Apa maksud meta? , Meta adalah perkataan Yunani yang bermaksud di belakang, di antara, di antara atau di luar, dan lain-lain. Ia adalah jenaka , lebih khusus meta bermaksud sesuatu yang berbeza atau berubah seperti berkhemah seperti sebelumnya ?.

Apa maksud meta , jika seseorang mengatakan anda meta, itu bermaksud apa sahaja yang anda alami sebelumnya, sekarang anda berada di luar tingkah laku itu, bermakna anda berubah. Selalunya ia digunakan dalam keadaan berkhemah. Atau meta adalah sesuatu yang ditulis atau dilakukan merujuk kepada dirinya sendiri atau sesuatu yang tersendiri.

Ia adalah jenaka meta. Salah satu lawak jenaka.

Sebagai contoh, saya tinggal di kawasan kerja saya mengarang ini mengenai media pada masa ini. Rasanya sangat meta.

Apa itu meta ?, Meta (dari bahasa Yunani μετα-, meta-, yang bermaksud "setelah" atau "masa lalu") adalah awalan yang bermaksud lebih jauh atau naik di atas.

Apa itu meta

Komponen pembentukan kata dari permulaan Yunani yang bermaksud 1. “selepas, di belakang; antara, antara, "2." berubah, disesuaikan, "3." lebih tinggi, lalu; " dari bahasa Yunani meta (persiapan) “di tengah-tengah; dengan cara yang sama seperti; melalui; antara; dalam usaha atau misi; setelah, berikutnya setelah, di belakang, "secara intensif secara teratur yang bermaksud" perubahan "tempat, keadaan, dan sebagainya Ini berasal dari PIE * me-" di tengah "(sumber tambahan mit Jerman , mi Gothic, mi Inggeris Lama" dengan , bersama dengan, antara ”). Pemikiran tentang "perubahan tempat dengan" fakultas kemungkinan besar mendorong "perubahan tempat, permintaan, atau sifat," yang merupakan makna utama dari kata Yunani ketika digunakan sebagai awalan (namun selain menunjukkan " daerah , kerjasama; dalam hal yang sama cara seperti; mencari ”).

Pengertian ketiga, "lebih tinggi daripada, naik di atas, secara keseluruhan, menguruskan masalah yang paling penting," adalah kerana penyelewengan metafizik sebagai "kajian tentang perkara yang naik di atas fizikal ." Ini telah mendorong pengembangan yang salah yang sangat besar dalam penggunaan saat ini, dengan meta bergabung dengan nama-nama ilmu dan kontrol yang berbeza, terutama dalam bahasa ilmiah analisis artistik: Metalanguage (1936) "bahasa yang menyediakan syarat untuk pemeriksaan objek ' 'bahasa;' metalinguistik (menjelang 1949); metahistory (1957), metakomunikasi, dan sebagainya

Makna Yunani yang unik

Dalam bahasa Yunani, awalan meta-adalah sebahagian besarnya kurang jelas daripada bahasa Inggeris; Bahasa Yunani meta-sama dengan perkataan Latin selepas atau promosi. Penggunaan awalan dalam pengertian ini jarang berlaku dalam istilah Inggeris logik yang berasal dari bahasa Yunani. Contohnya: istilah Metatheria (nama untuk celah vertebra marsupial) menggunakan awalan meta-dalam arti Metatheria berlaku di pohon kehidupan yang berdekatan dengan Theria ( haiwan berdarah panas plasenta).

Epistemologi

Dalam epistemologi, dan sering menggunakan cara yang serupa, awalan meta-digunakan untuk bermaksud (klasifikasinya sendiri). Contohnya, metadata adalah maklumat mengenai maklumat (siapa yang menyampaikannya, kapan, reka bentuk maklumat itu, dll). Dalam satu set data, metadata juga merupakan informasi mengenai informasi yang disimpan dalam rujukan kata informasi dan menggambarkan data (informasi) mengenai tabel kumpulan data seperti nama tabel, pemilik meja, pandangan mengenai segmen, - pada dasarnya menggambarkan tabel. Selain itu, metamemori dalam sains otak bermaksud maklumat seseorang tentang sama ada mereka akan mengingati sesuatu jika mereka fokus untuk memeriksanya. Perasaan "X tentang X" yang maju telah menghasilkan ide-ide seperti "meta-wawasan" (persepsi mengenai kepandaian), "meta-perasaan" (perasaan tentang perasaan), "meta-percakapan" (percakapan mengenai percakapan), "meta -joke "(jenaka mengenai jenaka), dan" metaprogramming "(menyusun program yang mengawal program).

