Panduan Lengkap Untuk Pemula

Individu melihat promosi insurans insurans hayat di sekitar mereka, namun mereka mungkin bertanya kepada diri mereka sendiri, "Apa itu polisi insurans hayat?" Polisi insurans ini mempunyai dua jenis standard: jangka hayat dan juga seumur hidup. Sebilangan besar iklan adalah untuk polisi insurans hayat jangka panjang, iaitu perlindungan insurans yang ditambahkan oleh individu untuk jangka masa tertentu dan juga dibayar kepada penerima ketika individu tersebut meninggal dunia.

Walau bagaimanapun, keseluruhan polisi insurans hayat jauh lebih luas. Ia merangkumi faedah yang selamat. Walau bagaimanapun, ia dikembangkan untuk melindungi individu yang dijamin sepanjang hayatnya, walaupun lama. Manfaat yang selamat dirancang untuk dinilai bernilai seiring dengan rancangannya yang semakin tua kerana ia digabungkan dengan pelaburan kewangan yang mantap di bursa saham. Objektifnya adalah bahawa pelaburan kewangan pasti berjaya, mewujudkan rancangan untuk menjadi lebih baik pada waktunya.

Perlindungan Wang dengan insurans hayat

Banyak orang memperoleh polisi insurans hayat untuk memberikan perlindungan wang kepada mereka yang dinikmati setelah kematian mereka. Secara amnya, rancangannya kurang ekonomik apabila individu yang dijamin berusia di bawah 50 tahun ketika individu itu bertambah tua. Kemungkinan dia pasti tidak sihat meningkat, syarikat insurans mula menagih lebih banyak lagi untuk membekalkan polisi insurans.

Jadi, bagaimana polisi insurans ini berfungsi? Orang yang memperoleh polisi insurans hayat memberikan maklumat mengenai keseluruhan kesejahteraan dan tingkah laku hidup mereka, termasuk rejimen diet, rejimen senaman, dan pekerjaan mereka. Penyedia insurans, selepas itu, menilai jangka hayat potensi mereka berdasarkan keperluan ini. Beberapa rutin berbahaya seperti merokok atau pengambilan alkohol yang melampau mungkin melindungi seseorang daripada dijamin dalam semua.

Jangka hayat mesti dijelaskan

Sebaik sahaja jangka hayat individu dijelaskan, syarikat insurans menetapkan kos dari bulan ke bulan yang akan dibayar untuk mengekalkan rancangan insurans yang ada. Sebelum menyetujui perjanjian itu, individu yang dijamin juga akan memilih penerima, individu, atau syarikat yang pasti akan memperoleh penghasilan setelah kematiannya. Selepas itu, perayaan yang diinsuranskan membayar kos setiap bulan untuk ukuran rancangan, sama ada jangka masa yang ditetapkan atau sisa hidupnya.

Gaji terhad

Jenis perlindungan insurans tambahan adalah polisi insurans hayat bergaji terhad. Dengan strategi ini, semua kos dibayar dalam jangka masa tertentu. Selepas itu, tiada jadual kos tambahan untuk mengekalkan rancangan dengan berkesan. Tempoh gaji minimum tipikal terdiri dari 10 tahun, 20 tahun, dan dibayar pada usia 65 tahun.

Sekiranya seseorang memilih perlindungan insurans berjangka, dia pasti perlu mengikuti prosedur permohonan sekali lagi apabila tempohnya habis. Potensi ancaman adalah bahawa individu yang dijamin sudah tentu akan matang atau menghidap penyakit besar, yang dapat membatalkannya daripada mendapat rancangan ke-2. Untuk mengelakkan keadaan ini, banyak orang mula mencari polisi insurans hayat pada awal kehidupan mereka dan memulakan dengan rancangan jangka masa 30 tahun.

Kematian akibat kemalangan:

Ini adalah rancangan polisi insurans hayat terhad yang dibuat untuk menampung keperluan yang diinsuranskan untuk mati akibat kemalangan. Keretakan terdiri daripada pelbagai kecederaan dan juga kejadian. Walau bagaimanapun, rancangan ini secara amnya tidak meliputi kematian yang disebabkan oleh masalah kesihatan atau kemusnahan diri. Rancangan kematian yang tidak dijangka tidak pernah memberi kelebihan.

