Apa yang dimakan oleh burung? Berbagai jenis makanan yang biasanya dimakan oleh burung termasuk serangga (cacing, belatuk, dan nyamuk), bahan tanaman (biji, rumput, bunga), sedikit buah atau buah, dan kacang. Burung yang lebih besar seperti elang dan burung naga juga boleh memakan haiwan kecil seperti tikus dan ular.

Apa yang dimakan oleh burung?

Apa jenis makanan yang dimakan oleh burung?

:small_blue_diamond: Ia bergantung pada burung dan musim. Sebilangannya memakan biji, buah beri, produk semula jadi (buah), serangga, burung yang berlainan, telur, binatang kecil, ikan, tunas, penetasan, biji tumbuh-tumbuhan laut, biji oak dan kacang-kacangan yang berbeza, tumbuh-tumbuhan akuatik, biji-bijian, ■■■■ haiwan, sampah , dan lebih banyak lagi.

:small_blue_diamond: Untuk mengetahui apa yang dimakan burung, anda pada awalnya perlu mengetahui burung mana yang perlu anda rawat. Walaupun diet burung sangat berbeza dari satu spesies ke spesies yang lain, inilah yang paling banyak dimakan:

  • Pelbagai jenis benih burung

  • Serangga, serat, larva, dan cacing

  • Tumbuhan (terutamanya apabila tiada yang lain)

  • Buah-buahan, sayur-sayuran, dan kacang-kacangan

  • Debunga atau nektar

  • Mamalia kecil

:small_blue_diamond: Pada musim panas, kebanyakan burung memakan labah-labah dan serangga. Dari satu sudut pandang, bug tidak sukar ditangkap, dan mereka juga mempunyai dos protein yang tinggi.

Apa yang dimakan burung di alam liar?

:small_blue_diamond: Setiap burung mempunyai pilihan makanannya sendiri. Walaupun banyak burung menikmati makanan dalam pemakan burung, beberapa dari mereka memakan pelbagai jenis makanan di alam. Pada akhirnya, individu yang biasanya memakan jenis makanan di pengumpan burung kebun sering menukar otak mereka menjadi sumber makanan semula jadi.

:small_blue_diamond: Secara keseluruhan, apa yang dimakan burung di alam liar? Burung, pada umumnya, memakan serangga, cacing , belatuk, nektar, dan biji di alam liar. Sebilangan burung memakan buah beri, kacang, serbuk sari, debu, dan bahkan rumput, sementara yang lain memakan ular, tikus, binatang kecil, dan burung kecil lainnya.

:small_blue_diamond: Terdapat juga spesies burung yang unik, seperti burung kebun, unggas air, burung sementara , dan banyak lagi, dan masing-masing memakan pelbagai jenis makanan.

  • Bunga
  • Pokok
  • Pokok renek
  • Serangga
  • Dan banyak lagi

Kategori Burung Mengikut Habitat Makanan

:small_blue_diamond: Burung yang memakan pelbagai jenis makanan di alam liar dapat dikategorikan sebagai berikut: serangga, omnivora, granivora, frugivora, dan nektarivor.

Kelas Burung Habitat Makanan
Insektivor Makan serangga dan invertebrata kecil lain termasuk cacing, labah-labah, serangga, dan ulat.
Omnivor Makan tumbuhan dan haiwan, seperti, serangga, cacing, biji, kacang, dan buah-buahan.
Biji-bijian Makan pelbagai jenis biji dari pelbagai tanaman, termasuk bunga safflower, bunga matahari, jagung, millet, dan duri.
Frugivora Makan buah-buahan, seperti epal, ceri, beri, biji, dan kacang dari pokok.
Nectarivores Makan nektar dari pelbagai tanaman, terutamanya dari tanaman bunga.

Berbagai Jenis Burung dan Habitat Makanannya

:small_blue_diamond: Seperti yang anda pasti tahu, terdapat banyak jenis burung di alam liar, dan habitat makanannya tidak sama. Jadi, anda tidak akan mencari senarai makanan sederhana untuk burung. Sebilangan burung memakan biji atau serangga, sementara yang lain memakan hampir apa sahaja.

1. Burung Taman

:small_blue_diamond: Burung kebun adalah burung yang biasanya pergi ke halaman belakang rumah anda untuk mencari makanan dan tempat tinggal. Terdapat banyak burung kebun di luar sana, dan kebiasaan makanannya berbeza.

:arrow_forward: Diet beberapa burung kebun dijelaskan di bawah:

Blackbirds: Ini adalah burung terutamanya tanah-makan, terus mencari serangga, cacing, dan siput sepanjang sisi jalan dan kilometer . Semasa musim luruh, mereka menikmati makan pelbagai jenis beri.

Finches: Terdapat dua jenis finch, chaffinches, dan goldfinches, yang biasanya memakan biji yang berbeza. Goldfinches biasanya memakan sedikit biji dari ragwort, thistles, dan teasel. Semasa musim panas, dua jenis burung itu menjadi burung mangsa.

Robins: Di Amerika Utara, Robins mungkin adalah burung kebun yang paling terkenal. Mereka sering memakan cacing, namun mereka sering memakan bug, seperti labah-labah dan kumbang. Kadang-kadang, mereka memakan biji dan beri yang terdapat di pokok dan semak.

