Steven semesta melepaskan cahaya adalah permainan untuk menyelamatkan dunia permata yang disebut Homeworld dari pengaruh negatif yang lain. Demantoid dan pyrope ingin menubuhkan kerajaan mereka pada era ke-3, sebaliknya, steven mahu semua Permata bebas hidup dengan cara mereka sendiri. Pertempuran bermula apabila cahaya dibina dengan bantuan prisma untuk mengawal tanah jajahan dan semua orang mengeluh untuk mengatasi hal itu. Pertempuran berakhir dengan kekalahan demantoid dan pirop dan sebagai steven menghendaki semua orang bebas untuk hidup.

Asal alam semesta steven melepaskan cahaya:

Steven universe unleash light adalah permainan yang pertama kali dilancarkan untuk mudah alih tetapi kini ia juga dapat dimainkan pada peranti konsol. permainan ini dikeluarkan pada bulan September 2019 oleh rangkaian kartun dan terutamanya diumumkan sebagai bahagian dari arked epal. Pada bulan November 2019 ia termasuk dalam katalog arcade epal.

Permainan ini ditulis bersama oleh Rebecca gula. Dia adalah animator, pengarah, penulis skrip, penerbit, dan penulis lagu Amerika. Dia adalah satu-satunya wanita yang dimiliki sebagai penulis siri animasi pertama yang disebut steven semesta untuk rangkaian kartun.

Permainan ini dikembangkan oleh Grumpy face studio, pertama kali diperkenalkan hanya untuk apple arcade tetapi tidak juga tersedia di Xbox, PlayStation 4, Nintendo Switch, dan PC.

Apa sebenarnya permainan ini?

Pencahayaan alam semesta Steven adalah mengenai pengembaraan, pergerakan baru, membuka kunci kuasa dan kostum yang ditingkatkan. Ini adalah pengembaraan sejagat yang dilalui 5 watak pilihan anda untuk membuka tahap satu persatu. Semasa perjalanan mereka menghadapi musuh dan pelbagai rintangan lain. Steven adalah watak utama permainan.

Watak utama alam semesta steven melepaskan cahaya:

Terdapat tujuh watak yang boleh dimainkan dalam permainan.

  • Alam semesta Steven
  • Mutiara
  • Garnet
  • Batu kecubung
  • Lapis lazuli
  • Bismut
  • Peridot

Mari bercakap sedikit mengenai watak-watak sehingga watak pertama dan utama adalah alam semesta.

Steven Universe:

Steven Universe adalah siri animasi rangkaian kartun yang popular yang ditulis oleh Rebecca gula. Steven adalah watak utama dalam permainan juga. dia adalah anak muda yang suka menolong orang lain seperti ibunya naik kuarza. Dia adalah permata kristal pertama keturunan manusia kerana dia memiliki kekuatan ghaib, tidak seperti manusia lain.

Dia adalah anak lelaki montel yang mempunyai rambut hitam gelap, selalu gemar memakai t-shirt hitam dan jaket merah jambu di atasnya. Dia meraih perisai merah jambu di tangan kirinya. Dia bertindak sebagai askar barisan depan, melindungi sahabatnya, dan memberi mereka arahan untuk menyerang atau membela. Misinya adalah untuk mewujudkan kedamaian di seluruh galaksi.

Mutiara:

Perl bukan manusia dia adalah ahli lama kristal gym. Mutiara boleh didapati dalam tiga warna merah jambu, biru, dan putih. Semasa permainan, dia memiliki kemampuan untuk mengubah warna dan kekuatannya ditingkatkan sesuai dengannya. Dia adalah mutiara kedua berlian merah jambu dan pengikut kuarza mawar yang sangat dekat, ibu dari alam semesta steven.

Dia mengajar steven tentang dunia permata dan mempersiapkannya untuk menghadapi cabaran dan tugas yang harus dilakukan oleh steven sebagai satu-satunya anak dari kuarza mawar dan alam semesta Greg. Dia mempunyai serangan paling kuat ketika datang ke bos terakhir dalam permainan.

