Kucing vegan adalah kucing yang hanya makan sayur atau sensitif terhadap daging. Kucing dibuat vegan oleh kita manusia kerana seperti yang anda ketahui, kucing adalah karnivor secara semula jadi. Sebenarnya, kucing diberi diet vegan untuk menjaga kesihatannya dan menjadikannya selamat dari semua kesan sampingan memakan daging. Ini bukan proses yang sangat dirujuk oleh doktor kerana membahayakan sifat kucing.

kucing makan makanan

Mengapa orang menukar kucing mereka menjadi vegan?

Seperti yang anda ketahui, daging adalah sumber makanan yang memberi kita banyak protein dan banyak tenaga. Daging dimakan di seluruh dunia dan bukannya daging lembu, daging kambing, atau ayam. Tetapi, memakan daging sepanjang masa bukanlah perkara yang sangat baik. Memberi tenaga kepada badan kita dengan memiliki sedikit pembuka selera daging atau meminumnya secara santai di mana-mana acara adalah perkara biasa dan formal. Daripada memakannya setiap kali anda lapar kerana daging mempunyai kesan sampingannya sendiri yang boleh mempengaruhi tubuh kita dengan cara yang sangat buruk dan boleh membahayakannya.

Anda tahu bahawa kucing secara semula jadi karnivor dan hanya makan daging, sebab itulah jangka masa kucing pendek secara semula jadi dan kelahiran. Kucing peliharaan diberi perhatian khusus jika dibandingkan dengan kucing liar dan diberi makanan dan tempat tinggal yang baik. Makanan kucing dalam tin yang diberikan kepada kucing peliharaan tidak termasuk. Mereka adalah protein air, lemak, karbohidrat, vitamin, dan mineral dalam makanan kucing dalam tin. Semua perkara ini baik tetapi hanya apabila ia digunakan atau dimakan dalam had tertentu.

:white_check_mark: Protein air dalam makanan kucing baik dan bertenaga, tetapi berbahaya apabila dikonsumsi secara berkala. Zarah-zarah protein air memberi kesan buruk kepada perut kucing yang menghasilkan bakteria di dalamnya dan memburukkan keadaannya. Bakteria melambatkan proses sistem pencernaan yang mengakibatkan tersedak dan mati.

:white_check_mark: Lemak dalam makanan kucing adalah bahan utama di sebalik fenomena ini. Lemak dalam makanan kucing adalah daging yang sangat tinggi kolesterol dan sangat berbahaya bagi kesihatan kucing. Semakin banyak kucing yang dimakan, semakin rendah kemungkinan hidupnya. Lemak juga baik, tetapi hanya jika tidak berlebihan.

:white_check_mark: Karbohidrat, vitamin, dan mineral dalam makanan kucing tidak mempengaruhi pertumbuhan tumbuhan dengan tepat. Ya, ini adalah sumber tenaga yang sangat baik tetapi kes yang sama juga terdapat di sini. Mereka sangat baik tetapi hanya jika had mereka berkelakuan baik. Karbohidrat membekalkan protein kepada tubuh, vitamin menjadikannya lebih kuat secara fizikal, dan mineral menjadikan sistem imuniti kuat.

Satu-satunya perkara yang diinginkan orang adalah menjadikan kucing mereka hidup lebih lama atau memanjangkan jangka hayatnya. Ini bukan petanda yang sangat baik bagi kucing untuk menjadi vegan kerana ia sangat bertentangan dengan sifat kucing. Ia boleh menentang persekitaran kerana mempengaruhi sifat kucing akan mempengaruhi persekitaran yang mesra alam. Masalahnya ialah menukar kucing anda menjadi vegan tidak digemari oleh doktor dan pakar kerana ia tidak mesra alam,

Sekiranya Kucing Anda Menjadi Vegan?:cat:

Kucing hanya boleh menjadi vegan bergantung kepada sifatnya kerana setiap kucing mempunyai sifatnya sendiri di mana ia boleh hidup. Apabila kucing akhirnya ditukarkan sepenuhnya menjadi vegan, keseluruhan sifat kucing akan berubah. Mereka makan dengan cara yang berbeza, bertindak dengan cara yang berbeza, bereaksi berbeza dengan banyak perubahan kecil. Kesalahpahaman tunggal dalam sifatnya boleh memusnahkan seluruh hidup kucing. Kesalahpahaman atau kesilapan ini biasanya dilakukan oleh kita manusia. Setiap kali seseorang memutuskan untuk menukar kucingnya menjadi vegan, mereka biasanya tidak melihat keadaan kucing sama ada selesa menjadi vegan atau tidak.

