Guru dalam bahasa Latin adalah "Magister" jika ada guru lelaki, dan " Magistra " jika ada guru wanita. Bahasa Latin adalah bahasa Yunani kuno dan terpelintir, dan guru Latin akan menjadi ahli dalam bahasa Rom kuno. Terdapat lebih dari 20 negara Latin , jadi terdapat banyak pembelajaran dan pengajaran bahasa Latin.

Faktor-faktor yang mempengaruhi arahan guru dalam bahasa Latin

Suasana bilik sekolah dilengkapi dengan sekumpulan harapan untuk setiap pelajar dan guru dalam bahasa Latin . Setelah merancang kurikulum bahasa Latin, para pendidik harus menyedari harapan institusi kerana keterbatasan praktik di sekolah. Oleh itu, walaupun terdapat niat yang paling mudah bagi pemerolehan Bahasa Kedua dan pedagogi pelajar. Teori yang dikembangkan pada selang waktu "menara gading" domain biasanya tidak dapat diterapkan secara langsung pada selang waktu sistem kuliah di mana sahaja sebahagian besar unit kawasan pelajar bahasa terdedah kepada L2.

Malah penilaian standard yang disediakan oleh organisasi seperti CollegeBoard sangat menggalakkan metodologi linguistik dan Terjemahan sinkronik untuk pelajar kolej menunjukkan prestasi yang baik. Suasana, bahan, dan tujuan institusi membatasi perkadaran kebebasan akademik yang harus dipaksa untuk menjalankan kategori dan menggayakan kurikulum mereka. Ini tidak semestinya mengatakan bahawa pendidikan Latin sistematik atau seragam, bahkan di seluruh Amerika Syarikat. Sekiranya maklum balas yang dikumpulkan dari unit kawasan tinjauan yang disebutkan sebelumnya menunjukkan, adalah satu cabaran untuk mencari dua bilik sekolah yang dilakukan secara homogen.

Unit bidang akademik Latin hari ini banyak mencipta dari sebelumnya. Daripada membiarkan diri mereka dibatasi oleh tekanan institusi seperti itu, cengkaman unit bidang pendidik mempunyai pelbagai tujuan dan pelbagai strategi penglibatan. Mencari cara menarik perhatian untuk menuturkan setiap data linguistik dan budaya dan berkongsi teknik mereka dengan pengajar alternatif, agensi PBB mempunyai minat yang sama untuk pengajaran dan pembelajaran.

Pilihan dana untuk guru dalam bahasa Latin:

Memenuhi kehendak untuk pensijilan akan mahal. Namun demikian, terdapat berbagai sumber pendanaan. Anda pasti mendapat wang tunai sekiranya anda berhasrat untuk menunjukkannya. Berikut adalah unit sumber sejumlah sumber:

Persatuan Klasik pusat Barat dan Selatan menawarkan biasiswa kepada pelajar yang melatih untuk menjadi ahli akademik Latin. Yank Classical League menawarkan biasiswa setahun sekali kepada pelajar untuk mengajar bahasa Latin. Surat Eta, institusi Klasik nasional, menawarkan biasiswa kepada anggotanya unit latihan badan PBB untuk menunjukkan bahasa Latin.

Persatuan Pengajian Klasik (sebelum ini Persatuan disiplin humanistik yank) menawarkan Anugerah bimbingan Pengajaran Zeph Stewart Latin bagi mereka yang mencari sijil pengajaran dalam bahasa Latin. Persatuan Pengajian Klasik juga mengekalkan halaman yang menyenaraikan pelbagai sumber pendanaan untuk golongan klasik dalam setiap tahap bimbingan dan kerjaya mereka.

