Aplikasi tunai Venmo adalah kaedah selamat untuk membayar dan menerima wang. Anda boleh menghantar dan menerima wang seperti aplikasi tunai. Sebagai pelanggan aplikasi tunai Venmo, anda boleh mendapatkan kad kredit Venmo Visa dan berbelanja dengannya dan boleh membayar di kedai Walmart, juga dengan akaun Venmo yang sama, anda boleh berniaga dan dibayar. Lebih daripada 65 juta orang menggunakan aplikasi Venmo sekarang.

Bagaimana Venmo berfungsi?

  • Sebaik sahaja anda memuat turun aplikasi Venmo dan menyediakan akaun anda. Kemudian,

  • Aplikasi tunai Venmo berfungsi sangat mudah seperti akaun bank dan anda boleh menyambungkan akaun Venmo ke akaun bank anda namun itu adalah pilihan.

  • Anda juga boleh menghubungkannya dengan kad debit atau kredit untuk melakukan transaksi.

  • Anda boleh menggunakan baki Venmo di mana-mana kedai atau untuk membeli-belah dengan menggunakan kad kredit Venmo yang berfungsi seperti kad kredit biasa.

  • Sekiranya seseorang menghantar wang kepada anda, anda perlu membuat permintaan untuk mengeluarkan jumlah tersebut. Wang itu akan ditambahkan ke akaun anda pada hari perniagaan berikutnya .

  • Anda boleh berniaga dengan akaun Venmo yang sama dengan pertunjukan kecil atau untuk perniagaan kecil anda dan boleh membayar pelanggan anda juga. Venmo menggunakan penyulitan untuk memastikan peristiwa selamat dan data aplikasi dan pengguna selamat.

  • Anda boleh menggunakan baki Venmo untuk membuat transaksi, membayar rakan atau keluarga, anda boleh berbelanja, membayar di mana-mana kedai seperti Walmart dengan menggunakan kad kredit Venmo yang berfungsi seperti kad kredit atau debit biasa anda.

Venmo log masuk

Langkah 1: Pertama, muat turun aplikasi tunai Venmo pada peranti android atau iOS anda.

Langkah 2: Sekarang, pilih dari pilihan seperti pendaftaran cuaca melalui Facebook atau gunakan e-mel anda.

Langkah 3 : Setelah memilih kaedah dan menggunakannya, sekarang sahkan akaun anda dengan memasukkan nombor telefon anda dan anda akan mendapat kod 4 digit.

Langkah 4: Masukkan kod ketika diminta untuk mengesahkan akaun anda.

Langkah 5: Sekarang anda telah disahkan , anda perlu menambahkan foto ke foto profil anda.

Langkah 6: Cuaca menambah gambar dari galeri peranti anda atau penggunaan juga boleh menggunakan gambar profil Facebook. Ini akan membantu orang lain mengenali anda semasa membuat transaksi atau permintaan penghantaran. Anda akan mendapat nama pengguna berdasarkan maklumat yang anda berikan dari Venmo.

Langkah 7: Klik Selesai.

Langkah 8: Anda boleh membenarkan Venmo menyegerakkan akaun Facebook anda supaya anda dapat mengenal pasti rakan mana yang menggunakan Venmo. Oleh itu, klik Benarkan apabila diminta ke pilihan ini dan ini juga akan memberikan akses ke maklumat profil anda di Facebook.

Langkah 9: Juga, anda akan diminta untuk menyegerakkan ke kenalan anda. Klik Benarkan jika anda mahu menyegerakkan kenalan anda. Ini akan membolehkan Venmo mengakses maklumat hubungan anda mengenai siapa yang berada di Venmo dari senarai kenalan anda.

Tahniah ! Anda sudah bersedia untuk melakukan transaksi dan sekarang anda boleh log masuk ke akaun Venmo anda dengan mudah.

.

Tetapan semula kata laluan Venmo

Anda mesti menetapkan semula kata laluan akaun Venmo sekiranya anda tidak ingat kata laluan semasa anda atau jika anda ragu bahawa terdapat log masuk yang tidak dibenarkan atau tidak diketahui ke akaun anda, dan anda boleh menukar kata laluan anda dari segmen Profil pada tab Tetapan di Venmo.

Ikuti langkah-langkah ini untuk menetapkan semula kata laluan anda:

  1. Klik pada pilihan tetapkan semula kata laluan dari tab tetapan.
  2. Masukkan alamat e - mel atau nombor telefon yang anda gunakan untuk akaun Venmo anda.
  3. Klik pilihan hantar e-mel.
  4. Sekarang, periksa peti masuk e-mel anda, ada e-mel dari Venmo, buka dan ketuk atau klik pautan yang diemailkan kepada anda.
  5. Sekarang, anda dibenarkan membuat kata laluan baru dan log masuk menggunakan kata laluan baru itu.

Had pemindahan Venmo

Semasa anda mendaftar ke Venmo, had transaksi orang-ke-orang anda ialah $ 299.99, dan setelah anda mengesahkan pengenalan diri anda, had mingguan anda di Venmo adalah $ 4,999.99.

