Semakin hitam beri, semakin manis jusnya adalah lagu yang dibuat oleh Kendrick Lamar. Lagu ini dirilis secara terbuka pada 9 Februari 2015 dalam album "To primp a butterfly." 'Semakin hitam beri, semakin manis jusnya' adalah ungkapan yang menunjukkan bahawa bahagian luar sesuatu tidak dapat digunakan untuk mengukur bahagian dalamnya.

Semakin hitam beri, semakin manis jusnya

:eight_pointed_black_star: Semakin hitam beri, semakin manis jusnya (lagu)

:small_red_triangle_down: Fakta pantas

Tarikh Tayangan 9 Februari 2015
Dirakam 2014
Panjang 5:32
Genre Hip hop politik
Label Label Dawg Teratas
Penyumbang dalam pembuatan lagu Kendrick Duckworth, Matthew Samuels, Stephen Kozmeniuk, Ken Lewis, Brent Kolatalo, Jeffrey Campbell, Zale Epstein
Pengeluar Boi-1da, KOZ, Teres Martin.

"The Blacker the Berry" adalah lagu oleh Kendrick Lamar. Ini adalah lagu kedua belas pada album studio ketiganya, To Pimp a Butterfly (2015). Lagu kedua album, "The Blacker the Berry," keluar pada 9 Februari. Lagu ini dinamai karya Wallace Thurman The Blacker the Berry. Boi-1da, Terrace Martin, dan KOZ semuanya muncul. Seorang koir mempersembahkannya.

CD ini juga mengandungi Lalah Hathaway, penyanyi neo-soul. "The Blacker the Berry" memulai debutnya dengan pujian dari pengkritik muzik kontemporari. Ini juga mencetuskan perdebatan mengenai sikap Kendrick Lamar mengenai kesihatan Trayvon Martin yang buruk. Ia memuncak di nombor 66 di Billboard Hot 100. Trek kini telah diperakui Emas oleh RIAA (RIAA).

:small_red_triangle_down: Konflik mengenai lagu "The Blacker the Berry."

Semasa tekanan mendorong saya membunuh nigga yang lebih hitam daripada saya, mengapa saya menangis? Lagu ini mendapat banyak kepingan. Lamar menyerang komuniti kulit hitam. Dalam temu bual dengan MTV News di New York City, Lamar bercakap mengenai solonya, wawancara Billboard, dan pengkritiknya. "Sebilangan orang menganggap ini hanya bercakap dan rap; ini nyata, ”kata Lamar. Sebagai contoh, saya mungkin menyatakan, "Tekanan geng mendorong saya membunuh nigga yang lebih hitam daripada saya." Saya tidak mengatakan bahawa anda berasal dari jalanan. Ketahui siapa saya dan dari mana saya datang sebelum anda memberi komen. Saya telah melihat dan melakukan banyak perkara. Dari mana saya datang, saya telah banyak merosakkan komuniti saya. Oleh itu, pelajari jika anda tidak mengetahuinya dan lihat keseluruhannya. "

:eight_pointed_black_star: Pembuatan "The Blacker the Berry, the Sweet Sice the Juice"

Pembuatan "The Blacker the Berry, the Sweet Man the Juice"

:small_red_triangle_down: Rakaman

Lagu ini ditulis oleh Terrace Martin, penerbit rakaman AS, dan rapper. Selepas sekolah menengah, dia membantu kerjaya sepupunya Snoop Dogg. Bersama dengan albumnya 3ChordFold, Big KRIT mengeluarkan Martin pada tahun 2014. (2013). Dalam temu bual dengan Billboard, Martin membincangkan "The Blacker the Berry", kolaborasinya dengan Kendrick Lamar, dan makna lagu.

Martin mengakhiri rekod dengan lagu jazz, membawa rasa penutupan pada bait ketiganya. Dia mengusahakan susunan bersama Fauntleroy, Hathaway, dan Thundercat, dan Glasper pada bass. Martin telah memfokuskan pada lagu itu dan merasa Lamar merujuk pada keadaan peribadi. Dalam kata-katanya, "ini adalah album penuh semangat yang mesti dibuat, dan ini serupa dengan masa musuh umum." Cakera hitam. Ini adalah catatan yang teduh. Ini adalah album tentang bangga menjadi hitam. Itu membuat saya mengkritik pilihan muziknya. Jeritannya terhadap orang-orang munafik dan kegelapan telah berakhir, dan saya seperti, "Mari kita tenang sedikit, kerana ada kegemparan di sini!"

