Terdapat 11 filem Naruto, yang mengikut pesanan mereka.

1. Boruto 2. Yang Terakhir 3. Jalan menuju Ninja 4. Penjara Darah 5. Menara Yang Hilang 6. Kehendak Api 7. Ikatan 8. Naruto Shippuden Filem 9. Penjaga Kerajaan Bulan Sabit 10. Legenda Batu Of Gelel 11. Pertembungan Ninja Di Tanah Salji

Watak Anime

Apa itu Naruto?

Naruto adalah siri filem manga animasi , orang juga biasa menyebutnya dan anime jenis filem ini. Idea Naruto masuk ke kepala Masashi Kishimoto, seorang penulis komik terkenal, dan pengarah anime. Filem Naruto pada dasarnya menekankan kisah seorang budak lelaki bernama Naruto Uzumaki, seorang ninja kecil yang mencari pengiktirafan dan belajar dari rakan sebayanya dan mempunyai impian besar untuk menjadi seorang Hokage, pemimpin kampung dan bandar ninja. Siri Filem Naruto dilancarkan secara rasmi pada 15 Februari 2007.

Keistimewaan utama siri naruto adalah bahawa ia sangat lucu dan menarik untuk ditonton. Naruto menyediakan para penggunanya masa yang hebat dan menyeronokkan untuk menghabiskan watak - wataknya yang lucu dan kerenah dan menyediakan masa untuk semua penontonnya. Watak-watak di dalamnya dalam jumlah yang banyak sehingga tidak dapat membosankan orang dengan animasi dan urutan wataknya.

Watak dalam Naruto

Naruto mempunyai banyak watak dengan lebih dari 100+ daripadanya. Terdapat sepuluh dari mereka yang paling mungkin oleh peminat. Mereka adalah:

1. Naruto (61,000+ Pengguna) Naruto adalah watak yang mungkin anda mesti ketahui jika anda peminat anime sejati. Naruto Uzumaki adalah salah satu watak anime yang paling disukai dalam industri animasi Jepun dan mungkin watak yang paling disukai dan disukai dalam siri Naruto. Seperti yang saya katakan sebelumnya, Naruto selalu memainkan watak Ninja yang terkenal dalam keseluruhan siri ini. Ini juga mempengaruhi banyak orang dengan kebolehan watak gila mereka.

2. Itachi (45,000+ Pengguna) Sebagai Naruto, Itachi Uchiha juga merupakan salah satu watak Naruto yang paling disukai dan ditonton. Memainkan peranan sebagai anak lelaki terbaik Naruto, Itachi telah mendapat banyak populariti di kalangan protagonis Shonen. Percaya bahawa Itachi adalah salah satu watak anime yang paling istimewa dan disukai bukanlah keterlaluan. Itachi adalah seorang ninja yang bersih tetapi ketika dia dewasa, dia kemudian menjadi penjahat antarabangsa setelah membunuh seluruh klannya, kecuali adiknya kerana dia begitu istimewa baginya.

3. Kakashi (32,000+ Pengguna) Kakashi merupakan watak yang sangat sukar sepanjang hidupnya. Ibunya meninggal ketika dia masih bayi dan dijaga oleh ayahnya sepanjang hidupnya dan dia adalah satu-satunya sumber untuk hidup dan makan. Namun, Kakashi dibesarkan sebagai Ninja yang unggul dan mencapai cita-citanya. Dia selalu menggunakan akal budinya dalam persaingannya dan mudah ditandingi di zamannya. Naruto pada mulanya mengubah hubungannya dengan ayahnya

4. Sasuke (26,000+ Pengguna) Sasuke telah menjadi salah satu watak paling penting dalam siri ini sepanjang persaingan. Dia selalu maju dalam persaingan melawan Naruto. Sebagai pembangkang, Naruto dan Sasuke memutuskan untuk memilih jalan shinobi mereka sendiri, masing-masing mempunyai kesepakatan dan keyakinan mereka sendiri. Lebih kuat, Sasuke telah menjadi salah satu shinobi paling kuat dan paling sihat sepanjang masa dalam siri ini. Dia mempunyai banyak teknik yang bahkan dapat memberikan naruto jadual yang besar dan mencari wangnya.

