Makanan Tomato Untuk Acers

Bolehkah anda memberi makan Acer Tomorite?

| Nasihat. Ikuti arahan pengeluar dan gunakan baja seperti Ikan, Darah & Tulang, Tomorit, Growmore, atau MiracleGro All Purpose untuk membantu pokok anda tumbuh dan bertahan pada musim sejuk.

Juga, makanan apa yang anda beri makan Acer?

Anda juga boleh membersihkan dahan jika Acer tumbuh di tanah yang sangat kering. Ketika memberi makan tanaman anda, saya akan menggunakan baja primer umum pada awal musim bunga yang ditaburkan di sekitar dasar maple. Tulang ikan dan makanan darah atau GrowMore adalah produk yang telah ditetapkan.

Kedua, bolehkah saya menggunakan Miracle Grow di Acer?

Petua 3 Saya cadangkan hanya menggunakan baja cair seperti MiracleGro® di maple Jepun pada musim panas pertama dan hanya untuk membantu pokok itu berkembang sendiri. Apabila anda melihat pertumbuhan yang baik, anda boleh berhenti memberi cecair. PENTING Jangan memindahkan makanan pada akhir musim luruh atau musim bunga.

Tumbuhan apa yang boleh saya makan dengan Tomorite?

Ia juga bagus untuk tanaman makanan khas lain seperti lada dan terung. Tomorit juga boleh digunakan pada tanaman rumah berbunga seperti geranium dan begonia.

Tumbuhan mana yang boleh saya makan dengan makanan tomato?

Makanan berkualiti tinggi seperti tomato, kacang, zucchini dan salad mengambil banyak perkara baik dari bumi dan oleh itu juga memerlukan diet biasa. Gunakan baja tomato cair dengan kandungan kentang yang tinggi untuk berbunga dan berbuah.

Sekiranya saya menyuburkan maple Jepun saya?

Anda memerlukan baja

Apa yang anda peduli dengan Acers?

Petua Pantas ...

Sekiranya saya memberi makan kepada Acer?

Kandungan nutrien yang tinggi memastikan pemakanan yang mencukupi untuk Acer. Pada musim bunga dan musim luruh, anda juga harus menambah baja cecair atau baja sejagat. Tambahkan lapisan kerikil atau kerikil ke tanah untuk membantu mengekalkan kelembapan.

Mengapa kilang Acer saya layu?

Kehendak Verticillium

Bilakah acers harus dipangkas?

Aacers bertindak balas dengan baik untuk pemangkasan. Adalah lebih baik untuk memangkas pokok itu jika tidak aktif, jadi Disember hingga Februari adalah masa yang ideal sepanjang tahun. Pastikan anda memotong ke tunas - ini bermaksud anda memotong tepat di atas tunas. Meninggalkan lebihan kayu boleh menyebabkan manset menjadi sakit.

Bagaimana saya dapat mengekalkan gaji Jepun saya dengan sihat?

Pastikan Maple Jepun Sihat pada Musim Panas

Bagaimana Anda Menjaga Kacamata Acer?

Tanamnya di dalam bekas yang sedikit lebih besar daripada periuk asli dan gunakan tanah pot organik seperti John Innes # 2. Bungkus dalam bekas yang lebih besar setiap dua hingga tiga tahun.

Bilakah saya mesti memasukkan gaji Jepun?

Setelah menanam pokok, tunggu hingga sekurang-kurangnya musim kedua sebelum menyuburkan maple Jepun. Mereka memberi tanaman masa yang cukup untuk menyesuaikan diri dengan keadaan baru. Semasa memberi makan maple Jepun, lakukan pada akhir musim sejuk sementara tanah masih beku.

Berapa kerap anda mesti menggunakan Tomorite?

Baja di tanah setiap 714 hari dan gunakan 4.5 liter untuk dua tanaman. Beg penanaman: gunakan 4.5 liter setiap beg. Makan di luar seminggu sekali. Di rumah hijau ia berkumpul hingga dua kali seminggu apabila kekuda yang lain mengeras.

Adakah tomorite baik untuk semua tanaman?

Adakah Levington® Tomorite®

Miracle Gro kaya dengan nitrogen?

MiracleGro adalah baja 153015, yang bermaksud serbuk mengandungi 15% nitrogen, 30% fosforus dan 15% kalium. Nitrogen, fosforus dan kalium adalah tiga nutrien utama yang sangat diperlukan dan diserap oleh tumbuhan.

Bolehkah anda menggunakan makanan tomato di rumput?

Baja untuk tomato, misalnya, dikatakan dapat mempromosikan banyak buah berdaging dan mempunyai kandungan kalium (K) yang tinggi dan nisbah 4: 5: 8. Begitu juga dengan baja makanan yang kaya akan nitrogen. Sebilangan kecil terdapat di kebanyakan baja.