Faktor tambahan yang perlu dipertimbangkan bagi pemegang polisi polisi insurans adalah memastikan bahawa faedah mereka yang selamat dianggap mencukupi untuk menampung kos yang pasti mereka tinggalkan. Setiap perlindungan insurans membincangkan jumlah pembayaran sebelum memerlukan individu untuk menerima perjanjian. Individu yang dijamin perlu mempunyai polisi insurans hayat yang mencukupi untuk membelanjakan harta tanah, penjagaan anak dan perbelanjaan pengangkutan orang yang mereka sayangi.

Insurans hayat adalah perjanjian insurans antara pemegang strategi insurans dan penjamin. Sekiranya penyedia jaring keselamatan berjanji untuk membayar resit yang ditetapkan sejumlah wang tunai sebagai ganti caj, setelah kematian individu yang dilindungi.

Insurans hayat adalah perjanjian insurans yang menyekat secara sah.

Agar strategi insurans hayat kekal berkuasa, pemegang polisi mesti mengganti perbelanjaan sendiri terlebih dahulu atau membayar caj biasa setelah beberapa waktu.

Secara berkala, insurans hayat dipilih bergantung pada keperluan dan objektif pemiliknya . Insurans hayat berjangka pada umumnya memberikan jaminan keselamatan untuk jangka waktu yang ditentukan, sementara insurans kekal, misalnya, keseluruhan dan keseluruhan kehidupan, memberikan penyertaan seumur hidup.

Jenis Insurans Hayat

Terdapat banyak jenis insurans hayat . Sebilangan jenis yang lebih normal diperiksa di bawahnya.

Insurans hayat berjangka

Insurans hayat berjangka dimaksudkan untuk memberikan jaminan anggaran untuk jangka waktu tertentu, misalnya, 10 atau 20 tahun. Dengan insurans berjangka konvensional, jumlah ansuran yang unggul tetap setara dengan jangka masa kemasukan yang anda pilih. Selepas tempoh itu, pengaturan mungkin menawarkan kemasukan yang lebih baik, umumnya pada kadar ansuran premium yang jauh lebih tinggi. Insurans hayat berjangka biasanya lebih berpatutan daripada insurans hayat berpanjangan.

Ini adalah jenis insurans nyawa yang paling sederhana dan hanya memberikan pembayaran sekiranya kematian berlaku dalam jangka masa tertentu. Polisi insurans hayat berjangka juga melibatkan dua jenis utama.

Insurans berjangka tahap

Insurans Hayat jangka panjang

Jenis insurans ini hanya akan dibayar sekiranya anda mati dalam jangka masa tertentu. jika anda mati selepas tempoh tertentu maka tidak akan ada pembayaran. Bayaran yuran dalam jenis insurans ini tidak boleh diubah.

Dalam jangka masa tertentu ini sekiranya kematian anda berlaku maka keluarga anda akan menerima sejumlah wang. Ia sangat sesuai bagi mereka yang ingin menjadikan keluarga mereka kuat dari segi kewangan.

Penurunan insurans hayat berjangka

Dalam jenis ini, pembayaran berkurang dalam jangka masa yang sama dengan penurunan gadai janji pembayaran balik . Ia dibeli untuk membersihkan pinjaman. Oleh kerana pinjaman menurun dari masa ke masa pembayaran insurans juga menurun. Ia sangat sesuai untuk mereka yang ingin membayar gadai janji pembayaran balik.

Insurans hayat berkumpulan

Ini adalah tawaran insurans nyawa kepada sekumpulan orang yang kebanyakannya adalah anggota majikan NGO. Ia murah dan tidak memerlukan banyak kos.

Insurans Berganda

Jenis insurans di mana orang tersebut diinsuranskan dua kali dengan syarikat insurans yang berbeza.

Insurans hayat keseluruhan. Ia juga dikenali sebagai Insurans Hayat tetap. Dalam insurans ini, pemegang polisi diberikan premium tetap dan jaminan kematian yang dijamin. Anda boleh mengeluarkan pinjaman dan dana. Keseluruhan insurans hayat membolehkan keluarga anda bersiap sedia menghadapi perkara yang tidak dijangka. Keuntungan lulus yang terjamin dapat membantu menggantikan kehilangan gaji keluarga, menolong kos kontrak, atau keperluan pendidikan - atau meninggalkan warisan bagi orang-orang yang akan datang.

Apa yang perlu saya buat?

Sebelum membuat sebarang polisi insurans hayat, mulakan soalan berikut dari diri anda.

