Warna apa yang menjadi merah

Sebagai permulaan, tidak ada dua warna yang boleh dicampur untuk membuat merah. Hal yang sama dapat dikatakan untuk warna primer lain, yaitu tiga warna yang menjadi landasan untuk semua warna lain. Warna apa yang menjadi merah Walaupun anda tidak dapat membuat merah dengan mencampurkan dua warna, ada proses yang dapat Anda gunakan untuk membuat merah dari roda warna yang berbeda. Pencampuran warna subtraktif adalah kaedah alternatif pencampuran warna.

Campuran warna yang disenaraikan di atas didasarkan pada roda warna konvensional, tetapi ada beberapa roda warna berdasarkan berbagai model warna, dan pencampuran subtraktif berdasarkan pada roda warna subtraktif.

Roda warna subtraktif mempunyai sekumpulan warna primer tersendiri, iaitu sian, kuning, dan magenta, selain warna utama yang disebutkan di atas iaitu merah, kuning, dan biru. Dengan menggabungkan magenta dan kuning dari warna utama roda warna yang kurang menarik, anda boleh menjadikannya merah.

Kita tidak boleh membincangkan pencampuran subtraktif tanpa menyebut pencampuran aditif. Merah, hijau, dan biru adalah warna utama dalam pemandangan ini.

Apa dua warna yang boleh anda gabungkan sehingga menjadi merah

Terdapat lebih banyak warna daripada memenuhi mata ketika datang ke dunia warna. Sebenarnya, penciptaan warna dan bagaimana mata manusia mengenalinya adalah sains dalam dirinya sendiri. Colorimetric atau chromatics adalah istilah yang digunakan untuk menggambarkan sains warna.

Sebarang perbincangan mengenai pencampuran warna mesti mengambil kira kesan cahaya. Tanpa terlalu teknikal, mata kita mempunyai tiga jenis reseptor warna. Kita dapat melihat beratus-ratus warna berkat reseptor ini, yang menerima setiap warna sebagai gabungan satu warna atau serangkaian warna ditambah cahaya.

Warna merah akan menjadi titik fokus bahagian berikut.

Perbincangan mengenai warna apa yang boleh dicampurkan untuk menjadikan warna merah, serta bagaimana warna boleh digunakan untuk menghasilkan warna atau warna merah yang berbeza, akan dilakukan di sini.

Kami ingin mengajar anda tentang jenis warna sebelum kita mengetahui keajaiban mencampurkan warna untuk membuat yang baru. Ada kemungkinan anda mengingati sebilangan maklumat ini dari sekolah rendah. Sekiranya tidak, semoga maklumat ini menarik dan bermanfaat. Mari kita lihat tiga alam asas warna:

Jenis Warna

1. Warna primer

2. Warna sekunder

3. Warna tersier

4. Warna neutral

1. Warna primer

Anda semestinya telah belajar di sekolah rendah bahawa terdapat tiga warna utama: merah, biru, dan kuning. Sekurang-kurangnya salah satu warna ini berfungsi sebagai warna asas untuk setiap warna lain di alam semesta. Proses mencipta warna lain dikenali sebagai pencampuran.

Anda tidak boleh membuat warna utama dengan mencampurkan warna sekunder atau tersier. Dengan ini, anda boleh bereksperimen dengan warna, warna, dan warna untuk kembali ke warna utama.

Untuk apa yang bernilai, anda boleh membuat coklat sederhana dengan mencampurkan ketiga-tiga warna utama. Coklat juga dapat dibuat dengan menggabungkan dua warna sekunder dengan satu warna primer.

2. Warna sekunder

Tiga warna membentuk alam warna sekunder: oren, hijau, dan ungu. Anda akan melihat bahawa untuk membuat warna sekunder, gabungkan bahagian dua warna utama yang sama dengan cara berikut:

Violet terdiri daripada warna merah dan biru.

Jeruk terdiri daripada warna merah dan kuning.

Hijau terdiri daripada warna biru dan kuning. Warna pelangi terdiri daripada tiga warna primer dan tiga warna sekunder.