Sekiranya kita bertaruh dengan gaji Jepun?

mengemukakan soalan di pangkalan pengetahuan penggajian Jepun. Saya rasa anda tidak perlu menanam pokok baru melainkan di tempat yang berangin atau sudah di lereng dan anda ingin mengajarnya lebih lurus. Periksa ligamen selama beberapa bulan untuk memastikannya tidak masuk ke dalam batang pokok.

Adakah anda memangkas maple Jepun?

Bila perlu memangkas maple Jepun

Bagaimana anda menyuburkan maple merah?

Memberi makan maple merah

Bagaimana membaja maple?

Baja Nitrogen

Mengapa maple merah saya menjadi hijau?

Beberapa maple mekar dengan daun merah pada musim bunga, berubah menjadi hijau pada musim panas, kemudian berubah warna pada musim gugur. Pokok maple dengan daun merah juga dapat berubah menjadi hijau apabila disenyawakan dengan banyak nitrogen. Maple berdaun merah (dan jenis maple lain) juga dapat berubah menjadi hijau jika tidak mendapat cahaya matahari yang mencukupi.

Adakah ikan mas dan tulang baik untuk acers?

Ikuti arahan pengeluar dan gunakan baja seperti Ikan, Darah & Tulang, Tomorit, Growmore, atau MiracleGro All Purpose untuk membantu pokok anda tumbuh dan bertahan pada musim sejuk.

Makanan Tomato Untuk Acers

Makanan tomato untuk acer kadang-kadang tumbuh di ladang yang kurang disiram. Anda boleh membersihkan ladang dengan memotong cawangan tambahan. Anda boleh memberi makan tanaman tomato anda dengan baja dengan menaburkan di sekitar dasar maple.

:eight_pointed_black_star: Maple Jepun (Acer)

Acers akan menggembirakan penonton sepanjang tahun dan dapat ditanam di dalam bekas besar dan juga di halaman. Anda adalah pilihan yang hebat jika anda ingin menambahkan lebih banyak konsep berkebun Jepun ke ruang makan anda.

Dalam bekas, variasi kerdil berkembang dan sesuai untuk tetapan kecil seperti halaman. Anda juga boleh berkembang sebagai sebahagian daripada idea anda untuk teres. Selama anda menjauhkannya dari angin sejuk , acers kerdil senang berkembang di dalam pasu selama beberapa tahun.

Anda boleh memilih jenis tegak untuk penampilan yang lebih sederhana atau cabang yang lebih besar dan mengalir. Itu bergantung sepenuhnya pada gaya anda dan kesan keseluruhan yang ingin anda capai. Sekiranya anda ingin meningkatkan ketinggian ke halaman anda, pergi ke varieti yang lebih tinggi.

Genus Acer
Keluarga Sapindaceae
Keluarga Kecil Hippocastanoideae
Kerajaan Plantae
Pesanan Sapindales

Hari ini mereka ditanam di daerah beriklim di seluruh dunia, membawa warna oriental (melintasi Tokyo ke taman Dublin melalui merah, kuning, ungu, mawar pudar dan hijau). Sesuai dengan kebanyakan tanah dan sangat baik untuk penanaman wadah dengan spesimen yang lebih kecil, popularitinya tidak mengejutkan.

:white_square_button: Ringkasan:

Spesimen pertama Maple Jepun ditemui di wilayah Inggeris pada awal abad ke-19 dan sejak itu menjadi pemandangan biasa di seluruh negara. Maple Jepun juga terdapat dalam sejumlah varian, termasuk yang memiliki kebiasaan renek yang tumbuh secara lateral di sekitar ketinggian semak.

:eight_pointed_black_star: Tanam sebagai acer

Menyemai biji dari biji boleh menjadi sukar dan lambat, jadi anda mungkin ingin menggunakan kaedah yang mudah. Anda boleh membeli acers muda terus dari pusat kebun anda dan dalam talian untuk menyediakan lif segera untuk landskap anda.

:small_red_triangle_down: Tanam acers di tanah: panduan langkah demi langkah

  • Pilih tempat terbaik. Acers memerlukan tempat perlindungan dan juga tanah yang baik (lihat di atas). Untuk mengelakkan hangus daun rapuh mereka, cari lokasi yang agak teduh. Varian berdaun merah bertoleransi dengan silau.

  • Gali lubang yang cukup besar untuk tanaman anda. Isi lubang dengan makanan dan air.

  • Sekiranya bola akar kering, rendam ke dalam air sebelum menanam .

  • Sebelum anda mengisi lubang, pastikan kilang itu tegak dan di mana anda menginginkannya. Pijak bumi secara merata di sekitar bola akar untuk mengamankan tanaman . Ratakan bumi dan air lagi.

