Terima kasih banyak digunakan untuk menunjukkan rasa terima kasih yang besar kepada seseorang. Seperti dalam harian kami, kami sering mengucapkan "Terima kasih banyak atas bantuan anda" kepada orang-orang yang membantu kami dalam apa jua pekerjaan kami. Terima kasih banyak secara tidak formal dan semula jadi. Ia juga digunakan dalam Bahasa Inggeris Amerika untuk mengolok-olokkan apa yang dikatakan atau dilakukan oleh orang lain.

Terima kasih

7 Cara untuk mengucapkan Terima kasih banyak dalam Bahasa Inggeris

'Terima kasih' adalah salah satu ungkapan utama yang dipelajari oleh individu ketika mereka mula belajar bahasa Inggeris. Kadang-kadang, sekadar 'terima kasih' asas tidak mencukupi untuk menunjukkan rasa terima kasih anda sepenuhnya. Gunakan lima cara berbeza untuk mengucapkan Terima kasih banyak dalam Bahasa Inggeris untuk menunjukkan kepada rakan anda betapa menghargainya anda.

Terima kasih kerana melabuhkan punggung saya

Apabila seseorang sering menolong anda pada waktu sukar, anda boleh mengatakannya. Ungkapan yang setanding yang anda boleh cuba ialah “Terima kasih kerana mencari saya” Artikulasi ini berguna untuk menyatakan rasa terima kasih kepada individu yang telah menyokong anda dalam jangka masa yang panjang dalam hidup anda.

Ini bermakna banyak bagi saya

Apabila individu menolong anda, apa yang kelihatan seolah-olah tugas yang mudah bagi mereka benar-benar boleh memberi perbezaan besar kepada anda. Sekiranya demikian, ingatkan individu betapa pentingnya bantuan mereka dengan mengatakan "Ini sangat bermakna bagi saya."

Oleh itu, apabila seseorang menolong anda, fikirkan dua kali tentang apa yang akan anda katakan kepada mereka dan pastikan untuk menunjukkan rasa terima kasih anda dengan tepat.

Terima kasih kerana menjadi Bintang yang begitu hebat

Apabila seseorang benar-benar telah menolong anda keluar dari masa yang sukar, terutama dengan menggunakan sifat atau sifat yang luar biasa, anda dapat menggunakan ungkapan ini. Bintang adalah individu yang sangat luar biasa atau luar biasa, jadi pastikan untuk menggunakan ungkapan ini jika anda betul-betul bermaksud !

Saya berhutang dengan awak!

Apabila seseorang menolong anda, penting untuk memberitahu mereka bahawa anda juga akan menolong mereka sekiranya mereka berada dalam keadaan sukar. Katakan "Aku berhutang padamu" atau "Aku berhutang padamu" untuk memberitahu rakan kamu bahawa kamu akan mengganti kebaikan mereka cepat atau lambat.

Saya tidak dapat melakukannya tanpa anda

Sekiranya seseorang telah mendasar dalam membantu anda mencapai sesuatu, beritahu mereka betapa pentingnya mereka. Mengakui pertolongan seseorang akan membuat mereka merasa luar biasa dan membiarkan mereka menyedari bahawa anda cuba mengambil semua kredit itu sendiri.

Terima kasih banyak atas kerja anda dalam hal ini

Siapa yang tidak akan menghargai penghargaan dan pujian satu-dua? Tunjukkan penghargaan anda dengan menerangkan perkara luar biasa yang mereka lakukan — semakin banyak tweak, semakin baik! "Terima kasih banyak atas ... karya luar biasa anda dalam projek kami. Sebilangan besar pengetahuan mengenai naskah saya ... kata-kata baik selama masa yang menyusahkan ini ..."

Saya sangat berterima kasih untuk semua perkara yang anda bawa ke meja

Apa yang anda hargai untuk individu ini? "Saya sangat berterima kasih untuk ... rasa humor anda yang luar biasa, dalam keadaan apa pun, ketika keadaan sukar ... cara anda melambung dan mula menyumbang dengan segera ... semua yang anda capai untuk projek ukuran binatang ini.

