Apa maksud smh dalam teks :recycle:

"Goyang Kepala Saya" atau "Goyang Kepala Saya"

Apa maksud smh dalam teks ? SMH adalah inisialisasi web yang bermaksud "menggelengkan kepala" atau "menggelengkan kepala." Ini digunakan untuk menyampaikan kekecewaan atau keraguan, walau apa pun yang tampak sebagai ketidakpuasan yang sangat jelas atau sangat ceroboh. Seperti yang anda harapkan, SMH digunakan dalam keadaan apa pun di mana anda benar-benar menggelengkan kepala, semua hal dipertimbangkan. Sekiranya anda menangkap seseorang mengatakan, "Saya tidak menggunakan pembersih pakaian" di pasar raya, anda mungkin akan berkedip beberapa kali dan menggerakkan kepala anda dalam keadaan terkejut dan terganggu. Pada saat hal yang sama terjadi di web, artikulasi "SMH" dapat digunakan untuk menyampaikan bahwa "Saya mempunyai respons seluruh tubuh terhadap ketidakmampuan anda" tanpa menyusun banyak huruf. Tidak semestinya SMH selalu digunakan tanpa bantuan orang lain. Individu pada umumnya akan menggunakan SMH dengan penilaian, sebagai "SMH itu bukan lelucon" "Individu SMH tidak tahu bagaimana menggunakan Speed ​​Stick." Semua perkara yang dipertimbangkan, SMH adalah inisialisme langsung yang indah. Walaupun begitu, dari mana asalnya, dan bagaimana Anda menggunakannya dengan tepat? (Sebagai catatan, beberapa kumpulan membayangkan bahawa SMH menandakan "banyak penghinaan." Ini menyerupai kepentingan Bizzaro untuk SMH. Kami tidak akan mengatakan bahawa "sebilangan besar penghinaan" itu salah, namun tidak yang menyiratkan bahawa sebahagian besar pasangan dengan SMH, jadi anda harus berusaha untuk tidak menggunakannya untuk alasan itu.)

Latar belakang sejarah SMH

  • SMH pertama kali ditambahkan ke Kamus Perkotaan pada tahun 2004 dengan makna yang tidak dapat dibezakan dari kepentingan awalnya. Tidak ada yang tahu dari mana ungkapan itu berasal.

  • Semua yang dipertimbangkan, mungkin dibayangkan pada waktu yang hampir sama dengan ungkapan "facepalm," artikulasi web yang setanding yang pertama kali dipindahkan ke Kamus Urban pada bulan itu sebagai SMH.

  • Seperti "telapak tangan," SMH secara beransur-ansur maju ke vernakular normal.

  • Ia melacak sebuah rumah dalam gambar dan respons GIF dan mencapai kelaziman tertinggi pada pertengahan tahun 2010 kerana laman media dalam talian seperti Facebook dan Tumblr.

  • Seperti yang ditunjukkan oleh Google Trends, kemuncak ini terjadi pada bulan Jun 2011, dan SMH berkembang dengan lebih kurang arus perdana secara konsisten.

  • Namun, halo, ini jauh lebih terkenal daripada "muka telapak tangan", yang merupakan sesuatu yang semestinya kita ceria.

  • Penurunan SMH ini mungkin disebabkan oleh instrumen GIF seperti GIPHY dan Gfycat, yang kini dimasukkan ke dalam destinasi media dalam talian, kurir, dan pelanggan pesanan telefon anda.

  • Sendirian, ungkapan "SMH" memang dapat memberikan sejumlah yang terbatas, namun GIF (seperti yang ada di atas) dapat menyampaikan sensasi gangguan dan kekecewaan yang berbelit-belit yang ada setelah bahasa.

Kaedah yang paling berkesan untuk Menggunakan SMH :fleur_de_lis:

  • Anda harus menggunakan SMH setiap kali anda benar-benar menggelengkan kepala.

  • Tidak ada sebilangan besar peraturan untuk ungkapan itu; hanya sedar bahawa ia digunakan untuk menyampaikan rasa mual, keraguan, kejutan, atau kekecewaan.