Pendidikan Bahasa Latin

Sepanjang sejarah Eropah, pendidikan ijazah bersekutu dalam kelas klasik dianggap penting bagi orang-orang yang perlu mengikuti lingkaran celik huruf. Pengajaran dalam bahasa Latin adalah aspek penting. Di dunia sekarang, pelbagai pelajar Latin yang besar di AS belajar dari Wheelock's Latin: The Classic Introductory Latin Course yang menyokong Pengarang Kuno. Buku ini, pertama kali diturunkan pada tahun 1956, ditulis oleh Frederic M. Wheelock, sebuah agensi Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu yang menerima PhD dari Universiti Harvard. Wheelock's Latin telah menjadi teks berkualiti untuk beberapa kursus bahasa pengantar yank.

Gerakan Living Latin cuba menunjukkan bahasa Latin dengan cara yang sama seperti yang diperintahkan oleh unit kawasan bahasa hidup kepada setiap pertuturan dan komunikasi. Ia boleh didapati di metropolis dan di beberapa tempat di AS, seperti University of Bluegrass State dan Iowa State University. The British Cambridge Press mungkin menjadi penyedia utama buku teks Latin untuk semua peringkat, seperti siri Cambridge Latin Course. Ini secara bersamaan mengungkapkan subseri teks kanak-kanak dalam bahasa Latin oleh Bell & Forte yang menceritakan pengembaraan tetikus yang dikenali sebagai Minimus.

Di UK, Persatuan Klasik mendorong kajian kuno melalui pelbagai menunjukkan bahawa, seperti penerbitan dan pemberian. University of Cambridge, Open University, pelbagai fakulti freelance yang berprestij, misalnya, Eton, Harrow, fakulti Haberdashers 'Aske's Boys', fakulti perniagaan Taylors, dan Rugby, dan oleh itu Program Latin / Via Facilis, London - amal berdasarkan, jalankan kursus bahasa Latin.

Di AS dan di negara-negara Amerika Utara, Liga klasik yank menyokong setiap usaha untuk mempelajari klasik. Anak syarikatnya merangkul Liga Klasik Junior Nasional (dengan jumlah anggota yang hampir 50,000), yang memberi inspirasi kepada pelajar sekolah menengah untuk mengikuti bahasa Latin. Oleh itu, Liga Klasik Senior Nasional memberi inspirasi kepada pelajar untuk meneruskan pengajian klasik ke fakulti. Liga ini juga menaja komunikasi Latin Nasional. Classicist Madonna Beard menulis dalam Times Literary Supplement pada tahun 2006 bahawa penjelasan untuk belajar bahasa Latin disebabkan oleh apa yang ditulis di dalamnya.

Perkara Yang Boleh Dilihat Guru Dalam Bahasa Latin

Anda mesti melihat item dalam guru dalam bahasa Latin:

  • Mampu mendapatkan idea tertentu secara bertulis dan lisan

  • Fasih berbahasa Latin

  • Selesa dengan selok-belok bahasa dan sejarah

  • Bergaul dan senang diajak bercakap

  • Berfikir untuk berinteraksi dengan individu dari pelbagai latar belakang

  • Berkelayakan dengan ijazah klasik atau bidang yang berkaitan dengan pendidikan

  • Sabar dan berkebolehan

  • Mahir memotivasi dan memprovokasi pelajar

  • Teratur dan berhati-hati mengenai pengurusan masa

  • Dikhaskan untuk belajar

Petua untuk menjadi guru dalam bahasa Latin.

Untuk sekolah swasta:

  1. Mengambil jumlah maksimum Latin yang dapat dicapai. MA ijazah bersekutu tidak diperlukan; namun, ia biasanya menawarkan "leg up" setelah mencari pekerjaan.

  2. Sebagai budak kolej, anda akan dapat menamatkan MA ijazah bersekutu dalam Klasik dalam satu tahun jika anda mengikuti kursus yang sesuai (termasuk kursus bahasa Yunani lanjutan yang dikaitkan dengan kelas Klasik 502 atau 510) sebagai budak kolej.

Untuk sekolah awam:

  1. Mengambil jumlah maksimum Latin yang dapat dicapai (jumlah kredit yang diperlukan berbeza dari negeri ke negeri; di Missouri, ia adalah tiga puluh jam).