5. Gaara (12,000+ Pengguna) Gaara adalah shinobi profesional pada zamannya yang berkaitan dengan Sunagakure dan anak pemimpin Sunagakure, Kazekage Keempat. Gaara selalu memainkan peranan penting dalam keseluruhan siri hanya memikirkan dirinya sendiri, membunuh semua orang yang kurang ajar kepadanya. Setelah dikalahkan oleh Naruto Uzumaki, Gaara mula mencontohinya. Dia menjadi musuh serius dengan Naruto dan bergabung dalam persaingan dan menjadi bagian dari Sasuke untuk mengalahkan Naruto.

6. Shikamaru (11,000+ Pengguna) Shikamaru mungkin adalah kawan baik Naruto dan tidak pernah benci bergaul dengannya. Dia malah menjadi tangan kanan Naruto. Shikamaru mempunyai akal yang langka yang selalu memungkinkannya memenangi perkelahian. Dia terus memikul tanggungjawab yang selalu dia miliki. Dia memperoleh banyak kejayaan sepanjang hidupnya sebagai shinobi dan terus mendapat penghormatan dan membuktikan dirinya kepada generasi masa lalu dan masa depan.

7. Hinata (11,000+ Pengguna) Hinata adalah anak perempuan tertua dan paling bertanggungjawab dari keluarga utama klan Hyuga dan dia juga isteri Naruto. Hinata selalu mempunyai keperibadian yang manis dan lucu sepanjang keseluruhan siri ini. Hinata juga seorang shinobi wanita dan selalu memperjuangkan klan Hyuga, dan kemudian dia bergabung dengan klan Uzumaki setelah menikahi Naruto Uzumaki. Dia adalah seorang shinobi yang setia dan seorang isteri yang setia dan penyayang dan mewakili hidupnya sebagai seorang isteri Naruto Uzumaki yang setia dan hormat.

8. Jiraiya (9.000+ Pengguna Jiraiya adalah tokoh mentor dan muncul dalam kehidupan Naruto ketika dia sangat diperlukan. Dia selalu memperlakukan Naruto sebagai sofa dan menyeksa Naruto untuk membesarkannya seperti orang baik dan kuat seperti sekarang. Dia mencintai Hiraiya dengan lembut dan memberikan yang terbaik kepadanya seperti yang selalu dia mahukan. Jiraiya selalu bertindak bodoh memainkan watak yang sangat lucu dan lucu sepanjang keseluruhan siri. Jiraiya mengembara ke seluruh dunia untuk menuntut ilmu dan berkongsi dengan rakan-rakannya dan orang yang disayanginya seperti Naruto.

9. Mintao (8,000+ Pengguna) . Mintao terkenal dengan kebolehannya yang genius pada zamannya. Dia telah menjuluki nama "Yellow Flash". Dia hidup selama bertahun-tahun tetapi warisannya dan cara untuk menyelesaikan dan menyelesaikan masalah masih berlaku hingga kini. Sebelum debut mereka, dia adalah salah satu watak yang paling Hyped-up dari keseluruhan siri ini. Dia enggan menyebut identitinya sebagai ayah Naruto, dia mencapai banyak tujuan dan pengorbanannya cukup untuk menjadikannya watak yang tidak dapat dilupakan dalam sejarah Anime.

10. Madara (7,000+ Pengguna) Ketika berbicara tentang penjahat dalam filem anime, ada nama yang segera muncul di benak orang, Madara Uchiha. Dia berperanan hebat dalam keseluruhan siri naruto sebagai penjahat. Madara Uchiha adalah pemimpin legenda dan pemimpin yang sempurna dari klan Uchiha. Dia selalu bertarung dengan banyak shinobi dan membunuh mereka tanpa prestasi dan tidak pernah mendapat ancaman. Madara selalu mengorbankan dirinya untuk orang tersayang dan terutama untuk puaknya kerana dia adalah pemimpin.

