Kerana definisi ketat "salad" menggambarkan apa-apa jenis hidangan ramuan campuran yang disajikan sejuk, terdapat puluhan, jika tidak beratus-ratus, jenis salad yang disajikan di seluruh dunia. Salah satu sebab terdapat banyak jenis salad yang terkenal kerana ia boleh berasaskan sayur-sayuran, buah-buahan, kekacang, biji-bijian, daging dan keju.

1. Salad Hijau

Secara teknikal, salad apa pun yang termasuk selada adalah "salad hijau." Tetapi, dari sudut masakan, bintang salad hijau adalah selada. Empat jenis selada salad utama adalah:

  • Selada ais . Ini adalah jenis selada yang paling ketat, dan juga yang paling renyah. Pembersih salad tidak menyukai yang dibuat hanya dari gunung es kerana warnanya pucat dan rasanya yang hampir tidak dapat dilihat. Tetapi memasukkan beberapa daun gunung es dalam salad hijau campuran pasti akan menjadikannya renyah, dan juga memberikan kontras yang menarik dengan warna hijau yang lebih gelap.
  • Selada Butterhead . Hijau salad ini adalah selada "kepala", tetapi daunnya longgar dan disket daripada dibentuk rapat di sekitar inti. Bibb adalah butterhead gourmet yang menawarkan rasa manis dan tekstur lembut. Selada Boston tidak begitu "mentega" seperti bibb, tetapi lebih menjimatkan, dan daunnya yang lebih besar memberikan kontras dengan sayur-sayuran dengan daun yang lebih kecil.
  • Selada daun longgar . Selada tanpa kepala, hijau berdaun besar ini tidak begitu garing seperti romaine dan gunung es, tetapi kurang lembut daripada butterhead. Selada daun merah dan daun hijau adalah anggota keluarga daun longgar dan serupa antara satu sama lain kecuali warnanya. Mereka menawarkan daun frilly dan rasa ringan. Selada daun ek juga merupakan jenis daun longgar, dicirikan oleh daun berbentuk oak yang rata. Kerana batangnya renyah sementara daunnya lembut, selada daun oak menawarkan dua jenis tekstur untuk salad. Anda boleh menemui kedua-dua jenis daun oak merah dan hijau.
  • Selada Romaine. Terkenal dengan penggunaannya dalam salad Caesar, selada kepala ini memiliki daun hijau tua yang besar dan renyah yang senang digayakan oleh rias. Romaine, juga dikenali sebagai cos , memberikan rasa yang kuat, tanpa pahit.

Sebagai tambahan kepada empat jenis salad hijau yang utama ini, penggemar salad juga mungkin ingin menggunakan arugula , dengan daunnya yang kecil dan rasa seperti mustard; tahan lama , kerana kepahitannya; frisée , daun pahit, hijau pahit; mache , dengan daun kecil dan ringan; radicchio , yang menyerupai kubis merah tetapi memberikan rasa yang sedikit pahit; salad bakar , rasa timun hijau yang halus; dan selada air , yang menyumbang rasa pedas.

Salad hijau yang dibuat dengan baik mempunyai dua atau tiga jenis salad hijau yang dipotong atau dikoyakkan menjadi potongan-potongan kecil, bersama dengan tomato ceri yang dibelah dua atau tomato beefsteak cincang. Penambahan timun, bawang atau lada loceng memberikan keperitan tambahan. Pembalut mestilah kombinasi minyak ringan dan cuka untuk mempamerkan warna hijau. Crouton ditambahkan pada saat-saat terakhir untuk mengekalkan teksturnya.

2. Caesar Salad

Salad Caesar terkenal dengan pakaiannya yang berkrim, yang terbuat dari keju Parmesan segar, kuning telur, mustard, ikan bilis, minyak zaitun, jus lemon dan perasa. Berpakaian ikonik ini disalurkan ke seluruh daun romaine dan dihiasi dengan crouton besar dan Parmesan bercukur tambahan.

Salad ini diciptakan pada tahun 1920-an di Caesar's Place di Mexico. Di restoran, ia sering dilemparkan di atas meja khas sebelum disajikan di pinggan individu. Sekiranya anda suka bekerja dengan telur mentah di dapur anda sendiri, belailah diri anda ke restoran yang pakar dalam salad legenda.

3. Chef Salad

Salad koki adalah salah satu jenis salad utama yang paling terkenal. Ini pada dasarnya adalah salad hijau asas yang dihiasi dengan potongan tipis ham, kalkun, keju cheddar dan keju Swiss, serta telur rebus cincang, kepingan daging dan salad salad pilihan anda. Sudah tentu, konsep asas ini menawarkan banyak peluang untuk menukar pilihan keju dan daging.

4. Waldorf Salad

Dinamakan sempena hotel New York yang terkenal di mana ia dibuat, salad Waldorf yang renyah dan berkrim terdiri dari epal dan saderi bahagian yang sama, bersama dengan kacang walnut dan anggur merah yang dibelah dua. Mayonis yang cukup ditambahkan untuk melapisi semua bahan. Sebilangan orang menghidangkannya di atas katil selada.

5. Coleslaw

Penganut Coleslaw berdebat tanpa henti mengenai nisbah kekenyapan-ke-tanginess di coleslaw mereka. Slaw asas terdiri dari kubis hijau cincang atau parut, dibalut dengan pembalut yang dibuat dari mayonis, cuka, gula, garam dan lada. Sebilangan orang menambah kubis merah atau lobak merah untuk sedikit warna. Kerenyahan dan sedikit kekenyangan coleslaw menjadikannya pendamping makanan pembuka yang lebih berat, seperti tulang rusuk, burger dan juga makanan Cina.

Sebenarnya, jika anda ingin melengkapkan makanan Cina anda dengan menyediakan hidangan segar untuk menyertainya, coleslaw Asia sangat sesuai. Selain dasar kubis merah dan hijau yang diparut, lobak dan daun bawang memberikan gigitan tambahan, sementara cuka beras dan miso menghidupkan rias mayonis. Kacang tanah atau badam, bersama dengan mandarin yang dihiris, kadang-kadang ditambah.

6. Salad Pasta

Setelah sejuk, pasta berubah menjadi sesuatu yang sama sekali berbeza dengan rakannya yang dipanaskan. Biasanya, jenis pasta pendek digunakan dalam salad pasta. Sebarang senarai salad pasta biasanya merangkumi corkscrews, siku dan pasta "dasi kupu-kupu", bersama dengan pembalut vinaigrette. Selain tomato, lada manis, jagung bayi dan sayur-sayuran lain, keju seperti feta memberikan rasa istimewa pasta salad. Tambahan seperti hati dan zaitun artichoke sering ditambahkan. Untuk menjadikannya hidangan utama, masukkan kacang buncis, ayam dadu, udang atau ham.

Salah satu ahli keluarga salad pasta adalah salad makaroni - pokok piknik. Salad makaroni hampir selalu berasaskan mayonis dan dibuat dengan makaroni siku. Variasi wilayah mungkin memerlukan penambahan makanan ringan dan pimentos atau tambahan dari seledri dan bawang. Untuk sedikit zing tambahan, mustard atau lada panas boleh ditambah.

7. Salad Terikat

Walaupun ada yang berpendapat bahawa salad jenis ini lebih dikenali sebagai roti lapis , hidangan berasaskan protein ini mempunyai tempat yang sesuai dalam senarai salad. Bahan-bahannya diikat rapat dengan kuah krim yang berat.

  • Salad telur biasanya mempunyai sedikit ramuan. Untuk mewujudkan kekemasan klasik, telur rebus cincang dilumurkan dengan lembut dengan mayonis, sedikit mustard dan sedikit paprika untuk warna.
  • Salad tuna menggabungkan tuna kalengan, kalengan dan mayonis. Sebilangan orang menikmati, sementara yang lain "menikmati" makanan ringan yang disediakan oleh bawang manis dan saderi cincang.
  • Salad ayam cenderung mempunyai lebih banyak variasi daripada salad protein lain. Sebilangan pengunjung lebih suka ayam yang dicincang untuk membuat tekstur yang serupa dengan salad tuna, sementara yang lain lebih suka untuk menjadi salad yang tidak terikat dan lebih dari hidangan yang disusun. Bersama dengan mayo dan mustard, salad ayam dapat digabungkan dengan epal dan kismis atau berubah menjadi salad ayam Cina dengan penambahan potongan ayam, wonton goreng, kacang dan potongan mandarin yang lebih besar.

8. Jenis Salad Tambahan

Sebarang senarai salad mesti mengandungi sekurang-kurangnya satu salad buah asas, yang merupakan campuran buah dadu dan kuah manis. Salad Taco disajikan dalam mangkuk yang boleh dimakan yang terbuat dari cengkerang tortilla goreng dan diisi dengan daging lembu yang telah dibumbui, cheddar cincang, selada parut, tomato, guacamole dan krim masam.

Tabbouleh adalah salad dingin Timur Tengah berdasarkan gandum couscous atau bulgur dengan pudina, pasli, tomato dan saus ringan. Salad tiga kacang perap klasik tidak selalu terhad kepada tiga kekacang, tetapi ia mempunyai sekurang-kurangnya satu jenis kacang segar, bersama dengan dua kacang kering yang dimasak seperti ginjal dan garbanzo. Cobb salad adalah salad utama yang terdiri daripada salad. Cobb salad terdiri daripada sayur campur, ayam ■■■■■■, keju Roquefort, telur rebus, bacon cincang, alpukat, tomato dan pembalut minyak mustard.

imej

Untuk memulakan hari cuti dengan cara yang sihat dan berkhasiat, salad adalah cara terbaik dan boleh disesuaikan dengan pelbagai cara. Berikut adalah beberapa salad yang boleh dibuat dalam masa yang singkat:

  1. Salad kenari dan cendawan: Masukkan beberapa kacang walnut, cendawan, biji delima dan beberapa kubis sama sekali dan atasnya dengan beberapa biji rami.

  2. Salad mi: Masukkan sebilangan spageti rebus atau pasta dengan sedikit ayam yang telah dipotong atau dadu, tambahkan jagung dan cendawan, perasakan dengan cuka sari apel segar yang dicampurkan dalam sedikit minyak zaitun dan sedikit lada… Ta da!

3) Salad kentang Avacado: Masukkan beberapa potong kentang rebus dan avacado yang telah dibuat, taburkan lada, garam, paprika, serbuk bawang putih dan sedikit serbuk bawang ... Salad ini hanya dibungkus dengan rasa namun sihat dan berkhasiat.

4) Salad wijen: Masukkan ayam rebus dengan beberapa kacang walnut dan daun salad dan hiaskan dengan beberapa biji bijan.

  1. Hijau dan kacang polos: Tambahkan beberapa biji kacang dengan beberapa wortel yang dihiris, kemerahan, kubis, dan beberapa timun. Pembalut boleh dibuat dari beberapa minyak zaitun yang dicampur dengan sedikit madu.

6) Salad Chickpea: Masukkan beberapa buncis dengan beberapa lobak merah dan kentang rebus. Pembalut boleh dibuat dari beberapa madu yang dicampurkan dengan sedikit lada dan garam dengan sedikit sayur atau minyak zaitun.

Salad Crouton: Campurkan beberapa crouton goreng dengan sedikit ayam dan timun yang dihiris. Buat peternakan buatan sendiri dan tuangkan ke seluruh salad. Peternakan boleh dibuat dengan mencampurkan sedikit krim dan mayonis.

Setiap kali saya menjelaskan kepada seseorang yang saya gemari makanan sihat, perkara pertama yang mengejutkan mereka bertanya kepada saya adakah saya makan salad sepanjang hari. Saya sebenarnya tidak begitu menyukai salad, itulah kebenarannya. Saya tidak dapat mengambil mangkuk salad dari dapur, membuang sebilangan besar sayur-sayuran, dan dengan senang hati memakannya. Saya tidak suka makan seperti.

Bagi saya, ia mesti mempunyai campuran tekstur, rasa, dan hiasan yang sangat baik. Saya suka sayuran, sayuran boleh membosankan jika anda tidak membumbui mereka sedikit.

Rias salad adalah mudah dan senang dibuat di rumah, dan saya rasa belajar bagaimana membuat salad kegemaran anda adalah kemahiran yang sangat berguna. Ini tidak akan menjadikan dompet anda kosong, anda dapat menjimatkan banyak wang anda dengan mempelajari kemahiran yang sangat mudah dan ajaib.

Anda boleh mengawal ramuan sepenuhnya. Pasti ada beberapa pilihan di luar sana, tetapi banyak di antaranya tersedia dengan rasa, warna, dan lebih banyak garam dan gula yang sangat diperlukan. Dan bahagian yang saya sayangi ialah anda dapat menyesuaikan pakaian anda dengan cara yang anda mahukan.

Di bawah ini saya akan kongsikan beberapa resipi pemakaian salad mudah, sihat, dan sederhana yang boleh anda buat dengan mudah yang biasa didapati di rumah.

Semua resipi boleh dibuat menggunakan kaedah goyang dan balang. Cukup masukkan balang, goncang dan masukkan semua bahan dan kisar hingga sebati.

Anda boleh menggunakan semua gabungan kering, segar, atau mana-mana dua. Perlu diingat bahawa ramuan kering memerlukan sedikit masa untuk menghantar rasa mereka ke pembalut. Bersedia, siap, pergi.

Resipi ladang yogurt Yunani Setiap orang memerlukan resipi berpakaian yang baik, dan ini adalah resipi saya. Pembalut itu berisi protein dan lemak sihat, dan mengandungi susu yogurt Yunani. Oleh itu, mari datang ke resipi.

Resipi ini menggunakan sedikit dadih. Anda boleh membekukan dadih seperti yang biasa saya lakukan.

Resipi ini ada di tangan saya setiap kali saya memerlukannya untuk penkek, pembalut, dan biskut.

Sangat baik untuk: Semua jenis sayur-sayuran, salad, pizza yang dicelup, mencelupkan, dengan jujur ​​apa sahaja.

Limau Cili

Walaupun saya bukan penggemar salad, salah satu kegembiraan kegemaran saya dalam hidup adalah salad taco yang sangat memuaskan dengan pakaiannya. Citrus, cerah, dan sedikit pedas. Saya juga suka membuat salad kacang dengan kacang buncis, kacang pinto, dan kacang hitam. Yum!

Sangat baik untuk: Udang perap, salad taco, salad kacang, ayam untuk taco.

Madu sawi

Inilah hiasan salad kegemaran isteri saya. Nyata dan manis, ia berfungsi dengan pelbagai rasa dan sangat berfungsi.

Sangat baik untuk: Semua jenis salad, daging perap, dan mencelupkan jari ayam.

Persalinan salad Itali

Nampaknya setiap ibu mempunyai resipi berpakaian salad Itali yang mereka janjikan, dan inilah saya. Anda tidak akan merasa yang manis ini seperti yang lain yang anda dapati di rak kedai. Ia dipenuhi dengan ramuan dan mempunyai rasa yang enak dan enak. Berkat dos keju parmesan yang ajaib.

Sangat baik untuk: Salad sampingan, mencelupkan roti, salad antipasto, ikan atau ayam, salad pasta (menjilat jari 'sedap dengan lasagna).

Keju biru yogurt Yunani

Anda sama ada membenci keju biru atau menyukainya, dan saya berada di sisi cinta. Gaun ini berwarna lembut, berkrim, dan bersahaja. Sekiranya anda ingin menyimpan pakaian vegetarian ini, pastikan untuk mengambil sos vegetarian.

Seperti cara berpakaian di atas, menggunakan asas yogurt susu penuh menambah rangsangan protein dan lemak yang sihat. Anda boleh menggunakan yogurt Yunani rendah lemak jika anda ingin menjadikan pakaian lebih ringan.

Sangat baik untuk: mencelupkan sayap panas, salad stik, salad baji ais, salad apa-apa yang kuat yang kuat pada rasa keju biru.

Catatan: Gunakan garpu untuk menghancurkan potongan besar dan ke bawah, jika keju biru anda chunky.

Semasa menerangkan resipi, mari kita lihat manfaat kesihatan salad.

Salad Sehari Menjauhkan Penyakit

Selain tekstur renyah dan rasa alami yang baik di samping wangian dan warna yang indah, makan sayur-sayuran mentah setiap hari boleh memberi banyak manfaat kesihatan untuk kesihatan anda. Ini menyumbang kepada berat badan yang sihat, pencegahan penyakit dan tenaga muda. Dan siapa yang tidak berminat dengan tenaga dan tenaga yang lebih sedikit.

Inilah faedah kesihatan utama yang anda akan dapat dengan mudah:

1. Ini Memberi Anda Sumber Serat Semulajadi

Sayuran mentah dan sayuran hijau anda adalah sumber serat semula jadi yang hebat. Serat yang anda makan setiap hari dengan salad tersebut sudah mencukupi dan anda akan mendapat banyak faedah kesihatan:

  • Ia membantu mengurangkan tahap kolestrol buruk atau LDL.
  • Serat membantu anda mengawal gula dalam darah.
  • Pengambilan serat membantu dengan pemeliharaan berat badan yang sihat dan penurunan berat badan.
  • Ia membantu dalam mencegah penyakit usus dan juga menormalkan pergerakan usus.

2. Kelebihan pemakanan sayur-sayuran dan buah segar

Idea bahawa buah-buahan dan sayur-sayuran segar penting untuk kesihatan kita. Penting untuk makan pelbagai jenis sayur-sayuran dan buah-buahan segar, dalam seberapa banyak warna. Mencampurkannya ke dalam salad dengan lezat dan mudah! Dimuat dengan mineral dan vitamin, ia juga meningkatkan tahap antioksidan kuat dalam darah anda.

3. Menurunkan berat badan dengan memuatkan Salad

Makan salad penuh serat sebelum hidangan anda akan membantu anda merasa kenyang lebih cepat, jadi anda akan mengambil lebih sedikit kalori. Semakin banyak sayur yang anda masukkan ke dalam salad anda, semakin besar kesan positifnya.

4. Salad Harian Membantu Anda Mengambil Lemak yang Sihat

Tambahkan beberapa sudu meja campuran biji panggang atau mentah seperti bijan, labu, bunga lawang dan bunga matahari atau chia untuk meningkatkan pengambilan lemak baik setiap hari. Mencuba dengan pelbagai jenis minyak dalam salad meja anda juga akan membantu. Makanan ini juga membantu tubuh mengambil semua fitokimia, sebatian pelindung, dan lutein.

5. Membina Tulang Bertenaga

Tahap vitamin K yang kecil dikaitkan dengan kepadatan mineral tulang yang lebih rendah pada wanita. Hidangan harian yang disukai penuh boleh didapati di radicchio, 1 cawan selada air atau bayam.

6. Meningkatkan Prestasi Otot

Sepertinya popeye tahu barangnya. Nutrien yang terbentuk dalam bayam tidak hanya membantu membina tulang yang kuat, mereka juga membantu meningkatkan tindakan mitokondria. Serta kekuatan dan memberitahu otot kita.

7. Pertahankan Jantung Anda dari penyakit

Selada membantu anda melindungi otot jantung, yang mengandungi dua bahan ajaib: serat dan folat. Tahap folat yang tinggi membantu dalam pencegahan penyakit kardiovaskular dan strok.

8. Tingkatkan Nada Kulit Anda

Tahap air yang baik yang terdapat dalam sayuran salad meningkatkan penghidratan dalam badan kita, yang penting untuk pelbagai fungsi asas tubuh dan warna kulit yang muda.

9. Salad Menyediakan Air

Ramai orang terkejut mendengar bahawa sayur-sayuran dan buah-buahan sebenarnya merupakan sumber air yang baik. Sebenarnya, strawberi dan tembikai mengandungi sekitar 92 peratus air sementara selada dan timun tertentu mengandung 95 persen air. Makan gabungan buah-buahan dan sayur-sayuran akan kandungan air yang tinggi dapat membantu anda kekal terhidrasi sepanjang hari.

Sayuran dan buah-buahan lain dengan kandungan air yang tinggi termasuk buah persik, limau gedang, tomato, oren, brokoli dan bayam.

10. Salad Boleh Membantu Anda Menenangkan

Sama ada salad buah atau selada, ramuan sejuk boleh memberi manfaat kepada anda untuk merasa segar dan sihat semasa musim panas. Makanan panas menjadi kurang menarik, kerana suhu meningkat. Tetapi pengambilan bahan sihat yang penting sepanjang tahun sekiranya anda ingin meningkatkan kesihatan yang optimum.

Kesimpulannya

Seperti yang anda lihat, memasukkan salad yang sihat ke dalam diet anda memberikan koleksi faedah. Ia dapat membantu anda merasa kenyang, memberi anda aksesori mineral dan vitamin yang unggul, membantu anda mengurangkan berat badan, malah menjadikan anda tetap sejuk. Kini anda dapat memperoleh rangkaian penyesuaian anda dengan pasti untuk memuaskan setiap sokongan dan memenuhi tujuan makan bersih anda. Mulakan dari hari ini untuk meneroka salad yang mudah dan disesuaikan ini dan lihat bagaimana menambah salad segar yang sihat dapat memberi manfaat kepada tubuh anda.

Untuk memulakan hari cuti dengan cara yang sihat dan berkhasiat, salad adalah cara terbaik dan boleh disesuaikan dengan pelbagai cara. Berikut adalah beberapa salad yang boleh dibuat dalam masa yang singkat:

  1. Salad kenari dan cendawan: Masukkan beberapa kacang walnut, cendawan, biji delima dan beberapa kubis sama sekali dan atasnya dengan beberapa biji rami.
  2. Salad mi: Masukkan sebilangan spageti rebus atau pasta dengan sedikit ayam yang telah dipotong atau dadu, tambahkan jagung dan cendawan, perasakan dengan cuka sari apel segar yang dicampurkan dalam sedikit minyak zaitun dan sedikit lada… Ta da!

3) Salad kentang Avacado: Masukkan beberapa potong kentang rebus dan avacado yang telah dibuat, taburkan lada, garam, paprika, serbuk bawang putih dan sedikit serbuk bawang ... Salad ini hanya dibungkus dengan rasa namun sihat dan berkhasiat.

4) Salad wijen: Masukkan ayam rebus dengan beberapa kacang walnut dan daun salad dan hiaskan dengan beberapa biji bijan.

  1. Hijau dan kacang polos: Tambahkan beberapa biji kacang dengan beberapa wortel yang dihiris, kemerahan, kubis, dan beberapa timun. Pembalut boleh dibuat dari beberapa minyak zaitun yang dicampur dengan sedikit madu.

6) Salad Chickpea: Masukkan beberapa buncis dengan beberapa lobak merah dan kentang rebus. Pembalut boleh dibuat dari beberapa madu yang dicampurkan dengan sedikit lada dan garam dengan sedikit sayur atau minyak zaitun.

Salad Crouton: Campurkan beberapa crouton goreng dengan sedikit ayam dan timun yang dihiris. Buat peternakan buatan sendiri dan tuangkan ke seluruh salad. Peternakan boleh dibuat dengan mencampurkan sedikit krim dan mayonis.

  1. Salad herba: Ambil sedikit selada ais sejuk, jagung manis dan cendawan, sekarang tambahkan beberapa oregano, serpihan lada, thyme, kemangi dan sedikit ketumbar di atasnya dan anda semua boleh pergi.

  2. Salad dalam gerimis barbeque: Ambil beberapa lobak merah, capsicum, bit. Hiriskan sedikit ayam dan hancurkan, masukkan chiken dan gaul rata. Sekarang masukkan sedikit lada hitam, sedikit saus tomat, mustard, sos cili thai manis, sedikit sos habanero dalam sos barbeque dan gaul rata. Anda juga boleh menambah saus bawang putih cili jika anda mahu. Sekarang masukkan sos sedap ini dan anda semua boleh pergi.

Salad adalah campuran atau buah-buahan sayur-sayuran yang dipotong sesuai dengan bentuk anda untuk mengekalkan nutrien mereka agar tetap hidup. Salad mungkin mengandungi sayur-sayuran mentah atau dimasak kebanyakannya mentah lebih disukai. Perasa juga merupakan bahagian penting dari salad yang memberi kelainan pada salad anda mengikut kesesuaian anda.

Salad semestinya menjadi makanan dengan sendirinya namun di beberapa negara ia dijadikan sebagai lauk. di Asia amalan ini adalah perkara biasa. Salad boleh terdiri daripada dua atau lebih sayur-sayuran untuk membuat kombinasi pilihan anda.

Fusion dalam salad

Salad adalah yang terbaik untuk gabungan kerana anda boleh memilih kombinasi pilihan anda. Anda boleh mempunyai beberapa pilihan perasa. Mudah dibuat. Baik untuk dicerna dan sangat baik untuk kesihatan.

Salad mengekalkan sosok anda

Salah satu fungsi salad yang terbaik adalah tanpa makan kalori tambahan, anda dapat menikmati Salad kegemaran anda dan mengekalkan sosok anda. Makan salad untuk jangka masa panjang badan anda memenuhi dan anda mungkin mempunyai kulit yang bercahaya. Rambut berkilat yang kuat. Oleh itu, kita boleh mengatakan bahawa seseorang ingin sihat secara dalaman dan luaran adalah salad untuk dietnya.

** Jenis salad yang berbeza mengandungi nutrien yang berbeza **

Di sini kita akan membincangkan pelbagai jenis salad yang mempunyai pelbagai jenis nutrien.

Salad sayur-sayuran segar

Dunia terkenal kerana penyediaannya yang cepat dan rasanya yang enak. Dalam salad sayur-sayuran segar, anda boleh menambah 1: bawang cincang 2: tomato cincang 3: cucumbe cincang halus 4: daun pudina Campurkan semuanya dan tambahkan satu perasan jus lemon campurkan dengan baik dan nikmati.

