Perancangan ke depan sangat penting dalam perjalanan. Dapatkan 20 negara teratas untuk dikunjungi pada tahun 2021. Negara-negara ini dengan harga yang berpatutan, mudah diakses dan tidak boleh dilewatkan:

Sri Lanka - Kehijauan yang subur & Pantai yang indah di Jerman - Poskad-Sempurna Zimbabwe - Permata Tersembunyi Panama - Pantai Kyrgyzstan yang indah - Pengalaman Semi-Nomadik Jordan - Terbuka Ke Pengalaman Baru Indonesia - Paling Cantik Di Seluruh Belarus - Sao Tome & Principe Paling Tren di Eropah - Paradise Far Away Belize - Gateway To Mayan Culture Egypt - Desert Safari India - Spirituality & Adventure Oman - An Arabian Gem New Zealand - Landskap yang luar biasa Kroasia - Treasure-trove of Experience Bhutan - Negara Terhebat di Dunia Mexico - Keajaiban Senibina Sepanyol - Vibrant Culture Ethiopia - Tanduk Afrika Peru - Live On The Edge Belanda - Terusan & Muzium yang indah Barbados - Pantai Cerah Israel - Untuk Budaya-Gudang Kosta Rika - Pengembaraan Besar 1. Sri Lanka Sri Lanka Pantai emas, hutan yang kaya dengan hidupan liar, perkebunan teh bergulir, dan kabut Pergunungan yang dikelilingi menjadikan Sri Lanka salah satu negara Asia terbaik untuk dikunjungi. Pelancong mengagumi keindahan dan kepelbagaian fizikal pulau ini. Pemandangan dari puncak puncak keempat tertinggi Sri Lanka, puncak Adam, memang terkenal. Anda boleh melayari laman warisan dunia ini dalam masa 5-6 jam, bergantung pada tahap kecergasan anda.

Anda juga boleh berenang di lautan dengan mamalia terbesar di dunia iaitu ikan paus biru. Sekiranya anda ingin menetapkan semula kehidupan anda, ambil tempat yang teduh di pantai pantai timur yang paling tidak tersentuh dan nikmati vitamin D. Ini adalah salah satu negara teratas yang mesti dikunjungi pada tahun 2021.

Waktu Terbaik Untuk Melawat: Disember-Mac Perkara Yang Boleh Dilakukan: Kembara, perjalanan kereta api ke Ella, Safari Gajah, lawatan Ladang Teh, lawatan Ramayana di Sri Lanka Tarikan Pelancongan: Sigiriya Rock, Puncak Adam, Kuil Gua Dambulla, Benteng Belanda Tempat Menginap: Aliya Resort & Spa, Sigiriana Resort by Thilanka, Elephas Resort & Spa Tempat Makan: Ministry of Crab, Curry Leaf, The Lagoon, Chutneys Cara Mencapai: Terdapat penerbangan terus dari New Delhi, Bangalore, dan Mumbai ke Colombo. Bahasa: Sinhala & Tamil Mata Wang: Rupee Sri Lanka

Baca yang Disarankan: 16 Tempat Bulan Madu Di Sri Lanka Pada 2021 Yang Akan Menyapu Kaki Anda

Tempah Hotel dengan Nilai Tertinggi 100% Penginapan Yang Disahkan Tidak Ada Bayaran Tempahan 35K + Ulasan oleh Pelancong-hotel-dinilai terbaik-Andaman DISKAUN 40% Andaman

20 hotel terlaris

Dari ₹ 2,000 Semalam

Lihat Hotel-hotel-teratas-hotel-Kerala DISKAUN 30% Kerala

18 hotel terlaris

Dari ₹ 1,800 Semalam

Lihat Hotel-hotel-tertinggi-HimachalUPTO DISKAUN 35% Himachal

19 hotel terlaris

Dari ₹ 1,000 Setiap Malam

Lihat Hotel dengan hotel teratas-Kashmir-DISKAUN DISKAUN 40% Kashmir

20 hotel terlaris

Dari ₹ 1,400 Semalam

2. Jerman Jerman Jerman adalah cadangan yang menarik untuk pelancong dunia, berkat garis pantai yang indah, tempat pendakian teratas dan kampung poskad yang sempurna. Ia dipenuhi dengan tarikan-tarikan unik yang tidak terhitung jumlahnya, seperti muzium bawang di Weimar, muzium tanah / muzium terbuka di Berlin dan muzium gnome di Hutan Thuringian, untuk beberapa nama. Pasar Krismas Jerman berbeza.