Ringkasan Terima kasih banyak digunakan secara tidak rasmi untuk menunjukkan penghargaan kepada seseorang. Terdapat banyak cara untuk mengucapkan terima kasih banyak. Terima kasih kerana mendapat punggung saya, saya sangat bersyukur untuk semua yang anda bawa ke meja, Terima kasih banyak atas kerja keras anda dalam hal ini, ini adalah beberapa cara untuk mengucapkan terima kasih dengan betul.

7 Kali apabila anda harus mengucapkan terima kasih banyak

Saya tidak mengatakan "Terima kasih banyak" seperti biasa dan saya ragu bahawa saya satu-satunya.

Memang, saya mula menerima bahawa "Terima kasih banyak" adalah ungkapan yang paling rendah nilai dan kurang digunakan di planet ini. Ini betul dalam hampir semua keadaan dan itu adalah reaksi yang lebih baik daripada kebanyakan perkara yang kita katakan. Mari kita bahas 7 keadaan asas ketika kita mengatakan pelbagai perkara, namun harus mengucapkan "Terima kasih banyak" sebagai gantinya.

Ucapkan Terima kasih banyak semasa anda menerima pujian

Kita kadang-kadang merosakkan pujian dengan mempermudah pernyataan atau bertindak terlalu rendah hati. Di dalam, anda mungkin menganggap ini membuat anda tidak kelihatan penting atau egois.

Masalahnya ialah dengan mengalihkan pujian dari pujian yang sahih, anda tidak mengenali individu yang cukup baik untuk mengatakan sesuatu. Hanya dengan mengucapkan "Terima kasih banyak", anda dapat mengenali individu yang membuat pujian dan juga membolehkan anda menghargai masa ini.

Contoh: "Subang anda kelihatan hebat."

  • Bukannya: "Oh, ini anting-anting lama? Saya telah memilikinya selama bertahun-tahun. "
  • Cuba katakan: "Terima kasih. Saya gembira anda menyukainya. "

Ucapkan Terima kasih banyak apabila anda terlambat

Kelewatan adalah yang paling buruk. Ini menyusahkan individu yang terlambat dan tidak sopan bagi individu yang sedang menunggu. Nampaknya aneh untuk mengucapkan terima kasih kepada seseorang kerana menguruskan masalah anda, namun itu sebenarnya reaksi yang tepat. Banyak orang terhuyung-huyung di pintu dan berkata, "Maaf saya terlambat." Masalahnya ialah reaksi ini benar-benar membuat keadaan mengenai anda. Maaf, saya terlambat. Mengucapkan "Terima Kasih" membalikkan keadaan dan mengenali penebusan dosa orang lain yang dibuat dengan menunggu. Terima kasih banyak kerana menunggu.

Contoh: Anda berjalan di pintu 13 minit lewat.

  • Bukannya: "Maaf, saya terlambat. Lalu lintas diluar sana. "

  • Cuba katakan: "Terima kasih atas toleransi anda."

Ucapkan Terima kasih banyak semasa anda menenangkan seseorang

Apabila seseorang menghampiri anda dengan berita buruk, itu mungkin tidak menyenangkan. Anda harus menjadi teman baik, tetapi majoriti tidak mempunyai idea untuk mengatakan apa. Saya sedar saya pernah merasakan jalan itu sebelumnya. Secara berkala, kami percaya adalah pemikiran bijak untuk menambahkan penutup perak pada isu ini. "Memang, apa pun yang anda miliki ..." Apa yang kami abaikan untuk diakui adalah bahawa tidak masalah jika anda tidak mempunyai idea untuk mengatakan apa. Apa yang anda benar-benar perlukan adalah sentiasa ada dan berterima kasih kepada mereka kerana mempercayai anda.

Contoh: Ibu rakan sekerja anda meninggal dunia baru-baru ini.

  • Bukannya: "Sekurang-kurangnya anda mempunyai banyak kenangan indah untuk diteruskan."