Salad selada dan kubis

Kedua-dua sayur itu sangat sihat untuk digunakan hanya anda perlu memotongnya dalam kepingan nipis dan akhirnya menjatuhkannya kemudian tambahkan 1 sudu minyak zaitun dan garam untuk membumbui.

Salad krim dengan kentang dan biji rami

Seperti yang kami katakan sebelumnya bahawa salad baik untuk penyatuan, anda boleh menambah krim bersama sayur-sayuran untuk rasa yang diinginkan. Dalam salad ini, anda perlu mengambil satu cawan kentang rebus dan membuat potongannya. Kemudian masukkan 2 sudu besar krim dan satu sudu biji biji rami dan satu secubit kertas hitam salad anda sudah siap.

Salad buah

Salad buah menjadi sangat popular sejak beberapa tahun kebelakangan ini. Mengingat faedah kesihatan buah-buahan, kita juga boleh membuat salad buah dengan mudah untuk tujuan ini, anda harus mengambil beberapa buah. 1: satu cawan epal cincang 2: setengah cawan nanas cincang 3: setengah cawan pir 4 setengah cawan biji delima

Campurkannya dengan baik dan perasakan dengan jus nanas menikmati rasa salad buah.

Salad pasta

Kerana jelas dengan namanya anda boleh menggunakan pasta dan salad anda untuk menjadikannya berbeza untuk tujuan ini, anda harus mengambil… 1: satu cawan rebus pasta apa pun 2: setengah cawan jagung 3: 5-6 zaitun hitam 4: sebiji lobak kecil. Campurkan semuanya dengan baik dan masukkan cuka putih untuk perasa.

Salad zaitun hitam

Untuk salad seperti yang anda ada hari ini, 3 sudu besar zaitun hitam campurkan 1 cawan kentang mendidih dan satu cawan brokoli. Musim dengan cuka sari apel. Salad timun

Timun banyak digunakan oleh orang yang kuat kerana sangat baik dengan semua sayur-sayuran timun itu sendiri juga sangat unik dan sihat. Timun dengan gabungan bawang kubis dan tomato merupakan makanan yang kaya nutrien.

Salad ikan

Seiring dengan sayur-sayuran lain ikan juga digunakan untuk meningkatkan rasa salad anda. Ikan juga mengandungi banyak faedah kesihatan. Ikan tuna kebanyakannya digunakan untuk tujuan ini.

Salad ayam pisang

Ini adalah salad yang sangat sihat terutama bagi anak-anak yang memerlukan diet protein makanan kerana semua ramuannya mengandungi protein. Dalam penyediaan salad ayam pisang, anda harus mengambil… 1: 1 cawan iris pisang 2: 1 cawan ayam cincang 3: setengah cawan krim 4: garam dan kertas mengikut citarasa. Gaul rata dan masukkan rempah-rempah untuk menikmati rasa ayam pisang.

Salad dengan pakaian yang berbeza

Di sini gunakan pelbagai jenis perasa tetapi ada lebih banyak perasa yang boleh digunakan dan salad seperti di bawah. Minyak perasa zaitun Rempah perasa Lemon jus Apple cider cuka Itali berpakaian Minyak bijan berpakaian Jus buah-buahan berpakaian Cream Maionese

Di atas kami menyebutkan pelbagai jenis perasa untuk salad. Masing-masing mempunyai citarasa tersendiri. Sekiranya anda tidak mahu perasa lemak, anda harus memilih jus limau cuka sari apel atau perasa limau gedang. Minyak zaitun juga membantu anda mengekalkan angka sehingga anda dapat menggunakan minyak zaitun dengan mudah untuk perasa.

Apa yang sebenarnya mengandungi salad

Berikut adalah beberapa kebaikan salad untuk kesihatan.

Mengandungi serat

Salad mengandungi serat yang penting untuk tubuh kita sehingga menjauhkan kita dari sembelit dan proses pencernaan tetap lancar.

Vitamin

semua jenis sayur dan buah mengandungi vitamin dari pelbagai jenis. Contohnya Apple adalah sumber vitamin yang berbeza dan buah-buahan juga kaya dengan vitamin.

Mineral

Salad mengandungi sayur-sayuran dan jus yang merupakan sumber mineral yang penting untuk struktur badan kita.

Protein

Salad yang mengandungi ikan atau ayam atau unsur krim yang terdapat dalam protein. Mereka memberi anda tenaga dan kekuatan.

** Kaya dengan vitamin C **

Vitamin c adalah tulang belakang rutin penjagaan kulit kita jika makanan kita penuh dengan vitamin c akan memberi manfaat kepada kulit kita. Parut dan jerawat akan kelihatan pada kulit kita sekiranya kita mengambil makanan kaya vitamin c.

Besi

Salad adalah sumber zat besi yang baik. Ia mengandungi timun yang kaya dengan zat besi. Apple juga kaya dengan zat besi. Zat besi meningkatkan tahap imuniti anda dan membezakan anda dari pelbagai penyakit.

Ringkasan

Di atas yang dibincangkan mengenai definisi jenis salad salad nutrien dan pakaian mereka akhirnya kita dapat menyimpulkan bahawa mengamalkan gaya hidup sihat sama sekali tidak sukar. Juga menjimatkan masa ditambah bertenaga.

Sebilangan orang berpendapat bahawa salad hanya digunakan untuk menurunkan berat badan tetapi mereka berfikir salah.

Kerana salad digunakan untuk penurunan berat badan dan kenaikan berat badan. Terdapat banyak salad yang menggunakan bahan penambah berat badan. Sekiranya anda ingin menggunakan salad untuk menurunkan berat badan, gunakan jenis ramuan salad berikut.

1. Salad Hijau:

Terdapat begitu banyak untuk dilayari dan semua orang menyukai gaya ganti. Cadangan saya adalah memilih beberapa sayur musim bunga yang segar untuk rasa dan kemudian susun pinggan hijau campuran anda dengan hijau segar yang lembut untuk menambah keperangan dan kelantangan.

Musim Bunga Hijau:

Arugula, mustard, bayam.

Hijau rendah kalori:

Iceberg, Bibb, Romaine, Radicchio, Escarole, Endive, Daun selada.

Sayuran Berwarna-warni

Terdapat pelbagai jenis sayur-sayuran berwarna yang digunakan dalam salad:

Sayuran Merah: Tomato, lobak, bawang merah, lada merah, bit.

Sayuran Jeruk: Tomat oren, labu kecil.

Kuning dan Putih: Potongan jagung, cendawan, Aspergillus, kembang kol, Asparagus putih.

Hijau: Brokoli, Timun, Kacang Dingin, Bawang Hijau.

Herba :

Herba digunakan dalam salad untuk rasa. Terdapat pelbagai jenis herba yang digunakan dalam salad: Basil, Chives, Cilantro, Dill, Parsley, Thyme dll.

Resipi salad adalah cara kegemaran saya untuk mempamerkan hasil musim yang bertenaga - buah-buahan dan sayur-sayuran yang sangat baik sehingga anda tidak perlu melakukan banyak perkara untuk menjadikannya makanan yang enak. Pada malam musim sejuk, saya suka menerangi meja makan kami dengan campuran sayuran akar dan sayur-sayuran yang berwarna-warni. Pada hari-hari yang indah dan hangat ketika saya lebih suka berada di luar daripada di dapur, salad musim panas adalah penyelesaian yang sempurna: mereka mudah dicampurkan bersama, tetapi tetap lazat. Sama ada anda ingin menambahkan lebih banyak makanan nabati ke dalam diet anda atau hanya ingin mengubah permainan salad anda, anda akan mendapat banyak inspirasi dalam resipi salad di bawah. Dengan segalanya dari salad hijau hingga salad pasta dan seterusnya, resipi ini sangat sesuai untuk disajikan di potluck, berfungsi sebagai makan malam, dan menikmati makanan sepenuhnya. Resipi Salad Slaw: Slaws adalah beberapa resipi salad terbaik di luar sana. Biasanya dibuat dengan sayur-sayuran yang enak seperti kubis, kangkung, atau brokoli, mereka cukup kuat untuk dipakai lebih awal. Saya suka memberi penekanan pada sayuran dengan saus, ramuan herba, dan juga buah-buahan untuk rasa yang maksimum. Summer Asian Slaw: Buat salad ini untuk piknik anda yang seterusnya, dan ini pasti mendapat sambutan. Gaun taho miso memberikan lapisan umami yang berkrim, sementara buah persik menambah rasa manis yang berair. Saya menyelesaikannya dengan pepitas panggang untuk garing. Salad Brokoli Terbaik: Anda tidak akan kehilangan daging dalam pengambilan salad brokoli klasik ini. Kacang panggang berasap berlaku, menambah gigitan gurih yang enak. Berpakaian yang lembut, lembut & lembut akan merangkumi keseluruhannya. Shredded Brussels Sprout Salad: Sebaik sahaja suhu mulai turun pada musim gugur, saya tidak sabar-sabar untuk membuat salad ini. Dibuat hanya dengan 7 ramuan, sangat senang untuk disatukan, tetapi kuah lemon yang cerah, keju Parmesan, kacang pinus, dan cranberry kering menjadikannya enak, segar, dan memuaskan. Resepi Salad Pasta: Anda tidak dapat membuat senarai resipi salad tanpa memasukkan kategori ini! Salad pasta adalah makanan berkelah musim panas atau hidangan pesta sepanjang tahun - mereka sangat baik untuk dibuat, mereka boleh digandakan sebagai lauk dan hidangan utama, dan mereka adalah pameran yang menarik untuk hasil terbaik musim ini. Salad Pasta Mudah: Seperti namanya, ini mudah untuk dibuat. Pukul bersama serai lemon zippy di bahagian bawah mangkuk besar, tambahkan bahan-bahan lain, dan masukkan untuk membuat kombo musim panas yang tajam / berkrim / renyah / segar. Salad Rainbow Orzo: Mangga dadu menambah sentuhan manis yang mengejutkan pada salad orzo, bawang merah, lada belanda, ramuan, dan timun berwarna-warni ini. Salad Pasta Vegan Berkrim: Sayur-sayuran saya mengambil salad pasta gaya deli! Saya menukar labu musim panas yang berputar untuk setengah mi dan pakaian tahini berkrim untuk yang berasaskan mayo. Ini versi klasik dari kaunter runcit yang lebih sihat, tetapi sama baiknya. Salad Pasta Brokoli: Tomato yang dikeringkan matahari menambah gigitan umami yang enak pada kombinasi sayuran musim panas, selasih, pasta, dan kacang pain yang sangat hijau ini. Cherry Tomato Couscous Salad: Campuran tomato ceri panggang jammy dan segar segar menjadikan lelaki ini sebagai salah satu salad musim panas kegemaran saya. Dengan buncis panggang yang dibumbui, feta yang tajam, dan mutiara kuskus besar, cukup enak untuk dijadikan makanan sendiri. Mie Sesame Soba: Bukan salad pasta rata-rata anda! Dihiasi dengan pakaian wijen wijen yang tajam dan ditumpuk dengan sayuran hijau dan alpukat, salad mi soba ini adalah makanan musim panas yang menyegarkan. Resipi Salad Hijau: Salad hijau besar adalah salah satu makanan kegemaran saya sepanjang tahun. Pada musim panas, selada yang saya dapati di pasar tani sangat lembut & manis sehingga salad musim panas hijau yang besar sangat enak. Pada musim sejuk, saya menggunakan pakaian yang cerah dan berani untuk menumbuhkan warna hijau seperti kale. Saya sering membuat resipi ini untuk makan tengah hari, tetapi anda juga boleh mencampurkannya untuk dijadikan lauk pada majlis memasak atau makan malam anda yang seterusnya. Salad Taco yang Sihat: "daging" taco shnitake walnut gurih adalah bintang salad ini, dan pembalut limau zily memberikan sentuhan penamat segar. Nikmati salad ini sebagai makanan sendiri, atau sajikan sebagai permulaan dengan fajitas atau taco. Vegan Cobb Salad with Coconut Bacon: Riff nabati ini pada salad Cobb klasik menukar tauhu bakar untuk dada ayam dan kelapa panggang berasap untuk daging. Gaun berkrim dan lembut mengikat semuanya. Romaine Vegan Caesar Wedges panggang: Salah satu salad hijau kegemaran saya sepanjang masa! Romaine yang garing akan hangus sedikit, lalu dibasahi dengan pakaian caesar vegan mete yang sangat kuat. Yang ini terdapat di ** halaman 111 buku masakan baru kami, Love & Lemons Every Day. Kale Salad dengan Carrot Ginger Dressing: Salad kale yang meriah ini adalah makanan sepanjang tahun. Saya menumpuk tinggi dengan pelangi sayur-sayuran renyah, biji panggang, alpukat berkrim, dan buncis panggang. Dengan berpakaian halia wortel yang tajam, cukup enak untuk dijadikan makanan sendiri. Salad Musim Panas Tomato: Sekiranya ada satu sayuran (atau buah, jika anda ingin mendapatkan teknikal) itulah bintang musim panas, pasti tomato. Berikut adalah beberapa resipi salad musim panas kegemaran saya yang meletakkan tomato di bahagian depan & tengah. Salad Yunani: Saya suka betapa besar kiub feta, tomato berair, zaitun, herba, paprika, dan timun bersama-sama dalam salad musim panas yang menakjubkan ini dengan hiasan salad buatan sendiri dari Yunani. Anda hanya memerlukan 7 ramuan dan beberapa minit untuk mengumpulkan kombo berair / rangup / tajam / gurih ini. Salad Tomato Tembikai Pedas: Cabai segar menambah sedikit panas pada campuran tomato & tembikai yang manis dan berair dalam resipi ini. Salad Farro Tomato Terung & Panggang: Tomato ceri memanggang memberi mereka rasa manis & gurih yang hebat yang hebat di samping terung, arugula, dan farro kacang. Heirloom Tomato Fattoush: Sebaik sahaja anda mula membawa pulang petani-petani yang berair itu memasarkan tomato pusaka, buatlah salad ini! Ini adalah fattoush bukan tradisional saya, salad roti yang dibuat dengan roti bakar. Yang satu ini mempunyai lapisan yogurt lemon dan dihiasi dengan buncis rangup, dan banyak ramuan segar.

Salad pada dasarnya adalah Makanan yang disediakan dengan beberapa bahan mentah tetapi dengan makanan mentah di sana dapat ditambahkan beberapa makanan Makanan yang dimasak atau dimasak oleh sami, yang boleh terdiri daripada sejumlah makanan segar dan kering dengan ramuan dan rempah. Ia dibuat dengan sayur-sayuran segar, Buah-buahan, kacang-kacangan dan biji-bijian. Dalam beberapa resipi orang menambah daging apa saja dengan Telur dan dibumbui dengan rempah dan ramuan yang berbeza. Salad rendah lemak dan ringan tetapi tinggi serat Makanan yang boleh dimakan tanpa nasi atau roti. Ia dimakan hampir di seluruh Dunia. Setiap wilayah mempunyai beberapa perbezaan keistimewaannya sendiri.

Dengan penambahan sayur-sayuran, buah-buahan dan daging, ia dibahagikan kepada lima kelas utama.

Jenis dan Kelas Salad

Salad dibuat dalam pelbagai gaya. Dengan membuat seni, ia terdiri daripada lima jenis. Lima kelas salad adalah seperti di bawah.

Salad hijau

Salad buah

Nasi nasi dan pasta

Salad terikat

Salad makan malam

Salad hijau

Bahan utama atau utama adalah sayur-sayuran hijau seperti timun, selada atau beri hijau atau cili.

Salad buah

Salad yang terdiri dari Buah disebut Frad Salad, seperti Nanas Salad atau Apple Salad

Salad Nasi dan Pasta

Salad yang terdiri daripada nasi dan pasta apa pun seperti spageti atau mi disebut Rice and Pasta Salad.

Salad Terikat

Salad yang diikat dalam sos krim atau pembalut dipanggil Bound Salad. Salad Rusia adalah sejenis Salad Terikat.

Salad makan malam

Salad yang disajikan dan dimakan bersama Makan Malam atau dijadikan Makan Malam dinamakan Salad Makan Malam.

Ini adalah lima kelas asas salad. Tetapi salad yang dibuat dengan fokus pada rasa kaya, berkrim dan manis juga termasuk dalam kelas yang berbeza. Salad manis dipanggil,

Salad pencuci mulut.

Empat Kelas Salad mengikut Bahan

Terutama dalam semua salad, terdapat empat jenis bahan. Yang merupakan sayur-sayuran hijau, biji-bijian, daging dan Buah-buahan. Telur adalah sebahagian daripada Buah dan jelas semua sayur tumbuh di bawah pokok hijau. Oleh itu, terdapat empat jenis salad di bawah.

Hijau

Bijirin

Buah-buahan

Daging

Di sini kita akan menentukan kelas salad yang lain.

Salad Taman

Salad kebun yang terdiri daripada sayur-sayuran segar dan kering yang berbeza dengan Buah-buahan dan keju feta. lettuber, daun bawang, tomato ceri, zaitun, tomato kering matahari, dan keju feta digunakan untuk membuat Salad Taman.

Bahan Utama adalah sayur-sayuran, buah-buahan, daging, telur, atau biji-bijian yang dicampur dengan sos.

Sebenarnya, salad diperbuat daripada sayur-sayuran berdaun hijau. Bahan utama salad mestilah sayur-sayuran hijau seperti Selada atau Bayam. Semua Salad tanpa kacang atau dikecualikan hanya dengan Sayuran segar disebut Salad Taman. Salad yang menggunakan bahan lain mempunyai nama yang berbeza seperti Salad kacang atau Salad Buah. Sos yang digunakan untuk membumbui Salad disebut Dressing.

Keju Slaw

Salad yang merupakan bahan utama utama adalah Keju atau dengan jumlah yang banyak disebut Cheese Slaw

Salad Chef

Ia disediakan dengan sayur-sayuran dan daging

Salad ayam

Ia disediakan dengan Ayam dan tidak mempunyai asal usul. Ia dimakan di seluruh dunia

Salad Chili

Ini dari Masakan Chile dan disediakan dengan sayur-sayuran sahaja.

Salad Pembuka Selera

Jenis salad yang berbeza dengan rempah tetapi ringan dan rendah kalori disajikan sebagai Pembuka Selera. Oleh itu, orang yang bimbang tidak mempunyai selera makan atau rendah selera dapat menikmatinya dengan mudah. Di Timur, kacang buncis dan kacang digunakan sebagai pembuka selera dan hidangan yang dibuat dengannya disebut Chaat, seperti Chick-pea Chaat atau Mixed Chaat

Salad sampingan

Salad yang disajikan dengan Kursus makanan utama disebut Salad Sampingan. Mereka dapat tinggi Protein dan Kalori seperti Salad Rusia yang dibuat dengan krim atau Salad Fattoush yang mempunyai roti pita juga dengan daging dan Buah.

Coleslaw

Salad, yang telah dicincang halus sebagai kubis mentah utama atau utama. Ia dipanggil Coleslaw.

Berpakaian Salad

Pembalut salad dibuat dengan campuran minyak dan cuka atau produk susu yang ditapai seperti kefir.

Waktu untuk Salad

Tidak ada jangka waktu tertentu untuk menyampaikan Salad. Seseorang boleh makan dan menghidangkan Salad sebagai makanan Pertama atau semasa makan atau bahkan selepas makan atau sebagai pencuci mulut. Seperti Salad Buah dan Salad Pencuci Mulut disajikan selepas makan. Tetapi seseorang juga dapat menikmati sebelum makan dan tidak ada yang terikat atau dilarang jika mereka suka dengan pai ikan atau ayam.

Jenis Pakaian

Ia terdiri daripada tiga jenis

Vinaigrette

Diperbuat daripada campuran cuka dan minyak

Berkrim

Diperbuat daripada krim dan gula dan boleh ditambah cuka.

Dimasak

Diperbuat daripada telur dengan sedikit kuah. Ia dilihat seperti berkrim atau mayonis.

Sepuluh Salad Paling Popular dan Popular di Dunia dan Amerika

1, Salad Ayam Cina

Ia sangat popular dan dicipta di Amerika. Ayam dan sos adalah ramuan utama

2, Salad Kentang Selatan

Bahan utamanya ialah Kentang

3, Cole Slaw

Telah ditentukan. Ini sejenis Salad Kubis.

  1. Salad kacang hitam Mexico

Salad Kacang Hitam Mexico dibuat dengan jagung, alpukat dan ketumbar. Ia mengandungi campuran alpukat, jagung, kacang hitam, tomato dan bawang. Ringan dan beraroma, sesuai untuk musim panas yang akan datang. Kerepek kentang sangat sesuai untuk dihidangkan.

  1. Salad Waldorf

Salad Waldorf disediakan dengan epal segar, saderi dan walnut, berpakaian mayonis dan biasanya disajikan di atas selada. Menurut catatan Kuliner Ia dicipta di Waldorf Hotel di New York City pada tahun 1890-an oleh Oscar Tschirky, mazt d'hôtel Waldorf yang mencipta banyak hidangan khas hotel. Episod sitkom British 1970-an Fawlty Towers menampilkan salad dalam apa yang sebenarnya adalah episod "Waldorf Salad".

  1. Gado-gado

Gado-gado adalah salad sayur kukus yang terbuat dari sayur rebus, blanched atau kukus dan telur rebus. Ia disajikan dengan pembalut sos kacang. Gado-gado bermaksud "campuran-campuran." Ini adalah hidangan Indonesia yang terbuat dari berbagai jenis seperti kentang, kacang merah, tauge, bayam, chayote, peria, jagung dan kubis, dengan tauhu, tempe dan telur rebus, dengan saus kacang.

  1. Salad Herring berpakaian

Salad herring berpakaian terbuat dari herring masin dadu yang ditutup dengan lapisan sayur rebus parut seperti kentang, wortel, akar bit, bawang cincang dan mayonis. Sebenarnya salad Rusia disajikan secara tradisional pada perayaan Tahun Baru dan Krismas. Ia kaya dengan mayonis dan dihiasi dengan Telur dan mempunyai Warna Ungu yang sangat unik.

  1. Salad Nicoise

Nicoise Salad yang diperbuat daripada tuna, telur, zaitun dan ikan bilis

Tomato, tuna, telur rebus, zaitun Niçoise, ikan teri dan vinaigrette digabungkan untuk membuat salad Nicoise. Ini adalah salad Perancis seperti salad tongkol Amerika, kecuali ia menggunakan tuna, kacang hijau dan kentang dan bukannya ayam… Ia milik Mediterranean. Ia dicipta di Nice, Perancis.

  1. Tabbouleh

Ini adalah salad Timur Tengah yang terbuat dari tomato, pasli cincang halus, pudina, bulgur dan bawang, dan dibumbui dengan minyak zaitun, jus lemon dan garam. Terutama ia adalah hidangan Israel. Tetapi begitu disayangi di seluruh dunia. Ini popular di Amerika Syarikat dan bahkan menjadi biasa di Republik Dominika, di mana ia disebut "tipile."

Ia dilaporkan dalam Guinness Book of World Records. Ia dibuat pada tahun 2009 oleh sebuah sekolah rendah Israel utara.

  1. Fiambre

Fiambre diperbuat daripada lima puluh bahan. Berdasarkan Laporan itu, orang Guatemala mempunyai tradisi di mana mereka menyediakan hidangan kegemaran ahli keluarga yang telah meninggal dunia dan membawanya ke kuburan untuk merayakan Hari Orang Mati. Akhirnya, pelbagai hidangan ini digabungkan dan dijadikan salad yang merangkumi semua ini. Biasanya termasuk sosej, potongan sejuk, acar, jagung bayi, bawang, bit, tepung pacaya, keju, zaitun dan ayam.

Beberapa lagi Salad, Popular di Amerika

Salad Rusia

Ia sangat popular di dunia di setiap Negara dan di bandar-bandar kecil juga. Ia dibuat dengan kuah tebal atau Mayonis dan krim dengan Kentang rebus, kacang polong, epal dan Nanas. Sebenarnya semua resipi moden Salad berat dan berkrim banyak mendapat inspirasi dan inspirasi dari Salad Rusia. Ia boleh ditambah dalam pelbagai jenis salad seperti Salad Buah, Salad Pencuci Mulut atau Salad Makan Malam.

Mizeria

Bahan utama adalah

CUCUMBER

KRIM MASAM

Dan

DILL

Ini adalah salad Poland. Ia terbuat dari timun yang dihiris nipis yang dibumbui dengan garam dan lada, kemudian dicampurkan dengan krim masam berkrim atau yogurt. Bahagian penting dari mizeria adalah sebilangan kecil dill segar, salah satu herba kegemaran yang digunakan dalam masakan Poland.

Salad Shopska

Salad Shopska adalah Salad sejuk tradisional, salah satu hidangan kebangsaan Bulgaria. Salad terdiri daripada tomato cincang, timun, bawang, lada panggang atau mentah, dan keju Bulgaria.

Salad Greek

Ia juga disebut salad desa atau horiatiki. Ini adalah hidangan kebangsaan Yunani, yang mempunyai tomato, suku bawang merah, dan timun. Bergantung pada wilayahnya, ada juga zaitun, paprika hijau, caper, keju feta, oregano, garam, lada, atau pembalut khas yang terbuat dari minyak zaitun dan lemon atau cuka.

Salata

BAHAN UTAMA adalah

POTATO

Bawang

EGG

OLIVE

MENGGAMBAR

Salată orientală adalah salad kentang Romania sederhana yang terdiri daripada kentang rebus, bawang, telur rebus, dan zaitun, semuanya dibumbui dan digayakan dengan gabungan minyak dan cuka.

Snezhanka

Snezhanka atau Snow White adalah salad menyegarkan yang dibuat dengan timun, bawang putih, dill, minyak, garam, dan yoghurt ruji Bulgaria, yang dibuat agar kental.

