yunani dan Rom, termasuk salad berlapis dan siap.

John Evelyn berusaha tetapi gagal, untuk meyakinkan rakan-rakannya dari Britain untuk memakan sayur salad segar dalam bukunya tahun 1699, Acetaria: A Discourse on Sallets. Mary, Queen of Scots, makan akar saderi mendidih dengan truffle, chervil, dan kepingan telur rebus di atas sayur-sayuran yang berpakaian mustard berkrim.

Salad disediakan di pasar raya, restoran, dan kedai makanan segera. Di Amerika Syarikat , restoran sering menawarkan bar salad dengan komponen pembuatan salad untuk para tetamu mengumpulkan salad peribadi.

Pada tahun 2014, restoran salad menghasilkan lebih dari $ 300 juta. Penggunaan salad di rumah meningkat pada tahun 2010, tetapi beralih dari selada segar dan ke arah sayur-sayuran dan kotak salad, dengan penjualan beg tahunan dijangka melebihi $ 7 bilion.

:writing_hand: Ringkasan

Minyak salad adalah minyak yang boleh dimakan yang digunakan untuk pembalut salad. Minyak jagung, minyak canola, minyak bunga matahari, minyak kelapa, dan lain-lain adalah minyak salad. Salad dibuat dari pelbagai jenis makanan dan sering disajikan pada suhu bilik. Beberapa salad dihidangkan panas.

:round_pushpin: Minyak salad

Minyak salad lebih baik digunakan daripada minyak yang mengandung lemak lain kerana mempunyai peratusan lemak tak jenuh tunggal yang lebih tinggi, terutama asid oleik, dan antioksidan. Mayonis mengandungi sekitar 80% minyak salad, yang berfungsi untuk mengubah rasa kanji dengan meningkatkan kelikatan.

:arrow_right: Cara memilih minyak salad terbaik

Minyak adalah lemak, oleh itu mereka mempunyai banyak tenaga . Kira-kira 500-550kJ disediakan hanya dengan satu sudu minyak. Sekiranya anda mengawal berat badan, ini bermaksud anda harus menggunakan minyak secara sederhana; itu tidak menunjukkan bahawa mereka membahayakan anda.

Lemak diperlukan untuk diet kita kerana mengangkut vitamin A, D, E, dan K yang larut dalam lemak membekalkan asid lemak penting dan meningkatkan rasa makanan kita. Minyak tumbuhan juga merangkumi pelbagai fitokimia yang bermanfaat untuk kesihatan kita.

Terdapat beberapa jenis lemak yang dimakan oleh manusia. Oleh kerana lemak dan minyak biasanya terdiri dari pelbagai lemak ini, kita membincangkan yang mana yang paling lazim.

Kami diberitahu untuk mengehadkan pengambilan lemak jenuh dan trans kerana mereka tidak sihat untuk hati kita. Kerana mentega mengandungi lebih dari 50% lemak tepu, maka lemak tidak disukai sebagai lemak penyebaran dan memasak.

Lemak tak jenuh tunggal, sebaliknya, bermanfaat untuk kesihatan jantung. Walaupun minyak zaitun adalah yang paling terkenal kerana tinggi lemak tak jenuh tunggal, kacang macadamia, alpukat , dan minyak canola semuanya kuat dalam nutrien ini, menjadikan mereka semua alternatif yang baik.

Lemak poli tak jenuh omega-6 dan omega-3 terbahagi kepada dua kategori. Kedua-duanya bermanfaat untuk kesihatan kita, tetapi kita harus bertujuan untuk nisbah 4: 1 atau lebih rendah omega-6 hingga omega-3 dalam makanan kita, dan bukannya 20: 1 yang dilihat dalam banyak diet Barat hari ini.