  • Anda bahkan dapat menggunakannya untuk lelucon, sama seperti anda menggelengkan kepala untuk tertawa, semua hal dipertimbangkan

  • . Tidak ada banyak panduan sintaksis untuk SMH dengan tanda yang sama.

  • Sebilangan besar orang melemparkannya ke awal kalimat ("smh ya tidak akan dapat membezakan anjing dari kuda poni"), tetapi anda juga boleh melemparkannya di tengah atau akhir ayat.

  • Anda bahkan boleh menggunakan perkataan itu sendirian, sama seperti anda boleh menggelengkan kepala anda secara tidak jelas, sebenarnya.

  • Pasti anggun, dan anda dapat memanfaatkan GIF yang dimeriahkan untuk menyampaikan "SMH" tanpa benar-benar mengatakannya.

  • Cukup gunakan alat seperti GIPHY atau Gyfcat untuk menemui aktiviti yang anda sukai dan masukkan ke Twitter, kurier, atau pelanggan pesanan anda

Dari manakah SMH berasal? :beginner:

:white_check_mark: SMH adalah sesuatu yang dituntut oleh beberapa orang adalah inisialisme ("pemotongan yang dibentuk dari huruf awal") dan yang lain akan memungkinkan untuk digambarkan sebagai singkatan ("kata (seperti NATO, radar, atau laser) yang dibingkai dari surat yang mendasari atau huruf dari setiap bahagian progresif atau potongan penting dari sebatian; demikian juga, pemeluwapan berbentuk huruf pengantar ”).

:white_check_mark: Variasi merangkumi "menggaru kepala saya" dan SMDH ("menggelengkan kepala saya").

Bagaimana SMH Digunakan

:ballot_box_with_check: Ini mungkin disebabkan oleh tingkah laku orang lain, peristiwa yang berlaku, atau keadaan keadaan.

:ballot_box_with_check: Masalahnya biasanya merangkumi sesuatu yang perlu ditangani oleh individu tetapi keliru untuk menggunakan kata-kata yang betul. Walau bagaimanapun, dalam kenyataannya, reaksi yang tepat adalah menggelengkan kepala.

:ballot_box_with_check: Oleh itu penggunaan SMH sebagai reaksi dalam talian.

Contoh SMH digunakan

Contoh no.1

:trident: Sebagai contoh, anggaplah bahawa pelanggan Twitter men-tweet sesuatu tentang bagaimana kumpulan permainan nombor satu mereka baru saja kehilangan satu permainan.

:trident: Mereka dapat menambahkan SMH menjelang akhir tweet untuk menyatakan kegagalan mereka:

:trident: "Burung Helang Ungu semestinya menguasai pertandingan itu! Mereka memilikinya ketika Pizza burghenshire membuat tembakan itu !! SMH. "

Contoh no.2

:trident: Dalam model lain, anggaplah anak sekolah menengah anda menjawab dengan hanya pesanan ringkas SMH setelah anda memaklumkan kepadanya untuk mengatakan bahawa tidak mungkin anda boleh meminjamkan kenderaan itu pada hari Sabtu untuk berkumpul dengan rakan-rakan kelab peminat animenya. Dia jelas kecewa:

:trident: Anda: "Saya memerlukan kenderaan Sabtu ini, jadi anda perlu mencari pendekatan lain untuk mendapatkan perhimpunan Nakuro Dragon flame X minggu demi minggu."

Menggunakan SMH dengan Cara yang Betul

:name_badge:Tidak ada prinsip yang berat untuk menggunakan singkatan ini. Anda boleh mengetiknya dalam setiap huruf besar, setiap huruf kecil, dengan ekspresi, atau sendirian.

:name_badge:Yang perlu anda ingat ialah SMH digunakan untuk menekankan respons yang lebih ekspresif yang tidak dapat disampaikan oleh kata-kata sahaja.

:name_badge:Lebih jauh lagi, SMH jauh lebih sederhana dan cepat daripada menyusun, "Saya menggelengkan kepalaku," atau sesuatu yang perbandingan.