Fattaush

Fattoush adalah salad sederhana yang dibuat dengan roti pita tradisional sebagai asas di mana bahan-bahan lain dibina. Roti pita koyak atau dipotong kecil-kecil, kemudian dipanggang, dipanggang, atau digoreng. Kemudian dengan roti pita dicampur dengan pelbagai sayur-sayuran seperti selada, lobak, timun garing, tomato ceri atau tomato biasa, lada, bawang, dan bawang putih.

Salad Israel

Nama resipi ini menunjukkan asalnya. Itu milik Israel. Bawang, Tomat dan timun dipotong menjadi kotak yang sangat kecil dan kecil.

Ringkasan

Sebilangan besar Orang berpendapat bahawa Salad adalah makanan biasa tetapi pada masa ini Salad bukan sahaja sangat popular tetapi mereka mempunyai sejumlah jenis. Ia dibahagikan kepada Lima jenis utama dengan membuat seni. Dan berdasarkan ramuannya, ia terdiri daripada empat jenis. Malah Salad Dressing terdapat dalam pelbagai jenis. Salad boleh menjadi makanan enak yang mempunyai semua manfaat Kesihatan yang penting dengan ramuan. Salad Seluruh Dunia dimakan dan dibuat dengan gaya yang berbeza. Salad Rusia, Fattoush Salad dan salad pasta kini terkenal. Di Amerika Coleslaw, Salad Ayam Cina, salad kacang hitam Maxican sangat popular.

Soalan Lazim

Apa pakaian Salad terbaik di Pasar?

Pembalut Yogurt Keju Biru Chunky Farms Farm

Salad mana yang terbaik untuk menurunkan berat badan?

Salad Taman atau Hijau bagus untuk menurunkan berat badan. Kerana ini adalah sayur-sayuran sederhana dengan kurang karbohidrat dan lemak.

Bolehkah saya menurunkan berat badan makan salad setiap hari?

Ya, ini adalah makanan terbaik kerana banyak sayur-sayuran bermaksud banyak mineral bukan banyak karbohidrat dan lemak

Adakah salad baik untuk menurunkan lemak perut?

Ya, sebenarnya penyelidikan baru-baru ini menunjukkan bahawa salad yang dilengkapi dengan minyak Zaitun atau minyak Canola adalah yang terbaik untuk mengurangkan lemak Perut.

Jenis Salad

Salad Asia diperbuat daripada sayur-sayuran, buah-buahan, biji-bijian dan daging dengan Telur. Hanya Rempah kering dan serbuk yang digunakan bersama jus lemon atau Cuka. Salad Asia juga mempunyai sejumlah Jenis Salad.

Salad Asia dibuat dengan makanan mentah atau sebahagian makanan mentah seperti salad lain yang memakan seluruh dunia. Hari ini saya akan menerangkan Masakan Timur atau Salad Masakan Asia dengan Jenis salad Asia.

Jenis Salad

Dalam Masakan Timur, Salad mempunyai Empat jenis utama.

Salad Sayuran

Salad Buah

Salad Biji-bijian

Salad Daging atau Telur

Salad Sayuran

Dalam Masakan Timur, Salad vegatable mempunyai banyak variasi. Dengan hanya sayur-sayuran mentah dan tidak dimasak, kebanyakannya disebut salad. Tetapi beberapa jenis salad sayur-sayuran disebut Chaat dengan ramuan utamanya seperti Cucumber Chaat atau Potato Chaat.

Nama Salad vegatables paling terkenal ada di sini.

Kachumar

Salad (sahaja)

Kachaloo

Timun Chaat

Chaat Kentang

1. Kachumar

Ia mempunyai tiga ramuan utama tetapi ada juga yang menggunakan Kentang rebus. Ia dibumbui dengan garam dan lada hitam dengan jus lemon atau cuka. Gabungan ramuan yang paling terkenal yang disebut Chaat Masala kebanyakannya digunakan dalam semua jenis Chaats atau Salad jika seseorang menginginkan Pedas. Setiap Chaat disajikan dengan Chaat Masala dan orang-orang ditaburkan mengikut selera.

Untuk Timun Kachumar, Tomato dan Bawang dipotong menjadi Petak kecil kemudian masukkan Garam, lada hitam dan jus lemon atau halia. Gaul rata dan Kachumar siap dihidangkan. Sekiranya seseorang suka boleh menambah Kentang rebus.

2. Salad

Ia boleh dibuat dari setiap sayuran yang boleh dimakan mentah atau dicampur. Potong sayur menjadi kepingan berbentuk bulat yang sangat nipis, sekarang masukkan garam. Sekiranya anda menggunakan Bawang, potong bawang, taburkan garam, gosok sedikit dan bilas. Sekarang tambahkan lebih banyak sayur-sayuran mentah dan tanpa menambah garam atau mencucinya. Sekarang masukkan lebih banyak garam sedikit mengikut rasa, lada hitam dan jus lemon atau halia. Salad anda sudah siap. Ketumbar segar dan Cili ditambahkan dalam bentuk kepingan nipis kecil.

Kachaloo

Ia diperbuat daripada Kentang rebus. Rebus Kentang, potong, masukkan cili merah, garam dengan jus lemon atau Cuka. Tetapi kebanyakan asid Tartaric digunakan sebagai ganti cuka atau jus lemon. Kachaloo sudah siap. Ia juga disebut Aaloo Kachaloo atau Salad Kentang.

Salad Timun

Ia adalah makanan jalanan yang sangat terkenal, seseorang dapat menemuinya di setiap bandar pada musim Timun. Kupas Timun tadi, potong Kepingan menjadi kepingan tebal tetapi setebal setengah inci. Sekarang masukkan sedikit garam, Chaat Masala dan jus lemon. Sekiranya jus lemon tidak tersedia, seseorang boleh menggunakan cuka tetapi rasanya sangat enak dengan jus lemon.

Kentang Chaat

Rebus kentang dan potong. Sekarang masukkan Tomato, bawang dan daun ketumbar segar dan pudina yang telah dipotong. Gaul rata dan taburkan Chaat Masala. Aaloo Chaat sudah siap.

Salad Buah

Ia juga disebut Chaat dengan nama Buah utama seperti Melon Chaat. Atau dengan banyak buah disebut Fruit's Chaat. Nama yang paling terkenal adalah,

Chaat Buah

Campurkan Buah Chaat

Amrood Chaat

Chaat Krim

Tarbooz Chaat

Kharbooza Chaat

1. Buah Chaat

Ia dibuat terutamanya dengan Apel, Jambu, Pisang dan Jeruk. Potong Jambu dan Epal menjadi kiub kecil dan potong pisang menjadi kepingan bulat nipis. Sekarang peras Jeruk dan masukkan jus ke dalam kuali yang anda gunakan untuk membuat Chaat. Jangan membuang pulut Jeruk tetapi masukkan ke dalam jus. Sekarang masukkan suger, garam dan lada hitam dengan Chaat Masala. Masukkan semua Buah, kacau rata dan biarkan hingga Gula cair. Buah Chaat sudah siap.

Semua jenis Chaat mengikuti resipi kecuali Cream Chaat. Walaupun Amrood dan Melon dibuat dengan resipi lain juga. Amrood atau Guavas dan Melon disajikan dengan Chaat Masala yang ditaburkan dan garam sahaja.

Chaat Krim

Potong Buah pilihan anda sekarang Gula dan Krim ditambah sehingga semua Buah ditutupi. Gaul rata dan biarkan hingga Gula cair. Fruit Chat atau Fruits Salad sudah siap.

Salad Biji-bijian

Ia diperbuat daripada biji-bijian. Ia juga Disebut Chaat dengan nama gandum seperti Lobia Chaat (kacang Chaat). Chaat kacang terkenal ialah,

Lobia Chaat atau Salad Kacang

Chana Chaat atau Salad

Cholay Chaat atau Salad kacang

Campurkan Grain Chaat

Masoor Chaat atau Salad Lentil

Makai Chaat atau Salad Jagung

Sebilangan besar resipi diikuti dengan resipi yang sama. Biji rebus dan kemudian bawang cincang dan tomato bersama cili hijau ditambah. Daun ketumbar hijau dan daun pudina ditambah dengan Chaat Masala. Tetapi beberapa orang dibuat Salad Kacang dan Salad Jagung tanpa sayur-sayuran juga menambah Rempah.

Salad Daging dan Telur

Ia diperbuat daripada sayur-sayuran mentah dengan daging dan telur yang dimasak atau rebus. Ia dibuat semasa Perayaan dan Hari Raya Idul Adha umat Islam. Telur digunakan dengan banyak sayur-sayuran, Buah-buahan dan Salad Daging sebagai hiasan atau topping. Jenis yang paling terkenal adalah

Daging rebus

Boti atau Gigitan

Daging rebus

Daging direbus kemudian bawang mentah, cili hijau, Tomat dan Ketumbar segar ditambah dengan Chaat Masala, campuran biji jintan, Ketumbar Kering dan Serbuk Mangga dengan banyak rempah lain.

Boti atau Gigitan:

Ia dibuat dengan hanya daging tanpa tulang yang dipotong kecil-kecil. Ia boleh dibuat dengan sebarang jenis daging.

Ringkasan

Salad adalah bahagian masakan Asia atau Timur yang sangat penting dan terkenal. Jenis Salad terdiri daripada empat jenis, Salad Buah, Salad Sayuran, Salad Bijirin dan Salad Daging. Semua telah menggunakan serbuk Rempah yang sama yang disebut Chaat Masala. Jus lemon dan Cuka hampir mesti. Lada hitam juga digunakan dengan lada merah. Salad Asia sedap dan senang. Makan Makanan yang sihat dengan kesederhanaan adalah sebahagian dari Masakan Asia atau Salad Jenis Asia.

Soalan Lazim

Apa yang diperbuat daripada selada Asia?

Untuk membuat pembalut, tumis cuka beras, kicap, sirap maple, minyak bijan, sriracha, halia dan bawang putih bersama-sama dalam mangkuk kecil. Masukkan kubis, wortel, lada belalai, daun bawang dan ketumbar ke dalam mangkuk besar. Tambahkan pembalut ke dalam mangkuk pencampuran, dan segalanya dengan baik untuk melapisi sayuran.

Bagaimana cara membuat Fruit Chaat Pakistan?

Potong Buah, masukkan Jus Jeruk dan Gula dengan Chaat Masala dan garam. Gaul sebati, biarkan Gula cair. Buah Chaat sudah siap.

Salad dan jenis salad

Salad, pelbagai jenis hidangan yang termasuk dalam klasifikasi kepala yang disertakan: salad hijau; salad sayur-sayuran; salad pasta, sayur-sayuran, atau biji-bijian; salad campuran menggabungkan daging, unggas, atau ikan; dan salad produk organik. Sebilangan besar salad biasanya disajikan sejuk, walaupun beberapa, misalnya, salad kentang Jerman, disajikan panas.

Kekuatan pemulihan salad hijau telah dipuji sejak peninggalan: "Makanlah cress dan dapatkan akal," tegas pepatah Yunani. Salad yang paling tepat pada masanya adalah sayur-sayuran liar dan rempah-rempah yang disiapkan dengan garam; ini adalah sumber makanan sayuran utama yang dapat diakses pada musim bunga dan dijadikan sebagai tonik selepas diet musim sejuk yang membosankan. Salad hijau dimakan menjelang permulaan makan malam, dengan hidangan pembuka, atau selepas hidangan utama. Sebilangan besar sayur-sayuran hijau yang dapat dimakan mentah digunakan: semua jenis selada, selada taman dan selada air, endives, kubis, bayam, escarole, romaine (cos), arugula, dan rempah-rempah baru. Sayuran yang berbeza, mentah atau dimasak - tomato, bawang, timun, lada, bit, dan lain-lain - boleh menghiasi salad hijau. Di Perancis sepotong roti kering yang digosok dengan bawang putih, kapon, kadang-kadang disiapkan dengan salad untuk menyiapkannya. Salad Caesar, yang dikembangkan di Tijuana, Mexico, selama tahun 1920-an, adalah salad romaine hijau dengan saus ikan bilis, minyak zaitun, jus lemon, telur, dan cheddar Parmesan, yang dihiasi dengan hiasan roti.

Dari negara mana "mocha" berasal? Kepada bangsa apa kacang hijau itu tempatan? Pergi ke seluruh pelosok planet ini dalam penyelidikan makanan di seluruh dunia.

Salad sayur-sayuran mungkin diasinkan atau campuran sos sayur-sayuran mentah atau dimasak. Mereka biasanya didasarkan pada tomato, kacang hijau, timun, bit, dan cendawan. Cole slaw (dari kool Belanda, "kubis") terbuat dari kubis yang hancur atau pecah dengan mayonis atau saus berasaskan cuka. Sebilangan salad Timur Tengah adalah timun, terung, atau buncis yang dipotong atau dibelah halus, dicampur dengan tahini atau yogurt. Salade russe adalah pelbagai jenis sayur-sayuran dan kentang yang dimasak dan diikat dengan mayonis. Terlepas dari kenyataan bahawa mereka dalam beberapa kes diisi sebagai makanan pembuka selera, salad seperti ini biasanya menggantikan lauk sayur panas atau sejuk. Kapasiti perbandingan disediakan oleh salad yang bergantung pada beras, pasta, kentang, kacang kering, bulgur (gandum pecah), atau pati yang berbeza. Salad campuran adalah bentuk salad hijau, sayur, dan hambar yang baik. Pengembangan daging, ayam, ikan, telur, atau cheddar mengubah hidangan menjadi makanan ringan. Salad julienne yang terkenal di Amerika Syarikat adalah salad hijau yang dihiasi dengan ruas cheddar, ayam, ham, hamburger, dan sayur-sayuran. Salad niçoise dari Perancis menggabungkan selada dengan kentang, kacang hijau, zaitun, ikan, tomato, dan ikan bilis, semuanya berpakaian dengan minyak zaitun dan cuka. Kekuatan Scandinavia adalah salad herring, herring, kentang, bit, daging sejuk seperti daging lidah atau daging sapi, bawang, dan epal.

Salad .

Salad gabungan produk organik dengan pembalut manis sering dimakan sebagai pastri. Produk semula jadi boleh ditambahkan ke salad hijau; alpukat, oren, dan limau gedang adalah sandaran yang wajar untuk daging berminyak seperti itik atau daging babi. Dinamakan untuk Waldorf Hotel di New York City, salad Waldorf dibuat dari epal, pecan, dan saderi dalam mayonis. Gelatin sering digunakan dalam produk organik atau salad sayur-sayuran yang berbeza.

Pembalut salad yang paling mudah adalah gabungan minyak dan cuka (tahap khas adalah minyak tiga bahagian hingga cuka satu bahagian); untuk ini ditambah garam dan lada, rempah, dan sering Dijon mustard. Di Perancis sesudu jus dari makanan sekali sekala ditambahkan ke dalam pembalut. Dressing velvety bergantung pada mayonis, krim manis atau kasar, atau sos yang dimasak yang mengandungi telur, tepung, susu, atau krim. Pakaian ini sering disiapkan dengan cheddar biru yang hancur; bawang hijau, bawang putih, lem ikan bilis, tarragon, dan pasli (berpakaian dewi hijau); saus tomat, bawang cincang, zaitun, bawang, pasli, dan telur (berpakaian Thousand Island, dll. Perniagaan "French" dressing yang digunakan secara meluas di Amerika Syarikat adalah campuran manis dan memberi kesan yang disempurnakan dengan tomato dan cuka.

20 Jenis Salad Teratas

Salad adalah sejenis hidangan yang anda ada ketika anda memerlukan sesuatu yang ringan dan sedap. Salad boleh menjadi jenis kekasih vegan dan bukan vegan. Anda boleh membuat salad yang menggunakan produk organik, sayur-sayuran, daging atau ikan, penyediaan atau salad salad ditambahkan ke salad, dan ini meningkatkan rasa dari itu.

1. Salad Yunani Klasik

Salad Yunani adalah tempatan untuk negara Yunani. Unsur-unsur salad ini adalah potongan tomato, timun potong, bawang, zaitun, feta cheddar dan kemudiannya disalut dengan minyak zaitun walau apa pun perisa. Anda juga boleh menambah lada dering potong yang meningkatkan rasa salad. Negara-negara di luar Yunani, masukkan selada dalam salad walaupun formula pertama tidak memilikinya.

2. Pad Thai Salad dengan Kuah Kelapa

Ini adalah sejenis salad vegan yang merupakan campuran kedua makanan yang tumbuh dari tanah. Anda boleh membuatnya di rumah dengan berkesan sekiranya anda mempunyai kelengkapan penting. Anda perlu mencampurkan sebilangan besar produk semula jadi seperti betik, dan sayur-sayuran seperti wortel, zucchini, daun bawang, daun dan ketumbar, pudina, rebusan kacang hijau, dalam mangkuk raksasa dan anda juga menambah beri goji atau nanas untuk rasa lebih. Tambahkan beberapa salad dressing atau bersiap hingga akhir. Sekiranya anda bukan vegan, anda boleh menambah daging keputusan anda bersama sayur-sayuran, cheddar, dan minyak ganti.

3. Salad Ayam Dewi Hijau

Salad ini mempunyai serangkaian pengalaman yang tidak dapat diabaikan. Ini adalah salad kekasih bukan vegetarian yang terdiri dari gaun dewi hijau yang dicampur dengan ayam, lada, zaitun dan saderi. Anda perlu membuangnya sebentar sehingga anda melihat bahawa setiap pelekapnya sebati.

4. Salad Pasta Fruity

Salad pasta pencinta sayuran dengan produk organik sepertinya campuran pelik bukan? Tidak. Ini mungkin salad yang paling sedap yang anda akan dapat. Segala jenis pasta digelegak dan anda perlu membuangnya dengan pelbagai produk organik baru seperti mangga, anggur, oren, epal, kiwi dan sebagainya

5. Salad Gandum dan Udang Bulgur

Gandum bulgur adalah bijirin gandum kasar yang digiling dan diparbiling. Dalam campuran mangkuk utama, sayur-sayuran seperti bawang, timun, jagung, tomato dan udang penetapan asas yang anda masak dicampur dengan sentuhan minyak dan jus limau nipis dan rasa dan disajikan. Rasanya agak sedap kerana limau yang terdapat di dalam salad.

  1. Salad Kentang Baru

Kentang adalah sayur terbaik yang terdapat di planet ini. Lebih-lebih lagi, salad yang anda buat dari sayur ini sangat sedap. Dalam salad ini, kentang dipotong dengan sempurna dan anda perlu mencampurkannya ke dalam mangkuk dengan bawang, timun dan daun pudina dengan rasa. Rasanya jauh lebih hebat jika kulit kentang masih menyala.

  1. Salad Tomato Garlicky

Untuk semua kekasih tomato di luar sana, ini adalah salad terbaik untuk mereka. Anda perlu meretas tomato dari pelbagai nada menjadi potongan kecil, dan anda perlu mencampurkannya sepenuhnya dengan vinaigrette bawang putih. Anda boleh menghidangkannya pada selada dan labu untuk rasa dan pengenalan. Hiaskan dengan biji bunga matahari.

  1. Salad Epal dan Sprout

Anda boleh membuat salad seperti ini di rumah dengan mudah. Anda perlu menggunakan buah epal dan anak pokok sebagai kaedah asas. Masukkan sayur-sayuran yang berbeza seperti saderi, wortel dan biji bunga matahari sehingga salad tidak terasa kusam. Anda boleh menggayakannya dengan halia, jus limau, zaitun dan minyak bijan dan menambah sedikit kicap.

  1. Crunchy Nut Coleslaw

Ia adalah salad sayur-sayuran yang tidak sukar dibuat. Kubis, wortel, dan lobak adalah elemen asas salad ini. Pada ketika itu, anda harus mencampurkannya dengan sultan, daun bawang, dan kacang tanah yang perlu anda masak. Anda kemudian dapat menambahkan pakaian baldu untuk selera. Semua orang menyukai salad pekat ini.

  1. Salad Ayam Asia

Anda akan mendapat rasa hidangan pembuka dan hidangan asas dengan salad satu ini. Makanannya terdiri daripada mi watak chow yang perlu anda tambahkan hingga akhir untuk menghias, pada ketika itu anda perlu membuang sayur-sayuran ke dalam mangkuk besar, dan menambahkan ayam dengan badam dan rasa yang berbeza. Minyak, kicap, cuka, dan gula digabungkan sebagai satu dan dibuang dengan sayur-sayuran dan ayam. Pada ketika itu anda perlu menambah mee untuk hiasan.

  1. Salad Lobster

Lobster adalah ikan berwarna-warni yang boleh anda makan sebagai hidangan utama. Dalam salad ini, anda perlu menyediakan daging udang galah dengan jus limau nipis dan saderi dan di atas api sederhana, campurkan adunan lembut dengan mayonis dan sedikit perisa, dan anda boleh menghidangkannya pada selada dengan potongan alpukat.

  1. Salad Salmon Tropika

Salad ikan lain yang boleh anda makan juga sebagai hidangan asas. Salmon disediakan dengan garam dan lada dan dimasak selama 20 minit. Dapatkan puri mangga, nektar, jus lemon, beras, cuka dan taburkan dengan garam dan lada dan selepas itu kukus dalam minyak zaitun. Anda boleh meletakkan salmon pada daun bayam, bawang, alpukat dan sedikit mangga.

13. Salad Ayam Wijen Hangat

Dalam salad seperti ini, ayam itu dinyanyikan dengan betul hingga kental dan anda boleh memasukkannya ke sayur-sayuran baru dan menambah sedikit perapan dengan minyak dan rempah untuk rasa.

  1. Salad Brokoli

Salad sederhana ini padat dan lazat. Anda boleh membuatnya dengan mencampurkan brokoli dengan daging, bawang merah, dan kacang polong yang telah diretas. Anda perlu membuang pembalut dengan campuran brokoli dan menghidangkannya baru. Ia mempunyai keharmonian yang ideal di antara orang yang bersedia.

  1. Salad Detoks

Terdapat pelbagai jenis salad detoks yang menyebabkan kita merasa lebih ringan dan gembira. Anda boleh menggunakan sayur-sayuran atau produk semula jadi yang anda perlukan. Anda hanya perlu memasangkannya dan menambah pakaian jika anda memerlukan dan melayannya. Sekiranya anda mahukan ikan, anda boleh menambah salmon ke dalam salad.

16. Salad Buah Quinoa Madu Limau

Cemerlang di antara salad produk organik lain yang boleh dimiliki oleh individu pada bila-bila masa. Ini terdiri daripada produk semula jadi seperti strawberi, blackberry, blueberry, dan mangga yang anda lemparkan bersama dengan quinoa bersalut dan kapur nektar. Lapisan nektar menjadikan salad menarik.

17. Salad Israel

Anda juga boleh memanggil salad ini sebagai Salad Arab. Anda boleh membuat salad ini dengan meretas sayur-sayuran seperti tomato, timun, bawang, lada, dan pasli. Ia mempunyai banyak jenis dengan sayur-sayuran yang berbeza seperti wortel, bawang musim bunga, dan sebagainya. Salad ini adalah hidangan sarapan pagi Israel yang penting.

18. Salad Tuna Segar dengan Alpukat

Dalam salad ini, anda perlu mencampurkan mayonis dengan ikan bilis cincang, eskade, bawang putih dan jus lemon baru untuk membungkus kuah dan selepas itu menghancurkan ikan sehingga anda dapat tanpa menggabungkan banyak dengan mudah. Anda boleh menghiasnya dengan daun pasli atau daun pudina dan musim dengan garam dan lada.

19. Musim Panas Hijau dan Stroberi dengan Berpakaian Benih Poppy

Orang tidak dapat menghabiskan salad ini sepanjang musim bunga musim bunga. Ini terdiri dari hijau hijau yang dicampur dengan oren, minyak zaitun, dan kulit oren yang anda perlukan untuk meretas halus. Anda kemudiannya boleh mencampurkannya dengan biji poppy dan membuangnya dengan halus.

20. Salad Musim Panas Orange Zest

Anda tidak boleh menghabiskan salad ini semasa anda menjalani rancangan pemakanan yang teliti. Ia mempunyai kalori rendah, tetapi sangat mengenyangkan. Anda perlu mengadunkan produk organik dengan hijau yang menghijau sehingga ia kekal bersama.

** Soalan lazim **

Berikut adalah beberapa soalan yang sering ditanya berkaitan dengan jenis artikel salad

Apakah 5 jenis salad itu?

Jenis salad

Salad hijau.

Salad produk organik.

Salad nasi dan pasta.

Salad terikat.

Salad makan malam.

Salad pastri.

Adakah Salad kanape atau manis?

Salad adalah hidangan yang terdiri daripada gabungan sedikit makanan, biasanya sayur-sayuran atau produk semula jadi. Salad mungkin disajikan pada bila-bila masa semasa makan malam: Salad pembuka selera — salad bahagian yang ringan dan sederhana diisi sebagai hidangan utama makan malam. Salad sampingan - untuk mengikuti kursus asas sebagai hidangan sampingan.

Apa salad yang paling terkenal?

10 Salad Paling Popular Di Amerika

Salad Paling Popular di Amerika. 1) Salad Ayam Cina. 2) Salad Kentang Selatan. 3) Coleslaw. 4) Salsa. 5) Salad Babi Selatan. 6) Ambrosia. 7) Seledri Victor. 9) Salad Buah. 10) Keju Slaw

Apakah 8 jenis salad itu?

8 salad dari seluruh dunia

Salad tongkol. Salad tongkol pekat yang dibuat dengan ayam, daging asap, tomato, bawang dan telur.

Larb.

Salad Israel.

Salad kacang gelap Mexico.

Salad kentang.

Gado-gado.

Berpakaian salad herring.

Salad Nicoise

Apakah standard perancangan salad?