Dengan memvariasikan jumlah salah satu warna primer yang sesuai, anda dapat menghasilkan warna yang berbeza dari setiap warna sekunder. Warna ungu muda, misalnya, akan lebih merah dan biru.

3. Warna tersier

Warna tersier adalah tahap ketiga warna. Warna primer dan sekunder dicampur bersama untuk membuat warna tersier. Kuning-hijau, kuning-oren, merah-oren, biru-ungu, merah-ungu, dan biru-hijau adalah warna tersier yang paling biasa.

Anda boleh membuat warna atau warna warna tersier yang berbeza dengan mencampurkan lebih kurang warna yang sesuai, seperti yang anda boleh dengan warna sekunder.

4. Warna Neutral

Ada dua "warna" yang tidak dikenali oleh para sarjana sebagai warna, menurut sains warna. Pakar menyebut warna hitam dan putih sebagai warna neutral. Kelabu dicipta dengan menggabungkan hitam dan putih, dan secara teknikal dianggap warna neutral.

Warna kelabu dapat dibuat dengan memvariasikan jumlah hitam atau putih yang digunakan.

Mencampurkan Berbagai Warna Merah

Merah hadir dalam lebih dari 400 warna, warna, dan warna yang berbeza. Walaupun mustahil untuk menyenaraikan semuanya, berikut adalah beberapa yang mungkin anda ketahui: Cherry Red, Crimson, Hibiscus, Ruby Red, Indian Red, Mahogany, Raspberry Red, Strawberry Red, dan Candy Apple Red hanya beberapa. warna yang ada.

Anda mungkin cuba menyusun gambaran mental setiap warna ini di kepala anda. Namun, bagaimana cara membuat warna ini? Kami akan berpegang pada warna merah yang disenaraikan di sini dan memberitahu anda kombinasi warna yang menjadikannya:

1. Berat hitam + merah terang = Merah Ceri

2. Crimson adalah gabungan warna biru dan merah.

3. Bunga raya adalah bunga dengan warna ungu dan warna merah terang.

4. Ruby Red adalah gabungan hitam dan merah.

5. Merah India adalah gabungan putih, biru, dan merah.

6. Mahoni terdiri daripada satu bahagian berwarna biru dan dua bahagian berwarna merah.

7. Raspberry Crimson adalah gabungan magenta dan merah.

8. Strawberry Red terdiri dari sedikit oren, putih, dan merah.

9. Candy Apple Red adalah gabungan oren dan merah.

Ini hanyalah salah satu contoh bagaimana warna merah boleh dicampurkan dengan warna lain untuk menghasilkan warna dan rona merah baru. Apabila anda menambah warna putih, anda akan mencipta warna merah. Pink adalah warna merah yang dihasilkan dengan menggabungkan warna merah dan putih. Merah jambu pucat mempunyai warna lebih putih daripada merah jambu panas, yang lebih merah.

Semoga maklumat di atas memberi inspirasi kepada minat anda untuk menjadi lebih kreatif. Apabila menggunakan warna merah sebagai warna dasar, anda bebas untuk bereksperimen dengan pelbagai warna untuk membuat warna merah baru yang sesuai dengan kesenian seni anda.

Buat warna yang berbeza dengan warna merah

1. Buat biru dengan warna merah

Warna sekunder dibuat dengan menggabungkan warna primer.

Apabila dua warna primer dicampurkan, warna sekunder yang disebut akan dibuat. Apabila anda menggabungkan warna merah dan biru, anda akan mendapat warna ungu; apabila anda menggabungkan kuning dan merah, anda akan mendapat warna oren; apabila anda menggabungkan warna biru dan kuning, anda akan menjadi hijau. Apabila anda menggabungkan semua warna utama, anda akan menjadi hitam.

2. Buat coklat kemerahan dengan warna merah

Hasilnya, anda mesti menggabungkan warna untuk menghasilkan warna coklat dalam lukisan, percetakan, dan seni digital. Warna primer merah, kuning, dan biru dapat digabungkan menjadi coklat. Kerana oren dibuat dengan menggabungkan merah dan kuning, anda boleh membuat coklat dengan menggabungkan biru dan oren

3. Jadikan oren dan ungu dengan warna merah

Mulakan dengan melukis dua bintik merah baru. Isi satu dengan cat oren dan yang lain dengan cat ungu.

