PINGGANG Sabun

Anda telah melihat ucapan "kening sabun" di seluruh catatan kecantikan Instagram dari blogger, semua tutorial solek , penyokong Facebook dan profesional kecantikan tetapi di sini timbul persoalan - apa sebenarnya maksud kening sabun?

Sebenarnya, anda menafsirkannya betul - anda boleh mengganti maskara dan gel kening anda dengan sabun yang mudah!

Bukankah luar biasa !!

Sebenarnya, ini hebat ... Soap Brows sebenarnya menunjukkan proses perawatan alis tertentu. Sama seperti apa sebenarnya: mengganti gel alis dengan sabun biasa. Kedengarannya mereda tetapi hampir semua artis solek terkenal lebih suka sabun bar untuk membersihkan alis mereka kerana pegangan rambut yang tinggi, kemampuan dan kesederhanaan. Hampir semua artis mencuba teknik ini agar bentuk kening mereka sesuai dengan keinginan mereka.

APA YANG BENAR ADA SOAP BOWS?

Soap Brows agak serupa dengan kening yang dilaminasi, iaitu alis lebat dengan rambut alis yang terangkat.

Soap Brows dapat dicapai dengan mudah dengan menggunakan pasta sabun pada rambut busur melalui spoolie sebagai semacam pomade, sebagai pengganti gel alis atau maskara.

Dengan sabun berpatutan dan sederhana yang betul, ia memberikan kesan yang luar biasa yang dapat bertahan sepanjang hari. Ia dapat memberikan wajah baru wajah anda dan kesannya yang memikat dapat memberikan hasil yang luar biasa.

APA CARI YANG ANDA DAPATKAN KETIKA ANDA MENGIKUTI TEKNIK BROWS SOAP INI?

Hasil penyediaan alis dengan teknik kening sabun agak serupa dengan alis yang disikat sehingga meninggalkan kesan dengan kening yang lembut dan lembut yang kelihatan tidak rapi.

Terutama, calon yang mempunyai kening yang gebu mendapat hasil yang paling mengagumkan. Juga, mereka yang tidak mempunyai kening yang lebat juga dapat memperoleh hasil yang luar biasa.

SIAPA YANG BOLEH MENJADI CALON YANG BAIK UNTUK TEKNIK BROWS SOAP?

Sesiapa sahaja boleh menggunakan teknik kening sabun ini hanya untuk membersihkan rambut busur mereka. Teknik ini biasanya untuk calon yang secara alami mempunyai kening pendek tetapi lebat. Ia juga bagus untuk mereka yang kerap memasang kening. Mereka yang mempunyai kening yang nipis masih boleh mendapatkan penampilan yang sama dengan bantuan pensil alis.

Seperti yang saya nyatakan calon di atas, berdasarkan watak busur mereka. Sekarang, kening sabun sebenarnya lebih baik untuk mereka yang mempunyai mata yang lebih luas. Oleh kerana teknik ini menjadikan kening anda lebat dan gebu

Ringkasan: Soap Brows tidak hanya disukai hanya untuk hasil akhir dan kesan memukau tetapi juga untuk daya tahan tinggi, kemampuan dan kesederhanaan mereka. Sesiapa sahaja boleh mendapatkan gaya kening mereka seperti yang mereka mahukan.

2 PERKARA YANG PERLU ANDA PERHATIKAN SEBELUM MENGGUNAKAN TEKNIK BROWS SOAP INI

Sebelum anda mencuba alis sabun sendiri, ada beberapa perkara yang harus anda perhatikan.