Oleh kerana mereka bersaing untuk mendapatkan jalan metabolik dalam badan kita, nisbah penggunaannya sangat penting. Tubuh akan mengubah ALA menjadi omega-3 rantai panjang, tetapi nisbah omega-6 hingga omega-3 yang tinggi dalam makanan kita dapat mencegahnya.

Mengurangkan pengambilan omega-6 lemak dengan memilih minyak rendah lemak dan spread, serta mengelakkan bakar atau goreng makanan . Lihat Dapatkan omega-3 anda dari ikan untuk maklumat tambahan mengenai omega-3.

Moral dari kisah ini adalah bahawa, walaupun minyak kaya omega-6 tidak semestinya berbahaya bagi kesihatan manusia, dengan mempertimbangkan jumlah omega-6 dalam diet kita, kita lebih baik memilih minyak dengan kepekatan lemak tak jenuh tunggal atau omega -3 lemak.

:writing_hand: Ringkasan

Minyak salad adalah minyak yang boleh dimakan dan mengandungi lemak tak jenuh tunggal. Lemak tak jenuh tunggal bermanfaat untuk fungsi jantung. Mayonis mengandungi 80% minyak salad.

:round_pushpin: Jenis minyak salad yang berbeza

Terdapat pelbagai jenis minyak salad. Beberapa jenis minyak salad diberikan di bawah:

:round_pushpin: Minyak zaitun

Minyak zaitun adalah lemak cair yang diperoleh dengan menekan seluruh zaitun dan mengeluarkan minyak dari zaitun , tanaman pokok tradisional di Lembangan Mediterranean. Ini adalah ramuan yang kerap dalam memasak, menggoreng, dan berpakaian salad. Ini juga digunakan dalam kosmetik, ubat-ubatan, dan sabun, serta menjadi sumber bahan bakar untuk lampu minyak tradisional, dan memiliki kepentingan agama.

Zaitun adalah salah satu daripada tiga tanaman makanan utama dalam masakan Mediterranean, dengan gandum dan anggur menjadi dua yang lain. Sejak milenium kelapan SM, pokok zaitun telah ditanam di seluruh Mediterranean.

Sepanyol menghasilkan kira-kira separuh daripada minyak zaitun dunia; pengeluar penting lain termasuk Itali, Tunisia, Yunani, dan Turki. Yunani mempunyai penggunaan per kapita terbesar, diikuti oleh Itali dan Sepanyol. Komposisi minyak zaitun berbeza-beza bergantung pada kultivar, ketinggian, musim panen, dan kaedah pengekstrakan.

Komponen Peratusan
Asid oleik 83%
Asid linoleik 21%
Asid sawit 20%

:arrow_right: Sejarah minyak zaitun

Minyak zaitun telah lama menjadi bahan masakan Mediterranean, termasuk orang Yunani kuno dan Rom. Orang Neolitik mengumpulkan zaitun liar dari Asia Kecil pada awal milenium kelapan SM.

Minyak zaitun telah digunakan untuk upacara keagamaan, obat-obatan, sebagai bahan bakar dalam lampu minyak, pembuatan sabun, dan aplikasi perawatan kulit , selain makanan. Semasa berlatih di gimnasia, orang Spartan dan orang Yunani lain menggosok diri dengan minyak.

Walaupun harganya tinggi, penggunaan minyak zaitun secara kosmetik segera merebak ke semua negara kota di Hellenic, termasuk atlet yang berlatih dalam keadaan telanjang, dan berlangsung lebih dari seribu tahun dari awalnya pada abad ke-7 SM.

Minyak zaitun juga digunakan sebagai kaedah kawalan kelahiran; Aristotle mencadangkan penggunaan kombinasi minyak zaitun dan minyak cedar, salap timah, atau salap kemenyan ke leher untuk mengelakkan konsepsi dalam Sejarah Haiwannya.

:arrow_right: Penanaman awal

Bilakah dan ketika pokok zaitun mula-mula ditanam tidak diketahui. Walaupun sebilangan pakar berpendapat berasal dari Mesir, pokok zaitun moden dianggap berasal dari Parsi kuno dan Mesopotamia dan berhijrah ke Levant dan seterusnya ke Afrika Utara.

