Apa maksud cap tidak? Tanpa cap adalah ungkapan yang bermaksud menyampaikan kebenaran dan keaslian. "Tanpa topi" menurut kamus Urban pada dasarnya bermaksud ketika seseorang menulis "tanpa topi" itu menunjukkan bahawa mereka tidak berbohong. Orang menggunakan perkataan "tanpa topi" untuk menyatakan bahawa mereka benar-benar jujur.

:small_blue_diamond: Terrell Wade pada tahun 2019 di saluran youtubenya mendefinisikan istilah hip-hop, yang dijelaskan, "Perkataan 'topi' bermaksud" dusta ". All Def Comedy juga menerangkan makna frasa dalam segmen yang disebut "Adakah itu yang dikatakan oleh Anak-anak?". Ahli panel memerhatikan bahawa "tutup" bermaksud "berbohong". Itulah sebabnya makna "tanpa topi" pada dasarnya adalah "tidak berbohong".

Apa maksud topi dan tanpa topi?

:small_blue_diamond: Cap bermaksud berbohong dan tanpa had bermaksud mengatakan yang sebenarnya. Tetapi kedua-dua istilah dalam konteks dapat membawa pelbagai makna. Cap boleh digunakan untuk dianalisis sama ada seseorang bersikap jujur ​​dan tidak ada topi yang sering digunakan sebagai penolakan untuk memberi tahu individu bahawa anda tidak terlalu menekankan atau berbicara sendiri.

:small_blue_diamond: Kedua-dua istilah tersebut digunakan dalam konteks membual. Sekiranya seseorang bertengkar tentang berapa banyak kereta yang mereka miliki atau berapa banyak individu yang berada di DM mereka, ada kemungkinan mereka "menutup" untuk menjadikan diri mereka kelihatan hebat.

:small_blue_diamond: Kedua-dua istilah seperti kebanyakan trend pada masa ini telah menjadi terkenal di TikTok dan TikTok adalah aplikasi perkongsian video yang paling biasa. Dengan topi perkataan atau tanpa topi, pengguna TikTok sering mengisi bahagian komen untuk membuat perkara menjadi lebih mudah. Biasanya sebagai tindak balas terhadap video atau cerita yang tidak mereka percayai, masukkan emoji topi.

:small_blue_diamond: Sama ada beberapa individu yang terlalu menekankan interaksi dengan seorang gadis, atau seseorang yang melakukan kesalahan yang mereka anggap nyata, kita sering dapat melihat bahawa bahagian komen mereka mempunyai lebih banyak had.

Bagaimana anda menggunakan Cap Tanpa?

:small_blue_diamond: Di antara generasi muda tidak ada topi yang paling terkenal adalah budaya hip-rap. Ungkapan ini nampaknya lebih banyak digunakan oleh lelaki daripada wanita dan lelaki Hispanik dan kulit hitam lebih banyak daripada kumpulan lain. Setelah mengatakan pernyataan yang tidak dapat dipercayai atau mengemukakan soalan serius seseorang biasanya menggunakan ini untuk menunjukkan bahawa mereka khusus mengenai isu atau pernyataan yang dibuat. Pada platform pemesejan, pengguna sering menggunakan emoji untuk menunjukkan istilah dan bukannya menuliskannya. Banyak pengguna hanya menggunakan "Cap" dan melupakan "tidak" untuk menunjukkan bahawa seseorang berbohong.

Naik dalam penggunaan No Cap

:small_blue_diamond: Pada dasarnya kita telah menetapkan bahawa topi bermaksud berbohong dan tanpa had bermaksud mengatakan yang sebenarnya. Cap boleh digunakan untuk dianalisis sama ada seseorang bersikap jujur ​​dan tidak ada topi yang sering digunakan sebagai penolakan untuk memberi tahu individu bahawa anda tidak terlalu menekankan atau berbicara sendiri. Tetapi banyak pengguna ingin tahu dari mana asal frasa ini?

:small_blue_diamond: Penyelidikan menunjukkan bahawa ungkapan terkenal itu berkait rapat dengan istilah slanga yang berkembang di kawasan Atlanta, Georgia yang sebenarnya merupakan rumah bagi muzik hip-hop dan rap. Ungkapan ini pertama kali muncul di internet sekitar tahun 2012 yang ditunjukkan oleh penyelidikan. Paling tidak pada 2012 ia muncul di Twitter. Sebelum ia digunakan dalam budaya hip hop dan pop tetapi tidak ada yang dapat mengetahui asal usulnya dalam ucapan umum.

:small_blue_diamond: Berikutan debutnya di internet sekitar tahun 2012, pada tahun 2017 tidak ada topi yang lebih popular apabila rapper yang berpangkalan di Atlanta, Young Thug dan masa depan merilis lagu viral mereka yang tidak lama lagi. Lirik lagu single single ini menyaksikan para rapper berbangga dengan kemasyhuran, kekayaan dan semua perkara yang mereka perolehi seperti pakaian jenama mahal, kereta cepat dan perhiasan yang dihiasi. Mereka setelah menamakan barang-barang yang sangat mahal yang mereka perolehi pada dasarnya jadi "tanpa had".