  1. Jenis polisi mana yang anda mahukan sama ada polisi jangka peringkat atau dasar jangka menurun?
  2. Untuk tujuan apa anda ingin membeli polisi insurans?
  3. Berapa lama polisi insurans hayat yang anda mahukan?

Siapa yang Perlu Membeli Insurans Hayat?

Insurans hayat menawarkan bantuan belanjawan kepada wad yang bertahan lama atau penerima yang berlainan setelah kematian individu yang dilindungi. Berikut adalah beberapa contoh individu yang mungkin memerlukan insurans hayat:

Penjaga dengan anak-anak kecil - Sekiranya ibu bapa menendang baldi, kehilangan gaji mereka atau memberikan kebolehan penjagaan dapat membuat kesukaran wang. Insurans nyawa dapat memastikan anak-anak mempunyai aset anggaran yang mereka perlukan sehingga mereka dapat memelihara diri.

Penjaga dengan keperluan kanak-kanak dewasa yang luar biasa - Bagi kanak-kanak yang memerlukan pertimbangan seumur hidup dan tidak akan bertindak secara semula jadi, insurans nyawa dapat memastikan keperluan mereka akan dipenuhi setelah orang-orang mereka mati. Kelebihan kematian boleh digunakan untuk mensubsidi keperluan unik untuk mempercayai bahawa pemegang amanah akan mengawasi untuk kepentingan anak muda yang dewasa.

Orang dewasa yang memiliki harta bersama Berkahwin atau tidak, jika kematian seseorang dewasa akan menyiratkan bahawa orang lain tidak lagi dapat menguruskan kos ansuran kredit, pemeliharaan, dan tugas atas harta itu, insurans nyawa mungkin merupakan pemikiran yang bijak. Model akan dibuat pasangan yang mengambil pinjaman rumah bersama untuk membeli rumah pertama mereka.

Penjaga tua yang perlu memberikan wang tunai kepada anak muda dewasa yang memberi pertimbangan mereka - Banyak penebusan anak-anak dewasa dengan pergi bercuti untuk memikirkan ibu bapa tua yang memerlukan bantuan. Bantuan ini juga merangkumi bantuan berkaitan wang langsung. Insurans nyawa dapat membantu membayar balik kos anak muda ketika orang tua meninggal dunia.

** Orang dewasa muda yang penjaganya menyebabkan kewajiban pendahuluan pelajar swasta ** atau memberi penghargaan kepada mereka _ Orang dewasa yang berpengalaman tanpa wad jarang memerlukan insurans nyawa, tetapi jika ibu bapa akan menjadi penipu untuk kewajipan anak setelah pemergian mereka, anak muda itu mungkin perlu memiliki cukup insurans hayat untuk melunaskan tanggungjawab itu.

Orang dewasa muda yang perlu mendapatkan kadar yang rendah - Semakin muda dan lebih berfaedah, semakin rendah caj insurans anda. Orang dewasa berusia 20-an mungkin membeli strategi walaupun tanpa bangsal sekiranya ada keinginan untuk memilikinya di kemudian hari.

Keluarga kaya yang berharap dapat berhutang - Insurans nyawa dapat memberikan aset untuk menampung perbelanjaan dan membuat anggaran penuh domain tanpa cacat.

Keluarga yang tidak dapat menguruskan kos perkhidmatan peringatan - Strategi insurans nyawa yang sedikit dapat memberikan aset untuk menghormati kematian rakan atau ahli keluarga.

Organisasi dengan perwakilan utama - Sekiranya kematian pekerja utama, misalnya, seorang Ketua, akan membuat kesukaran berkaitan dengan wang yang melampau bagi sebuah syarikat, syarikat itu mungkin mempunyai premium yang dapat diinsuranskan yang akan membolehkannya membeli strategi insurans nyawa pada wakil itu .

Waris terpilih - Daripada memilih antara pembayaran anuiti yang menawarkan kelebihan pasangan dan yang tidak, orang yang sudah bersara dapat memutuskan untuk mengakui anuiti penuh mereka dan menggunakan sebahagian wang untuk membeli insurans hayat untuk menguntungkan pasangan mereka. Metodologi ini dipanggil penambahbaikan faedah.

Penggantian gaji terbaik selama bertahun-tahun.