Pikachu, sebuah siri filem anime yang terkenal

Asal Anime

The Origin of Anime secara rasmi adalah sejenis bahan bersejarah berdasarkan dan berkaitan dari abad ke-20. Anime dibuat untuk memperkenalkan tradisi dan bahasa Jepun ke dunia dan ia menjadi kegilaan. Sebelum munculnya filem, Jepun sudah mempunyai tradisi hiburan yang kaya dengan tokoh-tokoh yang dilukis dengan warna yang bergerak melintasi layar unjuran di utsushi-e, sebuah pertunjukan tanglung sihir jenis Jepun yang popular pada abad ke-19. Mungkin, ditunjukkan oleh orang Eropah bahawa utushi-e mungkin menjelajahi pernyataan fiksyen dan tokoh anime yang dimaksudkan untuk digunakan dan dipersembahkan dalam filem.

Menurut Natsuki Matsumoto, filem animasi pertama yang dirancang dan dibuat secara rasmi di Jepun dimaksudkan untuk tahun 1907. Tetapi anime rasmi pertama dirilis antara tahun 1980-an dan 90-an yang berasal dan kebanyakan dihasilkan dari animasi zaman dahulu seperti tahun 1907. Filem pendek anime pertama dibuat oleh tiga tokoh terkemuka dalam industri animasi asal dan terkemuka.

Oten Shimokawa adalah karikatur politik dan kartunis profesional yang secara rasmi untuk majalah terkenal Tokyo Puck pada zaman itu. Kemudian dalam kerjaya animasinya, dia disewa oleh Tenkatsu, sebuah syarikat animasi profesional, untuk mengerjakan animasi dengan mereka. Tetapi kerana masalah perubatan dan peribadinya, dia hanya dapat membuat lima filem untuk mereka, termasuk Imokawa Mukuzo Genkanban no Maki.

Apa masa depan anime?

Seperti yang anda ketahui, anda sama sekali tidak dapat menghasilkan Seni. Anda juga tidak boleh menghasilkan kreativiti . Ini diramalkan oleh banyak teori bahawa masa depan Anime tidak berada di tangan yang selamat. Pada masa ini, terdapat banyak bahan yang tidak sesuai yang ditayangkan dalam filem anime baru. Terdapat 3 perubahan teknikal yang diramalkan dalam Anime yang akan berlaku pada masa akan datang.

video untuk dijadikan panduan

1. Integrasi dengan teknologi holografik

Teknologi holografik meningkat dengan pesat dan secara beransur-ansur menuju ke industri Animasi. Integrasi holografik menerapkan peranan kuat dan posesif dalam industri Animasi. Pada asasnya, teknologi holografik adalah teknologi generasi baru yang membolehkan medan cahaya dirakam dan kemudian dibina oleh peranan penyerakan. Ia meningkat pesat dan diramalkan akan mengambil alih produksi anime pada masa akan datang.

2. Pengalaman visual yang realistik

Pernahkah anda mendengarkan atau pernah menggunakan VR (Virtual Reality), ia menunjukkan animasi kartun dan filem animasi yang realistik dan peristiwa-peristiwa tertentu yang suka bertualang. Realisme dan grafik memerlukan peranan utama dalam pembuatan animasi, generasi baru seperti ini. Menontonnya terasa seperti khayalan dalam fikiran seseorang keluar tetapi dalam bentuk yang realistik. Dan pada masa akan datang, ia diramalkan akan lebih realistik dan menarik untuk menontonnya daripada sekarang.

3. Realiti Maya

Realiti Maya pada dasarnya adalah siri filem imersif animasi komputer, yang hampir Nyata dan kelihatan sangat sedar. Filem anime ini menunjukkan filem realistik yang sangat menarik dan sedar yang dibuat dengan notasi grafik komputer yang sangat tinggi. Terdapat banyak siri filem anime yang sangat realistik dan maya, beberapa mare Btooom !, Ixion Saga DT, Log Horizon, Dennou Coil (lebih banyak AR daripada VR), dan Ghost in the Shell series (beberapa elemen VR, tetapi tidak sepenuhnya berasaskan VR).

Animasi berdasarkan Ninjas

Apakah Konsep Anime?

Konsep utama Anime atau Animasi sebenarnya adalah untuk menceritakan kisah-kisah hebat terutamanya mengenai ninja dan pahlawan yang unggul kerana kebanyakan filem anime berdasarkan pada ninja dan pahlawan yang digunakan untuk mempertahankan kampung dan kota mereka dari orang jahat. Animasi yang digunakan dalam filem anime sangat menarik bagi para penontonnya, dan semakin banyak peningkatan dalam animasi, semakin banyak kegilaan filem anime.