Contoh Penggunaan dalam Kehidupan Sebenar

:small_blue_diamond: Seperti yang kita ketahui, tidak ada topi adalah istilah yang digunakan untuk membuktikan keaslian dan kebenaran. Dalam hal ini untuk menekankan keaslian setiap pernyataan itu dapat digunakan. Contohnya seseorang mungkin berkata "Saya baru saja kehilangan jam tangan saya, tanpa topi" atau "Saya biasa bermimpi menjadi penari ketika saya masih muda, tanpa topi". Untuk menunjukkan penekanan sama dengan menggunakan kata-kata "tidak ada lelucon" atau "secara harfiah" "tanpa topi" dapat digunakan.

:small_blue_diamond: Apabila pernyataan itu terdengar keterlaluan atau keterlaluan, tidak ada topi yang dapat digunakan sebagai cara untuk menekankan bahawa orang itu bersikap serius. Sebagai contoh, seseorang mungkin berkata "Saya baru memenangi satu juta dolar dalam lotre, tanpa topi!

:small_blue_diamond: Untuk "melenturkan" atau "membual" tentang betapa hebatnya seseorang memikirkan sesuatu atau seseorang adalah kata tidak ada topi yang dapat digunakan. Sebagai contoh, seorang warga Jamaica mungkin mengatakan "Makanan Jamaica adalah yang terbaik, tanpa topi! Secara teknikal, orang itu tidak dapat mencuba semua makanan yang berbeza dari budaya lain, jadi ini hanyalah cara rendah hati untuk membual tentang makanan budaya mereka sendiri.

Mengapa orang memberi komen "tanpa had" pada TikTok

:small_blue_diamond: Dalam lagu oleh YoungBoy Never Broke Again disebutkan bahawa Tidak ada topi yang lebih dari sekadar hashtag yang memuat banyak pengguna TikTok untuk menyegerakkan bibir, Frasa ini digunakan oleh pengaruhnya yang paling hangat, dan emoji yang sering dijumpai di bahagian komen. Tetapi, tanpa mengira rujukan yang tidak terhad, dalam pandangan konteks sahaja sukar untuk memberikan definisi tertentu.

:small_blue_diamond: Per Kamus Perkotaan, tanpa huruf besar "pada dasarnya bermaksud tidak berbohong," sehingga sering mengikuti pernyataan yang aneh atau pertanyaan serius. "Tanpa topi" juga boleh bermaksud mengagumkan sesuatu seperti yang ditunjukkan oleh Dictionary.com, jadi jika anda mengatakan "tidak ada topi," ini menyiratkan anda tidak berbicara sendiri. Sebilangan individu menggunakannya untuk menandakan "sepenuhnya".

:small_blue_diamond: Pelanggan TikTok @kindasortateacher mengatakan bahawa dia meminta pelajarnya menjelaskannya, bersama dengan kata-kata Gen Z lain seperti yeet, mood, dan sus, sebagai sebahagian daripada projek sekolah. Mereka mencapai definisi: Tidak mengandungi pernyataan yang salah. Untuk menggunakannya dalam kalimat - seperti mana yang diperlukan oleh guru - anda mungkin akan mengatakan, "Saya sangat letih sehingga saya akan tidur hingga hari Selasa. Tanpa topi. "

Fakta Menarik Tentang Kata Tiada Cap

:small_blue_diamond: Kobe Vidal Crawford secara profesional dikenali sebagai NoCap . Kobel Vidal Crawford adalah penyanyi, penulis lagu dan rapper Amerika. Dia telah mengeluarkan lima campuran dan satu EP sejak tahun 2017. Pada bulan Julai 2020, projeknya yang paling banyak dilancarkan Steel Human dilancarkan, di Billboard mencapai puncaknya di nombor 31. Dia diperhatikan kerana dia memanfaatkan permainan dunia. Nocap pada Mei 2017 dengan pelancaran EP pertamanya, Joker, memulakan kariernya.

NoCap
Nama kelahiran Kobe Vidal Crawford
Dilahirkan 20 Ogos 1998 (umur 22)
Asal Mudah Alih, Alabama, AS
Genre Hip hop. Perangkap. Hip hop selatan
Pekerjaan Rapper. penyanyi. penulis lagu
Instrumen Vokal
tahun aktif 2017 – sekarang
Label NBA Atlantik
Perbuatan yang berkaitan Quando Rondo Ziggy G
Laman web nocap.com

Soalan Lazim

Berikut adalah beberapa pertanyaan yang sering diajukan mengenai apa yang tidak dimaksudkan dengan topi?

S1. Apakah maksud topi dalam slang?

Perkataan tanpa cap adalah slang yang bermaksud "tidak berbohong" atau "benar-benar nyata," yang sering digunakan untuk menekankan seseorang tidak terlalu menekankan tentang sesuatu yang sukar dipercayai.

S2. Tidak ada topi perkataan yang tidak baik?