:small_red_triangle_down: Komposisi

Lagu hip hop politik lima minit 28 saat "The Blacker produksi sinematiknya menentukan komposisi muzik Berry". Lagu ini menampilkan bunyi muzik subversif yang mengingatkan Parlimen-Funkadelic. Mesej asas lagu ini adalah kritikan sosial. Lamar taat. Walaupun kepantasan yang tidak menentu, rapnya menunjukkan perhatian dan kawalan. Garis lurusnya semua dicincang, tidak seperti teknik Lamar yang biasa mengisi garisan dengan suku kata melodi.

"Semakin gelap beri, semakin manis jusnya," muzik dimulakan dengan gelung gelap dan kabur . Dengan rentak keras, Lamar menyatakan dirinya sebagai "munafik terbesar 2015". "Setelah saya selesai," katanya, "saksi akan menjelaskan apa yang saya maksudkan." Sepanjang album, Lamar menghadapi prasangka dan perkauman. Dalam dua lirik pertama, Lamar menangani stereotaip rasisme dan blackface di Amerika, dengan menyebut dirinya "munafik terbesar 2015."

Mengelilingi dirinya dengan teks dari kulitnya dan 'alasan manusia,' Lamar adalah yang paling agresif di "The Blacker the Berry." Semasa dia rants tentang kezaliman kaum, Lamar mengekalkan beliau adat tenang. Suaranya keras dan kasar, berada di antara teriakan dan jeritan, namun kata-katanya bertemu.

:white_square_button: Ringkasan:

Lirik lagu itu mencerminkan pemikiran revolusioner sebelum Lamar selesai. Lamar mengakhiri lagunya dengan menekankan betapa marahnya orang Amerika Afrika jika seorang polis putih membunuh orang kulit hitam sebelum kembali kepada idea hitam-hitam. Pada saat Lamar mendekati Martin, barisnya ditulis, tetapi vokal perlu ditambahkan. Mengetuk Boi-1DA ini gendang berlabuh rentak hip-hop beliau. Pengaturan jazz Martin merangkumi Lalah Hathaway dan James Fauntleroy.

:eight_pointed_black_star: Mengenai konteks lagu - Berwarna hitam Jus lebih manis

Mengenai Song

"The Blacker the Berry" menyimpang dari "promosi cinta diri" sebelumnya oleh Kendrick Lamar dengan pelepasan lagu I, sebuah lagu pada akhir tahun 2014. "The Blacker the Berry" adalah lagu yang meradang, walaupun saya tidak bersalah .

Penerbit muzik Amerika Terrace Martin bekerjasama dengan Robert Glasper, Lalah Hathaway, Thundercat, dan Anna Wise mengikut rentak politik. "Menimbulkan kebencian, ketaksuban, dan kemunafikan ke permukaan," katanya dalam lagu, yang memiliki perasaan yang baik. Para pegawai dihukum dalam liriknya. Chorus menampilkan hebat, yang sebelumnya muncul di album Kanye West 2013 Yeezus.

"The Blacker the Berry" keluar setelah McDaniels dari Run-Darryl DMC mengatakan Kendrick Lamar "terlalu takut" untuk menyatakan kebenaran. "Saya tidak mempercayai teori konspirasi, tetapi orang takut pada anak kecil yang kelihatannya menangani masalah kejiranan yang tulen," katanya kepada The Independent. Penerbit Terrance Martin merasakan perkara yang sama. "Kenyataan ini bergema dengan saya." Saya berbaris, saya sayang saudaramu, dan tidak ada hitam dan hitam, "anda mungkin berkata.

Orang-orang di Los Angeles (atau di tempat lain, tetapi saya bercakap tentang kampung halaman saya) mungkin merasa terintimidasi di stesen minyak. "" Semakin kita menyeberang tudung lain dan saling membunuh, semakin gelap barang yang anda kumpulkan. " Itu bergema dengan saya kerana saya pernah berada dalam situasi ketika saya berbicara tentang cinta , tetapi seorang lelaki tidak mahu mendengarnya. Membicarakan cinta tidak selalu berjaya. "

Tidak pernah, Tetapi bagaimana kita dapat mengharapkan orang lain menilai kita jika kita tidak menghargai diri kita sendiri? Ia bermula di dalam. "Ini bermula di dalam, bukan dengan demonstrasi atau pencurian." Penonton , wartawan, dan sesama rapper, termasuk Azealia Banks, memuji ucapannya sebagai "omong kosong tidak masuk akal yang pernah saya dengar dari seorang lelaki kulit hitam."

:small_red_triangle_down: Prosedur artistik

Lamar dan label rakaman yang berkaitan (Top Dawg, Aftermath, dan Interscope) didakwa menggunakan gambar tanpa izin atau pembayaran pada 10 Julai 2015. Gambar menunjukkan seorang ibu memberi makan dua anak. Cipriani mendakwa dia mengambil tembakan pada 2011 ketika berada di Afrika. Dia mahukan $ 150,000 teliti gambar itu.