:small_red_triangle_down: Tanam acer dalam periuk: panduan langkah demi langkah

  • Untuk saliran yang lebih baik, gunakan periuk terbesar yang dapat anda temukan dan isi dengan tempayan (terakota retak atau setara). Selepas pokok itu ditanam, bekasnya akan terlalu berat untuk diangkut.

  • Oleh kerana acers menyukai akar yang cetek, isi periuk dengan lapisan tanah yang baik, buat sedikit sumur di tengahnya. Gunakan kompos ericaceous dengan sedikit pasir tajam atau parut di dalamnya.

  • Sekiranya kompos di sekitar tanaman baru anda terasa kering, rendam periuk plastik ke dalam air sebelum menanam. Keluarkan perlahan-lahan pokok dari periuk, melonggarkan akarnya.

  • Isi pokok. Tekan tanah ke ruang di sekitar akar. Pasang permukaan yang rata dan selamatkan pokok. Permukaan tanah yang rata hendaklah beberapa sentimeter di bawah rim periuk. Tanah tidak akan melimpah ketika disiram.

  • Air pokok dengan baik dan biarkan basah semasa musim kering untuk tahun pertama. Setiap beberapa tahun, masukkan semula acer anda ke dalam bekas yang lebih besar. Isi semula bekas dengan kompos periuk segar pada bulan April.

:white_square_button: Ringkasan

Masa yang optimum untuk menanam adalah pada awal musim bunga atau musim gugur. Suhu masih sejuk (itu tidak bermaksud tanah akan kering terlalu banyak). Lebih-lebih lagi, bumi tidak akan terlalu sukar untuk digali dari beku beku - walaupun dengan salah satu alas taman terbaik, menggali lubang jauh lebih mudah jika tanah tidak beku.

:eight_pointed_black_star: Acers - Panduan Penjagaan

Ketika menyiram, perawatan hanya akan diperlukan untuk menolong syarikat dan dalam keadaan cuaca kering dan hangat . Pada tahun pertama, jadual penyiraman adalah idea yang baik untuk disusun semasa pokok itu dibina. Lihat sahaja tanah dan air yang banyak agar tetap lembap.

Namun, dalam cuaca panas dan kering, Maple Jepun memerlukan pengairan hampir setiap hari jika ditanam di dalam bekas. Tumbuhan - terutama daun - sangat mudah kering, menyebabkan daun pudar dan berkerut, seperti yang dinyatakan sebelumnya.

:small_red_triangle_down: Perosak & Penyakit

1. Daun hangus

Hujung daun terbakar apabila air meninggalkan daun lebih cepat daripada akar yang dapat menyerapnya . Ini adalah sumber kesukaran acer yang paling lazim dan sukar untuk dijelaskan kerana pelanggan secara naluriah merasakan pembelian mereka rosak.

Daun hangus adalah campuran unsur yang boleh mempengaruhi tanaman kita pada bulan Ogos sekiranya kita tidak berhati-hati. Tetapi jangan mengelirukan layu daun dengan awal musim luruh. Varian Acer palmatum daun pada awal musim bunga dan jatuhkan daunnya pada awal musim gugur, jadi jangan risau jika ia kelihatan tidak terawat pada bulan September - ia adalah perkara biasa dan tidak akan mempengaruhi kejayaan atau perkembangan tanaman pada musim bunga berikutnya.

2. layu - parasit maple

Masalah ini berkaitan dengan cantuman tetapi mempunyai skop yang lebih luas. Verticillium adalah kulat yang boleh hidup selama bertahun-tahun di akar tanaman selain acers. Layu boleh menyebabkan tanaman runtuh dalam kes yang jarang berlaku. Dalam beberapa kes, ia boleh menyebabkan hujung sedikit dieback .

Tidak perlu bimbang tentang serangan balik ringan pada satu atau dua tahun pertama setelah penanaman semasa tanaman sedang berkembang, seperti biasa bagi jenis acer palmatum muda yang dicantumkan pada batang bawah yang kuat untuk menghilangkan penyakit ini setelah beberapa tahun.

3. Acuan Aphids dan Sooty

Aphids adalah perosak musim bunga dan musim panas yang biasa. Pada bulan April, kami mengawasi kutu hitam di bahagian atas batang tunas. Kutu-kutu ini boleh layu daun dan pucuk, menghalang pertumbuhan.

Kutu daun mengeluarkan zat melekit yang enak pada daun bawah, menyebabkan cetakan hitam yang jelaga atau jangkitan kulat. Menggunakan racun serangga sistemik proprietari atau kontak setiap 2-3 minggu pada musim bunga dapat mengawal masalah dengan cepat. Mata yang tajam dan jari yang cepat juga dapat mengelakkan timbulnya masalah.