Garnet:

Garnet adalah pemimpin kumpulan yang disebut "gym kristal", dia adalah gabungan ruby ​​dan safir. Dia bergabung dengan kumpulan gym kristal yang pertama kali diadakan oleh ruby ​​quartz yang harus menyerahkan hidupnya hanya untuk melahirkan anaknya yang semesta alam, setelah kematiannya memerintahkan kumpulan itu sebagai pemimpin. Dia adalah satu-satunya permata di bumi yang menentang Gem Homeworld demi sukan kristal.

Garnet mengandungi tiga mata, mata kanan berwarna merah ruby, mata kiri berwarna biru safir dan mata sedang berwarna ungu. Garnet memiliki kebolehan yang berbeza seperti menggelegak, mengubah bentuk, menyatu, regenerasi, awet muda, dan kekuatan super.

Batu kecubung:

Amethyst adalah bahagian dari gim kristal, pada mulanya dia adalah bahagian dari Gem Homeworld, tetapi kemudian, ketika ruby ​​quartz menemukannya dan mengaitkannya sebagai ahli pasukan, dia berusaha sedaya upaya untuk menyelamatkan seluruh alam semesta. Saya bercakap mengenai jantina mereka, mereka adalah makhluk tanpa jantina, yang bermaksud bahawa lelaki atau wanita, tetapi kita menganggapnya sebagai wanita dengan penampilan.

Dia gemar makan dan tidur dan dengan penampilannya yang montel itu nampaknya tepat. Walaupun, dia adalah makhluk yang suka bersenang-senang, penuh dengan kehidupan, dan riang. Dia memiliki semua kemampuan yang dimiliki oleh permata standard.

Lapis lazuli:

Dia mengandung semua kemampuan yang dimiliki oleh permata biasa, lebih banyak dia memiliki fusi, kekuatan / daya tahan manusia, dan awet muda. Dia tergolong dalam permata kristal tetapi sebelum menjadi anggota pasukan, dia terperangkap di cermin hingga dia yakin steven untuk mengeluarkannya dari dalamnya. Seperti orang lain, dia juga tidak mempunyai jantina.

Bismut:

Dia juga ahli permata kristal. Ibu Steven bangkit dan bismut dalam konflik antara satu sama lain yang terlepas dari cara mereka tetapi sekarang dia bersama steven dan mengikuti misinya untuk menyelamatkan dunia.

Peridot:

Pada dasarnya, dia berasal dari Homeworld, pada awalnya, dia menentang permata kristal tetapi ketika dia memberitahunya tentang misi mereka, dia mulai mempercayai mereka, dan sekarang dia adalah anggota permata kristal itu.

Apakah misi?

Misi permata kristal adalah untuk menyelamatkan dunia, ketika alam semesta steven menyelesaikan perancang era ke-3 di mana dia membuat beberapa peraturan yang sesuai dengan semua permata itu percuma, mereka dapat menjalani hidup mereka sesuai dengan mereka, mereka tidak perlu mengikuti kriteria apa pun yang mengikat kehidupan mereka. Semasa berbincang dengan tiga mutiara, biru, merah jambu, dan kuning, kuning membengkokkan tumpuannya pada isu yang sangat penting. Dia memberitahunya bahawa dua prisma masih aktif, dia menghantar mesej ke demantoid dan pirop tetapi mereka tidak bertindak balas. Mutiara biru menunjukkan bahawa jika mereka tidak membalasnya bermakna mereka mungkin batalion untuk mengambil prisma tersebut. steven menolak dan mencadangkan untuk membuat pasukan.

Steven dan pasukannya di mana empat ahli bermain pada satu masa mula bermain permainan. Setelah menjatuhkan rintangan, mereka sampai di pintu yang terkunci oleh cahaya. Steven bercakap dengan demantoid dan pirop tetapi mereka enggan membuka pintu gerbang yang kelihatan kurang ajar yang disebut oleh kecubung. Kemudian sebuah prisma dipanggil George, steven menjadi teruja kerana dia adalah prisma lamanya. George membuka pintu pagar dan mereka semua masuk ke dalamnya.