Dalam kerangka berdasarkan standard, metarule adalah standard yang mengawasi penggunaan peraturan lain.

Pada tahap pertimbangan yang lebih penting

Mana-mana subjek boleh dikatakan mempunyai metatheory, pemikiran hipotetis mengenai sifatnya, seperti pendirian, teknik, struktur dan kegunaannya, pada tahap refleksi yang lebih signifikan. Dalam semantik, sintaksis dianggap dikomunikasikan dalam bahasa bahasa, bahasa yang berfungsi pada tahap yang lebih signifikan untuk menggambarkan sifat bahasa biasa (dan bukan itu sendiri).

Latar belakang sejarah

Awalan berasal dari kata hubungan Yunani dan awalan meta- (μετα-), dari μετά, yang bermaksud "setelah", "bersama", "dengan", "di antara" (untuk kata hubungan, sebahagian dari makna ini adalah diakui oleh cap kes). Makna yang berbeza merangkumi "masa lalu", "berdekatan" dan "diri", dan ia juga digunakan dalam struktur μητα-sebagai awalan dalam bahasa Yunani, dengan variasi huruf-sebelum vokal dan μεθ- "met-" sebelum vokal yang dihisap.

Jenis "meta" yang paling tepat waktu adalah me-ta Yunani Mycenaean, ditulis dalam skrip suku kata Linear B. Perkataan hubungan Yunani berkaitan dengan kata hubungan bahasa Inggeris Lama pertengahan "dengan", masih dijumpai sebagai awalan dalam pakar bersalin. Penggunaannya dalam bahasa Inggeris adalah kesan susunan belakang dari "metafizik". Pada mulanya Metafizik hanyalah tajuk salah satu karya utama Aristoteles; ia dinamakan demikian (oleh Andronicus dari Rhodes) berdasarkan fakta bahawa dalam permintaan standard yang dibuat oleh Aristoteles, ia adalah buku yang mengikuti Fizik; ia bermaksud hanya "[buku yang datang] setelah [buku yang berjudul] Fizik". Walau apa pun, wartawan Latin malah mengelirukan ini kerana melibatkan metafizik yang merangkumi "kajian tentang apa yang telah melewati fizikal". Walau bagaimanapun, Metafizik Aristoteles mengartikulasikan perenungan tentang kualiti di atas faktor sebenar yang sebenarnya, yang dapat diperiksa oleh seseorang melalui teori tertentu ini, misalnya, kehadiran Tuhan. Penggunaan awalan kemudian dilanjutkan ke pengaturan yang berbeza bergantung pada pemahaman metafizik yang berarti "kajian tentang apa yang telah melewati fizikal".

Penggunaan awal dalam Bahasa Inggeris

Kamus Bahasa Inggeris Oxford merujuk kepada penggunaan meta-awalan sebagai “masa lalu, (misalnya, masalah meta-kewangan dan meta-teori) kembali ke tahun 1917. Walau bagaimanapun, pengaturan ini sesuai dengan“ metafizik ”dan“ metafizik pertama ", Iaitu sebagai awalan kepada perkara umum (bidang pengajian) atau pengubah. Melewati rujukan OED, ia mulai digunakan dengan hal-hal eksplisit mengenai rasional angka pada suatu ketika sebelum tahun 1929. (Pada tahun 1920 David Hilbert mengusulkan sebuah projek eksplorasi dalam apa yang diklasifikasikan sebagai "metamathematics.")

Rujukan awal yang luar biasa adalah penggunaan "metatheorem" Quine pada tahun 1937, di mana meta-memiliki makna lanjutan "a X about X". (Perhatikan pekerjaan sebelumnya tentang "masalah meta-kewangan" dan bahkan "metafizik" tidak mempunyai reka bentuk yang dikira berlipat ganda ini - mereka kira-kira atau melewati X namun mereka sendiri tidak menetapkan X).