Pokok zaitun dibawa ke arah barat oleh orang Phoenicia dan sampai ke Yunani , Carthage, dan Libya pada abad ke-28 SM. Sehingga sekitar 1500 SM, pantai timur Mediterania merupakan ladang yang paling intensif. Zaitun mungkin telah diusahakan di Kreta seawal 2500 SM, menurut bukti.

Amfara minyak zaitun tertua yang masih hidup bermula pada tahun 3500 SM, namun, pembuatan minyak zaitun dianggap telah bermula sebelum 4000 SM. Pokok zaitun sudah pasti ditanam di Crete pada akhir Zaman Minoan, dan mungkin lebih awal.

Penanaman pohon zaitun berkembang sangat luas di Kreta selama periode pasca istana, dan memainkan peranan penting dalam ekonomi pulau itu, seperti yang terjadi di seluruh wilayah Mediterania. Penanaman zaitun kemudian diperluas ke negara-negara seperti Sepanyol ketika koloni Yunani didirikan di wilayah lain di Mediterania, dan berkembang di seluruh Empayar Rom.

:arrow_right: Penggunaan zaitun sebagai minyak salad

Bahan salad dan dressing salad adalah kegunaan yang paling biasa untuk minyak zaitun extra virgin. Ia juga digunakan dengan makanan sejuk. Rasa lebih sedap apabila tidak rosak akibat panas. Ia juga boleh digunakan untuk menumis.

Keupayaannya menyerap nutrien utama dari tumbuhan menjadikannya pilihan berpakaian salad terbaik. Minyak zaitun dara ekstra memberikan rasa pedas yang kuat pada saus salad, jadi menggunakannya untuk rasa tidak akan menjadi idea yang buruk.

:arrow_right: Khasiat minyak zaitun

  • Minyak zaitun menyihatkan hati kerana ia tinggi lemak tak jenuh tunggal yang bermanfaat.

  • Minyak zaitun extra virgin lebih disukai kerana rasa dan kandungan antioksidan yang kuat.

  • Titik asapnya berkisar antara 180 hingga 200 ° C, menjadikannya tidak sesuai untuk memasak dengan api yang tinggi.

  • Pembalut salad dengan minyak zaitun memang sedap.

:round_pushpin: Minyak canola

Minyak Canola dihasilkan dari biji bunga liar dan merangkumi lemak tak jenuh tunggal serta kadar lemak tak jenuh ganda yang sederhana. Minyak canola mempunyai jumlah lemak tepu paling sedikit daripada minyak sayuran . Ia mempunyai titik asap tinggi, menjadikannya sesuai untuk memasak suhu tinggi.

Walau bagaimanapun, di Amerika Syarikat , minyak canola sering diproses dengan banyak, menghasilkan lebih sedikit nutrien secara keseluruhan. Minyak canola yang telah "ditekan dingin" atau tidak diproses tersedia, walaupun mungkin sulit didapat. Ia mengandungi komponen berikut:

Komponen Peratusan
Asid Lenolenik 21%
Asid alfa-lenolenik 11%
Asid erucik 2%

:arrow_right: Sejarah

Rapeseed mendapat namanya dari kata Latin rapum, yang bermaksud lobak. Rapeseed dihubungkan dengan lobak, rutabaga, kubis , kubis Brussels, dan mustard. Brassica adalah genus yang merangkumi rapeseed. Varian biji minyak brassica adalah antara tanaman yang ditanam tertua di dunia, dengan bukti penggunaan di India sejak 4,000 tahun dan di China dan Jepun sejak 2,000 tahun.