Mengapa Menggunakan SMH

:fleur_de_lis: Singkatan seperti SMH dan kata-kata yang dipendekkan yang lain sangat penting untuk corak utama dalam rangkaian dalam talian atau maklumat peribadi yang membantu individu menjimatkan masa sambil menambahkan reaksi bersemangat tambahan yang mungkin lebih sukar untuk berkomunikasi dengan kata-kata sahaja.

:fleur_de_lis: Oleh kerana dunia terus menerima telekomunikasi dan teks web mudah alih, anda boleh mengharapkan corak seperti wth, smh, tbh, bae, dan sisa kata-kata struktur pendek yang tidak sedap ini muncul lebih banyak dalam penggunaan dalam talian biasa anda, bersama dengan yang lebih terkini yang mungkin akan muncul di kemudian hari.

Pandangan Akademik di SMH

:beginner: SMH adalah pengecutan inisialisme. Ini menunjukkan bahwa ia diartikulasikan dengan menggunakan hurufnya sendiri (yaitu, "Ess Emm Aich").

:beginner: Initialism muncul secara berbeza dalam hubungannya dengan singkatan, yang dinyatakan seperti kata-kata.

:beginner: Istilah SMH tidak dapat disusun dengan berkesan sebagai ciri tatabahasa tertentu kerana secara teratur menganggap bahagian dari keseluruhan pernyataan atau ayat. Contohnya:

SMH. Itu adalah pilihan yang tidak waras.

(Di sini, SMH menafsirkan sebagai "Saya menggelengkan kepala." Ini adalah ayat.)

• Saya memandu SMH.

(Di sini, SMH menafsirkan terbaik sebagai "sambil menggelengkan kepala." Ini adalah syarat yang bergantung.)

:white_check_mark: Yang perlu diperhatikan, "gemetar" adalah peserta saat ini, menjadikan SMH sebagai ekspresi peserta. Walaupun begitu, kerana teks bicara dan kunjungan web merangkumi banyak keingkaran, SMH secara teratur digunakan sebagai istilah bebas (yang bukan merupakan cara ungkapan participle biasanya digunakan).

Apa kepentingannya di sini?

  • Istilah SMH biasanya bermaksud "menggelengkan kepala".

  • Ia biasanya digunakan untuk menyampaikan kekecewaan atau kebingungan jika tidak ada pertimbangan yang baik oleh orang lain, atau cara aneh orang lain menyelesaikan sesuatu.

  • Contohnya jika seseorang berjaya memakai kaus kaki dengan kasut, atau bertanya apa itu ibu kota London - reaksi SMH akan menyelesaikan pekerjaan secara positif

  • Pada hakikatnya, jika rakan anda meminta tumpangan setelah mengisi kenderaan petroleumnya dengan diesel - SMH akan mengambil jalan untuk membolehkan individu itu mempertimbangkan apa yang telah mereka lakukan baru-baru ini.

  • SMH sering digunakan melalui pentas media dalam talian seperti pasangan Snapchat dan Instagram dengan GIF menggambarkan orang lain ... menggelengkan kepala.

  • GIF, atau Format Pertukaran Grafik, adalah gambar yang dinamis yang sering digunakan dengan teks.

  • GIF dengan nama besar atau watak terkenal berfungsi sangat mengagumkan dengan SMH pemeluwapan, yang biasanya dilakukan untuk menjadi lucu.

  • Sebagai contoh, seorang GIF pakar gourmet Gordon Ramsay menggeleng sambil duduk dengan ketat untuk mencari kerang yang dimasak dengan separuh adil di Hells Kitchen, dalam campuran dengan SMH adalah kaedah yang baik untuk menunjukkan kegagalan anda dalam memasak seseorang.

Apakah bentuk pemendekan yang berbeza yang digunakan individu melalui media berasaskan web?

  • Haha - "Ketawa dengan tidak terkawal", atau "sekumpulan kasih sayang" bagi mereka yang berusia lebih tinggi dari bangku melangkah, semestinya merupakan pemendekan yang paling dikenali.