Tidak ada yang dapat menewaskan sosis dan roti halia yang berbau manis yang terdapat di sini. Selain dari pesisirnya yang tidak pernah berakhir, Jerman juga mempunyai gunung-gunung yang hebat, seperti Alpen dan kawasan Harz yang kurang dikenali di utara Jerman. Tanpa ragu, Jerman adalah salah satu negara terbaik untuk dikunjungi pada tahun 2021.

Waktu Terbaik Untuk Melawat: Mei-September Perkara Yang Boleh Dilakukan di Jerman: Menghadiri Oktoberfest, Melawat Lembah Rhine, Kehidupan Malam di Munich Tarikan Pelancongan: Tembok Berlin, Neuschwanstein, Hutan Hitam, Muzium Altes, Muzium Bode, Katedral Cologne Tempat Menginap: The Ritz-Carlton Wolfsburg, Radisson Blu Hotel Mannheim, Hotel Adlon Kempinski Berlin Tempat Makan: Zur Haxe, Marjellchen, Delhi 6 Indisches, Ratskeller Cara Mencapai: Terdapat penerbangan tanpa henti ke Frankfurt dari New Delhi. Berlin, Munich, Hamburg, dan Dusseldorf juga mempunyai sambungan udara dari New Delhi dan bandar-bandar India yang lain. Bahasa: Mata Wang Jerman: Euro

3. Zimbabwe Zimbabwe Zimbabwe adalah salah satu negara Afrika Selatan yang paling diremehkan, dengan beberapa permata tersembunyi menunggu untuk diterokai. Ini adalah rumah bagi empat Tapak Warisan Dunia, iaitu Air Terjun Victoria, Taman Nasional Mana Pools, Reruntuhan Zimbabwe Besar dan Reruntuhan Kama. Kemungkinan melihat Big Five (macan tutul, singa, badak, gajah dan kerbau) dalam lawatan safari ke taman-taman negara yang terkenal di negara ini sangat tinggi.

Peminat petualangan akan gembira dengan prospek arung jeram dan berkanu di sungai Zambezi. Landskap yang pelbagai memberikan banyak peluang foto yang unik juga. Ini adalah salah satu negara terbaik untuk dikunjungi untuk penjelajah dan penjelajah dunia.

Masa Terbaik Untuk Melawat: Mei-September Perkara Yang Boleh Dilakukan: Safari hidupan liar, mendaki gunung, mencuba makanan tempatan, kunjungi Monumen Nasional Great Zimbabwe Tarikan Pelancong: Air Terjun Victoria, Empangan Kariba, Taman Negara Matopos, Reruntuhan Zimbabwe Tempat Menginap: Hotel Victoria Falls, Percutian Inn Bulawayo, Camelthorn Lodge Tempat Makan: Restoran Victoria 22, Amanzi, La Fontaine, Sitar, Alo Alo Cara Mencapai: Terdapat penerbangan bersambung antara New Delhi dan Harare. Bahasa: Bahasa Inggeris antara banyak Mata Wang: RTGS Dollar

4. Panama Panama Walaupun beratus-ratus kilometer garis pantai di Laut Caribbean dan Lautan Pasifik, Panama adalah salah satu negara teratas untuk dikunjungi pada tahun 2021. Ia adalah negara kecil yang sempit dan penuh dengan ladang kopi, hutan hujan, pantai dan pada dasarnya semua yang anda mahukan jika anda mencari jalan keluar tropika. Panama menduduki tempat keenam dalam Indeks Planet Bahagia, yang bermaksud bahawa negara ini melakukan pekerjaan yang sangat baik untuk memastikan warganya "mencapai kehidupan yang panjang, bahagia, lestari".

Bagi peminat hidupan liar, Panama adalah tempat paradisia. Pelancong berpeluang melihat haiwan eksotik seperti quetzal berwarna-warni, toucans dengan keel, ospreys, capuchin berwajah putih dan tamarin.