Mereka mencapai gerbang yang memerlukan tiga kunci untuk membuka kunci ini juga dipanggil kunci pelangi. Prisma Hessonite kini tidak berdaya untuk menolong mereka yang mereka perlukan untuk mencari kunci untuk membuka pintu. Dengan peranti digital yang diletakkan di sebelah pintu, mereka berjaya mengetahui kodnya 215. Setelah meretas komlink, mereka memutuskan untuk mengikuti demantoid yang akan dilakukan oleh peal dan yang lain termasuk Lapis menuju ke koloni perlombongan berlian kuning.

Demantoid membina cahaya di seluruh jajahan 215 yang merosakkan banyak karya peridot, steven juga mengetahui bahawa demantoid tahu tentang era ke-3 dan sekarang mereka memutuskan untuk menubuhkan kerajaan di atasnya. Peri pal juga memberitahu steven bahawa mereka menghancurkan jambatan komunikasi antara peridot dan homeworld dan juga merosakkan bangunan mereka dan sumber lain. Mereka tidak mahu kami berkomunikasi dengan anda. Dia memanggil steven sebagai pemimpinnya dan memberi salam kepadanya bagi pihak jajahannya yang membuatnya sedikit berpelukan.

Mereka beralih melalui pelantar cahaya ke tempat di mana kunci pelangi di tempat-tempat. Hanya ada satu kunci dan mereka memerlukan tiga kunci. Setelah mengambil kunci itu, mereka berpindah ke tempat lain di mana dia meletakkan prismanya dan mengganggu cahaya yang mempengaruhi 215 koloni peridot setelah mereka menjadi lebih gembira.

Mereka dengan menggunakan pelantar cahaya mereka sampai di tempat mutiara itu berdiri, steven gembira melihatnya, dia mengatakan kepadanya bahawa masalahnya adalah apa yang kita takuti. Mereka mahu mengambil alih era ketiga dan ingin menguasai mereka di setiap landasan. Steven ingin bercakap dengan demantoid untuk menyelesaikan masalah ini. Pearl mengatakan kepadanya bahawa dia tidak tahu banyak tentangnya kerana dia adalah permata era ke-2.

Permata kristal mencapai permata tadika di mana banyak permata kecil yang siap bertempur dengan mereka setelah mengalahkannya mereka mencapai satu tingkat dan membuka lebih banyak kekuatan dengan satu lagi kunci pelangi. Mereka bergerak ke planet lain untuk mencari demantoid dalam perjalanan mereka menemui bismut, dia mengatakan kepada mereka bahawa dia ingin menggantikannya dan dia dapat membuat peti penahanan prisma yang dapat menghancurkan kesan prims.

Akhirnya, mereka bertemu dengan demantoid, setelah beberapa perbincangan bertentangan, pertempuran bermula dan meneka siapa yang menang, tentu saja permata kristal. Bismuth ingin menghabisinya pada saat itu dengan dada penangkapan prisma tetapi dia mendapat kotak itu dengan bantuan prismanya dan terbang pergi. Pada saat itu bismut lain datang dan setelah pemergian demantoid, mereka bebas untuk hidup dalam keadaan mereka sendiri. Steven menyelamatkan bismut darinya tetapi tidak dapat menyelamatkan kotak yang membuat mereka kesal dan tanpa kotak itu, mereka tidak dapat memperoleh dua prisma tersebut. Mereka akhirnya mendapat lencana baju besi bismut ke arah takdir lain.

Mereka tiba di jajahan 4 di mana mereka bercakap dengan jade tetapi mereka semua tidak tahu mengenai steven kerana mereka tidak dibenarkan menyiarkan. Selepas pertempuran, mereka menemui kunci pelangi ke-3 dan kini tiba masanya untuk menghadapi pirop.

Kemuncak cerita:

Setelah perbincangan yang panjang, batu pir dan permata kristal bertempur dan bernasib baik mengalahkannya tetapi ceritanya belum selesai, bos besar datang menghalangi mereka yang mereka harus berjuang untuk mengambil alih telinga ke-3 dan dua prisma. Ketika semua ini berlaku, piropob berusaha meyakinkan hessonite untuk datang ke pihak mereka tetapi dia berdiri menentang mereka dan setelah pertempuran kritikal, mereka mengalahkan bos besar bersama pirop dan demantoid dan mengambil dua prisma.

Mereka memutuskan untuk tinggal di Homeworld dan menetapkan peraturan era ke-3 di setiap jajahan.

Ringkasan: alam semesta steven melepaskan cahaya adalah permainan untuk menyelamatkan alam semesta. Ceritanya adalah mengenai tiga prisma yang digunakan untuk menetapkan kawalan pirop dan demantoid. Steven dan rakan-rakannya berjuang untuk mengeluarkan jajahan dari kawalan mereka. Mereka harus mencari tiga kunci pelangi untuk membuka kunci penghalang cahaya yang merupakan cara untuk mengalahkan dua penjahat cerita.

Steven semesta semua gabungan:

Seperti yang kita lihat garnet di alam semesta steven melepaskan cahaya, dia adalah permata gabungan (safir dan mutiara). Permata gabungan kelihatan berbeza daripada permata asli. Dalam semua fusi, permata kristal dapat mengubah diri mereka menjadi permata fusi seperti fuse steven dengan garnet dan membentuk sunstone yang dianggap sebagai gabungan paling kuat, selain itu garnet, mutiara dan amethyst yang menyatu dan membentuk alexandrite, dll.

Sekiranya kita bercakap mengenai penampilan mereka, mereka kelihatan sama sekali berbeza kerana mereka mempunyai pasang tangan dan mata tambahan, mereka menambah saiz dan berat badan mereka dan mereka mempunyai rambut panjang tebal. Sekiranya anda ingin mengetahui lebih lanjut mengenainya, lihat artikel steven universe all fusion.

Soalan Lazim

Pertanyaan yang sering diajukan mengenai topik yang disebut "steven semesta melepaskan cahaya" diberikan di bawah:

1. Adakah alam semesta steven melepaskan cahaya bebas?

Ya, cahaya melepaskan steven semesta percuma untuk semua peranti mudah alih seperti peranti android / IOS. steven semesta adalah asal gula Rebecca yang menulis cerita untuk rangkaian kartun. Pertama, ia dilancarkan sebagai siri kartun, kemudian diubah menjadi permainan.

2. Berapa umur steven di alam semesta steven?

Dia merayakan ulang tahunnya pada 15 ogos di alam semesta steven, ulang tahun pertamanya ketika berusia 13 tahun, kemudian 14 di alam semesta steven-berubah pikiran, 15 dalam cahaya tanpa cahaya, dan 16 filem di alam semesta steven. Steven adalah lelaki dengan ketinggian sekitar 5 kaki 6 inci.

3. Adakah steven satu-satunya lelaki?

Ya, steven adalah satu-satunya lelaki di antara semua permata itu. Permata adalah makhluk asing dari dunia lain. Steven adalah separuh manusia dan separuh permata kerana kromosom Y yang dia dapat dari ayahnya Greg. Permata lain adalah agender yang bermaksud lelaki atau perempuan.

Kesimpulan:

Untuk menyimpulkan artikel di atas "Steven Universe Unleash Light", adalah permainan di mana steven semesta adalah watak utama. Permainan ini adalah bentuk modifikasi rangkaian rangkaian kartun yang disebut "steven semesta". Ia ditulis bersama oleh Rebecca gula dan diterbitkan oleh rangkaian kartun. Steven ingin mengenakan peraturan era ke-3 yang mana setiap orang bebas menjalani kehidupan mereka sendiri tetapi pirop dan demantoid ingin menubuhkan kerajaan mereka. Terdapat 6 pemain antaranya 4 akan dimainkan dalam satu masa. Mereka memulakan pencarian tiga kunci pelangi yang membuka penghalang cahaya. Pada akhirnya, mereka bertarung dengan pirope dan demantoid dan setelah mengalahkan mereka, mereka mengambil dua prisma tersebut dan akhirnya mereka berjaya mewujudkan peraturan permata bebas di Homeworld dan koloni.

Artikel berkaitan:

KAMI BERSIH | PANDA

RUANG JAM ALIENS

Harley quinn | ketidakadilan 2