:sweat_drops: Jenis sabun yang anda pilih untuk teknik ini:

Dengan duduk di depan cermin rias dan membersihkan alis anda, teknik ini mungkin memberi kesan yang tidak henti-hentinya tetapi perlu diingat bahawa anda menggunakan sabun pada alis anda. Sebelum menggunakan teknik ini, penting untuk mencuba sabun yang selamat digunakan di wajah anda untuk mengelakkan kerengsaan dan alahan selanjutnya. Sebaiknya gunakan sabun yang mempunyai gliserin di dalamnya dan cuba gunakan sabun lutsinar, yang mungkin tidak menyebabkan kerengsaan. Sebaiknya gunakan sabun pada bahagian kecil tangan anda sebelum mengoleskannya secara langsung pada rambut alis anda.

:sweat_drops: Berhati-hatilah semasa anda menggunakannya:

Sebelum menggunakan teknik ini di kening anda, pastikan wajah anda akan dibersihkan, tidak mempunyai produk di wajah anda sama ada asas atau pelembap atau produk kosmetik lain. Sekiranya anda menggunakan teknik ini yang mempunyai beberapa bahan kimia di wajah anda, ia mungkin meninggalkan kesan terburuk pada wajah anda, menyebabkan wajah anda mengalami tompok, kemerahan atau kerengsaan. Tidak ada yang menginginkan kesan buruk ini pada wajah mereka, Oleh itu, pastikan anda mengetahui fakta ini sebelum menggunakan teknik kening sabun ini.

SOAPA YANG ANDA LEBIH BAIK DIGUNAKAN UNTUK TEKNIK EYEBROW INI?

Tepat, sabun yang anda pilih untuk teknik bar sabun ini sangat penting. Jangan memilih sabun berwarna atau putih kerana ia akan memindahkan cetakannya pada rambut alis. Jangan gunakan sabun yang memberikan kesan ketat atau kering pada kulit anda kerana ia menjadikan kening anda tidak begitu menarik sehingga semestinya. Soap Brows boleh dikeringkan dengan menggunakan sabun biasa.

Sebagai ganti sabun berwarna dan putih ini, cuba pilih sabun jernih seperti sabun gliserin. Anda juga boleh memilih sebatang sabun untuk teknik ini yang mungkin mengandungi Aloe Vera , minyak argan atau vitamin E kerana produk ini tidak akan mempengaruhi kening mata anda.

ADAKAH SABUN BURUK UNTUK BROWS ANDA?

TIDAK besar. Kerana sabun dibuat untuk bersentuhan dengan kulit anda. Sebenarnya, membiarkannya sepanjang hari boleh menyebabkan kerengsaan atau kemerahan, terutamanya apabila anda mempunyai kulit yang sangat sensitif. Sebaiknya gunakan sabun seperti itu yang mempunyai produk semula jadi seperti yang saya nyatakan di atas. Cubalah sesuatu yang mempunyai Aloe Vera berbeza dengan produk lain seperti Argan Oil atau Vitamin E kerana produk semula jadi ini memberi kesan yang besar pada kulit anda.

Sebaiknya gunakan ujian tampalan pada kulit anda sebelum menerapkannya pada kening anda untuk memastikan anda tidak mengalami reaksi alergi. Seperti pepatah terkenal bahawa selalu gunakan produk baru di kawasan kecil tangan anda sebelum menggunakannya di wajah anda atau di kawasan lain.

Sabun seperti sabun tradisional boleh menyebabkan hella menjengkelkan hanya pada kulit anda. Sabun tradisional mempunyai pH alkali, ia boleh menyebabkan alergi kulit, kerengsaan dan kemerahan, terutama apabila anda mempunyai kulit sensitif. Jangan gunakan sabun tradisional di kening anda.

BAGAIMANA ANDA SEBENARNYA MELAKUKAN SABUN BROWS?

