Sekiranya ada satu perkara yang tidak akan dikompromikan oleh pembuat konten profesional atau pembuat filem, itu adalah kualiti pengeluaran video mereka. Dan memang demikian, itulah yang membezakan pembuat filem profesional daripada pemula. Video adalah salah satu kaedah terbaik untuk menyampaikan mesej anda dengan cara yang paling kreatif, menarik dan menarik. Namun, keberkesanan kandungan anda dalam melakukannya jelas bergantung pada kualitinya. Orang suka berinteraksi dengan video lebih daripada sekadar teks, memandangkan kandungannya menghiburkan atau memberi maklumat atau memberikan nilai kepada mereka.

Biasanya, semakin banyak nilai pengeluaran, semakin besar kesannya. Inilah sebabnya mengapa kebanyakan jenama dan perniagaan lebih suka menyewa rumah produksi terbaik untuk membuat video profesional berkualiti tinggi untuk tujuan pemasaran atau penjenamaan daripada menjadikannya dalaman. Walaupun begitu, kandungan yang dikeluarkan oleh syarikat anda di sana juga memainkan peranan penting dalam membangun kredibilitinya, menarik khalayak ramai, dan menghasilkan lebih banyak petunjuk. Ini bermaksud nilai pengeluaran anda banyak membantu membentuk bagaimana jenama anda dirasakan oleh dunia luar.

Di blog ini, kita akan membincangkan lima petua penghasilan video teratas untuk meningkatkan kualiti. Namun, perlu diingat bahawa banyak masa, usaha dan sumber daya memasuki proses untuk mencapai hasil yang diinginkan. Jadi, jika anda merasa seperti itu terlalu banyak kerja untuk anda, anda sentiasa boleh menyewa video profesional syarikat . Tanpa membuang masa lagi, mari selami perinciannya sekarang!

5 Petua Pengeluaran Terbaik untuk Meningkatkan Kualiti Video Anda

Rancang dan Selidik terlebih dahulu

Sebelum meneruskan perkara lain, anda harus merancang dan meneliti terlebih dahulu terlebih dahulu untuk setiap video. Oleh itu, kami tidak bermaksud merancang dan meneliti topik kandungan; anda juga perlu mempertimbangkan lokasi dan lokasi . Melakukannya akan membantu memastikan anda memanfaatkan yang terbaik dari setiap lokasi. Catat semua perkara lain yang anda perlukan untuk menghasilkan video dan menjaganya terlebih dahulu.

Kamera dan Kanta

Walaupun hanya ungkapan, memang benar - anda mesti mempunyai kamera profesional untuk rakaman profesional. Maklumat dalam rakaman yang dapat diubah suai dan diperhalusi kemudian sangat penting untuk pasca pengeluaran. Kamera yang canggih dan profesional akan mempunyai lebih banyak maklumat yang pada gilirannya akan memastikan kedalaman warna yang lebih baik dalam output dan mengekalkan perincian penting dalam sorotan. Begitu juga, lensa kamera sama pentingnya. Lensa berkualiti tinggi bukan sahaja memastikan kualiti gambar yang baik secara keseluruhan tetapi juga mempunyai kelebihan berbanding lensa lain kerana lensa ini menawarkan distorsi kromatik yang kurang, penyesuaian cahaya rendah dan kedalaman cahaya yang cetek.

Pencahayaan

Tanyakan kepada mana-mana pembuat filem profesional atau rumah produksi video atau pembuat kandungan mengenai aspek paling penting dalam membuat video berkualiti tinggi, dan majoriti dari mereka akan mengatakan bahawa ia adalah pencahayaan! Ketika datang ke penghasilan video, pencahayaan adalah jantung dan jiwa dari keseluruhan proses. Jadi, sebelum perkara lain, pastikan anda melabur dalam pencahayaan dengan cukup baik.

Kesan Bunyi dan Audio

Sekiranya benar, video rata-rata dengan kualiti suara yang baik lebih cenderung menghasilkan lebih banyak petunjuk daripada video yang kelihatan profesional dan berkualiti dengan kualiti suara yang buruk. Dan hanya untuk menjelaskan perkara - ini bukan pendapat; itu fakta yang terbukti! Oleh itu, jika anda mahukan hasil terbaik, pastikan untuk melabur dengan baik dalam peralatan rakaman suara anda dan juga, tambahkan kesan audio yang sesuai semasa penyuntingan untuk mempengaruhi penonton anda dengan bijak.