  • Anehnya, makna sebelumnya dapat berbeza dengan suara tawa, bergantung pada kuantiti Os yang anda gunakan.

  • LMAO - "Ketepikan pantat saya" sangat jelas, dan merupakan keputusan pemotongan yang sangat terkenal ketika menunjukkan hiburan.

  • YOLO - Pengecutan yang membuat banyak individu terjebak dalam keadaan tidak senang - "anda tinggal sekali sahaja" kelihatan agak berada dalam pesta persaudaraan Amerika yang diliputi oleh cawan plastik merah.

  • Bagaimanapun, gunakannya di kawasan kejiranan pada malam Jumaat, dan anda akan mendapat perhimpunan yang agak sejuk.

  • Secepat mungkin - yang ini pada dasarnya diketahui. Cara seseorang bahkan berfikir untuk menyingkat "secepat mungkin" ke ASAP adalah tanda yang luar biasa dari tempoh singkat yang dibuat oleh pembuatnya.

  • Singkatan lain dengan banyak terjemahan telah muncul di TikTok. Apakah kepentingan SMH pada aplikasi? Singkatan TikTok asas diperjelaskan!

  • Setahun setelah aplikasi meletup, timbul berbagai kata gaul dan singkatan baru, sehingga semakin sukar bagi klien untuk mengikuti, terutama ketika singkatan dapat memiliki banyak terjemahan.

  • Adalah dilindungi untuk mengatakan bahawa peluang yang ideal bagi seseorang untuk membuat rujukan perkataan TikTok telah tiba. Singkatan terbaru yang membingungkan pelanggan TikTok adalah "SMH", dan TBH itu menarik.

Apakah kepentingan SMH pada TikTok?

:recycle: SMH di TikTok bermaksud "menggelengkan kepala" dan menunjukkan kekecewaan.

:recycle: SMH adalah singkatan yang digunakan secara umum di semua tahap media online, dan bergantung pada pengaturan yang digunakan, itu dapat berarti berbagai hal, seperti "entah bagaimana" atau "banyak penghinaan."

  • Kepentingan SMH yang paling dikenali ialah "menggelengkan kepala."

  • Singkatan ini digunakan untuk menunjukkan rasa tidak puas hati, malu dan ragu. Ini menunjukkan bahawa anda bingung dan semua yang anda lakukan adalah menggelengkan kepala dengan kecewa.

  • Sebagai contoh, jika anda bertanya kepada pelanggan TikTok apa yang SMH maksudkan, mereka mungkin akan menjawab "SMH" akibatnya, yang menunjukkan bahawa mereka kecewa kerana anda tidak mempunyai idea foggiest apa maksudnya dan mengguncang mereka kepala anda.

Singkatan penting TikTok diperjelaskan

:name_badge:Selain SMH, terdapat banyak singkatan yang sering digunakan pada TikTok.

:name_badge:Inilah sekumpulan permulaan singkatan yang harus anda ketahui sebelum anda menggunakan TikTok dan membuat Gen Z "menggelengkan kepala."

  • FYP mewakili Untuk Halaman Anda, halaman arahan TikTok

  • CEO mewakili Ketua Pegawai Eksekutif

  • PFP mewakili Gambar Profil

  • POV mewakili Titik Pandangan

  • OOMF mewakili Salah Satu Pengikut Saya

  • IB mewakili Inspired By

  • DC mewakili Dance Credit

Techopedia Menjelaskan Menggelengkan Kepala (SMH) :ballot_box_with_check:

  • Seperti singkatan biasa yang lain, SMH dibuat dari reka bentuk pelanggan di mana konsol, skrin kontak dan antara muka alat mendorong individu untuk berusaha menaip sesuatu dengan lebih cepat dan mengambil banyak cara alternatif leksikal.

  • Dengan menggunakan penyempitan SMH, seseorang dapat menyampaikan perasaan mereka dengan pantas melalui pemberitahuan teks atau tetapan yang berbeza hanya dalam tiga huruf, bukannya 13 huruf dan dua ruang.