Karakter Bahasa badan Karakter dalam filem Anime begitu menarik ketika mereka bercakap dan ketika mereka bertindak balas apabila sesuatu yang pelik atau sesuatu yang lucu berlaku Ketinggian kepala dianggap oleh artis sebagai unit asas perkadaran. Ketinggian mereka sangat sempurna dan sesuai dengan watak mereka dengan sempurna. Tinggi kepala boleh berbeza-beza, tetapi kebanyakan watak anime setinggi tujuh hingga lapan kepala.

Muzik Tema muzik dalam filem anime hampir sama dengan tema mereka seperti jika anime berdasarkan pada ninja atau semacam pertengkaran dan perkara agresif, muzik mereka mungkin sesuai dengan tema mereka dan sangat sesuai. Lagu pop dan rock kadang-kadang digunakan sebagai muzik sampingan dalam beberapa tema rock dan pop kerana ia sangat sesuai di dalamnya.

Gadis dari filem

Soalan Lazim (Soalan Lazim)

Pesanan apa yang perlu saya tonton Naruto? Seperti yang telah diberitahu di atas mengenai Naruto dalam susunannya yang sempurna, anda dapat menontonnya sesuka hati atau bagaimana anda mahu menontonnya seperti apa yang sesuai dengan anda dan seolah-olah anda berpuas hati dengannya. Tetapi seperti pesanannya seperti atau seperti yang disarankan oleh penggemarnya yang sebenarnya, mulailah dengan Naruto, beralih ke Naruto: Shippuden, kemudian tonton filem Naruto: The Last.

Di manakah filem Naruto sesuai? Filem Naruto sesuai dengan genre seumpamanya, kerana mereka bertema khusus pada ninja dan pergaduhan agresif dalam penentangan mereka, sehingga mereka benar-benar sesuai pada masa awal di mana terdapat ninja dan mereka berjuang untuk kemenangan mereka dan orang yang mendapatkannya yang paling utama adalah Viceroy mereka.

Adakah filem Naruto kanun? Satu-satunya peraturan adalah filem The Last Naruto. Filem Boruto kini dipasang kembali oleh manga dan anime, jadi sebaiknya anda menontonnya di siri anime. Jadi ya, hanya filem Naruto Terakhir yang kanon. The Last is canon sementara yang lain hanyalah pengisi.

Apakah filem Naruto pertama? Filem Naruto pertama, Naruto the Movie: Ninja Clash in the Land of Snow, dilancarkan di Jepun pada 21 Ogos 2004, dan berlangsung selepas episod 101 siri ini, ia sangat terkenal di kalangan penonton dan peminat Naruto yang sebenarnya .

Adakah Naruto Mati? Seperti dalam filem, Naruto berpotensi mati. Kemungkinan besar dia bertahan di luar layar dengan kemampuan dan kekuatannya yang sangat besar. Kematian Naruto mempunyai implikasi yang lebih besar selain memikat pembaca.

Kesimpulannya

Sekiranya saya menyimpulkan Artikel ini dalam beberapa baris, Seperti yang anda telah diberitahu di atas mengenai susunan filem Naruto yang sempurna, iaitu: 1. Boruto 2. Yang Terakhir 3. Jalan menuju Ninja 4. Penjara Darah 5. Menara yang Hilang 6 . Kehendak Fire 7. Bonds 8. Naruto Shippuden The Movie 9. Guardians of The Crescent Moon Kingdom 10. Legend of The Stone of Gelel 11. Ninja Clash In The Land of Snow

Anime adalah siri filem animasi yang berasal dari legenda dan vokalis Jepun dan ia berasal dari budaya Jepun lama mereka.

Watak kartun

artikel berkaitan

American Anime High school DxD agar Lukisan Mata Anime

Sejak debutnya pada tahun 1997, Naruto telah menjadi salah satu francais manga paling berjaya sepanjang masa. Manga menceritakan kisah Naruto Uzumaki, ninja muda yang bermimpi menjadi Hokage seterusnya ninja terkuat - atau pemimpin kampungnya. Manga ini diadaptasi ke dalam serial anime dari tahun 2002-2007, atau diikuti oleh Naruto Shippuden dari tahun 2007-2017.