Douglas Hofstadter, dalam bukunya tahun 1979, Gödel, Escher, Bach (dan dalam kesinambungannya, Metamagical Themas), menganjurkan makna istilah ini. Buku ini, yang menguruskan rujukan diri dan lingkaran pelik, dan membahas Quine dan karyanya, telah meyakinkan dalam banyak subkultur yang berkaitan dengan PC dan mungkin bertanggung jawab atas keberadaan awalan, untuk penggunaannya sebagai istilah prestasi, dan untuk banyak yang baru wang yang menggunakannya. Hofstadter menggunakan meta sebagai kata bebas, sebagai deskriptor dan sebagai kata hubungan arah ("pergi meta," istilah yang dia syaratkan untuk aksi logik lama untuk melakukan perbincangan atau pemeriksaan ke tahap perbincangan yang lain, seperti ketika seseorang mengatakan "Ini perbincangan tidak akan berlaku ”. Buku ini juga mungkin dapat dipertanggungjawabkan untuk hubungan "meta" dengan lingkaran pelik, bukan sekadar abstraksi. [Rujukan?] Kalimat "Kalimat ini mengandungi 36 huruf," dan kalimat yang memasukkannya, adalah contoh "metasentensi" yang merujuk untuk diri mereka sendiri di sepanjang garis ini.

Apa maksud meta dalam teks

Meta bermaksud mengenai perkara sebenar. Ia melihat perkara itu dari sudut pandangan yang lebih tinggi dan bukan dari dalam perkara, seperti bertindak secara semula jadi.

Istilah yang digunakan dalam mmo bermaksud Taktik Paling Berkesan yang Ada. Ini pada dasarnya apa yang berfungsi dalam permainan dengan sedikit perhatian terhadap apa yang anda mahukan berjaya.

Terdapat banyak contoh buruk di sini, jadi saya akan memperbaikinya.

  1. Membuat filem mengenai dunia hiburan bukanlah meta. Membuat filem mengenai filem adalah.

  2. Menggunakan rujukan untuk menjelaskan komen lain bukanlah meta. Menggunakan komen untuk menjelaskan apa rujukan itu adalah meta.

Metafizik, kemungkinan penggunaan meta yang paling banyak diakui, bermaksud sebagai lawan daripada membincangkan sains fizikal mengenai realiti sekarang ini, anda membincangkan sains fizikal itu sendiri (sebagai contoh, untuk alasan apa mesti ada graviti).

  1. Ninja di FFXI tidak dimaksudkan untuk menjadi kereta kebal, tetapi akhirnya menjadi salah satu dalam meta mengingat fakta bahawa penghindarannya sangat tinggi.

Lebih banyak contoh

Mungkin, legenda tulen tengkorak batu mulia adalah kemampuannya untuk membangkitkan legenda. Semuanya sangat meta.

Paul Auster adalah wartawan metafiksi Amerika yang paling meta.

Itu adalah rujukan meta susunan silang kedua yang paling menggembirakan yang pernah ada.

Saya mendapati pemandangan ini terlalu ragu-ragu, juga "melihat bagaimana meta semuanya" untuk selera saya.

Contoh META dalam Kalimat yang digunakan oleh personaliti terkenal:

Bruce Neal:

Pesakit dengan apnea rehat, yang sering mengalami bahaya kardiovaskular, memerlukan rawatan menyeluruh dengan rawatan lain yang ditunjukkan, misalnya, penurunan tekanan peredaran darah, statin, dan ubat antitrombotik, saya rasa penemuan meta-penyelidikan yang paling menarik adalah yang terbaik ukuran kesan rawatan apnea rehat obstruktif terhadap bahaya kejadian kardiovaskular yang tidak menyenangkan adalah seperti penurunan bahaya yang dilihat dengan ubat anti-inflamasi, beta-blocker, atau preskripsi statin.

