Perjanjian amanah adalah dokumen yang menguraikan peraturan yang anda mahu ikuti untuk harta tanah yang dipercayai oleh benefisiari anda. Objektif umum untuk amanah adalah untuk mengurangkan tanggungan cukai harta tanah, melindungi harta tanah di harta tanah anda, dan untuk mengelakkan percubaan.

Fikirkan amanah sebagai tempat istimewa di mana harta biasa dari harta pusaka anda masuk dan, sebagai hasil daripada beberapa jenis transformasi yang berlaku, mengambil semacam identiti baru dan sering dikurniakan kuasa super: kekebalan dari cukai harta tanah, penentangan terhadap probet, dan sebagainya.

Anggaplah anda mahu menubuhkan kepercayaan. Sama seperti dengan resipi memasak atau membina sesuatu di bengkel garaj anda, anda perlu memastikan bahawa anda mempunyai semua yang anda perlukan sebelum anda memulakannya. Untuk membina kepercayaan, anda memerlukan tujuh ramuan asas:

  • Orang yang menubuhkan amanah. Dia lazimnya dikenali sebagai trustor, walaupun kadang-kadang anda boleh melihat pembuat amanah terma atau pemberi.

  • Objektif amanah. Anda menggunakan pelbagai jenis kepercayaan untuk mencapai pelbagai objektif perancangan harta tanah tertentu. Anda boleh menggunakan beberapa amanah untuk tujuan merancang harta pusaka tunggal, sementara yang lain menolong anda mencapai lebih dari satu matlamat.

  • Jenis kepercayaan khusus. Kepercayaan terdapat dalam pelbagai jenis. Walau apa pun, ketika anda menubuhkan kepercayaan, anda perlu memutuskan jenis kepercayaan yang anda inginkan dan memastikan bahawa anda mengikuti semua peraturan untuk jenis kepercayaan tersebut untuk memastikan bahawa itu betul dan sah, dan melaksanakan niat anda .

  • Harta tanah. Setelah anda meletakkan harta menjadi amanah, harta itu secara rasmi dikenali sebagai harta amanah .

  • Waris. Sama seperti dengan lain-lain aspek pelan harta pusaka anda (kehendak anda, sebagai contoh), seseorang benefisiari amanah (atau, jika lebih daripada satu, waris) Manfaat daripada amanah dalam beberapa cara, biasanya kerana orang atau institusi akan akhirnya menerima sebahagian atau semua harta yang diletakkan dalam amanah.

  • Pemegang Amanah. Orang yang bertanggung jawab dikenali sebagai pemegang amanah. Pemegang amanah perlu memahami peraturan untuk jenis kepercayaan yang dikendalikannya untuk memastikan semua yang ada dalam amanah tetap berjalan lancar.

  • Peraturan. Akhirnya, beberapa peraturan yang mesti dipatuhi adalah sebahagian dari jenis kepercayaan yang digunakan, sementara peraturan lain bergantung pada apa yang ditentukan dalam perjanjian amanah. Anda akan menemui lebih banyak peraturan dalam undang-undang negeri dan persekutuan.

1 Suka

Amanah adalah pemegang amanah dan pemegang amanah perikatan fidusia. Pemegang amanah memberi pemegang amanah hak untuk memegang hak milik aset untuk mendapat keuntungan bagi pihak ketiga. Kepercayaan adalah hubungan yang sangat serba boleh yang boleh digunakan untuk tujuan yang berbeza untuk mencapai tujuan atau cita-cita.

PENGGUNAAN kepercayaan:

Kepercayaan juga boleh digunakan untuk perancangan harta tanah . Hak milik individu ■■■■ diserahkan kepada pasangan dan kemudian diagihkan kepada waris yang masih hidup. Dan hanya pemegang amanah yang mempunyai akses dan memegang aset sehingga anak-anak dewasa.

