Kandungan web Arahan untuk membuat bahan yang berjaya di web Kandungan adalah penguasa web, tidak banyak yang perlu dicabar. Sama pentingnya, sukar juga dibuat, dengan alasan bahawa membuat kandungan bukan hanya untuk mengumpulkan frasa dan menangkapnya dalam kandungan. Untuk melihat bagaimana membuat bahan yang menarik di web, penting untuk mempunyai kecenderungan untuk menyusun dan mengetahui beberapa misteri bersama-sama untuk tidak melakukan kesalahan.

Apakah kandungan web?

Kandungan web merujuk kepada kandungan teks, auditori, atau visual yang disiarkan di laman web. Kandungan merujuk kepada elemen kreatif apa pun, seperti teks, aplikasi, gambar, pesan e-mel yang diarkibkan, data, perkhidmatan elektronik, fail audio dan video , dll.

Kandungan web adalah kunci untuk mendorong lalu lintas ke laman web. Membuat kandungan yang menarik dan menyusunnya ke dalam kategori yang berbeza untuk navigasi yang mudah adalah perkara terpenting bagi laman web yang berjaya. Di samping itu, penting untuk mengoptimumkan kandungan web mesin pencari agar sesuai dengan kata kunci yang digunakan untuk carian.

11 garis panduan cemerlang untuk menyusun kandungan untuk laman web anda

Menangkap minat pembaca dengan kandungan laman web yang baik boleh menjadi sangat mencabar. Sebilangan besar pelawat hanya akan menghabiskan beberapa saat di laman web sebelum memutuskan apa yang perlu dilakukan seterusnya.

Pengarang laman web yang hebat adalah cara untuk mengatasi peluang ini. Kandungan yang ditulis dengan baik dan dioptimumkan untuk web berada di bahagian atas hasil carian dan menarik perhatian pembaca Barcode .

Beberapa petua mengarang berlaku sama ada paparan anda muncul di skrin, dicetak atau dipotong menjadi pembahagi piramid . Taktik lain sangat berkaitan dengan ahli digital.

Ikuti 11 piawaian ini untuk memastikan kandungan laman web anda cukup menonjol untuk diperhatikan.

:arrow_right: Ketahui khalayak anda

:arrow_right: Ikuti model "piramid terbalik"

:arrow_right: Tulis ayat pendek dan ringkas

:arrow_right: Lekatkan item yang aktif

:arrow_right: Tunjukkan, jangan beritahu

:arrow_right: Betulkan jargon

:arrow_right: Campurkan kata-kata pilihan anda

:arrow_right: Jadikan teks dapat diimbas

:arrow_right: Masukkan kandungan multimedia

:arrow_right: Lapisan kandungan laman web

:arrow_right: Biarkan mereka mahukan lebih banyak

Garis panduan kebolehaksesan kandungan web

Garis Panduan Kebolehaksesan Web (WCAG) diatur oleh empat prinsip, yang menyatakan bahawa kandungan mesti POUR: dapat dilihat, dikendalikan, difahami dan mantap.

:point_right: TERDAPAT

Maklumat dan komponen antara muka pengguna mesti disampaikan kepada pengguna dengan cara yang dapat mereka rasakan. Ini bermaksud bahawa pengguna mesti dapat memahami maklumat yang dijelaskan: tidak dapat dilihat oleh semua pancaindera.

:point_right: PANDUAN TERDAPAT

Pilihan teks: Sediakan pilihan teks untuk kandungan bukan teks sehingga dapat ditukar kepada bentuk lain yang diperlukan orang, seperti huruf besar, huruf miring, ucapan , simbol, atau bahasa yang lebih sederhana. Media Masa: Menawarkan pilihan media masa. Kebolehsuaian: Buat kandungan yang dapat disampaikan dengan cara yang berbeza (contohnya, organisasi yang lebih sederhana) tanpa kehilangan maklumat atau struktur . Ciri khas: Memudahkan pengguna melihat dan mendengar kandungan, termasuk membezakan latar depan dari latar belakang .

:point_right: BEROPERASI

Komponen dan panduan antara muka pengguna mesti dapat digunakan: Antaramuka tidak memerlukan komunikasi yang tidak dapat dilakukan oleh pengguna.

:point_right: PANDUAN OPERASI

Papan kekunci diakses: Jadikan semua fungsi dapat diakses dari papan kekunci. Peluang yang mencukupi: Beri peluang yang cukup kepada pelanggan untuk meneliti dan memanfaatkan kandungan. Kejang dan tindak balas sebenar: Jangan merancang bahan dengan cara yang diketahui menyebabkan kejang atau tindak balas sebenar. Laluan: Berikan pendekatan untuk membantu pelanggan meneroka, menemui kandungan, dan mengetahui di mana mereka berada. Pilihan input: Memudahkan pengguna mengawal aktiviti dengan pelbagai input bukan papan kekunci .