  2. Lengkapkan program pensijilan pengajaran.

Mengenai Guru dalam pilihan Persijilan Latin

Lengkapkan ijazah dalam aktiviti pendidikan di sisi BA anda dalam Klasik melalui Jabatan Pendidikan WashU. Pastikan untuk berjumpa dengan perunding ijazah bersekutu dalam pendidikan seperti yang telah lama dicapai.

Teruskan sebaik sahaja BA anda untuk MAT peringkat ijazah dalam Klasik di Washington University. Ini mungkin memberi anda permulaan yang baik, namun, perhatikan bahawa ia mahal. Lengkapkan gelar bersekutu MAT di universiti lain. Terdapat kawasan pelbagai program yang sangat baik dalam pelbagai komponen negara.

Antara unit kawasan yang paling mudah adalah University of Massachusetts (Amherst) dan University of Georgia (termasuk program musim panas dan dalam talian). Sebilangan program ini dapat memperoleh bantuan. Beberapa negeri memberikan pensijilan pengajaran kepada pelajar. Agensi PBB telah menyelesaikan Program Teach for America .

Mengenai Bahasa Latin

Bahasa Latin adalah bahasa klasik ke bahagian Itali dari bahasa Indo-Eropah. Bahasa Latin pada mulanya dituturkan di ruang sekitar Rom, yang disebut wilayah Itali. Melalui kemampuan republik itu, bahasa itu menjadi bahasa dominan di sebuah negara Eropah , dan setelah itu di seluruh kerajaan barat, sebelum akhirnya berubah menjadi komunikasi linguistik. Bahasa Latin telah menyumbangkan beberapa perkataan untuk bahasa negara. Secara khusus, unit luas akar Latin (dan Yunani Kuno) digunakan dalam perihalan Inggeris mengenai teologi, sains, perubatan, dan undang-undang.

Bahasa Latin mungkin merupakan bahasa yang sangat terpesong, dengan tiga jantina yang berbeza, enam atau tujuh kata benda, lima deklarasi, empat kata kerja, enam kata, tiga orang, tiga suasana hati, dua suara, aspek 2 atau 3, dan dua angka. Huruf Latin berasal dari huruf Etruscan dan Yunani dan akhirnya dari abjad Phoenicia.

Sejarah Bahasa Latin

Beberapa fasa sejarah bahasa dikenali, dibezakan oleh variasi halus dalam perbendaharaan kata, penggunaan, ejaan, morfologi , dan sintaksis. Tidak ada peraturan klasifikasi yang berat dan cepat; {berbeza | berbeza sama sekali} pelajar menekankan pilihan lain. Akibatnya, daftar ini mempunyai varian, juga sebagai nama yang berbeza.

Sebagai tambahan kepada fasa sejarah, iman Latin merujuk kepada reka bentuk yang digunakan oleh para penulis Gereja Katolik Rom dari Zaman Akhir Akhir dan seterusnya, juga oleh para pelajar Protestan. Setelah Empayar Barat jatuh pada tahun 476 dan kerajaan Jerman menggantikannya, orang-orang Jerman menggunakan bahasa Latin sebagai bahasa , sangat sesuai untuk undang-undang dan alternatif, banyak penggunaan formal.

Peluang untuk Guru dalam bahasa Latin di Amerika Syarikat

Sekiranya anda terpesona dengan mengikuti karier sebagai guru sekolah menengah dalam bahasa Latin , di sini mengukur sebilangan organisasi yang dapat dibayangkan. Terdapat kekurangan guru sekolah rendah dan sekolah menengah dalam bahasa Latin di Amerika Syarikat. Oleh itu, anda mesti dapat mewujudkan pekerjaan pintar sekiranya anda meluangkan masa untuk meneliti pilihan. Berikut adalah senarai tempat di AS di mana sahaja anda akan mendapat pekerjaan sebagai guru dalam bahasa Latin :