Manusia adalah vegan yang bermaksud mereka jauh dari memakan daging dan produk lain yang berkaitan dengan haiwan seperti produk tenusu yang merangkumi susu, yogurt, telur, krim, keju, dan banyak lagi. Mereka memilih untuk menjadi vegan sendiri. Sebab utama penukaran mereka menjadi vegan adalah kerana mereka sangat mementingkan tubuh dan kesihatan mereka dan satu sebab utama ialah mereka akhirnya mengambil berat tentang haiwan yang dimakan seperti sapi, kambing, ayam. Terdapat banyak syarikat yang mapan dan satu-satunya pekerjaan mereka adalah membuat makanan kucing vegan. Yang akhirnya hampir sama dengan makanan kucing biasa tetapi tanpa lemak dan semua perkara lain yang berkaitan dengan daging.

Ramai orang berpendapat bahawa anjing secara spesifik omnivora sehingga kucing juga boleh omnivora dan boleh diberi makan sayur-sayuran dan makanan vegan lain. Pemikiran jenis ini benar-benar salah kerana merosakkan keadaan dan sifat kucing. Orang selalu mengaitkan kucing dan anjing antara satu sama lain terutamanya kerana pada skala majoriti, kucing dan anjing adalah satu-satunya haiwan yang ditakrifkan sebagai haiwan liar. Ini bertentangan dengan sifat haiwan tertentu kerana pelanggaran diet mereka,

Ya, kucing boleh berubah menjadi vegan tetapi itu tidak bermaksud bahawa mereka omnivora sejak lahir atau mengikut sifatnya. Seluruh fenomena berubah dalam fasa ini. Kucing adalah karnivor mengikut sifatnya yang spesifik dan didefinisikan sebagai karnivor di mana ia mesti berada. Kucing, kata mereka, "mewajibkan karnivor," bermaksud mereka memerlukan nutrien tertentu yang hanya terdapat pada daging. Di alam liar, mereka mendapat hampir semua khasiat mereka dari memburu. Ada yang berpendapat bahawa, kerana ini, veganisme bukanlah pilihan yang sihat untuk kucing.

Yang lain berpendapat bahawa semua makanan kucing yang gemuk atau vegan tidak sesuai dengan diet semula jadi tikus, burung, dan serangga yang diburu. "Kucing peliharaan hari ini diberi makan berbagai macam bahagian tubuh dari haiwan yang tidak akan dimakan secara semula jadi: lembu, ikan, babi," kata Andrew Knight, profesor kebajikan dan etika haiwan di University of Winchester di selatan England. "Ini secara logik tidak konsisten." Banyak pakar haiwan percaya bahawa kucing dan sistem pencernaannya lebih sesuai untuk diet daging. Kekurangan asid amino seperti taurin, yang tidak dapat dibuat sendiri dan dapat diperoleh dari protein haiwan, boleh menyebabkan penyakit serius.

Bagaimana anda boleh mengubah kucing anda menjadi Vegan? :green_salad:

Kucing menjadi vegan dengan perjuangan dan usaha yang hebat. Ia tidak dapat dilakukan dengan hanya memberi makanan vegan kucing kita dan itu sahaja. Tidak, tidak seperti itu. Sifat kucing sangat sensitif dan kehidupan kucing boleh musnah sepenuhnya. Sekiranya kucing anda adalah karnivor penuh bermakna jika kucing anda terus membunuh haiwan untuk makanan seperti burung dan tikus, maka akan menjadi tugas yang sangat sukar bagi anda untuk mengubahnya menjadi vegan. Mengubah sifat kucing anda menjadi vegan menjadi sangat biasa sekarang ini kerana salah faham dan mungkin menjaga kesihatan mereka dan haiwan.

