Apa itu Insurans Hayat Seluruh?

Pelan seumur hidup menawarkan jumlah koleksi perlindungan insurans untuk sepanjang hayat anda. Selagi anda membayar kos, penerima anda pasti akan memperoleh jumlah kelebihan apabila kematian anda. Sebagaimana disebutkan di atas, seluruh rancangan hidup juga mengembangkan "uang tunai bernilai" dari sebahagian dari kos yang dibelanjakan.

Pengambilan Utama

  • Keseluruhan polisi insurans hayat berlangsung seumur hidup pemegang insurans dan bukannya polisi insurans hayat label selama beberapa tahun.
  • Keseluruhan polisi insurans hayat dibayar kepada penerima atau penerima apabila kematian pemegang polisi insurans, dengan syarat bahawa pelunasan kos disimpan.
  • Keseluruhan polisi insurans hayat membayar faedah yang selamat, tetapi juga mempunyai elemen penjimatan kos di mana wang dapat berkembang.
  • Bahagian simpanan kewangan dapat dibelanjakan; juga, pemegang polisi insurans boleh mengakses wang tunai semasa aktif, dengan mengambil atau mendapatkannya, jika diperlukan.

Manfaat polisi insurans Seluruh Hidup dan juga apa yang diperlukan

Rancangan ini terdiri daripada bahagian penjimatan kos, yang disebut "bernilai wang tunai," dan faedah yang terselamat. Di bahagian penjimatan kos, semangat mungkin berkumpul berdasarkan penangguhan cukai. Memperluas nilai tunai adalah elemen penting dalam keseluruhan polisi insurans hayat.

Untuk mengembangkan nilai tunai, pemegang insurans dapat membayar penyelesaian lebih besar daripada kos yang dijadualkan. Tambahan pula, pulangan dapat dilaburkan semula ke dalam nilai wang dan juga mendapat semangat. Wang bernilai memberi kelebihan hidup kepada pemegang polisi insurans. Pada asasnya, ia berfungsi sebagai sumber ekuiti. Untuk mengakses buku wang, pemegang insurans menuntut pengeluaran dana atau kewangan. Kadar faedah dikenakan ke atas kewangan dengan harga berbeza bagi setiap syarikat insurans.

Selain itu, pemiliknya mungkin mengeluarkan dana tanpa cukai sebanyak nilai keseluruhan kos. Kewangan yang tertunggak tentunya akan menurunkan faedah mangsa dengan jumlah yang lebih tinggi. Pengeluaran menurunkan nilai tunai, bagaimanapun, bukan faedah yang terselamat.

Latar Belakang Polisi Insurans Hayat Keseluruhan

Selepas Perang Dunia Kedua, lewat 1960-an, keseluruhan polisi insurans hayat adalah salah satu item perlindungan insurans yang paling terkenal. Merancang pendapatan yang dilindungi untuk ahli keluarga sekiranya berlaku kematian malang yang diinsuranskan dan dibantu sebagai persaraan hidup. Selepas kematian Ekuiti obligasi Cukai dan juga Akta Kewajiban Monetari (TEFRA) pada tahun 1982, banyak institusi kewangan dan juga syarikat insurans akhirnya menjadi lebih peka terhadap faedah.1 Orang menganggap kelebihan memperoleh polisi insurans hayat keseluruhan berbanding membeli sekuriti pasaran, di mana harga pulangan tahunan untuk S&P 500, disesuaikan untuk kenaikan kos sara hidup, 14.76% pada tahun 1982 dan juga 17.27% pada tahun 1983.2 Sebilangan besar orang selepas itu mula membeli pasaran sekuriti dan juga polisi insurans hayat berjangka, bukannya dalam polisi insurans hayat keseluruhan.

Setiap bulan, penyedia insurans memasukkan sebahagian daripada kos anda ke dalam akaun bernilai wang anda. Kegagalan untuk membelanjakan berapa banyak berbanding berapa banyak yang sesuai dengan rancangan anda berbeza selama bertahun-tahun. Pada tahun-tahun sebelumnya, peratusan kos anda yang lebih besar ditempatkan pada arah nilai tunai. Pada tahun-tahun kemudian, lebih banyak lagi kos anda sesuai dengan rancangan anda, memandangkan perbelanjaan perlindungan insurans pasti akan meningkat seiring bertambahnya usia anda.