Apa Ciri-Ciri Chakra Anda Berdasarkan Tanda Zodiak anda?

Naruto sendiri dianggap sebagai salah satu protagonis shonen yang paling kuat, atau untuk alasan yang baik. Semasa dia dilahirkan, dia menjadi Jinchūriki, tuan rumah rubah kurama sembilan ekor. Dia akhirnya dikenali sebagai Pahlawan Daun Tersembunyi atau mencapai tujuannya menjadi Hokage Ketujuh, tetapi dia atau rakan-rakannya harus menghadapi banyak jejak atau petualangan sebelumnya, termasuk beberapa yang harus dilakukan dalam ciri ini bentuk filem.

Filem Naruto pertama, Naruto the Movie: Ninja Clash in the Land of the Snow, dilancarkan di Jepun pada 21 Ogos 2004, atau berlangsung selepas episod 101 siri ini. Naruto atau rakan-rakannya, anggota Pasukan 7 Sasuke Uchiha atau Sakura Haruno diberi misi oleh sensei mereka, Kakashi Hataki, untuk melindungi pelakon terkenal Yukie dari ditangkap.

Kemudian dinyatakan bahawa Yukie ini adalah Puteri Koyuki Kazahana yang diam-diam dari sebuah pulau yang dikenali sebagai Tanah Salji. Filem Naruto kedua, Naruto the Movie: Legend of the Stone of the Gelel, dilancarkan pada 6 Ogos 2005 di Jepun, atau mengikuti episod 160. Pasukan 7 ditugaskan untuk melindungi Batu Gelel, mineral yang kuat ini boleh memberikan kemampuan regeneratif penggunanya atau melambatkan penuaan. Kekuatan batu itu pernah dikendalikan oleh klan, tetapi perang atas kekuatannya menyebabkan mereka pupus.

Naruto Filem 3:

Guardians of the Crescent Moon Kingdom dibebaskan di Jepun pada 5 Ogos 2006, atau berlangsung setelah Naruto episod 196. Team 7 atau Rock Lee ditugaskan untuk melindungi Michiru, putera dari Tanah Bulan, atau anaknya Hikaru Tsuki. Pasukan itu memerangi Ishidate, tentera upahan yang diupah oleh menteri Shabadaba untuk membunuh putera atau puteranya. Filem Naruto Shippuden pertama dilancarkan di Jepun pada 4 Ogos 2007, atau mengikuti episod 32 siri ini.

Plot berkisar Naruto menghadapi ramalan kematiannya di tangan raksasa itu. jika roh iblis Mōryō mengancam untuk memusnahkan dunia, Pasukan 7 akan dihantar ke Sion yang melindungi, pendeta yang akan dapat memeterai semangat Mōryō lagi atau menyelamatkan dunia.

Naruto Shippuden Filem:

Bon dibebaskan di Jepun pada 2 Ogos 2008, atau mengikuti episod 71. Setelah ninja musuh dari Tanah Langit menyerang Desa Daun Tersembunyi sebagai balas dendam atas serangan sebelumnya semasa Perang Dunia Ninja Besar ke-2, budak lelaki itu bernama Amaru dari kampung lain yang musnah datang untuk memberi amaran kepada mereka. Naruto, Sakura, atau Hinata melindungi budak itu sambil berusaha mengetahui mengapa kampungnya hancur.

Naruto Shippuden Filem:

Kehendak Fire dibebaskan pada 1 Ogos 2009, atau mengikuti episod 121. Plot ini berkisar pada kebimbangan mengenai kemungkinan berlakunya Perang Dunia Ninja keempat yang besar sekiranya empat ninja yang menjaga Hidden Village of the Rock, Cloud , Mist, atau Pasir hilang. Pasukan ini bertempur melawan Hiruko, ninja yang meninggalkan Desa Daun atau ingin menaklukkan dunia setelah terjun ke dalam perang.