Waktu Terbaik Untuk Melawat: Disember-Mac Perkara Yang Boleh Dilakukan: Berjalan kaki, Berjemur, lawatan bersejarah, menghadiri Tarikan Pelancongan Festival Jazz Panama: Terusan Panama, El Valle de Antón, Gunung Berapi Baru, Kepulauan Pearl Tempat Menginap: Waldorf Astoria Panama, Le Méridien Panama , Hyatt Place Panama City Tempat Makan: La Vespa Vista Mare, A Mangiare, Solomon's Deli, Caliope Cara Mencapai: Terdapat penerbangan bersambung dari New Delhi ke kota Panama Bahasa: Sepanyol Mata Wang: Dolar Amerika Syarikat

5. Kyrgyzstan Kyrgyzstan Apa kemungkinan anda menjumpai negara ini dan segera berfikir: Tunggu, apa? Saya tidak dapat menyebut namanya! Sebelum anda bertanya, itu Keer-giz-stan. Percaya atau tidak, sangat mudah untuk melihat mengapa Kyrgyzstan termasuk dalam senarai negara teratas yang mesti dikunjungi pada tahun 2021. Ini adalah tanah keindahan semula jadi yang tidak dicatatkan, gunung langit, tasik yang jernih, dan padang rumput yang bergulir.

Dunia semula jadi dihidupkan oleh gembala yang tersebar luas yang menghuni negara yang telah menjalani gaya hidup semi-nomad. Lawati Kyrgyzstan untuk mengetahui lebih lanjut mengenai cerita rakyat Kyrgyz dan Epic of Manas yang sangat menarik. Anda mungkin menganggap ini salah satu negara terbaik untuk dikunjungi di dunia pada tahun 2021.

Masa Terbaik Untuk Melawat: Jun-September, Mac-Oktober Perkara Yang Perlu Dilakukan: Menunggang kuda, tinggal bersama pengembara, membeli kraftangan tempatan, menghadiri permainan kuda nasional Tarikan Pelancongan: Bishkek, Osh, Karakol, Issyk Kul Tempat Menginap: Hyatt Regency Bishkek, Art Hotel Bishkek, Golden Tulip Bishkek Hotel Tempat Makan: La Maison, Furusato, Cafe Faiza, Obama bar & Grill Cara Mencapai: Uzbekistan Airways, flydubaiAir Arabia, dan Air Astana mempunyai penerbangan dari New Delhi ke Kyrgyzstan. Bahasa: Kyrgyz, Mata Wang Rusia: Kyrgyzstani Som

6. Jordan Jordan Terapung di Laut Mati, kunjungi Gunung Nebo dan banyak lagi dalam perjalanan anda ke tanah pengembaraan epik dan kota-kota yang hilang. Sekiranya anda seorang pengembara solo yang terbuka untuk pengalaman baru, kami mencadangkan anda berkawan dengan orang Badwi. Orang Badui adalah penduduk kota semi-nomad yang secara tradisional menghuni masyarakat terpencil, membuat kediaman mereka di khemah-khemah rambut kambing. Beberapa tempat perkhemahan di Jordan menawarkan rasa gaya hidup orang Badwi.

Pada siang hari, jelajahi bukit pasir dan piramid dari belakang unta. Menjelang malam, anda boleh berjalan-jalan di bawah bintang padang pasir atau mempelajari beberapa gerakan tarian tradisional. Semua pengalaman menggembirakan ini menjadikan Jordan sebagai salah satu negara teratas untuk dikunjungi pada tahun 2021.

Waktu Terbaik Untuk Melawat: Mac-Mei, September-Oktober Perkara Yang Harus Dilakukan: Temukan reruntuhan Rom Jerash, Berenang di Laut Mati, mandi lumpur, canyoning Tempat-tempat Pelancongan di Jordan: Petra, Magic Badouin Star, Al Khazneh, Ajloun Castle , Wadi Rum Tempat Menginap: Holiday Inn Resort Dead Sea, Petra Marriott Hotel, Crowne Plaza Jordan - Dead Sea Resort & Spa Tempat Makan: Fakhreldine, Najla, The Winemaker, Gusto Cara Mencapai: Oman Air, flydubai, Air Arabia, dan Gulf Air mempunyai penerbangan di laluan New Delhi dan Amman. Bahasa: Bahasa Arab Mata Wang: Dinar Jordan