Nancy Cook:

Ini bermakna ia tidak dapat menentukan keadaan dan hasil logik, meta-penyiasatan yang dirujuk oleh pencipta juga bergantung pada maklumat pemerhatian. Sekali lagi, penyelidikan pemerhatian yang sangat besar sekarang dan kemudian dapat mengenal pasti kesan dalam perhimpunan tertentu atau untuk hasil yang lebih luar biasa yang tidak dapat dilihat oleh pendahuluan, jadi pemeriksaan ini masih penting.

Peter Horby:

Memang, walaupun pada jam SARS1 pada tahun 2003, steroid digunakan, namun pada dos yang sama sekali berbeza. Sebilangan siasatan menunjukkan kerosakan dari steroid di SARS, ada yang mengatakan ada kemungkinan kelebihan. Pemeriksaan meta dalam 29 penyelidikan unik dalam SARS tidak dapat dipastikan. Terdapat juga hasil yang tidak menentu pada MERS Covid dan juga selesema.

Cobb Scott:

Terdapat beberapa pemeriksaan meta yang dilakukan dalam contoh orang dewasa, namun ini adalah yang pertama dilakukan secara eksplisit pada contoh remaja dan remaja yang muda, kami melihat segalanya mulai dari belajar dan ingatan hingga pelbagai bahagian ketua yang bekerja seperti kemampuan musyawarah .

Andrew McLaughlin:

Terdapat pertanyaan khusus, iaitu, bolehkah anda menyetujui peluang yang anda perlukan, dan persoalan meta yang lebih besar adalah alasan mengapa anda perlu membantu usaha yang dipolitikkan ini untuk mengurangkan peluang artikulasi.

Apa maksud meta dalam permainan

Meta adalah perkataan yang, dengan begitu banyak perkara yang berbeza, kita harus berterima kasih kepada orang Yunani kuno. Pada saat mereka menggunakannya, meta berarti "masa lalu", "setelah," atau "di belakang." Perasaan meta "masa lalu" masih menunggu dengan kata-kata seperti metafizik atau meta-ekonomi. Walau apa pun, itu belum meta bahagian yang lebih besar dari kita berjalan sekarang.

Salah satu pekerjaan meta yang lebih utama hari ini adalah untuk makna yang paling digambarkan oleh resipi "meta-X setara X tentang X." Oleh itu, jika kita mengambil "maklumat" untuk X kita, dan menambahkan meta-awalan, kita akan mendapat metadata, atau "maklumat mengenai maklumat." Meta-teks adalah buku mengenai mesej, metakognisi sedang mempertimbangkan untuk berfikir, dan meta-jenaka adalah lelucon mengenai jenaka. Perasaan refleksi diri dari meta juga menyebabkan penggunaan kata sebagai penerangan bebas, di mana meta digunakan untuk menggambarkan sesuatu yang cerdas diri atau merujuk kepada diri sendiri.

Sendiri merujuk kepada perasaan meta nampaknya sangat terkenal dalam pembuatan karya. Dalam strukturnya yang paling mudah, buku di mana watak menyusun buku atau filem di mana watak membuat filem dapat digambarkan sebagai meta. Beberapa karya lebih meta daripada yang lain - filem Birdman, misalnya, adalah filem mengenai penghibur yang memainkan wira dalam sebuah filem dan yang pada masa ini cuba menghidupkan kembali kerjayanya di teater, dan penghibur itu dimainkan oleh penghibur yang benar-benar berperanan sebagai manusia super dalam sebuah filem dan kini sedang berusaha untuk menghidupkan kembali profesionnya dalam sebuah filem yang lebih menyerupai lakonan daripada sebuah filem

Pada ketika watak dalam karya fiksyen berjalan seolah-olah mereka tahu bahawa mereka berada dalam karya fiksyen, kaedah ini disebut sebagai meta-merujuk. Ia digunakan secara berkala dalam metafiksi, sebuah karya fiksyen di mana pencipta berpisah dengan pertunjukan untuk menunjukkan bahawa karya itu, sesungguhnya, adalah fiksyen.