Sebelum mencuba teknik super sejuk ini pada kening anda, pastikan alis anda mestilah bersih dan tidak ada bahan kimia di dalamnya sama ada alat solek atau apa sahaja. Berikut adalah beberapa langkah bagaimana mencapai penampilan hanya dengan menggunakan teknik kening sabun ini:

Langkah 1: Isi kening anda:

Langkah ini adalah pilihan kerana bergantung pada kening anda. Sekiranya anda mempunyai kening yang tipis atau jarang, maka langkah ini akhirnya sesuai untuk anda. Ambil pensil alis dan buat sebatan bulu ringan di seluruh kawasan yang perlu diisi. Mengisi alis anda dengan produk kening yang paling anda gemari dapat membantu kening anda kelihatan lebih jelas dan memukau. Apabila anda benar-benar berpuas hati dengan kepenuhan kawasan tersebut, teruskan ke langkah seterusnya. Sekiranya anda tidak mendapat hasil yang berpuas hati, ulangi proses ini dengan membersihkan alis anda dengan alat solek.

Langkah 2: Semburkan sikat spoolie anda dengan kabut muka atau semburan pelembap

Langkah ini diperlukan untuk melembapkan bulu. Anda harus membasahi permukaan sabun yang anda pilih untuk teknik ini. Anda boleh melakukannya dengan mengambil sejumlah kecil air atau kabut muka atau semburan pelembap. Setelah anda mendapat konsistensi tinggi, jalankan sikat spoolie anda di sepanjang sabun yang lembap. Pastikan spoolie anda dilapisi sepenuhnya dengan sabun tetapi tidak melimpah dengannya.

Langkah 3: Sikat spoolie anda melalui rambut kening

Sekarang, anda mendapatkan sabun pada berus alis anda. Sudah tiba masanya untuk membuat penampilan alis gebu dengan membentuk alis anda dengan cara yang sama seperti yang anda mahu tetapkan dan dapatkan penampilan yang menarik. Gunakan spoolie anda untuk mengosokkan kening anda kemudian pusingkan kembali ke bawah. Ulangi proses ini sehingga anda berpuas hati dengan hasilnya. Ia tidak cepat kering, jadi anda mempunyai masa untuk mengusahakannya sehingga anda mendapat lengkungan yang anda suka.

CATATAN: Berhati-hati semasa menggunakan produk kecantikan lain yang dekat dengan kening. Oleh kerana solek mata dan produk kulit lain yang dekat dengan kening tidak bagus untuk kulit anda. Ia boleh menyebabkan kemerahan, kerengsaan dan alergi kulit.

Ringkasan: Mengingat semua perkara ini, saya katakan teknik ini biasanya untuk calon yang ingin membentuk semula kening mereka dengan cara yang baru. Menggunakan sabun Brows adalah pilihan terbaik untuk proses ini. Anda mungkin mendapat hasil terbaik tetapi berhati-hati kerana teknik ini juga mempunyai beberapa kekurangan.

PETUA DAN PERINGATAN PENGALAMAN

Sebelum merebut spoolie dan mencuba teknik ini di kening anda, pastikan anda mengetahui perkara berikut:

:sweat_drops: Jangan terlalu kuat pada alis anda:

Jangan terlalu banyak memberi tekanan pada rambut alis anda kerana jika anda mempunyai kening yang tipis atau halus, anda boleh mengeluarkan rambut alis dengan memberi tekanan yang terlalu banyak. Sentiasa gunakan air atau kabut muka pada spoolie anda untuk mendapatkan sabun lembap yang lebih baik. Pastikan anda mendapat konsistensi yang jelas. Don kisah begitu banyak sabun kerana ia akan melimpah. Pertimbangkan rambut alis anda halus seperti yang anda lakukan pada kulit anda. Tidak ada yang menginginkan hasil terburuk dari rawatan kulit atau rambut.

:sweat_drops: Gunakan pensil kening sebelum sabun:

Mengisi alis anda dengan produk rambut alis kegemaran anda, akan memberikan kesan yang luar biasa. Tidak ada yang menginginkan kawasan yang jarang di kening mereka. Gunakan pensil Brow atau bedak setelah meletakkan kening dengan sabun yang lembap. Kaedah yang sempurna adalah dengan menyisir rambut alis dengan ringan dengan spoolie terlebih dahulu, mengisi kawasan jarang dengan produk rambut kening dan mengadunnya sesuai dengan keinginan anda, kemudian kening sabun anda dengan sangat ringan sehingga anda mendapat hasil yang anda mahukan.