Anda seharusnya dapat menghasilkan warna merah dengan mencampurkan dua warna pada bahagian yang sama, tetapi elemen merah akan lebih kuat jika anda menggunakan warna sekunder yang lebih sedikit (oren atau ungu).

Di sebelah oren-merah tua, cat garis dengan oren-merah baru anda. Di sebelah merah ungu tua, cat garis dengan warna merah ungu baru anda. Bandingkan warna baru ini dengan sampel merah asal dan setara dengannya. Warna apa yang menjadi merah

Buat warna yang berbeza dengan tanah liat merah

1. Buat warna merah yang lebih panas.

Sekiranya anda hanya mempunyai tanah liat merah tulen dan memerlukan nada yang hangat, campurkan dengan secubit oren atau kuning.

Gunakan kuning keemasan dan bukannya kuning muda kehijauan, yang boleh menyebabkan merah berubah menjadi coklat. Sebilangan besar tanah liat oren mesti berfungsi.

Untuk mengelakkan perubahan warna secara tiba-tiba, tambahkan sedikit warna baru ke sampel merah. Gulung, uli dan tumbuk tanah liat sehingga tidak ada garis-garis yang kelihatan.

Tambahkan lebih banyak warna tambahan dan ulangi jika anda mahu menukar rona lebih banyak lagi.

2. Buat warna merah yang lebih sejuk.

Campurkan tanah liat merah murni dengan secubit biru atau ungu untuk nada merah yang sejuk.

Biru yang lebih panas dengan sedikit warna ungu lebih baik daripada warna biru yang lebih panas dengan sedikit warna hijau. Biru kehijauan mungkin mempunyai warna coklat pada mereka. Walau bagaimanapun, kebanyakan tanah liat ungu harus berfungsi.

Nada merah yang sejuk harus dicampurkan dengan cara yang sama dengan nada merah yang hangat dengan menggunakan bahan tambahan yang lebih sejuk ke dalam tanah liat merah dengan langkah kecil.

3. Memperdalam warna.

Dengan menggunakan kepingan tanah liat coklat atau hitam, anda boleh menggelapkan warna tanah liat merah. Tidak kira warna mana yang anda gunakan, anda hanya perlu menggunakan sedikit untuk mengelakkan warna merah berubah secara drastik.

Tanah liat coklat secara beransur-ansur akan memperdalam warnanya, tetapi juga akan mengubah rona menjadi warna coklat.

Menambah tanah liat hitam semakin gelap warna merah, tetapi ia tidak memberi kesan pada rona sebenar.

4. Ringankan warna merah.

Cubit tanah liat putih atau tembus boleh digunakan untuk meringankan warna tanah liat merah.

Cubit kecil dari mana-mana tanah liat harus dikerjakan ke dalam sampel merah. Sekiranya merah masih terlalu gelap, secara beransur-ansur tingkatkan intensiti merah dengan langkah kecil sehingga hasil yang diinginkan tercapai.

Nilainya akan berubah jika anda menambah tanah liat putih, dan jika anda menambah terlalu banyak, warna merah akan berubah menjadi merah jambu.

Tanah liat lut mengurangkan kecerahan warna tanpa mengubah nilainya. Tanah liat lut dapat mencapai sepertiga dari jumlah sampel campuran, tetapi menggunakan lebih dari itu akan menjadikan warna merah menjadi cuci warna separa telus dan bukan warna legap.

Soalan Lazim

1. warna apa yang membuat cat merah

Dengan menggabungkan magenta dan kuning dari warna utama roda warna yang kurang menarik, anda boleh menjadikannya merah. Kita tidak boleh membincangkan pencampuran subtraktif tanpa menyebut pencampuran aditif. Merah, hijau, dan biru adalah warna utama dalam pemandangan ini.