Piawaian salad adalah asas: selada bersih, kering, super baru, dan berpakaian yang jelas untuk membantu mengeringkan selada yang hampir tidak dapat membuatnya menyenangkan.

Apakah dua susunan salad?

Garis Besar Jenis Salad dan Berpakaian

Salad Buatan - Salad yang dipasang dengan senang (Salad Cobb) Salad Terikat - Salad yang diikat bersama dalam satu jisim (Salad Tuna, Salad Ayam) Salad Farinaceous - Salad terdiri daripada pati seperti kentang, quinoa, atau pasta (Salad Kentang, Salad Pasta )

Apa ciri salad adalah salad kentang ?

Salad kentang adalah hidangan yang dihasilkan menggunakan kentang berbuih dan pelbagai jenis tetapan yang berbeza. Sebilangan besar hidangan ini dipandang sebagai lauk, kerana ia biasanya sesuai dengan hidangan utama.

Apa yang menjadikan sesuatu salad?

Merriam Webster Dictionary mendedahkan kepada kita bahawa salad adalah salah satu dari "hidangan yang biasanya sejuk" yang berbeza termasuk sayur-sayuran mentah, sayur-sayuran dan makanan tambahan. Ia disajikan dengan berpakaian atau sedikit makanan, atau biasanya dicampurkan dengan pembalut atau setel agar-agar.

Adakah makan salad menyebabkan anda kehilangan lemak perut?

Makan salad memakan lemak ketika anda menggabungkan salad anda dengan biji-bijian padat untuk pesta yang penuh dan lengkap. Pada titik ketika anda menggabungkan segmen sayur-sayuran dengan makanan tambahan anda sama ada pasta atau sandwic - anda akan terkejut melihat apa perbezaan yang luar biasa yang dapat dilakukan pada perubahan tubuh badan anda yang sesuai

Salad adalah but yang terdiri dari sepotong makanan yang mencurigakan, akhirnya dengan sekurang-kurangnya satu faktor mentah. Ia hanya berpakaian dan biasanya memberikan kehangatan atau ketakutan di bilik, walaupun begitu, ada juga yang boleh menghangatkan diri.

Terangkan salad ?

Salad adalah beberapa but biasa yang sejuk termasuk sayur-sayuran, sayur-sayuran, dan topping yang tidak dimasak. Ini keluar dengan berpakaian atau potongan kecil makanan, atau biasanya disatukan dengan berpakaian atau diatur dalam bentuk jeli. Salad boleh menjadi salad yang menggembirakan (dengan unsur-unsur yang khusus siap keluar semasa boot atau salad yang dilemparkan (dengan barang-barang yang diletakkan di dalam piring dan pelbagai jenis). Plat antipasto, mangkuk pertama makanan Itali, sama dengan salad yang menarik dan mempunyai sayur-sayuran, keju, dan daging.

Ketidaksamaan di tengah salad dan sayur-sayuran?

Antara yang utama antara Salad yang Dimakan & Salad adalah ramuannya adalah tumbuhan yang boleh dimakan atau objek tanaman, kompleks dalam memasak dan salad adalah ramuan ramuan yang tidak dimasak. Edibles adalah bahagian tanaman yang dimakan oleh manusia sebagai makanan sebagai sedikit perayaan.

Sayur-sayuran digunakan dalam salad?

Beberapa dari yang boleh dimakan ini adalah yang terkenal di kalangan pembeli. Menu sayur-sayuran salad terdiri dari brokoli, kubis, wortel, kembang kol, saderi, timun, endive, bavarian endive, bawang hijau, selada, jamur, kacang polong, paprika, cabai, lobak, romaine, bayam, dan tomat.

Lima Jenis salad?

Jenis salad

  1. Salad Verde (hijau). 2. Salad Frutta (buah). 3 * salad Riz dan pates. 4. salad Vintum.
  2. Salade de Cena.
  3. Salade de pencuci mulut.

Tiga asas untuk memastikan salad kayu?

Tiga asas untuk memastikan salad nada adalah;

  1. Item baru.
  2. Barang-barang dicincang bersama-sama dalam keadaan gembira.
  3. Memikat ke mata.

Objek utama;

  • Potongan ramuan * Buah * Daging * Telur, * Biji-bijian disusun dengan sos

7 Lonjakan untuk Membuat Salad Berkualiti Kafe di Rumah

  1. MENYEBABKAN hiasan salad.
  2. RASA hijau anda.
  3. Gunakan ASSORT hijau untuk BILANGAN tekstur dan RASA.
  4. BERTUGAS dalam ramuan BARU.
  5. percaya di sebalik hijau hijau.
  6. Jangan dekat dengan lemak.
  7. Hiaskannya sebelum anda menyiapkannya.

Kesimpulannya;

Biasanya salad adalah campuran vitamin yang membantu kita menjaga kesihatan badan. terdapat beberapa jenis salad. ia adalah gabungan potongan sayuran yang berbeza. ini adalah rancangan diet lengkap untuk semua peringkat umur manusia. pelbagai resipi mencipta rasa dan rasa yang luar biasa.

Bernilai untuk Salad Yang Baik;

Datang adalah tahap salad salad:

  1. Salad harus selektif untuk menstabilkan rasa but lain yang dikeluarkan. Salad ringan, seperti ramuan hijau dengan hiasan Perancis, sesuai dengan but utama yang kuat seperti stik.

  2. Faktor harus berbeza dan dipotong secara murni, tidak berpasangan tidak berkualiti atau separa cair dari segi kualiti.

  3. Warna harus sangat baik untuk menjauhkan diri dari rasa malas dan berlebihan, tetapi tidak berpakaian berlebihan. Lobak, kismis, daun selada, dan kentang membina gabungan warna yang menyenangkan.

  4. Mungkin ada beberapa ramuan yang berkualiti. Tekstur keladi rebus boleh dibuat lebih menyerap apabila bahagian saderi Apium قبرolen atau kacang tumbuk adalah nilai tambah. tekstur berkualiti serta penyerapan dan keseronokan pelbagai keributan keluar ke lelangit semasa makanan.

  5. Rasa mesti stabil, berkilau atau pedas, dan tidak terlalu sihat atau hambar.

  6. Hiasan mesti melengkapkan badan dan rasa salad. Contohnya, hiasan Perancis sesuai dengan ramuan hijau.

  7. Item mestilah tahap terbaik. buah-buahan yang busuk, sayur-sayuran lantai dengan serangan hama, atau hiasan yang masam tidak menghasilkan salad yang baik.

Jenis Salad Pakistan mempunyai Timun , Tomato , Biji Delima Buah Segar atau Kering, Pisang, Jambu batu, Epal, Kentang, kacang ayam dan Jeruk yang dibumbui dengan Rempah Salad Masak Chala, Jus Cuka atau Lemon dan Garam atau Gula atau keduanya . Sebilangan besar jenis salad mempunyai ramuan yang disebutkan di atas.

Sebilangan besar orang Pakistan suka makan makanan pedas seperti Kari atau Salad. Tetapi mereka juga suka Perasa dengan lada hitam atau cili merah apa saja seperti serbuk cili merah atau serpih cili merah. Jelas, Gula atau Garam juga mesti ada dalam semua Jenis Salad.

Jenis Salad Kegemaran:

Berikut adalah Maha kegemaran Salad di Pakistan

1. Salad Kachubmar

2. Salad Kachaloo

3. Salad sayur campur

4. Salad Bawang

5. Salad Timun

6. Salad Ayam

7. Salad Melon

8. Salad Tembikai

9. Pencuci mulut Salad Krim

Kachumar Salad tersedia dengan pelbagai jenis makanan di setiap hotel besar dan kecil yang memang jenis hotel atau orang-orang yang menjual di jalan-jalan di Huts atau dalam warna. Jenis hotel ini dipanggil Jhopdi atau Dhaba. Salad Campuran juga disediakan dengan setiap jenis Kari Pakistan, Nasi atau barbq. Salad Bawang kebanyakan menyajikan dengan hanya bar bar item.

Kachaloo Salad dimakan sebagai makanan ringan dan dijual di banyak tempat, walaupun Salad Kachaloo juga disajikan dengan Makanan. Ia sangat terkenal dengan makanan ringan kanak-kanak. Salad Timun dan Kekacang dijual di mana-mana sahaja di Pakistan. Chad-pea Salad adalah salah satu jenis Salad yang dijual dengan nama khasnya di bar makanan ringan atau di jalanan. Salad Buah Melon dan Salad Tembikai sangat terkenal. Dengan Melon dan Salad Tembikai, Pencuci Mulut Cream Salad mereka juga sangat terkenal. Cream Salad Dessert juga dijual di Snack bar dengan nama khusus Dessert Salads sebagai Cream Chaat. Jadi disebut adalah kegemaran jenis Salads.

Sekarang kita akan menerangkan Resipi Salad Pakistan.

1. Salad Kachumber:

Ini no.1. Resipi Salad Pakistan. Salad Kachumar adalah Jenis salad yang terbuat dari Makanan Baku Murni dan dimakan sebagai hidangan tunggal. Ini Resipi dengan hanya tiga dengan rempah.

Mari mulakan resipi.

Bahan-bahan:

Timun satu cawan, potong kiub kecil.

Tomato satu cawan, potong Kotak kecil atau kiub

Bawang satu cawan, potong Kotak kecil atau kiub

Jus lemon atau dua sudu besar

Rempah Salad (Chaat Masala) satu sudu teh penuh

Garam mengikut rasa atau setengah sudu teh

Cili hijau dua, potong kepingan berbentuk bulat nipis

Ketumbar Segar Satu cawan, potong kecil

Separuh cawan pudina segar, potong kecil

Kaedah

Campurkan semua sayur-sayuran ke dalam mangkuk besar, campurkan kemudian masukkan keseluruhan bahan. Masukkan Serbuk Rempah, Lemon atau Cuka dan Garam, dan gaul lagi. Hidangkan dengan kari atau roti rata, atau sebagai hidangan tunggal.

Orang tua digunakan Salad Kachumber sebagai penawar sakit perut . Tapi sedap dan berkhasiat juga.

2. Salad Kachaloo:

Ini no.2. Resipi Salad Pakistan, diperbuat daripada Kentang rebus dengan serbuk cili merah dan asam Tartaric. Jadi sangat pedas tapi sedap. Ini hanya mengandungi Empat bahan dengan garam, tetapi sangat terkenal

Mari mulakan resipi.

Bahan-bahan

Kentang dua cawan direbus dan dipotong menjadi Kotak atau kubus bersaiz sederhana

Serbuk cili merah satu sudu penuh

Asam tartarik seperempat sudu teh, jika tidak ada atau anda mempunyai masalah lain, gunakan cuka atau jus lemon dua sudu penuh

Garam setengah sudu teh atau mengikut selera

Kaedah

Campurkan Kentang dan semua bahan lain. Gaul rata dan hidangkan, Kachaloo sudah siap dimakan. Makan sebagai makanan ringan atau sajikan dengan makanan.

3. Salad Sayuran Campuran:

Ini adalah 3. Resipi Salad Pakistan, Popular di setiap tempat dalam makanan rutin dan dimakan dengan semua makanan sama ada berempah atau nasi biasa. Seseorang boleh menggunakan sayur-sayuran dengan telur rebus dan Kentang. Tetapi bawang, timun, kemerahan, akar bit, wortel, tomato banyak digunakan dengan ketumbar segar atau hijau dan dimakan. Tidak perlu kuantiti yang tepat atau sama, gunakan sayur apa sahaja yang anda suka dengan kuantiti yang anda suka.

Bahan-bahan

Bawang satu cawan, jika anda tidak suka anda boleh melangkau. Potong ke dalam kepingan nipis, kemudian masukkan seperempat sudu teh garam, campurkan dan ketepikan.

Lobak satu cawan, potong mengikut keinginan anda, kepingan bulat tetapi nipis atau kepingan Panjang

Akar bit satu cawan, potong Petak kecil atau kiub

Kemerah satu cawan, potong Kotak kecil atau kiub

Timun satu cawan, potong menjadi kepingan nipis

Tomato satu cawan dipotong menjadi kepingan nipis

Kubis (pilihan) satu cawan, potong panjang dan nipis

Daun ketumbar segar satu cawan, potong nipis atau tambahkan daun

Garam satu sudu teh atau mengikut selera

Lada hitam setengah sudu teh

Jus lemon atau cuka dua sudu besar

Kaedah

Pertama basuh Bawang ke saringan, kemudian tapis dengan baik tetapi jangan perah dan sisihkan. Resipi ini menjadikan Bawang manis dan mengeluarkan bau yang kuat dengan kepahitan.

Campurkan semua Sayuran dalam mangkuk besar, masukkan garam dan lada hitam, perah jus lemon atau cuka campurkan lagi. Salad sayur campur sudah siap. Hidangkan dengan semua jenis makanan Daging dan Bijirin atau Nasi.

4. Salad bawang:

Ini 4. Resipi Salad Pakistan dengan hanya satu ramuan, sedikit Garam dan Cuka. Tetapi jenis salad yang paling mudah dan terkenal di Masakan Pakistan

Mari mulakan resipi.

Bahan-bahan

Bawang satu cawan, potong kepingan berbentuk bulat nipis, taburkan seperempat sudu teh Garam kemudian ketepikan selama sepuluh minit.

Satu sudu teh garam atau mengikut citarasa

Satu sudu teh lada hitam

Daun ketumbar hijau atau segar: seperempat cawan, potong ke dalam kepingan nipis atau gunakan daun utuh, sesuka hati.

Cuka atau jus lemon satu sudu teh

Kaedah:

Basuh dahulu Bawang seperti yang dinyatakan dalam resipi Salad di atas.

Sekarang masukkan Bawang ke dalam mangkuk atau lelangit, peras jus lemon atau Cuka. Masukkan lada hitam dan garam, gaul rata. Kemudian hiaskan dengan Daun Ketumbar hijau, Salad Bawang anda sudah siap. Ia dihidangkan terutama dengan item bar bq atau daging goreng atau kari.

5. Salad Timun:

Ini 5. Resipi Salad Pakistan, hanya mempunyai satu item Makanan utama dengan Salad Spice (Chaat Masala) namun sedap.

Mari mulakan resipi

Bahan-bahan

Timun dua Cawan, potong menjadi kepingan nipis

Cuka atau jus lemon dua sudu besar

Chaat Masala satu sudu teh

Garam mengikut citarasa kerana Chat Masala sudah mempunyai Garam

Kaedah:

Campurkan hirisan timun, garam dan Chaat Masala dengan baik dengan cuka atau jus lemon. Salad Timun sudah siap.

6. Salad Ayam

Ini mempunyai bilangan rempah terbesar dengan Chick-Peas rebus. Ia dipanggil Chana atau Cholay Chaat.

Bahan-bahan

Cincang kacang dua cawan rebus. Perlu direndam satu malam atau minimum 8-10 jam dengan satu sendok teh baking soda sebelum mendidih jika tidak, Chick-pea tidak akan masak dengan baik, tambahkan juga satu sendok teh garam.

Chaat Masala satu sudu teh

Serbuk sejuk merah satu sudu teh

Cili hijau dua, potong nipis

Ketumbar segar untuk hiasan

Daun pudina untuk hiasan

Kentang rebus satu cawan, potong kiub kecil

Satu sudu teh lada hitam

Lada Putih seperempat sudu teh

Tomato satu cawan, potong

Papdi atau Papri (Bunyi Urdu yang Tepat) terdapat di pasaran atau seseorang boleh membuatnya sendiri.

Yogurt satu Cawan (pilihan)

Bahan-bahan Papri

Tepung satu cawan

Minyak untuk menggoreng

Garam satu tandan

Minyak satu sudu besar

Kaedah:

Pertama buat Papri, Buat doh tepung, garam dan satu sudu minyak dengan Air. Tidak banyak doh keras atau lembut yang perlu diuli hanya menguli dengan baik. Sekarang buat bola kecil, dan gulung roti rata berbentuk bulat empat inci dan goreng ke dalam minyak kemudian sisihkan.

Sekarang campurkan keseluruhan bahan ke dalam mangkuk besar kecuali daun hijau, Tomat, Yogurt dan Papri.

Pada masa hidangan di atas setiap hidangan dengan beberapa Roti Papri, tomato, daun segar dan Yogurt. Anda boleh menambahkan lagi Kentang dan Chaat Masala mengikut citarasa. Atau sajikan dengan botol kecil Chaat Masala dan garam dengan Potongan setengah cuka atau Lemon.

Catatan: Roti Papri boleh dibuat sehari sebelumnya dan dapat disimpan selama sebulan. Ia sendiri dimakan dengan Teh atau Pulse yang dimasak.

Kami akan menentukan Resipi Salad Buah Pakistan dalam artikel baru.

Ringkasan

Jenis Salad Pakistan adalah cepat dan mudah. Mereka memberikan banyak serat dengan Vitamin dan Mineral. Cukup campurkan sayur-sayuran atau resipi kegemaran anda dengan Chaat Masala dan Cuka atau jus lemon dan mereka siap dimakan. Chad-pea Salad disebut Chana atau Cholay Chaat yang penuh dengan tenaga dan Vitamin dengan roti yang dimasak. Roti adalah resipi hebat yang dapat disimpan selama sebulan.

Soalan Lazim (Soalan Lazim)

Adakah Salad Sihat untuk dimakan?

Salad terutama sayur-sayuran campuran mempunyai semua jenis mineral dengan Vitamin

Bolehkah Anda Menurunkan Berat Makan Salad?

Ya sudah tentu.

Berapakah berat badan yang boleh saya turunkan dengan memakan salad?

Seseorang boleh menurunkan 10-20kg Sebulan.

Apa yang berlaku jika anda makan salad setiap hari?

Seseorang boleh mendapatkan Kesihatan dan kecerdasan dengan kecantikan.

Jenis Salad Pakistan mempunyai banyak jenis buah-buahan. Mereka disediakan dalam Sirap Buah atau hanya dalam jus dengan Gula dan Krim. Susu kering yang kaya dan pekat juga digunakan dalam Salad Buah yang disebut Khoya atau Mawa.

Tekstur Salad Buah Pakistan yang berkrim dan berair memberi mereka rasa yang luar biasa dan tidak dapat dilupakan. Tidak ada yang dapat melupakan Jenis Salad yang dibuat dengan Buah dan Krim. Jenis Salad ini sihat untuk menyembuhkan dan mencegah dari Penyakit Spesifik Musim Musim Panas .

Jenis Salad Buah:

Selalunya semua jenis Buah digunakan dalam jenis Salad Buah. Dalam Salad Buah campuran terdapat puluhan 'jenis Buah'. Tetapi beberapa jenis Salad Buah dibuat dengan Buah tunggal seperti Melon atau Salad Buah Tembikai. Salad Buah Krim kebanyakannya mempunyai Buah-buahan yang manis dan lembut. Kami akan membuat anda memperkenalkan semuanya.

Paling terkenal adalah

1. Salad Buah Campuran

2. Salad Buah Krim

3. Salad Buah Melon

4. Salad Buah Tembikai

5. Salad Buah Jambu biji

  1. Salad Ramadan atau Chaat

1. Salad Buah Campuran:

Ia diperbuat daripada puluhan buah yang mana yang disukai. Tetapi kami memberikan anda satu resipi Salad Buah Campuran yang luar biasa yang disebut Fruit's Chaat dan dijual di mana-mana.

Mari mulakan resipi, jangan lupa perhatikan semua ramuan tetapi anda boleh membuatnya dengan semua jenis Buah yang anda suka. Seperti epal dengan strawberi atau anggur dan Pisang dengan pipi.

Bahan-bahan:

Tembikai 200gram, potong kotak kecil atau kiub

Melon 200 gram, potong kotak kecil atau kiub

Pisang 6 bersaiz sederhana atau 4 besar, dipotong menjadi kepingan berbentuk bulat kemudian buat separuh daripadanya

Biji delima 200 gram

Anggur 200 gram

Jambu biji 200 gram

Epal 200 gram

Mangga 200 gram

Jeruk 5 besar, potong dua bahagian dari tengah. Kemudian perah jusnya dengan tangan anda sahaja. Keluarkan biji kemudian tuangkan jus ke dalam mangkuk besar di mana anda akan membuat Salad Buah. Masukkan pulpa juga ke dalam mangkuk dan ketepikan.

Plum 200 gram mengeluarkan biji dan potong kecil

Persik 200 gram keluarkan biji dan potong kecil

Pear 200 gram, potong kiub kecil

Sapodilla Plum 200 gram, potong kiub kecil

Aprikot 200 gram, angkat biji dan kemudian potong kiub kecil atau kepingan

Garam satu sudu teh

Gula satu kg atau 1000 gram. Campurkan dengan jus oren dan ketepikan

Rempah Salad (Chaat Masala) satu sudu teh

Sudu teh serbuk sejuk merah

Satu sudu teh lada hitam

Catatan: Sekiranya anda tidak mempunyai Jeruk, ambil dua Lemon besar atau tiga kemudian campurkan dengan Gula dan ketepikan.

Kaedah:

Campurkan semua Buah dengan Jus Gula dan Jeruk. Masukkan garam, lada, serbuk sejuk merah dan Chaat Masala. Gaul rata dan tutup dengan penutup sehingga Gula cair sepenuhnya. Sekarang disajikan dengan sejuk, ia adalah resipi yang sangat mudah dan lazat. Sekiranya anda hanya mempunyai Pisang atau Aprikot, cubalah membuatnya dan nikmati. Ia mempunyai semua Vitamin dan mineral dengan karbohidrat.

2. Salad Buah Krim:

Bahan utamanya ialah Cream with Sugar dan berkhasiat, Buah-buahan Lembut. Pisang adalah Sumber Kalsium dan Kalium yang hebat. Mereka memberi ketenangan pada setiap bahagian badan. Mangga mempunyai rasa yang hebat dengan kekayaan Vitamin A. Hanya 100 gram Mangga yang dapat memberi lebih daripada 10,000ml kalsium. Persik baik untuk sistem pencernaan. Jambu biji mempunyai banyak serat ditambah vitamin c. Sebenarnya, hanya sebotol Cream Chaat yang dapat memberi anda lebih banyak daripada Vitamin yang anda perlukan dalam sehari. Kerana Krim, makanan Kato juga bagus. Mari mulakan resipi.

Pisang 4 bersaiz besar atau 6 bersaiz sederhana, dipotong menjadi kepingan berbentuk bulat kemudian membuatnya menjadi separuh pusat.

Melon 200 gram, potong kiub kecil

Epal 200gram, potong kiub kecil

Biji delima 200 gram

Aprikot 200 gram, angkat biji kemudian potong kecil.

Mangga 400 gram, potong kiub kecil atau Payapa manis 400 gram, anda juga boleh menambah keduanya. Potong menjadi kiub kecil

Persik 200 gram, angkat biji kemudian potong kiub kecil.

Anda boleh menambah lebih banyak Buah yang manis dan berair.

Untuk 2 kg Buah tambah ¾ kg Gula. Bermakna untuk satu kg menambah 400 gram Gula lebih kurang.

Krim 200 gram atau Susu kering 200 gram. Campurkan Gula dan Krim atau serbuk Susu dan ketepikan. Sekiranya anda menggunakan susu tepung kemudian tambahkan beberapa sudu Air. Campurkan dan ketepikan.

Kaedah:

Campurkan semua Buah kemudian masukkan campuran krim dan Gula. Gaul rata, Salad Buah Krim atau Cream Chaat anda sudah siap.

3. Salad Buah Melon:

Ini adalah resipi Salad Buah Sole yang paling mudah dan lazat, yang hanya memerlukan dua ramuan. Melon dan Tembikai adalah Buah terbaik untuk menyahtoksin badan anda secara semula jadi. Pada cuaca musim panas yang panas, anda juga mengeluarkan banyak peluh, jadi sebilangan buah-buahan dengan gula dan rempah tidak hanya sedap. Tetapi seseorang sangat memerlukannya. Jadi, Jangan ragu untuk mengikuti resipi.

Bahan-bahan

Melon satu kg, potong kotak kecil atau kiub

Gula setengah kg

Kaedah:

Campurkan kiub Gula dan Melon. Biarkan, sehingga Gula cair. Salad Melon atau Chaat anda sudah siap.

4. Salad Buah Tembikai

Ia merupakan satu resipi yang menakjubkan yang memberikan pada musim panas panas kesejukan penuh dengan kemanisan . Tembikai mempunyai biji yang penuh dengan Anti-oksidan dan buburnya dapat menghilangkan pembakaran jantung dengan sistem pencernaan yang tidak teratur. Sekiranya anda menghidap penyakit teruk Buah Pinggang dan Melon Air adalah ubat terbaik juga makanan.

Bahan-bahan:

Rooh Afza atau Sirap Buah Pink satu cawan. Sekiranya anda tidak mempunyai Rooh Afza, ambil jus delima seperempat cawan, jus epal seperempat cawan, jus anggur merah seperempat cawan dan air mawar seperempat cawan. Masukkan satu Gula dalam jus kemudian rebus hingga pekat. Kini sirap Pink anda sudah siap.

Tembikai satu kg, potong kiub bersaiz sederhana

Kaedah:

Campurkan kiub semangka dan Rooh Afza. Hidangkan Salad Buah Melon Air yang sejuk, sangat mudah dan enak sudah siap.

5. Salad Buah Jambu biji:

Ini Salad Buah Pedas dan Gula yang rasanya manis dan masam. Jambu biji terasa manis dengan biji kecil di dalamnya. Mereka sangat baik untuk menghilangkan sembelit dan juga mempunyai Vitamin C. Anda pasti hairan bahawa Jambu Batu mempunyai Vitamin C lebih banyak daripada Jeruk.

