Nama penuh Tamra Cantore
Ketinggian 5 kaki, 5 inci
Berat 58Kg
Nilai bersih $ 3.5 juta
Umur 55 tahun
Warna mata coklat
Warna rambut berambut perang
Etnik Etnik Kaukasia
Kewarganegaraan Orang Amerika
Agama Kekristenan
Bintang Kanser
Hari Lahir 4 Julai 1965
Negara Lahir Amerika Syarikat
Profesion Wartawan / Wartawan Amerika
Status perkahwinan Bercerai
Bekas Pasangan Jim Cantore
Anak-anak Ben Cantore dan Christina Cantore
Pengijazahan Siaran Kewartawanan dari University of California

Tamra Cantore

Tamra Cantore terkenal di seluruh dunia sebagai seorang Wartawan / Wartawan Amerika. Dia telah bekerja untuk saluran TWC. Setakat ini, dia sedang mengusahakan projek, Wilkins Parkinson Foundation.

Tamra Cantore:

Tamra Cantore adalah keperibadian terkenal Amerika yang mendapat kemasyhuran dan popularitinya dengan bekerja sebagai wartawan berita untuk saluran TWC dalam siaran berita biasa pada waktu malam. Setelah menjalani kehidupan peribadi dan profesionalnya akibat penyakit Parkinson, dia kini mengusahakan sebuah projek yang sedang berusaha untuk meningkatkan kesedaran mengenai penyakit Parkinson, Tamra masih bujang sekarang dan mempunyai 2 anak dari perkahwinannya dengan Jim Cantore. Lebih-lebih lagi, dia didiagnosis menghidap penyakit Parkinson pada awal 40-an.

Beberapa Fakta mengenai Tamra Cantore adalah seperti berikut.

Tarikh lahir:

Tamra Cantore membuka matanya buat pertama kalinya pada 4 Julai 1965 di Amerika Syarikat. Umur:

Setakat ini, Tamra berumur 55 tahun. Dia akan berusia 56 tahun dalam 6 bulan akan datang.

Tanda zodiak:

Tamra termasuk dalam orang yang mempunyai tanda Zodiak Kanser.

Ukuran badan:

Tamra mempunyai keperibadian yang sangat menawan dan menarik.

  • Tinggi : Tamra setinggi 5 kaki, 5 inci.
  • Berat: Tamra beratnya sekitar 58 kg.
  • Warna mata: Warna mata Tamra berwarna coklat.
  • Warna rambut: Warna rambut Tamra adalah Berambut perang.

Etnik:

Tamra berketurunan Kaukasia berkulit putih.

Kewarganegaraan:

Tamra mempunyai kewarganegaraan Amerika.

Pendidikan:

Tamra Cantore memperoleh gelar sarjana dalam Jurnalisme Siaran dari University of California dan lulus dari sana pada tahun 1989. Profesion:

Tamra adalah wartawan berita mengikut profesion .

Status perkahwinan:

Setakat ini, dia masih bujang dan status perkahwinannya bercerai.

Pasangan:

Bekas suaminya bernama Jim Cantore.

Kanak-kanak:

Tamra Cantore mempunyai 2 anak dari perkahwinannya.

Ibu bapa dan Adik Beradik:

Tamra belum mendedahkan apa-apa mengenai ibu bapanya. Walaupun begitu, tidak ada yang diketahui tentang adik-beradiknya.

Nilai bersih Tamra Cantore:

Tamra Cantore adalah ahli perniagaan yang sangat berjaya dan juga wartawan. Dia telah memperoleh banyak wang dan kemasyhuran melalui profesionnya. Setakat ini, kekayaan bersihnya adalah sekitar $ 3.5 juta USD yang lebih tinggi daripada nilai bersih Meltem Conant .

Bagaimanapun, gajinya sebagai wartawan belum dinyatakan. Tetapi sudah pasti bahawa dia mempunyai gaji yang tinggi, kerana rata-rata gaji seorang wartawan di AS adalah sekitar $ 43,640. Sebaliknya, bekas suaminya Jim Cantore juga mempunyai kerjaya yang berjaya dalam bidang kewartawanan. Setakat ini, kekayaan bersihnya sekitar $ 3.5 juta. Jadi, bersama-sama mereka mempunyai nilai bersih sekitar $ 7 juta.

Media sosial Tamra Cantore:

Di dunia sekarang, semua selebriti televisyen terkenal berhubung dengan berjuta-juta peminat mereka dengan akaun media sosial seperti Facebook, Twitter, dan Instagram.

Tamra Cntore Tetapi peminat Tamra Cantore tidak bernasib baik dalam hal ini kerana dia tidak mempunyai akaun media sosialnya.