CATATAN: Jangan keterlaluan !!! Sekiranya anda merasakan kening anda menjadi kering dan tidak sama seperti sebelumnya menggunakan teknik ini, hentikan penggunaan teknik ini untuk rambut alis anda.

KENAPA ORANG MENGAMBIL SOAP DI MATA MEREKA?

Sabun adalah alternatif yang genius untuk menggayakan kening anda mengikut keinginan anda dan bukannya menggunakan kaedah lain. Sebenarnya, sabun mengandungi lemak yang disebut gliserin yang menjaga rambut anda di tempat dengan melapisi permukaannya. Jadi sabun yang mengandungi gliserin boleh berfungsi seperti pesona dengan membentuk kening dan menetapkannya sepanjang hari.

Kaedah ini bernilai kerana memberikan kesan yang memukau kepada kening anda dan tidak terlalu mahal. Semua orang mampu.

RINGKASAN: Teknik sabun kening sebenarnya merujuk kepada penggunaan sabun dan bukannya gel alis atau maskara, untuk membentuk dan menggayakan rambut alis mereka. Sentiasa gunakan sabun yang tidak berwarna atau telus, dan mempunyai gliserin dalam kombinasi dengan produk semula jadi lain seperti minyak argan atau vitamin E. Jangan terlalu banyak memberi tekanan pada rambut alis anda semasa teknik sabun ini, jika tidak, anda boleh mencabut rambut alis anda.

Sekiranya anda mempunyai kulit sensitif atau mempunyai reaksi alergi terhadap sabun, saya cadangkan anda untuk tidak menggunakan teknik sabun ini. Sekiranya anda menghadapi kerengsaan atau kemerahan setelah menggunakan teknik ini, saya cadangkan anda berjumpa dengan pakar dermatologi secepat mungkin. Kerana kulit tanpa kemerahan atau alergi, yang paling penting. Tidak ada yang mahu kulit mereka cedera atau cedera hanya kerana teknik apa pun.

SOALAN YANG BANYAK DITANYA:

:sweat_drops: Adakah sabun buruk untuk kening anda?

Ia mungkin kering atau kasar, jika sabun pada spoolie terlalu tebal. Dengan memberi tekanan terlalu banyak pada rambut alis anda semasa teknik kening sabun ini dapat menarik rambut alis anda. Rambut kening mengambil masa dua minggu untuk tumbuh semula. Dengan menggunakan sabun dengan produk kosmetik lain boleh meninggalkan tompokan, boleh menyebabkan kemerahan atau kerengsaan. Sekiranya anda melakukannya, berjumpa dengan pakar dermatologi kerana boleh menjadi teruk.

:sweat_drops: Apa jenis sabun yang anda gunakan untuk teknik sabun ini?

Jangan gunakan sabun yang berwarna atau putih, kerana ia boleh meninggalkan residu. Sentiasa gunakan sabun yang tidak berwarna. Lebih baik menggunakan sabun yang mempunyai gliserin di dalamnya. Anda juga boleh menggunakan sabun khusus yang mempunyai gliserin dalam kombinasi dengan bahan semula jadi lain seperti minyak argan atau Vitamin E. Kerana minyak argan dan vitamin E mempunyai kesan yang besar pada kulit atau kening anda. Jangan gunakan sabun tradisional kerana ia berbahaya untuk kening anda.

:sweat_drops: Adakah kening sabun hanya sabun?

Soap Brows sebenarnya merujuk kepada kaedah dandanan alis tertentu. Sama persis seperti kedengarannya: menggunakan sabun bar dan bukannya gel alis atau maskara. Sebenarnya, sabun mengandungi bahan yang dikenali sebagai gliserin yang mengatur rambut kening anda di tempat mereka.