Kerap kali. Soalan yang diajukan

Faedah Insurans Hayat

  • Menjaga pinjaman rumah anda.
  • Menjaga tanggungjawab yang berbeza, misalnya, pendahuluan kenderaan, kad kredit, dan perbelanjaan pendidikan.
  • Memberi aset untuk pendidikan anak-anak anda.
  • Membantu dengan komitmen yang berbeza, misalnya, menjaga ibu bapa tua.

Berapakah purata perbelanjaan insurans hayat?

Purata perbelanjaan insurans hayat bergantung pada banyak faktor seperti umur, insurans hayat keseluruhan atau insurans hayat berjangka, sejarah kesihatan , sejarah keluarga, dan jantina. Walau bagaimanapun, untuk orang berumur 18 hingga 70 tahun, berharga 67.8 dolar polisi 20 tahun bernilai 250 ribu dolar.

Adakah insurans hayat adalah idea yang baik?

Ya, ini adalah idea yang baik kerana ia dianggap sebagai pelaburan tradisional. Sebilangan orang berpendapat bahawa polisi insurans nyawa boleh mengubah hidup mereka. Mereka dapat memperoleh wang pada masa akan datang tanpa gaji dan dapat menampung perbelanjaan mereka. Ini adalah kaedah terbaik untuk melindungi orang yang anda sayangi secara kewangan. Beberapa Agensi menganggapnya sebagai rancangan pelaburan Pintar.

Polisi insurans hayat mana yang terbaik?

Insurans Jangka Hayat dianggap terbaik kerana mampu dimiliki dan memberi manfaat kepada jangka masa tertentu sementara insurans seumur hidup tidak berpatutan untuk majoriti orang dan mereka tidak menginginkan faedah kematian yang lama.

Syarikat terbaik yang menyediakan polisi insurans hayat

  • Transamerika
  • Saling Bersama Barat Laut
  • Kehidupan New York
  • Saling Omaha
  • USAA
  • Ladang negeri
  • Berhemah

Selain itu, terdapat lebih daripada 7000 Syarikat Insurans Tangkap yang bekerja di seluruh dunia.

Kesimpulannya

Polisi insurans hayat adalah perjanjian insurans antara syarikat insurans dan pemegang polisi insurans. Sebaik sahaja anda membeli polisi insurans hayat, anda akan mendapat beberapa faedah. Ia memberikan perlindungan keluarga sekiranya berlaku kematian dan memberi simpanan untuk pendidikan universiti kanak-kanak. Anda boleh memilih rancangan terbaik untuk keperluan dan perbelanjaan anda.

Topik-topik yang berkaitan

Bagaimana Insurans Hayat Berfungsi?

Adakah insurans hayat dikenakan cukai?

Apakah insurans hayat sejagat dan bagaimana ia berfungsi?

Apa itu Insurans Hayat Seluruh?

Apakah insurans hayat?

Hidup ini singkat, senyum selagi anda masih mempunyai gigi

Dikatakan:

"Kadang-kadang anda perlu untuk melepaskan daripada gambar daripada apa yang anda fikir hidup akan menjadi seperti dan belajar untuk pergi dengan aliran sambil menikmati perkara yang tidak dijangka hidup telah di kedai untuk kita"

Hidup adalah perkara terpenting dalam dunia ini. Hidup memang sukar, sebahagiannya kerana kesukaran sebenar yang harus kita atasi untuk bertahan, dan sebahagiannya kerana keinginan kita sendiri untuk selalu melakukan yang lebih baik, untuk mengatasi cabaran baru, untuk mewujudkan diri sendiri. Kebahagiaan sebagian besar dialami dalam mencapai tujuan, bukan dalam mencapai sesuatu, kerana sifat kita selalu ingin meneruskan usaha seterusnya. Oleh itu, jika ini adalah betapa pentingnya kehidupan, mengapa seseorang tidak mahu mendapatkannya. Muncul istilah "Insurans" .

Apa yang dimaksudkan dengan insurans nyawa?

Terdapat banyak jenis insurans yang salah satunya adalah insurans hayat . Insurans nyawa adalah jenis berdasarkan akhir beberapa jangka masa atau apabila kematian orang yang diinsuranskan berlaku, ia memainkan peranannya. Insurans nyawa adalah produk kewangan yang membolehkan anda meninggalkan wang untuk keluarga apabila anda mati. Insurans nyawa membantu keluarga anda untuk jangka masa atau beberapa tahun untuk menggantikan pendapatan yang hilang atau membayar hutang besar yang dikenali sebagai gadai janji anda.