:cat: Pertama, banyak tindak balas dangkal tidak mencukupi kerana mereka menganggap vegan bermaksud kacang, beras, selada, dan hummus. Tidak betul. Vegan hanya bermaksud dari sumber bukan haiwan, jadi ini termasuk buah-buahan, sayur-sayuran, biji-bijian, atau nutrien sintetik. Oleh itu, persoalannya tidak semestinya bermaksud memberi makan salad kucing dan wain merah. Kembali dan baca semula soalan Bagaimana saya menghidupkan vegan kucing saya, tidak sinonim dengan Bagaimana saya memberi makan kucing saya kepada diet vegan yang sama seperti yang saya makan! Persoalannya ialah bagaimana! Malangnya, gelombang tindak balas yang besar didasarkan pada reaksi hebetudinous berdasarkan diet stereotip vegan sehari-hari.

:cat: Kedua, sebahagian besar jawapan yang dijalankan adalah robot regurgitasi istilah "wajib karnivor " yang diilhamkan oleh U. U. yang mana sebilangan kecil responden berminat untuk meneliti lebih dari masa yang diperlukan untuk menulis tindak balas kadar ketiga. Istilah ini bermaksud bahawa kucing tidak dapat secara biologi menghasilkan banyak nutrien yang mereka perlukan untuk hidup, seperti vitamin A, niasin, taurin, dan asid arakidonik, dan tidak dapat menyerapnya dengan cukup dari bahan tumbuhan. Jadi, nutrien ini perlu dibekalkan. Tidak ada syarat bahawa nutrien ini berasal dari daging jika boleh diserap dari makanan mereka.

Kucing di alam liar tidak akan mempunyai pilihan selain mendapatkan nutrien ini dari daging haiwan kerana tidak ada yang memberi makan! Namun, itu telah berubah sejak peliharaan kucing. Banyak makanan kucing telah dibuat yang memberikan nutrien tepat dari sumber sintetik (tanpa haiwan) yang dapat diserap oleh kucing. Ini adalah titik yang hampir diabaikan oleh semua orang yang menjawab soalan ini. Ngomong-ngomong, jika anda ingin mendakwa bahawa suplemen taurin berasal dari sumber haiwan dan bukan vegan, fikirkan semula. Adakah anda benar-benar menganggap taurin dalam Red Bull berasal dari haiwan? Tidak, itu sintetik.

:cat: Ketiga, banyak tanggapan yang menyatakan bahawa tidak wajar memberi makan diet vegan kucing, tidak kira sama ada mereka boleh bertahan hidup atau tidak. Kucing telah memakan daging selama ribuan tahun jadi mengapa kita harus berubah sekarang? Orang-orang yang sama ini menjaga kucing di rumah mereka terlindung dari pemburu lain dan memberi mereka makanan sekerap yang berisi antibiotik yang tidak akan dimakan kucing di alam liar. Kucing tidak makan mengikut jadual di alam liar dan pastinya tidak memakan makanan di luar tin atau beg. Jadi, tarikan terhadap alam ini tidak relevan dan cukup bodoh, secara jujur.

:cat: Terakhir, untuk dengan bangganya mendakwa kucing akan mati jika diberi makanan vegan, atau bahawa makanan yang vegan untuk kucing menjadi kejam dan / atau menyakitkan, belum melakukan penyelidikan mereka untuk mencari kajian empirikal bahawa kucing pada diet vegan ini hanya melakukan baik atau bahkan berkembang pada diet vegan. Ada yang menyebut saluran usus kucing pendek, menunjukkan bahawa satu-satunya cara kucing dapat menyerap asid amino yang mereka perlukan adalah dari daging haiwan. Tidak betul. Terdapat kajian lengkap yang memberikan jawapan dan peringatan kepada mereka yang berminat untuk memberi makan diet vegan kucing mereka. Bahkan terdapat eksperimen YouTube masa nyata di mana pemilik memberi makan makanan vegan kucing mereka dan secara berkala memantau darah mereka untuk sebarang kekurangan.

anak kucing

Mengapa Kucing anda tidak boleh menjadi Vegan?

Orang memilih untuk menjalani diet vegan kerana beberapa masalah kesejahteraan haiwan, seperti jika seseorang vegan, maka mereka juga alergi terhadap daging yang bermaksud mereka sangat berhati-hati terhadap kehidupan dan sifat haiwan yang dagingnya dimakan. Dan kerana menjalani gaya hidup vegan sekarang lebih mudah daripada sebelumnya, beberapa vegan yang meningkat mungkin ingin memperluas aspek gaya hidup mereka ke haiwan peliharaan mereka.