Dalam dunia permainan, meta digunakan dua hala. Meta dapat digunakan sebagai singkatan untuk "strategi terbaik yang dapat diakses", dan memanggil sesuatu "meta" bermaksud bahawa ini adalah kaedah yang menarik untuk mencapai objektif permainan, tidak kira sama ada mengalahkan pemain yang berbeza atau mengalahkan permainan yang sebenarnya. Meta juga dapat menjadi kependekan dari metagame, yang menggunakan data tentang permainan, yang diperoleh dari dunia setelah permainan atau standardnya, untuk mempengaruhi hasil permainan atau mendapatkan kelebihan serius.

Apa itu "meta" dan bagaimana ia dapat mempengaruhi permainan?

Meta, atau metagame, adalah permainan serius yang besar yang merangkumi pelbagai perkara yang bergantung pada permainan yang anda mainkan.

Istilah ini menjadi lebih biasa di esports, dengan kastor dan jurutera menggunakannya untuk menggambarkan apa yang menakjubkan, atau luar biasa, dalam pertandingan.

Secara sederhana, meta adalah kata yang digunakan untuk menggambarkan watak, benda, atau senjata yang lebih dominan daripada yang lain dalam permainan. Ini mungkin merujuk kepada juara di League of Legends yang lebih beralasan daripada yang lain, misalnya, atau kad di Hearthstone yang rosak atau arus perdana pada ketika itu.

Persepsi dan makna

Meta mempunyai pelbagai makna sejak selamanya.

Idea yang dikenali sebagai hipotesis metagame pertama kali dikembangkan oleh Nigel Howard, seorang penyelidik Inggeris, pada tahun 1960-an. Dia membuat hipotesis bergantung pada permainan dan perang yang penting, dan membahas bagaimana pemain akan berusaha mencapai sasaran dan objektif mereka melalui pilihan paling ideal yang dapat diakses oleh mereka.

Salah satu cara dia menggambarkan interaksi ini adalah melalui ketenteraan, dan lebih penting lagi, perlumbaan senjata, di mana negara-negara saling mencabar untuk memiliki senjata yang paling luar biasa yang dapat diakses oleh mereka untuk mengalahkan saingan mereka.

Makna lain bermaksud penyesuaian dalam prinsip atau elemen permainan untuk memperluas pemenuhan permainan. Pada titik ketika pemain memperkemas permainan meja, misalnya, mereka mungkin mengubah atau membuat peraturan untuk menghargai permainan dengan cara mereka sendiri.

Namun, dalam permainan komputer, metagame mempunyai makna tersendiri - dan bergantung pada permainan yang anda mainkan, pengaturannya berbeza. Secara sederhana, metagame dalam permainan video bermaksud memanfaatkan watak atau perkara yang paling luar biasa pada kesempatan untuk berusaha melacak cara terbaik dan paling cepat untuk menang.

Karakter khas juga dapat menemui jalan masuk ke dalam meta tanpa mengira sama ada mereka tidak terbeban untuk dilalui sebagai kaunter untuk memilih peringkat tinggi.

apa maksud meta dalam permainan?

Meta wujud dalam setiap permainan yang mempunyai komponen yang serius. Bagaimana pemain menggambarkan meta, bagaimanapun, bergantung pada tajuk.

Dalam memerangi permainan seperti Super Smash Bros. atau sekali lagi Street Fighter, kawasan setempat membuat catatan level untuk menduduki peringkat sebagai watak paling rentan dalam permainan yang paling rentan. Meta dalam kejadian ini berasal dari pemain yang menggunakan watak yang paling berasas untuk memenangi acara, seperti Super Smash Bros. untuk metagame Bayonetta skandal Wii U.

Bagi Hearthstone, permainan dalam talian arus perdana Blizzard, metagame merujuk kepada dek yang paling berasas dalam set semasa. Ini juga serupa dengan permainan biasa seperti Yu-Gi-Oh! Selanjutnya, Magic the Gathering.

Makna metagame secara konsisten bergantung kepada kawasan setempat dan pembuat permainan. Pembaikan lain dapat mengubah watak yang pada satu masa menjadi watak yang kuat dalam League of Legends menjadi yang tidak berguna. Hal ini juga berlaku apabila seorang jurutera menambahkan satu perkara lain yang luar biasa ke dalam permainan, yang kemudiannya dibuat setelah jangka masa.