Bagaimana insurans hayat berfungsi?

Ia berfungsi dengan cara yang anda mesti bayar premium bulanan untuk insurans sepanjang masa. Umur, kesihatan , gaya hidup dan cara yang anda mahukan juga kerana jenis polisi yang anda dapat, semuanya akan menentukan berapa bahagian yang anda bayar. Oleh itu, sekiranya berlaku apa-apa kejadian syarikat memberikan hutang kepada keluarga anda.

Apakah jenis insurans nyawa yang berbeza?

1. Jaminan jangka

Jenis jaminan nyawa yang paling asas dinamakan jangka hayat , di mana anda memilih kuantiti yang anda mahu insuranskan dan oleh itu tempoh yang anda mahu lindungi. Sekiranya anda mati dalam jangka masa tersebut, polisi akan membebankan benefisiari anda. Sekiranya anda tidak mati dalam tempoh ini, polisi tidak akan habis dan oleh itu premium yang anda bayar tidak akan dikembalikan kepada anda. Terdapat tiga jenis jaminan jangka masa yang perlu difikirkan:

Jaminan tahap:

Jaminan tahap akan membayar jika anda mati dalam jangka masa yang diperlukan. Kuantiti yang dilindungi untuk tahap kekal sepanjang tempoh - maka namanya.

Istilah menurun:

Dalam tempoh Penurunan, kuantiti yang anda lindungi akan menurun sepanjang tempoh polisi. Polisi ini sering digunakan untuk menutup hutang yang berkurang dari masa ke masa, seperti gadai janji pembayaran balik .

Peningkatan istilah:

Sekiranya meningkatkan jangka masa kuantiti yang anda lindungi untuk kenaikan sepanjang tempoh polisi, untuk terus mengikuti inflasi agar keluarga anda dapat membuat pembayaran utama.

2. Insurans faedah pendapatan keluarga

Insurans faedah pendapatan keluarga mungkin merupakan sejenis polisi jangka menurun. tetapi bukannya pembayaran, ia membayar pendapatan bulanan setiap hari kepada benefisiari anda sehingga tarikh luput polisi sekiranya anda meninggal dunia.

3. Insurans seumur hidup

Seperti namanya, polisi insurans sepanjang hayat adalah polisi berterusan yang akan habis apabila anda meninggal dunia, bila-bila masa sahaja. Dijamin anda akan mati pada satu ketika dan oleh itu polisi perlu dibayar. Polisi ini lebih mahal daripada polisi jaminan jangka, yang hanya akan habis sekiranya anda mati dalam jangka masa tertentu.

Syarikat insurans hayat terbaik

Mencari syarikat insurans hayat terbaik boleh menjadi sukar bagi mana-mana pengguna, yang harus menavigasi pelbagai jenis produk dan pemboleh ubah harga. Sebilangan syarikat beserta penilaiannya diberikan di bawah:

Syarikat Peringkat
Saling Bersama Barat Laut:star::star::star::star::star:
Pacific Life Insurance Co.:star::star::star::star::star:
Penn Mutual Life Insurance Co.:star::star::star::star::star:
United of Omaha Life Insurance Co.:star::star::star::star:
Pelindung:star::star::star::star:
John Hancock Life Insurance Co. USA:star::star::star::star:
Ladang Negeri :star::star::star:
Principal National Life Insurance Co. :star::star:
Kehidupan Negara :star:
Kehidupan Allianz :star:

Apakah insurans hayat?

Insurans nyawa adalah produk kewangan yang anda beli untuk melindungi keluarga anda . Ini pada dasarnya adalah perlindungan dari kerugian kewangan dari kematian prematur yang diinsuranskan.

Insurans hayat adalah kontrak antara insurans pemegang polisi dan syarikat insurans, di mana mereka berjanji untuk membayar yang ditetapkan benefisiari sejumlah wang atau pembayaran sekaligus dalam pertukaran untuk premium, pada kematian seorang orang berinsurans .

Insurans nyawa adalah bahagian yang tidak terpisahkan dari rancangan kewangan menyeluruh orang biasa dan ini terutama berlaku untuk keluarga yang mempunyai anak-anak untuk dijaga.

Biasanya insurans hayat dipilih berdasarkan keperluan dan tujuan pemiliknya. Walaupun orang yang membeli insurans hayat berharap mereka tidak memerlukannya.