Tetapi persoalannya adalah bahawa diet nabati dan tumbuhan selamat untuk haiwan kesayangan anda?

Ia selamat, tetapi hanya apabila berada dalam had tertentu dan tidak melampaui batas. Pakar dan doktor secara rasmi telah mengumumkan bahawa mengubah vegan kucing anda sama sekali bertentangan dengan sifat kucing. Tetapi ia tidak haram. Proses ini boleh menjadi sangat sukar bagi kucing kerana harus melaluinya dan hanya dapat menentukan kesakitan dalam proses ini. Kucing adalah jenis haiwan peliharaan yang harus selalu dijaga.

Kucing jenis ini mesti diberi makanan yang paling bersirip tanpa bahan dan bakteria buruk. Dengan kata mudah, tidak ada toleransi atau kompromi dalam menjaga kucing kerana sistem ketahanannya sangat sensitif.

Vegan dengan kucing peliharaan

Sekitar 6.5 juta haiwan pendamping berakhir di tempat perlindungan haiwan setiap tahun. Menurut Persatuan Amerika untuk Pencegahan Kekejaman terhadap Haiwan, lebih daripada tiga juta haiwan tersebut adalah kucing yang memerlukan rumah. Walaupun anda merasakan diet daging yang terbaik untuk kucing anda, pengambilan makanan tetap sesuai dengan nilai vegan.

Wild Earth, jenama makanan anjing vegan, sedang mengusahakan sesuatu yang dapat menjadikan kehidupan pemilik kucing vegan lebih mudah: daging tikus yang ditanam di makmal. Seperti daging yang ditanam di makmal yang dikembangkan untuk penggunaan manusia, dagingnya bebas dari penyembelihan dan tumbuh dari sel tikus.

Apa itu Karnivor? :lion::cat:

Dari singa dan harimau hingga kucing peliharaan peliharaan anda, mereka semua mengikuti diet karnivor. Ini sebenarnya bermaksud mereka hanya memakan daging dan itu sahaja. Seperti yang saya katakan kepada anda, kucing menjadi vegan oleh manusia kerana banyak kelebihan, tetapi sebenarnya mereka adalah karnivor dari sifatnya. Di alam liar, karnivor memainkan peranan penting, membantu mencegah pertambahan penduduk.

Karnivor biasanya diberi makan herbivora kerana mereka adalah haiwan yang tidak berbahaya yang tidak boleh membahayakan dan dapat ditangkap dengan mudah. Herbivora adalah haiwan yang hanya memakan tumbuh-tumbuhan dan herba seperti yang anda tahu dengan namanya. Karnivor juga boleh makan omnivora tanpa ragu-ragu. Anjing omnivora dan boleh diberi makanan vegan, selagi ia sihat dan seimbang.

Walaupun ketika anda telah mengubah kucing anda menjadi vegan, ia masih mempunyai Naluri karnivor yang bermaksud bahawa ia masih boleh memburu haiwan lain seperti tikus. Kucing tidak hanya membunuh mangsanya dan memakannya, mereka membawanya ke keluarga mereka dan bermain dengannya. Ya, itu sifat pelik.

Lurus dari kelawar, perkara pertama yang harus difahami dan diakui ialah kucing mewajibkan karnivor. Ini bermaksud bahawa kucing adalah pemakan daging mengikut keperluan. Keperluan itu berlaku kerana mereka tidak dapat memperoleh semua nutrien yang mereka perlukan dari tumbuh-tumbuhan dan bakteria. Secara khusus, kucing kekurangan enzim yang diperlukan untuk membelah karoten - yang biasanya diperoleh dari tumbuhan menjadi vitamin A. Oleh itu, kucing memperoleh vitamin A dari hati mangsanya, atau daging yang diberi makan oleh pemiliknya.

Masalah lain adalah ketidakmampuan untuk mensintesis (beberapa) asid lemak rantai panjang, sangat tak jenuh yang boleh dibuat oleh haiwan lain daripada asid lemak yang lebih pendek yang terdapat pada tumbuhan. Kucing adalah pemburu. Walaupun kucing domestik mengekalkan naluri untuk membunuh dan, kiri ke mereka sendiri peranti , mereka biasanya akan menghabiskan masa mereka menghendap mangsa. Namun, daripada menerimanya sebagai karnivor wajib dan pemburu naluri, banyak pemilik berusaha untuk membebaskan mereka dari memburu dan mengubah tingkah laku ini untuk tingkah laku yang lebih lembut, seperti "haiwan peliharaan" seperti mendengkur dan memeluk.