  1. Perikatan untuk Pendidikan Katolik (ACE)

  2. Penempatan Pendidik Cal-West

  3. PERTANDINGAN Kediaman Guru

  4. Liga Klasik Amerika

  5. Persatuan nasional kolej bebas

  6. Ajar untuk Amerika

  7. Akademi Hati Hebat

  8. Agensi akademik selatan

  9. Jawatankuasa Nasional untuk Latin dan Yunani

  10. Persatuan kolej bebas di Amerika Tengah

  11. Penempatan kolej Carney, Sandoe dan Associates

  12. Persatuan Klasik negara Eropah terkini

Penggunaan Bahasa Latin Keagamaan

Organisasi terbesar yang mengekalkan bahasa Latin dalam konteks rasmi dan separa rasmi adalah gereja Kristian. Gereja Kristian mengharuskan Misa ditadbir dalam bahasa Latin hingga Majlis Kediaman Kedua 1962–1965, yang memungkinkan penggunaan bahasa vernakular. Bahasa Latin tetap menjadi bahasa upacara Rom. Massa Tridentine (juga disebut Massa Latin kuno yang luar biasa) adalah bahasa Latin.

Walaupun Misa Paul VI (juga disebut jenis biasa atau Novus Ordo) biasanya dirayakan dalam bahasa vernakular asli, ia mungkin dituduh dalam bahasa Latin, sebagian atau keseluruhan, terutama pada pertemuan dwibahasa. Ini adalah bahasa rasmi untuk melihat, bahasa pertama jurnal awamnya, Acta Apostolicae Sedis, dan bahasa operasi Roman Rota. Citta del Vaticano adalah rumah mesin mesin tunai sepenuhnya di dunia yang menawarkan arahan dalam bahasa Latin. di dalam universiti-universiti pontifikal, kursus pascasiswazah ukuran undang-undang yang disekolah dalam bahasa Latin, dan kertas ukuran yang ditulis dalam bahasa yang sama.

Dalam Perjanjian Anglikan, setelah penerbitan Buku Doa Bersama 1559, edisi Latin dicetak pada tahun 1560 untuk digunakan di universiti seperti Oxford dan oleh itu "sekolah awam" (akademi peribadi Inggeris) yang terkemuka, di mana sahaja liturgi masih ada dibenarkan dijalankan dalam bahasa Latin. Terdapat banyak terjemahan Latin sejak dan edisi Latin dari Buku Doa Bersama Amerika Syarikat 1979 di Amerika.

Soalan Lazim

1 - Apakah kata dasar guru?

Kata nama guru berasal dari kata kerja 'mengajar', yang berasal dari Old English, telah digunakan dalam bahasa Inggeris sejak abad kesembilan, dan dijelaskan dengan kata-kata yang serupa dalam bahasa Jerman yang berbeza.

2 - Tahap apa yang harus seseorang mengajar bahasa Latin?

Ijazah sarjana muda adalah bahawa permintaan akademik minimum untuk mendapat kelebihan sebagai guru sekolah menengah. Untuk menunjukkan bahasa Latin, anda perlu melengkapkan kurikulum sarjana, sarjana atau sarjana dalam bahasa Latin, pengajian klasik atau pendidikan bahasa asing dengan pengkhususan bahasa Latin.

3 - Apa itu Docere?

Docere boleh menjadi perkataan Latin yang bermaksud memberi pengajaran, pengajaran, atau cara. Cicero 1st memperkenalkan istilah ini dalam bukunya Diamond State Oratore. Dia menggambarkan ini sebagai 'mengajar, menggembirakan dan bergerak.'

4 - Apa itu guru Latin?

Sebagai guru bahasa Latin, anda mungkin menjadi Associate dalam bidang profesional Kejururawatan dalam bahasa Rom Purba. Walau bagaimanapun, beberapa kolej awam menyediakan kategori bahasa Latin kepada pelajar sebagai Associate in Nursing electives. Di peringkat universiti, ukuran akademik Latin disebut sebagai profesor klasik.

