Apa yang anda tahu mengenai sentinel marvel? Sentinels adalah versi fiksyen robot pemburuan mutan dari buku komik Amerika yang diterbitkan oleh Marvel Comics. Mereka sering digambarkan sebagai lawan dalam X-Men. The Sentinels memainkan peranan utama dalam siri animasi X-Men tahun 1990-an dan telah muncul dalam banyak permainan video X-Men.

Sejarah penerbitan

  • Pengenalan Sentinels X-Men # 14 (November 1965). Seni oleh Jack Kirby.

  • Dicipta oleh Stan Lee dan Jack Kirby, mereka pertama kali muncul di X-Men # 14 (November 1965).

  • penjaga dirancang untuk mencari makhluk yang diubah dan menangkap atau membunuhnya. Walaupun beberapa versi Sentinel telah diperkenalkan, Sentinel standard memiliki panjang tiga cerita, mampu terbang, tenaga proyektil, dan dapat mengesan perubahan tubuh. Mengejar pembunuhan beramai-ramai sebagai cara menangani ancaman telah menjadikan Sentinels menyamakan kebencian kaum dalam cerita Marvel.

Apakah jenis sentinel?

Terdapat pelbagai jenis Sentinel dari komik:

:diamond_shape_with_a_dot_inside: Mark I dan Master Acuan

Dicipta oleh Bolivar Trask. Ini pertama kali muncul dalam X-Men (jilid 1) # 14. Bolivar Trask mengorbankan dirinya untuk menghancurkan Master Mold.

:diamond_shape_with_a_dot_inside: Tanda II

Dibuat oleh Larry Trask. Model ini dapat menahan tentangan hebat pada masa yang sama. Ini pertama kali muncul dalam X-Men (jilid 1) # 57.

:small_blue_diamond: No. 2

pemimpin robot Larry's Sentinels, kemudian "berubah" menjadi kekuatan untuk membuat ruang melengkung.

:small_blue_diamond: Komposit

Dibuat dengan memasang bahagian-bahagian yang tersisa dari lima Sentinel yang dimusnahkan oleh X-Men dan di bawah kawalan Ashley Martin. Ia dihancurkan olehnya ketika dia memberontak terhadapnya.

:diamond_shape_with_a_dot_inside: Tanda III

Dicipta oleh Stephen Lang dan Project: Armageddon, ditaja secara peribadi oleh Edward Buckman dan Majlis Pemilihan. Ini pertama kali muncul dalam X-Men (jilid 1) # 98.

:small_blue_diamond: X-Sentinels

Dihasilkan oleh Stephen Lang. Mereka adalah android yang merupakan pendua X-Men yang asli. Ini pertama kali muncul dalam X-Men (jilid 1) # 99.

:diamond_shape_with_a_dot_inside: Tanda IV

Dihasilkan oleh Sebastian Shaw. Ini pertama kali muncul dalam X-Men (jilid 1) # 151.

:diamond_shape_with_a_dot_inside: Tanda V

Dibuat oleh Sebastian Shaw untuk projek Wideawake kerajaan AS. Pertama kali muncul dalam New Mutants (jilid 1) # 2.

:diamond_shape_with_a_dot_inside: Tanda VI

Dihasilkan oleh Shaw Industries dari Project Wideawake dan dikendalikan oleh Onslaught. Bahagian Projek Nimrod yang diketengahkan.

:diamond_shape_with_a_dot_inside: Tanda VII

Dicipta oleh Shaw Industries. Mereka dikawal dengan pemantauan dan alat kawalan jauh .

:small_blue_diamond: Nimrod (kemudian Bastion)

Prototaip Super Sentinel datang ke garis masa "Masa Lalu" dan kemudian digunakan kembali oleh Pendeta William Stryker.

:small_blue_diamond: Projek Nimrod

Dibuat oleh Project Wideawake dan dalam fasa eksperimen, Project Nimrod sebenarnya adalah program pengenalan yang diperkenalkan oleh Nimrod sebelum kematiannya di komputer cybernet, program ini bertindak sebagai virus tidur yang menunggu peluang untuk memperoleh Program Pembangunan Sentinel dan oleh itu dapat menggunakannya untuk mencipta Nimrod sendiri. Dibatalkan setelah gangguan X-Force.