Had ini boleh berubah dari semasa ke semasa mengikut pilihan Venmo dan tidak ada bayaran untuk memindahkan wang dari akaun Venmo ke akaun bank anda dengan transaksi biasa. Wang itu biasanya tersedia dalam 1-3 hari bekerja.

Kad debit Venmo

Kad Debit Venmo adalah kad yang berfungsi di rangkaian Mastercard dan ia dikaitkan dengan akaun Venmo anda dan membolehkan pengguna menghabiskan baki mereka dari dana akaun Venmo di mana sahaja Mastercard dibenarkan terutama di AS dan di bandar-bandar AS.

Aplikasi tunai Venmo Kad Debit Venmo ini menggunakan jumlah dalam baki Venmo anda, jadi anda boleh menambahkan wang ke akaun Venmo anda untuk menggunakan kad debit Venmo tanpa masalah. Beberapa Pemegang Kad Venmo juga dapat menghidupkan pilihan tambah nilai untuk Kad Debit Venmo mereka.

Anda boleh mendapatkan kad debit Venmo dengan mengikuti langkah-langkah ini

Langkah 1: Buka Aplikasi Venmo,

Langkah 2: ketik ikon "☰" tiga garis mendatar.

Langkah 3: Kemudian ketik Kad Debit Venmo untuk membuat permohonan anda. Sekiranya tidak ada bahagian Kad Debit Venmo, anda harus menaik taraf ke versi terbaru aplikasi Venmo.

Langkah 4: Setelah anda dapat memohon Kad Debit Venmo, Sahkan beberapa maklumat peribadi anda, dan itu sahaja.

Juga, tidak ada bayaran untuk memohon Kad Debit Venmo. Tetapi mungkin ada bayaran lain yang mungkin dikenakan untuk penggunaan kad seperti di ATM . Dan setelah anda memohon Kad Debit Venmo , kad tersebut akan tiba dalam 5 hingga 7 hari bekerja .

Anda hanya dapat memiliki 1 Kad Debit Venmo yang aktif pada satu masa yang dihubungkan dengan akaun Venmo anda, dan mesti ada pada nama yang dikaitkan dengan akaun tersebut.

Soalan Lazim

1. Mana aplikasi Venmo atau Cash yang lebih baik?

Aplikasi Tunai adalah pilihan yang lebih baik daripada aplikasi tunai Venmo kerana pada aplikasi tunai anda mempunyai kemudahan untuk memperdagangkan saham dan Bitcoin tetapi Venmo tidak menyediakan kemudahan ini. Terutama, Venmo memberi tumpuan untuk memindahkan wang dan melakukan ini dengan cukup baik, tetapi orang yang memerlukan lebih banyak lagi ciri peningkatan saham tren dan bitcoin boleh menggunakan aplikasi tunai.

Tetapi Venmo juga memberi anda kemudahan untuk berniaga dan berhubung dengan pelanggan dan dibayar dengan mudah.

2. Adakah Venmo berfungsi dengan Aplikasi tunai?

Anda boleh menggunakan Venmo dengan aplikasi tunai sama seperti anda menggunakan akaun bank anda dengan aplikasi Tunai seperti anda boleh menambah wang ke akaun Venmo anda menggunakan akaun aplikasi Tunai anda. Boleh dikatakan bahawa Venmo akan menggunakan akaun aplikasi tunai anda sebagai akaun bank.

3. Apakah perbezaan antara aplikasi tunai dan Venmo?

Perbezaan utama adalah bahawa aplikasi tunai menyediakan kemudahan untuk berdagang saham dan Bitcoin tetapi jika anda pengguna Venmo, anda tidak mempunyai kemudahan ini. Tetapi di sisi lain, anda boleh berniaga menggunakan akaun Venmo untuk pertunjukan sampingan atau untuk perniagaan kecil dan dibayar dengan mudah dan selamat.

4. Adakah Aplikasi Tunai atau Venmo lebih selamat?

Kedua-dua aplikasi Venmo dan tunai adalah aplikasi pembayaran P2P dan sama-sama selamat dan mudah digunakan. Kedua-duanya membolehkan anda membayar dan mendapat bayaran melalui akaun mereka, tetapi aplikasi tunai juga menyediakan kemudahan untuk perdagangan bitcoin dan saham, jadi jika anda mencari pilihan bitcoin, anda boleh mengatakan aplikasi tunai lebih baik, kerana bitcoin sedang tren, dan masa depan.

5. Adakah anda memerlukan akaun bank untuk Venmo?

Anda perlu menyambungkan akaun bank, kredit, atau kad debit AS untuk membuat transaksi. Kerana jika anda tidak mempunyai akses ke baki Venmo, anda perlu melampirkan akaun bank AS, kredit, atau kad debit jika anda ingin membuat jumlah transaksi lebih besar daripada wang dalam baki Venmo anda.

6. Adakah aplikasi tunai melaporkan kepada IRS?

Ya. menurut undang-undang, Aplikasi Tunai wajib mendaftarkan salinan Borang 1099-B ke IRS untuk tahun pajak yang berlaku dan menjadi tanggungjawab setiap orang yang memperdagangkan bitcoin untuk menguruskan kesan cukai perdagangan bitcoin anda di Aplikasi Tunai.