Burung Kolibri: Kebanyakan burung kolibri minum nektar yang terdapat pada banyak bunga. Selain itu, mereka memakan serangga kecil, anak kecil, dan labah-labah. Mereka juga merasakan getah pokok dan debunga semasa minum nektar dari bunga.

Tits Biru: Tits biru adalah pemakan serangga. Mereka memakan serangga dari bahagian bawah daun atau di dalam kepala biji. Mereka dengan hati-hati memeriksa setiap dahan dan daun keseluruhan pokok selama sekitar tiga puluh minit untuk mendapatkan makanan mereka.

2. Burung Melekat Pohon

:small_blue_diamond: Seperti namanya, burung-burung yang menempel, seperti burung pelatuk, burung hantu kecil, dan kilauan utara, mengekori pohon, memakan serangga dan belukar yang terdapat di pokok. Kayu dan pokok biasanya mempunyai banyak pilihan makanan untuk burung yang suka mengklik pokok, biasanya serangga ditutupi kayu mati.

Burung Pelatuk Bercak Hebat: Selama musim panas, spesies pelatuk ini menggunakan lidahnya yang panjang untuk menemui mangsa invertebrata, seperti anak-anak kumbang, di kayu mati. ketika musim sejuk tiba, dan serangga tidak dapat dijumpai, tukang kayu ini memakan biji dan kacang.

Acorn Woodpeckers: Pelatuk kayu ini bersifat omnivora, yang bermaksud mereka mengumpulkan jenis makanan mereka dari tumbuh - tumbuhan dan haiwan. Semasa musim sejuk, mereka memakan produk organik (buah-buahan), biji-bijian, telur burung yang berbeza, dan pelbagai jenis kacang. Mereka memakan serangga, terutamanya serangga pada musim panas

Treecreepers: Treecreepers adalah burung penyanyi kecil, merangkak pokok untuk menemui serangga dan serangga. Pada bulan-bulan cuaca sejuk, mereka memakan biji yang berbeza.

Flickers Utara: Flickers Utara kebanyakannya memakan serangga dan kumbang yang terdapat di perkarangan halaman, dengan kuat memukul kotoran seperti pelatuk kayu yang berbeza. Pada musim sejuk, mereka memakan biji dan buah.

3. Burung Mengembara

:small_blue_diamond: Burung berenang adalah burung yang mempunyai kaki yang panjang, selalu berjalan-jalan dengan bersusah payah melalui air atau bahan lengket. Mereka biasanya memiliki tagihan panjang yang memungkinkan mereka untuk menemukan mangsa dari kedalaman tertentu lumpur muara atau air.

Curlews: Curlews pada dasarnya memakan ragworm, lugworm, ■■■■■, dan kerang dengan mengeluarkannya dari lumpur muara dengan panjangnya yang panjang. Ketika berada di ladang , mereka memakan cacing dan invertebrata lain yang berbeza, misalnya larva kumbang.

Avocet: Sama seperti curlews, avocet memakan kerang, cacing, dan invertebrata, misalnya, anak anjing kecil, dengan memindahkan bil mereka dari satu sisi ke sisi lain melalui air cetek.

Lapwings: Berbanding dengan curlews dan avocet, lapwings mempunyai bil yang lebih kecil. Namun, mereka memakan invertebrata, seperti kumbang dan jaket kulit, dengan mengeluarkannya dari luar air atau tanah .

Pusing Putar : Seperti tali pusar, batu putar mempunyai bil yang lebih kecil. Secara umum, burung ini memakan serangga, ■■■■■, kerang, tongkang, dan periwinkles. Burung yang berpaut pokok

4. Burung Air

:small_blue_diamond: Unggas air menyinggung sekumpulan burung, termasuk itik dan angsa, yang dapat berenang di perairan dan berjalan di darat. Sejumlah individu nampaknya semua itik mempunyai pilihan makanan yang serupa, namun mereka memakan pelbagai makanan, bergantung kepada spesiesnya.

Shelducks: Shelduck memakan siput air, invertebrata,, moluska, kerang kecil, anak kecil dan cacing.

Penyodok: Penyodok mempunyai bil yang lebih besar daripada itik yang berbeza. Mereka memilih bug dan krustasea kecil dengan menyaring air melalui bil mereka, dan oleh sebab itu, memakan perkara-perkara ini.

Angsa bisu: Tidak seperti penyodok dan itik angsa bisu memakan tumbuhan akuatik, seperti pondweeds, menggunakan leher panjangnya untuk merebut makanan.

Mallard: Mallard biasanya memakan serangga, cacing, beri, kerang, dan pelbagai jenis tumbuhan. Untuk memakan jenis makanan ini, mallard menjunam di bawah air dan mendapatkan apa yang mereka perlu makan.

5. Burung Invasif

:small_blue_diamond: Di Amerika Utara terdapat beberapa burung yang dianggap sebagai burung invasif. Sebilangan besar dari mereka juga dianggap sebagai burung invasif di Eropah dan bahagian dunia yang berbeza.

:arrow_forward: Keutamaan diet antara mereka dijelaskan di bawah:

Starling Eropah: Sebilangan besar starling Eropah memakan grub dengan memasukkan wang mereka ke tanah untuk membuat pembukaan. Apabila bulan-bulan cuaca sejuk tiba, mereka tidak dapat menemui ramuan itu, dan dengan cara ini, mereka beralih ke beri, biji, dan biji - bijian .