:sweat_drops: Bolehkah saya menggunakan sabun Dove untuk kening sabun?

Seperti yang saya nyatakan di atas, menggunakan sabun berwarna atau berwarna putih untuk teknik ini bukanlah idea yang baik. Sabun sabun berwarna atau putih boleh meninggalkan residu. Saya cadangkan untuk tidak menggunakan sabun Dove untuk teknik sabun sabun ini kerana sabun Dove berwarna putih dan boleh meninggalkan sisa putih.

:sweat_drops: Apakah trend bar sabun?

Banyak seniman terkenal dan juga penggiat kecantikan, penggiat Instagram dan artis solek terkenal akan tergila-gila dengan teknik sabun ini. Kecenderungan ini sebenarnya adalah untuk mencantikkan rambut kening anda dengan gaya yang anda mahukan. Anda hanya mahukan spoolie dan sabun bar sederhana untuk teknik ini. Ia berpatutan dan memberikan hasil yang luar biasa.

:sweat_drops: Bolehkah anda menggunakan Vaseline untuk kening sabun?

Saya tidak pernah mendengar bahawa menggunakan Vaseline di kening anda dapat membantu mereka tumbuh, sebenarnya menggunakan Vaseline pada kening anda sama sekali tidak membahayakan. Minyak mineral yang terdapat di Vaseline membantu kening anda agar tetap lembut dan berkilat.

:sweat_drops: Adakah kening Sabun tahan sepanjang hari?

Sebenarnya, kening sabun adalah teknik di mana anda menggunakan sabun sebagai pengganti brow gel atau maskara. Seperti yang saya nyatakan di atas, sabun mengandungi lemak yang dikenali sebagai gliserin yang mempunyai kemampuan untuk menjaga kening di tempatnya untuk waktu yang lama. Oleh itu, ingat semua ini, kening sabun adalah teknik yang sangat baik untuk menjaga gaya kening anda sepanjang hari.

:sweat_drops: Bagaimana anda menutup alis dengan sabun?

Anda hanya boleh menggunakan sikat alis atau spoolie untuk teknik ini. Jangan mengambil sabun terlalu banyak kerana ia melimpah.

:sweat_drops: Bolehkah saya menggunakan teknik sabun ini untuk menggayakan kening saya dengan cara apa pun?

YA besar. Teknik ini biasanya untuk calon yang ingin menggayakan rambut kening mereka dengan cara yang mereka mahukan.

:sweat_drops: Bolehkah teknik alis ini mempunyai beberapa kelemahan?

Terdapat beberapa kelemahan teknik sabun ini. Menggunakan sabun dalam kombinasi dengan produk kecantikan lain sama ada asas atau maskara, boleh menyebabkan reaksi alergi atau kemerahan yang teruk atau boleh menyebabkan kerengsaan. Oleh itu, saya mencadangkan semua orang untuk membaca petua dan amaran pakar sebelum mencuba teknik sabun ini.

Sekiranya anda mengalami alergi teruk dengan sabun, saya cadangkan anda tidak menggunakan teknik sabun ini. Daripada teknik ini, anda boleh menggunakan pensil alis untuk membentuk rambut alis anda.

:white_check_mark: KESIMPULAN

Menggunakan teknik kening sabun adalah keputusan anda sendiri yang harus menjadi keputusan peribadi. Saya menggunakan teknik ini untuk masa yang lama dan saya harus mengatakan bahawa saya mempunyai pengalaman yang baik. Cuba gunakan teknik ini setelah membaca semua petua dan amaran. Dan setelah menggunakan teknik sabun ini, anda akan mendapat kesan yang luar biasa pada kening anda.

:white_check_mark: ARTIKEL BERKAITAN:dizzy:Sabun:dizzy: Bagaimana Memangkas Kening?:dizzy: Gel Kening:dizzy: Celah Kening