Telah digunakan untuk lampu minyak di Eropah Utara sejak abad ke-13. Ekstrak minyak lobak pada mulanya diperkenalkan ke pasar sebagai barang makanan pada tahun 1956-1957, tetapi mereka mempunyai beberapa kekurangan. Kerana kehadiran klorofil, minyak biji rami mempunyai rasa yang unik dan rona kehijauan yang tidak menarik.

Keith Downey dan Baldur R. Stefansson mengembangkan canola dari kultivar rapeseed B. kampus dan B. Rapa di University of Manitoba di Kanada pada awal 1970-an, dan ia mempunyai profil pemakanan yang berbeza daripada minyak hari ini, serta asid erucik yang jauh lebih sedikit .

Canola pada awalnya adalah tanda dagang Persatuan Rapeseed Canada, dan namanya adalah gabungan dari "Can" dari Kanada dan "OLA" dari "Oil, Low Acid," tetapi sekarang menjadi kata umum untuk jenis minyak rapeseed yang dapat dimakan di seluruh Utara Amerika dan Australasia.

Perubahan nama membezakannya dengan minyak rapeseed semula jadi, yang mempunyai lebih banyak asid erucik. Pada tahun 1995, Kanada menjadi negara pertama yang mengeluarkan rapeseed genetik yang tahan terhadap Roundbisida herbisida.

Varietas kanola yang paling tahan penyakit dan kemarau hingga kini adalah kultivar rekayasa genetik yang dihasilkan pada tahun 1998. Tanaman toleran racun herba menghasilkan hampir 90% hasil panen Kanada pada tahun 2009. Pada tahun 2005, kanola yang diubahsuai secara genetik menyumbang 87 peratus daripada semua kanola yang ditanam. di Amerika Syarikat.

:arrow_right: Penggunaan minyak canola sebagai minyak salad

Minyak salad yang dibuat dari canola dianggap menyihatkan jantung. Sos, pembalut salad dan menggoreng ringan boleh dilakukan dengannya. Minyak canola biasanya dianggap sebagai minyak masak yang sihat kerana mempunyai lemak tepu paling sedikit. Kerana minyak canola berasal dari tumbuhan, lipid berasaskan tumbuhan dianggap lebih sihat untuk jantung.

:arrow_right: Kebaikan minyak canola

  • Ia mengandungi asid lemak omega-3 dan tinggi lemak tak jenuh tunggal yang sihat (ALA).

  • Ia dapat menahan suhu hingga 200 ° C.

  • Minyak ini adalah pilihan yang baik untuk minyak harian kerana rasanya yang ringan.

:round_pushpin: Minyak alpukat

Minyak alpukat adalah pilihan yang hebat. Ini tidak halus, seperti minyak zaitun dara tambahan, tetapi mempunyai titik merokok yang lebih besar, membolehkan anda memasak pada suhu yang lebih tinggi dan menjadikannya sesuai untuk tumis. Ia tidak mempunyai banyak rasa, oleh itu ia adalah pilihan yang sangat baik untuk memasak.

Howard menggambarkannya sebagai "hanya berkrim, seperti alpukat." Minyak alpukat banyak terdapat dalam asam lemak tak jenuh tunggal dan tak jenuh ganda, serta vitamin E. Ia mempunyai salah satu tahap lemak tak jenuh tunggal tertinggi di antara minyak masak. Satu kelemahan adalah bahawa ia biasanya lebih mahal.

:arrow_right: Asal

Minyak alpukat diperah dari pulpa berdaging di sekitar lubang alpukat, menjadikannya salah satu dari sedikit minyak yang tidak dimakan yang tidak dihasilkan dari biji. Minyak alpukat dari kultivar 'Hass' mempunyai rasa yang khas, kaya dengan asid lemak tak jenuh tunggal, dan mempunyai titik asap yang tinggi, menjadikannya minyak goreng yang sangat baik.

Apabila diekstrak, minyak alpukat sejuk 'Hass' berwarna hijau zamrud, berkat jumlah klorofil dan karotenoid yang tinggi; ini memiliki rasa alpukat , serta kualiti seperti rumput dan mentega / cendawan.