House Sparrows: Sparrows rumah kebanyakannya pemakan tumbuhan, seperti biji dan biji-bijian. Pada akhir musim bunga, mereka menemui banyak invertebrata di luar sana. Itulah sebabnya mereka mengubah pilihan makanan mereka untuk mendapatkan dan makan kutu daun dan ulat.

Burung helang: Burung helang kebanyakannya adalah pemburu, menjadi mangsa spesis burung kecil di seluruh Amerika Utara. Helang Sparrow jantan mendapat spesies yang agak kecil, sementara betina mengambil burung yang lebih besar, seperti merpati dan jalak.

Burung Hantu Burung: Burung invasif ini mengejar di ladang pada waktu petang. Mereka mendapat tikus, burung kecil, sawah, katak, dan invertebrata seperti kumbang besar. Mereka terutama mempunyai wajah bulat yang membantu mereka menentukan objektif mereka.

Burung Merpati: Merpati batu adalah burung yang paling terkenal di Amerika Utara. Mereka terutama memakan oat, gandum, jagung, dan ceri. Apabila mereka tidak menemui tumbuh-tumbuhan yang mencukupi, mereka menjadi mengganggu, beralih ke pelbagai jenis tunas.

6. Burung Berhijrah

:small_blue_diamond: Sebilangan burung, seperti burung walet, burung layang-layang, ikan lark, tidak menghabiskan masa mereka yang lebih sejuk sepanjang tahun di UK. Sebelum bulan-bulan cuaca sejuk bermula, burung-burung ini terutama bergerak dari UK ke Amerika Utara, terutama di Amerika Syarikat dan Kanada.

Burung Walet: Burung walet biasanya memakan pelbagai jenis serangga terbang, termasuk gnat, nyamuk, dan semut terbang, sama seperti invertebrata kecil. Sebahagian daripadanya memakan buah, biji dan pepijat ■■■■ dari tanah.

Swift: Swift memakan banyak serangga terbang seperti kumbang, kutu daun, hoverflies, dan lebih serupa dengan burung walet. Mereka juga memakan labah-labah udara yang bersaiz sederhana hingga kecil.

House Martins: Seperti burung layang-layang dan burung layang-layang, martin rumah memakan banyak serangga terbang, termasuk lalat, kutu daun, kumbang, dan lain-lain. Mereka biasanya mengayunkan sayap mereka untuk mengumpulkan mangsa pada ketinggian yang lebih tinggi daripada burung layang-layang dan swift.

Warblers: Burung-burung ini terdapat dalam beberapa kumpulan haiwan, namun reed dan sedre warblers sebahagian besarnya memakan serangga dan invertebrata, seperti bug, siput kecil dan kumbang.

Burung makan

Bagaimana burung mencari makanan?

:small_blue_diamond: Corak makan burung tidak sesuai dengan pola makan orang. Oleh kerana mereka berdarah panas dan lebih kecil daripada kita, burung perlu makan lebih banyak kadang-kadang, jadi mereka akan melakukan apa sahaja yang boleh dilakukan untuk mengatasi makanan burung liar.

:small_blue_diamond: Majoriti dari mereka akan terbang di sekitar dan melihat kawasan di sekitarnya sama ada dari puncak pokok atau sekiranya burung darat, mereka akan bergerak melintasi jarak yang sangat jauh untuk melihat sama ada mereka menemui sumber makanan lain.

:small_blue_diamond: Beberapa burung, seperti helang, burung beo, dan kiwi, dibekalkan dengan bau yang sangat baik, itulah sebabnya mereka dapat mencari makanan mereka dengan bantuan organ penciuman mereka. Walau bagaimanapun, kebanyakan burung yang berbeza bergantung pada penglihatan mereka untuk mencari sumber makanan baru.

:small_blue_diamond: Sepanjang jangka panjang, burung matahari telah terbiasa dengan fungsi dan reka bentuk pemakan burung, misalnya, mereka akan memperoleh kemahiran dengan praktik sehari-hari individu untuk mengetahui kapan yang terakhir memberi makanan untuk mereka di kebun.

Burung apa yang dimakan pada musim yang berbeza?

Makanan yang dimakan oleh kebanyakan burung pada musim yang berbeza dijelaskan di bawah dalam bentuk jadual:

Musim panas Musim Sejuk Kejatuhan Musim bunga
Cacing Makanan Biji lemak tinggi Benih Nyjer Buah-buahan
Buah Serangga Berkhasiat Biji bunga matahari Cacing Makanan
Jeli Getah pokok Hati Kacang Tanah Nektar
Benih Seluar Benih Safflower Kismis
Nektar Mentega kacang Kismis Sultanas yang direndam
Air Tawar Millet putih Cacing lilin Oatmeal pinhead

15 makanan penyu burung terbaik

15 makanan penyu burung terbaik dijelaskan di bawah:

1. Benih Nyjer (thistle)

:small_blue_diamond: Sekiranya anda tinggal di Amerika Utara, apakah makanan terbaik untuk menarik burung? Benih Nyjer adalah makanan terbaik untuk menarik burung, kerana setakat ini sebahagian besar daripada spesies burung bersandar ke arah itu, dan orang-orang Amerika dengan ketara lebih lagi. Berikut adalah beberapa jenis haiwan yang suka makan Nyjer:

  • Jualan emas Amerika dan Eropah

  • Burung puyuh California

  • Undian merah biasa

  • Lagu burung pipit

  • Pine siskins

  • Finch ungu

  • Merpati berkabung

Nyjer adalah makanan terbaik untuk menyediakan burung pada waktu yang lebih sejuk sepanjang tahun juga, terutama kerana kebanyakan spesies dapat memanfaatkannya. Benih Nyjer benar-benar mahal, anda boleh membeli campuran benih burung finch atau kenari kerana ini juga akan sering mengandunginya.