:point_right: TIDAK DITETAPKAN

Data dan aktiviti UI harus dibenarkan: Pengguna harus mempunyai pilihan untuk memahami data dan aktiviti UI.

:point_right: PANDUAN YANG TIDAK DITETAPKAN

Dibaca: menjadikan kandungan teks dapat dibaca dan difahami. Boleh diramalkan: Membolehkan anda melihat halaman web dan beroperasi dengan mudah. Bantuan Input: Membantu pengguna mengelakkan dan membetulkan kesilapan .

:point_right: ROBUST

Kandungan mesti cukup mantap untuk ditafsirkan dengan pasti oleh pelbagai agen pengguna, termasuk teknologi bantu: Seiring teknologi dan ejen pengguna berkembang, kandungan harus tetap dapat diakses.

:point_right: PANDUAN ROBUST

Berdaya maju: Memaksimumkan persamaan dengan pakar pelanggan semasa dan masa depan, termasuk inovasi bantu.

Pengurusan kandungan web

Sistem Pengurusan Kandungan (WCM) memungkinkan pengguna membuat, mengedit, dan menampilkan kandungan digital seperti teks, fail audio dan video tertanam, dan grafik web interaktif. Bagi pengguna yang tidak mempunyai kemahiran pengekodan, sistem ini mempermudah proses memuat naik dan menulis kandungan dengan menawarkan templat bertema untuk reka bentuk yang unik . Sistem WCM biasanya digunakan dalam senario kolaboratif di mana banyak ahli pasukan dapat memantau dan mengurus kandungan web. Penyelesaian WCM paling sering digunakan oleh pasukan pemasaran digital dan kreatif. Sistem WCM dapat dihubungkan ke platform hosting pihak ketiga yang menyediakan kemampuan pengurusan laman web yang lebih lengkap. Beberapa sistem WCM dapat digabungkan dengan perisian pemasaran, alat CMS pihak ketiga atau perisian analisis kandungan. Yang lain dapat menyediakan fungsi pengurusan aset digital dan reka bentuk web. Mereka berkongsi ciri dengan pengurusan kandungan perusahaan (ECM), platform pengalaman digital (DXP) dan platform e-dagang.

Untuk layak menyertai kategori Pengurusan Kandungan, anda mesti mengetahui:

:heavy_check_mark: Sediakan versi web untuk penerbitan dan penerbitan untuk fail teks, gambar, audio dan video :heavy_check_mark: Sediakan templat untuk membuat kandungan :heavy_check_mark: Benarkan kerjasama dan persetujuan untuk membuat kandungan

Strategi kandungan web

Strategi kandungan web adalah disiplin yang bertanggungjawab untuk memenuhi keperluan perniagaan dengan membuat dan menyebarkan kandungan. Sudah tentu, terdapat banyak orang yang menulis, merancang, membuat kandungan. Strategi konten melibatkan seseorang menarik diri dan bertanya, “ Apa yang harus kita buat dan mengapa? "

Strategi kandungan untuk SEO

Strategi kandungan dan SEO sering bekerjasama, dan memang demikian.

Oleh itu, bagaimana strategi kandungan dapat mencapai tujuan ini?

Sepanjang jangka masa panjang, kandungan menjadi bahagian asas teknik SEO. Sudah tentu, masalah teknikal dan mendapatkan pautan masih menjadi sebahagian besar teka-teki.

Tetapi ketika enjin carian (dan mari kita serius, kebanyakan kita membicarakan Google di sini) berkembang, mereka semakin menekankan penyampaian kandungan berkualiti kepada pengguna yang memenuhi maksud carian mereka.

Inilah sebabnya mengapa domain yang berwibawa dapat mendapat kedudukan yang baik dalam carian walaupun dengan kandungan yang buruk. Ini juga mengapa domain kecil dapat memberi kesan yang lebih besar daripada beratnya dengan kelompok kandungan yang berwibawa yang mempunyai peringkat yang sangat tinggi untuk persaingan.

Ini dilakukan dengan menghasilkan halaman "tiang" pada topik utama bersama dengan beberapa halaman kandungan tambahan yang berkaitan dengan topik itu. Halaman lajur harus disambungkan ke halaman kumpulan. Begitu juga, halaman kluster harus menunjuk ke tiang. Kumpulan kandungan harus merangkumi topik di semua peringkat perjalanan pembeli / pengguna .