Naruto Shippuden the Movie: The Lost Tower dilancarkan di Jepun pada 31 Julai 2010 atau mengikuti episod 143. Setelah Pasukan 7 ditugaskan dalam misi untuk menangkap ninja yang hilang bernama Mukade, Naruto atau Yamato yang dihantar 20 tahun ke masa lalu.

Filem ini diakhiri dengan kenangan berkumpulan mengenai pengalaman yang telah dihapus, jadi ini akhirnya sangat sedikit mempengaruhi jalan cerita utama francais. Naruto Shippuden the Movie: Blood Prison dibebaskan di Jepun pada 27 Julai 2011, atau berlangsung selepas episod 196. Filem ini dibuka dengan Naruto ditangkap palsu kerana kononnya menyerang Raikage Keempat.

Dia ditempatkan di Istana Hozuki, fasilitas penahanan jenayah yang dikenal sebagai "Penjara Darah". Chakra rubah Naruto adalah terhad setelah ketua penjara Mui meletakkan meterai Sky Prison Control pada Naruto, menyekat kuasanya. Road to the Ninja: Naruto the Movie dilancarkan di Jepun pada 25 Julai 2012, atau berlangsung selepas episod 251. Filem ini mirip dengan Marvel What If? jalan cerita, kerana Naruto atau Sakura dibawa ke realiti alternatif oleh Tobi menggunakan Limited Tsukuyomi.

Peminat melihat bagaimana kisahnya jika ibu bapa Naruto masih hidup, Sasuke tidak pernah meninggalkan kampung Daun Tersembunyi, atau Sakura adalah anak yatim dan bukannya Naruto. The Last: Naruto the Movie filem terakhir dengan Naruto sebagai protagonis dirilis pada 6 Disember 2014, atau berlangsung selepas episod 493.

Ia berlaku dua tahun selepas Perang Dunia Ninja Keempat, atau dibuka dengan bulan menuju pertembungan dengan Bumi, yang disebabkan oleh Toneri Otsutsuki, keturunan saudara kembar Sage of the Six Paths, Hamura Otsutsuki. Toneri bermaksud untuk menculik Hinata, tetapi secara tidak sengaja menculik kakaknya Hanabi. Filem ini berakhir dengan Hanata atau Naruto berkahwin atau memulakan keluarga dengan anak-anak mereka Boruto atau Himawari.

Boruto:

Naruto the Movie dirilis pada 7 Ogos 2015, atau berlangsung sebelum siri sekuel Naruto Boruto: Naruto Next Generations yang memfokuskan pada latihan anak Naruto atau Hinata untuk menjadi ninja. Boruto membentuk pasukan dengan Sarada, anak perempuan Sasuke atau Sakura, atau Mitsuki, putera penjahat Orochimaru. Setelah Naruto mengorbankan dirinya untuk menghentikan dua penjahat setelah roh Sembilan Ekor di dalam tubuhnya, Sasuke atau Boruto melakukan perjalanan ke dimensi lain untuk menyelamatkan Naruto.

Naruto adalah siri manga Jepun yang ditulis atau digambarkan oleh Masashi Kishimoto. ini menceritakan kisah Naruto Uzumaki, ninja muda yang meminta pengiktirafan dari rakan sebayanya atau impian menjadi Hokage, pemimpin kampungnya. Kisah ini diceritakan dalam dua bahagian - set pertama pada tahun pra-remaja Naruto, atau yang kedua pada usia remaja. Siri ini didasarkan pada dua manga satu-satu oleh Kishimoto: Karakuri (1995), yang membuat Kishimoto mendapat penghargaan terhormat dalam Anugerah Hop Step bulanan Shueisha pada tahun berikutnya, atau Naruto (1997). Naruto disiarkan dalam majalah Shueisha, Weekly Shonen Jump dari tahun 1999 hingga 2014, atau dikeluarkan dalam bentuk tankōbon (buku) dalam 72 jilid. Manga ini diadaptasi menjadi siri televisyen anime yang dihasilkan oleh Pierrot atau Aniplex, yang menyiarkan 220 episod di Jepun dari tahun 2002 hingga 2007; adaptasi Inggeris siri ini disiarkan di Cartoon Network atau YTV dari tahun 2005 hingga 2009.