Kepercayaan juga boleh digunakan untuk perancangan cukai . Dalam beberapa kes, cukai yang diberikan dengan menggunakan amanah adalah paling kecil jika dibandingkan dengan alternatif lain. Dengan demikian, penggunaan kepercayaan telah menjadi pokok dalam perancangan cukai. Dan kebanyakannya digunakan oleh syarikat , kini bahkan individu menggunakannya.

Jenis Dana Amanah:

  1. Kepercayaan tempat perlindungan kredit: Aka bypass atau kepercayaan keluarga, ia membolehkan seseorang memindahkan jumlahnya sama dengan pelepasan cukai harta tanah.

  2. Kepercayaan Melangkau Generasi : Amanah melangkau generasi membolehkan seseorang memindahkan asetnya kepada sekurang-kurangnya dua generasi, bebas cukai.

  3. Amanah Kediaman Peribadi yang Berkelayakan: Ia akan mengambil rumah seseorang dari harta tanah.

  4. Insurans Amanah: Polisi insurans hayat dalam amanah yang mengeluarkannya dari harta tanah yang dikenakan cukai tidak perlu membayar pesisir harta tanah.

  5. Berkelayakan TAMAT Faedah Property Trust: Ini amanah membolehkan seseorang untuk aset terus memindahkan kepada kanak-kanak atau orang lain pada masa-masa yang sukar seperti seorang suami atau isteri meninggal dunia.

Amanah adalah perjanjian sah antara Pemegang Amanah dan Pemegang Amanah. Di mana pemegang amanah memberikan hak kepada pemegang amanah untuk memegang hak milik aset untuk kesejahteraan pihak ketiga.

Di mana anda mendengar perkataan "amanah" atau "dana amanah" . Perkara pertama yang terlintas dalam fikiran adalah keluarga kaya. Itu mewarisinya dari generasi ke generasi dalam ahli keluarga.

Tetapi sekarang semua orang dapat memanfaatkan kepercayaan ini tanpa menjadi ahli keluarga. Bagaimana ??

Ini memperluas pilihan untuk melindungi kekayaan anda dari cukai atau menyerahkannya kepada anak-anak anda.

Kepercayaan dapat banyak digunakan oleh keluarga latar belakang ekonomi kerana memberi manfaat pada era virus korona. Ini memberi anda kewangan yang dapat membantu anda mencapai tabiat kekayaan yang baik dan membantu anda untuk membina wang anda secara beransur-ansur.

Ini menentukan bagaimana wang seseorang diuruskan dan diproses ketika orang itu hidup atau mati.

Kategori kepercayaan

Anda boleh memilih kategori kepercayaan yang sesuai dengan kategori di bawah ini. Terdapat 3 kategori dan perinciannya yang menyeluruh.

Hidup atau Perjanjian:

1. Amanah yang hidup:

Ini adalah dokumen di mana aset individu diberikan sebagai amanah untuk kegunaan individu dan kemudiannya diserahkan kepada waris apabila individu mati.

2. Kepercayaan Perjanjian:

Ini adalah jenis kepercayaan, menentukan sebutan harta individu kepada keluarganya atau orang lain.

Boleh Dibatalkan atau Tidak Boleh Dibatalkan:

1. Kepercayaan yang boleh dicabut:

Ini adalah kepercayaan yang boleh diubah atau ditamatkan oleh pelanggan.

2. Kepercayaan yang tidak dapat ditarik balik:

ia adalah amanah yang tidak akan pernah dapat diubah atau ditamatkan setelah ia ditubuhkan .

Dibiayai atau Tidak Dibiayai:

1. Amanah yang dibiayai:

Dalam amanah yang dibiayai, pemegang amanah harus memasukkan asetnya sepanjang hayatnya. Manakala amanah yang tidak dibiayai tidak memerlukan dana tambahan untuknya.

2. Kepercayaan yang tidak dibiayai:

Tetapi kemudiannya amanah yang tidak dibiayai menjadi dana tetapi di sini memerlukan dana atau aset.