:small_blue_diamond: Sentinel Perdana

Dicipta oleh Bastion and Performance: Toleransi sifar . Pada mulanya mereka adalah orang kurang upaya yang dijangkiti teknologi Nano-Sentinel di Prospero Clinic dengan kepercayaan bahawa mereka dilengkapi dengan implan nanotek siber untuk menggantikan anggota badan mereka yang hilang. Tanpa diketahui oleh mereka, banyak dari mereka menjadi agen tidur untuk Operasi: Toleransi Sifar, kerana mereka, dalam bentuk serangan berputar atau serangan balas, berubah menjadi lelaki bersenjata dengan sistem senjata yang kuat.

:diamond_shape_with_a_dot_inside: Tanda VIII

Sentinel Squad O * N * E, direka oleh Stark Enterprises. Tidak seperti Sentinel lain, Mark VIII memerlukan juruterbang manusia.

:small_blue_diamond: KEPADA Sentinel

Pengembangan ini ditujukan untuk delegasi O * N * E yang dibuat untuk pengarah Robert Callahan, yang ingin menggunakan objek tekno-organik untuk meningkatkan prestasi program Sentinelnya. Gagal dalam percubaan pertamanya dia akan mendapat peluang kedua setelah mendapati Warlock dengan New Mutants dijangkiti untuk menggunakannya sebagai makanan percubaan untuk terus menambahkan teknologi ke unit Sentinel Squad Armor miliknya.

:small_blue_diamond: Bio-Sentinel

Tubuh manusia diubah oleh virus teknologi oleh kaga. Mereka datang dengan kemampuan semula jadi untuk menggunakan senjata bio-teknologi seperti Brood yang dirancang untuk anak panah sebagai alat pelanggaran.

Kuasa & Keupayaan Sentinel

Kaedah utama kes Sentinels adalah senjata mereka yang kuat. Ia juga dilengkapi dengan pelbagai bahan pengikat, tender dan rangkaian kuasa, sinar beku. penjaga boleh terbang. Sentinel adalah mesin pemusnah yang kuat (senjata di sisi) dan sangat kuat, dan tahan suhu tinggi. Mereka mempunyai pelbagai peranti seperti; Pengimbas DNA dan Infra-Red dan penyiasatan sonik dapat mengesan dan mengesan gen yang diubah .

Kuasa & Keupayaan Sentinel

Realiti Alternatif

:arrow_right: Zaman Apocalypse Sentinel

Untuk keterangan lebih lanjut : Age of Apocalypse in Age of Apocalypse semesta, Sentinels diciptakan oleh Bolivar Trask sebagai rakan mereka '616', dengan bantuan isterinya Moira McTaggart. Perbezaan antara versi ini dan versi '616' adalah bahawa Age of Apocalypse Sentinels lebih bersenjata.

:arrow_right: Masa Lalu Masa Depan

Untuk pengetahuan lebih lanjut : Hari Masa Depan Masa Depan

Pada ketika ini Sentinel memburu, akhirnya menangkap atau membunuh hampir setiap orang berkuasa di Bumi.

:arrow_right: Rumah M

Untuk maklumat lebih lanjut : The House of M

Sebenarnya, di Dewan saya, Bolivar Trask menjadi naib presiden Amerika Syarikat. Dia menjadikan Atlas Class) Sentinels, master mutan Amerika. Magneto akhirnya mengulanginya dan menggunakannya untuk menangkap orang, dan menjadi pengawal Diraja.

:arrow_right: Alam Semesta Terunggul

Untuk lebih banyak arahan : Ultimate X-Men

Di peringkat global, Sentinel memainkan peranan yang serupa dalam rakan mereka '616', dalam menangkap / membunuh organisma yang diubah secara genetik.

Barang dagangan

  • Toy Biz telah mengeluarkan mainan Sentinel sebagai sebahagian daripada siri X-Men 90-an mereka.

  • Toy Biz mengeluarkan Sentinel Build-a-Figure yang dapat dibina setelah membeli enam nombor (penampilan pertama Spider-Man, Black Panther, Cyclops, Angel, Mister Sinister, Mystique dan Omega Red) yang berisi setiap potongan Sentinel.

  • Sidesh Collectibles adalah foto Sentinel.

  • Bowen Designs telah mengeluarkan gambar Sentinels.

  • Lego melancarkan kit "X-Men vs. Sentinel", yang juga termasuk Blackbird dan beberapa anggota X-Men.

  • Toy Biz telah mengeluarkan mainan Sentinel besar sebagai sebahagian daripada barisan X-Men 2006.

  • Sentinel termasuk dalam barisan Hasbro's Marvel Super Hero Squad.