:white_square_button: Ringkasan:

"The Blacker the Berry" adalah pembalasan atas komentar Kendrick Lamar mengenai pertunjukan Michael Brown dan kekacauan yang dihasilkan di Ferguson. Dia berkongsi kesedihan Lamar atas kesihatan buruk Michael Brown. "Banyak kejadian," kata Lamar dalam wawancara Billboard ketika ditanya apakah polis pernah menyerangnya. "Tragedi Michael Brown tidak seharusnya terjadi," kata Lamar ketika disoal siasat mengenai penembakan polis Amerika pada tahun 2014.

:eight_pointed_black_star: Kendrick Lamar - Penyanyi semakin hitam beri, semakin manis jusnya

Penyanyi yang lebih hitam beri, semakin manis lagu jusnya

Kendrick Lamar, Erasure adalah artis rap Amerika. Dilahirkan pada tahun 1992, Lamar telah menjadi salah satu rapper paling terkenal dari generasinya sejak 2012. Rapper itu membentuk Black Hippy bersama Ab-Soul, Jay Rock, dan Schoolboy Q.

Good Kid, MAAD City dibebaskan pada tahun 2012. RIAA menjadikannya Platinum (RIAA). Muzik dari filem 'To Pimp a Butterfly (2015). Menurut Metacritic, itu adalah album terbaik dekad ini.

Untitled Koleksi demo Untuk Pimp a Butterfly yang belum pernah dirilis. Selepas (2017), runut suaranya menjadi rekod bukan klasik atau bukan jazz pertama memenangi Hadiah Pulitzer. Dia menulis dan menghasilkan 14 lagu untuk gambar blockbuster Black Panther 2018.

Lamar berasal dari Compton, LA. Setelah merilis filem pertamanya sebagai K-Dot, dia menandatangani kontrak dengan label indie Best Rap Entertainment . Lagu pertamanya pada tahun 2010, Terlalu Dedikasi, membuatnya terkenal. Dia melepaskan Seksyen 80, yang merangkumi "HiiiPoWeR." Tidak lama kemudian, dia bekerjasama dengan banyak artis hip-hop terkenal.

:white_square_button: Ringkasan:

Kendrick Lamar dicalonkan untuk 13 Grammy (2 American Music Awards), 11 MTV Video Music Awards (MVMA), Pulitzer Prize, dan Oscar. Pada MTV pada tahun 2012, dia dinobatkan sebagai "Hottest MC." Masa 100 Orang Paling Berkuasa pada tahun 2016, dia. Ikon Generasi oleh Senat Negeri California pada tahun 2015. No. 500 dalam senarai 500 album terbaik Rolling Stone (2020)

Soalan Lazim - Soalan Lazim

  • :one: Apa maksud beri hitam, semakin manis jusnya?

Menurut beberapa orang, "semakin gelap beri, semakin manis jusnya." Saya menegaskan bahawa semakin gelap badannya, semakin mendalam akarnya. ” - Tupac Shakur Sama sekali tidak rasis. Ini dimaksudkan sebagai pujian . Ini bermaksud bahawa mereka yang mempunyai kulit lebih gelap lebih berkaitan dengan nenek moyang dan masa lalu mereka yang kaya. Selain itu, ini menunjukkan bahawa wanita kulit hitam berkulit gelap lebih ramah, lembut, dan lebih penyayang.

  • :two: Bagaimana anda menggunakan istilah slanga "beri"?

Berry pada awalnya bermaksud satu dolar (atau satu paun), yang menjelaskan mengapa "beri" menjadi istilah sehari-hari yang setanding dengan misai kucing atau lutut lebah - produk atau orang yang luar biasa.

  • :three: Berapakah nilai bersih Kendrick Lamar?

Nilai bersih Kendrick Lamar adalah $ 75 juta pada tahun 2021. Kendrick Lamar adalah rapper Amerika yang sangat terkenal dan telah meningkat pesat melalui peringkat industri muzik untuk menjadi salah satu pemain paling popular di dunia.

  • :four: Adakah Kendrick Lamar menggunakan autotune?

Kendrick Lamar, J Cole, Joey Badass, dan bahkan Gunplay dari MMG menonjol sebagai artis yang tidak menggunakan auto-tune . Walaupun semua orang menggunakan penyesuaian automatik, anda tidak akan tahu siapa siapa.

  • :five: Dari mana beri yang lebih hitam, jusnya lebih manis?

Novel debut Wallace Thurman, The Blacker the Berry: A Novel of Negro Life (1929), diberi judul peribahasa lama bahawa "semakin hitam beri, semakin manis jusnya." Ia adalah satira autobiografi di mana Emma Lou Morgan, protagonis berkulit gelap neurotik, memasukkan prasangka terhadap orang-orang berkulit gelap.