Liputan seperti ini sangat penting bagi pengguna yang ingin tidur nyenyak pada waktu malam tanpa perlu risau akan masa depan anak-anak dan keluarga mereka. Setelah membeli ini, mereka sama sekali tidak akan risau tentang apa yang mungkin berlaku pada keluarga dan anak-anak mereka sekiranya mereka meninggal dunia.

Apakah kelebihan insurans hayat?

1. Pertama sekali, ia memberi ketenangan dalam diri anda kerana anda menjadi sangat santai dan anda tidak akan risau tentang keluarga dan anak-anak anda sekiranya anda meninggal dunia.

2. Insurans nyawa menyediakan dana untuk pendidikan perguruan anak-anak anda.

3. Manfaat kematian pada amnya bebas cukai pendapatan bagi benefisiari.

4. Insurans hayat lebih murah dan lebih mudah daripada yang anda fikirkan.

Perlindungan insurans hayat kekal adalah sepanjang hayat, tetapi boleh mahal.

Insurans hayat berjangka merangkumi anda selama beberapa tahun, dan sangat berpatutan .

5. Pelan insurans nyawa memberi anda kemampuan untuk mengunci kadar premium rendah semasa anda masih muda.

Sekiranya anda membeli polisi yang sama ketika anda lebih tua, anda akan membayar premium yang jauh lebih tinggi daripada jika anda membeli rancangan yang sama ketika anda masih muda.

6. Menyediakan kejayaan perniagaan yang berterusan.

7. Insurans nyawa mendorong tabiat menabung.

* 8. Perlindungan penyelesaian yang mudah terhadap pemiutang

9. Insurans hayat sesuai untuk mendapatkan pinjaman.

10. Insurans nyawa membantu mencapai matlamat jangka panjang, juga menjaga orang yang tersayang.

Apakah kelemahan insurans hayat?

1. Kekurangan insurans hayat timbul apabila ia digunakan sebagai produk pelaburan .

2. Proses pemerolehan insurans hayat boleh menjengkelkan dan membingungkan (Contohnya: Adakah ejen insurans hayat boleh dipercayai? Adakah ini produk dan pembawa yang betul? Bagaimana pengunderaitan perubatan dapat diperkemas?)

3. Terdapat risiko tidak membayar polisi.

4. Dasar yang mengandungi klausa terhad tidak boleh diterima

5. Sebilangan besar polisi insurans hayat boleh menjadi mahal jika anda tidak sihat atau tua, jadi sebilangan orang tidak dapat membelinya. Jadi di sini kesihatan anda hanya menjadi perhatian kerana jika anda tidak sihat anda mungkin mempunyai beban yang besar pada bil perubatan anda.

6. Nilai penyerahan wang tunai biasanya lebih rendah daripada premium yang dibayar pada awal beberapa tahun polisi dan kadangkala pemilik polisi tidak boleh mendapatkan kembali premium sekiranya polisi diserahkan.

7. Terdapat beberapa perkara mengenai insurans hayat yang tidak mudah, jadi mudah untuk dikelirukan jika anda tidak berpengetahuan.

Apakah umur terbaik untuk insurans hayat?

Anda perlu berumur 18 tahun untuk membeli insurans hayat di banyak negara dan untuk ini, anda juga memerlukan akaun bank supaya anda dapat membayar premium bulanan atau tahunan.

Sebilangan besar anda dapat harga terbaik pada usia 20-an atau 30-an, kerana syarikat insurans mengambil risiko yang lebih rendah ketika mengasuransikan orang muda dalam keadaan sihat.

Bagi individu yang mempunyai keluarga kecil dan tidak bergantung, insurans jangka hayat sebegini sering tidak diperlukan. Sebilangan polisi insurans hayat membenarkan pengembalian premium, lebih sedikit yuran dan perbelanjaan jika diinsuranskan melebihi polisi.

Walau bagaimanapun, sangat sedikit syarikat yang akan mengeluarkan polisi yang berumur 85 tahun ke atas dan ada yang menetapkan usia maksimum pada usia 80 atau 75 tahun. Terdapat beberapa jenis insurans hayat yang berbeza bagi golongan tua yang belum mencapai usia maksimum tersebut, beberapa di antaranya masih ada paksa hingga mati.

Apakah jenis insurans hayat?