Apabila seseorang menulis "tanpa topi" dalam kalimat, ia berfungsi sebagai pernyataan bahawa mereka benar-benar jujur ​​dan tidak berbohong. Juga dapat digunakan sebagai "cappin," sebaliknya yang bermaksud berbohong.

S3. Apa maksud "cap tanpa kekacauan"?

Perkara asas yang harus dipahami di sini adalah mereka menggunakan bahasa periklanan, dan yang menjadikannya tidak sama adalah perancang label perlu menggunakan sesedikit mungkin kata dan huruf.

Jadi 'no mess cap' adalah cara ringkas untuk mengatakan, topi ini khusus kerana jika anda membeli produk ini, apabila anda melupakan kandungannya sangat sedikit akan tinggal di tutup dan mengurangkan kekacauan berbanding dengan produk pesaing kami.

S4. Apa maksud "memakai topi pemikiran"?

Memakai topi pemikiran bermaksud untuk mendedikasikan masa dan tenaga anda secara tulen dan eksklusif untuk mempertimbangkan / tentang / melalui sesuatu atau seseorang, supaya seseorang dapat menghasilkan idea dan penyelesaian yang berbeza untuk menyingkirkan masalah semasa yang mungkin dihadapi seseorang.

Ia juga bermaksud melakukan kerja mental / ilmiah. Ini pada dasarnya bermaksud untuk mula berfikir.

Ini hanya ungkapan untuk menunjukkan bahawa mereka adalah topi pemikiran khayalan, yang dimiliki setiap orang dan sebelum mereka memulakan pekerjaan berfikir yang tulen, mereka harus meletakkan topi pemikiran mereka di atas kepala dan mulai berfikir.

S5. Apakah maksud ungkapan 'jaga topi anda'?

Ini hanya bermaksud, dengan cara yang ceria: 'Tetap marah', 'Jangan terlalu panas di bawah kemarahan' - ungkapan tidak rasmi yang lain -, 'Tidak perlu semua bekerja, sementara, kecewa ...'

Saya rasa ia bermula dari idea bahawa seorang individu yang kecewa dan terganggu dalam perbualan mula bergerak banyak dan topinya jatuh! Itu hanya tafsiran saya sendiri. Saya suka gambarnya.

Kesimpulannya

:small_blue_diamond: Apa maksud cap tidak? Tanpa cap adalah ungkapan yang bermaksud menyampaikan kebenaran dan keaslian. Untuk menekankan keaslian sesuatu pernyataan itu boleh digunakan. Terrell Wade pada tahun 2019 di saluran youtubenya mendefinisikan istilah hip-hop, yang dijelaskan, "Perkataan 'topi' bermaksud" dusta ". Cap bermaksud berbohong dan tanpa had bermaksud mengatakan yang sebenarnya. Kedua-dua istilah tersebut digunakan dalam konteks membual. Dengan topi perkataan atau tanpa topi, pengguna TikTok sering mengisi bahagian komen untuk membuat perkara menjadi lebih mudah. Di antara generasi muda tidak ada topi yang paling terkenal adalah budaya hip-rap. Banyak pengguna hanya menggunakan "Cap" dan melupakan "tidak" untuk menunjukkan bahawa seseorang berbohong. Tidak ada topi yang digunakan oleh influencer terpanas, dan emojinya sering dijumpai di bahagian komen.

artikel berkaitan

Yang mempunyai pengikut terbanyak di tiktok

Pencarian nombor telefon Facebook

Apa maksud cap tidak? Tidak ada topi adalah kata gaul media sosial yang terkenal, yang telah mendapat banyak minat dalam beberapa hari kebelakangan ini yang bermaksud anda mendapatnya, tidak mengapa, semuanya terkawal, saya merangkumi semuanya, dll.

Dua soalan ini adalah yang melibatkan banyak masalah, Apa maksud topi? Apa yang tidak dimaksudkan dengan topi ?, Untuk meletakkannya dengan jelas, topi menyinggung kebohongan, sementara tanpa topi bermaksud - anda sudah faham - menjadi bersih. Dalam keadaannya, sebetulnya, istilah itu dapat membawa berbagai macam makna.

Topi boleh digunakan untuk mengatasi apakah seseorang itu berterus terang, dan tidak ada topi yang sering digunakan sebagai penafian untuk memberitahu individu yang tidak berlebihan atau berbicara sendiri.

Biasanya, istilah tersebut digunakan untuk menyombongkan diri. Sekiranya seseorang membanggakan jumlah kenderaan yang mereka miliki atau jumlah orang yang berada di DM mereka, tidak mustahil mereka "menutup" untuk membuat diri mereka kelihatan lebih sejuk.

Istilah ini, seperti kebanyakan corak pada masa ini, telah menjadi arus perdana pada aplikasi perkongsian video TikTok. Pelanggan TikTok sesering mungkin mengisi segmen komen dengan topi kata atau, untuk membuat sesuatu lebih mudah, cukup masukkan emoticon topi, sebagai peraturan berdasarkan kisah atau video yang mereka tidak terima.