  • Cuba katakan: "Terima kasih banyak kerana membincangkannya dengan saya. Saya tahu ini sering kali sukar bagi anda. "

Ucapkan Terima kasih banyak semasa anda menerima maklum balas yang bermanfaat

Maklum balas dapat membantu, namun kami jarang melihatnya. Tidak kira sama ada ini adalah tinjauan persembahan yang tidak menarik dari ketua anda atau e-mel dari pelanggan yang sengsara, respons standard adalah untuk melindungi. Itu memalukan kerana reaksi yang tepat adalah dengan mengatakan, "Terima kasih banyak" dan menggunakan data untuk meningkatkan.

Contoh: “Saya membeli produk anda sebulan yang lalu dan ia sebelumnya rosak. Saya tidak gembira dengan pengalaman ini. "

  • Bukannya: "Bagaimana anda boleh menggunakannya? Kami menjelaskan dalam terma dan syarat kami bahawa item tersebut tidak dimaksudkan untuk berfungsi dalam keadaan tertentu. "

  • Cuba katakan: "Terima kasih banyak kerana membincangkan pertimbangan anda. Harap maklum bahawa kami fokus untuk menjadi lebih baik. Adakah anda bersedia untuk berkongsi lebih banyak pandangan mengenai masalah ini? "

Ucapkan Terima kasih banyak apabila anda menerima kritikan yang tidak adil

Kadang kala kritikan tidak dapat membantu. Ini hanya jahat dan jahat. Saya telah menulis kaedah yang paling mahir untuk menguruskan pembenci sebelumnya, namun mungkin kaedah terbaik adalah dengan hanya mengucapkan terima kasih dan teruskan. Apabila anda mengucapkan terima kasih kepada seseorang kerana menegur anda, dengan cepat membunuh intensiti penegasan mereka. Sekiranya ini bukan masalah serius bagi anda, maka ia tidak boleh berkembang menjadi perbalahan yang lebih besar.

Contoh: "Ini juga boleh menjadi nasihat yang baik untuk magang, namun seseorang yang memahami apa yang mereka lakukan akan menganggap ini sia-sia."

  • Bukannya: "Baiklah, saya menulis ini sebagai permulaan. Ini mungkin mengejutkan, tetapi tidak semua perkara dapat difahami oleh anda. "

  • Cuba katakan: "Terima kasih banyak kerana menyampaikan pandangan anda. Saya akan berusaha untuk memperbaiki lain kali. "

Contoh: "Penegasan anda adalah perkara paling bodoh yang saya teliti sepanjang minggu."

  • Bukannya: "Kamu bodoh. Izinkan saya mendedahkan kepada anda mengapa ..."

  • Cuba katakan: “Terima kasih atas inputnya. Saya sebenarnya masih ada jalan yang panjang. "

Ucapkan "Terima kasih banyak" apabila mana-mana individu memberi anda nasihat yang tidak diminta

Ini kelihatan banyak di gimnasium. Setiap orang mempunyai sentimen mengenai strategi yang seharusnya menyerupai anda. Saya rasa sebilangan besar hanya berusaha untuk menolong, tetapi mendapatkan pandangan seseorang tentang anda ketika anda tidak memintanya boleh menjengkelkan.

Suatu ketika, seseorang menimbulkan cacat cela dalam prosedur jongkok saya dalam video yang saya siarkan dalam talian. Saya bertindak balas dengan sinis bertanya apakah dia mempunyai video tentang dirinya dengan berkesan. Di tempat yang jauh di dalam fikiran saya, saya menjangkakan bahawa jika saya memberitahunya bahawa prosedurnya tidak mengagumkan, maka saya akan berasa lebih baik kerana kenyataan saya juga tidak mengagumkan. Itu adalah tindak balas yang tidak berguna dan melindungi.

Contoh: "Anda tahu, anda harus menahan pinggul sebaik sahaja anda melakukan latihan ini."

Bukannya: “Pemurah sungguh? Adakah anda mempunyai video yang melakukannya sehingga saya dapat melihatnya dengan berkesan? "

Cuba katakan: "Terima kasih banyak atas bantuan."