Metagame akan terus menjadi permainan serius untuk masa yang akan datang, jadi pastikan untuk memperhatikan setiap catatan tahap permainan, bangku langkah serius, dan percakapan pemain dalam usaha anda ke puncak.

Lebih banyak 'The Walking Dead telah lama dibincangkan, dan empat treler realistik yang disampaikan dalam beberapa bulan terakhir telah menolak promosi untuk penembak tengah.

Namun, hingga saat ini, tidak ada yang melihat interaksi judul yang berterusan dari pereka PayDay 2. Dengan rancangan TV Walking Dead yang selalu terkenal, harapannya sangat tinggi untuk melihat bagaimana permainan itu kelihatan seperti struktur yang dapat dimainkan.

Akhirnya, jurutera itu hadir di PC Gaming Show di E3 hari ini dengan debut dunia melihat-lihat interaksi yang berterusan. Permainan ini pada mulanya dijadualkan dikeluarkan pada tahun 2016, dan setelah pelbagai penangguhan, kemajuan akhirnya kelihatan kukuh.

Mengenai interaksi yang sedang berlangsung, ia termasuk pertempuran individu pertama dan permainan komuniti antara empat watak permainan yang boleh dimainkan. Visual kelihatan sangat hampir dengan apa yang sebenarnya diperkatakan oleh trailer kehidupan sehingga kini, dan nampaknya permainan ini juga sesuai dengan apa yang anda jangkakan dari permainan seperti PayDay.

Sebagai tambahan kepada kenyataan bahawa hari ini menghancurkan bumi untuk pengetua melihat-lihat interaksi yang berterusan, tetapi sekarang kita akhirnya mempunyai tarikh penghantaran baru yang berkilau juga. Lebihan yang tiada gunanya 'The Walking Dead sekarang kerana penghantaran pada 6 November untuk PC, PlayStation 4, dan Xbox One.

Manusia meta / manusia meta

Meta manusia adalah kata yang digunakan untuk sebahagian besar dalam susunan televisyen yang paling terkenal di dc semesta yang disebut glimmer. Sesungguhnya, coretan adalah susunan yang penuh dengan pelbagai jenis metahuman, aeries ini dapat memberi anda komputer dengan mempertimbangkan meta word.

Meta Man muncul di majlis perkahwinan Mr. Unbelievable dan Elastigirl, yang berdekatan dengan Thunderhead, Stratogale, Dynaguy, Frozone, Edna Mode dan Rick Dicker, meraikannya setelah kedua-duanya terpasang.

Dia dikenal sebagai musuh baron Von Ruthless, dengan kronik suara pejabatnya dirugikan kerana impedansi terakhir. Dia telah dimasukkan ke dalam survei NSA sebagai kepala "Meta Group", yang mengarahkan kegiatan satu sama lain manusia super yang hadir.

Untuk semua kekuatannya yang luar biasa, Meta Man masih merupakan salah satu dari beberapa Supers yang mengalami kesan buruk dari gangguan saman, meneruskan ketika jubahnya terperangkap dalam bukaan dalam sambil mengangkat angkat ekspres ke keselamatan, memusingkan kepalanya ke belakang dan mungkin tergencet oleh lif turun ke arahnya.

Kapasiti

Meta Man memiliki ruang lingkup kekuatan super yang luas, yang meliputi penerbangan, kekuatan super, penglihatan sinar-X, kawalan menarik, teriakan sonik, teleportasi, jarak pandang setengah jalan dan korespondensi dengan makhluk yang berkembang dengan baik di lautan.

Perwatakan

Sebagai Super, Meta Man dianggap ragu-ragu, namun dia juga penyayang dan sangat berdedikasi untuk karya suci.

Soalan Lazim (Soalan Lazim)

Berikut adalah beberapa soalan yang sering ditanya berkaitan dengan artikel apa maksud meta:

Apa maksud Meta dalam gambar?

Dalam bidang memetics, metameme (atau meta-image) dicirikan sebagai gambar mengenai gambar. Metafora atau kemungkinan perancangan memetik adalah, dengan cara ini, metamem. Idea gambar telah disinggung sebagai "Metameme". Beberapa metamem menarik yang lain merangkumi ketahanan gambar dan memeplex.