Dasar kandungan untuk kejayaan dan sokongan pelanggan

Kandungan untuk tujuan SEO mendapat perhatian utama tetapi tidak mengabaikan fasa "selepas pembelian". Kandungan bukan hanya untuk pelanggan ; sama pentingnya untuk menyediakan kandungan berguna kepada pelanggan.

Kandungan pasca pembelian mungkin tidak menonjol dalam arti menarik kandungan lalu lintas dan sosial. Tetapi ini adalah salah satu kaedah terbaik untuk menyelesaikan masalah perniagaan dengan terlalu banyak permintaan sokongan pelanggan. Dasar sokongan pelanggan akan mencapai kejayaan yang diukur ke arah pengurangan jumlah tiket sokongan dan akhirnya pengekalan.

Perpustakaan bahan layan diri yang kuat, apabila dibina, dapat mengurangkan keperluan kakitangan tambahan untuk tujuan tersebut. Ini juga membolehkan pasukan sokongan anda memusatkan perhatian mereka kepada pelanggan yang berharga dan masalah yang lebih penting yang tidak dapat diselesaikan oleh kandungan sahaja.

Arahan untuk membuat bahan yang menarik di web

Petua utama adalah meminta pertanyaan kepada pelanggan anda. Pertanyaan yang berkaitan dan boleh dipercayai sepenuhnya dengan tajuk laman web, blog atau laman sosial anda. Namun, untuk melakukan ini, anda harus menggunakan kata-kata yang betul, pertimbangkan objektif yang perlu anda capai. Tidak semua dialek sesuai untuk semua pelanggan, tetapi ini adalah salah satu garis panduan utama web. Pertanyaan anda harus menarik, cerdas dan berkaitan dengan orang ramai yang mengikuti dan memahami anda.

Ingatlah bahawa bahan yang paling menarik adalah bahan yang menambahkan sesuatu kepada apa yang sebenarnya telah dinyatakan dengan berkesan. Jauhkan dari pesan yang terbatas dan diusulkan dalam banyak kesempatan sekiranya anda tidak dapat membuat pernyataan dalam hal apa pun atau sekiranya anda tidak memiliki kehalusan baru untuk ditambahkan. Pelanggan web tidak lebih suka keletihan.

Bahan paling menarik

Benar-benar menjauhkan diri dari memilih tajuk tanpa membuat titik demi titik dalam kandungan. Menggembirakan populasi umum tidak pernah menjadi pengaturan kemenangan. Apabila pelanggan yang tertarik dengan tajuk tersebut tidak menemui apa yang mereka cari dalam kandungan anda, mereka hampir tidak akan kembali ke ruang anda. Lebih jauh lagi, jika pelanggan kehilangan kepercayaan, perniagaan saat ini tidak bermaksud menghubungi orang ramai. Tambahan untuk situasi ini, secara lisan (tidak kira dari perspektif negatif) akan membawa hasilnya sebagaimana mestinya.

Untuk membuat bahan yang berjaya dan menarik, anda harus membaca dengan teliti dan memastikan apa yang anda tulis. Alat untuk melakukan ini adalah pelbagai: dari web, buku , dari temu ramah dengan pakar hingga ulasan.

Kandungan kaedah kata, memang, tetapi juga ilustrasi tambahan. Kehadiran laman web atau blog anda semestinya memikat, indah, dan teliti. Bergantung pada subjek bahan anda, adalah praktik yang boleh diterima untuk menggunakan catatan bulat agar lebih berkesan menumpukan perhatian pada kehalusan tertentu.

Misteri lain adalah membuat panduan yang benar-benar berharga bagi pelaku. Untuk situasi ini, dengan membuat skema apa yang anda tulis, akan lebih mudah menyilaukannya di otak anda.

Gambar-gambar itu tidak ternilai harganya. Perkahwinan lebih daripada satu adalah pilihan terbaik. Masing-masing harus dikenali dengan topik bahan anda dan harus mempunyai tujuan yang ideal. Gambar kasar, kabur atau gambar yang mengandungi beberapa kecacatan adalah tidak wajar untuk menyisipkannya, kandungan anda juga akan sangat mahal sehingga pelanggan mungkin tidak akan membaca dengan teliti.

Lebih baik menggunakan gambar individu dan benar-benar unik, untuk menyampaikan kenyataan kepada individu yang membaca anda yang pasti akan tertarik dengan ruang anda, pada ketika itu akan kembali kepada anda berubah menjadi pengikut yang diharapkan.