  • Walaupun SMH digunakan secara teratur untuk tanggapan eksplisit, sebagai contoh, tindak balas terhadap tingkah laku yang tampak bodoh, ada beberapa kekaburan dalam penggunaan pemotongan ini.

  • SMH dapat digunakan untuk menandakan mual untuk tingkah laku bodoh, atau hanya kekecewaan luas untuk tingkah laku antagonis atau paksa di Internet.

  • SMH adalah salah satu artikulasi yang dapat dimanfaatkan dari berbagai perspektif oleh sebilangan besar pelanggan yang menggunakan kunjungan atau slanga Internet melalui media dalam talian, di bilik perbincangan, dan maklumat teks untuk telefon bimbit dan di tempat lain

Apa yang dimaksudkan dengan "menggelengkan kepala"?

  • Berhenti dan berfikir sebentar: Semuanya adalah jenaka. Segala-galanya memerlukan wajah. Dalam ucapan dalam ingatan baru-baru ini, semuanya membuat mereka menggelengkan kepala.

  • Walau bagaimanapun, apa yang menjadi sumber ketidakpuasan yang membingungkan bagi saya adalah bahawa saya tidak begitu yakin dengan kaedah ini. Menggelengkan kepala.

  • Apa yang dimulakan sebagai singkatan laman web untuk kebodohan-Mu membuatku tidak berkata-kata, dengan kata-kata yang tak terhitung jumlahnya, sepertinya benar-benar dipilih bersama, terpendam dari kepentingan yang tulen.

  • Apa kepentingannya untuk menggelengkan kepala apabila pada dasarnya semuanya bodoh?

  • Ia sukar untuk dinyatakan. Seperti yang harus jelas, ada beberapa pendekatan untuk menggelengkan kepala. Kita harus bermula dengan yang jelas.

Sebetulnya MENGHUKUM KEPALA SAYA

  • Anda menyedari perkara itu ketika individu bersalaman dengan kuat untuk kamera? Apakah itu? Sebilangan besar dari kita nampaknya menerima sepakan sebagai balasan, terutama setelah beberapa minuman ringan. Tambahan pula, mengapa? Ada apa dengan lonjakan mencengkam tengkorak anda menjadi sesuatu yang langsung keluar dari Eye of the Beholder?

  • Anda melihat semuanya. Kita secara keseluruhan menyedari orang itu. Anda sedar siapa yang saya bincangkan. Di sana sini ia mendapat hantaran. Walau apa pun, sering kali saya…

MENYEBABKAN KEPALA SAYA

  • Ini membawa kita ke asas asas ungkapan. Inilah bahagian teratas untuk "menggelengkan kepala saya" dalam Urban Dictionary:

  • Singkatan untuk 'menggelengkan kepala' atau 'menggelengkan kepala.' Biasanya digunakan apabila seseorang menemui sesuatu yang tidak bermoral, tidak ada kata yang dapat melakukannya dengan adil.

  • Sekarang dan lagi ia diubah menjadi 'smfh' atau 'smmfh' oleh mereka yang cenderung ke arah cabul dalam singkatan web mereka.

trick1: Saya mengalami migrain… Saya memukul kepala saya dengan lutut ketika cuba melakukan situps.

muslihat2: smh

  • Anda sangat bodoh, saya tidak boleh ... Saya tidak boleh. Sesungguhnya, anda boleh mengatakan bahawa kebodohan anda, yang mendorong saya ke smfh, lebih-lebih lagi mengisi saya dengan ...

Benci yang begitu banyak

  • Saya menyedari bahawa saya baru-baru ini menjalankan definisi Kamus Urban, namun sebenarnya terdapat beberapa perbincangan mengenai singkatan "smh". Ada yang mengatakan itu adalah yang menggelengkan kepala.

  • Bagi orang lain, ini sangat menghina. Berikut petikan ketiga untuk "smh" di UD:

  • Singkatan Internet yang digunakan dalam teks (SMS) yang memberi maklumat dan dalam catatan media dalam talian, misalnya, muncul di Twitter dan Facebook.