7. Bolehkah saya menerima wang di Venmo tanpa akaun bank?

Untuk itu, anda mesti mempunyai Kad Debit Venmo yang beroperasi seperti kad debit biasa dari bank. Oleh kerana anda boleh melakukan transaksi jumlah wang anda dari satu kad ke kad yang lain secara dalam talian - Kad Debit Venmo memberikan yang setara dengan kad lain dalam talian.

8. Bagaimana saya boleh mendapatkan wang saya dari Venmo tanpa akaun bank?

Sekiranya anda tidak mempunyai akaun bank, anda boleh menerima wang tunai di Venmo. Tetapi untuk itu, anda memerlukan Kad Debit Venmo Visa dan kemudian anda boleh melakukan transaksi wang dari satu kad ke kad yang lain secara dalam talian dan kad Venmo adalah kad Mastercard yang beroperasi di rangkaian Mastercard . Oleh itu, keluarkan wang dari akaun Venmo anda di mana-mana ATM berdekatan yang menerima Mastercard.

9. Mana PayPal atau Aplikasi Tunai yang lebih baik?

Sekiranya anda mencari kemudahan transaksi wang untuk kegunaan peribadi anda, saya cadangkan Aplikasi Tunai lebih bermanfaat, tetapi untuk akaun perniagaan yang dilanjutkan dan juga sebagai freelancer jika anda perlu melakukan transaksi di luar negara, PayPal nampaknya lebih selamat dan memberikan lebih banyak ciri seperti jaminan dan keselamatan pembayaran. Tetapi untuk kegunaan peribadi pilih Aplikasi Tunai tanpa ciri-ciri tanpa bayaran, ganjaran, dan kemudahan penggunaan.

10. Adakah saya memerlukan akaun bank untuk aplikasi tunai?

Aplikasi Tunai tidak bergantung pada nombor akaun bank mana pun untuk mengenali anda sebagai akaun bank biasa seperti ini. Sebaliknya, anda akan dikenali secara individu dengan menggunakan alamat e-mel atau nombor telefon anda tetapi anda boleh memuatkan baki aplikasi tunai anda melalui mana-mana akaun bank.

11. Zelle atau Venmo yang manakah lebih selamat?

Zelle mungkin merupakan aplikasi yang lebih selamat dan boleh dipercayai seperti Venmo, Cash App, dan PayPal sama-sama selamat dan mudah digunakan, anda boleh menggunakannya.

Semua ini menggunakan enkripsi data untuk melindungi pelanggan mereka daripada aktiviti yang tidak dibenarkan dan menyimpan maklumat pengguna di pelayan di lokasi yang selamat.

12. Venmo atau Apple Pay yang manakah lebih selamat?

Sebenarnya, kedua-dua Apple Pay dan Venmo sama-sama menjadi sumber pembayaran dan pembayaran yang selamat, boleh dipercayai, dan sah.

13. Apa yang berlaku sekiranya anda ditipu menggunakan Aplikasi tunai?

Sekiranya anda ditipu di aplikasi Tunai, hubungi khidmat pelanggan aplikasi tunai atau sokongan aplikasi tunai atau anda boleh melaporkan individu tersebut.

Juga. jika ada orang yang tidak dikenali menghantar wang kepada anda dan meminta anda untuk mengembalikan wang itu, maka jangan segera melakukannya kerana ia adalah penipuan dan jumlah tersebut akan ditolak dari baki wang anda yang tidak pernah ada dalam baki anda.

14. Adakah buruk menggunakan Aplikasi tunai?

Tidak, aplikasi tunai tidak buruk untuk digunakan, ini adalah yang paling sah dan selamat, namun dalam talian, anda mesti sangat berhati-hati dengan maklumat peribadi anda dan menggunakannya dengan selamat.

15. Adakah Venmo melapor kepada IRS?

Oleh kerana pendapatan lebih dari $ 600 dalam baki anda seharusnya dikenakan cukai dan mesti dilaporkan kepada IRS. Sekiranya anda membuat transaksi kepada individu sama ada keluarga atau rakan anda melalui Venmo, anda harus menghantar borang 1099-MISC kepada mereka yang membayar lebih dari $ 600 dalam satu tahun kalendar.

Kesimpulannya

Aplikasi tunai Venmo mempunyai lebih daripada 65 juta pengguna untuk aplikasi mereka sekarang dan ini adalah aplikasi paling selamat untuk membayar dan mendapatkan bayaran. Anda dapat hadiah dengan kad kredit Venmo Visa dan membelinya dan boleh membayar di kedai untuk membeli-belah anda dan boleh berniaga dengan pelanggan anda sendiri dan mendapat bayaran melaluinya. Juga, ini adalah aplikasi yang paling sah yang menggunakan enkripsi data untuk melindungi penggunanya dari kegiatan berbahaya dan menyimpan data pengguna di pelayan di lokasi yang selamat.

Carian Berkaitan