Mari mulakan resipi

Bahan-bahan

Jambu biji satu kg, potong kiub kecil

Gula setengah kg

Jeruk sebiji atau sebiji Lemon

Rempah Salad (Chaat Masala) satu sudu teh

Garam satu secubit atau ⅛ sudu teh

Lada hitam satu secubit atau ⅛ sudu teh

Kaedah:

Gaul bersama Gula dan jus Jeruk atau Lemon. Sekarang masukkan Jambu batu dan campurkan, tambah rempah, garam dan lada hitam. Gaul rata, biarkan hingga Gula cair. Salad Buah Jambu Batu anda sudah siap. Hidangkan sejuk dan nikmati.

6. Ramad Salad atau Chaat

Ini adalah resipi ringkas dan pantas yang cukup untuk 2-4 orang.

Epal satu, potong kiub

Pisang Dua, potong kepingan berbentuk bulat kemudian potong menjadi separuh dari tengah

Jambu biji satu, potong menjadi kotak atau kiub

Jeruk sebiji, potong separuh dan perah. Keluarkan biji dan masukkan pulpa dan jus ke dalam mangkuk. Kemudian masukkan Gula dan ketepikan.

Gula setengah cawan

Garam satu secubit

Lada hitam satu secubit

Kaedah:

Campurkan Buah-buahan yang telah dipotong menjadi campuran Gula dan Jus Jeruk. Masukkan Garam dan lada hitam, gaul rata. Salad Ramadan anda sudah siap.

Catatan: jika anda tidak mempunyai Jeruk, tambahkan jus lemon atau langkau. Seseorang boleh menambah satu sudu teh Cuka atau menambah seperempat sudu teh asam Tartaric. Terserah kepada anda, jika anda tidak menyukai rasa masam anda boleh melewatkannya.

Ringkasan :

Terdapat enam resipi salad buah-buahan yang lazat dan mudah sekali. Tetapi mereka berasa Pencuci mulut yang kaya, berkrim dan Emas. Seseorang boleh menghidangkannya pada waktu minum teh atau sebagai pencuci mulut juga. Karbohidrat buah tidak berbahaya dan tidak ada lemak. Sekiranya seseorang menyukai Pencuci mulut yang cepat dan mudah dengan sejumlah Vitamin, ia sangat sesuai. Mereka semua memerlukan secubit garam, gula dan lada hitam dengan Chaat Masala. Sekiranya anda menyimpannya sekali ia akan berjalan lama. Mesti mencuba dan menikmati.

Soalan Lazim:

Soalan yang dapat membantu anda memahami.

Bolehkah anda makan salad dengan diet keto?

Salad adalah hidangan yang sesuai untuk hidangan ketogenik. Salad mesra keto adalah lauk, makanan utama, makan tengah hari atau makan malam yang sempurna untuk semua diet anda.

Bolehkah anda makan salad buah Keto?

Ya, terdapat sebilangan besar resipi yang tersedia sebagai Salad Buah Keto.

Bolehkah anda makan buah segar dengan diet keto?

Ya, banyak Buah yang terbaik semasa diet keto.

Berikut adalah beberapa nama,

Tembikai

Persik

Beri

Lemon

Tomato

Cantaloupe

Buah Belimbing

Alpukat

Strawberi

Salad dianggap sebagai bahagian penting dalam rutin harian kita. Perkataan Salad berasal dari perkataan Latin Sal yang bermaksud perkara yang masin. Ia adalah makanan yang terdiri daripada sayur-sayuran. Sebilangan orang makan salad untuk kekal sihat dan cergas. Sebilangan atlet atau pembina badan makan salad sehingga mereka tetap kurus. Terdapat pelbagai jenis salad. Orang-orang yang berasal dari daerah yang berlainan, membuat salad dengan cara yang unik, dan selalunya salad diberi nama berdasarkan kebangsaan atau etnik. Bergantung pada kawasan, pelbagai jenis bahan dimasukkan ke dalamnya. Yang paling menggembirakan ialah anda boleh memakannya sebagai lauk. Kami akan membincangkan lebih lanjut mengenai jenis salad di bawah.

Terdapat pelbagai jenis salad termasuk salad hijau, salad buah, salad Rusia dan Gado-Gado. Seperti yang jelas dari namanya, salad hijau kebanyakannya terdiri daripada selada dan sejenis daun hijau yang lain. Salad Rusia juga dikenali sebagai salad Olivier. Ia dianggap sebagai bahagian utama masakan Rusia. Salad Olivier sangat popular di negara-negara Timur Tengah, juga di Pakistan; orang menggunakannya dalam skala yang sangat besar. Pada pendapat saya salad buah adalah raja salad, selain daripada pendapat saya; salad buah mengandungi banyak vitamin dan sangat berkhasiat. Kebanyakannya terdiri daripada epal, pisang, blackberry dan strawberi.

Bilakah manusia mula makan salad?

Itu adalah di Empayar Rom, Itali moden, kalkun (Anatolia), Yunani, ketika orang mula menyiapkan salad dengan hanya mencampurkan daun sayuran, buah-buahan dan jenis makanan yang lain. Mereka bahkan mencampurkannya dengan cuka atau minyak jenis lain, yang biasa terjadi pada masa itu. Jenis makanan ini juga dipersembahkan kepada maharaja oleh para koki untuk mendapat hadiah. Orang Babilonia atau Iraq moden menggunakan salad paling banyak, mereka menggunakan semua salad menjadi cuka. Begitu juga,

Bagaimana Perancis menggunakan salad

Perancis menggunakan mayonis dengan salad untuk menggembirakan diri mereka. Mayonis masih digunakan di seluruh dunia sebagai bahan pokok. Ia digunakan secara meluas dengan roti dan salad juga. Dari ini, kita dapat mengetahui bahawa orang dari segala usia telah menggunakan salad sebagai hidangan untuk kesihatan dan kecergasan mereka. Di rumah tangga miskin, orang menggunakan salad sebagai makanan utama mereka dan tidak makan berlebihan sehingga mereka tetap aktif semasa bekerja. Ketika empayar Perancis berkembang di Eropah, orang Perancis memperkenalkan konsep mayonis dan salad ke seluruh Eropah terutama di Great Britain, orang mula makan salad dalam rutin harian mereka kerana harganya murah dan berpatutan pada masa itu.

Adakah salad baik untuk menurunkan berat badan?

Sekiranya anda ingin menurunkan berat badan, makan salad adalah pilihan untuk anda. Telah terbukti secara saintifik bahawa memakan daun hijau sahaja akan membuat anda kurus; terutamanya atlet makan salad supaya mereka kenyang dan kekal cergas dan sihat pada masa yang sama. Makan salad sahaja akan menjadikannya aktif, misalnya jika anda adalah pelari, kriket, pemain bola sepak atau atlet lain, maka anda harus langsing untuk berlari pantas dan untuk itu anda harus makan sesuatu yang rendah kalori. Salad adalah pilihan terbaik dalam kes ini kerana ini membuat anda merasa perut anda kenyang, juga sangat enak jika anda menambah pelbagai jenis seperti mencampurkannya dengan sayur-sayuran lain atau menambahkan minyak.

Apa yang berlaku jika saya makan salad setiap hari?

Bukan idea yang buruk untuk makan salad setiap hari agar tetap cergas. Ia memberi anda pelbagai vitamin; mereka meningkatkan tahap antioksidan dalam darah kita. Walau bagaimanapun, anda harus mengikuti jumlah protein yang diperlukan, untuk ini anda boleh menambahkan telur rebus dalam makanan anda. Selain salad protein dianggap sebagai makanan yang sempurna, sebab utama adalah kerana ia mempunyai puluhan jenis, anda boleh mencampurkan sayur-sayuran di dalamnya, kadang-kadang, bahkan salsa, cuka dan minyak digunakan untuk beberapa perasa. Anda boleh beralih antara jenis sayur yang akan anda makan, ini menjadikan hidangan ini sangat berguna, juga tidak mudah membusuk, itulah sebabnya banyak pendaki dan pendaki gunung menyimpannya di dalam beg mereka untuk perjalanan jauh.

Ringkasan

Sampai sekarang kita tahu bahawa konsep salad diperkenalkan pada era roman, ketika mereka sangat hebat. Di seluruh dunia, orang telah menggunakannya selama lebih dari berabad-abad dengan cara unik mereka sendiri. Lebih-lebih lagi, ini membantu kita untuk kekal ramping dan cergas. Banyak orang, semasa Black Death, makan salad untuk meningkatkan kekebalan mereka terhadap penyakit ini. Ia mempunyai banyak jenis bergantung pada wilayahnya. Atlet dan ahli sukan kebanyakannya makan salad supaya mereka dapat kekal sihat dari segi fizikal dan mental.

Sayuran mana yang paling banyak digunakan dalam salad?

Sebilangan pemula sering bertanya bahawa jenis sayur apa yang harus disertakan dalam makanan kami, anda boleh menambahkan pelbagai sayur-sayuran dari tomato hingga timun, selagi anda menikmati apa yang anda makan, dan kemudian ia baik. Seseorang tidak boleh menambahkan ramuan ke dalam makanannya dengan paksa kerana setelah beberapa ketika, dia akan bosan dan akan mula makan makanan ringan sebagai alasan. Oleh itu, tujuan utama adalah menikmati makanan anda supaya anda dapat memanfaatkannya dengan banyak.

Adakah Salad dianggap sebagai lauk?

Sekiranya anda bertanya mengenai Asia Selatan, maka jawapannya adalah ya. Kenyataannya adalah bahawa banyak orang dari rantau ini menganggap salad sebagai lauk dan selalu mengaitkannya dengan beberapa jenis diet, tetapi pada asalnya anda boleh menjadikannya sebagai makanan utama anda dan ia akan segera mengubah badan anda kerana anda akan berhenti memakan minyak masak . Ini juga akan membuat anda merasa perut anda kenyang, sehingga anda akan makan lebih sedikit, menyebabkan penurunan berat badan secara tiba-tiba. Ini akan membuat anda kelihatan cantik, kulit anda akan kelihatan dan terasa segar, kuku dan rambut anda akan menjadi lebih baik. Oleh itu, mengapa seseorang harus mempertimbangkan untuk makan salad sekurang-kurangnya sekali sehari.

Jenis salad akan termasuk senarai panjang kerana pelbagai yang ditawarkannya. Di sini kita dapat menyedarkan anda dengan beberapa iaitu Wedge Salad, Waldorf Salad, Southwest Salad, Panzanella, Nicoise Salad, Salad Itali, Tabbouleh, Salad Yunani, Salad Ambrosia, Fattoush, Crab Louie, Cobb Salad, Chef Salad, Caprese Salad dan Ceasar Salad . Mereka mungkin berbeza dengan salad tradisional tetapi seperti yang kami katakan ada banyak penyataan untuk cabang masakan ini. Kreativiti adalah kunci selepas itu anda dapat menghasilkan salad bentuk terbaik untuk memakan selera anda.

Bagaimana salad berbeza antara satu sama lain?

Di antara salad yang berbeza, variasinya terletak pada ramuan yang digunakan. Dengan mendengar istilah salad, idea pertama akan muncul bahawa ia adalah gabungan sayur - sayuran atau selada menjadi bahan utama. Ini sebenarnya tidak berlaku apabila para koki berusaha memenuhi semua syarat sekiranya salad dengan memasukkan protein, karbohidrat, lemak dll dalam kadar yang seimbang. Membawa salad kebaikan adalah makanan terbaik untuk setiap bahagian sepanjang hari. Oleh itu, gabungan sayur-sayuran dengan buah-buahan tambahan, kacang-kacangan atau daging, tujuannya adalah untuk menyajikan rasa dan kesihatan kedua-duanya

Bahagian lain dari salad adalah pakaian kami. Sekarang langit adalah hadnya dan sesiapa sahaja dapat membuat versi mereka dengan memakai salad dengan menambahkan atau mengurangkan bahan yang mereka inginkan. Walaupun begitu, adalah baik untuk menjalani pemeriksaan rasa sebelum berkhidmat sehingga anda akan mendapat susunan yang boleh dimakan dengan sempurna.

Bagaimana salad yang berbeza dibuat?

Mari dapatkan penerangan ringkas mengenai apa yang terdapat dalam salad.

Salad Wedge

Mudah semua salad semua yang anda perlu lakukan adalah memotong salad dalam bentuk baji dan memberi campuran yang baik yang anda inginkan berpakaian . Tambahkan sayur-sayuran dan kepingan daging jika anda suka dan keseronokan lazat ada untuk menggembirakan anda.

Salad Waldorf

Perkara asas di dapur anda cukup untuk membuat salad ini. Ia bukan sahaja mudah dibuat tetapi juga berfungsi dengan tepat. Ambil apa-apa seperti yogurt, epal dan saderi. Gabungkannya untuk mendapatkan salad berpakaian anda yang cantik.

Salad SouthWest

Ini adalah campuran makanan yang berbeza seperti kacang hitam, ketumbar, jagung dan alpukat. Anda boleh menjadikannya pedas atau manis dengan pilihan anda sendiri. Campurkan jalapeños untuk rempah yang ditambahkan itu adalah pembalut yang dibuat daripada alpukat atau krim untuk rasa manis.

Panzanella

Salad ini ternyata menjadi penyelesaian berguna yang baik untuk menggunakan roti pasak. Potongan itu direndam dan dicampurkan dengan tomato atau bawang atau boleh menjadi buah atau sayur pilihan musim. Ini mengandungi karbohidrat sehingga mereka yang menginginkan karbohidrat dapat menikmatinya sepenuhnya.

Salad Nicoise

Ini adalah salad Perancis di mana ramuan utamanya adalah tuna, tomato, zaitun, telur rebus dan kacang hijau. Perubahan boleh dilakukan sekiranya ikan tidak diingini dan gantinya dengan ayam atau daging lembu.

Salad Itali

Salad ini mempunyai campuran perisa dengan menambahkan keju, pepperoncini, bawang, tomato, selada romaine dan crouton. Berpakaian dengan berpakaian Itali sehingga terbukti bahawa Itali tidak hanya terkenal dengan pizza, gelato atau pasta.

Tabblouleh

Ini adalah resipi salad timur tengah. Masukkan bumbu ke bawang, tomato dan bulgar. Bulgar yang tersisa boleh digunakan dengan baik dalam resipi ini. Ambil mangkuk Mediterranean untuk menyelesaikan masakan.

Salad Greek

Campurkan keju feta, zaitun, timun, bawang dan tomato untuk menikmati rasa salad horiatiki atau salad Grerk. Adalah mudah untuk membawa rasa pulang daripada pergi ke tanah asal mereka.

Ambrosia Salad

Di sinilah buah-buahan akan memerintah dengan sedikit marshmallow. Ya, anda boleh mendapatkan rasa yang enak dengan menambahkan marshmallow dengan buah-buahan yang berbeza seperti kelapa, oren atau nanas. Oleh itu, anda mendapat lebih banyak pencuci mulut salad buah.

Fattoush

Fattoush boleh dibuat dengan roti pita supaya roti yang anda tinggalkan tidak akan sia-sia. Hidupkan kembali rasa dengan menambahkan kuah sumac yang memberikan rasa asam tetapi tekstur jika roti akan mengimbangkannya. Oleh itu, salad Lebanon timur tengah yang popular ini masuk ke perut anda dengan segala kebaikan

Ketam Louie

Sekiranya anda seorang pencinta makanan laut maka ini pasti makanan untuk anda. Hanya ambil daging ketam dan campurkan dengan asparagus, tomato dan telur rebus. Hidangkan di atas selada gunung es tradisional. Dressingnya eksklusif disebut Louie dressing yang mempunyai sos cili dan mayonis tetapi anda boleh memberikannya berpakaian dengan pakaian berkrim yang anda mahukan.

Salad Cobb

Salad ini berbeza dalam bentuknya daripada yang lain kerana alih-alih semua ramuan dicampurkan atau dilemparkan ini ditumpuk satu di atas yang lain. Keju biru, alpukat, tomato, telur rebus, kepingan ayam atau daging. Bawa variasi mewah dengan menambahkan elemen pilihan anda.

Salad Chef

Nama itu mungkin menunjukkan bahawa ia adalah pilihan utama koki tetapi sebenarnya sesiapa sahaja boleh melakukannya. Nama itu diberikan kepadanya kerana jika ia adalah persembahan yang indah. Ini disebabkan oleh pemotongan halus dari bahan-bahan yang berfungsi sebagai ukuran gigitan dan seragam di atas lapisan hijau. Lobak, bawang, wortel, tomato, telur dan daging semuanya boleh dipotong dengan ukuran yang sempurna untuk hadiah berwarna-warni.

Salad Caprese

Ini adalah satu kegembiraan yang dapat dinikmati pada musim panas kerana kesegaran yang ditawarkannya. Cukup tambahkan tiga ramuan mozeralla, kemangi dan tomato yang anda makan atau makan ringan. Ya jangan lupa beri salad dengan cuka balsamic.

Cesar Salad

Ramai yang biasa dengan Caesar Dressing dan inilah yang memberi nama salad ini. Hidangan yang sesuai untuk memberi keseronokan kepada selera anda. Walaupun begitu, bahagian yang menyeronokkan adalah melemparkan. Itu dilemparkan dengan vinaigrette atau berpakaian dengan keju parmesan dan crouton untuk melengkapkan gambar. Bukan hanya lidah tetapi mata juga kenyang.

Jenis salad

Sepinggan sayur campur adalah hidangan yang terdiri daripada campuran makanan, kadang-kadang dengan kadar yang betul. Ia berpakaian secara berkala dan biasanya disajikan pada suhu bilik atau dingin, namun ada juga yang dapat disajikan dengan hangat. Hidangan pembibitan hijau campuran menggunakan asas hijau seperti selada, arugula / roket, kangkung, atau bayam; mereka cukup normal sehingga kata penyajian sayur campur sahaja sering menunjukkan secara eksplisit untuk menanam hidangan hijau campuran. Berbagai jenis memasukkan piring kacang hijau campuran, sepiring ikan hijau campur, fattoush, hidangan Yunani campuran sayur-sayuran (berasaskan sayur-sayuran tetapi tanpa hijau hijau), dan hidangan sayur-sayuran campuran (hidangan hijau campuran berasaskan mi). Sos yang digunakan untuk meningkatkan hidangan sayur campur pada umumnya disebut pinggan hijau campuran; kebanyakan pinggan campuran hijau campuran bergantung pada gabungan minyak dan cuka atau barang susu tua seperti kefir.

Jenis hidangan hijau campuran

Sepinggan sayur campur boleh menjadi pinggan hijau campuran (dengan pelekap yang tersusun secara jelas di atas piring sajian) atau sepiring sayur campur (dengan pelekap di dalam mangkuk dan diadun). Hidangan pembuka selera, hidangan utama perayaan Itali yang tepat, adalah seperti hidangan hijau campuran yang dibuat dan mempunyai sayur-sayuran, cheddar, dan daging. **

Hidangan hijau campuran hijau

Hidangan hijau campuran sayur-sayuran atau penanaman sayur campuran sering dibuat dari sayur-sayuran hijau seperti pelbagai jenis selada, bayam, atau roket (arugula). Sekiranya bukan sayur-sayuran membentuk sebahagian besar hidangan hijau campuran, ia mungkin dikenali sebagai sayur-sayuran sayur-sayuran campuran. Sayuran mentah biasa (dalam arti kuliner) yang digunakan dalam piring hijau campuran merangkumi timun, lada, tomat, bawang, wortel, saderi, lobak, cendawan, alpukat, zaitun, jantung artichoke, jantung sawit, selada air, pasli, taman bit, dan kacang hijau. Kacang-kacangan, beri, biji, dan bunga adalah segmen yang lebih biasa. Telur, daging asap, udang, dan keju yang digelegak mungkin digunakan sebagai hiasan, namun banyak sumber makanan berdasarkan makhluk lebih mungkin dalam piring makan hijau campuran.

Plat baji hijau campuran

Plat baji hijau campuran adalah hidangan hijau campuran yang dihasilkan menggunakan kepala selada (sepotong ais biasa), dibelah atau dipisahkan, dengan lekapan yang berbeza di atas.

Produk semula jadi hidangan hijau campuran

Plat produk organik hijau campuran diperbuat daripada produk organik (dalam arti masakan), yang mungkin baru atau dalam tin. Model menggabungkan koktel produk organik.

Pinggan nasi dan pasta hijau campuran

Nasi dan pasta dapat digunakan sebagai penentu penting untuk membuat sepiring hijau campuran. Beberapa contoh pinggan hijau campuran berasal dari makanan Thai, seperti Nasi Ulam.

Hidangan hijau campuran

Hidangan hijau campuran diikat dengan sos tebal seperti mayonis. Satu bahagian porsi hijau campuran akan mengekalkan bentuknya ketika diletakkan di atas piring dengan sudu. Contoh hidangan hijau campuran yang disatukan merangkumi porsi ikan hijau campuran, sepiring ayam hijau campur, piring telur hijau campuran, coleslaw, dan hidangan kentang campuran hijau. Beberapa pinggan hijau campuran digunakan sebagai tampalan sandwic. Sebilangan hidangan hijau campuran pasta, misalnya, plat hijau campuran makaroni, adalah hidangan hijau campuran. Mereka terkenal dengan berkelah dan panggangan.

Hidangan makan malam campuran hijau

Hidangan khas Slovakia dari sayur-sayuran hijau ikan kod dalam mayonis Prinsip hidangan sayur campuran (disebut sebagai salad makan malam atau sebagai hidangan hidangan hijau campuran di Amerika Syarikat) mungkin mengandungi sedikit ayam, ikan, atau stik. Porsi hijau campuran Caesar, hidangan hijau campuran Chef, piring hijau campuran Cobb, piring hijau campuran Cina, dan piring hijau campuran Michigan adalah hidangan hijau campuran. Pelbagai jenis keju digunakan dalam hidangan makan hijau campur, termasuk cheddar biru Roquefort (biasa untuk hidangan hijau campuran Cobb), dan Swiss, Cheddar, Jack, dan Provolone (untuk hidangan hijau campuran Chef dan Cobb).

Pinggan hijau campuran manis

Porsi pastri dari sayur campur jarang memasukkan sayur hijau dan selalu manis. Variasi biasa dibuat dengan gelatin atau krim disebat; contohnya jello plate hijau campur, pistachio plate green mix, dan ambrosia. Berbagai jenis pinggan pastri hijau campuran merangkumi Snickers menghidangkan sayur campur, nasi terkenal, dan salad makanan.

30 jenis salad yang berbeza

1. Salad Cobb Vegan dengan Bacon Kelapa

Riff yang disatukan oleh tumbuhan ini mengenai hidangan Cobb yang dicontohkan dari perdagangan hijau campuran yang menyediakan tauhu untuk dada ayam dan kelapa panggang berasap untuk daging. Gaun tart yang halus menggabungkan segalanya.

2. Romaine Vegan Caesar Wedges yang dibakar api

Salah satu hidangan hijau campuran hijau nombor satu saya yang pernah ada! Romaine segar dinyanyikan dengan perlahan, pada saat itu ditaburkan dengan pakaian Caesar vegetarian mete. Yang ini ada di halaman 111 buku masakan baru kami, Love and Lemons Every Day.

3. Salad Kale dengan Pakaian Halia Carrot

Hidangan hijau kale yang dicampurkan ini menjadi makanan sepanjang tahun. Saya menumisnya dengan pelangi sayur-sayuran renyah, biji panggang, alpukat kaya, dan buncis masak yang menyelerakan. Rendam wortel wortel tart, cukup murah hati untuk menjadi kenduri seorang diri.

4. Salad Yunani

Saya suka kotak feta 3D besar, tomato yang lazat, zaitun, rempah-rempah, lada dering, dan timun bersama-sama di dalam pinggan hijau campuran musim panas yang mengagumkan ini dengan porsi khas Yunani campuran dressing hijau. Anda hanya memerlukan 7 kelengkapan dan beberapa saat untuk menyusun kombo tart segar yang enak ini.

5. Salad Tomato Tembikai Zesty

Cabai baru menambah kehangatan pada campuran tomato dan tembikai yang manis dan enak dalam formula ini. Hidangan musim panas tomato campuran hijau

6. Salad Farro Terung dan Panggang

Memasak tomato ceri memberi mereka rasa yang sangat manis dan indah yang sangat hebat di dekat terung, arugula, dan farro kacang.

7. Tomato Fattoush warisan

Apabila anda mula mendapatkan kembali petani-petani lezat itu, menjual sayur-sayuran campuran ini! Ini adalah tafsiran fattoush saya yang tidak biasa, sepiring roti hijau campur yang dibuat dengan pita panggang. Yang satu ini mempunyai lapisan yogurt lemon dan diakhiri dengan kacang buncis, dan banyak rempah baru.

8. Salad Tomato dan Alpukat

Kunci hidangan hijau campuran ini adalah mengasinkan tomato dengan taburan minyak zaitun dan cuka sherry. Mereka menjadi kaya dan tart - perbezaan yang ideal untuk selasih baru, alpukat, dan sedikit pasta orzo.

9. Salad Caprese yang boleh dicontohi

Sekiranya tidak pecah, jangan perbaiki. Lihat formula ini untuk mengetahui petua terbaik saya untuk membuat hidangan musim panas Caprese yang boleh dicontohi.

10. Salad Jagung Musim Panas

Hidangan jagung hijau campuran baru ini merangkumi semua pilihan utama musim bunga akhir saya: jagung manis barbeku, persik lezat, dan timbunan kemangi baru! Untuk mengetengahkan pelekap baru yang segar, saya melemparkannya dengan kuah kapur yang meriah. Plat musim panas jagung terbaik dari campuran sayur-sayuran

11. Salad Jagung Jalan Mexico

Sekiranya anda pernah mempunyai jagung jalan raya Mexico, anda menyedari bahawa campuran jagung yang disukai, Cotija rapuh, mayo halus, dan ketumbar adalah sesuatu yang sukar untuk ditewaskan. Saya juga gemar menggunakan sriracha atau sos adobo!