  • Walaupun banyak orang mempercayai itu bermaksud "menggelengkan kepala" atau "menggelengkan kepalaku" (seperti kecewa atau mencerca), kepentingan sebenarnya adalah "banyak penghinaan."

  • Kebencian yang begitu banyak adalah pakaian Oslo Blitz-rumah gelombang pertama yang sudah usang.

  • Mereka semacam menghisap. Seseorang boleh mengatakan walaupun cengkaman siaran langsung ini membuat mereka menggelengkan kepalanya mengikut definisi No. 2 di atas.

  • Dengan mengambil kira semua perkara, saya terpikat pada anda - sebahagian kesal, sebahagian dihina. Saya benar-benar menggelengkan kepala, semua seperti pipi yang gemetar (saya pasti tidak).

  • Saya memperlekehkan anda / saya percaya anda kurang ajar. Saya memasuki Oslo Blitz-house gelombang pertama (saya pasti tidak). Betul mana?

Titik penting :writing_hand:

Asal Usul SMH

  • Sukar untuk mengikuti tepat dari mana SMH berasal. Terlepas dari kenyataan bahawa ia seperti pernah muncul di Urban Dictionary pada pertengahan tahun 2000an.

  • Ia mula tersebar di web pada waktu yang hampir sama dengan facepalm namun akhirnya SMH menguasai perlumbaan dan lebih banyak digunakan sekarang daripada sebelumnya.

  • SMH mengikuti cara yang serupa dengan setiap corak di web. Penampilan pertamanya tidak diragukan lagi berlaku di beberapa tempat berkumpul atau di laman lawatan.

  • Kemudian dibuat menjadi gambar, pada saat itu digunakan dalam GIF bahwa individu saling mengirim aplikasi untuk memberitahu, sehingga akhirnya berubah menjadi hashtag arus utama yang digunakan pada organisasi interpersonal.

  • Hari ini individu masih menggunakan SMH dalam mesej, tetapi ia selalu diganti dengan emoticon facepalm.

Kaedah yang paling berkesan untuk Menggunakan SMH

  1. Sekiranya anda perlu mula menggunakan SMH di pertukaran harian anda, ada beberapa pendekatan.

  2. Keputusan anda akan bergantung pada gaya korespondensi anda dan aplikasi atau organisasi yang anda gunakan untuk bercakap.

Gunakan SMH dalam Teks :recycle:

:beginner: Sekiranya anda adalah orang yang sebahagian besarnya menggunakan aplikasi teks untuk surat-menyurat sehari-hari, anda boleh mula menggunakan singkatan SMH dalam struktur kandungannya yang unik. Pastikan anda menggunakannya semasa keadaan memerlukannya, dalam kes apa pun individu mungkin merasa kesal dengan perbezaan gaya surat-menyurat anda yang tidak dijangka.

:beginner: Gunakan SMH berdasarkan kegiatan orang lain, keadaan tertentu, atau peristiwa yang terjadi. Sekiranya anda mempunyai perasaan bahawa anda tidak dapat melacak kata-kata yang betul untuk menyampaikan perasaan anda seperti skeptis, atau kekecewaan, ini juga merupakan masa dan tempat yang tepat untuk menggunakan SMH.

:beginner: Berkenaan dengan jenis singkatan yang benar, tidak ada pedoman berat mengenai apa yang seharusnya menyerupai dengan tepat. Berikut adalah beberapa jenis:

• SMH. Digunakan sendiri dan dalam huruf besar untuk memahami perasaan.

• smh. Huruf kecil biasanya menunjukkan aras keertian yang lebih rendah. Kaedah mudah untuk membuang singkatan tanpa meminta pertimbangan segera.

• SMH menjelang akhir ungkapan / mesej. Kerana apabila anda benar-benar perlu menjelaskan apa yang menjadi perhatian anda terhadap individu atau keadaannya. Nampaknya tidak kukuh kerana SMH digunakan sendirian.