7. Indonesia Indonesia Seringkali ketika orang memikirkan Indonesia, semua yang terlintas di fikiran adalah Bali. Terdiri daripada lebih dari 17,000 pulau, terdapat banyak lagi negara. Indonesia adalah rumah bagi lebih dari 20% terumbu karang dunia. Terdapat banyak peluang yang ada untuk snorkeling dan selam skuba untuk penyelam pemula dan berpengalaman. Sejak abad ke-9, Borobudur - kuil Buddha terbesar di dunia terdapat di Jawa.

Salah satu masa terbaik untuk mengunjungi kuil adalah pada awal pagi ketika anda dapat melihat matahari terbit sambil berdiri di puncak. Gabungan kerohanian dan pengembaraan menjadikan Indonesia sebagai salah satu negara teratas untuk dikunjungi pada tahun 2021.

Waktu Terbaik Untuk Melawati: Mei-September Perkara Yang Harus Dilakukan: Menyelam skuba, snorkeling, mendaki gunung, Tarikan Pelancongan di Pulau: Ubud, Jakarta, Kuta, Pulau Komodo, Kepulauan Gili, Nusa Penida Tempat Menginap: The Anvaya Beach Resort Bali , Mercure Bali Legian, AYANA Resort and Spa, BALI Tempat Makan: Bandar Djakarta, Locavore, Pinisi Resto, Seribu Rasa Cara Mencapai: Bali dihubungkan ke pelbagai bandar India melalui udara. Anda boleh menaiki penerbangan domestik atau feri di Bali untuk ke tempat lain di Indonesia. Bahasa: Bahasa Bali dan pelbagai bahasa lain Mata Wang: Rupiah Indonesia

8. Belarus Belarus Belarus baru-baru ini muncul sebagai salah satu destinasi pelancongan terhangat di Eropah. Dengan syarat visa yang santai, kumpulan kafe yang mengagumkan dan kehidupan malam yang mengasyikkan, ia hampir tidak mengejutkan. Belarus diberkati dengan tarikan semula jadi dan hidupan liar yang kaya. Anda akan mendapat jejak sejarah pada setiap masa, dari struktur Stalinis Minsk hingga Kompleks Peringatan Nasional di Khatyn.

Sekiranya anda mencari percutian yang indah, Belarus tidak akan mengecewakan. Dengan penuh misteri dan legenda, Taman Negara Narach terpilih sebagai salah satu tempat paling romantis untuk dikunjungi bersama kekasih anda.

Waktu Terbaik Untuk Melawati: Mei-September Perkara Yang Boleh Dilakukan: Berkayak, bermain ski, mandi sauna, merasai makanan tradisional, lawatan bersejarah Tarikan Pelancongan di Belarus: Istana Mir, Kawasan Tasik Braslav, Istana Nyazvish, Istana Gomel Tempat Menginap: Minsk Marriott Hotel, DoubleTree by Hilton Hotel Minsk, Eropah Tempat Makan: Animal Farm, Pena Dney, La Scala Trattoria Ignazio, Kuhmistr Cara Mencapai: Terdapat penerbangan terus dari New Delhi ke Minsk. Bahasa: Belarus Mata Wang: Ruble Belarus

9. São Tomé & Príncipe São Tomé & Príncipe Kemungkinan anda pernah mendengar tentang São Tomé dan Príncipe sebelum senarai ini dikeluarkan adalah sangat kecil. Terdiri daripada dua pulau, ia adalah negara Afrika terkecil kedua dengan jumlah penduduk hanya 1,90,000 orang. Itu adalah Tanah Jajahan Portugis hingga tahun 1975, jadi bahasa rasmi masih Portugis. Anda tidak boleh bercuti di sini tanpa melangkah ke Pulau Bom Bom. Ini adalah lokasi yang ideal bagi mereka yang berminat untuk memancing di laut dalam atau hanya menonton ikan paus bungkuk dalam semua kemuliaan mereka.