Insurans hayat keseluruhan menyediakan perlindungan bagi kehidupan yang diinsuranskan. Ini adalah perjanjian antara pemegang polisi insurans di mana penanggung insurans menjamin pembayaran faedah kematian kepada benefisiari yang dinamakan setelah kematian orang yang diinsuranskan. Selain memberikan manfaat kematian, Polisi seumur hidup mengandung komponen simpanan di mana nilai tunai dapat terkumpul dari masa ke masa. Insurans akan menyelamatkan keluarga penanggung insurans ketika dia tidak bersamanya. semasa kontrak syarikat insurans akan mati sehingga syarikat akan memberi mereka jumlah tetap yang telah dibeli antara pemegang polisi dan syarikat insurans. Mungkin dua kali ganda jumlah simpanan dihantar kepada keluarga penanggung insurans secara beransur-ansur.

Kelebihan Insurans Hayat Keseluruhan:

Keseluruhan insurans hayat adalah bahagian kuat dari rancangan kewangan anda yang mempunyai banyak faedah yang mungkin:

  • Ia akan membayar bantuan.

  • Ia mempunyai premium tertentu.

  • Ini pelaburan.

  • Ia mungkin membayar pendapatan.

  • Ia mempunyai faedah cukai.

Kelemahan Insurans Hayat Seluruh:

Keseluruhan insurans hayat bermanfaat atau polisi menarik, anda harus mempertimbangkan keburukannya sebelum membuat polisi seumur hidup.

  • Ia lebih mahal daripada jangka hayat.

  • Ia lebih kompleks daripada insurans hayat keseluruhan.

  • Dividen tidak dijamin dan dikaji setiap tahun.

Ciri-ciri Polisi Insurans Hayat Seluruh:

  • Polisi ini adalah polisi produktif jangka panjang sehingga merangkumi kematian dan terus meningkat seiring dengan usia melalui bonus terakru.

  • Polisi ini memberi anda perlindungan faedah kematian yang bebas cukai di bawah seksyen 10 (10), oleh itu cukai pengembalian wang berkuatkuasa, sementara harta tanah tersebut tertakluk kepada indeks pos cukai harta dan cukai pendapatan .

  • Polisi ini juga menyediakan kemudahan pemilihan pemilik sehingga hari terakhir kehidupan. Pemiliknya boleh digantikan oleh penama lain atau memberikan hak milik ini kepada orang lain, yang dapat mengurus insurans ini.

  • Sejak sekarang banyak rancangan tersedia dan syarikat ini menawarkan orang dengan pendapatan bulanan bersama dengan jaminan perlindungan kematian.

  • Pelan polisi bermula dengan kemudahan pinjaman dari nilai penyerahan pemiliknya.

  • Di negara maju yang lain, pemegang polisi menggunakan polisi ini untuk membayar rumah dan hospital setelah usia tua pemiliknya. Menurut ekonomi yang berbeza, Polisi seumur hidup akan memberi anda manfaat kematian yang lebih tinggi sehingga anda dapat menggunakan polisi tersebut untuk melaburkannya pada hari cuti yang anda dapat bergerak di seluruh dunia.

Jenis Polisi yang berbeza:

  • Sepanjang hayat 100 tahun adalah polisi standard, yang memberi anda jaminan kadar.

  • seumur hidup 65 tahun, akan membayar premium sehingga usia 65 tahun.

  • jika keseluruhan polisi jangka hayat sekitar 20 tahun, anda harus membayar premium selama 20 tahun.

  • polisi sepanjang hayat 15 adalah membayar premium selama 15 tahun.

  • sepanjang hayat polisi 10 akan membayar premium selama 10 tahun.

  • Bayar polisi mudah dengan satu premium adalah insurans hayat premium tunggal.