12. Panzanella musim panas

Panzanella memberikan no saya. 1 pinggan musim panas campuran hijau. Anda tidak dapat mengalahkan bentuk roti yang sangat padat dengan hasil musim panas yang lezat dan vinaigret tart yang baik. Anda secara amnya boleh menyajikan hidangan hijau campur ini sebagai sampingan, tetapi mereka juga merupakan alternatif hidangan asas yang luar biasa.

13. Jagung Manis dan Arugula Panzanella

Panzanella mungkin merupakan hidangan roti hijau dari Itali, namun formula ini bukan mengenai roti. Jagung manis yang segar dan enak terdapat di muka, bermain dengan penuh ganti dan hijau yang tidak menyenangkan. Saya menggunakan minyak jagung, jadi Panzanella ini terlalu mudah untuk disatukan.

14. Lada Manis Panzanella

Lada panggang menambah keseronokan sempurna pada hidangan musim panas sayur-sayuran campuran ini. Di samping sayur-sayuran, mozzarella baru yang halus menjadikannya lebih enak.

15. Salad Panzanella Musim Panas

Saya ingin menganggap ini sebagai "hidangan musim panas campuran sayur-sayuran." Ia dipenuhi dengan buah persik, tomato, jagung segar, dan kemangi baru yang enak - yang terbaik yang mesti dibawa pertengahan tahun.

16. Pattypan Panzanella

Pada ketika anda telah membuat roti zucchini, kek zucchini, zucchini yang dipanaskan, dan pizza zucchini, anda MASIH mempunyai zucchini, buatlah Panzanella ini. Squash panggang adalah perbezaan jammy yang luar biasa dari timun segar dan tomato ceri.

17. Resepi Salad Kentang

Saya mengambil masa untuk melompat dengan kentang sayur campur, namun dalam beberapa tempoh terakhir mencuba pelbagai perkara dengan pakaian ketat dan campuran yang pelbagai, saya telah benar-benar terperangkap. Berikut adalah beberapa pilihan utama saya.

18. Salad Kentang Velvety

Penafsiran santai kentang contoh hijau campuran ini mempunyai kuah yogurt Yunani yang enak dengan hanya sebilangan kecil mayo yang dicampurkan. Ini adalah pinggan hijau campuran yang sesuai, kerana rasanya meluas ketika duduk di dalam penyejuk.

19. Salad Kentang panggang api dengan Scallion Vinaigrette

Sekiranya anda adalah burger veggie api, buatlah hidangan hijau campur pertengahan tahun ini di sebelahnya. Bukan secara eksklusif kentang bakar di sini, tetapi blueberry juga ada! Vinaigrette daun bawang yang enak, rempah baru, dan bawang masin menekankan campuran manis / panggang yang menyenangkan ini.

20. Salad Kentang Chimichurri

Saya menyediakan kentang sayur hijau campur ini dengan chimichurri herba dan bukannya berpakaian halus.

21. Salad Kentang Ungu dan Kacang Hijau

Hidangan kacang campur hijau campuran ini sangat fleksibel. Berpakaian dengan telur halus atau buncis untuk membuatnya menjadi makan malam, atau sajikan campuran kentang, kacang hijau, dan pakaian lemon sebagai bahagian asas barbeku.

22. Salad Musim Panas Fruity

Jelas sekali, pinggan hijau campuran musim bunga anda semestinya menonjolkan sayur-sayuran baru yang hebat yang kami ada selama musim ini, namun tidak boleh diabaikan untuk tidak mengeksploitasi produk organik yang luar biasa juga. Produk semula jadi batu, beri, dan tembikai sama sekali merupakan kenaikan manis yang enak untuk rancangan musim panas campuran sayur-sayuran campuran.

23. Tart Cherry Tabbouleh

Rendam tomato setiap kali anda membuat tabbouleh, dan gunakan ceri tart kering semua perkara yang dipertimbangkan! Mereka menambah permukaan kenyal dan rasa manis / tart yang luar biasa pada hidangan baru ini.

24. Strawberry Tabbouleh

Atau sebaliknya ... gunakan strawberi! Seperti tomato, mereka sedap dan manis. Satu lagi penetapan tidak tradisional - feta - menambah perbezaan yang luar biasa pada buah beri dalam formula ini.

25. Mangkuk Tembikai Tembikai

Jab ini memeriahkan hidangan hijau campuran musim panas yang menyerlahkan bentuk tembikai 3D yang sedap dan kacang macadamia renyah di samping hiasan tradisional seperti timun, halia, dan alpukat. Saya meletakkan semua pakaian dalam tamari limau nipis untuk membuat hidangan musim panas yang sangat baru dan menyeronokkan.

26. Salad Peach dan Plum Caprese

Memang, kita secara keseluruhan menyukai tomato dan kemangi, namun persik dan kemangi pada dasarnya sama.

27. Salad Strawberry Caprese

Kombo Caprese yang lain! Kali ini, saya menggunakan strawberi seperti tomato ceri, dan saya rasa dengan penurunan balsamic, alpukat, dan walnut panggang untuk rasa manis dan manis.

28. Salad Buah Bubbly

Plat produk organik hijau campur adalah asas pengumpulan, dan kami sangat menggemari yang baru lemon-halia. Saya suka menggunakan potongan bintang untuk memotong tembikai untuk suar yang menggelegak!

29. Salad Tembikai dengan Feta dan Pudina

Jadikan pinggan hijau campuran yang hebat ini pada hari pertengahan tahun yang hangat! Alpukat halus, feta tart, dan limau yang mempesona menyerlahkan tembikai dan timun yang sejuk dan lezat. Sekumpulan rempah baru yang sederhana adalah bahagian kecil terakhir yang ideal.

30. Salad Chickpea Mediterranean

Kurma Medjool yang diretas dan jintan yang berbau manis menambah angin manis yang luar biasa ke dalam pinggan madu kacang hijau yang baik ini. Selesai dengan lada merah yang dimasak, tomato anggur, dan taburan cheddar kambing utama, ia adalah pinggan hijau campuran yang baik untuk dibungkus untuk makan tengah hari.

Maksud harfiah dari kata salad adalah bahawa ia adalah campuran atau sekadar hidangan dari bahan-bahan tertentu, yang mungkin termasuk sayur-sayuran mentah atau dimasak, daging, ikan, dan lain-lain. Ini atau beberapa ramuan lain yang ditentukan ketika disajikan dengan pembalut produk akhir adalah dinamakan sebagai salad. Salad dimakan di seluruh dunia di hampir setiap bahagian dunia tetapi dari kawasan ke kawasan rasanya mungkin berbeza-beza bergantung pada komposisinya kerana terdapat puluhan jenis salad yang dimakan di seluruh dunia.

Asal perkataan "salad":

Perkataan "salad" muncul dalam bahasa Inggeris setelah lama diubah suai. Pada mulanya perkataan Latin 'garam ' garam yang diubah menjadi 'salata ' (masin) yang kemudian menjadi 'herba salata' (hijau masin). Perkataan ini diadopsi dan dimodifikasi oleh bahasa Perancis sebagai 'salade' yang mempunyai arti yang sama dengan kata 'salad' yang kini digunakan sebagai bagian dari bahasa Inggeris.

Sejarah salad:

Semasa kita meneliti sejarah, kita akan menyaksikan bahawa salad berasal dari zaman Yunani kuno. Sayuran hijau dengan pembalut dimakan oleh orang Rom, Parsi, dan orang Yunani kuno. Kemudian pada abad ke-17 sedikit pengubahsuaian berlaku dalam komposisi salad dan orang-orang di New Netherland mula menggunakan minyak di dalamnya. Dan kemudian dari semasa ke semasa, orang mengubah resipi mereka dan mengikut ramuan yang ada dan rasa yang disukai oleh salad daerah mereka dengan pelbagai rasa, gaya, dan aroma yang wujud.

Jenis makanan:

Salad tidak dapat dikategorikan secara khusus ke dalam jenis makanan tertentu kerana fleksibiliti yang besar dapat disajikan pada bila-bila masa semasa makan. Mencatat salad fakta boleh dikategorikan sebagai:

  • Salad pembuka selera

  • Salad sampingan

  • Hidangan utama

  • Gurun

  • SALAD PEMOHON:

Di restoran yang berlainan atau bahkan di banyak tempat lain bahagian salad yang lebih kecil disajikan sebelum hidangan utama sebagai pembuka selera.

  • JUALAN SISI:

Beberapa jenis salad yang mungkin termasuk salad kentang atau salad Caesar atau jenis salad lain kadang-kadang, di restoran terutamanya, dijadikan salad sampingan untuk menambahkan lebih banyak rasa dan kegembiraan pada hidangan utama.

  • HIDANGAN UTAMA:

Salad yang dibuat menggunakan pelbagai jenis makanan berprotein tinggi seperti daging, ayam, ikan, kekacang, keju, dan lain-lain disajikan sebagai hidangan utama di pelbagai kawasan. Kerana kandungan bahan kaya protein yang tinggi, mereka menyediakan nutrien yang mencukupi untuk memuaskan selera seseorang untuk sementara waktu.

  • JUALAN DESSERT:

Sebilangan salad dibuat dengan rasa manis dengan menggunakan gabungan pelbagai buah dengan gelatin atau krim disebat dan lain-lain. Oleh kerana gabungan manisnya, mereka dijadikan sebagai pencuci mulut selepas makan.

RINGKASAN:

Salad adalah sejenis makanan atau hidangan di mana bahan-bahan yang berlainan dicampur bersama dengan gaya berpakaian dan topping yang berbeza di atasnya. Salad adalah sejenis hidangan yang boleh dihidangkan pada bila-bila masa semasa makan kerana pelbagai jenis salad boleh sesuai dengan pelbagai jenis makanan.

Jenis salad:

Sekiranya kita mengklasifikasikan salad ke dalam pelbagai jenis bergantung pada komposisi dan gabungan ramuan yang digunakan di dalamnya, kita akan melihat bahawa terdapat enam jenis salad asas yang berbeza-beza dari satu wilayah ke satu wilayah mengikut orang dan masyarakat yang berbeza bergantung pada perspektif dan pengalaman mereka. Secara amnya, enam jenis salad asas adalah:

  • Salad hijau
  • Salad buah
  • Salad nasi dan pasta
  • Salad terikat
  • Salad makan malam
  • Salad pencuci mulut

  • SELAMAT HIJAU:

Salad hijau yang juga dikenal sebagai salad kebun terdiri dari sayur-sayuran berdaun yang boleh merangkumi berbagai jenis selada, bayam, timun, dan lain-lain bersama dengan sayur-sayuran bukan hijau lain seperti tomat, bawang, wortel, lobak, cendawan, lobak, dan banyak lagi. Tetapi perlu diingat bahawa jika sebahagian besar salad terdiri dari sayur-sayuran bukan hijau maka kita akan menamakannya sebagai salad sayur-sayuran daripada mengkategorikannya dalam salad hijau.

  • SALAD BUAH:

Ini adalah sejenis salad yang dibuat dengan menggunakan pelbagai buah-buahan bersama sedikit lada dan garam untuk menambah rasa. Contoh terbaik salad buah termasuk koktel buah. Salad buah-buahan disukai dan dimakan oleh banyak orang di berbagai kawasan di seluruh dunia kerana tekstur dan aromanya yang memukau dan juga rasa lezat.

  • JUALAN NASI DAN PASTA:

Nasi nasi dan pasta adalah makanan istimewa Masakan Thailand. Kombinasi beras dan pasta sejuk yang sangat baik dicampurkan bersama dengan kombinasi perasa yang berbeza termasuk lada, garam, dan lain-lain. Pasta, apabila ia disejukkan dan dicampurkan sebagai ramuan salad, memberikan rasa unik untuknya. disukai oleh orang.

  • JUALAN BAWAH:

Salad kentang, salad tuna, salad ayam, salad telur, dll, dan salad lain yang dibuat dengan menambahkan sos yang berbeza dan terutama mayonis, termasuk dalam kategori salad terikat. Jenis salad ini sering digunakan sebagai isian sandwic. Salad makaroni yang juga disebut salad pasta juga termasuk dalam kategori salad terikat.

  • SELAMAT MAKANAN:

Jenis salad yang disajikan sebagai hidangan utama dipanggil salad makan malam. Salad ini dibuat dengan memasukkan bahagian tertentu dari pelbagai jenis makanan seperti unggas, makanan laut atau stik, dan lain-lain. Selain itu, pelbagai jenis keju juga ditambahkan ke dalamnya untuk rasa lebih. Contoh salad makan malam termasuk; Salad Chef, salad Cobb, salad ayam Cina, dll.

  • JUALAN DESSERT:

Bahan-bahan yang membezakan salad pencuci mulut adalah gelatin atau krim yang menyumbang kepada rasa manisnya dan oleh itu kerana rasa manisnya, ia disajikan sebagai pencuci mulut. Sayuran hijau ditambah sedikit atau tidak sama sekali dalam salad ini. Contohnya ialah; nasi yang dimuliakan, salad kuki, dll.

Salad terkenal di seluruh dunia:

Memandangkan pelbagai kawasan di dunia pelbagai jenis salad dibuat menggunakan ramuan yang berbeza dan diberi nama yang sesuai. Beberapa salad terkenal yang dimakan di seluruh dunia disebutkan di bawah:

CONTOH ASAL
Sebuah kereta Indonesia, Brunei, Malaysia, Singapura
Salad Afghanistan Afghanistan
Salad Arab Masakan Arab
Salad pisang Masakan Afrika Selatan
Cappon magro Genoa, Itali
Salad ayam cina Masakan Cina Amerika
Berpakaian herring Rusia
salad Greek Yunani
Salad Jello Amerika Syarikat
Kachumbari Afrika
Mallung Sri-lanka
Piyaz Turki
Raheb Lubnan
Salad Shirazi Iran
Yusheng Singapura

RINGKASAN:

Bergantung pada jenis bahan yang digunakan dalam membuat salad, kita dapat mengkategorikannya ke dalam pelbagai jenis. Dari kawasan ke wilayah pengkategorian salad mungkin berbeza kerana tidak tetap dan orang bijak kawasan telah memberikan nama yang berbeza dengan jenis salad yang berbeza dalam bahasa mereka sendiri yang dituturkan di kawasan mereka.

Terdapat beratus-ratus jenis salad lain yang terkenal di pelbagai kawasan di dunia. Masing-masing mempunyai rasa dan kombinasi ramuan yang berbeza-beza bergantung pada selera orang di kawasan tersebut dan ramuan yang terdapat di sana.

Soalan Lazim

Membincangkan jenis salad, orang menggunakan banyak soalan. Sebilangan pertanyaan biasa dan lazim disenaraikan di bawah:

1. Apakah empat kategori salad?

Menurut beberapa orang, salad dikelaskan kepada empat kategori asas:

  • Salad hijau
  • Salad sayur
  • Salad pasta
  • Salad bijirin / kekacang

Apa-apa hidangan yang memenuhi keperluan penting dari kategori yang disebutkan di atas, dimasukkan dalam tajuk salad.

2. Apa salad yang paling sihat untuk dimakan?

Salad hijau atau salad sayuran dimakan oleh individu yang mengamalkan diet untuk tujuan penurunan berat badan kerana jenis salad tertentu dianggap paling sihat. Salad hijau termasuk sayur-sayuran berdaun, dikatakan bahawa "lebih gelap lebih baik" yang bermaksud bahawa semakin banyak anda memasukkan bahan hijau di dalamnya lebih sihat bagi penggunanya.

3. Adakah makan salad akan mengurangkan lemak perut?

Menurut penyelidikan yang berbeza, dilaporkan bahawa asid lemak tak jenuh terbukti menjadi salah satu makanan tambahan terbaik untuk mencairkan lemak perut. Dan disaksikan bahawa salad yang dipakai dengan kanola atau minyak zaitun telah dilaporkan mengandungi karotenoid yang diingini lebih tinggi.

4. Bolehkah saya menurunkan berat badan makan salad setiap hari?

Lebihan apa-apa adalah berbahaya. Salad yang dimakan untuk penyebab penurunan berat badan hanya dapat bermanfaat bagi pengguna jika ia diambil dengan kandungan bahan yang tepat di dalamnya. Sekiranya bahagian ramuan yang ditambahkan di dalamnya lebih daripada nisbah yang mencukupi maka ia akan menunjukkan kesan buruk.

5. Apa yang boleh saya letakkan di salad saya?

Jenis topping yang berlainan boleh digunakan untuk membuat salad bergantung pada jenis rasa kegemaran anda. Topping ini mungkin termasuk kacang, biji, kekacang, selada, sayur cincang, dll.

6. Adakah salad sebenarnya sihat?

Tidak semua salad sihat. Faktor ini bergantung pada jenis bahan yang digunakan di dalamnya. Sebilangan jenis salad menyediakan serat dan karenanya dapat dimasukkan sebagai bagian dari diet yang sihat.

7. Apa yang menentukan salad?

Salad hanyalah hidangan termasuk campuran bahan, disajikan dengan pelbagai pembalut dan topping. Salad boleh terdiri daripada pelbagai jenis bergantung pada bahan-bahan yang digunakan di dalamnya.

8. Apa yang boleh saya letakkan di salad saya dan bukannya berpakaian?

Salad tidak lengkap tanpa berpakaian. Sekiranya anda tidak menyukai pakaian dalam salad anda, anda boleh menggantinya dengan pilihan lain yang lebih baik. Pilihan berpakaian yang berbeza yang dapat diguna pakai dalam pembuatan salad mungkin termasuk Lemon vinaigrette, Apple cider vinaigrette, yogurt ranch, dll.

9. Adakah makan salad pada waktu pagi baik?

Salad boleh digunakan sebagai pilihan yang baik semasa sarapan. Pastikan salad yang anda ambil dalam sarapan mesti mengandungi sayur-sayuran dan buah-buahan yang sihat.

10. Apa yang menjadikan salad menarik?

Cara salad disajikan di atas pinggan atau pinggan banyak menyumbang dalam meningkatkan daya tarikannya. Sebilangan besar ramuannya membantu membuat salad menarik tetapi kelihatan lebih enak apabila bahan-bahannya rata.

Jenis salad :

Salad adalah campuran hidangan hijau yang anda ada ketika anda memerlukan sesuatu yang ringan dan sedap. Hidangan hijau campuran boleh menjadi jenis kekasih vegan dan bukan vegetarian. Anda boleh membuat salad hijau campuran menggunakan produk semula jadi, sayur-sayuran, daging, atau ikan; penyediaan atau salad dicampurkan dengan sayur-sayuran hijau.

Salad Caesar:

Hidangan hijau campuran Caesar sesuai untuk tuan. Hidangan rangup dan pedas ini adalah hidangan salad yang bermaksud keseluruhan pinggan salad dilemparkan dengan pakaian atau vinaigrette. Hidangan salad romaine yang teladan diakhiri dengan hiasan roti dan cheddar parmesan yang dicukur pada ketika itu ditaburkan dengan pakaian Caesar yang unik. Gaun yang halus dan asli adalah perkara yang benar-benar menjadikan hidangan salad ini muncul. Pembalut Caesar biasanya terdiri daripada jus lemon, minyak, ikan bilis, sos Worcestershire, bawang putih, lada, mustard, dan cheddar.

Salad Yunani Klasik:

Salad Yunani adalah tempatan untuk negara Yunani. Piring salad campuran ini mengandungi kepingan tomat, timun potong, bawang, zaitun, feta cheddar, dan kemudiannya disalut dengan minyak zaitun, bahkan perasa. Anda juga boleh menambah irisan lada dering yang meningkatkan rasa salad. Negara-negara di luar Yunani menambah selada dalam salad walaupun formula pertama tidak memilikinya.

Salad Caprese:

Anda dibuat dari tomato, mozzarella baru, dan selasih, hidangan salad Caprese adalah asas pada akhir musim bunga. Lebih-lebih lagi, Caprese adalah hidangan salad. Dengan hanya tiga penetapan prinsip, teladan Itali ini sejuk dan menghidupkan semula sementara memberi anda rasa baru. Teratas dengan cuka balsamic, dan sangat sesuai untuk diisi sebagai berita gembira, atau anda boleh menghargainya sebagai makanan ringan. Sekiranya anda merupakan hidangan salad Caprese utama, anda perlu melihat rancangan Caprese ini.

Salad Pad Thai dengan Berpakaian Kapur Kelapa:

Pad Thai Salad adalah sejenis salad yang disukai oleh sayur-sayuran yang merupakan campuran kedua-dua produk tanah. Anda boleh membuat ini di rumah dengan berkesan sekiranya anda mempunyai kelengkapan penting. Anda perlu mencampurkan sedikit produk semula jadi seperti daun bawang, betik, dan anak buah, sayur-sayuran seperti wortel, zucchini, dan ketumbar, pudina, rebusan kacang hijau dalam mangkuk besar, dan anda juga menambah beri goji atau nanas untuk rasa lebih. Tambahkan sedikit hidangan salad atau bersiap hingga akhir untuk rasa. Dengan andaian anda bukan vegan, anda boleh menambahkan daging keputusan anda bersama sayur-sayuran, cheddar, dan minyak ganti.

Salad Chef:

Cuba jangan biarkan namanya menakutkan anda; anda harus menjadi koki terbaik untuk membuat salad yang mempesonakan ini. Pada hakikatnya, sangat mudah untuk mengetahui bagaimana membuat piring salad koki - jalan masuk ke pengenalannya yang menggembirakan. Terdapat banyak jenis salad koki masakan. Ciri khasnya ialah memotong lekapan seperti daging kedai, telur, tomato, bawang, wortel, dan lobak menjadi seragam yang dikurangkan di atas ranjang hijau. Sejajar dengan ini, keseluruhan pelekapan cemerlang akan terpancar.

Salad Ayam Dewi Hijau:

Hidangan salad ini mempunyai serangkaian pengalaman yang tidak dapat diabaikan. Ini adalah salad salad tanpa sayur-sayuran yang terdiri dari pakaian dewi hijau yang dicampur dengan ayam, lada, zaitun, dan saderi. Ada baiknya jika anda membuangnya seketika sehingga anda melihat bahawa setiap pemasangan digabungkan.

Salad Cobb:

Seperti salad chef, sangat mudah untuk mengetahui cara membuat hidangan hijau campuran. Piring salad cobb mungkin merupakan hidangan salad "buatan" yang paling utama, yang merupakan kaedah yang berlebihan untuk mengatakan pemasangannya diatur di sebelah satu sama lain atau menumpuk di atas satu sama lain, tidak dilemparkan atau digabungkan sebagai satu. Pemasangan konvensional dalam piring cobb hijau campuran merangkumi ayam sejuk, daging asap, telur rebus, tomat, alpukat, dan cheddar biru.

Salad Pasta Fruity:

Sepotong salad pasta kekasih sayuran dengan produk organik di dalamnya kelihatan seperti campuran yang tidak biasa, bukan? Tidak. Ini mungkin pinggan salad yang paling enak yang anda dapat pada bila-bila masa. Segala pasta digelegak, dan anda perlu membuangnya dengan pelbagai produk semula jadi seperti mangga, anggur, jeruk, epal, kiwi, dan sebagainya.

Salad Kentang Bar-b-que:

Bekas hidangan kentang salad dengan angin! Yang satu ini mempunyai sos BBQ berpengalaman cola sebagai pembaikan pakaian. Betul, anda betul! Taburan soda nombor satu anda adalah ciri sos berpakaian.

Soyabean Thailand Dalam Cawan Kubis:

Sekiranya anda melihat berat badan anda, formula salad rendah lemak ini adalah rakan ideal anda! Ramuan kacang soya dan perisa oriental yang disajikan dalam cawan kubis.

Salad Mie Udon India sejuk:

Sejukkan diri anda dengan hidangan salad mi sejuk ini. Berikan kurva desi dengan memasukkan daun kari, kacang mete, biji sawi, ketumbar, dan kunyit.

Salad Gandum dan Udang Bulgur:

Gandum bulgur adalah bijirin gandum kasar yang digiling dan diparbiling. Dalam campuran mangkuk yang ketara, sayur-sayuran seperti timun, bawang, tomato, jagung, dan udang penetapan utama yang anda masak diadun dengan sentuhan minyak dan jus limau nipis dan rasa dan disajikan. Rasanya agak sedap kerana limau yang terdapat di dalam pinggan salad.

Salad Ambrosia:

Sesungguhnya, sepiring hijau boleh mengandungi marshmallow. Gabungkan nanas, jeruk mandarin, marshmallow, dan kelapa untuk menjadikan pencuci mulut produk semula jadi yang hebat ini (celup, hidangan hijau campuran). Sekiranya anda peminat ambrosia, anda juga perlu melihat produk organik lain dari rancangan hijau campuran.

Salad Israel:

Tidak ada selada yang diperlukan untuk hidangan hijau campuran Israel ini. Kombinasi tomato, timun, bawang, lada benggala, dan rempah-rempah baru yang enak menjadikan pengembangan yang ideal untuk makan malam. Sekiranya anda ingin menambahkan rasa yang lebih banyak, cobalah membuang zaitun, bit, dan kentang tertentu untuk mengubah segala-galanya.

Salad Kentang Baru:

Kentang adalah sayur terbaik yang terdapat di planet ini. Lebih-lebih lagi, hidangan salad yang anda buat dari sayur ini sangat bagus. Dalam hidangan salad ini, kentang dihancurkan dengan sempurna, dan anda perlu mencampurkannya ke dalam mangkuk dengan bawang, timun, dan daun pudina dengan rasa. Rasanya lebih enak jika kulit kentang masih menyala.

Salad Itali:

Piring salad ini menunjukkan bahawa hidangan yang digerakkan oleh Itali melewati pasta, gelato, dan pizza. Lumurkan hiasan roti, selada romaine, tomat, zaitun, bawang, pepperoncini, dan cheddar dengan pakaian Itali, dan anda mempunyai campuran yang ringkas dan menggembirakan.