Waktu Terbaik Untuk Melawat: Jun-September Perkara Yang Harus Dilakukan: Melompat pulau, berjemur, sukan air, mengagumi keajaiban semula jadi Tarikan Pelancongan: Taman Semula jadi Obo, Muzium Sao Sebastio, Pico ca Grance, Lagao Azul Tempat Menginap: Pestana São Tomé, Club Santana , Emoyeni Gardens Hotel Tempat Makan: Dona Tete, Xico's Cafe, Chez Tete, O Pirata Cara Mencapai: Air India, EgyptAir, dan Tap Air Portugal mempunyai penerbangan bersambung antara Delhi dan Sao Tome yang baru. Bahasa: Portugis Mata Wang: Dobra

10. Belize Belize Tepat ketika kita menyangka sesuatu tidak akan menjadi lebih baik, Belize membuka dunia hutan Amerika Tengah, petualangan air, dan budaya Maya. Sekiranya anda peminat pengembaraan yang luar biasa, Belize mungkin adalah apa yang anda cari. Terletak di antara Mexico dan Guatemala, negara kecil ini menawarkan pantai yang bersih, cuaca hangat sepanjang tahun, dan Blue Hole yang terkenal di dunia.

Belize terkenal dengan sistem gua yang rumit. Dilaporkan, gua-gua ini digunakan oleh orang Maya untuk melakukan upacara dan upacara suci mereka.

Waktu Terbaik Untuk Melawat: November-April Perkara Yang Boleh Dilakukan: Menyelam skuba, melawat runtuhan Altuin Ha, bersantai, menonton matahari terbenam Belizean Tarikan Pelancongan: Hopkins, Tobacco Caye, San Ignacio, Caracol, Placencia, Belize Barrier Reef Tempat Menginap: Robert's Grove Beach Resort, Barefoot Beach Belize Resort, Belize Boutique Resort & Spa Tempat Makan: The Sahara Grill, Wet Lizard, Midtown Restaurant & Bar Cara Mencapai: American Airlines, Delta, dan British Airways mempunyai penerbangan bersambung dari New Delhi ke Belize. Bahasa: Bahasa Inggeris Mata Wang: Belize Dollar

11. Mesir

Mumia, sphinx, dan kubur adalah semua yang terlintas di fikiran ketika seseorang menyebut tentang Mesir. Tetapi tidak banyak yang tahu bahawa ada banyak tanah Firaun yang telah menyambut dan memikat pelancong dari seluruh dunia sejak selamanya! Dengan monumen-monumen klasik di padang pasir, dusun-dusun yang menawan di dekat Sungai Nil, muzium-muzium luas yang menjaga sejarah kuno dan artifak, piramid tinggi, hingga makanannya yang lazat dan budaya yang jelas, syurga misteri ini pasti akan memberikan anda satu percutian! Beberapa tarikan yang terkenal termasuk Piramid Giza, Sphinx Besar, Lembah Raja, Muzium Mesir, dan banyak lagi.

Waktu Terbaik Untuk Melawati: Oktober-April Perkara Yang Boleh Dilakukan di Mesir: Gurun Safari, Berbelanja, Menunggang unta, merasai masakan Mesir, pelayaran Sungai Nil, Mendaki Tarikan Pelancongan: Giza Necropolis, Muzium Mesir, Corniche, Siwa Oasis Tempat Menginap: Fairmont Nile City Hotel, Kempinski Nile Hotel, Hilton Luxor Hotel Tempat Makan: Abu Ashraf, The Blue Restaurant & Grill, Culina, Bab Al Qasr Cara Mencapai: Oman Air dan Ethiopian Airlines mempunyai penerbangan bersambung dari Bahasa Baru: Bahasa Arab Mata Wang: Pound Mesir

12. India

Tanah yang mempunyai banyak budaya dan bahasa ini tidak perlu diperkenalkan! Terkenal di seluruh dunia kerana pengalamannya yang bervariasi dan eksotik, India mempunyai banyak lagi yang dapat ditawarkan daripada yang dapat dilihat dalam satu masa. Dari perbukitan yang diliputi salji hingga ke pantai keemasan, seni bina warisan kuno hingga pencakar langit yang mewah, rizab hidupan liar berhutan hingga tasik yang jernih, gunung berapi yang hebat hingga gurun yang tandus, perkampungan berjalur pertanian hingga ke pusat bandar yang bising, negara ini memiliki banyak pengalaman untuk ditawarkan. Goa, Rajasthan, Himachal, Kerala, dan Delhi adalah beberapa bandar yang paling terkenal yang menarik orang dari sini dari pelosok terjauh di dunia.