  • :six: Adakah Kendrick Lamar mempunyai anak?

Kendrick Lamar dan tunangannya, Whitney Alford, mendapat ucapan selamat : Menurut Us Weekly, pasangan itu mempunyai bayi perempuan baru hari ini (26 Julai). Lamar, 32, dan Alford, 33, yang bertemu di sekolah menengah dan bertunang sejak April 2015, mengharapkan anak pertama mereka.

  • :seven: Siapa rapper terkaya di dunia?

Kanye West adalah rapper, penulis lagu, penerbit rakaman, pereka fesyen, dan usahawan dari Amerika Syarikat. Dia kini adalah rapper terkaya di dunia, dengan nilai bersih $ 6.6 bilion.

  • :eight: Adakah sukar untuk mencipta muzik?

Tidak, ia cukup mudah. Membuat muzik yang baik boleh menjadi lebih mencabar , dan membuat muzik baru (atau muzik yang tidak biasa dengan usia atau penonton) jauh lebih sukar.

  • :nine: Apakah lagu yang paling kerap dimainkan sepanjang masa?

Menurut senarai ini, lagu yang paling banyak dimainkan adalah "You Lost That Lovin 'Feelin'," yang telah menerima 8 juta drama. Termasuk hanya lagu yang mempunyai sekurang-kurangnya 3 juta saluran udara. Senarai serupa boleh didapati di ClassicBands.com . Menurut artikel itu, Sting mendapat Anugerah BMI untuk "Every Breath You Take," yang telah mengumpulkan lebih dari 15 juta drama radio.

  • :keycap_ten:Berapa banyak perkataan yang mengandungi lagu?

Lagu rap rata-rata berisi antara 400 dan 500 patah perkataan, dengan beberapa lagu melebihi 1,000. Ini jauh lebih banyak daripada genre lain seperti rock atau country , yang rata-rata kurang dari 200 patah perkataan.

:closed_book: Kesimpulannya

Single kedua album ini, semakin hitam beri, semakin manis jusnya, dikeluarkan semasa pergerakan Black Lives Matter. Ini sangat kuat, penuh dengan rujukan penindasan sejarah masyarakat kulit hitam, hubungan kaum masyarakat Amerika, kekejaman polis, sistem hukuman AS, dan kerumitan identiti hitam, untuk beberapa nama. Pengkritik muzik memuji "The Blacker the Berry." Alexis Petridis dari The Guardian memuji kandungan muzik lagu itu, membandingkannya dengan karya Ice Cube, dan memuji penyampaian vokal Lamar. "Lamar terus maju dan menjengukkan kepalanya," katanya, "didorong oleh kemarahan pasca-Ferguson dan terganggu dengan keraguan dan kelayakan diri yang timbul dari mengetahui bahawa setiap pernyataan yang anda buat akan dipisahkan, jika tidak dimusnahkan, di media sosial. "

artikel berkaitan

1. Saya menjadi hitam saya menjadi putih apa yang anda mahukan 2. Berapa Banyak Lagu yang BTS Miliki? 3. Lagu Piala - Cara melakukan Lagu Piala

The Blacker The Berry The Sweet Lebih Jus

Apa maksud pepatah lama ini bahawa semanis buah beri, jus manis.

Sebagai beri manis, jus manis.

apa maksud perkataan ini?

Boleh dikaitkan dengan banyak perkara ... seperti usia dan.

Jawapan 1 ... Ini salah satu daripadanya ... Bung.

Jadi ada yang bermaksud kulit anda akan lebih gelap, anda akan lebih baik tidur ... yang biasanya merujuk kepada lelaki.

Halaman ini dapat membantu anda.

D:

Apa maksud pepatah lama ini bahawa semanis buah beri, jus manis.

Sebagai beri manis, jus manis.

apa maksud perkataan ini?

Bran, beri manis, jus manis. Katakan wanita mempunyai jus Jai Wah yang manis.

Soontobewed mencapai sasaran. Sekiranya, seperti saya, anda dibesarkan di hutan pinus di North Carolina dan jalan-jalan penuh dengan semak beri liar seperti kita, anda akan segera mengetahui bahawa beri terbesar adalah yang paling manis dan anda memakannya. Akan mencari Mereka tidak biasa membakar kek kerana tidak ada yang tersisa: orang mencari campuran strawberi bakar, merah dan ka untuk kek.

Ketika pergerakan kebanggaan berkembang, wajarlah Teluk Ogi (terutama dari selatan) lebih mudah diterima pakai, kerana ia menunjukkan kenyataan yang nyata dan stabil bahawa semakin besar kesalahannya, semakin diinginkan.

Ini bermakna ia bertambah baik seiring bertambahnya usia.

The Blacker The Berry Lebih Manis Jus

Sangat Menarik, Terima kasih kerana berkongsi