  • Hasbro mengeluarkan tokoh Sentinel 16 sentimeter khas di SDCC. Ia kemudian dilancarkan sebagai sebahagian daripada barisan Marvel Universe.

  • Dua pakej Marvel Legends yang menampilkan Sentinel dan Wolverine lama yang dilancarkan sebagai Days of Future Past ditetapkan kepada Hasbro.

  • Pada tahun 2020, Hasbro melancarkan kempen untuk mendapatkan kembali Marvel Legends Sentinel premium . Berdiri setinggi 26.3 inci, Sentinel juga merangkumi angka Bastion dan Prime Sentinel.

MCU Avengers Vs Sentinels

:one: Pertama dan terpenting, Sentinel dapat meniru elemen transformasi untuk memperoleh lebih banyak kemahiran. Yang bermaksud kemahiran mereka tidak berguna ketika mereka menyalin kekuatan Avengers. Tidak ada yang berkembang untuk bertemu dengan kepala Hulk atau Thor di kepala.

:two: Kedua, anda juga harus mengikuti urutan DOFP dengan pengirimnya. X-Men adalah seperti jalan di dalam filem itu, dan mereka bekerja keras dalam kerja berpasukan. Satu-satunya kes yang perlu diberi perhatian ialah kombo Blink and Bishop, dan kombo kapal Magneto / Storm. Selain itu, mereka tidak pernah ditunjukkan untuk berjuang bersama untuk menang. Neraka, 1 v 1 kebanyakan Sentinel telah dikeluarkan oleh Sunspot atau Bishop. Ketegasan mereka seimbang.

Avengers secara keseluruhan bertarung lebih baik sebagai satu unit. Mereka sentiasa berhubung dan saling memuji kekuatan masing-masing. EX: Cap menggunakan kuasa besarnya untuk menarik banyak musuh dan bahkan Iron Man untuk menghancurkan mereka dengan serangan tempatan yang hebat dari udara. The Scarlet Witch menggunakan TK untuk menangkap musuh di kawasan itu sehingga penembak berat dapat masuk dan memusnahkan mereka. Quicksilver sangat mementingkan kepantasan dan Hulk mengangkut kerosakan yang teruk semasa asap berterusan.

Jam Persediaan Avengers

Juga, Avengers mempunyai persiapan satu jam. Maksudnya:

  • Rancangan permainan yang sangat bersepadu dari Cape Town yang akan membolehkan mereka bertahan (Dia membuat rancangan untuk menghentikan Kitra dalam beberapa saat setelah menyedari mereka menghadapi banyak ramalan)

  • Aksesori Hawkeye tambahan (yang merangkumi set anak panah dan sokongan yang kuat) dan Black Widow (yang boleh merangkumi Quinjet)

  • Semua baju besi Iron Man (Ya, sebahagian dari mereka berkat IM3) tetapi itu hanya tentera kecil dengan pakaian pantas dan bersenjata. Oleh kerana OP tidak menentukan, maka saya akan memasukkan Hulkbuster. Yang merupakan Hulk serba lengkap dengan bahagian yang tidak berfungsi dan banyak daya tahan dan kekuatan.

  • Semua gear adalah standard.

Perlu juga diperhatikan bahawa kebanyakan filem X-Men (tidak termasuk Colossus dan Wolverine) mempunyai intensiti yang luar biasa. Sebenarnya, hampir rata-rata sebagai seorang. Sentinels merobek Colossus, tetapi DOFP Colossus sedih. Tidak ada versi terbaik yang pernah kita lihat di Deadpool.

Sentinel tidak mempunyai jawapan untuk:

  • Iron Man yang pantas dan lapang (termasuk beberapa senjatanya).

  • Cahaya berterusan dari Thor (Cahaya ribut membawa mereka keluar dari langit dan Thor selalu lebih baik) dan stamina dan keunggulannya. Serta pencerobohan kawasan yang kuat dengan kekuatan untuk memusnahkan bandar-bandar kecil.

  • Kelajuan, ketahanan dan kekuatan Hulk yang tinggi. Saya fikir mengalahkannya dengan nombor mungkin berfungsi, tetapi kekuatannya sendiri nampaknya semakin banyak. Juga, dia dapat dengan mudah melarikan diri dari massa dengan melompat (di AoU dia melompat dengan ratusan kaki seperti objek).