Apa itu individu meta?

Individu meta adalah sarjana yang kuat, mengenai sejumlah perkara. Saya menerima ungkapan artis dengan sebaik mungkin untuk menyatakan apa yang cuba saya sampaikan. "Sebilangan individu menganggap semuanya seperti itu, dan bertanya mengapa saya merindukan perkara yang tidak pernah ada dan mengatakan, mengapa tidak!"

Apakah contoh Meta?

Contoh meta sering dijumpai dalam seni ekspresif, dengan, misalnya, karya seni gubahan atau foto pengambil gambar. Masyarakat arus perdana juga meta, dengan pertunjukan kanak-kanak yang menunjukkan kesadaran mereka sebagai lakaran filem yang mengejek ucapan filem.

Apa maksudnya mengatakan meta?

Strategi terbaik boleh dicapai

Meta dapat digunakan sebagai singkatan untuk "strategi terbaik yang dapat diakses," dan memanggil sesuatu "meta" bermaksud bahawa ini adalah kaedah yang berjaya untuk mencapai objektif permainan, tidak kira sama ada mengalahkan pemain yang berbeza atau mengalahkan permainan yang sebenarnya.

Apakah gambaran meta yang baik?

Gambaran meta boleh jadi panjang, namun Google sebahagian besarnya memendekkan bit menjadi ~ 155-160 aksara. Sangat sesuai untuk mengekalkan penggambaran meta cukup lama sehingga gambarnya cukup grafik, jadi kami mencadangkan penggambaran antara 50-160 aksara

Apakah perkataan lain untuk meta?

Di halaman ini anda dapat menjumpai 13 setara, antonim, artikulasi tidak formal, dan kata-kata yang berkaitan untuk meta, serupa dengan: isi, trans, para, ortho, penggambaran nama, nama-robot, nama-dc-tarikh, http-equiv-pics -mark, tag, folksonomy dan kata kunci nama.

Apa maksud Meta dalam HTML?

Teg mencirikan metadata mengenai rekod HTML. Metadata adalah maklumat (data) mengenai maklumat. label secara konsisten masuk ke dalam komponen, dan biasanya digunakan untuk menunjukkan set watak, penggambaran halaman, frasa tangkapan, pencipta arkib, dan tetapan ruang pandang.

Apa maksud Meta dalam cod?

Strategi paling produktif dapat dicapai

Istilah Meta mewakili strategi paling mahir yang dapat diakses. Ini adalah istilah payung yang merangkumi semua judul esport yang serius dan telah digunakan pada masa lalu untuk merujuk perubahan kritikal yang mempengaruhi cara permainan bermain untuk jangka waktu tertentu

Apakah kebalikan dari Meta?

Oleh kerana meta-berarti naik di atas, menggabungkan, atau 'superset', pada saat itu infra akan menjadi antonim yang sesuai yang menggambarkan di dalam, atau 'subset Jika metadata adalah maklumat yang menggambarkan maklumat di dalamnya sendiri, pada saat itu infradata seharusnya menjadi maklumat yang tidak berkualiti yang digambarkan.

Apa maksud Noia dalam bahasa Yunani?

Metanoia, penafsiran literal dari upuνοια Yunani, bermaksud pemikiran setelah atau ide masa lalu, dengan makna meta "setelah" atau "masa lalu" (seperti dalam kata lanjutan "metafizik") dan nous yang berarti "pikiran" (seperti di canggih perkataan "tidak percaya").

Apa maksud Meta dalam cara berfikir?

Hari ini, "meta" biasanya digunakan untuk bermaksud bahawa satu perkara terikat dengan sesuatu yang berbeza. Sebagai contoh, dalam perbincangan falsafah, "meta-moral" dapat ditafsirkan sebagai makna "moral tentang moral." Ungkapan "meta" sesuai dengan penggunaan biasa memandangkan idea yang efisien dari kata sebenarnya

Adakah Kata Kunci Meta 2020?