Panzanella:

Hidangan salad yang berputar di sekitar roti? Kedengarannya tidak realistik. Hidangan salad Panzanella dibuat sebagai pendekatan untuk melalui roti rata tambahan. Hidangan salad musim panas ini terdiri daripada bentuk roti 3D yang dibasahi, bawang, tomato, dan produk baru yang lain sekali-sekala. Kekasih karbohidrat, bersorak! (Malah ini adalah salah satu rancangan salad salad terbaik kami.)

Salad Tomato Garlicky:

Untuk semua jenis tomato di luar sana, ini adalah pinggan salad terbaik untuk mereka. Anda perlu meretas tomato dari pelbagai nada menjadi potongan kecil, dan anda perlu mencampurkan semuanya dengan vinaigrette bawang putih. Anda boleh menghidangkannya pada selada dan labu untuk rasa dan pengenalan. Tingkatkan dengan biji bunga matahari.

Salad Epal dan Sprout:

Anda boleh membuat salad seperti ini di rumah dengan mudah. Anda perlu menggunakan buah epal dan anak pokok sebagai penyekat utama. Tambahkan sayur-sayuran yang berbeza seperti saderi, wortel, dan biji bunga matahari agar piring salad tidak terasa membosankan. Anda boleh memakainya dengan jahe, jus limau, zaitun, dan minyak bijan dan menambah sedikit kicap.

Crunchy Nut Coleslaw :

Ia adalah salad sayur-sayuran yang tidak sukar dibuat. Kubis, wortel, dan lobak adalah elemen asas dalam hidangan salad ini. Sebaiknya campurkan dengan sultan, daun bawang, dan kacang yang anda perlukan untuk dimasak. Anda kemudian dapat menambah pakaian yang menarik untuk rasa. Semua orang menyukai salad yang sedap ini.

Salad Ayam Asia:

Anda akan mendapat rasa hidangan pembuka dan hidangan utama dengan salad yang disediakan ini. Makanannya terdiri daripada mie chow yang perlu anda tambahkan hingga akhir untuk hiasan. Pada ketika itu, anda perlu membuang sayur ke dalam mangkuk besar dan menambah ayam dengan badam dan rasa yang berbeza. Kicap, gula, cuka, dan minyak digabungkan sebagai satu dan dibuang dengan sayur-sayuran dan ayam. Pada ketika itu, anda perlu menambah mi untuk hiasan.

Cadangan untuk Pengendalian Selamat dan Gudang Salad Hijau:

  • Semasa berbelanja, bungkus piring hijau campuran baru di dalam karung plastik, sehingga mereka terpisah dari bekalan makanan yang berbeza, terutama daging mentah dan ayam.
  • Sejukkan pinggan salad pada suhu 35 hingga 40 darjah F dalam masa dua jam selepas membeli. Simpan di dalam beg plastik atau pengurus selada.
  • Basuh tangan secara berterusan sebelum merancang hidangan salad dan pastikan anda bekerja dengan papan pemotong yang sempurna.
  • Basuh selada tidak lama sebelum digunakan dengan mengalirkan air virus ke atas daun. Daun sukar dibersihkan, jadi mengasingkan daun dan membanjiri mereka dalam semangkuk air sejuk selama beberapa saat mengendurkan pasir dan tanah. Mangkuk adalah keputusan yang jauh lebih baik daripada wastafel, yang dapat menahan mikroba dan sukar dibersihkan. Mempersiapkan selada selama 5 minit dalam air cuka yang melemahkan (1/2 cawan cuka putih halus per 2 cawan air), yang diikuti oleh pencucian air bersih, nampaknya dapat mengurangkan kekotoran bakteria namun boleh mempengaruhi permukaan dan rasa. Siram cuka tidak akan menghilangkan semua mikroorganisma namun boleh menurunkan tahap pengasihan yang dapat difahami. Setelah mencuci, celup kering dengan tuala kertas atau menggunakan hidangan salad spinner untuk menghilangkan kelembapan yang banyak.
  • Oleh kerana selada dan hidangan hijau campuran lain bersifat sementara, harus menggunakannya dalam beberapa minggu setelah membeli.
  • Porsi salad yang dipotong boleh bermanfaat, namun langkah penyediaan tambahan seperti memotong dan mengadun dapat meningkatkan kemungkinan kekotoran najis dengan mikroorganisma. Untuk mengurangkan bahaya penyakit bawaan makanan dengan piring salad yang disimpan, simpan di dalam peti sejuk pada suhu 35 hingga 40 darjah F, perhatikan tarikh "Gunakan Oleh" yang telah ditetapkan pada bundle, dan basuh lama sebelum makan, menghilangkan daun yang rosak atau musnah.

Soalan Lazim:

Bagaimanakah hidangan salad dirancang?

Seperti yang ditunjukkan oleh Kamus Makanan dan Minuman Oxford di Amerika, ia mempromosikan penciptaan sayur terbaik manusia di Empayar Rom. Ini sebelumnya muncul sebagai sayur-sayuran hijau mentah yang disisipkan dengan berpakaian ramping dan tajam. (Tidak dinafikan, perkataan salad berasal dari garam, perkataan Latin untuk garam.)

Apa kelebihan pinggan salad?

  • Makan salad untuk Mengawal Berat.
  • Khasiat Buah dan Sayuran Segar.
  • Makan salad setiap hari bermanfaat untuk kesihatan.
  • Sumber Serat Semula jadi.
  • Pastikan Pengintip Anda.
  • Pastikan Hati Anda.
  • Meningkatkan Prestasi Otot.
  • Pasang Tulang Kuat.

Apakah peluang terbaik tanpa had untuk makan sepinggan salad?

Untuk memastikan anda memakan sayur-sayuran anda, menjadi lebih kurus, dan terus memprosesnya, peluang terbaik untuk makan sepiring salad adalah sebelum hidangan asas atau sebagai makan malam sendiri.

Adakah makan hidangan salad sekitar waktu malam mengerikan untuk anda?

Anda selalu mendengarnya - bahawa makanan yang anda makan tidak lama sebelum waktu tidur tidak dimakan. Namun, Alter mengatakan itu salah! "Kecuali jika anda makan malam, makan sekitar waktu malam tidak diingini dan tidak menjadikan anda gemuk - selagi anda tidak makan jumlah kalori yang berlebihan sepanjang hari," katanya .

Kesimpulan:

Sayuran hijau ditambah kaya kerana daun mengandungi cahaya, perubahan tenaga daripada perkakasan tanaman. Sayuran berdaun adalah keputusan yang baik untuk rejimen makan yang menyegarkan kerana mereka tidak mempunyai kolesterol dan umumnya rendah kalori dan natrium. Sebilangan besar kelebihan perubatan yang diberikan oleh sayur-sayuran berdaun berasal dari fitonutrien, campuran baru yang memberi keselamatan kepada tanaman. Campuran ini dianggap sebagai komponen rutin makan sihat yang meningkatkan kesejahteraan jarak jauh. Fitonutrien boleh berlaku sebagai penguat sel, yang membantu mencegah penyakit berterusan seperti keganasan dan penyakit koronari.

 Types of Salad

Salad:

Salad adalah campuran bahan-bahan yang dimasak dan mentah. Sayur-sayuran, buah-buahan, zaitun, biji-bijian, kacang-kacangan dan banyak item yang anda suka makan boleh ditambah ke dalam salad. Tetapi barang-barang ini tidak boleh dimasak terlalu banyak dan mengandungi lebih banyak kalori. Salad sangat makanan ringan di mana terutamanya makanan yang sihat ditambahkan. Sebilangan orang menggunakan salad untuk penurunan berat badan atau kenaikan berat badan. Penggunaan salad mempunyai banyak faedah dan juga termasuk dalam diet yang sihat. Sekarang kita akan membincangkan jenis salad:

Jenis Salad:

Slaw Salad Recipe: Slaw adalah sejenis salad yang dibuat dengan mencampurkan sayur-sayuran, buah-buahan, kubis, brokoli. Anda juga boleh menambahkan beberapa buah, ramuan untuk mempunyai rasa maksimum Summer Asian Slaw : Menambah tahini miso akan memberikan penutup yang lembut, sementara buah persik menambah kelazatan lalat Detox Salad : Terdapat pelbagai hidangan detoks hijau campuran yang menyebabkan kita merasa lebih ringan dan lebih gembira. Anda boleh menggunakan sayur-sayuran atau produk organik yang anda perlukan. Anda hanya perlu menyusunnya dan menambah pakaian jika anda memerlukannya, dan layanlah. Sekiranya anda mahukan ikan, anda boleh menambah salmon ke dalam pinggan hijau campuran. Salad Israel: Anda boleh membuat pinggan hijau campuran ini dengan memotong sayur-sayuran seperti tomato, timun, bawang, paprika, dan pasli. Ia mempunyai banyak jenis dengan sayur-sayuran yang berbeza seperti wortel, daun bawang, dan sebagainya. Hidangan hijau campur ini merupakan hidangan sarapan pagi Israel. Salad Itali : Hidangan hijau campuran ini menunjukkan bahawa hidangan yang dimeriahkan oleh Itali melewati pasta, gelato dan pizza. Lumurkan hiasan roti, selada romaine, tomat, zaitun, bawang, pepperoncini, dan cheddar dengan pakaian Itali dan anda mempunyai campuran yang ringkas dan menggembirakan. Salad Barat Daya: Melimpah ke puncak dengan pilihan utama Barat Daya seperti alpukat, jagung, ketumbar dan kacang gelap, hidangan hijau campuran ini akan menambah sentuhan sepakan untuk makan malam. Tambahkan sedikit kehangatan dengan memasukkan jalapenos tertentu ke dalam adunan. Klasik Salad Gree: Pinggan hijau campuran Yunani sesuai untuk bangsa Yunani. Unsur-unsur hidangan hijau campuran ini adalah potongan tomato, timun potong, bawang, zaitun, feta cheddar dan kemudiannya disalut dengan minyak zaitun walau apa pun perisa. Potong lada dering yang meningkatkan rasa pinggan hijau campuran. Negara-negara di luar Yunani, tambahkan selada dalam hidangan sayur campur sementara formula pertama tidak memilikinya. Salad Ayam Goddas Hijau: Hidangan hijau campur ini mempunyai serangkaian pengalaman yang tidak dapat diabaikan. Ini adalah piring hijau vegan campuran yang terdiri dari pakaian dewi hijau yang diadun dengan ayam, lada, zaitun dan saderi. Anda perlu membuangnya agak lama sehingga anda melihat bahawa setiap tetapannya diadun Salad Tuna Segar : Di dalam pinggan hijau campuran ini, anda perlu mencampurkan mayonis dengan ikan bilis cincang, trik, bawang putih dan jus lemon baru untuk membentuk pakaian dan kemudian hancurkan ikan sehingga anda pasti dapat menggabungkannya dengan mudah. Anda boleh menghiasnya dengan daun pasli atau daun pudina dan perasakan dengan garam dan lada. Salad Hijau Musim Panas : Ini terdiri dari sayur-sayuran hijau yang dicampur dengan oren, minyak zaitun, dan kulit oren yang anda perlukan untuk memotong halus. Anda kemudiannya boleh mencampurkannya dengan biji poppy dan membuangnya dengan halus. Pasta Fruity Salad: Ini mungkin hidangan hijau campuran yang paling enak yang anda akan dapat pada bila-bila masa. Segala jenis pasta digelegak dan anda perlu membuangnya dengan pelbagai produk organik baru seperti mangga, anggur, oren, epal, kiwi dan apa yang anda mahu tambah. Gandum bulgur dan Salad Udang: Biji-bijian gandum tanah bulgur dipisahkan. Sayur-sayuran seperti bawang, timun, jagung, tomato dan udang penetapan asas yang anda masak dicampur dengan sedikit minyak dan jus limau dan perisa dan disajikan. Rasanya agak sedap kerana limau yang terdapat dalam hidangan hijau campur. Salad kentang

Salad hijau campuran yang anda hasilkan dari sayur ini adalah yang hebat. Dalam pinggan hijau campuran ini, kentang dipotong dengan sempurna dan anda perlu mencampurkannya ke dalam mangkuk dengan bawang, timun dan daun pudina dengan rasa. Rasanya jauh lebih hebat jika kulit kentang ditambahkan. Garlicky Tomato Salad : Ini adalah hidangan hijau campuran terbaik untuk semua peminat tomato. Anda perlu memotong tomato dari pelbagai nada menjadi potongan kecil, dan anda perlu mencampurkannya sepenuhnya dengan vinaigrette bawang putih. Anda boleh menghidangkannya pada selada dan labu untuk rasa dan persembahan. Teratas dengan biji bunga matahari. Apple and Sprout Salad: Apple dan pemula adalah kaedah asas. Masukkan sayur-sayuran yang berbeza seperti saderi, wortel dan biji bunga matahari supaya hidangan sayur campur tidak terasa kusam. Anda boleh menggayakannya dengan halia, jus limau, zaitun dan minyak bijan dan menambah sedikit kicap. Nut Coleslaw Salad : Ia adalah sayur-sayuran yang menyediakan sayur-sayuran hijau yang tidak sukar dibuat. Kubis, wortel, dan lobak adalah elemen utama dari piring hijau campuran ini, anda harus mencampurkannya dengan sultan, bawang merah, dan kacang yang perlu anda masak. Anda kemudian dapat menambah pakaian yang halus untuk rasa. Semua orang menghargai hidangan hijau campuran seperti ini. Salad Ayam Asia : Makanannya terdiri daripada mi khas chow yang perlu anda tambahkan hingga akhir, anda perlu memasukkan sayur-sayuran ke dalam mangkuk besar, dan menambahkan ayam dengan badam dan rasa yang berbeza. Minyak, kicap, cuka, dan gula digabungkan sebagai satu dan dibuang dengan sayur-sayuran dan ayam. Masukkan mee untuk hiasan. Lobster Salad : Lobster adalah ikan yang menarik yang boleh anda makan sebagai hidangan asas. Di dalam pinggan hijau campur ini, anda perlu membuang daging udang galah dengan jus limau nipis dan saderi dan di atas api sederhana, campurkan kombinasi dengan lembut dengan mayonis dan sedikit perisa, dan anda boleh menghidangkannya pada selada dengan potongan alpukat. Salmon Salad: Satu lagi piring ikan hijau yang boleh anda makan sebagai hidangan utama. Ia disediakan dengan garam dan lada dan dimasak selama 20 minit. Dapatkan puri mangga, nektar, jus lemon, beras, cuka dan taburkan dengan garam dan lada dan selepas itu kukus dalam minyak zaitun. Sekarang anda perlu meletakkan salmon pada daun bayam, bawang, alpukat dan sedikit mangga. Salad Chicken Warm Chicken : Salad Chicken Warm Seasame dibuat apabila ayam digoreng dengan betul hingga garing dan anda boleh meletakkannya di atas sayur-sayuran segar dan menambah sedikit perapan dengan minyak dan herba untuk rasa. Orange Zest Summer Salad : Orange Zest Summer Salad mengandungi kalori yang sangat rendah, namun sangat mengenyangkan. Anda perlu mengadunkan produk semula jadi dengan hijau yang menghijau sehingga ia tetap bersama.

Caprese Salad: Terbuat dari tomato, mozzarella dan kemangi baru, hidangan hijau campuran Caprese adalah asas pada pertengahan tahun. Juga, memang, Caprese adalah hidangan hijau campuran. Dengan hanya 3 penetapan prinsip, teladan Itali ini sejuk dan menyegarkan sementara memberi anda rasa baru. Teratas dengan cuka balsamic dan sangat sesuai untuk diisi sebagai kanape atau anda boleh menghargainya sebagai makan siang ringan. Chef Salad : Pemasangan slash seperti daging kedai, telur, tomato, bawang, wortel dan lobak menjadi seragam yang dikurangkan di atas tempat tidur hijau. Oleh itu, keseluruhan pelekapan cemerlang akan terpancar. Fattoush Salad: Hidupkan roti pita tambahan dengan hidangan hijau campuran Lubnan ini. Hidangan Timur Tengah yang terkenal ini mempunyai penyelesaian yang paling bijak untuk ditingkatkan. Menambah sentuhan sumac ke dalam pembalut mengangkat rasa asamnya sementara roti mengimbangi kelembutan dengan permukaannya yang tebal dan murah hati. Panzanella Salad: Panzanella menghidangkan sayur campur dibuat sebagai pendekatan untuk menjalani roti tambahan yang tidak bernyawa. Piring musim panas hijau campuran ini terdiri daripada bentuk roti roti 3D, bawang, tomato dan produk baru yang baru-baru ini. Salad Terikat: Plat hijau campuran yang disatukan dengan sos tebal seperti mayonis. Satu bahagian porsi hijau campuran akan tetap bentuknya ketika diletakkan di atas piring dengan sudu. Contoh hidangan hijau campuran merangkumi piring ikan hijau campuran, hidangan sayur campur ayam, hidangan telur hijau campuran, coleslaw, dan hidangan kentang hijau campuran. Beberapa hidangan hijau campuran digunakan sebagai tampalan sandwic. Beberapa hidangan pasta hijau campuran, contohnya hidangan hijau campuran makaroni, adalah hidangan hijau campuran. Mereka mainstream di piknik dan grill. Salad Gurun : Salad Gurun hijau campur sekali-sekali menggabungkan hijau hijau dan selalu manis. Variasi asas dibuat dengan gelatin atau krim disebat; contohnya piring jello hijau campuran, hidangan pistachio hijau campuran, dan ambrosia. Pelbagai jenis piring pasta hijau campuran merangkumi Snickers menghidangkan sayur campur, nasi terkenal, dan hidangan hijau campuran

Soalan Lazim : Apakah faedah makan Salad? Makan salad mempunyai banyak faedah kerana ia akan membantu mengawal tahap kolesterol anda. Mengurangkan risiko mendapat masalah jantung. Membantu menurunkan berat badan Menjaga badan anda sihat dan kuat Menjadikan tulang anda kuat Bagaimana Salad Ayam Hangat dari laut dibuat? Anda mesti menggoreng ayam, kemudian masukkan sayur dan herba kegemaran anda. Anda juga boleh menambahkan sedikit minyak secukupnya. Adakah salad baik untuk menurunkan berat badan? Semasa memulakan diet, salad adalah komponen utama yang membantu menurunkan berat badan anda. Salad mengandungi sayur-sayuran hijau, buah-buahan dan biji-bijian yang membantu menjadikan anda sihat. Ia akan membantu anda merasa kenyang semasa makan yang menurunkan kalori anda.

Kesimpulan : Salad mengandungi makanan yang dimasak dan mentah. Anda boleh menambah sayur-sayuran, biji-bijian, buah-buahan, kubis dan banyak barang lain dalam salad anda. Bincangkan di atas adalah jenis salad, bagaimana ia dibuat dan apa yang terkandung terutamanya. Selepas membaca ini anda mengetahui tentang jenis salad yang belum anda baca sebelumnya. Ini akan membantu anda mendapat maklumat mengenai jenis salad.

Jenis salad tidak terkira banyaknya tetapi jenis utamanya adalah 15: Salad chef, salad Caprese, dan salad Caesar. Juga, senarai itu merangkumi Crab Louie, salad Cobb, dan salad Ambrosia. Salad Fattoush, salad Yunani, salad Israel, Tabbouleh, Itali, Nicoise, Panzanella juga merupakan beberapa salad terkenal. Juga, salad Barat Daya, salad Waldorf juga ada dalam senarai ini dengan salad Wedge.

Anda mungkin telah merasakan beberapa salad yang disebutkan di atas di restoran yang berlainan. Dan, anda mungkin membuat banyak di rumah. Jadi, saya akan membincangkan jenis salad yang disebutkan di atas dan akan berkongsi cara membuatnya. Lihat resipi mereka di bawah!

Jenis salad

Salad adalah yang terbaik untuk menambahkan warna dan nutrien ke meja makan anda selain makanan. Pada musim sejuk, lebih baik menggunakan kacang hijau dengan sayur-sayuran akar. Anda juga boleh menambah buah-buahan untuk meningkatkan rasa dan warna semua jenis salad dalam hal ini. Buah-buahan dan sayur-sayuran sudah enak dan menambah rasa makanan anda.

Jadi, anda tidak perlu menambah banyak bahan. Penambahan sedikit sayur-sayuran atau buah-buahan akan sangat membantu meningkatkan rasa. Juga, pada musim panas , anda boleh menikmati salad pasta dengan sedikit krim.

Salah satu contoh terbaik dari salad jenis ini adalah salad Rusia. Oleh itu, semasa kita bercakap mengenai salad bermusim, periksa salad yang paling biasa dimakan di sini.

Baca juga rancangan makan 7 hari diet Keto.

Apakah jenis salad yang berbeza?

Tiga jenis salad yang paling biasa dimakan adalah:

1. Jenis salad Caprese-Itali

Salad caprese adalah jenis salad Itali yang terbaik untuk dimakan pada musim panas. Ini kerana salad ini sedap, cheesy, dan cepat dibuat. Anda juga hanya memerlukan tiga bahan untuk menyediakan salad ini.

Bahan-bahan

1. Keju mozzarella.

2. Tomato segar.

3. Selasih.

Penyediaan

Pertama, potong keju dan tomato ke dalam kepingan bulat. Kemudian, sajikan di atas pinggan satu demi satu dan di atasnya dengan selasih. Anda juga boleh menambah cuka balsamic di bahagian atas dan ia siap dihidangkan. Salad yang menyegarkan ini juga terbaik untuk dimakan sebagai makan tengah hari yang lebih ringan. Anda boleh menyimpannya di dalam peti sejuk jika anda tidak perlu memakannya dengan serta-merta.

Baca juga Bagaimana menurunkan berat badan dengan cepat dalam dua minggu?

2. Jenis salad Caesar-Mexico

Caesar salad saya paling sesuai untuk mereka yang kehabisan masa tetapi mahukan salad di sisinya. Salad ini semuanya dilumurkan dan terbaik untuk mereka yang suka makanan rangup. Anda juga boleh mengambilnya sebagai makan tengah hari anda. Banyak orang menganggap bahawa salad ini mempunyai kaitan dengan Julius Caesar.

Tetapi, ini adalah salad Mexico dan penemu adalah Caesar. Koki Mexico ini menamakan salad itu setelah berjaya dibuat pada tahun 1924. Juga, Caesar adalah salad yang paling terkenal di antara jenis salad yang lain. Lihat ramuan dan penyediaannya.

Baca juga apa itu Pimentos?

Bahan-bahan

1. Crouton buatan sendiri.

2. Bersihkan.

3. Keju.

Penyediaan

Yang mesti anda buat ialah membuang bahan bersama. Juga, masukkan crouton di bahagian atas salad. Potong kepingan nipis keju Parmesan dan tambahkan di bahagian atas. Sekarang, buatlah hiasan untuk salad anda. Untuk ini, anda memerlukan zaitun, jus lemon, ikan bilis, dan bawang putih. Dan, anda juga memerlukan sos Worcestershire, mustard, keju, dan lada.

Untuk berpakaian yang lebih baik, penting untuk menggunakan alat berpakaian yang baik. Semakin baik alatan anda, semakin baik dan gebu pakaian anda. Sekarang, tambahkan hiasan ini ke salad anda dan nikmati jenis salad yang paling mudah ini.

3. Salad Chef

Chef salad sepertinya adalah jenis salad yang sangat biasa dibuat. Tetapi, kedengarannya rumit. Ini adalah salad yang paling mudah dibuat hanya jika anda tahu memotong cincang. Lihat bagaimana ia berfungsi.

Bahan-bahan

1. Tomato.

2. telur.

3.Deli daging.

4.Merah.

5. Bawang.

Penyediaan

Anda boleh memotong atau memotong kepingan bawang, telur, tomato, dan daging deli. Potong lobak juga. Sekarang, tambahkan sayur-sayuran ini ke hijau setelah menyebarkannya ke dalam mangkuk. Anda juga boleh menyajikan dengan Turki atau daging babi di bahagian atas. Kombinasi yang paling terkenal untuk restoran adalah Turki atau deli ham. Tetapi, anda juga boleh menghidangkannya dengan daging panggang jika anda mahu.

4. Ketam Louie

Crab Louie terbaik untuk mereka yang gemarkan makanan laut. Terutama, salad ini adalah pilihan terbaik untuk pencinta ketam. Ini kerana ia merangkumi daging kepiting dan gaya hidangan khasnya termasuk selada dalam gaya gunung es. Lihat ramuan resipi yang lazat dan unik ini.

Bahan-bahan

1. daging lembu.

2. Asparagus.

3. Tomato.

4. Telur rebus.

5. Mayonis.

6. Bersihkan.

7. Sos cili.

Penyediaan

Campurkan tomato, telur rebus, daging ketam, dan Asparagus bersama. Sekarang, ambil satu atau dua daun selada dan letakkan di piring seperti gunung es. Juga, masukkan bahan campuran ke atas daun selada.

Untuk pembalut, anda akan mencampurkan sos cili dan mayonis dan menggayakan salad. Untuk putaran topikal, anda boleh menambahkan kepingan mangga dan alpukat dengan ketumbar. Ini merupakan salah satu daripada jenis salad salad yang pernah anda makan.

Baca juga cara menurunkan berat badan dalam 30 hari.

5. Salad Cobb

Cobb salad adalah resipi salad yang cantik dan senang. Dalam resipi ini, anda tidak mencampurkan bahan atau membuangnya. Sebagai gantinya, anda susunnya secara berlapis-lapis atau meletakkan setiap ramuan secara bersebelahan. Pada masa lalu, orang biasa membuat salad ini dengan sisa makanan .