2. Seluar

:small_blue_diamond: Tidak semua burung suka makan suet. Terdapat beberapa burung yang suka makan suet dan berikut ini:

  • Goldfinches

  • Jays

  • Warblers

  • Kelipan

  • Rangkuman Rangkuman

  • Chickadees

  • Kekeliruan

  • Pelatuk Kayu

:small_blue_diamond: Sekiranya anda menawarkan suet di kebun anda, anda dapat menarik banyak jenis burung di kebun anda terutama burung pelatuk. Dua musim yang terbaik dengan hal untuk memberi burung seperti ini makanan yang jatuh dan musim sejuk, kerana itu adalah apabila burung muncul untuk mencari yang paling.

:small_blue_diamond: Sekiranya anda membuat suet sendiri di rumah, cubalah untuk tidak mencampurkan pelbagai ramuan yang mungkin tidak akan menambah faedah diet sama sekali dan hanya dapat meningkatkan jumlah kalori. Dalam kes ini, ramuan bergula sebaiknya dielakkan.

3. Benih safflower

:small_blue_diamond: Apa yang boleh dimakan oleh burung berkenaan dengan biji? Semua perkara yang dipertimbangkan, biji safflower mungkin merupakan pilihan yang paling terkenal dan kaya nutrien, terutama untuk burung rumput. Ini adalah kaedah terbaik untuk meningkatkan rejimen makan burung pada musim yang lebih sejuk kerana ia mengandungi sebanyak 38% lemak, 38% karbohidrat, dan 16% protein.

Jenis burung yang terkenal kerana mempunyai minat khusus terhadap biji safflower disenaraikan di bawah.

  • Chickadees

  • Selesai

  • Burung pipit

  • Merpati

  • Kardinal

  • Jays

  • Grosbeaks

:small_blue_diamond: Alasan benih safflower adalah yang terbaik untuk memberi makan burung di belakang rumah adalah kerana tupai, yang diketahui mengambil makanan dari pemakan burung, tidak menyukainya dengan cara apa pun, jadi mereka akan membiarkannya saja.

4. Biji bunga matahari minyak hitam

:small_blue_diamond: Terdapat banyak jenis biji burung di luar sana, namun dari semua itu, biji bunga matahari minyak hitam mungkin yang paling kaya dengan lemak. Itulah sebabnya mereka membuat pilihan terbaik untuk burung musim sejuk.

:small_blue_diamond: Walaupun biji bunga matahari bergaris dilengkapi dengan cangkang tebal, rekan-rekan minyak hitam mereka memiliki cangkang tipis, jadi mereka tidak sukar dibuka oleh burung. Tetapi, jenis burung apa yang menyukai benih seperti ini daripada yang lain? Berikut adalah beberapa contoh:

  • Grosbeaks

  • Pine siskins

  • Magpies

  • Merpati berkabung dan Eurasia

  • Burung kucing kelabu

  • Kardinal utara

  • Grackles

  • Burung Hitam

:small_blue_diamond: Selain dapat memberi mereka makanan yang mereka perlukan ketika di luar dingin, biji ini juga banyak mengandung vitamin B, vitamin E, zat besi, kalium, sama seperti kalsium. Oleh itu, mereka juga membuat keputusan terbaik untuk setiap musim pembiakan dan sarang burung.

5. Cacing makanan

:small_blue_diamond: Cacing pakan memiliki sejumlah besar protein di dalamnya, itulah sebabnya mereka dapat membekalkan tenaga dengan banyak tenaga kepada burung, terutama ketika kesulitan muncul dan berbagai jenis makanan mungkin jarang. Anda boleh memberi makan cacing makanan kepada burung anda dengan cara mengeringkannya dengan beku dan mencampurkannya dengan biji, produk semula jadi, kacang-kacangan, dan sayur-sayuran atau dengan menghasilkan sendiri.

:small_blue_diamond: Secara semula jadi, yang terakhir hanya dapat dibayangkan jika anda tidak mempunyai perut yang lembut kerana anda akan berjaya meninggalkan beberapa gandum, gandum, atau biji-bijian bersama sayur-sayuran atau buah-buahan tertentu agar reput di tempat yang hangat.

:arrow_right: Burung mana yang suka makan cacing makan? Berikut adalah beberapa.

  • Anak Jelatang

  • Burung pipit rumah

  • Burung Hitam

  • Robins

  • Blackcaps

  • Kekeliruan

Burung makan cacing makan

6. Milo

:small_blue_diamond: Apa yang dimakan oleh burung kecil? Betul, banyak burung kecil yang memberi makan lebih menyukai milo, dan ada juga yang memakannya ketika mereka dapat memperoleh bunga matahari, walaupun yang terakhir memiliki lemak tinggi.