INSURANS HAYAT JANGKA MASA:

Kadang-kadang disebut "INSURANS HAYAT MURNI" kerana tidak ada nilai tunai untuk polisi. Insurans hayat jangka banyak disyorkan kerana ia murah, mudah, dan menyokong orang yang anda sayangi dalam jangka masa panjang sekiranya anda meninggal dunia. Manfaat kematian insurans hayat jangka panjang kebanyakannya bebas cukai. Ia berlangsung selama beberapa tahun sebelum tamat. Sekiranya anda mati sebelum tempohnya habis, sejumlah wang dibayar kepada benefisiari yang anda tetapkan yang dikenali sebagai faedah kematian.

INSURANS HAYAT SELURUH:

Insurans hayat keseluruhan adalah bentuk insurans hayat kekal paling mudah dan ia kekal seumur hidup anda. Seperti harta tanah atau harta pusaka lain, Ia dapat memenuhi keperluan khusus anda Seperti insurans hayat tetap, ia merangkumi komponen nilai tunai, dan setiap bulan anda membayar premium kepada syarikat insurans. Sebahagian daripada premium ini masuk ke dalam nilai tunai anda dan berkembang sepanjang keseluruhan insurans hayat. Anda mengunci premium selagi anda mahukan polisi, semakin lama anda memiliki polisi, semakin banyak nilai tunai yang dimilikinya.

Sebaliknya, insurans seumur hidup biasanya lebih mahal dan kompleks.

INSURANS HAYAT PERMANEN:

Insurans hayat kekal berterusan sehingga anda mati atau berhenti membayar premium anda. Ia hanya berusaha memberikan faedah insurans nyawa anda (membayar benefisiari anda semasa kematian anda) dan memberi anda dan orang yang anda sayangi perlindungan sepanjang hayat.

INSURANS HAYAT UNIVERSAL:

Insurans hayat sejagat hanyalah sejenis insurans hayat kekal dan berfungsi seperti insurans hayat keseluruhan yang mana premium anda dapat dari segi nilai tunai dan faedah kematian.

* Insurans hayat sejagat mungkin merupakan pilihan yang lebih baik untuk orang muda yang mencari insurans kekal dan juga bagi mereka yang tidak yakin dengan keperluan masa depan mereka. *

INSURANS HAYAT UNIVERSAL YANG BERBAGAI:

Insurans hayat sejagat yang berubah-ubah yang cuba menjadi akaun simpanan dan dana bersama sekaligus menjadi mahal. Anda boleh menyesuaikan jumlah faedah premium dan kematian sambil melaburkan nilai tunai dalam nilai tunai polisi seperti dana bersama.

INSURANS HAYAT YANG BERBAGAI:

Insurans hayat berubah-ubah mempunyai faedah kematian dan nilai tunai seperti insurans hayat keseluruhan.

Insurans hayat berubah-ubah lebih serupa dengan pelaburan. Wang yang dibayar, ia masuk ke dalam rangkaian sub-akaun seperti dana bersama di mana anda mungkin berkembang tetapi kadangkala anda mengalami kerugian bergantung pada pasaran.

INSURANS HAYAT MASALAH SEDERHANA:

Insurans hayat terbitan mudah diperuntukkan untuk pemohon yang lebih tua atau mereka yang mempunyai masalah kesihatan serius yang tidak memenuhi syarat untuk polisi yang memerlukan ujian perubatan.

INSURANS HAYAT MASALAH DIJAMIN:

Insurans hayat terbitan terjamin umumnya menawarkan pilihan faedah kematian rendah dengan premium yang lebih tinggi daripada biasa. Mereka memerlukan ujian perubatan sebagai sebahagian daripada proses permohonan.

INSURANS PERBELANJAAN AKHIR:

Insurans perbelanjaan akhir adalah bentuk insurans yang bertujuan hanya untuk menampung perbelanjaan akhir hayat seperti kos pengebumian atau pengebumian

DASAR INSURANS HAYAT KUMPULAN:

Insurans hayat kumpulan adalah polisi yang merangkumi sejumlah kumpulan, atau jumlah orang dalam satu kontrak. Insurans hayat pos memberikan perlindungan insurans berkumpulan kepada kakitangan organisasi kerajaan, awam dan swasta.

Insurans hayat berkumpulan menyediakan perlindungan insurans hayat kepada setiap ahli kumpulan. Sekiranya berlaku kematian mana-mana anggota, semasa mata wang kontrak, mereka berkomitmen untuk membayar jumlah yang dijamin dengan segera kepada benefisiari yang dicalonkan.