Insurans Hayat Keseluruhan Tradisional Atau Berubah:

Dalam insurans tradisional, ia hanya diuruskan oleh syarikat. Insurans tradisional menggunakan akaun simpanan untuk keselamatan polisi. Akaun ini telah menetapkan kadar minimum yang menentukan pada saat polisi dimulakan dan dapat meningkatkan kadar faedah. Dasar sepanjang hayat yang berubah-ubah menggunakan dana bersama untuk membina pertumbuhan nilai tunai, ia boleh berubah berdasarkan pilihan pelaburan kerana kadar ini tidak terjamin.

7 Syarikat Insurans Hayat Terbaik pada tahun 2020:

  • Berhemah.

  • Saling Bersama Barat Laut.

  • Saling Omaha.

  • USAA.

  • Transamerika.

  • Kehidupan New York.

  • Ladang Negeri.

Soalan Lazim:

Apakah maksud insurans hayat keseluruhan?

Insurans hayat keseluruhan adalah jenis insurans hayat tetap yang lain, yang bermaksud bahawa orang yang diinsuranskan dilindungi sepanjang hayatnya selagi premium akan dibayar tepat pada waktunya.

Mengapa insurans hayat keseluruhan adalah idea yang tidak baik?

Sebilangan besar orang tidak memerlukan faedah kematian seumur hidup kerana mereka tidak mempunyai sejumlah besar wang untuk melabur dalam polisi insurans. Menurut pandangan orang, insurans seumur hidup adalah idea yang tidak baik untuk pelaburan. mereka berpendapat melaburkan wang di tempat lain adalah idea yang lebih baik.

Mengapa insurans Seluruh Hidup adalah idea yang baik?

Insurans hayat keseluruhan boleh menjadi idea yang bermanfaat dalam situasi tertentu:

  • Insurans adalah baik untuk orang yang sangat kaya.

  • Berpotensi dalam situasi tertentu yang dilindungi pemiutang, dalam bidang kuasa tertentu (negeri), hanya setelah berunding dengan peguam.

  • Ia bermanfaat apabila membiayai kepercayaan keperluan khas.

  • insurans perlu mempercayai kehidupan perniagaan tertentu.

  • anda mesti memenuhi syarat yang anda tahu apa keperluan insurans hayat dan jangka masa insurans.

  • Ia bagus untuk penjimatan jangka panjang seperti kenderaan.

Apakah faedah kematian polisi insurans nyawa?

Polisi insurans hayat mewakili jumlah muka yang akan dibayar tanpa cukai kepada waris polisi apabila orang yang diinsuranskan meninggal dunia. Sekiranya anda telah membeli polisi dengan $ 1 juta sehingga anda mungkin akan menerima $ 1 juta setelah kematian anda.

Apakah jenis insurans yang merangkumi kematian?

Insurans berjangka rancangan yang merangkumi kematian yang berkaitan dengan kesihatan atau kematian semula jadi disebut istilah insurans insurans. Kematian boleh disebabkan oleh keadaan perubatan atau penyakit yang mengakibatkan kematian polisi segera atau lambat. Dalam keadaan seperti ini, pemohon pemegang polisi akan dibayar jumlah yang dijamin dari jangka masa rancangan.

Jenis insurans hayat mana yang terbaik?

Jenis keseluruhan yang terbaik adalah insurans berhemat kerana ia menawarkan analisis insurans hayat berjangka, insurans hayat sejagat yang diindeks, insurans hayat sejagat, dan insurans hayat sejagat yang berubah - ubah , dan anda boleh memasukkan penunggang ke polisi anda yang menambahkan faedah kematian akibat kemalangan , faedah keperluan hidup, dan keperluan atau perlindungan kanak-kanak.

Apakah tujuan insurans seumur hidup?