4. Skala dan Tungau

Serangga skala dan hama labah-labah merah jatuh di acers. Serangga sisik muncul dalam kelompok, dikelilingi oleh bulu putih. Terdapat cecair embun madu yang mereka hasilkan yang tumbuh acuan jelaga. Tangan meremas serangga ini sebelum menjadi gangguan adalah jawapannya.

Serangan hama labah-labah merah boleh menyebabkan perubahan warna daun dalam keadaan kering dan di bawah kaca. Penyemburan diperlukan untuk mengawal masalah, walaupun persekitaran peredam akan membantu. Di rumah hijau atau terowong, keluarkan tanaman yang sakit dari tanaman dan letakkan di tempat teduh.

5. Arnab dan Tupai

Arnab akan menggigit tanaman muda yang tidak tertutup oleh jaring kawat, terutama pada akhir musim sejuk. Tupai merosakkan acers yang matang dengan membuang kulit luar untuk makanan atau khasiatnya. Luka kecil akan sembuh dan kulitnya akan tumbuh semula.

Kesan akhirnya biasanya kehilangan dahan yang besar dan cacat pokok. Kawalan tupai terbaik bukanlah memerangkap atau meriam, tetapi racun tupai yang dipatenkan dan benar-benar sah yang tersedia melalui pedagang pertanian dan perhutanan.

:white_square_button: Ringkasan:

Menyuburkan Maple Jepun di kebun anda sering tidak diperlukan. Pada musim bunga dan awal musim panas, sapukan baja pelepasan perlahan pada spesimen yang dihasilkan bekas sahaja. Kaedah yang serupa untuk menanam bekas yang terlalu banyak musim sejuk adalah dengan hanya membungkus bekas itu dalam bungkus gelembung. Daun hangus boleh disebabkan oleh penyiraman yang buruk, membiarkan tanaman menjadi kering, atau dengan meletakkannya di tanaman yang terlalu panas dan berangin. Nasib baik untuk tukang kebun , Maples Jepun sukar!

Soalan Lazim - Soalan Lazim

Orang ramai bertanya banyak mengenai makanan tomato untuk acers. Kami membincangkan beberapa perkara di bawah:

:one: Adakah makanan tomato sihat untuk setiap tanaman?

Makanan tomato mempunyai nitrogen, fosfat , dan kalium tambahan untuk mendorong berbunga dan berbuah. Oleh itu, anda mungkin menggunakan makanan tomato untuk fuchsias, clematis, terung, timun, lada, courgettes, dan cili.

:two: Berapa kali anda harus memberi makan tomato?

Sebilangan besar produk mesti digunakan sekurang-kurangnya sekali seminggu dengan kekerapan meningkat kadang-kadang apabila sekumpulan buah kedua tumbuh; sahkan pencairan dan kekerapan pada label produk.

:three: Adakah acers memerlukan tanah tertentu?

Acers memerlukan tanah penyaliran yang baik (tetapi tidak kering), penuh dengan cahaya dan di atas semua profil pemakanan yang hebat untuk menyokong pertumbuhan dan memupuk daun merah yang indah ini. Atas sebab ini, kebanyakan tukang kebun lebih suka kompos ericaceous untuk acers, dan banyak memilih untuk pakar tanah atas.

:four: Apa yang tinggi dalam makanan tomato?

Mereka tinggi kalium (K) dan memulakan bunga dan tomato , tetapi juga tinggi nitrogen (N) untuk pertumbuhan. N tinggi adalah untuk mengimbangi K (potash) yang sangat tinggi, yang mana untuk tomato sangat penting, yang bermaksud bahawa ia mungkin terlalu kuat untuk tanaman lain.

:five: Apa yang perlu saya makan dengan Acers?

Untuk Acer dalam pasu, perkara paling hebat yang boleh anda lakukan adalah mengatasinya. Tampaknya seperti bekas kecil untuk panjang spesimen dan tidak ada bahagian dari jumlah makanan yang akan menggantikan asal dalam periuk kecil yang terlalu hangat. Selain daripada itu, ganggang cair atau makanan ericaceous akan berfungsi dengan baik sebulan sekali.

:closed_book: KESIMPULAN:

Sekiranya Acer anda tumbuh di tanah yang dikeringkan dengan tidak betul, anda berpotensi mati akibat dahan. Untuk memberi makan tanaman anda, pada awal musim bunga saya akan mengesyorkan pemupuk asas umum yang ditaburkan di pangkal Acer - Darah Ikan dan Makanan Tulang dan GrowMore adalah produk yang mapan untuk digunakan.

artikel berkaitan