Walau bagaimanapun, ini telah menjadi salah satu jenis salad yang terkenal dengan masa. Anda juga mesti memilih bahan terpilih sahaja. Anda boleh menambah apa sahaja bahan yang anda mahukan. Tetapi, yang terbaik adalah peluh dan peluh vinaigrette yang tajam. Juga, selada rangup menambah rasa salad ini.

Bahan-bahan

1. Tomato.

2. Keju biru.

3. Bersihkan.

4. Bacon.

5. Ayam.

6. Vinaigrette anggur merah.

7. Buah alpukat.

8. Telur rebus.

Penyediaan

Potong semua bahan halus dan letakkan bersebelahan atau satu di atas yang lain dengan halus. Jangan campurkan. Anda juga akan meletakkan bahan-bahan di atas katil selada cincang. Untuk menambah rasa, anda boleh memasukkan selada air, krisis, Romaine, mentega, dan Boston. Ini akan menjadikan salad anda lebih berkrim dan sedap.

6. Salad Fattoush Lubnan

Dari tajuk kecil, sudah jelas bahawa ini adalah salah satu jenis salad Lubnan . Juga, ini adalah salad timur tengah yang terkenal. Dan, anda boleh menggunakan semula roti pita anda dengan mudah jika anda mempunyai sisa makanan. Untuk berpakaian, anda boleh meningkatkan rasa dengan sedikit sumac. Rasa rangup dan enak akan menjadi makanan enak dan sihat di sisi anda.

Bahan-bahan

1. Tomato.

2. timun.

3. Roti pita.

4.Mint.

5. Pasli.

6. Jus lemon.

7. Rishish.

8. Tumbuh bawang.

Penyediaan

Potong semua sayur-sayuran bersama roti pita panggang. Sekarang, campurkan semuanya dalam mangkuk dan masukkan jus lemon. Beberapa perkara penting yang perlu diberi perhatian ialah roti pita Lebanon berbeza dengan roti pita. Oleh itu, anda harus memastikan bahawa anda hanya menggunakan roti pita Lubnan di sini.

Juga, lebih baik menggunakan minyak zaitun dalam pembalut. Walau bagaimanapun, tidak ada batasan pakaian dalam salah satu jenis salad ini . Namun, yang terbaik adalah menggunakan minyak zaitun dengan jus lemon.

Tetapi, petua adalah menggunakan minyak zaitun extra virgin di sini. Ini kerana minyak dara lain akan mengubah rasa salad ke tahap yang banyak. Ini penting untuk mengikuti petua ini untuk mendapatkan rasa yang sempurna.

Baca juga Pukul berapa McDonald mula menghidangkan makan tengah hari?

7. salad Ambrosia

Ambrosia nama unik bukan? Ini kerana perkataan 'Ambrosia' adalah perkataan Yunani. Juga, ia bermaksud keabadian. Salad ini disebut fana dalam bahasa Yunani kerana selalu menjadi pilihan terbaik untuk mengatasi rasa lapar. Dan, orang Yunani menyukainya sebagai makanan yang enak.

Pada masa ini, anda akan menemui beberapa variasi dalam resipi berkrim dan sedap ini. Satu lagi perkara terbaik mengenai resipi adalah anda akan menambah marshmallow. Satu-satunya masalah dengan resipi ini ialah salad jenis ini akan segera menjadi coklat.

Tetapi, sebilangan kecil orang tahu penyelesaian untuk masalah ini. Maksudnya, masukkan salad ke dalam jus limau nipis, jus oren , atau jus nanas. Sekiranya anda menambahkan sedikit nanas ke dalam salad, rasanya lebih enak dan segar. Lihat resipi ini di bawah.

Bahan-bahan

1. Nanas.

2. kelapa

3. Marshmallow.

4. oren.

5. Krim masam

6. Jus limau / nanas / oren.

Penyediaan

Potong buah menjadi kiub kecil dan campurkan semuanya dalam mangkuk. Juga, masukkan krim masam dan seperti / oren atau nanas di dalamnya. Campurkan bahan-bahan dengan baik dan simpan di dalam peti sejuk agar sejuk. Rasanya lebih sedap jika sejuk. Salad Ambrosia anda sudah siap dimakan.

8. Salad Yunani

Sekarang, anda tidak perlu menunggu atau pergi ke restoran untuk menikmati makanan Yunani yang enak. Salad sayur Yunani ini akan memberi anda rasa yang lazat dari Yunani dalam masa yang singkat. Anda boleh membuat pelbagai jenis salad Yunani dengan keju feta yang hebat. Yang anda perlukan adalah 7 ramuan berikut:

Bahan-bahan

1. Bawang.

2. Zaitun.

3.Lada lada.

4. Keju Feta.

5. Tomato.

Penyediaan

Potong semua sayur-sayuran dengan saiz yang sesuai dengan garpu. Tetapi, potong tomato secara bulat. Sekarang, tambahkan keju feta, dan juga, anda boleh menambah jus limau kepadanya. Pukul semua bahan ke dalam mangkuk atau masukkan ke dalam balang mason dan goncangkan dengan baik. Salad Yunani lazat anda sudah siap dimakan. Anda boleh memasukkan sayur-sayuran tambahan pilihan anda jika anda mahu.

Juga, baca makanan Thai.

9. Salad Israel

Sekiranya anda ingin makan salad dengan sudu dan bukannya garpu, maka salad Israel adalah pilihan terbaik. Anda juga boleh makan salad jenis ini dengan makan malam anda atau mengambilnya sebagai makan tengah hari. Anda memerlukan 25 minit untuk menyediakan salad ini. Tetapi, rasa akan melunaskan perjuangan.

Salah satu perkara terbaik mengenai salad ini ialah anda juga boleh mengambilnya sebagai sarapan . Ini adalah makanan terbaik untuk selera makan dan juga lebih sihat. Dan bukan hanya ini, anda boleh menambahkan apa sahaja bahan yang anda mahukan untuk salad ini. Lihat resipi di bawah.

Bahan-bahan

1.6 Tomato.

2.4 Lada bel pelbagai warna.

3.1 timun bersaiz sederhana.

4.1 lobak merah dicincang.

5.1 Lada Jalapeno.

6.3 bawang yang dihiris nipis.

7.2 sudu besar.

8. Pudina 2 sudu besar.

9.2 sudu besar ketumbar.

10.3 ulas bawang putih (cincang).

11. Lada hitam 1/4 sudu teh.

12. Jus lemon cawan 1/4th.

13. Minyak zaitun 2 sudu besar.

14. Garam ½ sudu teh.

Penyediaan

Ambil mangkuk dan masukkan tomato, wortel, dan bawang dengan ramuan jalapeno di dalamnya. Juga, tambahkan lada manis kepada mereka. Sekarang, dalam mangkuk lain, tambahkan semua bahan lain dan tuangkan campuran tomato di atasnya. Masukkan sayur-sayuran dan masukkan semuanya dengan baik. Sekarang, masukkan mangkuk salad selama satu jam di dalam peti sejuk. Juga, sajikan dengan sudu berlada ketika salad sejuk.

Dalam pelbagai jenis salad yang mengandungi rempah atau minyak, pastikan memakai sarung tangan semasa menyiapkan. Juga, elakkan menyentuh wajah atau kulit anda secara langsung. Ini kerana minyak dan rempah akan merengsakan.

10. Salad rebus

Anda boleh mengeja Tabbouleh sebagai tabouli, yang merupakan resipi salad yang paling terkenal. Resipi salad ini terkenal kerana mengandungi pasli, salad bulgur, dan ramuan segar. Juga, ramuan ini menjadikan resipi ini unik dan menyegarkan. Salad hijau ini menjadi lebih berwarna dan menarik dengan tomato dadu dan timun. Anda juga menambah jus lemon dan minyak zaitun untuk menambah rasa . Lihat resipi Tabbouleh di bawah.

Bahan-bahan

1. pasli segar.

2. Pudina segar.

3. Bawang hijau.

4. Tomato.

5. Timun.

6. Jus lemon .

7. Bawang putih.

Penyediaan

Pertama sekali, anda akan mengambil tomato dan timun dan menambahkan garam ke dalamnya. Oleh kerana tomato dan timun mempunyai air, menambahkannya ke salad menjadikannya berair. Oleh itu, dengan menambahkan garam, kami berhasrat untuk merendam semua air dari mereka. Sebaik sahaja anda mengalirkan lebihan air, datang ke bahan seterusnya. Parsley adalah ramuan yang paling banyak digunakan dalam resipi ini.

Anda memerlukan 3 bungkus pasli cincang. Cara terbaik untuk memotongnya adalah menggunakan mesin pencincang. Ini akan menjimatkan masa dan tenaga anda. Kerana ini adalah salah satu jenis salad terbaik untuk dibuat, jangan menjejaskan kualitinya. Dan, cepat kerana anda hanya akan melepaskan batangnya dan kemudian memasukkannya ke dalam mesin pencincang.

Selepas itu, untuk menjadikannya lebih zingy dan enak, tambahkan garam dan jus lemon ke dalamnya. Salad ini memang merupakan hidangan Timur Tengah terbaik. Dan, semua restoran Mediterranean yang terkenal menyajikannya sebagai lauk. Anda mesti mencuba resipi ini sekali.

Baca juga Bagaimana membuat pasta?

11. Salad Itali

Salad Itali ini adalah bukti makanan Itali yang lazat. Sama ada anda makan pasta, pizza, atau gelato, salad ini mempunyai kipas angin yang berasingan. Juga, salad ini tidak mudah dibuat kerana anda hanya perlu membuang bahan-bahan. Yang perlu anda buat hanyalah membuang zaitun, selada romaine, crouton, bawang, dan tomato. Anda juga boleh menghidangkannya dengan keju di atasnya dan pepperoncini untuk memberi sentuhan kepada pakaian Itali. Lihat bagaimana ini berfungsi!

Bahan-bahan

1. Salad Hijau

2. Potongan Pepperoncini.

3. Tomato.

4. Bawang merah dihiris.

5.Crouton.

6. Kacang.

7. Parmesan.

8. Vinaigrette Itali.

Penyediaan

Langkah pertama untuk membuat salad ini adalah membuat pakaian. Ya, inilah cara anda membuat salad jenis Itali ini. Jadi, untuk berpakaian, anda akan mengikuti cara terbaik untuk menggayakan salad ini. Maksudnya, menggoncangkannya ke dalam balang sehingga semua bahan terbentuk dengan baik. Sekarang, tambahkan semua bahan salad anda ke dalam mangkuk dan kocok semuanya. Hidangkan salad segar sebagaimana mestinya atau anda boleh menyimpannya di dalam peti sejuk.

12. Salad Panzanella

Nama salad ini unik dan menakjubkan, bukan? Jadi, adakah resipi untuk salad ini. Ini adalah salah satu jenis salad yang anda buat dengan sisa makanan. Bahan yang anda gunakan sebagai makanan sisa adalah roti. Resipi ini sangat mudah dan sihat untuk penggemar karbohidrat. Yang anda perlukan hanyalah tomato, kiub roti yang direndam, bawang, dan minyak zaitun.

Perkara terbaik mengenai salad ini ialah tomato masin. Oleh kerana tomato mempunyai air yang cukup, garam bercampur dengannya dan mencipta vinaigrette. Ia juga bercampur dengan cuka dan anda akan mendapat rasa yang lebih baik. Satu perkara yang perlu dilihat dalam resipi ini adalah bahawa roti basi tidak akan sedap. Walaupun resipi itu mengenai sisa makanan dan juga terkenal dengan roti basi. Sebaliknya, menggunakan roti bakar oven baru yang agak rangup, akan berfungsi dengan baik. Sirap masin tomato dan cuka kemudian akan melembutkan kiub roti menjadikannya berair.

Bahan-bahan

1. Panggang roti bakar ¾ paun.

2. Tomat masin 1.1kg.

3. Garam garam 2 sudu teh.

4. Minyak zaitun (extra virgin) 10 sudu besar.

5. Cincang bawang merah kecil 1 (2 sudu besar).

6. Bawang putih dicincang 2 sudu teh.

7.Dijon mustard ½ sudu teh.

8. Cuka wain merah / putih 2 sudu besar.

9. Lada hitam baru ditumis.

10. Daun selasih yang telah dicincang kasar ½ cawan.

Penyediaan

Ambil mangkuk dan letakkan di atas set colander. Masukkan tomato ke dalam mangkuk dan masukkan garam halal juga. Sekarang biarkan hingga 15 minit pada suhu bilik. Sekarang, hidupkan oven dan letakkan pada suhu 180 ° C / 360 ° F. Juga, ambil mangkuk dan tambahkan kiub roti ke dalamnya. Sekarang, campurkan dengan minyak zaitun. Juga, letakkan kiub yang dilemparkan di atas loyang.

Anda mesti memanggang kiub sehingga mengeras. Tetapi, jangan membuatnya berwarna coklat atau sangat keras. Beri 15 minit sahaja dan biarkan hingga sejuk.

Setelah anda melakukan semua ini, keluarkan tomato bersama jus tomato dari colander. Masukkan tomato bersama colander di singki. Dan, masukkan bawang putih, bawang merah, cuka, dan mustard bersama jus tomato dalam salad jenis ini . Juga, terus memukulnya dan tambahkan setengah cawan minyak zaitun juga.

Setelah melakukan semua itu, masukkan tomato, kuah dan kiub roti ke dalam mangkuk. Sekarang, masukkan daun selasih dan masukkan semuanya. Juga, membuangnya akan mencampurkan semua bahan dengan baik. Tumis bahan sekali-sekala dan masukkan selama 30 minit sebelum anda menghidangkannya. Ini akan mengakibatkan melemparkan dan mencuba.

Baca juga makanan yang bermula dengan E.

13. Salad Barat Daya

Salad barat daya memang merupakan salah satu jenis salad terbaik yang terkenal dengan campuran sayuran dengan ayam bakar. Kelihatannya enak dengan pelbagai warna sayuran dan ganti. Anda akan mendapat salad berpengalaman dengan ayam panggang, alpukat, kacang, dan selada Romaine.

Baca juga rancangan makanan diet Keto.

Mengapa ayam dan jagung panggang akan menjadikannya lebih berair dan enak. Sekiranya anda meminta salad musim panas yang menyegarkan, maka salad ini akan menjadi nombor satu dalam senarai. Juga, selada berfungsi sebagai ramuan asas di sini dan menambah kepingan salad. Untuk menambahkan lagi rasa, anda juga boleh menambah pasta yang dimasak dan sejuk dalam salad dan ini akan menghidupkan permainan rasa! Oleh itu, mari kita lihat bagaimana anda boleh membuat salad Barat Daya ini di rumah?

Baca juga, makanan penurunan berat badan yang boleh membuat anda langsing?

Bahan-bahan

(Untuk berpakaian)

1. Avocado yang ditinggalkan 1.

2. Cengkih bawang putih 1.

3. Garam ½ sudu teh.

4. Periuk ½ sudu teh.

5. Cawan minyak zaitun 1/4

6. Ketumbar segar 1 sudu besar.

7. Jus lemon 1 sudu besar.

(Untuk salad)

1. Biarkan kepala dicincang 1.

2. Lada loceng cincang 1 cawan.

3. Kacang hitam 15oz (1 tin).

4. ketumbar segar 1 sudu besar.

5. cawan bawang merah cincang.

6. Biji jagung 1 (15 oz).

7. Piala cawan 1/4

8. Cawan bawang cincang 3/4

Penyediaan

Salad ini sangat cepat dibuat kerana anda hanya perlu mencampurkan semua bahan pembalut. Sekarang, ambil mangkuk lain dan tambahkan semua bahan salad ke dalamnya. Dan, tambahkan pakaian di bahagian atasnya. Sekarang, buang semuanya dengan baik, dan di sana anda pergi dengan salad.

Baca juga faedah kesihatan Keto

14. Salad Waldorf

Salad Waldorf sangat sihat dan berwarna-warni kerana dilengkapi dengan kombinasi kacang kering dan buah-buahan. Salad ini mempunyai gaya penyampaian khas di atas selada. Bahan-bahannya termasuk saderi dan anggur dan anda menyajikannya di atas selada setelah dicampurkan dengan mayonis.

Baca juga 8 cuka sari apel terbaik.

Bahan-bahannya termasuk saderi dan anggur dan anda menyajikannya di atas selada setelah dicampurkan dengan mayonis. Salad ini berasal dari Amerika Syarikat yang merupakan tempat asalnya dan sangat dikagumi kerana warna hijau yang teratur. Ini adalah salah satu jenis salad terbaik untuk dijadikan makanan ringan atau pinggan. Ia kekal lebih sihat dan enak dengan warna-warni pada masa yang sama.

Bahan-bahan

1. Mayonis ½ cawan.

2. Gula putih 1 sudu besar.

3. Jus lemon 1 sudu teh.

4. Garam 1/8 sudu teh.

5. Epal 3 (dicincang, dikupas dan di inti).

6. saderi yang dihiris nipis.

7. Cawan walnut cincang.

8. Cawan is kismis.

9. Anggur mengikut keperluan.

Penyediaan

Ambil mangkuk dan masukkan mayonis, gula, garam, dan jus lemon di dalamnya, dan gaul rata. Sekarang, masukkan epal , kismis, anggur dan campurkan semuanya dengan baik. Sekarang, untuk hidangan, letakkan selada di tempat tidur seperti pinggan dan letakkan salad di atasnya dengan baik. Salad Waldorf anda sudah siap dimakan.

Baca juga Dash Diet.

15 . Salad baji

Wedge salad menjelaskan jenis salad dengan namanya. Salad ini juga mempunyai gaya hidangan khas seperti salad Waldorf. Anda menghidangkannya di atas selada gunung es. Anda mesti memotong selada menjadi dua. Kemudian potong bahagian itu menjadi dua bahagian lagi. Dan, keluarkan batangnya. Anda juga harus membuang daun nipis dan daun kotor juga.

Kini, gaya hidangan utama secara tradisional merangkumi pembalut keju biru. Walau bagaimanapun, tidak semestinya diperlukan untuk berpakaian dengan cara yang sama. Anda boleh menyajikan dengan keju lain atau dengan cara lain yang anda mahukan. Ini adalah salah satu jenis salad yang unik untuk disajikan di restoran dan peminat sayuran juga menyukainya sebagai makanan sampingan .

Baca juga Memasak .

Bahan-bahan

1. Bawang merah

2. Keju biru .

3. Bacon / ayam hancur.

4. Tomato.

Penyediaan

Pertama sekali, potong selada menjadi dua bahagian seperti bintang di atas. Sekarang, potong bahagian itu lagi kerana kita hanya memerlukan 1/4 bahagiannya. Sekarang, masak ayam atau daging dengan baik sehingga hancur dan siap. Biarkan sehingga sejuk pada suhu bilik. Letakkan pembalut keju berkrim biru di atas selada sehingga merebak di atas selada dengan baik untuk menahan pembalut di atas selada. Sekarang, masukkan tomato cincang, bawang merah, dan ayam / daging di atasnya. Salad Wedge yang sedap dan cepat siap dimakan. Ini betapa senang dan enaknya!

Sekarang, semasa saya memberitahu anda mengenai resipi jenis salad yang paling lazat , anda hanya memikirkan kalori mereka yang akan anda perolehi setelah anda memakannya. Oleh itu, izinkan saya membimbing anda mengenai kalori salad yang dibincangkan di atas melalui carta kalori di bawah!

Baca juga berapa lama masa untuk merebus telur?

Carta kalori

Nama salad Kalori
Salad Caeser (100g) 44
Salad koki (281g) 280
Salad Caprese (161g) 151
Tabbouleh (1 perkhidmatan) 69
Ketam louie (1 hidangan) 300
Salad tongkol (1 hidangan) 623
Salad Ambrosia (setengah cawan) 269
Salad Yunani (159g) 179
Salad Fattoush (1 hidangan) 410
Salad Israel (1 cawan) 23.4
Salad Itali (100g) 240
Salad Nicoise (1 hidangan) 493
Salad Panzanella (1 hidangan) 224.3
Salad barat daya (1 hidangan) 317.8
Salad Waldorf (173g) 243
Salad baji (1 hidangan) 385

Baca juga Makanan yang bermula dengan U.

Ringkasan

Perkara yang dibincangkan di atas adalah beberapa jenis salad yang paling terkenal yang anda juga dapati di restoran. Namun, pergi ke restoran hanya untuk salad adalah sesuatu yang aneh. Oleh itu, membuat mereka di rumah dengan anggaran adalah bagus. Juga, ramuan dan penyediaannya disenaraikan di atas dengan carta kalori mereka supaya anda dapat membuatnya mengikut diet anda .

Baca juga Cara terbaik untuk minum cuka sari apel.

Soalan Lazim

    Apakah empat kategori salad utama?

    Empat kategori salad utama adalah salad sayuran, salad pasta, salad buah, dan salad ayam. Walau bagaimanapun, terdapat banyak kategori tetapi keempat-empat ini adalah yang utama.

    Bagaimana kita dapat mengelaskan salad yang disajikan?

    Kami dapat mengelaskan hidangan salad dengan cara berikut:

    1. Salad suam atau sejuk.

    2. Salad masak atau mentah atau gabungan kedua-duanya.

    3. Salad buah sahaja, salad sayuran sahaja, atau gabungan kedua-duanya.

    4. Sebagai permulaan, sebagai hidangan utama, atau sebagai makanan.

    Bagaimana membuat salad hijau?

    Salad hijau senang dibuat. Anda hanya perlu menambahkan sayuran hijau dan biji bunga matahari dalam mangkuk. Juga, masukkan bawang merah, daging asap / ayam, dan timun. Sekarang, untuk menambah rasa, tambahkan kuah sebelum disajikan dan masukkan dengan baik. Salad hijau siap dihidangkan.

    Adakah salad sihat untuk dimakan?

    Salad adalah kaedah terbaik untuk mendapatkan serat dan nutrien jika anda kekurangannya. Khususnya, makan salad hijau setiap hari lebih sihat daripada salad lain. Tetapi, tidak setiap salad sihat. Anda mesti melihat ramuan dan kalori dengan lemak yang terdapat dalam salad. Salad hijau juga meningkatkan zat besi dalam badan sehingga mereka adalah pilihan terbaik untuk dimakan setiap hari sebagai makanan ringan.

    Bahan apa yang boleh kita tambahkan ke salad untuk mendapatkan serat dan menurunkan berat badan?

    Untuk menurunkan berat badan dan mendapatkan lebih banyak serat, anda boleh menambah lada merah atau kuning, brokoli, wortel, bayam, dan kacang lima. Anda juga boleh menambah kembang kol, alpukat, adunan slaw, atau sayur campur ke dalam salad.

    Adakah baik makan salad setiap hari?

    Makan salad setiap hari akan meningkatkan antioksidan dalam badan anda dan memulihkan kekurangan nutrien anda juga. Cara terbaik untuk meningkatkan antioksidan adalah dengan makan salad hijau setiap hari. Anda boleh mengambil bayam, sayur bit, selada Romaine, selada air, dan salad kale setiap hari.

    Salad mana yang paling tidak sihat?

    Salad baji Iceberg adalah salad yang paling tidak sihat di antara semua. Walaupun mengandung selada yang merupakan sumber serat yang baik, namun keju biru dan daging hancur mengeluarkan salad dari daftar nutrien.

    Bolehkah kita menurunkan berat badan dengan salad sahaja?

    Anda boleh menurunkan berat badan dengan hanya makan salad hijau dan mengambil sejumlah besar air detoks juga. Tetapi, ini mungkin tidak begitu sihat dan disyorkan. Jadi, anda mesti berjumpa dengan pakar diet sebelum mula menurunkan berat badan.

    Apakah lima bahan makan atau cecair untuk menurunkan berat badan?

    Lima yang terbaik membolehkan atau mengurangkan berat badan adalah yogurt, beri, teh hijau, susu coklat skim, alpukat, pisang, makanan pembakar lemak perut. Citrus (vitamin c) membantu menurunkan berat badan. Tetapi, bahan-bahan ini hanya disarankan untuk digunakan dengan rancangan diet yang betul di bawah nasihat pakar diet anda.

    Restoran mana yang menyajikan salad yang paling sihat?

    8 restoran berikut terkenal dengan hidangan salad yang paling sihat:

    Restoran Salad
    Anak ayam fil-A Salad pasar bakar
    burger King Salad ayam kebun <
    Panera Salad Yunani moden dengan Quinoa
    Del Taco Salad alpukat daging ayam
    McDonald's Salad ayam panggang barat daya

    Selada yang paling sihat untuk dimakan?

    Selada yang paling sihat adalah selada mentega. Juga, ia dipanggil selada bibb atau selada Boston. Selada ini adalah yang paling sihat kerana daunnya kaya dengan folat dan kalium daripada gunung es atau selada daun yang lain.

    Hijau apa yang anda campurkan dalam salad hijau?

    Sebilangan besar, sayur-sayuran ini adalah selada bayi, bayam, frisee, sayuran hijau, dan arugula. Selain daripada ini, anda tahu bahawa timun adalah bahan biasa dengan zaitun hijau untuk ditambahkan ke salad hijau.

    Apakah tiga jenis salad hijau itu?

    Hijau asas dalam salad hijau adalah selada Romaine, selada gunung es, selada daun merah atau hijau. Namun, selada yang unik dan paling sihat adalah selada Boston / bibb yang boleh anda makan setiap hari.

    Apa nama selada hijau gelap?

    Selada hijau gelap adalah selada Arugula. Selada ini juga dikenali sebagai selada roket kerana bentuknya. Juga, rasanya pedas dan daunnya berwarna hijau gelap dengan daun yang lebih pendek dan bulat.

    Adakah selada ungu enak dimakan dalam salad?

    Selada ungu sering mengandungi daun coklat atau kehitaman yang menjadi tanda selada busuk. Sekiranya anda menjaganya, maka selada ungu juga enak dimakan.