SMH tidak selalu digunakan dalam strukturnya yang unik. Kadang kala pelanggan menambah lebih banyak surat untuk menyampaikan suatu perilaku tertentu. Berikut adalah sebahagian daripada jenis singkatan yang terkenal:

• SMHS. Untuk ketika anda tidak berharap untuk tampil kuat atau bersemangat tetapi sebaliknya senang dan senang, anda dapat menggunakan SMHS yang mewakili menggelengkan kepala sambil tersenyum.

• SMDH. Untuk kesan paling melampau, anda boleh menggunakan SMDH yang mewakili menggelengkan kepala saya.

Yang Menggunakan "Menggelengkan Kepala"

:writing_hand: Sebahagian besarnya, individu yang secara rutin melalui media berasaskan web atau tahap pemesejan internet lain secara kerap menggunakan perkataan ini.

:writing_hand: Di sepanjang jalan ini, anda akan melihatnya di Facebook, Twitter dan pelbagai laman web, dan dari individu, semuanya sama.

Contoh Perbincangan

• Tim: Setelah adik saya mendapat anak, saya tidak dapat mengatakan sama ada saya akan menjadi ibu saudara atau bapa saudara.

• Rakan Tim: Smh.

Makna berbeza SMH

• Rumah Mamalia Kecil

• Bau Kepala Saya

• Tembak Kuda Saya

• Menggaru Kepala Saya

• Kesihatan Mental yang Benar

• Kesihatan Mental Seattle

• Laman Utama Pengurusan Sistem

• Perumahan Cukup Modular

• Hos Peringatan yang kuat

Cara Alternatif untuk Mengatakan SMH

Senarai Sinonim "menggelengkan kepala"

• Tidak boleh diluahkan

• Tanpa harapan

• Tidak dapat digambarkan

• Mengerikan / mengerikan

• Tanpa pertuturan

• Hilang kata-kata

• Tidak boleh bercakap

• Tidak dapat mengeluarkan kata

• Dumbstruck

• Inartikulat

• Tidak bersuara

SMH Sinonim dengan Contoh

• Tidak boleh diluahkan

Saya lebih suka tidak memikirkan setiap perkara yang tidak dapat dihuraikan yang tidak dapat diucapkannya.

• Tanpa harapan

Dia tidak pernah mendapat tempat mengikut jadual. Dia menyedihkan.

• Tidak dapat digambarkan

Atas sebab apa seseorang yang secara konsisten bertemu adalah mindset yang tidak dapat ditentukan adalah mengerikan?

• Mengerikan / mengerikan

  • Saya mempunyai gaya rambut yang sangat mengerikan / mengerikan.

  • Makna lain dari SMH

  • SMH juga bermaksud menggaru kepala saya.

  • Menggaru kepala saya adalah slang yang digunakan ketika seseorang mengatakan atau mencapai sesuatu yang mengejutkan, sering kali tidak menyenangkan atau tidak masuk akal.

  • Slanga ini digunakan untuk menunjukkan bahawa apa yang telah dikatakan sangat bodoh atau tidak masuk akal sehingga melepaskan demonstrasi menggaru kepala anda akan lebih jelas menjelaskan keseluruhannya kerana kata-kata tidak dapat dilakukan.

  • Slanga ini sangat normal, dan sebilangan besarnya memahami apa maksudnya bergantung pada penggunaannya yang meluas melalui media dan gambar dalam talian.

  • Sejauh ini, anda akan dapati perkataan ini digunakan di Facebook, Twitter dan mengejutkan di YouTube.

  • Walaupun perkataan ini dan banyak yang lain seperti itu lebih biasa di kalangan usia yang lebih muda, SMH juga biasa digunakan oleh semua individu yang secara konsisten mendapatkan melalui media dalam talian.

Contoh Perbincangan

• Jim: Dude, atas alasan apa kamu tidak memanggilku malam sebelumnya? Saya menemui telefon anda setelah anda pergi.

• John: Bagaimana seharusnya menghubungi anda jika anda mempunyai telefon saya? Smh.

• Saya: Saya bangun dari awal untuk menangani masa. Namun, kenderaan saya terhenti dalam perjalanan dan akhirnya saya terlambat lagi. Smh.