Jenis lain boleh menghasilkan minyak dengan profil rasa yang agak berbeza; 'Fuerte' dikatakan mempunyai lebih banyak rasa cendawan dan kurang rasa alpukat.

:arrow_right: Penggunaan minyak alpukat sebagai minyak salad

Ini meningkatkan rasa salad dan baik untuk diabetes jenis 2. Ia juga mempunyai sifat antioksidan.

:arrow_right: Kebaikan

  • Ia tinggi lemak tak jenuh tunggal, yang bagus untuk anda.

  • Ia mempunyai titik asap tinggi (270 ° C), menjadikannya sesuai untuk pelbagai kaedah memasak.

  • Ini minyak berperisa yang baik untuk salad .

:round_pushpin: Minyak bunga matahari

Minyak bunga matahari adalah minyak tidak mudah menguap yang diekstrak dari biji bunga matahari . Ia digunakan sebagai minyak salad. Minyak bunga matahari sering digunakan sebagai minyak goreng dalam makanan dan sebagai emolien dalam aplikasi kosmetik.

Asid linoleat, lemak tak jenuh ganda, dan asam oleat, lemak tak jenuh tunggal, merupakan sebahagian besar minyak bunga matahari . Minyak dengan jumlah asid lemak yang berlainan dihasilkan melalui kaedah pembiakan dan pembuatan terpilih. Ciri rasa minyak yang dinyatakan adalah neutral.

Terdapat banyak vitamin E dalam minyak ini. Pada tahun 2017, analisis genomik dan penciptaan bunga matahari hibrid untuk meningkatkan pengeluaran minyak sedang dalam usaha untuk memenuhi permintaan pelanggan yang meningkat untuk minyak bunga matahari dan varian komersial. Pada tahun 2018, gabungan Ukraine dan Rusia menyumbang 53% daripada pengeluaran minyak bunga matahari global.

:arrow_right: Penyediaan

Minyak bunga matahari sangat sensitif terhadap pengoksidaan kerana sebahagian besarnya terbuat dari asid lemak tak jenuh tunggal dan tak jenuh tunggal yang kurang stabil. Panas, udara, dan cahaya semuanya boleh memulakan dan memperburuk pengoksidaan.

Menjaga minyak bunga matahari pada suhu rendah semasa pembuatan dan penyimpanan, serta menyimpannya dalam kaca atau plastik berwarna gelap yang telah dilapisi dengan pelindung cahaya ultraviolet, akan membantu mengurangkan tengik dan kehilangan nutrisi.

Pelarut kimia atau penekan expeller dapat digunakan untuk mengekstrak minyak bunga matahari . Benih bunga matahari "ditekan sejuk" (atau pengusir yang ditekan) dalam keadaan suhu rendah untuk mengekstrak minyak biji bunga matahari tanpa menggunakan pelarut kimia.

:arrow_right: Penggunaan minyak bunga matahari sebagai minyak salad

Dalam masakan Eropah Timur, minyak bunga matahari yang tidak halus digunakan sebagai pembalut salad. Ia mempunyai titik asap yang tinggi dan tidak mempunyai rasa yang kuat, sehingga tidak akan mengatasi makanan.

Cubalah minyak bunga matahari sebagai asas untuk berpakaian anda seterusnya untuk memperluas cakrawala anda. Minyak bunga matahari kaya akan Vitamin E, yang membantu menguatkan sistem imun anda.

:arrow_right: Kebaikan

  • Minyak bunga matahari, seperti minyak kedelai , sangat fleksibel dan mempunyai titik asap yang tinggi.

  • Ia mempunyai banyak asid lemak omega-6 tetapi tidak ada asid lemak omega-3.