Tujuan keseluruhan insurans hayat adalah untuk melunaskan sekiranya anda mati sekiranya anda tidak mengembalikan premium anda, ditambah dengan faedah. hidup terlalu lama, mati terlalu cepat, mengalami kecemasan kewangan, menjadi cacat, terbayar, atau membayar sendiri. Anda boleh membeli jangka masa atau anda juga boleh kehilangannya apabila anda tidak dapat membayar atau terus membayar. Anda boleh menjatuhkan polisi jika anda berfikir bahawa anda membuang masa dan wang anda kepada pemilik rumah, pencurian, autofire, dll. Mengapa anda melabur jika anda tidak mempunyai tahap wang pelaburan seperti itu. Yang boleh anda lakukan hanyalah dengan membayar premium, jika tidak membeli, atau mencari pembaharuan tahunan, sehingga anda tidak dapat membayarnya sehingga anda dapat mengubah sedikit demi sedikit. Apa yang mengganggu saya bahawa saya tidak dapat menulis polisi .

Kesimpulan:

Jumlah keseluruhan insurans hayat ini adalah untuk memberi anda manfaat sepanjang hayat anda. Kosnya tidak akan menjadi panji bagi polisi insurans hayat anda kerana ia memberikan banyak faedah kepada anda dan anda tidak akan dapat menahan diri untuk memastikan anda.

Baca Topik Berkaitan:

Apa itu Insurans Hayat Seluruh?

Apa itu insurans?

Bagaimana Insurans Hayat Berfungsi?

Adakah insurans hayat dikenakan cukai?

Apa itu Insurans Bangunan?

Insurans hayat keseluruhan adalah jenis insurans hayat kekal yang paling asas. Insurans hayat kekal pada dasarnya adalah bahawa orang yang dilindungi dilindungi sepanjang hayatnya selagi premium dibayar tepat pada waktunya. Insurans hayat berjangka berbeza daripada insurans hayat tetap. merangkumi orang yang dilindungi untuk jangka masa yang ditetapkan. Insurans hayat keseluruhan seperti insurans hayat tetap menawarkan komponen simpanan yang disebut nilai tunai . Nilai tunai polisi seseorang meningkat dan orang tersebut mungkin mempunyai pilihan untuk mengeluarkan dana. Sekiranya ada yang salah, keseluruhan polisi insurans nyawa berfungsi sebagai sumber dana kecemasan untuk seseorang dan orang tersebut mungkin dapat mengambil pinjaman untuk menentang polisi tersebut.

Apa itu Insurans Sebelum membincangkan insurans seumur hidup, adalah mustahak untuk membincangkan Apa itu Insurans . Insurans adalah istilah ekonomi dan undang-undang. Ia adalah kontrak di mana entiti atau individu mendapat keselamatan dan imbuhan kewangan terhadap kerugian dari syarikat insurans. Terdapat banyak jenis polisi insurans. Kesihatan, pemilik rumah, kenderaan dan nyawa adalah jenis insurans yang paling umum. Komponen utama yang membuat polisi insurans adalah had polisi, tolak dan premium.

Insurans hayat keseluruhan vs Insurans hayat berjangka Ketika kita mula menyelidiki pilihan insurans hayat, kemungkinan besar kita akan menemui dua jenis asas insurans hayat: insurans hayat keseluruhan dan insurans hayat berjangka . Berikut adalah definisi asas.

Insurans hayat keseluruhan Insurans hayat keseluruhan adalah insurans yang kita beli sepanjang hayat kita. Tidak seperti insurans berjangka, polisi seumur hidup tidak luput. Polisi ini akan berkuatkuasa sehingga kami lulus atau sehingga ia dicabut. Kos permulaan premium lebih tinggi daripada dengan insurans berjangka kerana tempoh polisi. Tetapi, bahagian premium yang kita bayar bertambah menjadi nilai tunai, yang dapat kita gunakan di kemudian hari.

Insurans hayat berjangka Insurans hayat berjangka adalah insurans yang kami beli untuk merangkumi jangka masa tertentu, seperti 10 atau 20 tahun. Polisi insurans hayat jangka panjang tidak mengembangkan nilai tunai. Premium cenderung lebih rendah kerana kebarangkalian kami akan melebihi polisi ini. Apabila polisi berhenti, kita mesti membeli istilah lain dan membayar premium yang lebih tinggi jika kita masih ingin memiliki insurans hayat.