Terlepas dari apakah ada orang yang salah menafsirkan kerjasama yang dia lakukan dengan seorang wanita muda, atau seseorang yang tidak efektif mengatur trik yang mereka jamin itu asli, anda sering dapat mengetahui bahawa segmen komen mereka mempunyai jumlah topi yang lebih besar daripada bidang besbol.

Dari manakah istilah 'cap' berasal?

Istilah ini dan keseluruhan bawahannya kemungkinan besar menemui pendekatannya kepada TikTok sebagai hasil daripada tayangan NBA YoungBoy yang viral "No Mentions" yang suka disukai oleh TikTokers.

Setelah mengecewakan tentang "Maybach barunya" dan kemudian beberapa "lima puluhan semua dalam kelinci," NBA YoungBoy memberi amaran kepada sinis dengan memberi jaminan kepada peminat bahawa kes-kes ini "tidak ada topi."

Namun, topi tidak bermula di TikTok. Ini adalah istilah slang yang diperoleh secara fundamental dari kawasan rap, tetapi kini terdapat dalam pelbagai tetapan dalam dan luar web.

Promosi istilah tersebut diisi pada tahun 2017 kerana kerjasama Future dan Young Thug di trek "No Cap." Rapper Atlanta menggunakan lagu untuk memamerkan kemenangan mereka, menggegarkan kenderaan dan pakaian perancang yang mereka beli kerana perbezaannya. Juga, memandangkan pasangan itu mempunyai aset gabungan $ 48 juta, dilindungi untuk menerima bahawa tidak ada pembatasan yang berlaku dalam melodi.

Sebelum penghantaran tahun 2017 ini, rakan sekerja Chief Keef, Gino Marley menggunakan istilah di trek 2011 "Untuk ukuran yang baik" untuk mengatakan, "Saya tidak dengan kekurangan '/ Tanpa slackin', tidak ada cappin '," mungkin menyinggung keinginannya untuk memperoleh kekayaannya dengan jujur ​​dan tidak mengambil bahagian dalam hiasan braggadocios yang kita lihat dalam banyak ayat rap lain.

Namun, Genius mengikuti ungkapan "tanpa topi" kembali ke tahun 1980-an di mana ia muncul dalam lagu oleh Too Short, Willie D, Geto Boys dan UGK secara konsisten. Dalam melodi ini, ayat-ayatnya adalah "topi tinggi" atau "cappin tinggi", namun pengaturannya akan menyarankan pengertian istilah ini yang berarti setara dengan "tanpa topi".

Virtuoso juga berbicara kepada seorang pendidik etimologi, Dr. Sharese King, yang mengesyorkan istilah itu mungkin berasal dari putaran "bermain segelintir," yang dikenal di ruang tertentu sebagai pembatasan.

Permainan ini merangkumi pertukaran pertikaian yang berlebihan dan dapat diikuti melalui kumpulan orang Afrika-Amerika yang mirip dengan musim penaklukan. Ingat jenaka "Yo mom" yang anda gunakan semasa kecil? Itu adalah had.

Seperti semua perkataan, topi telah membawa makna baru dan maju melalui bahasa dan muzik untuk menjadi makna hari ini.

Arahan untuk menggunakan 'cap' dan 'no cap'

"Cap" bermaksud kepalsuan, keadaan yang tidak benar atau apa sahaja yang dilihat sebagai pembohongan.

Model: “Sangat tidak mungkin berlaku. Itu topi. "

"Tanpa topi" bermaksud "tidak ada kepalsuan" atau "serius," biasanya digunakan sebagai penafian untuk apa pun yang dapat dilihat sebagai topi.

Model: "Man, saya tahu ini terdengar palsu, tetapi tidak ada topi."

"Cappin '" atau "capping" bermaksud "berbohong" atau "memalsukan."

Model: "Dia mendedahkan kepada saya bahawa itu hanya seorang pemuda malam, namun saya tahu dia membatasi."

"Capper" bermaksud seseorang yang berbohong atau berpura-pura.

Model: “Dia biasanya mengaku menyukai semua orang kecuali dia seorang capper.

Apa Yang Tidak Maksud Cap?

Seperti singkatan SMH, BSF dan Yeet, No Cap adalah istilah gaul seperti dari Amerika Syarikat yang akhirnya menemui jalan untuk memberi maklumat teks dan lingkaran dalam talian.

Apa Arti Tiada Cap dalam Pemesejan Teks, Sembang, Media Sosial dan Slang?

Pada saat seseorang mengatakan Tidak Ada Cap dalam suatu proklamasi, itu secara umum berarti "Tidak ada kepalsuan" atau "Pada Tuhan" yang merupakan bahasa gaul lain di AS untuk menekankan bahawa individu itu akan menjadi bersih.

Istilah ini telah beberapa lama berkaitan dengan rap dan adegan pantulan pinggul yang pada umumnya berkaitan dengan penduduk Afrika Amerika.