Kehidupan dan pendidikan awal Tamra Cantore:

Tamra Cantore belum mendedahkan apa-apa mengenai kehidupan awalnya kecuali dia dibesarkan dalam keluarga kelas menengah. Dia belum memberitahu apa-apa mengenai ibu bapanya. Juga, tidak diketahui sama ada dia satu-satunya anak orang tuanya atau dia mempunyai adik beradik.

Semua yang terkenal tentang pendidikannya adalah bahawa dia mendapat gelar dalam bidang Broadcast Journalism dari University Of California pada tahun 1989. Dan selepas itu, dia secara langsung mula membuat kerjayanya dan membuat namanya bersinar dalam bidang Kewartawanan.

Kehidupan dan kerjaya profesional Tamra Cantore:

Tidak lama setelah menamatkan pengajiannya, Tamra memutuskan untuk fokus pada kariernya. Pada usia 21 tahun, dia memulakan kariernya bekerja di saluran cuaca sebagai personaliti di udara.

Dia juga memberikan khidmat untuk pelbagai saluran TV. Dia biasa menulis dan membuat liputan banyak peristiwa seperti peristiwa politik, maklumat ekonomi dan cuaca. Salah satu fasa penting dalam kariernya adalah menjadi liputan berita mengenai perang antara Jordan dan Palestin. Tidak lama selepas itu, dia mendapat jawatan sebagai wartawan untuk TWC. Tamra kemudian mendahului kariernya dengan bekerja sebagai wartawan berita untuk TWC pada siaran berita biasa pada waktu malam. Juga, dia terpilih untuk menganjurkan rancangan bual bicara 2 jam di saluran yang sama seminggu sekali. Selain itu, dia juga pernah bekerja sebagai eksekutif telekomunikasi. Dia kemudian, berhenti dari pekerjaannya ketika dia didiagnosis menghidap penyakit Parkinson.

:arrow_down: Di bawah ini kisah Tamra Cantore diceritakan dengan kata-katanya sendiri dalam video ini.

Tamra Cantore menderita penyakit Parkinson:

Wartawan terkenal Tamra didiagnosis menghidap penyakit Parkinson pada awal tahun 1997. Berita sedih ini disebarkan kepada orang ramai pada hari ulang tahunnya yang ke-40. Penyakit Parkinson adalah sejenis penyakit di mana pesakit tidak dapat dirawat dengan baik.

Ia adalah gangguan saraf di mana pergerakan badan terjejas. Ini adalah masa yang sukar bagi Tamra tetapi dia tidak menyerah. Dia tidak membiarkan penyakit itu mengendalikannya dan menjadi rintangan dalam kejayaan profesional dan kehidupan pribadinya.

Dia memberikan perhatian yang sama kepada keluarganya dan berusaha untuk memenuhi semua tanggungjawabnya. Dia tidak sembuh dari penyakit Parkinson dan masih, dia melakukan yang terbaik untuk meningkatkan kesedaran mengenainya.

Pasukan Cantore:

Setelah menderita penyakit Parkinson, Tamra memutuskan untuk menubuhkan sebuah organisasi yang harus berusaha untuk meningkatkan kesedaran mengenai penyakit Parkinson dan harus berfungsi untuk kesejahteraan orang. Dalam hal ini, dia menubuhkan sebuah organisasi pada tahun 2000 yang diberi nama Cantore, dan bekerja keras untuk kejayaannya dan mencapai tujuannya.

Nasib baik dia sangat berjaya memenuhi rancangan dan dasar organisasi serta mendapat sokongan hebat dari organisasi lain termasuk Parkinson Unity Walk dan yayasan Michael J.Fox.

Kehidupan berkahwin Tamra Cantore:

Sebagai selebriti televisyen yang popular, semua orang sangat berminat untuk mengetahui tentang kehidupan berkahwin dan suaminya. Pada masa ini, Tamra Cantore masih bujang dan menjalani kehidupan yang damai dengan anak-anaknya.

Namun, sebelum ini dia berkahwin dengan teman lelakinya yang sudah lama Jim Cantore yang merupakan ahli meteorologi Amerika yang terkenal dan mempunyai nama yang hebat dalam bidang kewartawanan. Tamra dan Jim bertemu untuk pertama kalinya pada awal 1980-an di mana mereka berdua bekerja untuk pasukan pengurusan, dan setelah berpacaran selama beberapa tahun, pasangan itu mengikat hubungan pada tahun 1990.

Mereka mempunyai perkahwinan yang indah dan mewah tetapi sayangnya, tarikh dan tempat sebenar perkahwinan mereka belum diketahui. Mereka telah menghabiskan masa yang sangat indah dan menyenangkan antara satu sama lain selama hampir 2 dekad. Mereka dikurniakan 2 anak dari perkahwinan mereka.