:small_blue_diamond: Sesuai dengan penyelidikan yang dilakukan oleh Cornell Laboratory of Ornithology, nampaknya spesies Barat dan spesies pemakan darat adalah spesies yang menyukai milo daripada varietas yang berbeza. Sebaliknya, burung yang hidup di pokok menyukai biji bunga matahari, begitu juga dengan spesies Timur.

:small_blue_diamond: Milo sangat kaya dengan karbohidrat, terutama kerana ia adalah sejenis biji-bijian rumput, jadi ia tidak menjadi pemenang dalam hal pemakanan. Walau bagaimanapun, beberapa jenis haiwan masih condong ke arahnya, dan berikut adalah beberapa contohnya.

  • Pengumpan tanah (grackles, starlings, cowbirds, chachalacas polos)

  • Burung permainan

  • Merpati besar

7. Biji bunga matahari yang dikupas

:small_blue_diamond: Di antara banyak jenis biji burung yang dapat anda masukkan ke dalam pengumpan burung anda adalah biji bunga matahari. Ini tidak menyebabkan bangkai kapal kerana mereka tidak mempunyai cengkerang, dan mereka juga lebih mudah dimakan. Mereka kaya lemak, jadi mereka harus diberi makan dalam jumlah yang terbatas, terutama pada musim panas.

:small_blue_diamond: Biji bunga matahari yang dikupas lebih mahal daripada yang biasa, tetapi ia harus dipertimbangkan, sekurang-kurangnya pada waktu yang lebih sejuk dalam setahun, ketika burung perlu mendapatkan sesuatu yang berkhasiat untuk dimakan dan cepat.

:arrow_right: Spesies yang menyukai biji bunga matahari yang dikupas adalah berikut:

  • Burung pipit

  • Merpati

  • Pelatuk Kayu

  • Chickadees

  • Selesai

8. Nektar (air gula)

:small_blue_diamond: Tidak ada spesies burung yang memakan air gula atau nektar sahaja, namun ada juga yang memilihnya daripada yang lain. Beberapa contoh burung nektarivorous disebutkan di bawah.

  • Burung Matahari

  • Pemakanan madu

  • Burung Kolibri

:small_blue_diamond: Anda boleh membeli nektar siap pakai, namun anda juga boleh membuat penyesuaian buatan sendiri dengan mencampurkan empat bahagian air dengan satu bahagian gula, bersama makanan tambahan untuk burung.

:small_blue_diamond: Sekiranya anda tidak terganggu dengan semua usaha ini dan anda perlu mendapatkan versi komersial, anda harus mengelakkan nektar yang mengandung warna sama sekali kerana ia cenderung berbahaya bagi burung.

:small_blue_diamond: Cuba elakkan varieti yang mengandungi bahan tambahan atau perisa palsu, kerana kedua-duanya juga berbahaya.

9. Buah & jeli

:small_blue_diamond: Terdapat banyak burung yang memakan biji di luar sana, namun yang mungkin anda tidak ketahui adalah sebilangan spesies yang mengagumkan juga suka memakan buah dan jeli. Jeli anggur adalah kegemaran spesies tertentu, seperti pelatuk kayu, tanager, dan orioles.

:small_blue_diamond: Jam, jeli, dan barang-barang berasaskan buah-buahan lain mesti diberi makan dalam jumlah yang terhad kerana mengandungi banyak gula berlebihan. Walaupun mereka memberi tenaga kepada burung, bukan idea yang baik untuk berlebihan kerana gula berlebihan boleh menyebabkan ketidakseimbangan pencernaan dan masalah kesihatan yang lain.

:small_blue_diamond: Sejauh buah, kebanyakan burung juga menyukainya, namun Anda harus berusaha untuk tidak memberikan burung atau biji beberapa burung, seperti epal, misalnya, yang benihnya mengandung sianida. Sebilangan besar spesies menyukai blueberry segar dan raspberi.

10. Millet proso putih

:small_blue_diamond: Dari pelbagai peruncit dalam talian, anda boleh mendapatkan profesional putih, sama ada Chewy, Petsmart, atau beberapa pusat komersial lain yang anda suka. Secara umum, ia adalah jenis bijirin yang sedikit dan murah yang disukai oleh banyak burung teres. Berikut adalah beberapa spesies yang berkembang di atasnya.

  • Towhees

  • Buntings

  • Merpati

  • Kardinal

  • Kekeliruan

  • Selesai

  • Warblers

  • Burung pipit

  • Pengurus

:small_blue_diamond: Seperti pelbagai jenis millet yang lain, ini juga kaya akan fosfor, magnesium, serta kalsium dan protein.

:small_blue_diamond: Dengan rasa yang halus dan teksturnya yang menarik, ia memikat banyak burung, yang melibatkan burung yang sedang dalam musim pembiakan atau bersarang. Selanjutnya, millet lebih kaya dengan serat yang berbeza dengan gandum atau beras, jadi lebih baik memberi makan kepada burung.