:round_pushpin: Minyak kacang

Minyak kacang adalah minyak sayuran yang dihasilkan dari kacang tanah, yang sering dikenali sebagai minyak kacang tanah atau minyak Arachis. Minyaknya memiliki rasa sederhana atau netral, tetapi memiliki rasa dan aroma kacang yang lebih kuat ketika disiapkan menggunakan kacang panggang.

Ini biasa digunakan dalam masakan Amerika, Cina, India , Afrika, dan Asia Tenggara, baik untuk memasak biasa dan, untuk minyak panggang, untuk meningkatkan rasa.

:arrow_right: Sejarah

Semasa Perang Dunia II, penggunaan minyak kacang yang mudah diakses meningkat di Amerika Syarikat kerana kekurangan minyak lain pada masa perang.

:arrow_right: Minyak kacang sebagai minyak salad

Minyak kacang, seperti minyak kacang, sangat bagus untuk bermain di dapur kerana terdapat banyak jenis. Minyak kacang mempunyai kadar lemak tak jenuh tunggal tertinggi, oleh itu ia selalu berfungsi dengan baik dengan salad.

:arrow_right: Kebaikan

  • Ia mengandungi banyak lemak tak jenuh tunggal (omega-3) dan tak jenuh ganda (omega-6).

  • Ia mempunyai titik asap 210-220 ° C.

  • Selalunya hanya digunakan apabila rasa berbeza mereka diperlukan.

:round_pushpin: Minyak walnut

Minyak walnut dibuat dari pokok walnut, Juglans regia. Asid lemak tak jenuh ganda, asid lemak tak jenuh tunggal, dan lemak tepu semuanya terdapat dalam minyak. Minyak walnut boleh dimakan, tetapi karena harganya yang mahal, ia lebih jarang digunakan dalam penyediaan makanan daripada minyak lain. Ini memiliki warna pucat, rasa dan aroma halus, dan rasa kacang.

:arrow_right: Minyak walnut sebagai minyak salad

Minyak walnut paling baik digunakan dalam sos sejuk kerana sedikit pahit ketika dipanaskan atau dimasak. Minyak kenari mempunyai rasa kacang yang bagus untuk menghias salad dan daging perasa, makanan laut, dan pencuci mulut. Ia juga menambah rasa pasta dan sangat enak.

:arrow_right: Kebaikan

  • Ia berpotensi untuk meningkatkan kesihatan kulit. Minyak kenari mempunyai unsur-unsur yang dapat membantu menjaga kesihatan kulit yang baik.

  • Ia berpotensi untuk mengurangkan keradangan.

  • Ia membantu pengurangan tekanan darah.

  • Ia membantu mengatur kadar gula dalam darah.

  • Ia membantu pengurangan kadar kolesterol.

  • Ia mungkin mempunyai sifat antitumor.

:round_pushpin: Minyak biji rami

Minyak biji rami, kadang-kadang dipanggil minyak flaxseed atau minyak flaks, tidak berwarna ke kuning minyak diekstrak daripada kering, benih matang tumbuhan flaks ini. Menekan digunakan untuk mendapatkan minyak, yang kadang-kadang diikuti dengan pengekstrakan pelarut.

Minyak biji rami adalah pengeringan minyak , yang bermakna ia boleh polymerize dan memantapkan menjadi pepejal. Minyak biji rami dapat digunakan sebagai impregnator, kemasan minyak pengeringan, atau pernis pada kemasan kayu, sebagai pengikat pigmen dalam cat minyak, sebagai pemplastik dan pengeras dalam dempul, dan dalam pembuatan linoleum kerana sifatnya yang membentuk polimer.

Penggunaan minyak biji rami telah menurun dalam beberapa dekad kebelakangan ini kerana ketersediaan resin alkyd sintetik yang semakin meningkat, yang serupa dengan minyak biji rami tetapi tidak berwarna kuning.