Shippuden, sekuel siri asalnya, ditayangkan perdana di Jepun pada tahun 2007, atau berakhir pada tahun 2017, setelah 500 episod. Penyesuaian bahasa Inggeris disiarkan di Disney XD dari tahun 2009 hingga 2011, menyiarkan 98 episod pertama, atau kemudian beralih ke blok pengaturcaraan Adult Swim's Toonami pada Januari 2014, bermula dari episod pertama. Penyesuaian Bahasa Inggeris masih ditayangkan setiap minggu di Adult Swim hingga ke hari ini.

Selain siri anime, Pierrot telah mengembangkan sebelas filem atau dua belas animasi video asli (OVA). Barang dagangan Naruto yang lain termasuk novel ringan, permainan video, atau kad perdagangan yang dikembangkan oleh beberapa syarikat. Viz Media melesenkan manga atau anime untuk produksi Amerika Utara atau Naruto bersiri dalam majalah Digital Weekly Shonen Jump mereka. Siri anime mula ditayangkan di Amerika Syarikat atau Kanada pada tahun 2005, atau di United Kingdom atau Australia pada tahun 2006 atau 2007.

Filem-filem atau kebanyakan OVA dari siri ini juga dirilis oleh Viz, dengan filem pertama perdana di pawagam. Viz Media mula menayangkan dua siri anime di perkhidmatan streaming mereka Neon Alley pada bulan Disember 2012. Kisah Naruto berlanjutan dengan anak lelaki Naruto, Boruto Uzumaki, dalam Boruto: Naruto Next Generations: Boruto ingin membuat ninja sendiri cara dan bukannya mengikut ayahnya. Naruto adalah siri manga terlaris keempat dalam sejarah, menjual 250 juta salinan di seluruh dunia di 46 negara, dengan 153 juta penjualan di Jepun sahaja atau selebihnya 97 juta salinan di tempat lain.

Ia telah menjadi salah satu siri manga terlaris Viz Media; terjemahan bahasa Inggeris mereka dalam jilid telah muncul di senarai buku terlaris USA Today atau The New York Times beberapa kali, atau jilid ketujuh memenangi Anugerah Quill pada tahun 2006. Pengulas memuji perkembangan watak manga, jalan cerita yang kuat, atau pertarungan yang dilaksanakan dengan baik adegan, walaupun sedikit yang merasakan adegan pertarungan memperlahankan cerita. Pengkritik menyatakan bahawa manga, yang mempunyai tema zaman akan datang, menggunakan rujukan budaya dari mitologi Jepun atau Konfusianisme.

Soalan Lazim

Pesanan apa yang perlu saya tonton Naruto?

Seperti yang telah diberitahu di atas mengenai Naruto dalam susunannya yang sempurna, anda dapat menontonnya sesuka hati atau bagaimana anda mahu menontonnya seperti apa yang sesuai dengan anda dan seolah-olah anda berpuas hati dengannya. Tetapi seperti pesanannya seperti atau seperti yang disarankan oleh peminatnya yang sebenarnya, mulailah dengan Naruto, beralih ke Naruto: Shippuden, kemudian tonton filem Naruto: The Last.

Di mana filem Naruto sesuai?

Filem Naruto sesuai dengan genre seumpamanya, kerana mereka bertema khusus pada ninja dan pergaduhan agresif dalam penentangan mereka, sehingga mereka benar-benar sesuai pada masa awal di mana terdapat ninja dan mereka berjuang untuk kemenangan mereka dan orang yang mendapatkannya yang paling utama adalah Viceroy mereka.

Adakah filem Naruto kanun?

Satu-satunya peraturan adalah filem The Last Naruto. Filem Boruto kini dipasang kembali oleh manga dan anime, jadi sebaiknya anda menontonnya di siri anime. Jadi ya, hanya filem Naruto Terakhir yang kanon. The Last is canon sementara yang lain hanyalah pengisi.

Apakah filem Naruto pertama?

Filem Naruto pertama, Naruto the Movie: Ninja Clash in the Land of Snow, dilancarkan di Jepun pada 21 Ogos 2004, dan berlangsung selepas episod 101 siri ini, ia sangat terkenal di kalangan penonton dan peminat Naruto yang sebenarnya .