Telekomunikasi,

Definisi Telekomunikasi:

  1. Komunikasi jarak jauh melalui kabel, telegraf, telefon, atau penyiaran.

  2. Sains dan teknologi yang berkaitan, secara umum, dengan komunikasi pada jarak jauh. Sistem telekomunikasi memerlukan pemancar analog atau digital, penerima yang serasi, dan sambungan fizikal (kabel atau wayar) atau bukan fizikal (tanpa wayar).

Bagaimana menggunakan Telekomunikasi dalam ayat?

  1. Terdapat banyak pekerjaan yang ditawarkan di pameran pekerjaan pada musim sejuk ini dan banyak dari mereka berada di bidang telekomunikasi.
  2. Dalam dunia teknologi tinggi masa kini, adalah mustahak syarikat anda berjaya menggunakan telekomunikasi untuk terus mengikuti perkembangan.
  3. Berkat internet dan teknologi, banyak orang lebih suka telekomunikasi berbanding dengan komunikasi secara langsung dan bersemuka.
  4. Telekomunikasi digital banyak mengesyorkannya.

Makna Telekomunikasi & Definisi Telekomunikasi

Telekomunikasi ,

Apa itu Telekomunikasi?

Tidak dikenali sebagai telekomunikasi. Komunikasi jarak jauh melalui telefon, e-mel, dll.

Sistem yang membolehkan pertukaran maklumat (data) antara terminal dan komputer. Penghantaran dilakukan melalui talian telefon atau gelombang mikro satelit. Telekomunikasi memerlukan penukaran data yang disimpan dalam komputer menjadi kod magnetik (komputer) pada kaset atau cakera menjadi kod audio untuk dihantar melalui talian telefon. Proses ini semestinya di akhir penerimaan. Kod telefon (kod loceng) harus ditukar kembali ke kod komputer supaya dapat difahami oleh unit penerima. Data dapat dipindahkan dari satu komputer ke komputer lain atau dari satu terminal ke terminal lain. Kod komputer diubah menjadi kod bunyi (atau sebaliknya) oleh peranti yang disebut modem (modulator-demodulator), yang mampu melakukan pengekodan atau pengekodan bergantung pada arah aliran data. Diperlukan dua unit modem, satu di masing-masing, untuk menukar kod komputer menjadi kod bip untuk penghantaran dan yang lain untuk menerjemahkan kod bip menjadi kod komputer sehingga dapat difahami di hujung penerima.

Makna Telekomunikasi

  1. Komunikasi jarak jauh melalui kabel, telegraf, telefon atau radio.

Kalimat Telekomunikasi

  1. Telekomunikasi digital mempunyai banyak cadangan