Burung memakan millet proso putih

11. Jagung yang dikupas dan pecah

:small_blue_diamond: Pemakanan burung menjadi mudah jika anda memilih untuk menambahkan sebilangan jagung ke dalam makanan mereka. Namun, seperti yang anda jangkakan, tidak semua spesies suka makan jagung, dan bukan hanya kerana ia tidak menyenangkan, tidak menarik, atau pada dasarnya terlalu besar bahkan boleh dianggap ditelan.

:small_blue_diamond: Sebenarnya jagung yang dikupas atau retak tidak mempunyai banyak lemak, jadi ini bukan pilihan yang baik semasa musim sejuk. Walaupun demikian, ia kaya akan serat dan protein, dan beberapa burung kelihatan menikmatinya. Berikut adalah beberapa contoh spesies tersebut.

  • Kardinal

  • Kren

  • Fasa

  • Burung puyuh

  • Gagak

  • Jays

  • Burung gagak

  • Itik

  • Merpati

:small_blue_diamond: Sayangnya tupai jagung sangat menarik. Anda harus memilih sama ada untuk menambahkannya ke feeder burung anda atau tidak. Banyak burung peliharaan juga menyukai jagung.

12. Oat

:small_blue_diamond: Apa yang gemar dimakan oleh burung apabila tidak ada yang lain yang dapat diakses? Bungkusan dapur adalah jawapan untuk masalah ini, dan makanan terbaik yang boleh anda pilih dari segi ini adalah kentang, nasi yang dimasak, tetapi juga oat bubur.

:small_blue_diamond: Perkara yang paling perlu diingat adalah bahawa anda harus selalu makan gandum bubur tanpa dimasak. Sekiranya dimasak, mereka dapat mengeras di sekitar paruh burung liar, menyukarkannya memberi makan atau bahkan bernafas dengan betul.

:arrow_right: Berikut adalah beberapa spesies yang suka makan gandum dan yang mana ia dilindungi sepenuhnya:

  • Fasa
  • Merpati
  • Merpati

13. Kacang tanah

:small_blue_diamond: Sekiranya anda pernah melihat seekor burung memakan kacang tanah, anda mungkin pernah mempunyai burung beo sebelumnya. Namun, bukan hanya burung peliharaan yang menikmati kacang - burung liar juga. Spesies yang suka mengunyah kacang adalah beberapa perkara berikut:

  • Kardinal utara

  • Pelatuk Kayu

  • Chickadees

  • Rangkuman Rangkuman

  • Titmice

  • Jays

:small_blue_diamond: Kacang tanah menikmati kelebihan menjadi kaya akan lemak, itulah sebabnya mereka dapat membekalkan burung dengan tenaga yang mereka perlukan, terutama ketika iklim mulai dingin. Mereka memang menimbulkan masalah dari segi keselamatan kerana kacang boleh busuk dan anda mungkin tidak akan menyedarinya.

14. Rapeseed

Adakah rapeseed menjadikan makanan burung terbaik untuk semua spesies? Jelas tidak.

:small_blue_diamond: Namun, untuk sebilangan kecil, seperti junco, redpolls, merpati, puyuh, atau finch, memang demikian. Selebihnya tidak terinspirasi oleh pelbagai jenis makanan ini, jadi rapeseed akan dibiarkan hancur di tanah.

:small_blue_diamond: Rapeseed adalah saudara jauh dari biji sawi yang kaya akan lemak, jadi itulah sebabnya ia dihargai oleh spesies burung yang lebih besar kerana mereka memerlukan lebih banyak tenaga .

:small_blue_diamond: Walau apa pun, benih jenis ini juga mengandungi bahan berbahaya, yang membuat burung berbeza menjauhinya - asid erucik. Dalam kuantiti terhad, ia selamat untuk kebanyakan spesies.

15. Biji kenari

:small_blue_diamond: Salah satu jenis benih yang harus anda tambahkan ke pengumpan makanan burung anda adalah biji kenari. Yang satu ini telah mendapat banyak popularitas sepanjang tahun, sejak disetujui untuk penggunaan manusia di Kanada dan Amerika Syarikat.

:small_blue_diamond: Sekiranya yang terbaik untuk kita, yang terbaik untuk burung, yang dimaksudkan, betul? Betul, ya, dan itu kerana benih semacam ini adalah sumber protein yang luar biasa, mengandungi 20% dari jumlahnya. Di samping itu, ia juga mengandungi zat asid lemak tak jenuh yang tinggi .

:small_blue_diamond: Selain itu, mengandung folat dan zat besi, jadi berkhasiat. Ia sangat terkenal dengan burung lembu dan burung pipit rumah, yang mungkin tidak ada keinginan untuk dimiliki oleh beberapa pemilik rumah.

Burung memakan biji kenari

Adakah burung memakan burung lain?

:small_blue_diamond: Walaupun tidak semua burung memakan burung lain yang berbeda, ada beberapa kumpulan haiwan yang memerlukan banyak protein dalam rejimen makan mereka sehingga mereka akan melakukan hal yang sama. Ini disebut avivore kerana bahagian terbesar dari rejimen makan mereka terdiri dari burung lain.