Soalan Lazim (Soalan Lazim)

1. Bagaimana untuk menyekat kandungan yang dipromosikan dari web?

Sama seperti penyemak imbas lain, Chrome terdedah kepada iklan yang menjengkelkan atau tetingkap timbul - banyak iklan sebenarnya berasal dari Google, diletakkan melalui rangkaian iklannya. Sekiranya anda perlu bekerja lebih banyak dengan program Chrome, memperkenalkan iklan yang menghalang tambahan atau aplikasi untuk berhenti mempromosikan di Chrome. Kadang kala, anda mungkin perlu memperkuat iklan di laman web tertentu, yang akan dilaksanakan oleh kebanyakan pengaturcaraan yang menghalang promosi. Pastikan anda hanya memasang ekstensi pencekalan iklan yang anda percayai untuk menyekat iklan di laman web dengan Google Chrome, kerana ia mungkin mempunyai akses ke data peribadi anda semasa anda melayari web.

Buka Chrome dan klik ikon tiga titik di sudut kanan atas skrin. Klik " Alat ", kemudian " Sambungan " dari senarai juntai bawah. Klik butang tetapan dan kemudian pautan pada tab Sambungan untuk membuka halaman Kedai Web Chrome. Ketik ' AdBlock ' di kotak teks 'Carian Stor' dan tekan ' Enter .'

2. Apakah tujuan garis panduan kebolehcapaian kandungan web?

Garis Panduan Kebolehcapaian Kandungan Web (WCAG) telah dikembangkan melalui proses W3C bekerjasama dengan individu dan organisasi di seluruh dunia untuk menyediakan satu standard bersama untuk kebolehaksesan kandungan web yang memenuhi keperluan individu, organisasi dan pemerintah di dunia. rancangan antarabangsa.

3. Apakah kepadatan kata kunci yang optimum untuk kandungan web?

Sebilangan besar pakar SEO percaya bahawa kepadatan kata kunci adalah sekitar 1-2% . Ini bermaksud kata laluan muncul kira-kira sekali atau dua kali setiap 100 patah perkataan. Pada kadar ini, kata kunci kelihatan cukup kerap untuk menunjukkan kepada enjin carian apa halaman itu tanpa melibatkan kata kunci.

4. Berapa banyak kandungan yang harus ada di laman web?

Mengenai berapa banyak perkataan yang anda perlukan untuk peringkat, jumlah rata-rata adalah sekitar 2400. Untuk lebih banyak industri khusus, jumlah itu turun menjadi sekitar 1600 perkataan setiap halaman.

5. Bagaimana melindungi kandungan web?

Sesiapa sahaja di dunia boleh menyalin kandungan dalam talian dan memuat naiknya ke laman web mereka. Setelah membuat beberapa perubahan, anda boleh mendakwa bahawa kandungan anda adalah milik anda sendiri. Web didasarkan pada karya orang yang menghabiskan masa dan tenaga mereka untuk membuat kandungan asli. Pandemik global kecurian kandungan melanggar hak orang dan membuat kandungan web baru.

Berikut adalah beberapa cara untuk melindungi kandungan anda: :point_down:

:large_orange_diamond: Hak cipta dan penggunaan yang adil

:large_orange_diamond: Apa itu penggunaan yang adil?

:large_orange_diamond: Memaksimumkan anti-kecurian: perlindungan di laman web anda

:large_orange_diamond: Sertakan notis hak cipta yang jelas di halaman anda

:large_orange_diamond: Sesuaikan suapan RSS anda untuk memaparkan ringkasan catatan

:large_orange_diamond: Cari kandungan anda dengan Google

:large_orange_diamond: Sediakan Google Alert untuk mencari nama atau tajuk laman web anda

:large_orange_diamond: Gunakan Copyscape

Kesimpulannya

Kandungan web adalah bahagian terpenting dari laman web. Semua perkara yang kita lihat di laman web adalah kandungannya. Semakin terperinci kandungan di laman web, semakin banyak pengguna akan terlibat di laman web dan akan mengembangkan minat. Kandungannya mesti menarik dan harus menarik perhatian pengguna. Kandungan bertulis yang luar biasa membantu laman web mendapat kedudukan lebih pantas.

:writing_hand: Untuk catatan yang lebih berinformasi mengenai perniagaan, teknologi, hiasan rumah, hiburan, gaya hidup, dan banyak lagi, kunjungi blog kami hari ini di TodayTimeNews.com

artikel berkaitan

Alat Penyusunan Kandungan

Mengapa Pemasaran Kandungan Penting Untuk Tukang paip?

Pembangunan Laman Web di Pakistan