  • Perisai vibranium cap. Dia sangat pantas dan mempunyai lebih banyak kekuatan daripada kebanyakan orang di alam semesta X-Men. Juga, dilengkapi dengan perisai abadi yang dapat mengarahkan kembali kekuatan serangan mereka (cukup untuk menyebabkan kerosakan yang besar). Ketika Hawkeye menoleh ke belakang dan Janda Hitam untuk mendapatkan sokongan, mereka akan mengalami masa yang sangat sukar untuk merebut dan membunuhnya.

  • Penglihatan. Cyborg yang diperbuat daripada Vibranium dengan batu yang tidak berkesudahan di dahinya. Belum lagi bahawa dia memiliki banyak kekuatan, tingkat umur panjang yang tidak diketahui, dan dia dapat masuk ke Sentinel untuk melarikan diri atau menghancurkannya di dalamnya.

Pasang Quicksilver, yang walaupun tidak begitu mengagumkan dari segi kekuatan, berfungsi sebagai sokongan. Melihat medan perang di dalam penglihatannya memberi dia masa misalnya, untuk melihat pukulan mematikan yang diarahkan ke Hawkeye dan membawanya keluar dari kawasan itu sebelum dia dibunuh, atau untuk mengelirukan musuh sehingga beberapa rakan sepasukannya terkenal.

Masukkan Scrlet Witch, yang telah terbukti sangat setia dengan sokongan. Melindungi rakan sepasukannya dan menggunakan TK untuk mempertahankan dirinya untuk menyokong pemukul berat. Dia juga dapat memperoleh kekuatan besar, tetapi itu terjadi dengan lebih sengaja. namun, harus dicatat bahawa jika saudaranya benar-benar meninggal dalam perang, keadaan itu dapat dibalikkan dan dia dapat memenangkan pertempuran.

Soalan Lazim

Berikut adalah soalan yang sering diajukan oleh orang yang dijawab untuk menyelesaikan pertanyaan mereka.

1. Seberapa kuat pengawal?

Kuasa super manusia - Utusan 2023 jauh lebih kuat daripada manusia dan lebih besar daripada kebanyakan, jika tidak semua, transformasi. Mereka dapat dengan mudah mematahkan leher lelaki dengan satu tangan dan dengan mudah mengalahkan Colossus walaupun dia berada dalam keadaan besi, yang memberinya kekuatan dan stamina.

2. Adakah penjaga boleh dibunuh?

Tidak. Kerana Jean Gray terbunuh di x3, tidak ada makhluk yang diubah dengan kekuatan untuk menghentikan pengawal. Dia adalah satu-satunya yang dapat melakukannya.

3. Apa yang dibuat oleh penjaga?

Yang dari masa depan, Mark X, sangat maju, terbuat dari kulit sintetik dengan badan yang lebih canggih dan fleksibel . Semua Sentinel terbuat dari polimer unik, kecuali logam, yang menjadikannya tahan terhadap kekuatan Magneto.

Kesimpulannya

Sentinel, versi fiksyen oleh Marvel Comics, digunakan sebagai Class Room Ranger untuk melatih X-Men muda dalam permainan berpasukan. Raksasa robot menyerang Kitty Pryde, Rogue, Colossus dan Iceman, dengan Wolverine dan Storm sebagai ketua pasukan. Para pembaharu muda ini dapat melindungi diri mereka dari serangan Sentinel, di mana Logan merokok cerut di kejauhan, meratapi betapa membosankan profesion keguruan. Ketika letupan itu menyebabkan Wolverine kehilangan cerut, dia menjadi marah dan membuat Colossus melemparkannya ke arah Sentinel, memotongnya dengan cakarnya dan menyelesaikan tiruannya.

Walaupun mutan hampir pupus, yang berkuasa bertahan dan terus memerangi Sentinel seperti Mutan Bebas yang dipimpin oleh Uskup dan X-Men yang dipimpin oleh Charles Xavier dan Magneto. Dalam usaha terakhir untuk memenangkan perang, Kitty Pryde kemudian menghantar kemampuan Wolverine untuk menghalang sistem Sentinel beroperasi. Namun, ketika Wolverine menghadapi banyak kesulitan, Sentinels akhirnya menemui kumpulan itu dan membunuh Magneto, Storm, Bishop, Sunspot, Colossus, Iceman, Blink dan Warpath.

Baca Juga:point_down:

Fasa Keempat dari Marvel Cinematic Universe (MCU)

APAKAH WALMART RESTOCK?

Berapa Banyak Episod di Fairy Tail?