Berikut adalah carta yang menunjukkan perbezaan antara dua jenis ini:

Insurans Jangka Hayat Insurans Hayat Keseluruhan
Premium meningkat setiap kali anda perlu memperbaharui polisi anda Premium tetap sama
Hanya membayar faedah kematian sekiranya premium masih ada Hanya membayar faedah kematian sekiranya premium masih ada
Lebih rendah premium ketika anda masih muda tetapi ia meningkat seiring usia anda Premium yang lebih mahal
Tidak mempunyai nilai tunai Mempunyai nilai tunai
Liputan hanya untuk jangka masa seperti 5, 10, atau 20 tahun Perlindungan adalah seumur hidup selagi premium dibayar
Memberi faedah kematian Memberi faedah kematian

Ringkasan Insurans adalah istilah ekonomi dan undang-undang. Insurans hayat keseluruhan adalah insurans yang kita beli sepanjang hayat kita. Insurans hayat berjangka adalah insurans yang kami beli untuk merangkumi jangka masa tertentu, seperti 10 atau 20 tahun. Polisi insurans hayat jangka panjang tidak mengembangkan nilai tunai.

Manfaat Insurans Hayat Keseluruhan

Insurans hayat keseluruhan mempunyai faedah tertentu yang dapat menjadikannya pilihan yang menarik.

  • Orang itu tetap dan tidak akan naik tanpa mengira keadaan pasaran.

  • Orang itu mungkin dapat mengeluarkan pinjaman dan mungkin mengeluarkan dana.

  • Selagi orang tersebut membuat pembayaran premium yang diperlukan, faedah kematiannya dijamin.

  • Sekiranya orang tersebut membeli polisi insurans seumur hidup dari syarikat insurans bersama, orang tersebut boleh menerima pembayaran dividen tahunan atas polisi tersebut.

  • Seseorang boleh menggunakan polisi insurans seumur hidup untuk membina pendapatan persaraan tambahan dengan berkesan.

  • Sekiranya seseorang ingin menolong kesukaannya, dia boleh menggunakan polisi insuransnya dengan beberapa cara. Pemberian amal juga dapat memberikan faedah cukai pendapatan sekarang, sementara orang itu masih hidup.

Kekurangan insurans seumur hidup

Polisi insurans hayat keseluruhan mempunyai kekurangan berikut.

  • Nilai tunai keseluruhan polisi insurans hayat akan mula dibina setelah tiga tahun pembayaran premium insurans berterusan

  • Kunci untuk mendapatkan polisi yang tepat adalah penyelidikan yang teliti, hubungan yang kukuh dengan ejen insurans dan pemahaman yang jelas mengenai keutamaan dan keperluan insuransnya.

  • Terdapat perbezaan halus antara polisi dalam insurans hayat keseluruhan dan boleh menjadi sangat rumit.

  • Polisi insurans seumur hidup mempunyai tempoh penyerahan. Sekiranya orang itu ingin mengeluarkan wang, dia mesti menyerah caj, biasanya sekitar 10 peratus dari nilai akaun.

Ringkasan Keseluruhan insurans hayat mempunyai faedah tertentu yang dapat menjadikannya pilihan yang menarik. Orang itu mungkin dapat mengeluarkan pinjaman dan mungkin mengeluarkan dana. Insurans hayat keseluruhan juga mempunyai beberapa kekurangan. Nilai tunai keseluruhan polisi insurans hayat akan mula dibina setelah tiga tahun pembayaran premium insurans berterusan.