Berikut adalah beberapa contoh burung pemakan burung:

Burung Makan reptilia
Shrike Utara Makan burung kecil, tikus, serangga
Heron Biru Hebat Makan ikan, amfibi, burung, dan serangga
Shikra Makan burung, reptilia, serangga, tupai dan banyak lagi
Besra Makan capung dan kadal kepada burung dan tikus
Helang ekor merah Makan capung, kadal, burung dan tikus
Elang elang Bergantung pada talon tajam mereka untuk menangkap burung
Pelatuk berkepala merah Makan burung bersarang, arthropoda
Biru Jay Makan sarang dan telur, dan mayat burung ■■■■
Burung gagak Amerika Makan telur dan sarang spesis seperti robin, loons, jays dan terns
American Ravens Makan kura-kura bayi, burung

:small_blue_diamond: Falcons, burung hantu, dan helang adalah pemburu umum burung yang berbeza. Sekiranya anda mempunyai pengumpan burung di teres anda, ada kemungkinan seekor elang atau elang yang berdekatan dapat memerhatikannya dan bahkan memakan salah satu burung yang datang dan memberi makan di kebun anda.

:small_blue_diamond: Terdapat beberapa jenis burung yang berlatih bukan hanya makan burung dewasa pada dasarnya, tetapi juga telurnya. Walaupun begitu, mereka tidak bergantung pada latihan ini sahaja, kerana telur hanya dapat diakses pada musim bersarang. Sebahagian daripada telur yang boleh memakan telur burung adalah gagak dan gagak, pai pokok, dan kijang.

Apa yang TIDAK harus anda makan burung liar?

:small_blue_diamond: Burung apa yang tidak boleh dimakan dan apa alasan di belakangnya? Kelaparan dapat membujuk beberapa spesies, namun ada senarai makanan yang tidak boleh anda berikan kepada burung liar dan burung peliharaan.

:small_blue_diamond: Usahakan untuk tidak memberi mereka jenis makanan manis atau masin, terutama yang dibuat untuk penggunaan manusia, seperti makanan ringan, daging asap, kerepek, atau bahkan keropok yang diproses dengan kuat. Cuba untuk tidak memberi mereka makan kering kelapa kerana ia mewakili bahaya tercekik. Juga, sumber makanan yang hancur atau busuk tidak boleh digunakan, seperti susu, kerana boleh menyebabkan sakit perut.

:arrow_right: Beberapa sumber makanan boleh menjadi berbahaya, dan berikut adalah senarai sumbernya:

  • Kopi

  • Bawang putih dan bawang

  • Pemanis buatan, seperti xylitol

  • Lubang buah atau biji buah

  • Oat bubur yang dimasak

  • Kentang mentah

  • Coklat

  • Alpukat

:small_blue_diamond: Walaupun pada hakikatnya ia tidak berbahaya, pelbagai campuran makanan burung sangat murah, misalnya, yang mengandungi ukuran gandum, jagung retak, gandum, atau milo, akan dijauhkan dari burung. Sebilangan besar dari mereka pada dasarnya akan membuangnya dan mencari sesuatu yang lebih berkhasiat, terutamanya jika mereka tidak begitu mendesak.

:small_blue_diamond: Roti juga merupakan sesuatu yang harus anda hindari memberi makan burung liar, bahkan burung, merpati, atau itik. Roti komersial hari ini mengandungi bahan tambahan dan perisa palsu yang boleh membahayakan haiwan liar.

Bilakah saya harus berhenti memberi makan burung?

:small_blue_diamond: Dalam beberapa kes, ini adalah panggilan peribadi anda, namun ada individu yang memberi makan burung liar pada musim musim sejuk, dan setelah itu mereka berhenti ketika musim bunga tiba. Sebab di sebalik ini adalah bahawa burung mulai mempunyai sumber makanan yang berbeza yang mudah diakses di habitat semula jadi mereka. Sebilangan besar spesies burung yang dapat diakses di seluruh Amerika Utara berpindah pada musim gugur dan musim bunga, namun ini tidak menjadi masalah bagi setiap mereka.

:small_blue_diamond: Untuk memberikan beberapa contoh, robins, orioles, bluebirds, dan goldfinches semuanya datang ke Amerika Utara ketika musim bunga datang (Mac atau April), namun mereka pergi pada bulan Oktober atau November. Di Amerika Selatan atau bahagian selatan Amerika Syarikat spesies ini suka menghabiskan musim sejuk mereka. Oleh itu, kerana ia hilang, anda boleh berhenti menambahkan makanan ke pemakan burung pada bulan November dan selepas itu mula memberi makan pada pertengahan Mac atau April.

:small_blue_diamond: Sebab untuk berhenti memberi makan burung liar sepanjang musim bunga adalah kerana ia mungkin akan menarik, beberapa haiwan peliharaan dan bahkan beruang, jika mereka aktif . Sebagai contoh, di Massachusetts Tengah dan Barat, disarankan agar anda berhenti memberi makan burung liar antara April pertama hingga November pertama kerana terdapat banyak beruang gunung di sekitar sini.

Pukul berapa hari makan burung?

:small_blue_diamond: Sebenarnya ia bergantung kepada spesies. Kebanyakan burung liar cenderung aktif pada waktu pagi. Oleh itu, disyorkan untuk menambahkan makanan pengumpan burung pada awal pagi dan larut malam.

:small_blue_diamond: Walau bagaimanapun, telah diasaskan oleh penyelidik bahawa pada tengah hari ada gelombang kedua yang disebut makan terutama bagi burung yang tidak menemui apa-apa lagi di persekitaran mereka dan memerlukan sedikit tenaga untuk memastikan mereka tinggal daripada cara pemangsa mereka.