Ringkasan Ada kalanya seseorang harus mengucapkan terima kasih banyak kepada orang lain. Ucapkan Terima kasih banyak ketika anda menerima pujian, Ucapkan Terima kasih banyak ketika anda menerima kritikan yang tidak adil, Ucapkan Terima kasih banyak ketika anda menerima maklum balas yang bermanfaat. Ini adalah beberapa ketika individu mesti mengucapkan terima kasih banyak.

Soalan Lazim

Berikut adalah beberapa soalan yang sering diajukan:

Adakah terima kasih banyak atau terima kasih banyak?

Setakat ini, ia "banyak." Saya menjangkakan bahawa dalam beberapa tahun "banyak" akan diterima. Setara berlaku untuk "baiklah." Dalam beberapa tahun, ia akan menjadi "baik-baik saja." Bahasa berubah. Selalu mempunyai, secara konsisten akan. Penceramah tidak mempedulikannya, mereka berpendapat bahawa ini menandakan berakhirnya peradaban dan kedatangan kiamat. Namun, tetapi kita bertahan dengan "rime" yang berubah menjadi "sajak."

Bagaimana anda mengucapkan terima kasih kepada seseorang e-mel rasmi?

Terima kasih atas pesanan anda, izinkan saya mengauditnya dan saya akan menghubungi anda.

Dengan penuh perhatian "Saya sangat gembira kerana anda, tuan yang baik, melupakan kesukaran untuk menghantar saya mesej yang cukup memotivasi dan penuh pemikiran. Tolong izinkan saya, jika anda mahu, kesabaran anda yang paling dihargai dan secara ringkas saya akan memberikan reaksi saya yang paling saya hormati. "

Adakah betul untuk mengucapkan terima kasih banyak ?

Terima kasih agak formal. Sekiranya anda perlu menggarisbawahi penghargaan anda, atau bersikap setuju, anda dapat mengucapkan terima kasih yang banyak, terima kasih banyak, atau terima kasih banyak: Terima kasih atas kata-kata baik anda.

Boleh saya ucapkan terima kasih juga?

Dalam keadaan seperti ini - apabila seseorang mengucapkan "terima kasih", namun anda percaya anda harus berterima kasih kepada mereka dengan cara yang sama atau lebih, ya anda boleh mengatakan "terima kasih juga". Namun, reaksi yang lebih normal adalah mengulangi “terima kasih” tetapi dengan menekankan “anda” dengan lantang, untuk menekankan bahawa anda mengembalikan ucapan terima kasih kepada mereka.

Tidak terima kasih tidak sopan?

Dalam alam perkongsian berlebihan ini, mungkin sukar untuk berhenti di "tidak, terima kasih." Rasanya aneh, namun anda akan terbiasa dengannya. Anda tidak bersikap kasar dengan mengatakan "tidak, terima kasih." Sesiapa yang tidak akan mengakuinya bersikap kasar dengan meneliti proses pemikiran anda.

Kesimpulannya

Terima kasih banyak digunakan secara tidak rasmi untuk menunjukkan penghargaan kepada seseorang. Terdapat banyak cara untuk mengucapkan terima kasih banyak. Terima kasih kerana melabuhkan punggung saya, saya sangat bersyukur untuk semua perkara yang anda bawa ke meja, Terima kasih banyak untuk kerja anda dalam hal ini, Ini banyak memberi makna kepada saya, ini adalah beberapa cara untuk mengucapkan terima kasih dengan tepat. Ada kalanya seseorang harus mengucapkan terima kasih banyak kepada orang lain. Ucapkan Terima kasih banyak ketika anda menerima pujian, Ucapkan Terima kasih banyak ketika anda menerima kritikan yang tidak adil, Ucapkan Terima kasih banyak ketika anda menerima maklum balas yang bermanfaat. Ini adalah beberapa ketika individu mesti mengucapkan terima kasih banyak.

Rujukan

https://jamesclear.com/say-thank-you

https://englishlive.ef.com/blog/english-in-the-real-world/5-ways-say-thank-english/