Insurans nyawa keseluruhan

Nilai tunai, Cukai dan Dividen Nilai Tunai Dalam polisi insurans sepanjang hayat, premium yang dibayar akan meningkatkan nilai tunai dan jika orang itu bersedia membayar lebih banyak ini akan meningkatkan faedah kematiannya . Nilai tunai orang dan faedah kematian tidak akan pernah menurun tetapi apabila seseorang mula mengeluarkan nilai tunai dari polisi dan berhenti membayar premium maka faedah kematian dan nilai tunainya dapat berkurang. Cukai Dengan polisi insurans hayat keseluruhan orang membayar premium dengan dolar selepas cukai. Nilai tunai bertambah tanpa cukai. Orang tersebut hanya akan dikenakan cukai sekiranya pengeluarannya daripada polisi melebihi daripada jumlah yang dikenakannya. Orang tersebut dapat menghapus keuntungan tanpa cukai dengan mengambil pinjaman dari polisi. Dividen Polisi membayar dividen. Dividen tidak dikenakan cukai. Pada akhir tahun syarikat membayar sejumlah dividen pada polisi mereka dan mereka tidak membayar cukai atas jumlah tersebut. Orang tersebut dapat mengambil wang dalam bentuk cek dan dapat melaburkannya semula dalam nilai tunai polisi. Kekuatan Syarikat Insurans Hayat Seluruh Polisi Insurans nyawa adalah pelaburan jangka panjang dan hubungan orang dengan syarikat insurans akan bertahan seumur hidup. Memilih syarikat dengan penarafan tertinggi untuk perkhidmatan pelanggan dan kestabilan kewangan adalah kuncinya. Orang itu memastikan bahawa dia merasa selesa dengan broker insuransnya setelah melakukan kerja rumahnya. Menurut Carian Pengguna. com syarikat pemeringkatan tertinggi keseluruhan mengikuti:

  • Kehidupan New York

  • Penjaga

  • Massa Bersama

  • Saling Bersama Barat Laut

  • TIAA-CREF

Ringkasan Dalam polisi insurans hayat keseluruhan, premium yang dibayar akan meningkatkan nilai tunai. Dengan polisi insurans hayat keseluruhan orang membayar premium dengan dolar selepas cukai. Polisi membayar dividen. Dividen tidak dikenakan cukai. Polisi insurans seumur hidup adalah pelaburan jangka panjang

Insurans

Soalan Lazim

Adakah polisi insurans hayat keseluruhan merupakan pelaburan yang baik? Apabila bernilai untuk melabur dalam insurans hayat. Keseluruhan insurans hayat biasanya merupakan pelaburan buruk kecuali anda memerlukan perlindungan insurans hayat tetap. Sekiranya anda telah memaksimumkan akaun persaraan dan mempunyai portfolio yang pelbagai, insurans seumur hidup mungkin merupakan pelaburan yang bermanfaat, jika anda mahukan perlindungan sepanjang hayat.

Berapa lama masa yang diperlukan untuk keseluruhan insurans membina nilai tunai? Anda harus mengharapkan sekurang-kurangnya 10 tahun untuk mengumpulkan dana yang mencukupi untuk memanfaatkan nilai tunai insurans seumur hidup. Bercakap dengan penasihat kewangan mengenai jangkaan jangka masa untuk polisi anda.

Apakah kelemahan insurans hayat keseluruhan? Satu kelemahan terbesar dari keseluruhan insurans hayat adalah kosnya. Walau bagaimanapun, kos insurans seumur hidup boleh melebihi polisi jangka panjang dengan faedah kematian yang sama dengan ribuan dolar setahun.

Adakah insurans sepanjang hayat adalah aset? Insurans hayat keseluruhan adalah aset di mana nilai tunai meningkat cukai ditangguhkan. Polisi sepanjang hayat yang tersusun sepenuhnya menawarkan pertumbuhan nilai tunai yang terjamin dan anda mungkin tidak akan dikenakan cukai atas pertumbuhan nilai tunai anda jika anda menggunakan pinjaman polisi.

Kesimpulan Insurans hayat keseluruhan adalah jenis insurans hayat kekal yang paling asas. Polisi insurans seumur hidup adalah produk yang bagus jika anda mempunyai keperluan insurans jangka panjang dan fleksibiliti kewangan jangka panjang dan ingin menambah simpanan persaraan anda. Sebelum pergi ke jalan seumur hidup, Insuranskan orang itu memetakan gambaran keseluruhan kewangannya. Setelah orang itu memutuskan untuk melabur dalam insurans seumur hidup, fahami batasan dan faedahnya dan ikuti dengannya, sehingga dia dapat menggunakan polisi dengan sebaik-baiknya untuk mencapai tujuan kewangannya.

Topik Berkaitan Bagaimana insurans hayat berfungsi?

Apakah insurans hayat sejagat?