Waktu Terbaik Untuk Melawati: Oktober-Mac Perkara Yang Perlu Dilakukan: Trekking, lawatan bersejarah, tempat berundur yoga, tempat meluncur kuil Makan: Aksen India, Bukhara, Olive Qutub, Kantin Bombay Cara Mencapai: Bandar-bandar utama di India mempunyai lapangan terbang. Bahasa: Hindi, Inggeris Mata Wang: Rupee India

13. Oman Tempat Romantis yang Hebat Di Houston Sekiranya idea percutian anda adalah untuk melintasi bukit pasir keemasan, menonton panorama langit yang mula-mula, mendaki gunung yang mencabar, dan menyelam ke laut yang penuh dengan lumba-lumba dan kura-kura, maka Omanis adalah tempat untuk awak! Permata ini yang terletak di Semenanjung Arab mempunyai semua yang anda perlukan untuk menjadikan percutian anda sebagai percutian, budaya, dan pengalaman yang kaya dengan pengalaman yang akan tetap terpahat dalam kenangan anda selama-lamanya! Ia adalah rumah bagi Empty Quarter, gurun pasir terbesar di dunia yang menjamin anda pengembaraan Lawrence of Arabia anda sendiri, tetapi, dengan panduan! Rasakan kemewahan semata-mata dengan menginap di banyak tempat peranginan dan kemah di Sharqiya Sands. Nikmati petualangan seperti lumba unta, menunggang kuda, bermain ski pasir, memukul bukit pasir, dan membeli-belah semasa anda berada di sini.

Masa Terbaik Untuk Melawat: Oktober-Mac Perkara Yang Boleh Dilakukan: Glamping, Berjalan kaki di pergunungan Jabal Akhdar, berenang Tarikan Pelancongan: Wadi Shab, Masjid Sultan Qaboos, Kubu Nizwa Tempat Menginap: Alila Jabal Akhdar, Istana Al Bustan, The Chedi Muscat Places To Makan: Wet Deck, Char, Living Room, Taybat Restaurant, Teatro Restaurant Cara Mencapai: Penerbangan tanpa henti dari New Delhi ke Muscat ada. Bahasa: Bahasa Arab Mata Wang: Oman Rial

14. Visa New Zealand New Zealand Untuk Orang India Mari kita mulakan dengan mengatakan bahawa filem terbaik dunia telah ditayangkan di sini. Masih ingat dengan pemandangan yang menakjubkan dan Hobbiton Village dari trilogi Lord Of The Rings yang terkenal? Baiklah, semuanya adalah New Zealand anda sendiri. Walaupun itu semestinya memberi anda cukup alasan untuk menempah perjalanan anda dengan segera, berikut adalah sedikit lagi mengenai tempat ini. Ini adalah rumah yang tidak dapat dipertikaikan dari taman nasional raksasa, flora dan fauna yang pelik, budaya Māori yang sentiasa dinamik dan berwarna-warni, dan tempat terbaik untuk melayari dan bermain ski di seluruh dunia. Sama ada anda ingin berehat di lokasi yang menakjubkan, mempunyai safari yang penuh aksi, pergi mendaki di kampung-kampung suku, tinggal di resort mewah yang menghadap ke pemandangan surgawi, atau menikmati hidangan makanan dan wain yang paling lazat, tempat ini adalah pertaruhan terbaik anda!