:small_blue_diamond: Oleh itu, jika anda dapat menjaga pengumpan burung anda setiap saat, tetapi terutama pada waktu tengah hari, burung kebun anda akan merasa gembira dan perutnya penuh ketika mereka memerlukannya. Perlu diingat metabolisme burung jauh lebih tinggi daripada manusia, jadi mereka perlu memberi makan lebih kerap daripada manusia dan bahkan beberapa haiwan kecil.

Soalan lazim

Berikut adalah beberapa soalan yang sering ditanya mengenai apa yang dimakan burung?

S1. Bolehkah burung makan roti?

Roti tidak membuat pilihan yang baik berkaitan dengan makanan burung teratas yang dapat anda tambahkan ke pengumpan rumput anda. Sebilangan besar jenis komersil mengandungi jumlah gula, aditif, dan warna tiruan yang berlebihan.

S2. Bolehkah burung makan nasi?

Walaupun tidak menjadikan makanan burung yang terbaik dari segi pemakanan, nasi yang dimasak dan tidak dimasak dapat dimakan oleh kebanyakan burung, tanpa memberi kesan buruk kepada kesihatan mereka.

S3. Bolehkah burung makan coklat?

Coklat bukanlah makanan burung dan tidak boleh menjadi makanan pemakanan burung. Ia tidak diingini dan berbahaya dan bahkan boleh menyebabkan kematian, dalam beberapa kes.

S4. Bolehkah burung memakan popcorn?

Popcorn boleh menjadi makanan burung hanya untuk spesies seperti grackles, gagak, angsa liar, dan jalak Eropah. Beberapa burung peliharaan, seperti burung beo besar, menyukainya sebagai makanan ringan.

S5. Bolehkah burung memakan anggur?

Oleh kerana anggur sangat kaya akan gula, semestinya anggur diberi jumlah yang terhad. Walau apa pun, mereka memberikan tenaga liar kepada burung liar. Anggur tanpa biji tidak berbahaya.

S6. Bolehkah burung memakan pisang?

Memberi makan pisang burung liar tidak berbahaya, tetapi jika dibandingkan dengan buah-buahan lain, anda tidak boleh berlebihan. Sebiji pisang sekali sehari sudah mencukupi.

S7. Bolehkah burung makan nasi yang dimasak?

Nasi yang dimasak agak lebih baik daripada nasi yang tidak dimasak, tetapi kenyataannya adalah yang terakhir tidak memakan perut burung, jadi ia juga dilindungi.

S8. Bolehkah burung memakan Cheerios?

Cheerios selamat untuk diberikan kepada burung kebun anda jika Anda memberi mereka makan secara sederhana, untungnya, bijirin utuh dan rendah gula dan tidak mengandungi warna tiruan.

S9. Bolehkah burung memakan biji chia?

Banyak burung yang memakan makanan boleh memakan biji chia. Jumlah yang terhad dilindungi, namun jumlah yang lebih besar boleh menyebabkan sakit perut yang berkaitan dalam beberapa kes.

S10. Bolehkah burung memakan mentega kacang?

Perlu tahu bagaimana memberi makanan ringan kepada makanan ringan berlemak tinggi protein? Memang, selai kacang adalah pilihan yang luar biasa, terutama untuk jay, pelatuk kayu, dan chickadees kerana mereka menyukainya.

Kesimpulannya

:small_blue_diamond: Apa yang dimakan oleh burung? Sebilangan besar burung memakan pelbagai jenis benih burung, serangga, belukar, larva, dan cacing Tumbuhan (terutama apabila tidak ada yang lain), buah-buahan, sayur-sayuran, debunga atau nektar dan mamalia kecil.

:small_blue_diamond: Pada burung liar, pada umumnya, makan serangga, cacing, belatuk, nektar, dan biji. Beberapa burung memakan buah beri, kacang, debunga, habuk, dan juga rumput. Terdapat pelbagai jenis burung dan habitat makanannya berbeza. Nama pelbagai jenis burung adalah seperti berikut:

  • Burung kebun (dapatkan makanan dari halaman belakang rumah)

  • Burung berpaut pada pokok (dapatkan makanan dari pokok, makan serangga dan belukar)

  • Burung yang mengembara (dapatkan makanan dengan pertolongan panjang yang membolehkannya menemui mangsa dari kedalaman tertentu lumpur muara atau air).

  • Burung Air (makan pelbagai makanan, bergantung kepada spesies mereka).

  • Burung invasif (Di Amerika Utara terdapat beberapa burung yang dianggap sebagai burung invasif).

:small_blue_diamond: Pada musim yang berbeza burung memakan pelbagai jenis makanan. Sebilangan spesies burung memakan burung lain. Burung Avivor memakan burung lain kerana sebahagian besar rejimen makannya terdiri daripada burung lain. Jangan memberi makan burung dengan varieti makanan manis atau masin, terutama yang dibuat untuk kegunaan manusia, seperti makanan ringan, daging asap, kerepek, atau keropok yang diproses dengan kuat.

artikel berkaitan

Apa yang dimakan oleh possum? Apa yang dimakan oleh Raccoon? Apa yang dimakan oleh ayam? Apa yang dimakan oleh rama-rama? Apa yang perlu diberi makan itik?