Penyuntingan

Semasa proses penyuntingan, pelbagai elemen bergabung untuk membentuk produk akhir kami, iaitu video. Untuk memperbaiki atau meningkatkan video, atau klip audio , menggunakan peralihan dapat memberikan hasil yang lebih baik. Kuncinya adalah mengetahui apa yang harus ditambahkan, dan yang lebih penting, apa yang harus dikecualikan supaya video anda tepat dan dapat mempengaruhi penonton dengan cara yang anda inginkan. Selain itu, jika anda telah menggunakan grafik dalam video anda, pastikan untuk menggunakan warna dan teks yang lebih estetik dan melengkapkan keseluruhan video.

Petua Pro: Selain lima petua penghasilan video teratas ini, menggunakan B-roll juga dapat memberikan hasil yang luar biasa jika digunakan dengan betul. Sangat disyorkan agar anda merakam banyak rakaman B-roll agar mempunyai pelbagai pilihan untuk diedit. Lebih banyak pilihan yang anda ada, semakin baik output anda.

Perkhidmatan pengeluaran video

Pada awalnya terdapat banyak perkhidmatan pengeluaran video. Pasukan produksi, pasukan penyunting, pelakon, penulis dll. Semua harus dikendalikan dan dikendalikan sepanjang proses pembangunan, dari pra-produksi hingga produksi pasca.

Syarikat penerbitan video

Penghasilan video biasanya terlibat dalam pelbagai aspek yang semuanya berkaitan dengan pembuatan video seperti skrip, pencarian lokasi, dan logistik . Sebuah syarikat produksi video menghasilkan semua jenis video, sedangkan sebuah syarikat produksi filem menghasilkan video untuk distribusi siaran, streaming, atau siaran televisyen.

Penghasilan video animasi

Semua orang nampaknya membuat video hari ini, dan itu tidak menghairankan! Adakah anda tahu bahawa syarikat mempromosikan e-mel dengan video menyaksikan kenaikan kadar klik-tayang 96%?

Video adalah kandungan yang paling menarik bagi jenama yang ingin meningkatkan kehadiran web mereka dan menarik lebih banyak pelanggan . Video animasi ini digemari oleh jenama besar seperti Twinings dan John Lewis kerana tarikannya yang menarik dan ajaib. Tetapi video animasi juga banyak digunakan oleh pemula kerana sangat berbaloi!

Apa kaitan animasi dengan penghasilan video?

Langkah Pertama: Skrip

Perkara pertama yang terlibat dalam pengeluaran video animasi adalah skrip. Apabila anda berhubung dengan syarikat produksi video, kemungkinan besar anda akan membincangkan pendapat anda dan mesej penting yang ingin anda sampaikan dalam video anda. Sering kali, anda akan diminta untuk menyokongnya dengan dokumen pendek yang dapat dirujuk oleh penulis skrip semasa membuat skrip anda.

Pada langkah pertama ini, panjang video anda dan jenis watak yang akan ditambahkan akan ditentukan. Satu minit rakaman suara secara profesional bersamaan dengan kira-kira 140 perkataan untuk teks, jadi inilah yang dilakukan oleh kebanyakan syarikat produksi animasi di Wyzowl. Jangka masa ini sangat sesuai, oleh itu kami mengesyorkan menyimpan video anda antara 1-2 minit. Untuk tujuan pertunangan, lihat blog video pendek ini dari MD Matt untuk maklumat lebih lanjut:

Di Wyzowl, kami memerlukan 3 hari untuk membuat skrip draf awal berdasarkan dokumentasi ringkas anda pada setiap langkah proses. Kami menawarkan semakan tanpa had, yang bermaksud kami akan menukar skrip anda sehingga anda 100% berpuas hati dan bersedia. ke peringkat reka bentuk

Langkah kedua: reka bentuk

Setelah skrip anda selesai, inilah masanya untuk merancang grafik anda. Ini adalah proses menyelesaikan semua yang disebutkan dalam episod anda, dari watak hingga bulan, hingga anjing yang memandu kereta lumba! Apa yang anda lihat di atas kertas sebenarnya diambil melalui reka bentuk. Dan kerana semuanya dibuat dari awal, video tersuai anda adalah satu jenis.