Tentu, anak kucing itu akan mendengkur dan memeluk sofa, tetapi dengan pilihannya, anak kucing itu lebih suka mengintai dan membunuh seekor tikus. Ini adalah alam.

Makanan semula jadi kucing :canned_food:

Seperti yang saya katakan sebelumnya, kucing adalah haiwan karnivor mengikut sifatnya sehingga mereka hanya diberi makan daging haiwan lain yang lebih kecil daripada mereka seperti burung dan tikus. Sekiranya dibiarkan memburu makanannya sendiri, seekor kucing akan memperoleh protein dan lemak yang diperlukannya dari mangsa kecil seperti tikus, burung, reptilia kecil, dan amfibia. Anda mungkin melihat kucing memakan rumput atau tumbuh-tumbuhan sekarang dan lagi, tetapi ahli biologi bersetuju bahawa ini dilakukan untuk mendapatkan bahan kasar yang bertindak sebagai bantuan pencernaan, dan ada sedikit jika ada nilai pemakanan yang diperoleh.

Makanan semula jadi kucing ini berkaitan dengan siaran ini; kerana harus diakui bahawa diet biasa yang diberikan kepada kucing oleh pemiliknya jauh dari semula jadi. Sebilangan besar pemilik memberi makan kucing mereka, yang merupakan campuran kering produk haiwan yang dicampur dengan pati berasaskan sayur-sayuran. Seekor kucing tidak mempunyai keupayaan untuk membuat keributan dengan sendirinya. Alam tidak menawarkan pilihan ini.

Kemudian ada daging dalam tin, yang mengandungi bahagian tubuh haiwan yang tidak akan diburu atau dimakan oleh kucing di alam liar. Sebenarnya, kebanyakan doktor haiwan setuju bahawa makanan kucing arus perdana mengandungi daging berkualiti rendah, ditumpuk dengan jumlah tisu berpenyakit yang tinggi dan disuntik dengan hormon pertumbuhan steroid dan antibiotik . Dan kemudian ada susu dan krim (tenusu) yang tidak boleh diberi makan kepada kucing.

Doktor haiwan di College of Veterinary Medicine for Cornell University mengesahkan bahawa kucing tidak toleran laktosa dan kekurangan enzim laktase, jadi pencernaan gula laktosa adalah mustahil dan sering mengakibatkan sakit perut, kembung, dan cirit-birit. Faktanya ialah, jenis kucing daging yang diberi makan, dan susu yang diberikan sebagai makanan ringan, jauh dari diet yang optimum untuk rakan kucing kita dan pastinya bukan "diet semula jadi". Terdapat juga masalah kucing diberi makanan olahan sebagai "merawat" risiko kesihatan yang lain.

Jadi sebenarnya, ketika mengemukakan argumen bahawa diet nabati (vegan) untuk kucing tidak semula jadi, ia dapat dibalas berdasarkan alasan bahawa "diet biasa" semasa tidak diberi makan oleh majoriti kucing oleh pemiliknya .

Bagaimana Kucing Mengatasi Diet Lemak Tinggi?

Sekarang, seperti yang kita semua ketahui, alasan manusia beralih ke diet nabati adalah kita sadar bahawa secara fisiologis kita tidak dirancang untuk makan daging dalam jumlah yang kita lakukan, tentu tidak dengan setiap makanan, atau malah setiap hari. Lemak tepu tinggi termasuk pengambilan kolesterol adalah faktor risiko aterosklerosis, dan akhirnya penyakit jantung.

Sains moden menunjukkan kepada kita bahawa protein tumbuhan lebih disukai kerana ia datang tanpa karsinogen dan kesan keradangan dan vaskular negatif. Lebih-lebih lagi, setiap kalori, makanan tumbuhan jauh lebih berkhasiat, dan lebih bermanfaat untuk melawan penyakit dan penyakit. Memang, penyakit jantung - pembunuh nombor satu di AS, dan pembunuh nombor dua di UK dapat dicegah dan dibalikkan dengan diet berasaskan tumbuhan.