Melalui tahap media berbasis web, penggunaan pengganti untuk "tanpa topi" dapat melihatnya digunakan untuk berarti "tidak perlu keterangan", mengenai penegasan atau gambar yang tidak seharusnya diperjelas. Jadi pengaturan adalah kunci ketika menggunakan / meneliti ekspresi.

Bagaimana Anda Tidak Menggunakan Cap?

No Cap umumnya terkenal di antara usia yang lebih muda yang budaya hip-rap. Ini juga merupakan ungkapan yang oleh semua akaun lebih banyak digunakan oleh lelaki daripada wanita, dan lelaki gelap dan Hispanik lebih banyak daripada perhimpunan lain.

Seseorang biasanya menggunakan ini setelah mengatakan pernyataan yang tidak dapat diduga atau mengemukakan pertanyaan yang tulen untuk menunjukkan bahawa mereka tidak bergurau mengenai isu atau artikulasi yang dibuat.

Dalam memberi maklumat teks dan pada tahap maklumat lain, pelanggan di sana-sini menggunakan emoticon untuk mengatasi istilah tersebut berbanding dengan mengatasinya. Tambahan pula, banyak pelanggan melakukan tanpa “tidak” dan pada dasarnya menggunakan “Cap” untuk mengesyorkan agar seseorang berbohong.

Naik dalam penggunaan No Cap:

Oleh itu, kami secara asasnya menetapkan bahawa "pembatasan" bermaksud bahawa anda bercanda atau bergurau, dan dengan itu "Tanpa topi" bermaksud anda tidak.

Namun, dari mana ungkapan ini berasal?

Pemeriksaan menunjukkan bahawa artikulasi yang terkenal berkaitan erat dengan istilah slang yang diciptakan di wilayah Atlanta, Georgia yang pada asasnya merupakan rumah bagi muzik hip-pantulan dan rap. Pemeriksaan lebih lanjut menunjukkan bahawa ungkapan itu awalnya muncul di web sekitar tahun 2012, ia muncul di Twitter pada tahun 2012. Sudah pasti ia digunakan dalam pantulan pinggul dan masyarakat arus perdana sebelum itu namun tidak ada yang dapat tanggal yang tepat dalam wacana setiap hari.

Samseng Masa Depan dan Muda 'Tanpa Cap'

Setelah debut webnya sekitar tahun 2012, No cap secara signifikan lebih dipromosikan pada tahun 2017 ketika rapper yang berpangkalan di Atlanta, Young Thug and Future menyampaikan lagu mereka yang tidak lama lagi yang terkenal "No Cap." Ayat-ayat single hit ini menyaksikan para rapper menyombongkan kekayaan, perbezaan dan setiap perkara yang mereka perolehi, misalnya, pakaian jenama mahal, kenderaan cepat, dan menghiasi perhiasan. Mereka pada asasnya mengatakan No Cap beberapa kali selepas memberi nama terutama perkara mahal yang mereka perolehi.

Selepas kedatangan lagu rap dengan nama yang serupa, kata itu ternyata lebih terkenal dalam standard. Penggunaannya terutama melonjak pada apa yang biasa disebut "Dark Twitter" (iaitu jaringan berwarna etnik dan bersahaja pada aplikasi).

Pada tahun 2019, istilah dan penggunaannya tetap berkaitan dengan budaya hip-pantulan dan rap. Akhir-akhir ini rapper Tyga menyiarkan emotikon Cap di kisah Instagramnya setelah sumber berita penting menyampaikan anekdot palsu mengenai dia berhubung dengan bekas. Ini menunjukkan fenomena di mana sekarang dan lagi tidak ada topi yang ditulis secara imajinatif dalam emoticon sebagai :no_entry_sign::billed_cap:atau 🙅🏽: billed_cap: atau pada dasarnya Cap untuk menunjukkan seseorang berbohong.

Contoh tanpa had dalam Kehidupan Sebenar:

Kami telah dengan berkesan menetapkan bahawa No Cap adalah istilah yang digunakan untuk membina kebenaran dan ketulenan.

Dengan cara demikian, ini cenderung digunakan setelah ada penjelasan untuk menonjolkan keasliannya.

Sebagai contoh, seseorang mungkin mengatakan "Saya baru saja kehilangan dompet saya, tanpa topi" atau "Saya biasa berkhayal menjadi artis ketika saya lebih muda, tanpa topi".

Selain itu, ungkapan "Tanpa topi" dapat digunakan untuk menunjukkan penekanan, juga untuk menggunakan kata-kata "dalam arti sebenarnya" atau "tidak ada lelucon." Dengan cara demikian, tidak ada topi yang digunakan ketika proklamasi itu terdengar luar biasa atau berlebihan, sebagai cara untuk menggarisbawahi bahawa dia tidak sedang bercanda. Contohnya, seseorang mungkin berkata "Saya baru memenangi 1,000,000 dolar dalam lotre, tanpa topi!"

Akhirnya, kata itu juga telah maju dalam penggunaannya sebagai pendekatan untuk membanggakan atau 'melenturkan' tentang betapa luar biasa seseorang menganggap seseorang atau benda itu.