Meta-catchphrases mati. Cuba jangan menggunakannya. Tag meta kata kunci benar-benar dirancang pada tahun 1995 untuk alat carian web lama kuno dan ada yang berpendapat bahawa pendakian Google benar-benar merupakan hasil langsung dari indeks web yang lebih berpengalaman bergantung banyak pada tag ini.

Kesimpulannya

Apa maksud meta ?, Meta bermaksud dalam bahasa inggeris di luar, antara, sesuatu yang tidak biasa, tidak normal, luar biasa, atau perubahan, dll. Meta adalah kata jenaka bagi orang yang banyak berfikir, biasanya perkataan ini tidak digunakan, tetapi dalam banyak bahagian daripada perkataan itu lebih kerap digunakan.

Meta adalah perkataan jenaka, yang apabila digunakan menunjukkan makna yang berbeza dalam perspektif yang berbeza. Meta untuk manusia boleh digunakan untuk menunjukkan tingkah laku mereka melebihi dari yang biasa. meta juga digunakan untuk campare satu perkara dengan yang lain, dengan menunjukkan perubahan antara mereka, antaranya.

Sekarang, apa maksud meta dalam teks ?, Meta biasanya digunakan untuk mengambil titik ganjil dari keperibadian seseorang, dengan berkemah yang baru dengan yang sebelumnya. Tetapi dalam teks biasanya digunakan sebagai lelucon, untuk memprovokasi kemarahan teman mereka atau mengeluarkan kemarahan anda, dengan meletihkan mereka.

Meta-human adalah kata yang biasa digunakan dalam siri tv dc universe flash, yang sepenuhnya berdasarkan pada beberapa manusia yang setelah memperoleh kekuatan menjadi meta. Di sini meta mewakili perubahan dari diri mereka sendiri.

artikel berkaitan

Apa maksud MM?

Apa maksudnya

Apa maksud 444

Apa maksud smh dalam teks

Apa maksud baka

Apa maksud cap tidak?

Apa Yang Bermakna XD

Apa maksud ACAB?

Apa Erti Poggers

Apa maksud Senpai

Apa maksud SOS?

Apa Meta Maksudnya

Apa yang dimaksudkan dengan tujuan?

Saya membaca Foss untuk episod Lost dan orang-orang mencuba pemandangan. Apa maksudnya dalam konteks ini? Terima kasih banyak - banyak :)

Saya tertanya-tanya sama! Saya melihat perkataan ini dalam Foss, dan digunakan untuk menggambarkan episod Supernatural, jadi saya mendapat petikan ini dari artikel mengenai Supernatural.

Di televisyen, tujuan merujuk kepada apa sahaja tentang anda. Sebagai contoh, Hollywood Babylon dianggap sebagai meta-episod kerana mengandungi rujukan yang disengajakan. Sekiranya Dean menganggap Los Angeles terlalu menyerupai Vancouver, itu kerana SW sebenarnya membuat penggambaran di Vancouver.

Saya fikir ia boleh menjadi pemandangan yang hilang di mana Hurley dan Mails bercakap mengenai perjalanan masa. Mereka mengemukakan soalan yang sama dengan peminat.

Apa itu matlamat?

Halaman ini dapat membantu anda.

D:

Apa yang dimaksudkan dengan tujuan?

Saya membaca Foss untuk episod yang hilang dan orang-orang mencuba pemandangan. Apa maksudnya dalam konteks ini? Terima kasih banyak - banyak :)

Anda mendapat apa yang anda gemari dan ingin berkongsi dengan orang lain, sama ada di filem atau di televisyen. sw, pasukan sukan, buku, artis muzik atau kumpulan muzik. Menjadi cap jari bermaksud menyimpan bahan sumber dan mengendalikannya tepat.

Ini adalah perkataan yang suka digunakan orang untuk menerangkan sesuatu ketika mereka tidak tahu apa yang sedang berlaku.

Saya tidak ingat menukar posisi atau melakukan apa-apa. Ia juga digunakan sebagai awalan ibu bapa atau ibu bapa.

Apa Meta Maksudnya

Apa Meta Maksudnya

Yang lain, keluar, di luar kotak yang terlibat, tetapi di dalam kotak, boleh dikatakan.

Apa Meta Maksudnya