Minyak biji rami adalah minyak yang boleh dimakan yang terkenal sebagai makanan tambahan kerana kandungan asid -Linolenik yang tinggi. Ia biasanya disajikan dengan kentang dan quark di kawasan Eropah . Ia dianggap sebagai makanan istimewa kerana rasa dan keupayaannya yang kuat untuk meningkatkan rasa quark hambar.

:arrow_right: Minyak biji rami sebagai minyak salad

Ia mempunyai titik asap yang sangat rendah sehingga tidak dapat digunakan untuk tujuan memasak. Ia boleh digunakan untuk pembalut salad kerana kaya dengan omega 3s.

:arrow_right: Kebaikan

  • Ia mengurangkan pertumbuhan sel barah .

  • Ia meningkatkan kesihatan kulit.

  • Ia meningkatkan fungsi jantung.

:round_pushpin: Minyak kelapa

Sumbu, daging, dan susu buah kelapa digunakan untuk membuat minyak kelapa. Minyak kelapa adalah lemak pepejal putih yang mencair pada suhu sekitar 25 ° C (78 ° F); pada musim panas, ia adalah minyak cair nipis yang telus sepanjang bulan-bulan musim panas.

Minyak wangi dari varietas yang tidak dimurnikan sangat mengingatkan pada kelapa. Ia digunakan sebagai minyak kuliner dan juga pembuatan kosmetik dan deterjen . Banyak agensi kesihatan menasihatkan untuk membatasi penggunaannya sebagai makanan kerana jumlah lemak tepu yang tinggi.

:arrow_right: Minyak kelapa sebagai minyak salad

Kerana rasa minyak kelapa pada salad akan mati, usaha itu sangat berharga. Dan teka salah satu pilihan topping anda? Cincang kelapa Sajikan dengan potongan buah tropika dan hidangan makanan laut ringan seperti udang atau nila bakar.

:arrow_right: Kebaikan

  • Ia tinggi asid lemak omega-3, yang baik untuk anda.

  • Ia berpotensi untuk meningkatkan kesihatan jantung .

  • Ia berpotensi untuk mendorong pembakaran lemak.

  • Ia mungkin mempunyai sifat antibakteria.

  • Ia berpotensi untuk mengurangkan rasa lapar.

  • Ia berpotensi untuk mengurangkan kejang.

:writing_hand: Ringkasan

Minyak zaitun, minyak kelapa, minyak bunga matahari, minyak biji rami, minyak kenari, minyak kacang tanah, minyak alpukat, dll digunakan untuk saus salad.

:round_pushpin: Soalan Lazim (Soalan Lazim)

Orang biasanya bertanya banyak soalan mengenai "minyak salad", beberapa soalan ini diberikan di bawah:

:one: Apakah minyak zaitun terbaik untuk salad?

Minyak zaitun extra virgin adalah minyak zaitun terbaik untuk salad . Ia adalah minyak zaitun yang paling beraroma dan sedap. Walau bagaimanapun, terdapat banyak jenis minyak zaitun extra virgin, masing-masing dengan kualiti tersendiri.

:two: Minyak salad yang mempunyai kalori paling rendah?

Satu sudu mentega mempunyai 124 kalori dan 14 gram lemak di dalamnya (salah satunya adalah tepu). Mengapa ia bermanfaat untuk kesihatan anda? Minyak canola adalah salah satu sumber lemak omega-3 nabati terbaik, mempunyai kandungan lemak tepu terendah dari semua minyak masak, dan bebas kolesterol.

:three: Apa yang biasanya terdapat dalam salad?

Sayuran mentah seperti selada, bayam, kangkung, sayur campur, atau arugula biasanya digunakan dalam salad . Namun, anda boleh menambahkan pelbagai sayuran segar yang berbeza. Lobak cincang, bawang, timun, saderi, cendawan, dan brokoli adalah beberapa topping sayuran mentah yang paling popular.

:four: Apa itu salad yang sihat?