Walaupun memberi makan kucing lemak masukan lemak sapi tinggi, babi, domba, dan bahagian tubuh haiwan lain mungkin tidak wajar, mereka dapat mengatasinya kerana sama ada daging berkualiti baik atau buruk, mereka mewajibkan karnivor dan tidak mempunyai masalah lemak haiwan dan kolesterol makanan.

kucing dewasa

Kucing dan taurin

Taurine terdapat secara eksklusif dalam makanan berasaskan haiwan seperti makanan kucing atau makanan anjing. Terutamanya, ia termasuk dalam makanan kucing untuk kesihatan yang optimum untuk kelangsungan hidup kucing anda. Taurin boleh menjadi salah satu sebab utama orang berpendapat bahawa tidak selamat untuk kucing anda menjalani diet vegan atau anda tidak boleh menjadikan kucing anda menjadi vegan. Yang penting dalam taurin boleh membahayakan kucing dan tubuhnya jika ia tidak digunakan dengan betul atau pada waktu yang berikutnya. Itulah sebab mengapa orang berpendapat mengenai diet vegan kucing pada taurin.

Taurin pada dasarnya adalah asid amino dan akibatnya pengambilannya cukup teruk bagi kucing. Taurin boleh menyebabkan kerosakan besar kerana ia seperti penyakit kekurangan. Ia boleh menyebabkan pelbagai penyakit dan boleh memberi banyak bahaya kepada kucing. Kekurangan taurin boleh memakan masa sehingga lima atau enam bulan sekurang-kurangnya untuk dikembangkan dalam keadaan yang paling teruk. Ia boleh menyebabkan banyak masalah kepada kucing seperti:

:white_check_mark: Kucing anda dapat mengurangkan penglihatan dengan penggunaan biasa dan akan dibutakan sepenuhnya setelah beberapa waktu.

:white_check_mark: Kucing anda boleh menderita beberapa masalah jantung utama seperti penyumbatan saraf kerana pengambilan lemak yang lebih banyak, jantung boleh gagal, ia boleh menjadi lemah dan lemah.

:white_check_mark: Kucing anda boleh menderita beberapa penyakit sistem pencernaan yang sangat menyakitkan yang akan menghasilkan bakteria keras di dalam badan dan boleh menyebabkan kematian.

Bagaimana makanan kucing penting? :canned_food:

Makanan kucing adalah makanan tradisional yang diberikan kepada kucing sebagai sumber nutrien dan tenaga. Ia mengandungi banyak sumber tenaga yang kuat. Makanan kucing mengandungi banyak nutrien tertentu nutrien , termasuk banyak vitamin dan asid amino, adalah dihina oleh suhu, tekanan, dan rawatan kimia yang digunakan dalam pembuatan, dan dengan itu perlu ditambah selepas pembuatan untuk mengelakkan kekurangan pemakanan.

Sekiranya anda pemilik kucing, anda mesti tahu bahawa pengambilan makanan kucing secara berkala untuk kucing boleh menjadi bencana bagi kucing itu sendiri. Ini kerana makanan kucing mengandungi jumlah tenaga yang tinggi, apabila cukup tenaga yang dimakan oleh kucing dari makanan kucing, ia tidak boleh memakannya lebih daripada itu kerana makanan kucing akan bertindak balas secara agresif dengan tubuh kucing. Sel-sel dalam makanan kucing mula meningkat dan ini boleh menyebabkan banyak masalah kesihatan kepada kucing dan juga kematian.

Idea untuk menyediakan makanan khusus dan pemakanan untuk kucing datang lebih lewat daripada anjing (lihat biskut anjing dan makanan anjing). Ini mungkin disebabkan oleh idea bahawa kucing dapat menangkis dan memakannya dengan mudah.

Pada tahun 1837, seorang penulis Perancis Mauny de Mornay menjelaskan dan memperkenalkan idea ini::point_down:

Adalah… difikirkan salah bahawa kucing, tidak diberi makan, memburu lebih baik dan mengambil lebih banyak tikus; ini juga adalah kesalahan besar. Kucing yang tidak diberi makanan lemah dan sakit; sebaik sahaja dia menggigit tikus, dia berbaring untuk berehat dan tidur; sambil makan dengan baik, dia terjaga dan memenuhi selera semula jadi dalam mengejar semua yang dimiliki keluarga tikus.