2 . Warna apa yang menjadikan pewarna makanan merah

Dengan menggabungkan magenta dan kuning dari warna utama roda warna yang kurang menarik, anda boleh menjadikannya merah. Kita tidak boleh membincangkan pencampuran subtraktif tanpa menyebut pencampuran aditif. Merah, hijau, dan biru adalah warna utama dalam pemandangan ini.

3 . Sekiranya anda hanya mempunyai magenta dan kuning, bagaimana anda membuat merah?

Sangat mudah: gabungkan kedua-dua warna itu! Hanya dua warna ini yang dapat menghasilkan warna merah yang paling suci dan bersih. Sebagai alternatif, bermain-main dengan nisbah kuning-ke-magenta sehingga anda menemui warna tepat yang anda mahukan. Sebenarnya sangat mudah, terutamanya jika anda menggunakan medium pemaaf seperti cat akrilik.

4. Bagaimana saya boleh mencampurkan putih menjadi merah?

Anda tidak boleh melakukannya. Magenta dan kuning adalah satu-satunya warna yang dapat digunakan untuk menghasilkan warna merah, dan magenta adalah cat atau warna pigmen yang jarang berlaku. Merah, sebaliknya, adalah warna biasa. Satu-satunya cara untuk menjadi merah adalah dengan membelinya kerana anda mempunyai magenta dan kuning di tangan.

5. Bagaimana anda membuat bayangan mata warna merah?

1 Jangan Lupa Merawat Bawah Mata Anda.

2 Pilih warna yang terang dan berkilauan.

3 Hiaskan Sudut Anda dengan Kilauan.

4 Gunakan pelbagai warna untuk menambah kedalaman.

5 Selaraskan bayangan mata anda dengan gincu anda.

6 Eksperimen dengan Merah dan Coklat.

7 Pakai dengan warna bibir yang dalam.

8 Buat mata berasap dengannya.

6. Warna apa yang menjadikan merah dan hijau?

Hasil pencampuran lampu merah dan hijau berwarna kuning. Sian warna dibuat apabila lampu hijau dan biru digabungkan. Magenta dicipta apabila lampu biru dan merah digabungkan. Untuk mencapai pelbagai warna, pencampuran aditif merah-hijau-biru digunakan dalam monitor televisyen dan komputer, termasuk paparan telefon pintar.

7. Apa warna yang anda dapat mencampurkan warna merah dan hitam?

Sekiranya anda menggunakan banyak warna merah dan sedikit warna hitam, warna merah akan menjadi jauh lebih gelap. Sekiranya anda menambahkan sedikit lebih merah daripada hitam, anda akan mendapat warna merah gelap. Sekiranya anda menggunakan lebih banyak warna hitam daripada merah, anda mungkin akan mendapat warna coklat.

8. Warna apa yang menjadikan darah menjadi merah?

Darah merah selalunya hanya berwarna merah, tanpa komponen hijau atau biru, dalam model warna RGB; dalam model warna CYMK, darah merah hanya magenta dan kuning, dengan sebilangan kecil warna hitam. Biasanya warna lebih gelap daripada merah marun atau merah tua.

9. Warna apa yang menjadikan merah-oren?

Campurkan satu bahagian kuning dan dua bahagian merah untuk menjadikan oren kemerahan. Anda harus menggabungkan satu bahagian merah dengan satu bahagian warna oren secara bergantian untuk mencapai nada merah dan oren perantaraan. Campurkan satu bahagian cat merah dengan dua bahagian cat kuning untuk menjadikan oren kekuningan.

10. Warna apa yang membuat warna apa?

Untuk membuat semua warna pelangi, gabungkan warna primer (merah, biru, dan kuning) dengan hitam dan putih. Warna pada Roda: Roda Warna menggambarkan bagaimana warna saling berkaitan antara satu sama lain. Merah, kuning, dan biru adalah tiga warna utama, dan satu-satunya warna yang tidak dapat dibuat dengan menggabungkan dua warna lain.

Artikel berkaitan

1. Seni Membakar Kayu

2. Lukisan Minecraft

3. Cara Mengikat Dye Baju Putih Lama