Sebagai contoh, orang awam Jamaica mungkin mengatakan "Makanan Jamaica adalah yang terbaik, tanpa topi!" Secara teknikal, individu tersebut tidak dapat mencuba setiap jenis makanan yang ada dari masyarakat yang berbeza, jadi ini hanya kaedah sederhana untuk membanggakan cara hidup mereka sendiri.

Soalan lazim

Berikut adalah beberapa pertanyaan yang sering diajukan berkaitan dengan artikel apa yang tidak bermaksud topi:

Apa maksud YEET?

Yeet adalah teriakan yang dapat digunakan untuk semangat, sokongan, kejutan, atau untuk menunjukkan tenaga sekitar. Sudah ada sejak tahun 2008, dan pada saat ini, istilah slanga ini juga telah menjadi gerakan tarian, digunakan untuk memuji lemparan yang baik, dan muncul dalam suasana sukan dan seksual, seperti di Urban Dictionary.

Siapa yang merancang tanpa topi?

Ini dikembangkan dari sekumpulan notis sederhana pada 2016 hingga banyak rujukan pada tahun 2018. Virtuoso mengikuti titik permulaan "tanpa topi" dengan membicarakan bahagian Geto Boys Willie D, rapper UGK Bun B, dan Dr. Sharese King, seorang guru semantik di Universiti Chicago.

Tidak ada topi perkataan yang mengerikan?

Secara asasnya bermaksud tidak ada kepalsuan. Pada saat seseorang menambahkan "tanpa had" pada kalimat, itu mengisi sebagai penjelasan bahawa mereka tidak berbohong. Juga boleh digunakan sebagai "cappin," yang berlawanan yang bermaksud berbohong.

Apa maksud Cap dalam bahasa slanga?

Artikulasi "topi" adalah slang yang bermaksud "dusta" atau "omong kosong! T "Artikulasi" tanpa topi "adalah slang yang berarti" tidak benar "atau" serius, "Artikulasi" capper "adalah slang yang bermaksud" pembohong "atau" palsu "Artikulasi" capping "atau" cappin "" slang yang bermaksud "berbohong "Atau" memalsukan

Apakah maksud topi dalam slang?

Artikulasi no cap is slang yang bermaksud "tidak benar" atau "serius", yang biasa digunakan untuk menonjolkan seseorang tidak memberi gambaran yang salah tentang sesuatu yang sukar diterima.

Apakah perkataan yang paling terhad di planet ini?

Eunoia

Eunoia, dengan panjang enam huruf, adalah perkataan paling ringkas dalam bahasa Inggeris yang mengandungi setiap satu daripada lima vokal utama. Kata tujuh huruf dengan harta ini menggabungkan adoulie, douleia, eucosia, eulogia, eunomia, eutopia, miaoued, moineau, sequoia, dan suoidea. (Nama logik iouea adalah kelas tisu fosil Cretaceous.)

Apa maksud buruk saya dalam bahasa slanga?

Ini adalah Bahasa Inggeris yang Kita Bicara dari BBC Belajar Bahasa Inggeris, dan kita mendapat beberapa jawapan mengenai ungkapan 'saya yang mengerikan' yang dikatakan sebagai 'kekurangan saya, percampuran saya, saya harus disalahkan' - namun Rob boleh Jangan memaksa dirinya untuk mengatakan 'maaf'! Saya mengesan 'mengerikan' saya adalah kaedah mengatakan 'maaf' tanpa benar-benar mengatakan maaf

Apakah:billed_cap:bermaksud pada TikTok?

Emotikon topi bermaksud "dusta". Atau sekali lagi dengan lebih jelas, "capping", yang merupakan slang untuk "berbohong". Melalui pentas media berasaskan web seperti Twitter dan TikTok, anda akan selalu mengarahkan pelanggan menghantar komen, misalnya, “Tidak:billed_cap:" Ini adalah slang untuk "tidak ada kebenaran".

Apa maksud Kizzy slang?

Istilah slanga dan ungkapan "No Kizzy" adalah deskriptor yang digunakan untuk merujuk tidak bercanda. Tiada Kizzy bermaksud sengit atau mati. Jangan main-main. Istilah slanga dan ungkapan "No Kizzy" adalah kata deskriptif yang digunakan untuk merujuk tidak bercanda.