Pada tahun 1844, seorang penulis Perancis yang lain, Nicolas Jean-Baptiste Boyard, mengembangkan idea ini dan memberikan pendapatnya::point_down:

Lazimnya di negara ini, tidak ada perawatan yang diambil terhadap makanan kucing, dan dia dibiarkan hidup, dikatakan, dari perburuannya, tetapi ketika dia lapar, dia memburu persediaan pantri jauh lebih banyak daripada tikus; kerana dia tidak mengejar mereka dan tidak pernah memerhatikan mereka dengan keperluan, tetapi oleh naluri dan tarikan. Oleh itu, mengabaikan memberi makan kucing adalah menjadikannya pada masa yang sama tidak berguna dan berbahaya, sementara dengan beberapa sampah secara teratur dan betul, kucing tidak akan pernah melakukan kerosakan, dan akan memberikan banyak layanan

Memberi makan kucing

Ikutilah makan, dan, pada pertunjukan lebih dari satu hari, kucing semestinya minum air dan juga susu. Saya rasa lampu rebus, dipotong kecil-kecil, dengan sebahagian kecil hati dan roti lembu yang direndam, adalah makanan terbaik; tetapi saya telah mencuba Spratt's Patent Cat Food dengan sebilangan besar kucing, baik dari saya sendiri dan juga rakan-rakan, dan hampir selalu menganggapnya setuju; dan di pameran kucing, saya percaya ia akan berguna dan bersih.

Vitamin A dalam makanan kucing

Untuk kekal sihat dan kuat untuk membina sistem ketahanannya, kucing anda memerlukan dos vitamin A yang tetap dalam dietnya. Ini adalah vitamin yang paling penting dalam diet kucing. Sekiranya kucing anda tidak mempunyai cukup vitamin A yang harus diambil untuk kelangsungan hidup mereka, pertama anda harus perhatikan jika mereka mempunyai kot yang tidak sihat, jika mereka melakukannya maka itu bermakna mereka kekurangan karbohidrat rendah dan memerlukan tenaga. Kedua, jika kulit mereka dalam keadaan buruk maka itu juga merupakan salah satu sebab utama di sebalik fenomena ini. Mereka mungkin mengalami kebutaan malam , atau kelihatan lemah.

Dalam keadaan seperti ini, kucing anda mesti mengambil vitamin A. tetapi berhati-hatilah untuk tidak memberi makan terlalu banyak. Kucing boleh berlebihan dalam Vitamin A. Gejala overdosis termasuk:

  • Kelesuan

  • Hilang selera makan

  • Pengurangan berat

  • Kepincangan

  • Kot rambut kasar

  • Sembelit

  • Postur duduk yang tidak normal (contohnya, anggota badan depan yang dinaikkan)

  • Alergi kulit pada bahagian leher dan anggota badan depan

Bagaimana saya tahu jika kucing saya sihat dalam diet vegan? :thinking:

Sekiranya anda mengubah kucing anda ke diet vegan, sangat penting anda memerhatikan kesihatan keseluruhan mereka. Secara teknikal, anda mesti melakukan ini. Sebagai teman manusia, adalah tugas anda untuk memastikan bahawa rakan haiwan anda sihat dan bahagia, jadi anda harus berjaga-jaga untuk mengetahui gejala kesihatan yang berikut, sama ada rakan anda menjalani diet vegan atau tidak:

  • Bulu yang tidak sihat

  • Kulit tidak sihat

  • Tanda-tanda buta

  • Tanda-tanda kelemahan

  • Tanda-tanda masalah jantung (keletihan)

  • Masalah membuang air kecil

Soalan Lazim (Soalan Lazim)

:one: Bolehkah kucing menjadi PETA vegan?

Banyak dari mereka boleh, tetapi tidak semua kucing dapat melakukan diet vegan dengan baik. Itulah sebabnya selalu ada pilihan lain atau kedua iaitu PETA. Ini biasanya berlaku apabila mereka tidak berpuas hati dengan makanan vegan mereka. Anda mungkin perlu melakukan penyesuaian jika anda melihat masalah kulit, pencernaan, atau kesihatan lain

:two: Adakah kucing vegan buta?