Tetapi, walaupun bersenang-senang antara satu sama lain, hubungan mereka tidak kekal selamanya dan pasangan itu memutuskan untuk berpisah. Pada tahun 2007 mereka secara rasmi bercerai. Sehingga kini, tidak ada yang menyatakan alasan sebenar perceraian mereka dan kedua-duanya menjalani kehidupan yang menggembirakan, secara terpisah.

Namun, pada masa itu, ada beberapa khabar angin bahawa alasan perceraian mereka adalah hubungan cinta Jim Cantore dengan seorang wanita yang tidak dikenali di Mississippi. Namun, walaupun bercerai, mereka saling memahami mengenai kesihatan dan asuhan anak-anak mereka.

Anak-anak Tamra Cantore:

Tamra dikurniakan dua anak dari perkahwinannya dengan Jim Cantore. Dia mempunyai seorang anak lelaki, Ben Cantore, dan seorang anak perempuannya, Christin Cantore. Anak perempuan mereka Christin Cantore adalah anak tertua mereka dan dilahirkan pada tahun 1993. Anak bongsu mereka Ben Cantore dilahirkan pada tahun 1995.

Setelah bercerai, dia mendapat hak penjagaan anak-anaknya dan sekarang tinggal bersama mereka. Malangnya, Ben dan Christin menderita gangguan kromosom. Mereka menderita sindrom rapuh-X yang merupakan gangguan genetik dan menyebabkan kecacatan intelektual. Gangguan ini secara perlahan dan perlahan mengganggu pertumbuhan mereka.

Walaupun anaknya, Ben, menunjukkan gejala autisme yang biasa pada saat diagnosis, ia dikenal pasti menderita kromosom X yang patah. Sebaliknya, anak perempuannya tidak menunjukkan simptom serupa tetapi dia juga dilaporkan menderita penyakit yang sama semasa diagnosis. Tamra Cantore mengalami masa yang sangat sukar walaupun dia bersama dengan anak-anaknya dan telah menderita penyakit yang begitu serius.

Juga, itu adalah masa yang sukar bagi Jim Cantore. Walaupun anak-anaknya memerlukan perhatian dan perawatan yang lebih banyak dibandingkan dengan anak-anak normal, Tamra Cantore sangat berhati-hati dan peka terhadap kesihatan anak-anaknya.

Ringkasan: :writing_hand: Tamra Cantore adalah wartawan terkenal dan berbakat yang pernah bekerja di saluran TWC dan merupakan pengasas Team Cantore. Dia didiagnosis menghidap penyakit Parkinson pada usia 40-an. Dia berkahwin dengan Jim Cantore dan bercerai setelah hampir dua dekad perkahwinannya. Dia mempunyai dua orang anak yang menderita gangguan genetik. Nilai bersihnya sekitar $ 3.5 dolar. Dia tidak menggunakan media sosial.

Soalan Lazim: :question:

Berikut adalah beberapa soalan lazim yang ingin diketahui oleh peminat Tamra Cantore dan ia adalah seperti berikut.

1. Mengapa Tamra Cantore bercerai?

Tamra Cantore bercerai dengan bekas suaminya kerana khabar angin tersebar bahawa suaminya Jim Cantore mempunyai hubungan sulit dengan wanita lain yang tidak bernama dan mereka berpisah kerana jurang antara mereka ketika Tamra pergi untuk temu janji dan terapi.

2. Apakah penyakit Parkinson?

Pada dasarnya, ini adalah gangguan sistem saraf di mana ia mempengaruhi pergerakan badan anda ketika penyakit ini berlanjutan, orang yang mengalami penyakit ini mungkin mengalami kesukaran untuk bercakap dan berjalan, dll.

3. Apa yang sedang dilakukan Jim Cantore?

Jim Cantore kini melakukan kerja amal dan bekerja di FRAXA, yang merupakan Fragile X Research Foundation dan Parkinson Unity Walk. Jim juga meluangkan waktunya untuk membuat acara Yayasan Make-a-Wish di seluruh negara.

Kesimpulan::books:

Ini adalah tugas yang sukar untuk memenuhi semua tanggungjawab anda ketika anda menderita penyakit serius. Tetapi Tamra Cantore melakukan ini dengan baik. Dia dilaporkan menderita penyakit Parkinson pada usia 40 dan masih belum sembuh. Tetapi, dia tidak menyerah pada kehidupan profesional dan peribadinya. Dia selalu bekerja keras.

Artikel berkaitan:

1. Raja Marieangela

2. Bapa Robert Ri`chard

3. Rakan David Bromstad