Sekiranya anda baru muncul dari pusaran TikTok yang menghisap anda selama beberapa jam terakhir, selamat datang. Anda mungkin sekarang tahu bagaimana melakukan "woah", ada lagu-lagu menarik yang menjengkelkan di kepala anda, dan belajar tentang bahasa baru. Apa itu TTR? Bagaimana anda "menghantar" pasangan? Dan apa maksud "tanpa topi" pada TikTok? Tidak ada topi yang lebih daripada sekadar hashtag - ia disebut dalam lagu viral oleh YoungBoy Never Broke Again bahawa banyak pengguna TikTok menyegerakkan bibir, itu adalah ungkapan yang digunakan oleh pengaruh terpanas, dan emojinya sering membanjiri bahagian komen. Namun, walaupun terdapat rujukan yang tidak berkesudahan, tidak mudah untuk membuat definisi khusus berdasarkan petunjuk konteks sahaja. Per Kamus Perkotaan, tanpa huruf besar "biasanya [bermaksud tidak berbohong," sehingga sering mengikuti pernyataan yang tidak dapat dipercaya atau pertanyaan serius. Dan menurut Kamus.com , "topi" juga dapat berarti [membual tentang sesuatu jadi jika anda mengatakan "tidak ada topi", itu berarti anda tidak berbicara sendiri. Beberapa orang juga menggunakannya untuk bermaksud "sepenuhnya". Di saluran YouTubenya The Wade Empire, di mana dia sering menerangkan makna kata dan frasa, penghibur Terrell Wade bersetuju bahawa "tanpa topi" adalah bentuk yang benar, menambahkan "kata 'topi' hanya bermaksud 'dusta. '' Dan di saluran YouTube All Def Comedy, dalam segmen berjudul "Adakah Itu Apa Kata Anak-Anak?" para penyampai sampai ke bawah makna "capping" secara khusus. Sekiranya anda "tutup," kata mereka, ini bermaksud anda berbohong. Pengguna TikTok mengatakan bahawa dia meminta pelajarnya menerangkannya, bersama dengan kata-kata Gen Z lain seperti yeet, mood, dan sus, sebagai sebahagian daripada projek sekolah. Mereka mendefinisikan definisi: Tidak mengandungi kepalsuan dalam bentuk apa pun. Untuk menggunakannya dalam ayat - seperti mana yang guru mahu anda lakukan - anda mungkin berkata, "Saya sangat letih sehingga saya akan tidur hingga hari Isnin. Tanpa topi. " Frasa ini dipopularkan pada tahun 2017 ketika rapper yang berpangkalan di Atlanta, Young Thug & Future, melancarkan lagu berjudul "No Cap," di mana mereka bercerita tentang kereta dan perhiasan mereka, antara lain. Walaupun dalam konteks ini, ini mungkin merujuk kepada "tidak ada topi" atau tidak ada maksimum jumlah wang yang ingin anda belanjakan, hari ini biasanya digunakan sebagai lelucon untuk menekan sesuatu yang nampaknya tidak dapat dipercayai atau "tidak nyata." Terdapat berjuta-juta juta video di luar sana. Jadi, bagaimana semua vokal TikTok baru ini membuat anda merasa? Sedikit tua? Seperti anda kembali ke kelas Bahasa Inggeris sekolah menengah? Cuba masukkan satu atau dua perkataan ke dalam perbualan seharian anda, dan anda akan merasa seperti anda lancar dalam masa yang singkat - tanpa had. Terdapat gigitan suara yang anda dengar di TikTok yang sudah beberapa hari tersekat di kepala anda, tetapi anda tidak tahu siapa yang mengatakannya atau dari mana asalnya. Tidak apa-apa jika anda tidak menyimpannya - aplikasinya menjadikan anda sangat mudah untuk mencari fail audio TikTok di halaman Penemuan sensitif uber. Walaupun anda pasti dapat menikmati TikTok tanpa suara, audio dimasukkan ke dalam inti pengalaman TikTok. Aplikasi itu sendiri berkembang dari Musical.ly, platform penyegerakan bibir dan penemuan muzik. Dan walaupun TikTok telah berkembang untuk menampilkan banyak elemen hiburan yang berbeza daripada audio, ia tetap menjadi tempat yang bagus untuk mencari muzik baru dari artis bebas yang mungkin tidak anda terdedah - apatah lagi dengan bunyi suara meme yang tidak masuk akal bagi sesiapa yang tidak terlibat dalam tren TikTok. Enjin carian lain mungkin memerlukan anda mempunyai lebih banyak data daripada satu kata kunci dari klip, tetapi bar carian TikTok mempunyai kemampuan yang mengagumkan untuk membantu anda mencari apa yang anda cari, walaupun anda tidak tahu apa yang anda cari - seperti lapan saat lagu oleh artis yang belum pernah anda dengar. Berikut adalah beberapa cara untuk mencari klip audio di TikTok supaya anda dapat menambahkannya ke senarai main anda, mengambil bahagian dalam meme berasaskan suara, atau mengetahui lebih lanjut mengenai penciptanya. Sekiranya anda mengingati beberapa perkataan dari klip tersebut, seperti "dua sahabat terbaik", anda hanya boleh mengetuk "Penemuan" dan kemudian memasukkan kata-kata itu ke bar carian. Anda akan melihat "Video" terlebih dahulu, dan tepat di bawahnya, anda akan melihat hasil "Bunyi" - di situlah anda akan dapati senarai fail audio