Selepas lapan hari bekerja, anda akan mendapat papan cerita yang lengkap sehingga anda dapat melihat bagaimana keadaannya sebelum anda mengumpulkannya dalam video animasi anda. Semasa membuat papan cerita anda untuk pertama kalinya, anda harus mengetahui apakah plotnya adalah apa yang anda harapkan semasa anda membaca episod anda. Sekiranya tidak, inilah masanya untuk mula meminta penyuntingan syarikat produksi animasi anda, kerana elemen visual video penting untuk mencerminkan jenama anda dan mesej yang ingin anda kirimkan kepada pelanggan anda.

Langkah Ketiga: Suara dan Muzik

Sebaik sahaja anda keluar dari papan cerita, inilah masanya untuk menjelaskan jenis artis, pelakon suara dan muzik yang anda mahukan. Ini boleh berbeza-beza bergantung pada banyak perkara, tetapi akhirnya suara dan lagu harus selalu menggambarkan jenama anda. Contohnya, jika jenama anda B2B, anda mungkin mahukan ventriloquist yang serius dengan muzik korporat. Walau bagaimanapun, jika anda B2C, anda mungkin ingin bersenang-senang dengan muzik anda dan menjadikan suara anda kelihatan lebih intim dan relevan.

Perlu diingat bahawa kewarganegaraan pelakon suara anda harus dikongsi dengan kebanyakan pelanggan anda. Di Wyzowl, kami dapat merakam banyak video anda dengan suar suara yang berasingan. (Dengan sedikit bayaran) Kami dapat menterjemahkan dan mengambil pelakon suara di luar negara, inilah yang biasanya kami lakukan untuk pelanggan antarabangsa kami.

Langkah Keempat: Animasi

Ini adalah langkah terakhir dalam proses pengeluaran animasi video. Di sinilah video anda menjadi nyata!

Pasukan animasi mengambil semua kandungan yang telah dibuat sebelumnya (skrip, papan cerita, suara, dan muzik) dan menyatukan semuanya untuk membuat video anda yang lengkap dan menarik. Animator perlu memiliki telinga yang tajam dan bersemangat kerana segala sesuatu mengenai video animasi mestilah lancar untuk mengekalkan ilusi dan membenamkan penonton dalam dunia cerita. Ini termasuk memastikan bahawa bahkan perincian terbaik dijaga, misalnya memastikan bahawa jejak watak itu didengar ketika dia berjalan di seberang layar.

Apabila anda berpuas hati dengan animasi, video anda akan lengkap!

Soalan Lazim (Soalan Lazim)

S: Apakah 3 langkah penghasilan video?

Terdapat tiga proses utama untuk menggabungkan video: pra-penggambaran, penggambaran, dan penyuntingan.

S: Apakah proses penghasilan video?

Apakah proses penghasilan video? Penghasilan video lebih daripada sekadar menekan butang rakam pada kamera anda. Proses pembuatan video terdiri daripada tiga langkah dari idea hingga penyelesaian: pra-produksi, pengeluaran, dan pasca-produksi.

S: Apakah proses pengeluaran 3 langkah?

Tiga peringkat utama pengeluaran adalah: Pra-produksi: Perancangan, Penulisan Skrip dan Papan Cerita, dll.

S: Apa yang menjadikan syarikat pengeluaran video yang baik?

Mana-mana syarikat produksi video yang layak harus dapat memperincikan masa yang diperlukan untuk menyelesaikan projek, serta kehangatan dan kesabaran ketika menghitung perinciannya.

S: Apakah syarikat produksi video itu?

Walaupun syarikat produksi video menghasilkan semua jenis video, syarikat produksi filem menghasilkan video untuk penyiaran teater, streaming atau televisyen, syarikat produksi filem banyak melakukan dan kebanyakannya menumpukan pada pra-produksi.

S: Apakah perbezaan antara camcorder dan camcorder?

Camcorder merakam video pada kad memori kilat. Sementara kamera boleh merakam pada kad memori. Walau bagaimanapun, ia masih menyimpan video pada cakera keras dalaman.

Kesimpulannya

Penghasilan video melibatkan banyak elemen yang semestinya selaras antara satu sama lain untuk mencapai nilai dan kualiti produksi yang diinginkan. Ini adalah lima petua penghasilan video terbaik yang akan membantu anda meningkatkan kualiti kandungan anda secara keseluruhan dan memanfaatkan sepenuhnya usaha anda. Walau bagaimanapun, jika anda masih tidak yakin untuk menyelesaikannya secara dalaman, anda selalu boleh menyewa syarikat produksi video profesional .