Selepas enam minggu dengan asam taurin, gejala mula muncul dan penglihatan kucing mula menjadi semakin lemah. Tetapi akhirnya, kebutaan total berlaku setelah sekian lama kekurangan. Apabila taurin mengambil cuti, retina merosot dan akhirnya kucing akan buta.

:three: Makanan vegan apa yang boleh dimakan oleh kucing?

  • Amì
  • Wysong
  • Diet Evolusi

Ini adalah tiga syarikat makanan kucing vegan teratas yang paling terkenal dan paling dipercayai.

:four: Adakah Vegan mempunyai haiwan kesayangan?

Jawapan untuk ini sangat mudah, sesetengah vegan menyimpan haiwan peliharaan tetapi kebanyakan mereka mengubah atau menukar haiwan peliharaan mereka menjadi vegan. Mengubah vegan haiwan peliharaan anda bukanlah tugas yang mudah jadi vegan sebenarnya tidak lebih suka memelihara binatang peliharaan.

:five: Adakah manusia vegan?

Ya, manusia adalah vegan yang menjaga diet rendah karbohidratnya hanya pada sayur-sayuran dan semua sayur-sayuran. Mereka tidak pernah makan daging kerana kebanyakannya alah terhadapnya.

:six: Bolehkah anda membesarkan vegan kucing?

Oleh itu, seperti dalam banyak jenis penyelidikan, anda tidak dapat membesarkan kucing vegan dengan baik kerana kucing sebenarnya tidak melakukan diet vegan dengan baik. Mereka adalah karnivor semula jadi dan tubuh mereka khusus dalam mencerna daging tetapi tidak ada makanan vegan.

:seven: Bolehkah kucing menjadi autistik?

Tidak, kucing tidak mendapat autisme tetapi mereka boleh didiagnosis dengan penyakit lain seperti penyakit jantung, penyakit perut, dan banyak lagi penyakit lain. Itulah sebabnya kucing memerlukan banyak perhatian dan penjagaan yang baik untuk dibesarkan dengan sempurna.

:eight: Vegan apa yang memberi makan haiwan kesayangan mereka?

Vegan kebanyakannya memberi makanan vegan kepada haiwan peliharaan mereka kerana sifat alergi terhadap daging. Terdapat beberapa makanan haiwan vegan khas yang merupakan makanan dalam tin. Anjing boleh melakukan diet vegan dengan mudah dan tegas tetapi sebaliknya, kucing tidak begitu sesuai untuk diet vegan.

:nine: Bolehkah kucing hidup tanpa daging?

Kucing tidak mungkin tumbuh subur dengan diet tanpa daging. Kucing yang tidak makan daging adalah kucing vegan yang hanya makan sayur-sayuran dan makanan vegan lain. ASPCA menambah.

"Mereka tidak dapat mencerna bahan tanaman dengan baik, dan mereka memerlukan nutrien penting yang hanya dapat diberikan oleh daging kepada mereka,"

:keycap_ten:Bolehkah kucing peliharaan menjadi vegetarian?

Kucing vegan adalah vegetarian dan mereka hanya memakan sayuran seperti pokok renek, rumput, dan jenis sayur-sayuran dan makanan hijau yang lain. Tidak disarankan untuk menjadikan kucing anda vegeterian kerana ia bertentangan dengan sifat mereka.

Kesimpulannya :closed_book:

Kucing sebenarnya vegan dengan rasa dan sifatnya sendiri. Kerana jelas, anda tidak dapat mengubah sifat siapa pun tanpa ketuanan mereka. Menurut banyak orang dan bahkan banyak doktor, mengubah kucing anda menjadi vegan adalah bertentangan dengan sifat kucing dan kucing tidak begitu selesa di dalamnya. Banyak kucing bahkan tidak menjadi vegan kerana kebiasaan mereka makan daging dengan kerap. Doktor mengatakan bahawa diet vegan tidak begitu sesuai dan ramah dengan perut kucing, tetapi daging adalah kerana ia adalah makanan semula jadi.

Sebilangan besar vegan mempunyai kucing vegan tetapi terdapat banyak masalah kesihatan dan kesan sampingan kucing vegan. Makanan mereka harus dijaga dengan sangat berhati-hati dan lengkap. Sebilangan besar kucing sebenarnya tidak melakukan diet vegan tetapi semuanya bergantung kepada sifatnya.

artikel berkaitan :pen: