DI BARBECUE

Masakan yang terbaik. Barbeku lebih sesuai untuk ikan yang kuat (tuna, bream, bass laut, dll.). Anda tidak membuat skala, agar tetap lembap. Sikat dengan sedikit minyak sebelum dibumbui dengan ramuan dan rempah. Dan yang terpenting, kami menjaga jarak antara bara dan ikan. Semakin tebal. Lebih jauh ia harus dijauhkan dari sumber panas untuk memberi masa untuk memasak di dalam.

Biarkan 1 hingga 2 minit setiap sisi untuk sardin ukuran standard, 5 hingga 8 minit setiap sisi untuk ikan bilis.

DI BAWAH GRIL OVEN

Ianya sangat sesuai untuk ikan kecil atau sederhana (hingga 400 g untuk ketebalan maksimum 2 cm untuk ikan yang dihiris). Panaskan ketuhar anda (panggangan atas). Span dengan tuala kertas, dan lekapkan kulitnya agar tidak pecah.

Gosokkan ikan dengan minyak atau mentega sebelum menyebarkan pada loyang yang tidak lekat atau loyang yang sudah berminyak, dan bakar. Untuk fillet nipis (3 atau 4 minit memasak), letakkan 10 cm dari sumber panas. Untuk ikan yang lebih pekat (utuh atau dihiris), tingkatkan jurang sedikit dan biarkan 8 hingga 10 minit untuk memasak. Jangan putar atau isi.

DALAM OVEN

  • UNTUK IKAN BESAR: Lebih disukai untuk ikan besar. Mereka tidak kering. Rancangkan untuk menambahkan air atau wain putih dan air secara berkala, terutamanya jika ia adalah ikan tanpa lemak (sol, bass laut, dll.). Untuk kepingan besar, panaskan oven anda hingga 180 ° C dan kepingan lebih kecil hingga 200 ° C.
  • FOIL: Kaedah ini mengehadkan bau dan menawarkan daging yang lebih lembut berkat memasak "dalam jusnya." Sangat sesuai untuk smal, fillet, dan kepingan. Gunakan pembungkus kertas silikon atau kertas minyak pilihan anda dan bakar pada suhu 180 ° C.

DITEMUKAN

Sesuai untuk memasak hiasan secara serentak (sayur-sayuran kecil dipotong menjadi kiub, cendawan, kentang). Pikat ikan anda supaya kulit tidak hancur dan letakkan di dalam piring yang berisi jus memasak (bouillon mahkamah, anggur putih, stok ikan, dll.). Bakar pada suhu 220 ° C dan taburkan cecair secara berkala selepas suku pertama jam memasak.

Biarkan dari 15 minit (untuk sebilangan kecil 200 g) hingga 50 minit (untuk sekeping 1.5 kg). Cara lain untuk memasak ikan adalah tongkat ikan di penggoreng udara , lawati pos jika anda ingin mengetahui lebih lanjut.

DALAM PAN

Ini adalah masakan kegemaran semua ikan kembung, fillet, dan stik.

Tepung dan garam sedikit ikan anda. Masak dengan cepat dalam kuali lekat panas dengan sedikit mentega. Sebaik sahaja ia berwarna coklat keemasan di kedua sisi, turunkan api dan masak sehingga daging menjadi sedikit telus dan mudah keluar.

Masak antara 6 hingga 8 minit, bergantung pada ketebalannya.

DALAM MICROWAVE

Masakan cepat terbaik, sesuai untuk ikan putih. Pilih kepingan dengan saiz dan ketebalan yang sama untuk memasak sama rata. Untuk menjaga agar daging tetap lembut, tambahkan beberapa tetes air dan tutup pinggan dengan bungkus plastik. Masa memasak berbeza dari 3 hingga 5 minit.

LANGKAH

Tanpa lemak, mengukus sangat sihat. Ia dilakukan dengan bouillon, stok ikan, atau hanya air. Fillet dan stik mestilah sangat nipis (maksimum 2 hingga 3 cm) dan homogen. Letakkannya dalam satu lapisan di bawah daun salad, di dalam kotak buluh atau bunga aster yang tertutup, tanpa bahagian bawah menyentuh cecair mendidih. Minyak ikan anda pada akhir memasak untuk "memperbaiki" aroma. Memasak selesai apabila daging keluar dengan mudah.

DI MAHKAMAH-BOUILLON

Mod memasak yang membolehkan rasa pekat. Ia harus disediakan untuk ikan dengan daging yang kuat (hake, sol, turbot, dll.).

Buat bouillon pengadilan dalam periuk dengan ukuran yang sesuai dengan mendidih selama 30 minit 2 liter air yang berkaitan dengan cuka wain putih atau wain putih, setengah wortel, tangkai saderi, bawang cincang, garam, lada, dan garni sejambak .

Untuk stik, kepingan, atau ikan kecil, turunkan api hingga mendidih dan rendam dalam kuah selama beberapa minit. Berhati-hati. Masakannya cepat.

Untuk keseluruhan ikan, matikan api dan tunggu kuahnya sejuk. Setelah suam-suam kuku atau sejuk, masukkan ikan anda ke bawah dan perlahankan api hingga mendidih tanpa mendidih. Biarkan 10 minit setiap 500 g dari gegaran pertama.

Sekiranya anda ingin menghidangkan ikan anda dengan sejuk, biarkan ia sejuk di bouillon mahkamah.