Perkataan Slang Internet Berguna Lain

• TBA: Akan Diumumkan

• SYS: Sampai jumpa lagi

• STBY: Sungguh Menjadi Anda

• TMI: Terlalu Banyak Maklumat

• TL; DR: Terlalu Panjang; Tidak Membaca

• TIL: Hari ini saya belajar

• TIA: Terima kasih terlebih dahulu

• TFTI: Terima kasih atas Jemputan

• TBT: Kebenaran Diceritakan

• TYVM: Terima kasih banyak

• TTYL: Bercakap Dengan Anda Nanti

• TMI: Terlalu Banyak Maklumat

Kesimpulannya

Menggelengkan kepalaku adalah bahasa gaul yang digunakan untuk menunjukkan betapa mengagumkannya sesuatu dengan alasan ia sangat tidak masuk akal dan lalai. Sama seperti ketika anda menggelengkan kepala apabila anda mendapati bahawa seseorang telah melakukan atau mengatakan yang tidak dapat difahami, slanga ini menunjukkan bahawa apa yang telah dikatakan atau dilakukan oleh seseorang adalah sangat sukar dijangka sehingga anda tidak mempunyai kata-kata untuk itu.

Soalan Lazim

1) Apa itu SHM dalam pemesejan?

Ringkasan Perkara Utama. "Straightforward Harmonic Motion" adalah definisi yang paling dikenali untuk SHM di Snapchat, WhatsApp, Facebook, Twitter, dan Instagram

2) Adakah SMH menjadi penghinaan?

Pemotongan SMH menandakan "menggelengkan kepala saya." Itu tidak menandakan "tidak," seperti menggelengkan kepala. Semua perkara sama, itu adalah pernyataan tidak percaya atau keberatan.

3) Bagaimana reaksi anda terhadap teks SMH?

Masalahnya biasanya merangkumi sesuatu yang perlu ditangani oleh individu namun keliru untuk menggunakan kata-kata yang betul. Walau bagaimana pun, pada kenyataannya, reaksi yang tepat adalah untuk menggegarkan anda

4) Apa maksud Smfh di Instagram?

Singkatan "smfh" menandakan "menggelengkan kepala saya." Ini digunakan secara teratur berdasarkan pernyataan selama perbincangan bahawa individu lain merasa bodoh sehingga mereka tidak dapat menemui kata-kata untuk dijawab sehingga mereka "memainkan" aktiviti ini semua perkara yang dipertimbangkan.

5) Apakah maksud IG dalam teks?

Apa kepentingannya di sini dalam Teks? Tanpa pertunjukan, 'IG' adalah kata slanga web yang dapat diterjemahkan sebagai "Saya menduga" atau "Instagram." Kedua-dua variasi digunakan secara meluas. Pembicara memutuskan IG memendekkan kepentingan dari keadaan.

6) Bagaimana SMH digunakan?

Arahan langkah demi langkah untuk Menggunakan SMH. Anda harus menggunakan SMH setiap kali anda benar-benar menggelengkan kepala. Tidak ada sebilangan besar peraturan untuk ungkapan itu; hanya sedar bahawa ia digunakan untuk menyampaikan rasa sakit, skeptis, ketegangan, atau kekecewaan. Anda bahkan dapat menggunakannya untuk lelucon, sama seperti anda menggelengkan kepala untuk tergelak, semua perkara dipertimbangkan.

7) Apakah maksud XD

artikulasi yang digunakan dalam mesej segera atau mesej yang menandakan kegembiraan atau tergelak. XD ialah emoji. X menangani mata tertutup sementara D mewakili mulut terbuka. Oh Tuhan

8) Apa kepentingannya di Snapchat?

Jerit Saya Keluar

SMO bermaksud Shout Me Out, merujuk kepada cara klien media berasaskan web memberi jeritan kepada orang lain untuk membina pendedahan mereka

Artikel berkaitan

Apa maksud MM?

Apa maksud 444

Apa Yang Bermakna XD

Apa maksud cap tidak?

Apa maksud HMU?