Apakah Insurans Penyakit Kritikal?

Polisi insurans penyakit kritikal memberikan perlindungan tambahan untuk keadaan kecemasan klinikal seperti serangan jantung, strok, atau sel barah. Kerana keadaan darurat atau masalah kesihatan ini biasanya lebih tinggi daripada harga klinikal biasa, rancangan ini membayar wang tunai untuk menampung perlindungan yang berlebihan di mana insurans perubatan konvensional mungkin gagal.

Sekiranya anda bernasib baik, kemungkinan besar anda tidak pernah perlu menggunakan polisi insurans penyakit penting (sering disebut polisi insurans masalah kesihatan bencana). Anda mungkin tidak pernah menyedarinya. Namun, sekiranya berlaku keadaan kecemasan kesihatan dan kesejahteraan yang besar, seperti sel barah, penyakit kardiovaskular atau strok, polisi insurans penyakit penting dapat menjadi satu-satunya titik yang melindungi anda dari bangkrut wang. Banyak orang berpendapat bahawa mereka benar-benar terjamin dengan strategi insurans perubatan konvensional, namun harga yang mahal untuk menangani masalah kesihatan mematikan pada umumnya lebih besar daripada strategi apa pun yang akan dilindungi. Teruskan membaca untuk mengetahui lebih lanjut mengenai polisi insurans penyakit penting serta apakah itu sesuatu yang mesti anda pertimbangkan dan juga ahli keluarga anda.

Insurans Penyakit Vital 101

Sebagai jangka hayat yang biasa di Amerika Syarikat masih terus meningkat, broker polisi insurans mencari kaedah untuk memastikan orang Amerika dapat menguruskan faedahnya apabila bertambah tua. Polisi insurans penyakit penting ditubuhkan pada tahun 1996, kerana individu menyedari bahawa membuatnya melalui serangan jantung atau strok dapat meninggalkan seseorang dengan perbelanjaan klinikal yang mustahil.

"Walaupun dengan perlindungan insurans klinikal yang luar biasa, hanya satu penyakit penting yang boleh menjadi kebimbangan ekonomi yang luar biasa," kata CFP Jeff Rossi dari Peak Wealth Advisors, LLC. Polisi insurans masalah kesihatan penting menyediakan perlindungan insurans jika anda mengalami beberapa keadaan yang sesuai dengan keadaan kecemasan klinikal:

  • Penyakit kardiovaskular
  • Pukulan
  • Pemindahan organ badan
  • Sel barah
  • Pintas koronari

Oleh kerana penyakit ini memerlukan rawatan yang besar dan juga terapi, harga mereka dapat mengatasi perlindungan insurans klinikal ahli keluarga dengan cepat. Sekiranya anda tidak mempunyai simpanan atau akaun faedah faedah kesihatan (HSA), anda juga akan menghadapi masa yang lebih sukar untuk membayar perbelanjaan perbelanjaan tersebut.

Banyak individu ketika ini memilih pelan insurans kesihatan yang boleh dikurangkan tinggi, yang boleh menjadi pedang bermata dua: Pengguna memanfaatkan kos bulanan biasa yang agak murah tetapi mungkin mendapati diri mereka berada dalam keadaan yang sebenarnya sekiranya penyakit parah menyerang.

Polisi insurans penyakit penting boleh dibelanjakan untuk perbelanjaan yang tidak dilindungi oleh perlindungan insurans biasa. Wang tunai itu juga boleh digunakan untuk perbelanjaan bukan perubatan yang berkaitan dengan penyakit ini, yang terdiri daripada pengangkutan, penjagaan anak, dan sebagainya. Biasanya, yang dijamin pasti akan memperoleh angka bulat untuk menampung harga tersebut. Batasan perlindungan insurans berbeza - anda mungkin layak untuk beberapa ribu dolar sepenuhnya sebanyak $ 100,000, bergantung pada rancangan anda. Harga pelan dipengaruhi oleh pelbagai pemboleh ubah, yang terdiri daripada kuantiti dan juga tahap perlindungan insurans, jenis kelamin, usia serta kesejahteraan yang dijamin, dan juga sejarah kes rumah tangga.

Terdapat pengecualian untuk perlindungan polisi insurans penyakit penting. Beberapa jenis sel barah mungkin tidak dilindungi, sementara masalah kesihatan yang berterusan juga sering terhindar. Anda mungkin tidak mempunyai kemampuan untuk mendapatkan pembayaran jika penyakit kembali atau jika anda mengalami strok ke-2 atau penyakit kardiovaskular. Sebilangan perlindungan insurans dapat diselesaikan sebaik sahaja jaminan dijangkau pada usia tertentu. Oleh itu, seperti jenis perlindungan insurans apa pun, pastikan untuk memeriksa rancangannya secara menyeluruh. Perkara terakhir yang ingin anda ganggu adalah strategi situasi kecemasan anda.