Masa Terbaik Untuk Melawati: Disember-Februari Perkara Yang Harus Dilakukan: Terokai budaya Maori, berkayak, menyelam, caving, lapisan zip, menarik perhatian Pelancong: Rotorua, Mount Cook, Milford Sound, Waitomo Cves, Bay of Islands Tempat Menginap: Hilton Queenstown Resort & Spa, Sofitel Auckland Viaduct Harbour Tempat Makan: Kazuya, One Tree Grill, Curry Heaven, The Shed de Motu Cara Mencapai: Penerbangan ke Auckland, Wellington, dan Christchurch tersedia dari New Delhi. Bahasa: Inggeris, Maori Mata Wang: Dolar New Zealand

15. Taman Negara Danau Plitvice Kroasia (Kroasia) Sekiranya anda bermimpi hari-hari yang tenang dengan perairan safir yang jernih dan berjalan melalui kota-kota berdinding kuno dengan rumah-rumah Mediterranean, anda perlu pergi ke Kroasia! Dari garis pantai yang dipenuhi pulau, pantai berkerikil putih, istana hebat yang menceritakan kisah kerajaan dan kerajaan, warisan budaya yang kaya, puncak dan gua yang sempit, ngarai sungai dan air terjun, dan tasik yang sempurna untuk gambar dengan air yang jernih, syurga Eropah ini adalah harta karun pengalaman yang ditawarkan di tempat lain di dunia. Beberapa petualangan terbaik yang dapat anda lakukan di sini termasuk mendaki gunung, berbasikal gunung, panjat tebing, arung jeram, tali zip, snorkeling, menyelam, berkayak, selancar angin, belayar, dan banyak lagi.

Waktu Terbaik Untuk Melawat: Mei-Jun, September-Oktober Perkara Yang Harus Dilakukan: Pelayaran, hiburan malam di Dubrovnik, mendaki gunung, menerokai tempat makan Tarikan Pelancongan: Taman Negara Krka, Tasik Plitvice, Korcula, Gornji Grad Tempat Menginap: Hotel-Vinotel Gospoja, Taman Ethno, Hotel Katarina Tempat Makan: Restoran 360, Pelegrini, Konoba Fetevi, Apolon Cara Mencapai: Zagreb, Split, dan Dubrovnik mempunyai penerbangan dari New Delhi. Bahasa: Mata Wang Kroasia: Kuna Kroasia

16. Bhutan

Dikenal sebagai negara paling bahagia di planet ini, dengan begitu banyak kedamaian dan ketenangan di sekitar anda, Bhutan pasti berada dalam senarai untuk lapisan perak di awan. Rasa blues? Ikuti perjalanan ke Bhutan! Rasa terbeban dengan tanggungjawab? Ikuti perjalanan ke Bhutan! Mengungkap budaya eksentrik dan medan menakjubkan yang diselimuti kehijauan yang subur! Nikmati hiking, trekking dan perjalanan yang luar biasa ke kuil Bhutan.

Masa Terbaik Untuk Melawat: Oktober-November, Mac-Mei Perkara Yang Boleh Dilakukan: Alami homestay, kembara, menghadiri festival, belajar arcery Tarikan Pelancongan: Paro Taktsang, Punakha Dzong, Lembah Phobjikha, Chomolhari Tempat Menginap: Le Méridien Thimphu, Gangtey Palace Hotel, Taj Tashi Tempat Makan: Bukhari oleh UMA, Babesa Village Restaurant, Champaca Cafe Cara Mencapai: Anda boleh sampai ke Bhutan melalui jalan atau jalan raya. Bahasa: Dzongkha Mata Wang: Ngultrum Bhutan, INR juga diterima

17. Mexico Beautiful Mexico pada bulan November Mexico adalah keajaiban seni bina dengan hutan streaming, gunung berapi dramatik, hidupan liar yang menakjubkan dan budaya Hispanik dengan beberapa monumen arkeologi terhebat di dunia termasuk kuil-kuil Maya yang indah di Palenque. Terokai bandar-bandar, gereja-gereja dan rumah-rumah besar penjajah Sepanyol, nikmati masakan rempah-rempah cili dan nikmati perjalanan yang menggembirakan ke Mexico.