5 - Adakah bahasa Latin bahasa awal?

Bahasa Latin pada mulanya dituturkan di ruang sekitar Rom, yang disebut wilayah Itali. Melalui kemudahan republik itu, bahasa itu menjadi bahasa dominan di negara Eropah, dan setelah itu di seluruh Empayar Rom barat, sebelum akhirnya berubah menjadi komunikasi linguistik.

6- Apakah tiga bentuk pengetahuan pensyarah?

Dalam menarik perhatian kepada kebutuhan untuk memperhatikan peranan data isi dalam pengajaran, Shulman pada tahun 1986 membedakan 3 jenis data kandungan: pengetahuan kandungan bahan subjek, data isi pedagogi, dan data info.

7- Siapa yang mengarahkan guru sekolah rendah?

Tentu saja, jika kita cenderung mempercayai mitologi klasik, memang Tuhan Chiron World Health Organization mengarahkan guru utama, kerana Centaurus terkenal dengan bakatnya untuk menyampaikan data.

8 - Adakah mana-mana negara masih boleh bertutur dalam bahasa Latin?

Bahasa Latin terus menjadi bahasa rasmi 1 negara berdaulat yang diiktiraf di peringkat antarabangsa - pusat bandar. sehingga tahap pusat bandar mempunyai bahasa calon politik , bahasa Itali

9 - Adakah Yunani atau Latin lebih tua?

Bahasa Yunani lebih tua daripada bahasa Latin atau Cina. Bahasa Cina lebih tua daripada bahasa Latin walaupun, dan lebih banyak digunakan. Petikan dari wiki: Bahasa Yunani adalah tahap sejarah dalam perkembangan bahasa Yunani yang merangkumi bahasa kuno

10 - Adakah Latin sukar belajar?

Sekiranya anda tidak dapat mengikuti program rendaman musim panas Latin, anda akan sukar untuk melibatkan diri dalam bahasa Latin; tetapi, bahasa Latin pada dasarnya tidak lebih tahan lama daripada bahasa yang bergaya dan akan lebih mudah diberitahu oleh beberapa orang daripada bahasa gadis Latin, seperti Perancis atau Itali

Kesimpulannya

Pembelajaran dan pengajaran dalam bahasa Latin meliputi masa lalu yang dibuat dengan inkuiri dan inovasi. Walaupun beberapa orang berpendapat bahasa Latin sebagai subjek yang berlebihan dan pemerhatian yang stagnan, para pendidik hari ini membuktikan ini salah. Bilik-bilik sekolah menengah dan menengah yang paling baru berukuran penuh semangat dan inventif dalam amalan mereka, yang mengkhususkan diri dalam mengambil bahagian dalam pelajar dan tindakan manusia yang dilihat oleh ahli akademik kerana aspek guru yang paling penting dalam bahasa Latin . Dalam pencarian mereka untuk praktik ekonomi dan kebangkitan semula, ahli akademik mengukur dan mengadaptasi teori Pemerolehan Bahasa Kedua agar sesuai dengan keinginan dan tujuan sebenar bilik Latin.

Walaupun variasi falsafah mungkin merupakan masalah yang tidak dapat diterima oleh para akademik dan pelajar Latin, kita cenderung untuk berkongsi tujuan akhir yang setara: melayani pelajar kita untuk belajar dan mencintai bahasa Latin. Setiap guru dalam bahasa Latin mempunyai kepercayaan tersendiri mengenai apa yang akan dan akan diperoleh oleh pelajar dari pengalaman; beroperasi dengan pertubuhan mereka dan rakan pendidik, ahli akademik dalam bahasa Latin akan menggayakan kurikulum Latin yang memenuhi keinginan dan matlamat individu program dan pelajarnya.

artikel berkaitan

Puer Latin Berapa banyak yang dibuat oleh guru yoga?