Salad dengan sayur-sayuran berdaun gelap dan sayur-sayuran dan / atau buah berwarna cerah adalah yang paling sihat. Salad dengan biji-bijian seperti quinoa atau badam mungkin berkhasiat. Berpakaian salad yang sihat tidak termasuk banyak minyak, mayonis, atau jenis lemak lain.

:five: Bolehkah anda menurunkan berat badan dengan makan salad?

Apabila anda mencampurkan salad anda dengan biji-bijian yang berkhasiat untuk makanan yang penuh dan seimbang, anda akan membakar lemak. Apabila anda menambah hidangan sayur-sayuran berkhasiat untuk makanan anda - sama ada spageti atau sandwic - anda akan kagum dengan betapa banyak perbezaan yang ada pada perubahan tubuh anda yang kurus.

:six: Mengapa tidak boleh makan salad pada waktu malam?

Penting untuk diingat bahawa makanan mentah lebih sukar dicerna dan memerlukan lebih banyak tenaga . Sekiranya badan anda tidak dapat mengatasi pencernaan makanan dengan segera, proses penapaian akan bermula di dalam perut anda.

:seven: Apa itu minyak sayuran?

Minyak sayur adalah kumpulan lipid yang dihasilkan dari biji, kacang, biji-bijian, dan buah - buahan yang banyak digunakan untuk memperbaiki tekstur, menyampaikan rasa, dan memasak makanan.

Makanan ini terdapat dalam makanan olahan seperti kuah salad , marjerin, mayonis, dan kuki, selain memasak dan memanggang. Minyak kacang soya, minyak bunga matahari, minyak zaitun, dan minyak kelapa adalah minyak sayuran biasa.

:eight: Mengapa minyak salad digunakan dalam salad?

Minyak salad digunakan untuk membuat pelbagai jenis salad dressing, baik dituangkan dan sudu, serta mayonis terkenal. Minyak salad merujuk kepada apa-apa jenis minyak sayuran yang digunakan untuk membuat salad musim.

Mungkin juga merujuk pada minyak dengan tekstur dan rasa ringan, seperti kacang tanah , kanola, atau minyak jagung. Ini memberi salad tekstur berkrim dan membantu menyebarkan rasa berpakaian ke seluruh salad.

:nine: Apa itu salad ayam?

Chicken Minced Salad adalah hidangan hebat untuk menambah makanan jika anda ingin menurunkan berat badan. Ayam cincang dicampur dengan sayur-sayuran padat nutrien seperti wortel , bawang hijau, dan kubis, serta pelbagai rempah seperti halia dan lada merah. Untuk pengurangan berat badan yang sihat, cubalah hidangan ayam kaya protein yang mudah dibuat ini di rumah.

:keycap_ten:Adakah minyak alpukat lebih baik daripada minyak zaitun?

Minyak alpukat dan zaitun tinggi antioksidan dan meningkatkan kesihatan kulit dan penyerapan nutrisi. Minyak alpukat mempunyai titik asap yang lebih besar daripada minyak zaitun , oleh itu, sangat sesuai untuk memasak dengan suhu tinggi.

:round_pushpin: Kesimpulannya

Minyak salad adalah minyak yang boleh dimakan dan mengandungi lemak tak jenuh tunggal. Mayonis mengandungi 80% minyak salad. Minyak jagung, minyak canola, minyak bunga matahari, minyak kelapa, dan lain-lain adalah minyak salad . Salad dibuat dari pelbagai jenis makanan dan sering disajikan pada suhu bilik.

Beberapa salad dihidangkan panas. Minyak zaitun, minyak biji rami, minyak bunga matahari, minyak kelapa, minyak kenari, minyak kacang tanah, minyak alpukat, dll digunakan untuk saus salad.

:round_pushpin: Artikel berkaitan

Jenis Salad

Salad Kentang yang Dibeli di Kedai Terbaik

Ayam Salad Ayam Spartanburg Sc

Salad Apple Panera Fuji