Masa Terbaik Untuk Melawat: Disember-April Perkara Yang Boleh Dilakukan: Melompat Muzium, menyelam, meraikan karnival, merasai tequila Tarikan Pelancongan: Taman Xcaret, zon Arkeologi Tulum, El Castillo, Tempat Percutian Coba: Barceló Maya Tropical, St Regis Mexico City Places Untuk Makan: Pujol, Maximo Bistrot, Nicos, Lorea, Loip Bar Cara Mencapai: Terdapat penerbangan dari New Delhi ke bandar Mexico dan Cancun. Bahasa: Sepanyol Mata Wang: Peso Mexico

18. Alasan Terbaik Sepanyol Untuk Mengunjungi Sepanyol Jelajahi pelbagai pemandangan Sepanyol, dan terokai budaya yang semarak. Makanan dan wain adalah obsesi tertinggi di Sepanyol, nikmati makanan terbaik dengan tapas di bar bersahaja untuk pengalaman gastronomi yang pasti menjadi puncak perjalanan. Padankan dengan semangat eklektik seperti Salvador Dali, Pablo Picasso dan Antoni Gaudi.

Waktu Terbaik Untuk Melawat: Julai-Ogos, Oktober-Mei Perkara Yang Boleh Dilakukan di Sepanyol: Menghadiri Festival Tomatina, mengadakan tapas, menonton rancangan Flamenco Tarikan Pelancong: La Sagrada Familia, Alhambra, Casa Mila, Alcazar Tempat Menginap: Auditorium Marriott Madrid, Seleksi Iberostar Andalucía Playa, The Ritz-Carlton, Abama Tempat Makan: Azurmendi, Cafe Iruna, Akelare, Can Mojo Cara Mencapai: Banyak syarikat penerbangan termasuk Aeroflot Air Europa, dan Air France mempunyai penerbangan dari New Delhi ke Madrid. Bahasa: Sepanyol Mata Wang: Euro

19. Ethiopia addis abba

Apa yang menjadikan Ethiopia salah satu negara terbaik untuk dikunjungi di dunia adalah laman web arkeologi dan budaya kuno yang sangat berharga. Tanduk Afrika, tidak ada tempat lain di bumi seperti Ethiopia. Dengan banyak karunia alam, pengembaraan luar, dan keajaiban bersejarah, percutian anda di Ethiopia akan menjadi satu perjalanan yang sukar. Ini adalah tempat yang sesuai untuk dikunjungi untuk penasaran dan pencinta pengembaraan.

Waktu Terbaik Untuk Melawat: Oktober-Jun Perkara Yang Boleh Dilakukan: mendaki di Taman Negara Pergunungan Bale, menjelajahi Oma Valley Tribes Tarikan Pelancongan: Kastil Gonda, obelisk Axum, Tasik Tana, Depresi Danakil Tempat Menginap: Ag Palace Hotel, Caravan Hotel, Tetamu Konjo Rumah Tempat Makan: Ben Abeba Restaurant, Sishu Restaurant, Paradise Lodge How To Reach: Ethiopian Airlines mempunyai penerbangan tanpa henti dari New Delhi ke Adis Abba. Bahasa: Amharic Mata Wang: Birr Ethiopia

20. Peru peru

Terima kasih kepada Machu Picchu, Peru adalah salah satu negara pelancongan terbaik untuk dilawati. Tetapi jejak Inca bukan satu-satunya perkara yang menarik perhatian anda. Dari pemandangan yang menakjubkan hingga ke pusat bandar Lima, Peru adalah tempat yang mengagumkan bagi semua orang yang suka tinggal di pinggir bandar. Lawati perkampungan Huacachina atau temui perkampungan terapung Tasik Titicaca.

Masa Terbaik Untuk Melawat: Mei-Oktober Perkara Yang Harus Dilakukan di Peru: Mendaki di laluan Inca, bersiar-siar di Lima, lawatan helikopter ke garis Nazca, Berbelanja di pasar Peru Tarikan Pelancongan: Pulau Uros, Tempat Menginap: Hotel Hacienda del Valle - Urubamba , The Grasshopper Hostel, Kame House Tempat Makan: Malabar, Rafael, La Picanteria, Astrid & Gaston Cara Mencapai: Ikut penerbangan dari New Delhi ke Lima Bahasa: Sepanyol Mata Wang: Nuevo Sol

YOUTUBE: 20 Negara Teratas yang Akan Dilawat pada 2021

Soalan Lazim: 1. Bagaimana menjana wang dalam talian. Jawapan: Klik Di Sini untuk menjana wang 2.Cara menjana wang di luar talian. Jawapan: Melakukan penyelenggaraan