yang merangkumi kata kunci tersebut. Sekiranya fail itu sangat popular, anda mungkin akan melihat beberapa versi yang berbeza, yang dimuat naik oleh pelbagai pengguna. Dalam kes ini, anda akan melihat "2 Pretty Best Friends" oleh Jayrscottyy adalah keputusan nombor satu, dengan bermain 28.3K. Ketuk hasilnya untuk melihat video asli yang menampilkan suaranya, tambahkan ke kegemaran anda, putar lagu atau klip penuh, lihat semua video yang menggunakan klip tepat ini, atau ketuk "Gunakan suara ini" untuk segera mengantri baru draf video dengan suara yang terselit. Sekiranya lagu yang anda cari tidak dalam bahasa Inggeris, tidak mempunyai perkataan, atau anda tidak dapat mengingat ciri-ciri yang boleh dicari, akan menjadi lebih sukar bagi anda untuk mencarinya. Walaupun anda mungkin bernasib baik ketika melayari Twitter atau Google dengan mencari tren TikTok yang popular, atau melihat [senarai main viral di Apple Music atau Spotify, mungkin perlu banyak penggalian. Untuk mengelakkan senario ini, bermurah hati dengan mengetuk dua kali dan menyimpan video ke Kegemaran anda supaya anda dapat mengesannya dengan mudah. Sekiranya anda menonton video dan ingin mengetahui lebih lanjut mengenai audio, atau menyimpannya untuk digunakan kemudian, periksa maklumat audio bergulir yang terletak tepat di atas bar menu di bahagian bawah skrin, di sebelah nota muzik kecil. Anda boleh mengetuk kapsyen ini untuk dibawa ke halaman utama fail audio. Di sana, anda dapat menonton video asal suara itu digunakan, mengetahui tentang penciptanya, menyimpannya ke kegemaran anda, melihat video lain yang telah menggunakan fail tersebut, atau mengetuk "Gunakan suara ini" untuk memulakan video anda sendiri. Sekiranya terdapat fail audio yang pernah anda dengar di mana-mana , seperti, katakan, "Lesen Memandu", anda mungkin dapat mencarinya di bawah hashtag yang sedang tren. Sekiranya anda melihat fail yang anda cari di pustaka hashtag, anda dapat mengetuk mana-mana video, kemudian mengetuk maklumat audio yang bergulir di bahagian bawah skrin untuk pergi ke halaman utama audio. Dari sana, anda dapat mengetuk "Gunakan suara ini" atau menambahkannya ke Kegemaran anda untuk digunakan nanti. Sekiranya anda terbiasa menyimpan fail audio yang anda suka dengan Kegemaran anda, anda boleh merujuknya semula dengan mudah tanpa perlu melalui proses pencarian lagi. Untuk menyimpan audio, ketuk trek tatal di atas bar menu di bahagian bawah video apabila anda melihatnya. Ini akan membawa anda ke halaman utama audio di mana anda dapat melihat video asal yang disiarkan, maklumat mengenai pencipta, dan video lain yang menggunakannya. Di bahagian atas halaman, di bawah maklumat audio, anda akan melihat "Tambahkan ke Kegemaran." Apabila anda mengetuk ikon pita, fail akan ditambahkan pustaka suara peribadi anda sendiri, yang dapat anda akses ketika anda mengetuk "Bunyi" di tengah atas layar pratonton dalam mod rakaman. Sekiranya anda hanya ingin mendengarkan Kegemaran anda tanpa membuat video, buka profil anda, dan tepat di sebelah "Edit profil", anda akan melihat ikon pita. Ketuk dan cari semua Kegemaran yang anda simpan, termasuk video, hashtag, suara, dan kesan. Anda mungkin pernah melihat orang mengatakan "tanpa topi" (kadang-kadang ditunjukkan sebagai topi baseball emoji) dalam komen atau kapsyen di seluruh TikTok. Menurut Kamus Urban, ketika seseorang menulis "tanpa topi," itu "pada dasarnya bermaksud bahawa mereka tidak berbohong atau 'menutup' seperti mereka melakukan sesuatu". Dengan kata lain, orang mengatakan "tidak ada topi" untuk menyatakan bahawa mereka benar-benar jujur. Contoh ayat yang disertakan adalah, "Itu bagus, tanpa topi". Pada tahun 2019, Terrell Wade, yang sering menentukan istilah hip-hop di saluran YouTubenya, menjelaskan, "Kata 'topi' hanya bermaksud 'dusta'". Oleh itu, "tanpa topi" pada dasarnya setara dengan "tidak berbohong". Video yang diberi tag #nocap telah mengumpulkan lebih 727 juta tontonan di TikTok. Sebilangan besar TikToks menggunakan istilah untuk menonjolkan sesuatu yang terasa tidak nyata. Anda mungkin pernah melihat orang mengatakan "tanpa topi" (kadang-kadang ditampilkan sebagai topi baseball emoji) dalam komen atau kapsyen. Inilah semua yang perlu anda ketahui mengenai istilah slanga yang baru-baru ini. ketika seseorang menulis "tanpa topi," itu "pada dasarnya bermaksud bahawa mereka tidak berbohong atau 'tutup' seperti mereka melakukan sesuatu." Dengan kata lain, orang mengatakan "tidak ada topi" untuk menyatakan bahawa mereka benar-benar jujur. Contoh kalimat yang disertakan adalah, "Itu bagus, tanpa topi."